eitaa logo
سماح همدان(مرکز مشاوره حوزه علمیه همدان )
789 دنبال‌کننده
820 عکس
457 ویدیو
35 فایل
جهت دریافت نوبت : 09939003343 ارتباط با ادمین‌ها : @AlirezakAMANDANY @Nik_raftar ارتباط با مدیر مرکز مشاوره : @Azimy_m آدرس :همدان خیابان شهدا کوچه آیت اللّه آخوند ره کوچه دوم سمت چپ بیت شهید آیت الله مدنی
مشاهده در ایتا
دانلود
✅با یک گفتگوی منطقی، والدین را از خود و کارتان مطمئن کرده و با خود همراه سازید. 💢 کانال تخصصی همراهان نوجوان 💢 @eakhavi
سماح همدان(مرکز مشاوره حوزه علمیه همدان )
#سخنی_با_نوجوان #والدین ✅با یک گفتگوی منطقی، والدین را از خود و کارتان مطمئن کرده و با خود همراه س
با عرض سلام خدمت همه همراهان گرامی کانال 💢 کانال تخصصی همراهان نوجوان 💢@eakhavi کانال خوبیست که تحت هدایت حجت الاسلام اخوی مدیر مرکز مشاوره موسسه امام خمینی ره می باشد پیشنهاد بنده این است که در کانال عضو شوید و از مطالب آن استفاده کنید
امام على علیه السّلام فرمودند: اِنَّ رَأيَكَ لا يَتَّسِعُ لِكُلِّ شَئٍ فَفَرِّغْهُ لِلْمُهِمَّ؛ فكر تو گنجايش هر چيز را ندارد، پس آن را براى آنچه «مهم» است، فارغ گردان. 📚غررالحكم ج2 ص606 کانال مرکز مشاوره حوزه علمیه همدان ✳️@mmhhamadan✳️
🔰در منابع دینی، اگر تربیت مطرح می‌شود کاملاً به تفاوت دختر و پسر توجه شده است، لذا آن جایی که قرار است مهارت‌آموزی لحاظ شود، توصیه شده، که به دخترها نخ‌ریسی یاد بدهید و به پسرها تیراندازی و سوارکاری. اما متأسفانه شاهد هستیم که امروزه برخی از خانواده‌ها، دخترانشان را به ورزش‌هایی ترغیب می‌کنند که این ورزش‌ها با ویژگی‌ها و جنسیت فرزندشان تناسبی ندارد. در بدن زنان و‌ مردان هر دو هورمون زنانه و مردانه (استروژن و تستسترون) ترشح می‌شود، در بدن پسران، هورمون‌های استروژن و تستسترون با هم وجود دارد و غلبه با هورمون مردانه تستسترون است، اما افزایش سطح استروژن ویژگی‌های مردانه را تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهد. اما با روی آوردن دختران به ورزش‌های خشن و رزمی، ترشح هورمون مردانه تستسترون افزایش یافته و ویژگی‌های زنانه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و روحیه آنها را خشن کرده و با کارکردی که خداوند متعال برای دختران قرارداده است، تناسبی ندارد. لذا توصیه می‌کنیم، اگر می‌خواهید دختران را برای ورزشی تشویق و ترغیب کنید، ترجیحاً در آن ورزش، خشونت نباشد و همچنین جز ورزش‌های سخت نبوده و با جنسیت، لطافت و ظرافت دخترانه تناسب داشته باشد. ✍ کارشناس مشاور مجید همتی کانال مرکز مشاوره حوزه علمیه همدان ✳️@mmhhamadan✳️
♦️درس ملی♦️ واردات کالاهایی که در داخل به‌قدر کافی تولید می‌شود، بایستی به‌صورت یک حرام شرعی و قانونی شناخته بشود. این که ما نگاه کنیم ببینیم کالاهای مصرفی ما از خوراک و پوشاک و وسایل منزل گرفته تا کیف‌وکفش و وسایل مدرسه و دفتر و قلم و امثال این‌ها از خارج بیاید، این مایه شرمندگی است. 1396/1/1 - رهبرانقلاب کانال مرکز مشاوره حوزه علمیه همدان ✳️@mmhhamadan✳️
💎 قالَ الباقرُ عَلَیه‌السلام: 🌸 اتَّبِعْ مَن يُبكيكَ و هُو لكَ ناصِحٌ، و لا تَتَّبِعْ مَن يُضحِكُكُ و هُو لكَ غاشٌّ 💎 امام‌باقر علیه السلام: 🌺 از كسى كه تو را مى گرياند اما خيرخواه توست پيروى كن و از كسى كه تو را مى خنداند اما با تو رو راست نيست پيروى مكن 🌺🌸میلاد حضرت زینب کبری سلام الله علیها مبارک باد🌸🌺 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🌐 (مرکز مشاوره اسلامی حوزه علمیه) سایت | ایتا | کارگاه‌ها | آپارات
