هدایت شده از سیدکمال الدین عمادی
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
☝️سخنرانی جناب استاد آقا سید حسین شفیعی دارابی دامت افاضاته به مناسبت ایام سوگواری مولای متقیان سلام الله علیه به درخواست این حقیر جهت ارسال به گروه اهل قلم و دیگر گروههای مجازی
بخش دوم را نیز از دست ندهید 👇
آیت الله قادری:
((پاسخ به یکی ازاساتید.))
سلام علیک از استاد قادری تعجب میکنم که بعد از تهمت محمود کریمی در حرم امام را علیه السلام فایل صوتی او را میفرستد
او مستوجب تعذیر است نه تشویق
آیت الله قادری:
سلام علیکم : تقبل الله اعمالکم :جناب استاد آقای کریمی ازبین تمام مداح ها هرگز وارد سیاست به معنای پادوی احزاب شود نشده است ودراین مدت بانفسش بیشترین خدمت به اهل بیت راکر ده است ونسبت به اشتباهش هم خود پشیمان است وهرگز قصد وتعمد به بی احترامی نداشته است ومانبایست همان تند روی که راستی ها دارند که افراد انقلابی ومتدین ولی درعین حال گوشه ای اززندگی آنها اشتباه سیاسی دارند آن هارا طرد می کنند طرد کنیم آنهم نیرویی ارزشی که فرزند شهید وبرادر شهید است وخود ا زیادگاران هشت سال دفاع مقدس است ، البته اگر این اشتباه راچبی می کردند فریاد وا اسلاما گوش فلک را کرمی کرده است
((التماس دعا))
🔵 دوستان
✍ علامه حاج شیخ ابوالحسن ایازی (رضوان الله تعالی علیه)
در هنگام تحصیل در حوزه علمیه قم دوستان بسیاری داشتم که هریک قابل تحسین وشایسته تقدیر می باشند دوستانی با صفا و صمیمیت وبا وفا بودند مخصوصا دوست عزیزم جناب مستطاب آقای شیخ علی ضیائی نوری و فقه الله تعالی که از جهات دینی و ملکات نفسانی برتری خاصّی نسبت به اقران داشته اند و حقوق زیادی در عالم رفاقت بر بنده دارند و توفيقات دائمی آن محترم را از خداوند می طلبم.
من واو در عالم رفاقت طوری بودیم تا مادامیکه او پول داشت هردو داشتیم ویا من داشتم او نیز داشت تنگدستی ما وقتی بود که هیچکدام نداشتیم.
بقدری بیکدیگر اعتماد داشتیم که او هروقت احتیاج به پولی می داشت در جیب لباسم دست می انداخت و هرقدر احتیاج داشت برمیداشت و هروقت بنده احتیاج داشتم از کیسه او برمیداشتم در تمام دوران رفاقت کوچکترین کدورت و ملالی رخ نداد چون دوستی ورفاقت فی اللّه بوده واین هم لطف الهی بود که شامل حال ما گردیده تا به مجالست و مؤانست چنین دوستانی توفیق حاصل گردد.
🔹برگرفته از دفتر خاطرات علامه حاج شیخ ابوالحسن ایازی (رضوان الله تعالی علیه)
@TAMASHA_GAHEH_RAZ
هدایت شده از صهبا
نوکرحضرت عقیله :
خیبر آخرین شانس شما بود!
اگر بدانید در بطن این نوشته چه حرفهایی نهفته هست به بنده حق می دهید که بگویم این پلاکارد حتی از سمت دشمن ما به اندازه دهها فیلم و منبر حرف برای گفتن دارد!
می دونید در کلاسهای رژیم اسرائیل، به کودکان رقص و آواز یاد نمیدن، اصول و فروع دشمن شناسی رو آموزش میدن!
خيلي ها دلیل دشمنی ایران با این رژیم را به ماجراجویی جمهوری اسلامی در منطقه ربط می دهند که امری کاملا بی پایه هست، چه جمهوري اسلامي باشد یا نباشد خط فکر دشمن ثابت است، منتها بهدلیل بی عرضگی و بی خاصیتی که در جبهه فرهنگی و رسانه ای انقلاب نهفته هست، این دلیل به طور مشخص نتوانسته برای مردم تبیین گردد!
