هدایت شده از سیدمحمدمیرهاشمی
*غزه و ورشکستگی اخلاقی فلسفه اروپایی*
🔴🟠🟡🟢🔵🟣
از نازیسم هایدگری تا صهیونیسم هابرماسی
🚥🚥🚥🚥🚥🚥🚥🚥
تصور کنید ایران، سوریه، لبنان یا ترکیه با حمایت کامل تسلیحاتی و دیپلماتیک از طرف چین و روسیه، قصد و امکانات لازم برای بمباران تلآویو را بمدت سه ماه بهصورت شبانهروزی و کشتار دهها هزار اسراییلی، معلولیت افراد بیشمار، بیخانمان شدن میلیونها انسان، و تبدیل شهر به تلی از آوار غیر قابلسکونت، مانند غزهی امروز را داشتند. تنها برای چند ثانیه تصور کنید که ایران و متحدانش به عمد بخشهای پرجمعیت تر تلآویو، بیمارستانها، کنیسهها، مدارس، دانشگاهها، کتابخانهها، یا در واقع هر مکان پر تراکم شهری را هدف قرار میدادند تا از حداکثر تلفات غیرنظامی اطمینان حاصل کنند و به دنیا اعلام میکردند که صرفا بدنبال نتانیاهو و کابینهی جنگی او هستند.... سپس از خود بپرسید که ایالاتمتحده، بریتانیا، کانادا، استرالیا، اتحادیه اروپا و بالاخص آلمان، در عرض بیست و چهار ساعت پس از وقوع این سناریوی خیالی، چه میکردند؟
اکنون به واقعیت بازگردید و این حقیقت را موردتوجه قرار دهید که از ۷ اکتبر (و چندین دهه قبل تر از این تاریخ) تاکنون متحدان غربی تلآویو نهتنها شاهد رفتارهای اسراییل با مردم فلسطین بودهاند، بلکه تجهیزات نظامی، بمب، مهمات و پوشش های دیپلماتیک نیز برای آنها فراهم کردهاند، و در عین حال رسانههای آمریکایی توجیهات ایدئولوژیکی برای کشتار و نسلکشی فلسطینیان را ارائه کردهاند.
سناریوی تخیلی ذکر شده، حتی برای یک روز هم توسط نظم موجود جهانی قابلتحمل نخواهد بود. برای اوباشان جنگی ایالاتمتحده، اروپا، استرالیا و کانادا که تماما حامیان اسراییل هستند، ما مردمان بیپناه جهان، درست مانند فلسطینیان، به حساب نمیآییم و بهرسمیت شناخته نمیشویم.
این تنها یک واقعیت سیاسی نیست، بلکه مرتبط به فرضیات اخلاقی و جهان فلسفی آنچیزی است که نام «غرب» بر خود نهاده است.
هیچیک از مایی که در بیرون از این دایره فرضیات اخلاقی اروپایی قرار داریم، در درون جهان فلسفی آنها وجود نداریم. اعراب، ایرانیان، مسلمانان، مردم آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین، ما هیچکدام، موجودیت واقعی برای فیلسوفان اروپایی نداریم، جز زمانی که بصورت یک تهدید متافیزیکی دیده می شویم که باید مغلوب و خاموش شود.
از امانوئل کانت و گئورگ ویلهلم فردریش هگل شروع میکنیم و با امانوئل لویناس و اسلاوی ژیژک ادامه میدهیم، ما موجودات عجیب الخلقه، اشیا بی جان و سوژه های قابل بررسی هستیم که وظیفه رمزگشایی از ما بر عهده مستشرقان گذاشته شده، و بدین ترتیب، کشتار دهها هزار نفر از ما توسط اسراییل یا آمریکا و متحدان اروپاییش، لحظهای درنگ و تأمل در ذهن فیلسوفان اروپایی ایجاد نمیکند.
شما مخاطبان اروپایی تبار اگر شک دارید، تنها نگاهی به فیلسوف برجستهی اروپایی یورگن هابرماس و چند تن از همکارانش بیندازید، که در اقدامی حیرتانگیز و با توحشی سنگدلانه، از کشتار فلسطینیان توسط اسراییل حمایت کردند.
