eitaa logo
مدرسه اقتصاد
817 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
950 ویدیو
195 فایل
اینجا محلی‌است برای اشتراک‌گذاری تحلیل‌ها، درسگفتار، صوت، کلیپ،فیلم، سخنرانی اساتید و جزوات اقتصادی،برای رشد و پیشرفت مردم و کشور درعرصه اقتصاد و سبک زندگی‌اقتصادی سالم ذیل تمدن جهانی اسلام.منتظرنظرات شمادر: http://eitaa.com/joinchat/715718678C6b9ae86a0b
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅تحلیل جالب کارشناس روس از اعزام های ایرانی به ونزوئلا: ایران با اعزام نفتکش ها نشون داد کی تو دنیا بزرگه...! @Kavoshmedia @SchoolofEconomics
🔴 ... و اینک اینترنت! ‏👈در برخی نقاط از واشنگتن قطع شده است و اکثر توییت‌های دعوت به اعتراض نیز فورا حذف می‌شود. ، ‎ و اکنون ‎. سوژه دیگری برای بزک غرب باید پیدا کنند. @GhadiriNetwork @SchoolofEconomics
RadioMaaref-990310-21.mp3
17.51M
✳️ظرفیت‌های برای 📻 رادیو معارف،برنامه گفتگوی۲۱، ۱۰خرداد ۹۹؛قسمت اول، اکبر ابدالی، محقق اقتصاد و مدیریت @Qiam_ir @SchoolofEconomics
RadioMaaref-990311-21.mp3
20.37M
✳️ظرفیت‌های برای 📻 رادیو معارف،برنامه گفتگوی۲۱، ۱۰خرداد ۹۹؛قسمت دوم، اکبر ابدالی، محقق اقتصاد و مدیریت @Qiam_ir @SchoolofEconomics
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ از ویرانی تا آبادانی با و 🔹 زلزله رودبار و منجیل در سال ۱۳۶۹ رخ می‌دهد و زندگی مردم این مناطق را مختل می‌کند. 🔸 مردم محرومی که بعضی از آنها حتی حداقل ترین امکانات را هم ندارند و در مناطق ناشناخته‌ای زندگی می‌کنند که اصلا در نقشه جغرافیایی وجود ندارد. روستای بنه زمین یکی از این مناطق است. 🔹 آنچه که در این مستند خواهید دید آباد شدن این روستا توسط ایده مرحوم عظیمی و همراهی مردم برای عملی کردن این ایده است. 🔸 با پیگیری‌های مجدانه عظیمی، مردم همراه می‌شوند و کارهای مختلف به وسیله خود مردم انجام می‌گردد. از گرفتن وام برای آبرسانی به زمین‌ها که با سند زمین‌های مردم منطقه گرفته می‌شود تا نیروی کار برای کارهای عمرانی این طرح. 🔺 طرحی که در نهایت باعث احداث باغ‌های متعددی می‌گردد و بعدها صنایع مرتبط با این باغ‌ها هم در روستا شکل می‌گیرد. 📌 فیلم کامل این مستند را اینجا تماشا کنید: @Mostazafin_TV @SchoolofEconomics
⭕️ 👌مردمی سازی اقتصاد، به جای خصوصی‌خواری اموال عمومی توسط سرمایه‌داران ◀️ بسیاری هر مخالفتی با خصوصی سازی را، گرایش به مارکسیست قلم داد می‌کنند. در حالی که به جز راه‌حل‌های غلط و مرسوم خصوصی سازی، روش‌های کارآمد‌تری نیز برای وجود دارد. 🔸 در همین رابطه از مدل طراحی شده برای واگذاریِ مردمی شرکت نیشکر هفت تپه می‌گوید. طرحی که به سازمان خصوصی سازی تقدیم شد اما توجهی به آن نشد. 🔹 من در کنار یک کارگروه ۲۱ نفره با مدیریت مرحوم حسینعلی عظیمی، یک سال قبل از خصوصی سازی نیشکر هفت تپه، به منطقه خوزستان آمده بودیم و ۲۴ هزار هکتار زمین‌های هفت تپه را بررسی کرده و مزیت‌های آن را احصا و در نهایت مدلی برای خصوصی سازی و توسعه آن ارائه کردیم. 