خب حالا از این جملات که می فهمید؟ قلعه خیبر، قلعه یهودیان، فتح خیبر به دست امیرالمؤمنین علی (ع)!!! این پلاکارد تهدید نیست، یادآوری حقیقتی نهفته هست، منظورش این هست که باید کار بنی اسرائیل را در همان خیبر تمام می کردید!
احتمالا این را می دانید که بعد از واقعه خیبر، تا جنایت آتش زدن خانه وحی گرفته ، تا ترور امام علی (ع) و ماجرای کربلا و همه ائمه بزرگوار، تماما با توطئه نقشه چینی بنی اسرائیلها به کمک منافقین کوردل وخودفروخته بود.
بسم الله الرحمن الرحیم
جمله « راه قدس از کربلا می گذرد» از سخنان دلنشین و زیبای حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) است که در زمان دفاع مقدس برای تشویق رزمندگان اسلام فرمود، چنانکه سقوط کمونیسم را در پیامش به گورباچوف پیش بینی فرموده بود و سرانجام با از هم پاشیدن شوروی سابق به تحقق پیوست.
آنچه قابل تأمل و بررسی در جمله فوق است این است که چگونه تحقق پیدا میکند – در حالی که دفاع مقدس پایان پذیرفته و میان دو کشور عراق و ایران صلح و تفاهم برپا گردیده است -؟
این موضوع را باید در فضایی بازتر مورد کاوش قرار بدهیم.
نماز امام زمان(ع)
در بیت المقدس
از اعتقادات قطعی اسلامی مشترک میان شیعه و سنی آمدن منجی بزرگ بشریت حضرت مهدی علیه السلام و ظهور او از نسل پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله و ذریه علی و فاطمه زهرا سلام الله علیهما است و در روایات آمده است که او قیام خود را از مکه مکرمه و مسجد الحرام آغاز نموده و در کوفه استقرار پیدا میکند و در بیت المقدس نماز میخواند در حالی که عیسی بن مریم(ع) به او اقتدا میکند.
در روایتی از طریق محمد بن حمران آمده است: امام صادق علیه السلام پس از ذکر علائم ظهور قائم علیه السلام فرمود:... آن گاه که او قیام نماید پشت خود را به کعبه میدهد و نزد او سیصد و سیزده مرد گرد میآیند و نخستین سخن او این آیه است: (بقیّة الله خیر لکم إن کنتم مؤمنین) ، سپس میگوید: «من بقیة الله و حجت و خلیفه او در روی زمین هستم»، از آن پس هیچ مسلمانی بر او سلام نمیکند جز با «السلام علیک یا بقیة الله فی أرضه»، آن گاه که هسته اصلی که ده هزار تن هستند گرد آمدند، از مکه بیرون میآید، پس در روی زمین بت، معبود و جز آن باقی نمیماند جز اینکه در آن آتشی میافتد و میسوزد، و این پس از غیبت طولانی خواهد بود.
در روایتی از امام باقر علیه السلام آمده است که پنجاه تن از سیصد و سیزده تن یاران اصلی امام زمان علیه السلام که در مسجد الحرام حضور پیدا میکنند زن هستند.
جابر بن عبد الله از پیامبر صلی الله علیه وآله روایت کرده است که فرمود: همواره دستهای از امت من از حق دفاع میکنند تا اینکه عیسی بن مریم در هنگام طلوع فجر در بیت المقدس فرود میآید، او بر مهدی فرود میاید، به او [عیسی علیه السلام] گفته میشود: «ای پیامبر خدا جلو برو تا با تو نماز بخوانیم!»، او میگوید: این امت به خاطر ارزش و کرامتی که نزد خدا دارند بعضی امین بعضی دیگر است».
و در روایت طولانی دیگر از جابر، پیامبرصلی الله علیه وآله فرمود: «...و مهدی، عیسی بن مریم پشت سر او نماز میخواند».
از این روایات و روایات فراوان دیگر نظیر آنها استفاده میشود:
1. حضرت مهدی علیه السلام قیام خود را از مکه مکرمه و کنار خانه خدا آغاز میکند، سپس به کوفه میآید، و پس از اینکه آن شهر را پایتخت خود انتخاب کرد، به فلسطین میرود، و در بیت المقدس نماز میخواند و عیسی بن مریم (ع) نیز در نماز به او اقتدا میکند.