💠 ..."تعلل‌ورزیِ تحصیلی"... ✅ فروگذاری از انجام و مسئولیت‌ها در شکل و اندازه و زمان بموقع و مورد انتظار، علیرغم اجتناب‌پذیر بودن و توانایی فرد جهت انجام آن، و آگاهی از پیامدهای ناخوشایندِ طفره رفتن از انجام مسئولیت‌ها. ❇️ عوامل: یافته‌های روانشناسان نمایانگر این مطلب است که تعلل‌ورزی تحصیلی با متغیرهای بسیاری در شخصیت و رفتار فرد مرتبط است که میتوان به موارد زیر اشاره کرد: ♦️عوامل ، ، اختلالات شخصیتی، پایین، ضعیف، منفی، روابط بین فردی ناسالم، منبعِ کنترلِ بیرونی، برآورد بیش از حد ، ضعیف، ، پایین، پایین، ، تعلل‌ورزی والدین، جوّ کلاس، ، ارتباط با استاد و... ❇️ آسیب‌ها: تجربه سطح بالایی از ناشی از تعلل‌ورزی. اجتناب از وظایف، و مانع پیشرفت تحصیلی. ، و پایین آمدن کیفیت و کمیت یادگیری. نتایج منفی، و شدت گرفتن در زندگی دانشجویان. تعلل‌ورزیِ بیشتر، در سطوح بالاتر تحصیل. زمینه ساز در دانشجو ❇️ راهکارها: 1️⃣ استفاده از راهبردهای یادگیریِ خودتنظیمی. (در هفته گذشته توضیح داده شد). 2️⃣ ادراکِ خودکارآمدی از عملکرد و مهارت خود. 3️⃣ تعهد برای رسیدن به اهداف خویش. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🌐 (مرکز مشاوره اسلامی حوزه علمیه) سایت | ایتا | کارگاه‌ها | آپارات @mmhhamadan
💠 در دانش‌آموزان و دانشجویان2️⃣: 🌟عوامل خانوادگی: شرایط و جو روانی حاکم در یک می‌تواند در سطح یا درسی یک بسیار تأثیرگذار باشد. 📌 شرایط نامناسب خانوادگی 📌 مادر و پدر 📌 مکرر اعضای خانواده 📌 نسبت به تحصیل فرزندان 📌 فرق گذاشتن بین فرزندان 📌 مهر و محبت بیش‌ازاندازه به فرزندان و بسیار شدید بر کار آن‌ها 📌 و فرزند 📌 نداشتن رابطه‌ای با فرزند 📌 نداشتن شرایط مالی مناسب 📌 نداشتن شرایط مناسب برای و درس خواندن مانند اختصاص ندادن اتاقی جداگانه برای فرزندان 📌 مکرر بدون توجه به شرایط درسی فرزندان ‼️عوامل بسیار زیادی که ممکن است در برخی موارد تنها وجود یک علت و در برخی موارد چندین عامل دست در دست هم داده و شرایط را برای افت تحصیلی یک فرد مهیا می‌کنند. ‼️ادامه دارد... ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🌐 (مرکز مشاوره اسلامی حوزه علمیه) سایت | ایتا | کارگاه‌ها | آپارات @mmhhamadan
💠 در دانش‌آموزان و دانشجویان3️⃣: 🌟 نقش معلمان،اساتید، و محیط تحصیل 📌 از میان تمامی عوامل آموزشی و تربیتی، نقش و ، به‌عنوان "مهم‌ترین عامل نظام تعلیم و تربیت"، جایگاه و اهمیت بسزایی دارد. 📌محل تحصیل افراد نیز در میزان موفقیت‌های آنان بی‌تأثیر نیست. برخی با ایجاد شرایط مناسب و جوی آرام، مسیر پیشرفت را فراهم می‌کنند. ‼️علل و عوامل مختلفی مانند: 🔅 توهین و تحقیر. 🔅 نحوه‌ی تدریس نامناسب. 🔅 نداشتن رابطه‌ی صحیح. 🔅 بدرفتاریِ یکی از عوامل مدرسه با دانش‌آموز و ایجاد ترس و دلهره، 🔅 مقایسه‌ی نابجا با یکدیگر، 🔅 توقع نابجا و بی‌توجهی به استعداد افراد 🔅 و…. ❌ همگی می‌توانند بر افت تحصیلی دانش‌آموزان تأثیر بگذارند. در برخی موارد نیز: 🔅 تمسخر و یا بدرفتاری همسالان. 🔅 دوستی و صمیمیت‌های غلط. 🔅 الگوبرداری‌های اشتباه. ❌ می‌توانند شرایط تحصیل را تحت تأثیر قرار دهند. ✅ راهکارها: 📌 اگر مشکل از دبیر و عوامل مدرسه باشد بهتر است به‌صورت مشکل را با آن‌ها در میان بگذارید و از آن‌ها بخواهید برای رفع مشکلات کنند. 📌در برخی موارد شاید برای شما تشخیص و رفع مشکلات فرزندتان سخت به نظر بیاید، بهتر است در این حالت از دبیر او کمک بگیرید یا با مشاوران تحصیلی در ارتباط باشید. -تحصیلی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🌐 (مرکز مشاوره اسلامی حوزه علمیه) سایت | ایتا | کارگاه‌ها | آپارات @mmhhamadan
📶لینک‌ کانال مرکز مشاوره سماح حوزه علمیه همدان 🔶🔹@mmhhamadan🔹🔶