🔸 در مدلی که ما برای نیشکر هفت تپه ترسیم کردیم بیان شده بود که نباید کل نیشکر هفت تپه به صورت یک جا به بخش خصوصی واگذار شود بلکه حدود ۱۰ هزار کارگری که در هفت تپه مشغول کار هستند، می‌توانند مستقیم یا غیر مستقیم در مالکیت نیشکر هفت تپه سهیم شوند. 🔺 ما پیش از خصوصی سازی اسفناک نیشکر هفت تپه، مدل کارگر- مالکی را به سازمان خصوصی سازی پیشنهاد کردیم تا کارگران طی چند سال سهام دار شوند. منتهی سازمان خصوصی سازی به روش غیر مردمی کار را پیش برد و نیشکر هفت تپه را به دو جوان نااهل و کارنابلد واگذار کرد. 🌐 متن کامل این گفتگو با خبرگزاری مهر را از اینجا بخوانید: https://mehrnews.com/news/4933297/ @edalatkhahi @SchoolofEconomics
💥👈یک از مجلس انقلابی: 👌نماینده مردم تهران در مجلس گفت: هیئت ‌رئیسه مجلس، بر اساس طرح «شفافیت آرای نمایندگان» موظف می‌شود در پایان هر جلسه علنی مجلس، آرا نمایندگان را اعلام کند. ✅متن کامل طرح «شفافیت آرای نمایندگان»: 👌مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه طرح «شفافیت آرای نمایندگان» امروز با بیش از ۱۷۰ امضا اعلام وصول شد، گفت: «احمد امیرآبادی فراهانی»، «روح الله ایزدخواه»، «مجتبی توانگر»، «حسینعلی حاجی دلیگانی»، «ابراهیم رضایی»، «علیرضا زاکانی»، «ابوالفضل عمویی»، «روح الله متفکر آزاد»، «الیاس نادران»، «روح الله نجابت» و «مالک شریعتی» از جمله نمایندگانی بودند که در طراحی این طرح مشارکت داشتند. 😊وی اظهار داشت: براساس این طرح، هیئت رئیسه مجلس موظف است در پایان هر جلسه علنی مجلس شورای اسلامی آرا هریک از نمایندگان را به جز مصادیق بند ۳ ماده ۱۱۸ به تفکیک موافق، مخالف، ممتنع و عدم مشارکت در سامانه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی به صورت شفاف اعلام کند به نحوی که مشاهده و داده پردازی آن برای آحاد مردم امکان پذیر باشد. 👇👇متن کامل طرح «شفافیت آرای نمایندگان» به این شرح است:👇👇 📂مقدمه توجیهی: با عنایت به منطق قانون اساسی بویژه اصل ۶۹ و رویه تصویب اصول آن در مشروح مذاکرات تصویب قانون اساسی در خبرگان سال‌های ۱۳۵۸ و ۱۳۶۸ و تجارب موفق جهانی درباره شفافیت و با عنایت به اینکه عملکرد و رای وکیل نمی‌تواند از موکل پنهان باشد و با توجه به مطالبه عمومی مردم و تعهد اکثر نمایندگان مجلس یازدهم به مردم برای پیگیری موضوع و به دلیل نقش مهم شفافیت در مبارزه با فساد و وی‌ژه خواری و نظر به اینکه پیش از استفاده از سیستم الکترونیکی، آرای نمایندگان در جلسات علنی شفاف بوده است ماده واحده ذیل تقدیم مجلس می‌شود: 📕ماده واحده: تغییرات ذیل در متن قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اعمال می‌شود: ۱- تبصره ذیل در ماده ۵، اضافه می‌شود: تبصره ۳- نماینده رسانه ملی با رعایت شرایط مندرج در این ماده اجازه حضور و تهیه گزارش از جلسات کمیسیون‌های