2. یاران امام زمان علیه السلام تنها 313 تن نیستند، بلکه این تعداد مربوط به یاران اصلی او است، به گونهای که هنگام خروج از مکه مکرمه با سپاهی متشکل از ده هزار تن بیرون میآید.
3. هنگام ظهور و قیام حضرت مهدی علیه السلام از مسیر مکه تا کوفه و نیز از کوفه تا بیت المقدس مانع قابل ذکری برای عبور لشکر امام مهدی علیه السلام وجود ندارد، یعنی این مناطق از لوث وجود زمامداران ستمگر پاک میگردد.
نشانه های پاک شدن مناطق اشاره شده را هم اکنون میتوان حدس زد از اینکه: تروریستهایی امثال داعش و حامیانشان در حال افول و نابودی هستند و اگر ستمگرهایی از آنان در برخی از این مناطق مشاهده میشد و یا هم اکنون مشاهده میشوند یا فرو پاشیدهاند و یا با مدد خدا در حال فروپاشی و نابودی هستند، چنانکه وحشت برخی از مسئولین نظامهای ستمگر در منطقه از ظهور حضرت مهدی علیه السلام که به آن تصریح کرده و گفته اند «ایرانیان به ظهور مهدی عقیده دارند» در مییابیم که کاخهای ستم آنان به سستی گراییده و در حال فرو پاشی است.
در این میان نقش جمهوری اسلامی و رهبری بزرگوار آن و نیز نقش شیعیان ایران، عراق و لبنان در مبارزه با تروریستهای وهابی و نیز در مبارزه با صهیونیسم و پشتیبانی معنوی از مبارزان فلسطین و مردم مظلوم یمن ستودنی و کارساز و زمینه ساز اهداف یاد شده برای ظهور امام مهدی علیه السلام است.
در ایران
پیش از سخن گفتن در باره ایران دو روایت را ملاحظه نمایید:
1 . امام موسی کاظم علیه السلام فرمود: «مردی از قم مردم را به سوی حق دعوت میکند، با او مردمی گرد هم میآیند مانند آهن تفتیده هستند، تند بادها آنان را نمیلرزاند، از جنگ خسته نمیشوند و نمیترسند و بر خدا توکل میکنند و عاقبت از آنِ با تقوایان است».
نشانه های آن مرد تنها در امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) مشاهده شده است.
2. امام باقر علیه السلام فرمود: «گویا من مردمی را میبینم
که از مشرق قیام میکنند، جویای حق میشوند، به آنان داده نمیشود، آن گاه که چنین ببینند شمشیرهایشان را بر شانه هایشان میگذارند، پس آنچه را که میخواستند به آنان داده میشود، آن را نمیپزیرند تا قیام کنند، و آن را نمیدهند جز به صاحبتان، کشته شدههای آنان شهید هستند...».
مقصود از مشرق سرزمین فارس و ایران است که در جانب شرق عربستان قرار دارد و این مردم بسترساز جامعه برای قیام جهانی مهدی(ع) هستند و مقصود از «صاحب» امام زمان (ع) است.
آری قرنها بود بر سرزمین بزرگ ایران سپری شده بود که شاهان ستمگر بر این کشور پهناور حکم میراندند، برخی از آنان کشورگشاییهایی داشتند و برخی دیگر برای امرار معاش و تامین بودجه دربار فاسد خود پارههایی از وطن ما را در برابر بهای بی ارزشی فروختند و به بیگانه سپردند، در هر حال آنان برای پیشرفت و اعتلای این کشور گامی بر نداشتند، بیشتر آنان در فساد خود غرق و از مردم غافل بودند و آخرین آنان به نام محمد رضا پهلوی جز ننگ، نکبت و ذلّت چیزی برای مردم به بار نیاورد، ژاندارم ایران در منطقه خاورمیانه شده بود، ولی نتوانست از آب و خاک این کشور به خوبی دفاع کند، در زمان او نیز پارهای از خاک این کشور (بحرین) واقع در خلیج فارس از آن جدا شد، و درواقع خلیج فارس را که همه آن به ایران تعلق داشت از ایران جدا کرد، به طوری که اگر بحرین از ایران جدا نمیشد امروز همه خلیج فارس از آن ایران بود، چون او به فکر زراندوزی و فساد خود و خویشاوندان و اطرافیان خود بود، تا در هنگام فرار و خروج از این کشور نسل خود و بستگان خود را از ثروت کلان این کشور متنعم گرداند و آنچنان سست عنصر بود که در زمان او بیگانگان هستی این ملت را به یغما میبردند و او در برابر فقر مردم و خرابی شهرها و روستاها بی تفاوت و بی خیال، چرا؟ که او را غم دین و دنیای مردم نبود، بلکه همّ او بر فساد و ثروت اندوزی خود و خاندان و نوکرانش بود.