پرسش اکنون دیگر این نیست که ما در مورد هابرماس که در حال حاضر 94 ساله است، بهعنوان یک انسان ممکن است چه فکری بکنیم. پرسش اینست که ما دربارهی او بهعنوان یک دانشمند علوم اجتماعی، بعنوان یک فیلسوف و متفکر انتقادی، چه فکری میتوانیم داشته باشیم. آیا آنچه او تصور میکند دیگر برای دنیا اهمیتی دارد، اگر که تاکنون داشته است؟
دنیا درباره یکی دیگر از فیلسوفان مشهور آلمانی، مارتین هایدگر، پرسشهای مشابهی را بخاطر وابستگیهای مذموم او به نازیسم مطرح کرده است.
به نظر من، اکنون باید چنین سؤالاتی را در باره صهیونیسم گرایی خشن هابرماس و عواقب قابل توجه آن که میتواند بر چگونگی درک مجموعه آثار فلسفی او اثر بگذارد، بپرسیم.
اگر هابرماس ذرهای فضا در فرضیات اخلاقی خود برای مردمانی مانند مردم فلسطین قائل نیست، آیا هیچ دلیلی وجود دارد تا ما ارزش کل پروژه آثار فلسفی او را مرتبط به بقیه بشریت و فراتر از محدوده مخاطبان اروپایی هم تبار خودش، بدانیم؟
آصف بیات، جامعهشناس برجسته ایرانی، در نامهای سرگشاده به هابرماس گفت که سخنان او در مورد وضعیت غزه «با عقایدش در تناقض است». با تمام احترامی که برای آصف بیات قائلم اما نظر من خلاف او است. من معتقدم که بیاعتنایی هابرماس به مرگ و زندگی فلسطینیان کاملاً با حمایت او از صهیونیسم مطابقت دارد.
✍ *دکتر حمید دباشی*
استاد دانشگاه کلمبیا
هدایت شده از کانال حمید کثیری
10.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ساره جوانمردی برای سومین بار بر بام پارالمپیک ایستاد.
طلای ۲۰۱۶ ریو
طلای ۲۰۲۰ توکیو
و اکنون طلای ۲۰۲۴ پاریس
افتخارآفرینی و بوسه بر قرآن 🇮🇷🇮🇷
@hamidkasiri_ir
هدایت شده از A J
♨️ میلیاردها انسان واکسن شده آلوده به نانوربات !!
🔹ژاپن پس از کشف نانوربات در ۹۶ میلیون شهروند، وضعیت اضطراری اعلام کرد و هشدار جهانی را در مورد واکسنهای mRNA COVID-19 به صدا درآورد ...
🔹این همان موضوعی است که هیچ رسانه ایی ، حق ندارد به آن بپردازد واکسن mRNA همان واکسن آمریکایی است که عده ای آرزوی زدن آن را داشتند.
📌 خبر فوری سراسری
هدایت شده از موسوی مقدم
12.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️راهکار های کنترل خشم و پرخاشگری
#دکتررفیعی
هدایت شده از خبر فوری سراسری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♨️ لحظه ورود سیل به ساختمان یک کتابخانه در لانگ آیلند نیویورک
📌 #خبر_فوری_سراسری
بزرگترین کانال خبری تحلیلی در ایتا
@fori_sarasari
هدایت شده از اباصالح
ماجرای فوق را دانشمند محترم حجت الاسلام والمسلمین مهدی پور در کتاب (جرعه ای از کرامات امام حسین) ص ۱۲۰ از آیت الله والد چنین نقل نموده است :
حجه الاسلام آقای سید کاظم شاهرودی، داستانی را در مورد جدّ بزرگوارش، مرجع عالیقدر شیعه، مرحوم آیه الله سید محمود شاهرودی نقل فرمودند، سپس متنی را که ۱۵ سال پیش نوشته بودند را پیدا کردند و به حقیر دادند، این گونه است:
حجه الاسلام و المسلمین آقای سید کاظم بادکوبی نقل کردند که سفری در خدمت آیه الله سید محمود شاهرودی پیاده به کربلا رفتیم.
وسایل سفر را در مدرسه بادکوبه ای گذاشتیم، برای زیارت امام حسین علیه السّلام با همان حال خستگی و پاهای تاول زده وارد صحن حضرت ابا عبد الله شدیم.
یک زائر ایرانی متوجه شده بود که ایشان با پای پیاده به کربلا مشرّف شده اند، با اصرار زیاد التماس می کرد که ثواب این زیارت پیاده را به او بفروشند.