مجلس را خواهد داشت. ۲- در ماده ۶۴، پس از عبارت "به اطلاع نمایندگان" کلمه "و مردم" اضافه می‌شود. ۳- در ماده ۱۱۹، تبصره ذیل اضافه می‌شود: تبصره: هیئت رئیسه مجلس موظف است در پایان هر جلسه علنی مجلس شورای اسلامی آرای هریک از نمایندگان را به جز مصادیق بند ۳ ماده ۱۱۸ به تفکیک موافق، مخالف، ممتنع و عدم مشارکت در سامانه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی بطور شفاف اعلام کند به نحوی که مشاهده و داده پردازی آن برای آحاد ملت امکان پذیر باشد. گزارش حضور، غیاب، تاخیر و نیز ماموریت‌های داخلی و خارجی تمام نمایندگان نیز باید هرماه توسط هیئت رییسه مجلس به طور شفاف در سامانه مذکور اطلاع رسانی شود. ۴- در ماده ۱۲۰ عبارت «هر یک از روش‌های دیگر اخذ رای» جایگزین عبارت «استفاده از دستگاه الکترونیکی یاقیام و قعود» می‌گردد. ۵- بند ۳ در ماده ۱۲۲ حذف می‌شود. ۶- تبصره ذیل در ماده ۱۲۲ اضافه می‌شود: تبصره: در مواردی که حداقل پانزده نفر از نمایندگان درخواست رأی‌گیری مخفی با ورقه دهند، ابتدا بدون بحث نسبت به درخواست رای گیری می‌شود و در صورت تصویب، در اصل موضوع مورد درخواست رأی‌گیری مخفی با ورقه انجام خواهد شد. @SchoolofEconomics
😳💥جابجایی درآمدی بین نسلی سفید‌پوستان و سیاه‌پوستان در آمریکا 💦اصل مقاله‌: ❄️ Race and Economic Opportunity in the United States:An Intergenerational PerspectiveChetty, Hendren, Jonse and Porter (QJE, forthcoming) 🔻یکی از بهترین اقتصاددانانی که در زمینه‌‌ی در زحمت فوق‌العاده ارزشمندی کشیده است. یکی از مقالات اخیر چتی به همین موضوع نابرابری نژادی در آمریکا و عوامل احتمالی موثر بر آن می‌پردازد. 🔻یکی از بهت آورترین یافته‌های این تحقیق آن است که مستقل از اینکه پدر و مادر شما چه سطح از درآمدی دارند،‌ فرزندان سیاهپوستان از سطح پایین‌تری از درآمد برخوردارند. یعنی حتی برای سیاه‌پوستانی که سطح درآمد خانواده‌شان در بیست درصد پولدار است،‌ احتمال آنکه فرزندشان هم در بیست درصد پولدار آمریکا باشد تنها ۱۸٪ است. معادل این عدد برای سفیدپوستان ۴۲٪ است. 🔺 ارائه‌ راج چتی شامل حقایق آماری باورنکردنی بسیاری در این زمینه است و دیدنش علی‌الخصوص در این ایام خالی از لطف نیست. 🔻یکی از یافته‌های جالب این تحقیق آن است که در مناطقی که ذهنیت افراد آن نسبت به منفی‌تر است موفقیت اقتصادی سیاهپوستان نیز ضعیف‌تر است. 🔺یکی دیگر از نتایج این تحقیق نقش عدم وجود پدر در خانواده (به دلایل مختلف از جمله نرخ بالای زندانی ‌شدن مردان سیاه‌پوست) در این عدم موفقیت اقتصادی است./برگرفته از کانال برگ سبز، امیر کرمانی @monitoreconomy_ir @SchoolofEconomics
💥😳 روند ناعادلانه و عجیب میان خانوارهای در طول سال‌های قرن ۲۱ را ببینید. نارنجی رنگ، ۱ درصد پولدار، آبی رنگ: ۹ درصد بعدی، آبی پررنگ: ۴۰ درصد بعدی و قرمز رنگ: ۵۰ درصد از جمعیت آمریکا که در رتبه های بعد قرار دارند. @hamidrezamaghsoodi @SchoolofEconomics
