هدایت شده از KHAMENEI.IR
14.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📜 رهبر انقلاب هماکنون در دیدار دانشجویان:
نگاه به واقعیتها باید ذهن جوان دانشجوی امروز را به سمتی هدایت کند که به گرهگشایی مشکلات نزدیکتر باشد
✏️ امروز در بدنه دولت کسانی مشغول کار هستند که تا چندسال پیش مثل شما در همین جلسه شرکت و سخنرانی کردند. ۱۴۰۳/۱/۱۹
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
17.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📜 رهبر انقلاب در دیدار دانشجویان:
عدالت یعنی نفی فاصله طبقاتی در استفاده از فرصتهای عمومی. ۱۴۰۳/۱/۱۹
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
7.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📜 رهبر انقلاب در دیدار دانشجویان: گفتند که نظر رهبری درباره عدالت از سال هشتاد فرق کرده. اگر فرق کرده باشد در جهت اصرار بیشتر بر عدالت بوده است. ۱۴۰۳/۱/۱۹
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📜 رهبر انقلاب در دیدار دانشجویان: نگاه نقادانه را داشته باشید اما نگاه سرافرازانه را هم در قبال پیشرفتهای کشور داشته باشید. ۱۴۰۳/۱/۱۹
💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌃 شوق مناجات
میگویند: آقای حاج شیخ جعفر مجتهدی، خیلی ایشان ریاضت کشیده بود، از موالیان اهلبیت (علیهمالسلام) بود. اشکها میریخت.
میگویند: ایشان در کرمانشاه یک شب میآید در مدرسهای از این مدارس علمیه...
🎙حضرت آیتالله حاج سید محمدصادق حسینی طهرانی (حفظهالله)
🆔 @allame_tehrani
هدایت شده از حمیم (صلح میرزایی)
10.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
معنای نابودی رژیم اشغالگر قبل از ۲۵ سال در بیان رهبر معظم انقلاب و ایجاد مقدمات حذف رژیم اشغالگر
به افق فلسطین بخش چهارم
#سعید_صلح_میرزایی
#به_افق_فلسطین
#فلسطین
@hamim1
هدایت شده از مهدی طاهری
چنانچه شما راجع به کسی یک چیزی گفتید، در فضای مجازی هم پخش کردید و او به هر دلیلی فرصت نداشته باشد که به این حرف شما جواب بدهد، این ضدّ عدالت است؛ این عدالت نیست؛ ...عدالت فقط در مسئلهی مالی که نیست؛ در مسائل آبرویی، مسائل کاری، شغلی، حیثیّتها و بقیّهی چیزها هم باید رعایت عدالت بشود
#رهبر_انقلاب
هدایت شده از سیره علما
9.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺#ماه_رمضان در #کلام_علما
🌀وداع جانسوز آیتالله #آقامجتبی_تهرانی رحمة با ماه مبارک رمضان
♨️ #سیره_علما؛ کُنجی برای انس با گَنج خاطرات علما
@sireyeolama
هدایت شده از احسان عبادی | ما و او
⬅️ متاسفانه در بحث #عدالتخواهی هم یکی از دانشجویان صحبت کننده به دلیل عدم درک مبانی درست رهبری و عدم تحلیل درست از #عدالتخواهی ، گویا کنایه وار گفتند که نظر رهبری درباره عدالت نسبت به سال 80 عوض شده ‼️‼️‼️
👈 رهبری هم در جواب فرمودند :