مرحوم آیه الله شاهرودی به تقاضای ایشان اعتنا نکردند و به سوی حرم مطهر حرکت کردند.
بعد از زیارت به مدرسه بادکوبه ای آمدیم و استراحت نمودیم.
فردا صبح خادم مدرسه آمد و گفت: سید محمود شاهرودی و سید محمد باقر بادکوبه ای کجا هستند؟ یک نفر کارشان دارد.
بعد از ملاقات متوجّه شدیم که او همان شخص دیروزی است که می خواست ثواب زیارت ما را بخرد.
او گفت: دیشب حضرت ابا عبد الله علیه السّلام را در عالم رؤیا دیدم که در مجلسی تشریف دارند و جمعی در اطراف آن حضرت هستند.
من با گریه خدمت حضرت رسیدم و عرض کردم که من می خواستم ثواب زیارت پیادۀ دو سید را بخرم و آن دو سید قبول نکردند.
حضرت ابا عبد الله علیه السّلام به کسی روی کردند و فرمودند:
برو به نزد برادرم حضرت عباس و بگو: ثواب زیارت پیاده سید محمود شاهرودی و سید محمد باقر بادکوبه ای چقدر می باشد؟
من با آن شخص به محضر حضرت عباس علیه السّلام رفتم. ایشان نیز در صحن نشسته بودند و جمعی در اطراف ایشان بودند.
آن شخص این مطلب را از حضرت عباس علیه السّلام پرسید. حضرت رو کردند به ملائکه ای که در آنجا حضور داشتند و فرمودند:
ثواب زیارت پیاده آن دو سید را چقدر می نویسید؟
ملائکه مرا با خود بردند و از من پرسیدند: چه می بینی؟
نگاه کردم دیدم که آسمان درحال بارش است، گفتم: باران می بینم که درحال بارش می باشد.
به من فرمودند: اگر خداوند به ما امر بفرماید که قطرات این باران را حساب کنیم، می توانیم آن را حساب کنیم، ولی ما قدرت نداریم که ثواب زیارت پیادۀ این دو سید را حساب کنیم.
**************************************************
هدایت شده از سید مهدی حسینی
20.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چرا اسرائیل حمله نظامی مستقیم به ایران نمیکند؟!
🔹پاسخ رئیس مرکز مطالعات ایران در دانشگاه تل آویو
🔸برای آیت الله خامنهای هیچ چیز مهمتر از ایران نیست
┏━━ °•🖌•°━━┓
@jahad_tabein
┗━━ °•🖌•°━━┛
هدایت شده از سید مهدی حسینی
15.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بعداز شلاق خوردن
به اتهام شرب خمر
47 روز بعد شهید شد
رفتند تا مابمانیم
#شهید
👆بار قبل ارسال کردم خبر دادند که این روایت درست نیست لذا آن را از کانال حذف کردم بعد از تحقیق دیدم اصل ماجرا درست است لذا مجددا با گذاری شده است
ارتحال حضرت ختمی مرتبت رسول الله رحمة للعالمین محمد مصطفی صلوات الله علیه و آله و سلم همچنین شهادت سبط اکبرش حسن بن علی المجتبی سلام الله علیه بر همه مسلمانان جهان خصوصا شیعیان اهل بیت علیهم السلام بالاخص امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف تسلیت عرض میکنیم
در این روز بسیار گران از جهت مصیبت به یک حدیث شریف توجه می دهم
حضرت رسول اکرم(ص) در طی روایتی می فرماید: مَا أُوذِی نَبِی مِثْلَ مَا أُوذِیتُ
هیچ پیامبری به اندازه ی من اذیت نشد!(بحارالانوار مجلسی، ج۳۹، ص۵۶)
این در حالی است که آنچه در قرآن کریم و احادیث و تاریخ انبیاء آمده است، پیامبرانی بودند که به طُرق مختلف مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند؛ چه أذیت جسمی و چه روحی!
پیامبرانی همچون حضرت زکریا(ع) و حضرت یحیی(ع) که فجیعانه به شهادت رسیدند و یا مثل موسی(ع) که قومش در مقابل چشمانش بت پرست شدند.
و سایر پیامبرانی که در این راه، رنج و عذابهای فراوانی دیده اند.