تا اینکه پس از سالها مبارزه بی امان با رهبری بزرگمرد تاریخ اسلام و تشیع حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) و با یاری مردم مسلمان – شیعه و سنّی - در سال 1357 انقلابی در این کشور پدید آمد که نه فقط در ایران تاثیر گذاشت، بلکه جغرافیای سیاسی و مذهبی جهان را دگرگون کرد، از آن تاریخ نخستین نشانه های شکست کمونیسم – که میرفت تا با شعارهای دروغین خود جهان سوم را تحت سلطه خود درآورد – آشکار گردید، تا آنجا که امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) در نامه به گورباچوف، رئیس جمهور وقت شوروی سابق نوشت: «از این پس کمونیسم را باید در موزه تاریخ پیدا کرد».
انقلاب هر روز نیرومندتر و تاثیرگذارتر به پیش رفت، ترورهای کور گروهکهای گمراه و فاسد مدعی حمایت از خلق و هجوم هشت ساله دشمن بعثی با حمایت استکبار جهانی نتوانست خللی در عزم این مردم پدید آورد، بلکه این نبرد و دفاع هشت ساله آنان را آبدیدهتر کرد و اکنون چهل و یک سال از انقلاب سپری میشود و این ملت با همه اقوام و مذاهبش همچنان ملتی یکپارچه با هدف عالی مشترک، خود را برای پیروزیهای چشمگیر دیگر آماده میکند، به یاری مستضعفان و محرومان جهان برخاسته و رزمندگان دیگر کشورهای اسلامی مانند سوریه، عراق و یمن را هم روحیه و هم مشاوره نظامی میدهد و شهیدانی را در این راه با عنوان «شهیدان حرم» تقدیم کرده است که سردار آنان شهید سلیمانی (ره) با ترور دولتی آمریکا به شهادت رسید، و از این جانفشانیها نتایج بسیار خوبی به دست آمده است که در بندهای بعدی این نوشتار به آن اشاره شده است.
در لبنان
سرزمین لبنان [جبل عامل] نیز از انقلاب اسلامی ایران تاثیر جدی پذیرفت، تحولاتی در درون مردم مسلمان لبنان پدید آمد، و هستههای اولیه مبارزه با رژیم اشغالگر فلسطین شکل گرفت، تا اینکه برای نخستین بار در نبرد سی و سه روزه حزب الله لبنان با صهیونیستهای اشغالگر فلسطین در سال 2006 میلادی بر جهانیان ثابت شد که آن همه سلاح و زرادخانه بزرگ رژیم اشغالگر قدس در برابر اراده الهی و آهنین اقلیت شیعه لبنان کارساز نبوده و با حول و قوه الهی حزب الله با رهبری سید حسن نصر الله (حفظه الله) بر آنان پیروز شد، در حالی که در طول دهها سال ارتشهای نیرومند عربی نتوانستند چنین پیروزی را برای خود رقم بزنند، بلکه در هر نبردی گوشهای از سرزمینهای مسلمانان را به صهیونیستها واگذار میکردند.
سبب خشم رژیم اشغالگر فلسطین و حامیان استکباری او از حزب الله لبنان به خاطر نقش بی بدیل، تعیین کننده و سرنوشت ساز آن در منطقه و تاثیر جدی آن در تحولات خاورمیانه و جهان اسلام است.
آنان حزب الله را تروریست میخوانند در حالی که آنان از سرزمین خود دفاع میکنند، و ترور دولتی از ویژگیهای رژیم اشغالگر قدس است، و حزب الله حامی و محبوب دولت و مردم لبنان اعم از شیعه، سنی، مسیحی، دروزی و جز آنان، بلکه محبوب همه مسلمانان منطقه خاورمیانه است.
در یمن
در باره یاری رساندن اهل یم