💥🔶 راه حل اساسی برای جلوگیری از و جلوگیری از یک هزار میلیارد تومانی که مردم و برنامه‌ریزی غلط دولت، منشا آن است. @SchoolofEconomics
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥قتل جورج فلوید صرفاً یک اتفاق نبود؛نگاهی سریع به برخی قربانیان سال‌های اخیر پلیس 🔸واکنش امروز مردم آمریکا، صرفاً به این یک اتفاق یا اشتباه یک افسر پلیس مربوط نیست؛بلکه حاصل سالیان سال عملکرد سیستماتیک تبعیض‌آمیز پلیس،در قبال مردم این کشور خصوصا رنگین پوستان است. @America_in_decline @SchoolofEconomics
🔻آیت الله اعرافی: 💥 کنار به نژادپرستی در آمریکاست ✍️آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در واکنش به اتفاقات اخیر آمریکا بیانیه‌ای صادر کرد. در بخش‌هایی از این بیانیه آمده است: 🔹نظام به ظاهر لیبرال اما در عمل فاشیستی آمریکا که بر پایه سلطه‌گری و بهره‌کشی از مظلومان بنا شده، مغرورانه سیاهپوستان را زیر پا می‌گذارد و فریادهای استمدادطلبی آنها را نادیده می‌گیرد. 🔶🔹 اگر دیروز یک انسان به جرم سیاه‌پوست بودن در زیر فشار پلیس آمریکایی جان سپرد، انسان‌های مظلوم بسیاری هر روزه در یمن، فلسطین، سوریه، عراق و افغانستان توسط دولت جنایتکار آمریکا و تروریست‌های دست نشانده‌اش کشته می‌شوند. 🔶🔹نهادها و بزرگان حوزه قم و حوزه‌های علمیه خطاب به معترضان به نژادپرستی اعلام می‌دارند که حوزه‌های علمیه صدای مظلومیت شما را شنیده و کنار شما ایستاده‌اند و تاکید می‌نماید که دولت آمریکا باید سرکوب معترضان را متوقف و به رویکرد اقدامات ظالمانه و تروریستی و آپارتایدی خود در آن کشور و سراسر جهان پایان دهد وگرنه با امواج طوفانی قیام و خروش مستضعفان آن کشور و سایر کشور‌های استعمار زده و خشم فروخفته آنان مواجه خواهد بود. 👈 متن کامل بیانیه👇👇👇👇 https://hawzahnews.com/news/903742 @SchoolofEconomics
680315.pdf
1.03M
💥👌👈نامه برای هر آنکس به مبارزه، آزادگی و مستضعفین می اندیشد؛ الهی سیاسی امام خمینی ره/ حتما بارها بخوانید... @m_amin_rezai @SchoolofEconomics
😳 پایگاه‌های نظامی در منطقه واشنگتن‌دی‌سی از جمله پنتاگون در حالت خاصی از آماده‌باش که مربوط به وضعیت حمله تروریستی احتمالی است قرار گرفته‌اند... تازه اول یک داستان جذاب هستیم که انتهایش غرق شدن یک هیولاست... @SchoolofEconomics
(ره): 🔺شما ملت هم بنابر این بگذارید که اگر یک داروخانه‌ای داشت از او چیزی نخرید تا اسمش را عوض کند. هر دواخانه‌ای که می‌خواستند بیشتر مشتری پیدا کند یک اسم خارجی رویش می‌گذاشتند. . اسم‌هائی که در خیابان‌ها و در داروخانه‌ها و در کتاب‌ها و در پارچه‌ها و در همه چیزتان، فقط مساجد است که اسماء خارجی را ندارند آن هم برای اینکه روحانیون تا حالا به حسب نوعشان آنجور نشده‌اند و الا همه چیز باید یک داشته باشد هم آنهائی که می‌نویسند اسم غربی می‌گذارند، هم شما که می‌خواهید بخوانید، اینهائی که می‌خواهند بخوانند تا یک اسم آنطور نباشد به آن اقبال نمی‌کنند. والذین کفروا اولیاء هم الطاغوت آنهائی که کافر هستند... @Qiam_ir @SchoolofEconomics