🌀 حالا یکی از دوستان گفتند «تصوّر شده که نظر رهبری در مورد مسئلهی «عدالت» با سال هشتاد فرق کرده»؛ اگر فرقی کرده باشد، در این جهت فرق کرده که اصرار بر مسئلهی «عدالت» بیشتر شده؛ چون پیشرفتهایمان در سمت عدالت کم بوده، ما اصرار بیشتری داریم؛ از عدالت که کسی دست برنمیدارد؛ 👈👈منتها باید جوانب قضیّه را فهمید و سنجید و دید؛ اشاره هم به افراد نشود؛ در این اظهارات، اشارهی به افراد نشود.👉👉 🌀
👆👆👆👆👆👆👆
اینکه همینطور روی هوا از افراد نام ببریم و بدون سندهای اثبات شده ، آنها را متهم کنیم ، اسمش عدالتخواهی نیست . اسمش نشر تهمت است و تشویش اذهان عمومی
قبل انتخابات که متاسفانه یک عده به نام افشاگری و عدالتخواهی از این کارها می کردند ، عرض کردیم کارتان اشتباه است ، گوششان بدهکار نبود
👈👈 اثبات اسناد مجازی هم با #دادگاه است ، نه من و شما 👉👉
👆👆 اینکه در عدالتخواهی اسمی از این و آن برده نشود ، مبنای سابق رهبری در بحث عدالتخواهی بود که هنوز هم روی همان مبنا هستند 👆👆
⬅️ پس باز می رسیم به همان حرف حقیر که یکی از بزرگترین مشکلات برخی عزیزان انقلابی (جمع نمی بندم) ، آگاه نبودن با مبانی امام و رهبری است.
⚠️ بعد از ماه رمضان، مراقب جیببُری شیطان🔥 باشیم!
--------«🔸💠🔸»--------
🆔 @bayanemohammadi
هدایت شده از المرسلات
💢آيا ماه رمضان هميشه سى روز است؟! منظور از روایاتی که ماه رمضان را سی روز دانسته اند چیست؟! معنای «لا اعتبار بالجدول» در بیان شهید اول چیست؟!
🎙علامه حسن زاده (ره)
🔵يكى از نظريات شيخ صدوق مربوط به تعداد روزهاى ماه رمضان است.ايشان در كتاب من لا يحضره الفقيه بعد از نقل رواياتى مىفرمايد: لذا شهر مبارك رمضان براى هميشه سى روز است.
🔵درحالىكه روايات ديگرى هم داريم، از خاصه و در جوامع روايى عامّه كه بعضى از صحابۀ پيغمبر فرمودند: ما در زمان رسول اللّه، ماههاى ٢٩ روزى بيش از ماههاى ٣٠ روزى روزه گرفتيم. آنوقت جناب صدوق چند روايت نقل مىكند كه حضرت شيخ الطائفة طوسى در تهذيب و استبصار نظر ايشان را رد مىكند. ما فرمايشات هر دو را در درس هفتاد و پنجم كتاب دروس معرفة الوقت و القبلة آوردهايم.
🔵اينكه شيخ صدوق (ره) فرموده هميشه ماه رمضان ٣٠ روز است و رواياتى نيز در تأييد آن آورده. اشاره به يك نكته علمى دارد كه متأسفانه حضرت شيخ طوسى هم در تهذيب و استبصار اين را نياورده است و بدان اشارتى نفرموده است. جناب استاد ما مرحوم علاّمه شعرانى فرمودند كه اين روايات درست است، اما بايد بين هلال و ماه اصطلاحى نجومى و هلال و ماه واقعى سماوى تميز داده شود، اين روايات ناظر به ماه نجومى است نه هلال سماوى، چون كسانى كه اهل فن مىباشند و در علم هيئت، رياضيات، نجوم و زيجات واردند، مىدانند كه رسم زيجات و ترتيب جداول آنها اينطور است: محرم، صفر، ربيع الأول، ربيع الثانى، همينطور تا آخر، ماههاى فرد، تمام است (٣٠ روز) و ماههاى زوج، ناقص است (٢٩ روز) و اين ترتيب مربوط به هلال خارجى نيست بلكه مربوط به يك روش و نظام رياضى و محاسبهاى است كه بايد ماهها را در جداول ازياج تنظيم كنند، بعد مستخرج در وقت استخراج، از اين تنظيم شده (تعديلات) را كه در علم هيئت و زيجات، بحثش هست، و كسور، كبيسه و... را حساب مىكند، بعد از اينها منتقل مىشود به هلال خارجى. پس ماه زيج مقدمهاى است براى يافتن هلال خارج نه اينكه خودش ملاك باشد.
