معرفی اولویت های تمدنی سال ۱۴۰۰.mp3
21.92M
🔷🔸 #مهم: معرفی اولویتهای تمدنی سال ۱۴۰۰؛ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
http://nro-di.blog.ir/1399/12/14
#نظام_سازی_فقهی #فقه_اقتصاد
@olgou4
@schoolofeconomics
🔹افتتاحیه نشستهای معرفی اندیشههای آیتالله مصباح یزدی(ره)
🔸سخنرانان:حضرت آیتالله رجبی (ریاست محترم موسسه امام خمینی ره) و حضرت آیتالله شیخ عیسی قاسم (رهبر شیعیان بحرین)
🔸پخش پیام: حضرت آیتالله جوادی آملی و سیدهاشم صفیالدین (رییس شورای اجرایی حزبالله لبنان)
🔸با حضور ارزشمندبیت شریف عالم مجاهد #شیخ_زکزاکی
🔸زمان: چهارشنبه ٢٠ اسفندماه
🔸ساعت: ٨.٣٠ صبح تا ١٢
@schoolofeconomics
نظریه اقتصادی امامَین انقلاب.mp3
12.65M
▫️#صوت کامل جلسهی چهارم آشنایی با نظام فکری اندیشمندان انقلاب اسلامی: با عنوان #نظریه_اقتصادی امامَین انقلاب: حجّتالاسلام دکتر احمدعلی یوسفی
🔸 شنبه، نهم اسفند ۱۳۹۹
@schoolofeconomics
🔶 خصوصیات کودکان در خانواده چند فرزندی
❇️ کودکانی که در خانواده های چند فرزندی بزرگ شده اند، از نظر شخصیتی انسان های مستقلی هستند که در زندگی، زیاد به دیگران تکیه نمیکنند.
❇️ آنها در محیط پر جمعیت خانواده، یاد می گیرند باید تمام تلاش خودشان را به کار گیرند و از استعداد خویش بهره ببرند و می دانند که از خانواده نباید بیش از یک زمینه ساز و کمک کار انتظار داشته باشند.
❇️ اما تک فرزندان نسبت به چند فرزندان، انگیزه کمتری برای تلاش دارند، زیرا تمام امکانات خانواده در اختیار آنها قرار دارد.
❇️ از این رو، به شدت به خانواده وابسته اند و استقلال شخصیت خود را از دست میدهند.
#فرزند_بیشتر #فواید_فرزند_بیشتر #تک_فرزندی #آسیب_های_تک_فرزندی
@ghalbekhanevadeh
@schoolofeconomics
📋#یادداشت: چگونه شرکتهای بزرگ، ثروتها را از چنگ مردم بیرون میکشند!
✍️راد درایور (Rod Driver): بخش بزرگی از جهان کسب و کار به ایده «طمع خوب است» پایبند است. به عبارت دیگر هدف اصلی آنها سود آنهاست.
🔸اما شواهد اخیر نشان میدهند که ساختار بخشی کسب و کارهای بزرگ و مسلط برای دنبال کردن خودخواهانه سود شخصی، به نتایج خوبی برای اجتماع منجر نمیشود.
🔸 ماریانا ماتزوکاتوی اقتصاددان در کتاب خود «ارزش همه چیز:ساختن و گرفتن در اقتصاد جهانی» نشان میدهد که سرمایه داری مدرن، کسب و کارها را تشویق میکند تا به جای دادن، چیزی از اقتصاد بگیرند.
🔸در عمل انگیزه سود است که شرکتها را تحریک به بهره کشی از مردم میکند. چهار گروه اصلی از مردم هستند که مورد بهره کشی قرار میگیرند: مصرف کنندگان چاپیده میشوند؛ با تامین کنندگان قراردادهای ناعادلانه بسته میشود؛
🔸به کارکنان دستمزدهای پایینی پرداخت میشود و به اشکال مختلف مورد بهره کشی قرار میگیرند؛ و دولتها یارانههای هنگفتی را بدون دریافت تمام مالیاتی که بدهکارند به شرکتها میپردازند.
🔸صنایع مختلف نیز از گروههای مختلفی بهره کشی میکنند، برای مثال بانکها دستمزد خوبی به کارکنانشان میدهند اما گوش مشتریانشان را میبرند. ادامه مطلب:http://fekrat.net/3790
🔸مدرسه اقتصاد را دنبال کنید:
eitaa.com/joinchat/3142254611C50a304a13b
#عربستان
افشای اطلاعات ۶۰۰ نفر از کارمندان اطلاعاتی عربستان سعودی + فایل PDF
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” لیستی از اسامی کارمندان سازمان اطلاعات عربستان سعودی منتشر شده است که علاوه بر اسامی، اطلاعات حساس آنها مانند آدرسها، شماره تلفنها، کدهای ملی و ... افشا شده است.