🔻واکنش «محسن رضایی» به مصوبه دولت درباره مشروط شدن یارانه نوزادان؛ خلاف سیاست‌های کلی نظام است. @SchoolofEconomics
🔷🔹آتش زیرخاکستر در آمریکا را می‌توان با نگاه به این نمودار دریافت. 🔶🔸این نمودار نشان می‌دهد که متوسط درآمد ۵ درصد طبقه متمول‌ترین آمریکایی‌ها، ده‌ها برابر ۲۰ درصد ضعیف در این کشور است. مسئله ای مثل کرونا یا مرگ سیاه‌پوست توسط پلیس وحشی، بادهایی هستند که اگر خاکستر را از روی آتش کنار بزنند، آمریکا شعله‌ور می‌شود. 🔻 ، عظیم‌ترین بحران دنیای است. همانطور که در نمودار میبینید، این نابرابری در ۵۰ سال گذشته به شدت افزایش یافته است. @hamidrezamaghsoodi @SchoolofEconomics
👌🔸 امام خمینی، امام مستضعفان جهان: ملت هم کم کم بیدار می‌شوند... @majaziha_q @SchoolofEconomics
🔴 دوره مبانی اندیشه اسلامی؛ "طرح ولایت دانش آموزی" 🔹 محل برگزاری دوره: تهران/ در سایت mabaniyedin.ir ثبت نام کنید. 🔅 ثبت نام خادمین در سایت فوق انجام می‌شود. 🔰لینک عضویت در کانال مرکز آموزش اندیشه های بنیادین موسسه امام خمینی(ره) در پیام رسان های ایرانی: 🆔 @maab_iki ارتباط با ادمین: @admin_maab @SchoolofEconomics
💥😳 نگاهی به برخی کشتارهای جهانی و نسل‌کشی‌های آمریکا و انگلیس در تاریخ معاصر جهان 🔸محمدجواد خواجه‌وند: جورج فلوید در قرن ۱۷، ۱۸ و ۱۹ میلادی بود وقتی بیش از ۱۰۰ میلیون [تا دویست میلیون] جورج فلوید در طی ۳۰۰ سال قتل‌عام شدند. 🔹جورج فلوید در دهه ۱۷۷۰ میلادی، بود، وقتی که ۱۰ میلیون از آنان در ایالت یا به دست نیروهای و یا در اثر کار اجباری جان دادند و این جز سه میلیون نفری است که در اثر قحطی و بیماری فراگیر در هند جان خود را از دست دادند. 🔸جورج فلوید در سال ۱۸۰۳ از قبیله بود، وقتی انگلیس سر مردانشان را برید و بر گردن زنانشان آویزان کرد و با نسل‌کشی گسترده، سیاهان بومی از بین رفتند... 🔹جورج فلوید در در سال‌های ۱۹۰۰ تا ۱۹۰۲، اهل بود؛ وقتی که سیاست‌های کنترل جمعیت غربی‌ها، بیش از ۷۰ هزار زن و مرد و کودک را به کام مرگ کشاند. 🔸جورج فلوید در سال‌های ۱۹۱۷ تا ۱۹۱۹ بود، وقتی ۴۰ درصد جمعیت ایران (بیش از ۹میلیون نفر) در اثر قحطی ساخته شده به دست انگلیس قتل‌عام شدند. 🔹جورج فلوید در ۶ اگوست ۱۹۴۵ اهل بود وقتی ۲۲۰ هزار نفر در یک روز جانشان را دست دادند و این جدا از سه میلیون بود که در این جنگ کشته شدند و آن هم از پنجاه میلیون کشته جنگ جهانی جداست... 🔸جورج فلوید در سال ۱۹۶۸ عرب بود؛ وقتی صهیونیست‌ها ۳۰۰ نفر از اهالی دیریاسین را پس از دریدن شکم زنان باردار و حمله به دختران جوان، یا زنده‌ در آتش سوزاندند و یا به پشت اتومبیل بستند و روی زمین کشاندند و تا به امروز صدها هزار فلسطینی کشته و میلیون‌ها نفر تبعید شده‌اند. 