🔵اصطلاح زيج را غربيها لاتابل و در زبان عربى جدول گويند. اينكه مرحوم شهيد اول در كتاب صوم لمعه فرمود: «لا اعتبار بالجدول»، جدول يعنى زيج، يعنى زيج را اعتبار نكنيد، مراد اين نيست كه اعتبارى به علم رياضى و هيئت نبايد داشت. بلكه منظورشان اين است كه چون ترتيب ماههاى زيج اينطورى است كه هميشه محرم، سى روز و صفر ٢٩ روز و... يعنى هميشه فرد تمام و زوج ناقص است و جدول روى فرمول خاصى پياده شده است، نبايد آن را براى تعداد روزهاى ماه ملاك قرار داد، بلكه بايد از آن ملاك، ماه خارج را استخراج كرد،
🔵بعضى در بيان اين كلام شهيد نوشتهاند: جدول يعنى تقويمهايى كه استخراج مىشود و به اينها اعتبارى نيست. اين حضرات كلام شهيد را درك نكردهاند. جناب شهيد اول خيلى حسابشده نوشته. چون زيج را به زبان عربى مىگويند: «جدول» و چون ترتيب زيجات به حركت وسطى، به قاعدۀ فرمول استخراجى تنظيم شده كه ماههاى فرد ٣٠ و ماههاى زوج ٢٩ روز و ناقص است، شهيد فرموده: «لا اعتبار بالجدول»، نكتهاش اين است ما بحمد اللّه چند تا زيج اينجا حاضر داريم، كه اگر باز كنيم مىبينيد كه محرم ٣٠ روز، صفر ٢٩ روز، و...، ربيع الأول، ربيع الثانى، جمادى الأول، جمادى الثانى، رجب، شعبان، رمضان، و چون رمضان در فردهاست، هميشه تا قيام قيامت در زيجات ٣٠ روز است؛ زيرا از ماههاى مفرد است و اين مطلب را در حضور جناب امام صادق (ع) كه عنوان كردند و گفتند: آقا مبناى جداول طورى هست كه ماه رمضان هميشه ٣٠ روز و تمام است، امام از اين عمل - اعنى نظم و ترتيب ماهها در جداول زيجات - خوشش آمده كه چه خوب شده كه ماه رمضان ٣٠ روز است و اسم نقص بر سر آن نيامده است. آن آقاى راوى كه عادل و باتقوى و صادق هم بود و آنجا نشسته بود، متوجه حرف و تمايز اين دو نشده و آمد بيرون و گفته كه بله امام امضا كرده كه ماه رمضان تا قيامت سى روز است.
🔵حضرت علاّمه شعرانى مىفرمود: اين رواياتى را كه جناب شيخ صدوق در من لا يحضره الفقيه آورده، روى مبنا و برداشت آن روات عزيزى است كه درست حرف امام را متوجه نشدهاند و حضرت شيخ طوسى هم از اين جنبۀ رياضى واردنشده و اين را بيان نفرموده است. فقط فرموده كه: انّ هذه الأخبار لا يجوز العمل بها من وجوه منها... منها...١ و در اين وجوهى كه ذكر كرده در اين نكتۀ رياضى وارد نشدهاند، ما اين فرمايشات را دستهبندى و تنقيح و تحرير شده در درس ٧٥ كتاب دروس معرفة الوقت و القبلة آوردهايم.
📚هزار و یک کلمه. جلد دوم. ص 448
#بزرگان #ماه_رمضان
#المرسلات #استاد_علی_فرحانی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b