این اطلاعات محرمانهای شامل ماهیت و اسامی کارمندان این سازمان در کنار شماره تلفنهای آنها و کدهای ملی و آدرس منازل آنها و همچنین محلی که این افراد در آنجا تحصیل کردهاند می باشد.
انتشار این اطلاعات محرمانه ضربه سنگینی بر پیکره اطلاعاتی عربستان سعودی وارد می کند و روحیه نیروهای اطلاعاتی عربستان را که تا پیش از این از امنیت خود مطمئن بودند بشدت تحت تاثیر قرار خواهد داد.
همچنین انتشار این اسناد در شرایط حساس کنونی جنگ یمن و شکست های سیاسی و نظامی ای که ائتلاف سعودی در یمن متحمل شده است هیمنه عربستان سعودی را بیش از پیش در منطقه و جهان متزلزل می کند.
دانلود فایل PDF اطلاعات ۶۰۰ نفر از نیروهای اطلاعاتی عربستان👇👇
https://iswnews.com/42384
@iswnews
@schoolofeconomics
شاخص سازی بیانات رهبری درباره امیدآفرینی.pdf
1.2M
#شاخص_سازی_بیانات_رهبر_معظم_انقلاب درباره #امید و #امیدآفرینی/ کاری از صدا و سیما-سال 95
✅ این جزوه شامل مهمترین شاخص های دیدگاه های رهبر معظم انقلاب درباره امید و امیدآفرینی است؛ بیانات معظم له درباره "امید و امیدآفرینی"، "مؤلفه های کانونی"، "شاخص های محوری"، "پرسش ها و شبهه ها" و مصادیق مربوط استخراج و به استناد عین عبارات آورده شده است. در بخش دیگر، بیانات ایشان از زاویه تحلیل موضوعی و آینده نگری بررسی شده است.
#امید #امیدآفرینی #انقلاب_اسلامی #شاخص
@schoolofeconomics
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✊عبدالملکی کارشناس اقتصادی: باید در سیستم بانکی ما، انقلاب اتفاق بیافتد...
♦️معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) در برنامه تلویزیونی غیرمحرمانه: نظام بانکی ما، مولتی میلیاردر تولید می کند. باید انقلاب کرد در این اقتصاد...
#سرمایه_داری #نظام_بانکداری #ربا #بانک
@schoolofeconomics
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قاتلان اقتصادی
⭕️ روایت بسیار مهم #جان_پرکینز، نویسنده کتاب «اعترفات یک جنایتکار اقتصادی» از اینکه چرا برخی کشورها همیشه #فقیر و برخی همیشه #ثروتمند هستند؟/تخریبچی
👈👈...یا برق و آب و فاضلابتان را خصوصی کنید!
💥 دقیقا اتفاقی که در ایران افتاد. آیا می دانید بیشتر وامی که در دهه ۱۳۷۰ از بانک جهانی گرفته شد، صرف این امور شد؟ حدود ۳۵ میلیارد دلار که تا اواسط دهه ۸۰ بازپرداخت آنها ادامه داشت.
@schoolofeconomics
🔸نگاهی به یک فریب بزرگ ذهنی در #جنگ_شناختی_اقتصادی: خصوصیسازی خوب یا خصوصیسازی بد؟!
✍️ دکتر علی سعیدی؛ استادیار دانشگاه قم: نزدیک به چند سال و حتی یک دهه است که انگاره خصوصیسازی در فضای تدریس دانشگاههای ما به یک ایدئولوژی تبدیل شده است. در این خصوص بزرگترین سم برای مفاهیم اقتصادی و سیاستهای اقتصادی تبدیل شدن نهادههای اقتصادی به ایدئولوژی است. از این رو متاسفانه در فضای رسانهای و دانشگاهی مشاهده میشود که خصوصیسازی به یک تعصب تبدیل شده است و عدهای بدون توجه به شواهد و شرایط و تحولات تاریخی مدام از خصوصیسازی حرف میزنند.