🔹جورج فلوید در ۱۶ مارس ۱۹۶۸ بود، وقتی سربازان امریکایی اهالی یک روستا را که اکثرا زن و کودک بودند پس از شکنجه و تجاوز و قطع اعضای بدنشان، به قتل رساندند و حدود دو میلیون نفرشان را به کام مرگ کشاندند. 🔸جورج فلوید در سال ۱۹۸۹ اهل بود که در جریان حمله امریکا به این کشور هزاران نفر کشته شدند. 🔹جورج فلوید در اول جولای سال ۲۰۰۲، افغان بود وقتی سربازان امریکایی به یک مراسم عروسی حمله کردند و اجساد ۴۸ غیرنظامی کشته شده را در مسجد جمع کردند تا آتش بزنند و حدود پانصد هزار را تا کنون کشتند. 🔸جورج فلوید در مارس ۲۰۰۶، بود، وقتی سربازان آمریکایی پس از تجاوز به عبیر، دختر ۱۴ ساله اهل بغداد در مقابل چشمان پدر و مادرش، همه اعضای خانواده‌اش را به قتل رساندند و تا کنون بیش از یک میلیون عراقی را کشتند. 🔹جورج فلوید در آپریل ۲۰۲۰ ، بود وقتی پزشک بی‌شرم فرانسوی اعلام کرد باید واکسن کرونا را روی مردم آفریقا تست کنیم... 🔺قتل جورج فلوید، یک حادثه در شهر مینیاپولیس آمریکا در یک نقطه از تاریخ نیست، تفکری است اومانیستی، سکولار، ضدبشر، وحشتناک و متداوم که قرن‌هاست جان صدها میلیون انسان را گرفته. تفکری که اعتقاد به نابرابری انسان‌ها، اساس آن است. @Hasanabbasi_students پ.ن: کانال مدرسه اقتصاد، اندکی متن را کامل تر کرد... @SchoolofEconomics
💥 درسی که دولتی‌ها باید از جهادی‌ها بگیرند! بهار امسال مشکلات کرونا برای کشاورزی، درست در فصل برداشت، خورد به مشکل گوجه‌کاران؛ پارسال مجبور شده بودند محصول‌شان را نچینند یا به قیمت پایین و بدون صرفه بفروشند. ولی امسال گوجه‌ روی زمین «نماند» و یک درس هم برای دولتی‌ها داشت! متن کامل: 👇👇👇👇 www.farsnews.ir/news/13990311000949/ @SchoolofEconomics
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ دیدنی: گسترش ، تنها دستاورد جنگ افروزی در جهان 🔶 از مقدار هزینه‌های نظامی پایگاه‌های آمریکایی در جهان تا گسترش فقر در آمریکا را می توانید در این کلیپ تماشا کنید. @secret_file @SchoolofEconomics
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥پرده‌برداری از دومین فارسی‌زبان غاصب علیه مردم ایران در وزارت خارجه با امکانات بسیار زیاد که حتی فیلمبرداری از آن برای دوستان‌شان نیز به اعتراف همین خبرنگار، ممنوع است... طبق برخی شنیده‌ها تعداد افراد این ارتش سایبری مجهز در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، حدود 500 نفر ایرانی وطن‌فروش می‌باشد. 👈👌 قبلاً سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل "امان" نیز از ارتش سایبری خود به زبان فارسی پرده‌برداری کرده بود که در آن حدود 800 نفر ایرانی‌تبار خائن علیه مردم ایران توطئه می‌کردند. ⭕️ تلویزیون انگلیسی سعودی ایران چقدر واضح داره دومین ارتش سایبری اسرائیل غاصب علیه جمهوری اسلامی ایران را به نمایش می‌گذارد./با تشکر از کانال مجازی‌ها در ایتا 💥نقش این دو ارتش سایبری در علیه مردم ایران غیرقابل فراموشی است. @SchoolofEconomics