حال جای سوال اینکه؛ منظور حضرت رسول(ص) از فرمایش فوق چیست؟
چه چیز ایشان را آنچنان آزرده خاطر کرده است، که چنین فرمودند؟
در این زمینه پاسخ های دادند هیچ کدام را قانع کننده نیافتم الا آنچه حضرت استاد علامه حسن زاده آملی رضوان الله تعالی علیه فرمود.
در فایل مستقل سخن ارزشمند آن حکیم ربانی را تقدیم می کنیم
https://eitaa.com/S_Kamaloddinemadi
May 11
✳️ تفسیر علامه حسن زاده ره از حدیث ما اذی....
ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام ارتحال رسول اکرم و سبط اکبرش سلام الله علیهما
🔶مقدمه
قبل بیان حضرت علامه لازم است مقدمه ای تقدیم کنم تا سر سخن ایشان معلوم شود
در حدیثی از پیامبر اکرم(ص) آمده است: مردم اگر ده چیز را میشناختند سعادت دنیا و آخرتشان تأمین میشد؛ یکی از آنها شناخت ابلیس (دشمن) و یارانش میباشد. (6)
همچنین امام علی(ع) در نهجالبلاغه شناخت دشمن را رمز بلوغ معرفت میداند و فرمود : «و اعلموا انکم لن تعرفوا الرشد حتی تعرفوا الذی ترکه و لن تاخذوا بمیثاق الکتاب حتی تعرفوا الذی نقضه و لن تمسکوا به حتی تعرفوا الذی نبذه...؛ (نهجالبلاغه خ ۱۳۷ و کافی ج ۸ )
و بدانید که رشد درنمییابید مگر که رشد وانهادگان را بشناسید و هرگز به کتاب خدا چنگ نمیزنید، مگر که فروفکننده آن را چنان که باید شناخته باشید.» و خود بخش عظیمیاز تلاش خویش را در دوره حکومت به افشاگری چهره دشمنان خود پرداخت
🔶 بیان علامه حسن زاده ره
روزی خدمت حضرت استاد علامه حسن زاده آملی رضوان الله تعالی علیه رسیدم از حضرتش پرسیدم ، با وجود سرگذشت بسیار سخت و طاقت فرسای برخی از پیامبران گذشته علیهم السلام حتی برخی را تعقیب کردند در شکاف درختی یافتند با درخت وی را بریدند پس چگونه رسول الله ص می فرمایید
هیچ پیامبری به مانند من اذیت نشد
حضرت استاد رضوان الله تعالی علیه فرمود این اذیت مربوط به حضور منافق اعظم در بین صحابه بود.
هر پیامیری در عصر خود با یک منافق مواجه بود اما همانطور که آن حضرت خودش افضل و اعظم و اکرم از همه انبیاء الهی ع بود لذا منافقی که در عصر رسالت پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله و سلم بود اعظم از همه منافقان پیشین و بعد از خود بود او کسی نبود جز همان دومی
سپس حضرت استاد سروده ای داشت برایم خواند که روایت آن در چنین روزی روا نیست .
🔶پی جویی سخن علامه..
خودم فرمایش حضرت استاد را پی جویی کردم ریشه سخنش را در قرآن با عنوان الدالخصام در آیه شریفه ۲۰۴ و ۲۰۵ سوره بقره یافتم اگرچه برخی از مفسران شاید تعمدا سعی کردند برای فهم مصداق این برترین دشمن لدود، آدرس غلط بدهند اما اگر کسی اهل تحقیق در تفسیر باشد می تواند به مصداق اصلی این آیه شریفه برسد
لذا همین که ناچار بود چنین موجود پلیدی را هر روز ببنید و تحمل کند سخت ترین عذاب برای آن حضرت بود او با پلیدی و شرک و کفر خود گاهی چنان دم از حراست از دین می زد که حضرت متحیر می ماند طبق آیه تعجب می کرد اما حق تعالی او را منافق اعظم نامید
اگر کسی میخواهد به مقام والای پیامبر اکرم ص واقف شود طبق حدیث شریف امیر مومنان ع لازم است این منافق پلید و اقدامات کثیف او را بشناسند تا به خلق عظیم و حلم عجیب و تدبیر اعجب آن حضرت ص آزاری که دید واقف شود
۱۲شهریور ۱۴۰۳
سید کمال الدین عمادی
طلبه قم
https://eitaa.com/S_Kamaloddinemadi