🔹 براین اساس اینکه آیا خصوصیسازی برای شرایط فعلی اقتصاد ما سیاست مناسبی است یا خیر، باید ارزیابی شود. به عبارت دیگر باید مطالعه و بررسی شود که در دورههایی که در تاریخ بهسمت خصوصیسازی و کوچک کردن دولت اقدام شده است، اقتصاد و منافع اقتصادی بهتر محقق شده است یا بدتر؟!
✅⁉️این یک سؤال است که نیاز به پژوهش دارد اما متاسفانه چون این به نگاهی ایدئولوژیک تبدیل شده است، گویی تعصبی بر این موضوع وجود دارد و اجازه داده نمیشود حتی در این مورد سوال پرسیده شود.
برای مشاهده کامل مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید:
📌http://saeedi.qasd.ir/articles/559#start
@schoolofeconomics
21-22 - ویراست دوم.pdf
9.45M
♦️نشریه دیدهبان اندیشه (دو هفته نامه تخصصی رصد رویدادهای اندیشهای)؛موسسه شناخت(شماره 21 و 22 )
🔹در این شماره از نشریه، 6 تفسیر از انقلاب اسلامی مطرح خواهد شد:
1. تفسیر آزادیمحور ( لیبرالیسم).
2. تفسیر اقتصادمحور (مارکسیستی و سوسیالیستی).
3.تفسیر سلطهمحور (نومارکسیست).
4.تفسیر جنسیتمحور (فمینیست).
5. تفسیر سنتمحور ( سنت گرایی).
6.تفسیر تمدنمحور ( اسلام ناب).
🔹آنچه در انتهای این بخش اشاره به آن ضروی به نظر میرسد این است که، امروزه ژورنالیسم سایبری لیبرالها، تحت تاثیر رواج رسانههای اجتماعی، قوت ویژهای پیدا کرده است. اگر دلسوزان و عناصر حقیقتجو، فکری به حال این وضعیت نکنند.
🔹بیم آن میرود که پروژه «تحریف انقلاب» و «تحریف امام» به سرانجام رسیده و تفاسیر صحیح و آرمانی از انقلاب اسلامی را دَرنَوردد. در این صورت تنها چیزی که از انقلاب باقی میماند، تفاسیر ناقص و مصادرهجویانهای خواهد بود که کوچکترین تناسبی با اندیشههای معمار انقلاب ندارند.
#دیده_بان_اندیشه #نشریه #اندیشه #انقلاب
@fekrat_net
@schoolofeconomics
🌐 اقتصاد ملی، نسبت به عوامل خارجی شرطی شده/ مهمترین مانع جهش تولید غیر قابل پیش بینی بودن اقتصاد کلان است
🔺حسین رضویپور، پژوهشگر اقتصاد ایران: وجود و بقا و حتی تشدید تحریم ها عاملی برونزا است. اما نکته آن است که در ساماندهی اقتصاد ملی بر اساس اقتصاد مقاومتی باید فرض را بر بقای تحریم ها گذاشته و ساختار اقتصاد ملی را بر اساس وضعیت بدبینانه سامان دهیم. در غیر این صورت اگر برنامه های اقتصادی ما وابسته به عوامل برونزا باشد، اقتصاد ملی نسبت به عواملی که خارج از کنترل ما هستند شرطی خواهد شد.
🔺مهمترین مانع جهش تولید، بدون هیچ تردیدی، غیر قابل پیش بینی بودن شرایط اقتصاد کلان است. به طور خاص نوسان دائمی قیمت ها و خصوصاً نرخ ارز، رشد دائمی تورم و روند فزاینده رشد نقدینگی، شرایط عمومی اقتصاد کشور را به سمتی سوق می دهد که سرمایه گذاری تولیدی را از صرفه انداخته و تمایل به سوداگری و سفته بازی را در کشور نهادینه می سازد.
🔺 به عبارت دیگر، تورم و غیر قابل پیش بینی بودن آن، ام المصائب اقتصاد ملی ایران است و ممانعتی که برای سرمایه گذاری در تولید ایجاد می کند تنها یکی از عوارض متعدد و پیچیده آن است. /نود اقتصادی
@schoolofeconomics
ویژهنامه رمزارزها (2).pdf
1.44M
💥ویژهنامه خواندنی #رمز_ارزها
🔹🔸نکاتی مهم پیرامون ماهیت پول مجازی/ هفتهنامه افق حوزه_۱۸ اسفندماه ۹۹
@schoolofeconomics
🔺🔻🔺
🔻🔺🔻
🔺🔻🔺
🔻🔺🔻
🔶 پذیرش حوزههای علمیه برادران در سال تحصیلی 1401-1400
https://paziresh.ismc.ir/
🔶دانلود لیست مدارس و مراکز دارای پذیرش از داوطلبان ورود به حوزههای علمیه برادران برای سال تحصیلی 1401 - 1400
@schoolofeconomics
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پرفسور مسعود درخشان: فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد حکم حکومتی و مصداق عینی اقتصاد اسلامیست.