💥یک فرصت بی‌نظیر برای طلاب و دانشجویان مستعد واساتید ومحققین فقه ورسانه/ اولویت با افرادی است که زودتر ثبت نام کنند. 🔹موسسه فتوح اندیشه با همکاری دانشگاه باقرالعلوم علیه‌السلام، برگزار می‌کند: 🔰«دوره حضوری و مجازی فقه رسانه، ارتباطات و فضای مجازی» در سه لایه رسانه‌شناسی، فقه‌اجتماعی و حکومتی و فقه‌رسانه 💥با ارائه بیش از سی تن از اساتید و محققین 🔰با اعطای مدرک معتبر 🔻🔻برخی مفاد و عناوین دوره: 🔸اقتصاد رسانه و تأثیر آن در فقه رسانه 🔸رویکرد فقه فردی، اجتماعی و حکومتی 🔸مکاتب قم و نجف با تأکید بر مبانی فقهی امام و رهبری 🔸مبانی، اصول، ابواب و منابع فقه رسانه، ارتباطات و فضای مجازی 🔸رويکرد تاريخي، حکمي و فلسفی در رسانه‌شناسی‌ 🔸قواعدپرکاربردفقه‌رسانه،ارتباطات‌وفضای مجازی 🔸موضوع‌شناسي و مسائل فقه رسانه 🔸رصدو آسيب‌شناسي فقهي نهادهاي رسانه‌اي جمهوري اسلامي ايران 🔸اقتضائات ساختاري، مديريتي، فني و محتوايي «شبکه ملّي اطلاعات» از منظر فقه رسانه 🔸کارگاه اجتهادي چندمسئله رسانه‌ای 💥شیوه‌ ثبت‌نام: پیامک به شماره 09103552475 پیام به پیام رسان @moghavem_1998 در پیام رسان ایتا 💥اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام: نام و نام‌خانوادگی، پایه تحصیلی، مدرک علمی، رزومه، شهرستان محل سکونت ⌚️جلسات غالباً در بعدازظهر پنجشنبه و جمعه برگزار خواهد شد، ان‌شاءالله. ⏱زمان ثبت‌نام: 19 لغایت 22 خردادماه 99 🔹مبلغ ثبت نام: 100 هزار تومان بعنوان ودیعه 💥جلسات بطور همزمان، به‌صورت حضوری در قم و مجازی جهت شهرستانی‌ها اجرایی می‌شود. (با حضور خواهران و برادران علاقمند) 🔸ادامه در پست بعدی👇👇 @SchoolofEconomics
🔷🔹توضیحات مفصل‌تر درباره «دوره حضوری و مجازی فقه رسانه، ارتباطات و فضای مجازی» (این دوره با مفاد عمومی و تخصصی درباره رسانه و ارتباطات و فقه رسانه و فضای مجازی طبقه‌بندی شده است و ان‌شاءالله در طول چندماه آینده برگزار خواهد شد. جلسات در کانال تخصصی دوره اطلاع‌رسانی خواهد شد.) 🔶🔸🔻مفاد و عناوین «عمومی» فقه رسانه 1.رويکردهاي مختلف در فقه فردي و اخباري و بررسي نتايج و لوازم آن در فقه رسانه 2.رويکرد فقه اجتماعي در زمان غير حاکميت سياسي فقها بر جامعه شيعي 3.رویکرد فقه حکومتی در زمان حاکمیت طاغوت در اندیشه و رفتار ملاعلی کنی، آیه‌الله شاه‌آبادی و آقا نجفی‌اصفهانی 4.نگاهی به مکتب نجف و قم و تأثیر آ ن در فقه اجتماعی رسانه 5.مباني اجتهادي و مکتب فقهي امام خميني و مقام معظم رهبري و بررسي اجتهاد تراز در تفقه رسانه‌ای 6.چيستي منابع، ابواب مرتبط، اصول و مباني فقه رسانه و ارتباطات و فضای مجازی 7.