@profderakhshan
@schoolofeconomics
🔶🔷
🔹🔸
🔶رتبه ۱۶ تا ۲۲ اقتصاد ایران در جهان طی ۱ دهه اخیر
🔹بررسی گزارش های صندوق بین المللی پول و بانک جهانی نشان می دهد، اقتصاد ایران علیرغم اعمال شدیدترین تحریمها، طی یک دهه گذشته بین رتبه های ۱۶ تا ۲۲ دنیا قرار داشته است
📝گزارش تسنیم را در اینجا https://tn.ai/2474412 بخوانید.
🔸@schoolofeconomics
۲۸۰(2).mp3
26.52M
🎧 صوت ۲۸۰مین گفتگو: استاد دکتر کاظم فولادی قلعه، هیئت علمی دانشگاه تهران و سرپرست آزمایشگاه پژوهشی فضای سایبر با موضوعِ رویکرد امتدادی به فضای سایبر
@schoolofeconomics
حاکمیت و لزوم سازماندهی فضای مجازی - ۲۸۹.mp3
42.84M
🔶🔸حاکمیت و لزوم ساماندهی فضای مجازی/ دکتر #فیروز_اصلانی
✅ لازمه تحقق ارزشها، موجودیتی بنام حاکمیت است که قدرت برتر فرماندهی سیاسی است؛ این حاکمیت اولاً باید وجود داشته باشد ثانیاً اعمال شود.
✅ جوامع و ملتها برای تحقق ارزشها و رتقوفتق امور و اجتناب از هرجومرج، به خودسامانی وخودتحدیدی روی میآورند و ایجاد حاکمیت میکنند تا روابط و مناسبات اجتماعی سامان یابد.
✅ با گسترش علم وتکنولوژی تدریجاً قلمرو حاکمیت نیز گسترش یافت.
قلمرو حاکمیتها ابتدا روی زمین و دریا بود ولی بعدها فضای زیر و ماورای آنها هم جزو قلمرو شد. بهلحاظ حقوقی، قلمرو حاکمیت تا جایی است که قلم او میرود. لذا فضای ماورای زمین در هر کشوری جزو آن کشور محسوب شده و زمین و دریا و فراز و زیر آنها نیز در هر کشوری تحت حاکمیت آن است.
اما دریاها واقیانوسهای آزاد و فضای ماورا و بستر آنها متعلق به کشور خاصی نیست و ملک مشترک و مشاع و میراث مشترک بشریت است و هر کشوری حق ندارد بیضابطه از آن استفاده کند بلکه با قواعد و حقوق بینالملل آن را ساماندهی میکنند.
📌قابلیت مرزگذاری فضای مجازی
برخلاف اینکه میگویند فضای مجازی مرز ندارد و قابل کنترل نیست، چون ماده دارای محدودیت و قابل حدومرزگذاری است و فضای مجازی نیز جزیی از همین فضای مادی است؛ لذا دارای قابلیت حدومرزگذاری و کنترل است.
📌بشر هم باید و هم میتواند برای هر محصول و ابزار تکنولوژیک گیت و حدود و دامنه قرار دهد.
فضای مجازی باید ساماندهی و کنترل شود چون دامنه آثارش به قلمرو حاکمیت کشورهای دیگر میرسد.
@jebheh
@schoolofeconomics
🔶🔶
🔶🔶
🔶🔶
🔶🔹مهم: تجربه حاکمیت۱۰کشور بر فضای مجازی
🔶🔹 آیا غربیها هم به رهابودن فضای مجازی افتخار میکنند؟
🔶🔹متن کامل را حتما در اینجا👇🏻بخوانید:
🔗 https://tn.ai/2473883
@schoolofeconomics
دکتر کاظم #فولادی_قلعه ، سرپرست آزمایشگاه پژوهشی فضای سایبر دانشگاه تهران، در گفتگوی زنده جبهه:
⭕️ واژه «سایبرنتیک» با مفهوم حاکمیت و حکمرانی فهم میشود... متن کامل گفتگو را اینجا👇🏻بخوانید:
👉 mehrnews.com/xTZNH
♦️@schoolofeconomics
♦️سلام به دوستان عزیز در مدرسه اقتصاد...