نگاهي به مکاتب مختلف شيعه و سني در فلسفه فقه 8. رسانه‌شناسي و ماهيت‌شناسي رسانه‌ها با رويکرد تاريخي ـ حکمي ـ فلسفی 9. ترويج و اشاعه مکاتب و فرقه‌های انحرافي در رسانه‌هاي امروز جهان 10. قواعد پرکاربرد فقهی در باب رسانه، ارتباطات و فضای مجازی (مصلحت، نفی سبیل، حفظ نظام، تعظیم شعائر، ) 11. بررسي عيني تهديدها و فرصت‌هاي رسانه و فضاي مجازي در دنياي معاصر 12. نگاهي به مديريت و اقتصاد رسانه‌ها در دوران معاصر و تأثیر آن در فقه رسانه‌ 13. نگاهي به موضوع‌شناسي رسانه و رسانه‌شناسي از منظر مسائل فقهي 14. رصد و آسيب‌شناسي فقهي نهادهاي رسانه‌اي در جمهوري اسلامي ايران 15. نگاهي به مکاتب مهم فلسفي در رسانه و تأثیر آن در فقه رسانه 16. بررسي چگونگي ارتباط بين حکم، موضوع و مصداق در فقه رسانه 🔷🔹مفاد و عناوین «تخصصی» فقه رسانه 1.نگاهي انتقادي به فلسفه رسانه با رويکرد تأثير مکاتب بر سبک زندگي و فقه رسانه 2.سرگرمي و طنز در رسانه از منظر معارفي، تاريخي، حکمي و فقهی 3.تکاپوهاي سرويس‌هاي اطلاعاتي و شبکه‌هاي قدرتمند مسلط در علم ارتباطات و رسانه خصوصاً پس از انقلاب اسلامي 4.رويکرد فقه حکومتي در زمان حاکميت طاغوت در رفتار ملاعلي کني، آية لله شاه آبادي و آقا نجفي اصفهاني 5.رويکرد شهيد صدر و فرهنگستان علوم اسلامی قم به نظام و مکتب‌سازی فقه و تأثیر آن بر تفقه در رسانه 6.نگاهي به چگونگي ترابط فقه و اصول با فلسفه و عرفان 7.سیاست‌گذاری و مديريت و ساختار فقهي رسانه و نهادهاي رسانه‌اي 8.نقش دشمن‌شناسي قرآنی ـ روایی در تکميل تفقه تخصصي در حوزه رسانه و فضاي مجازي 9.رابطه قاعده حفظ نظام و عزت ملي و استقلال در رسانه و فضاي مجازي 10.بررسی تعامل علم و روش‌های سياست‌گذاري و فقه رسانه‌ 11.اصل مصلحت و تأثير آن در تفقه ابواب و احکام فقه رسانه 12. اقتضائات ساختاري، مديريتي، فني و محتوايي «شبکه ملّي اطلاعات» از منظر فقه رسانه 13.تمرين اجتهادي چند مسئله فقهي در رسانه 🔶🔸🔻اساتید دوره عمومی و تخصصی (چند نفر از اساتید قول محتمل داده‌اند) 1. حجه‌الاسلام علی نهاوندی 2. حجه‌الاسلام مهدی طائب 3. حجه‌الاسلام محمدعلی حیدری 4. دکتر سیدحسین شرف‌الدین 5. حجه‌الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه 6. حجه‌الاسلام ابوالقاسم علیدوست 7. حجه‌الاسلام سیدمهدی میرباقری 8. حجه‌الاسلام دکتر احمد رهدار 9. حجه‌الاسلام محمدرضا فلاح‌شیروانی 10. حجه‌الاسلام دکتر سیدمحمدحسین هاشمیان 11. حجه‌الاسلام سیدمحسن دعایی 12. حجه‌الاسلام دکتر محمدعلی لیالی 13. حجه‌الاسلام دکتر ذبیح‌الله نعیمیان 14. حجه‌الاسلام سیدسجاد ایزدهی 15. حجه‌الاسلام محمدحسین ملک‌زاده 16. حجه‌الاسلام دکتر مصطفی جمالی 17. حجه‌الاسلام محمدرضا پیری 18. حجه‌الاسلام عبدالحسین مشکانی 19. حجه‌الاسلام علی محمدی 20. حجه‌الاسلام یحیی عبداللهی 21. حجه‌الاسلام حسین عرب 22. حجه‌الاسلام دکتر محمد کاشانی 23. حجه‌الاسلام حبیب عباسی 24. حجه‌الاسلام سلمان رضوانی 25. حجه‌الاسلام دکتر حسن یوسف‌زاده 26. حجه‌الاسلام دکتر اصغر اسلامی‌تنها 27. دکتر سیدمحمد غمامی 28. دکتر علی سعیدی 29. دکتر رفیع‌الدین اسماعیلی 30. حجه‌الاسلام حمزه خادمعلی 31. حجه‌الاسلام مجید فریس‌آبادی 32. محمد محمدی‌نیا 33. عبدالمجید تناور 34. محمدحسن فرج‌نژاد ابرقویی 35. محمدصادق رستمی 36. محمدحسین فرج‌نژاد @SchoolofEconomics