🔹 ببخشید که چند روزه ابتدای سال را نتوانستم در خدمت شما باشم.
🔸مدتی به استان سیستان و بلوچستان رفته بودم...
🔶 استانِ کمکاریهای عمدی ضدشیعه و ضداسلامی و محرومیتها و «کاسبی محرومیت» توسط باندهای وابسته به ام.آی.6 و سیا و امارات و عربستان و قطر و ترکیه و عشریه باندهای مواد مخدر و #شبکه داخلی خیانت و رذالت و مافیای مواد مخدر بلوچهای وابسته به دشمن که جز مظلومیتنمایی و فریب، کار دیگری ندارند...
🔷درباره توطئهها و #اقتصاد_جریان_مکی و #اقتصاد_قاچاق سوخت و مواد مخدر و عشریه مرتبط، علیه اهل سنت واقعی و خیانت برخی مولویهای وابسته به سنیهای منطقه و شیعیان و فعالیت جریان وابسته به #دانشگاه_ادیان و #شبکه و کمکاریهای برخی مسئولین در این استان، حرفهای زیادی وجود دارد که باید گفت...
@schoolofeconomics
🔷🔹 حقیقت آن است که مولوی عبدالحمید، در رأس تشکیلات جریان وابستهی مکی، باید پاسخگوی معضلاتی که باند حسن روحانی در کشور ایجاد کردند، باشد و پاسخگوی مردم بلوچ و سیستانی باشد که چرا از غربزدگان حمایت کرد. مولوی که ادعای اسلامش میشود را با باند غربزدگان چه کار؟
🔷🔸مولوی باید پاسخگوی اشتباه راهبردی خود باشد. عموم بلوچهای سنی هم همین سؤال در ذهنشان بود. من که با اهل سنت فقیر، در خانه آنها، دوستانه غذا خوردم و میهمانشان بودم، در کنار تعجب آنها از نوع خرجکردهای مشکوک #جریان_مکی، برایم این سؤال مطرح شد که بودجه میلیاردیِ توسعه عجیب و باورنکردنی #جماعه_التبلیغ و مجموعه عظیم و عجیب #مسجد_مکی [با سبک معماری ترکیهای کلیسای ایاصوفیا] از کجا آمده است؟
#عشریه #قاچاق
🔶🔸 من که فارغ از شیعه و سنی، در این استان گشتم و مشکلات عدیده مردم را شنیدم و جنایات مافیای قاچاق و عشریهجویان را از نزدیک دیدم، شیرآباد را ساعتها سیر کردم و دره پنجشیر را مفصلاً کاوش کردم؛ در عجبم که چرا عبدالحمید و باند وابسته مکی، وضعیت استان را تا بدینجا کشاندند؟ یونسی و علوی و روحانی، چه پاسخی بر این قضایا دارند؟ نفوذی های #شبکه در تهران چطور؟
@schoolofeconomics
🔶🔹 حمایت از یک اقدام فوقالعاده راهبردی جمعی از دلسوزان تمدن و میراث اسلامی ـ ایرانی در کمپین حمایتی از تشکیل «سازمان طب ایرانی اسلامی»...
🔶🔹 دوستان عزیز!
🔷🔸...این فرم را امضا کنید و به مافیای واردات کیت کرونا و واکسن انگلیسی و خائنان غزبزده و مافیای پزشکان غربزده و «کاسبان سلامت» بفهمانید که مسلمانان در ایران زندهاند و هوشیار...
https://www.farsnews.ir/my/c/57018
دوستان خود را به مدرسه اقتصاد دعوت کنید:
@schoolofeconomics
👈مبارزه با خرافات
💥 در کنار ترویج و تبلیغ معارف اصیل دینی و اسلام ناب، باید با خرافات مبارزه کرد. کسانی دارند روزبهروز خرافات جدیدی را وارد جامعه ما میکنند. مبارزه با خرافات را باید جدی بگیرید. این روش علمای ما بوده. (امام خامنه ای « مدظله العالی»، 17/08/1385)
#مبلغین
💥پذیرش حوزه های علمیه(برادران)
Paziresh.Ismc.Ir
دوستان خود را به مدرسه اقتصاد دعوت کنید:
@schoolofeconomics