eitaa logo
صراط الحمید👇
241 دنبال‌کننده
20.7هزار عکس
18.1هزار ویدیو
584 فایل
راه پسندیده ✍️ ارتباط با مدیر کانال https://eitaa.com/Alimollazadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
6.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 هر کس تیری بسوی این نظام انداخت، ⭕️ آواره شد، 🎙 مردم از من قبول کنید 🎙 من عضو هیچ حزب و جناحی نیستم... - سردار- مردم
هدایت شده از معیار
6.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 روزمان را با قرآن آغاز کنیم/ ترتیل صفحه ۹۳ قرآن کریم ( آیات ۹۲ تا ۹۴ سوره مبارکه نساء)  🍃🌹🍃 🌺 امام علی (ع) می‌فرمایند: «وَ اعلَموا اَنَّ هذَالقُرآنَ هُوَ النّاصِحُ الَّذی لا یَغُشُّ وَالهادِی الَّذی لایُضِلُّ وَالمُحَدِّثُ اَّلذی لایَکذِبُ. بدانید که این قرآن پندآموز است که خیانت نمی‌کند و هدایت‌گری است که گمراه نمی‌سازد و سخن‌گویی است که دروغ نمی‌گوید. (نهج البلاغه خطبه ۱۷۶ ) 🎙 استاد: مرحوم منشاوی | 🆔 eitaa.com/meyarpb
هدایت شده از معیار
📝 | مکتب ، نیاز امروز ما 🍃🌹🍃 ❌قسمت ششم 6⃣ نفی بروکراسی: جدای از آنکه شهید سلیمانی مجاهد فی‌سبیل‌الله در میدان‌های رزم بود، در حوزه مدیریتی خود قائل به بروکراسی‌های دست‌وپاگیر و کاغذبازی‌های مرسوم نبود. او درعین بهره‌گیری از گزارش‌های کارشناسی، مرد میدان بود و اغلب تصمیمات خود را در میدان و با توجه به واقعیت‌های میدانی اتخاذ می‌کرد و خود در اجرای آن‌ها پیش‌قدم بود. 🔹 در نگاه او ظرفیت‌ها و امکانات داخلی آن‌قدر بود که پاسخ‌گوی حل مشکلات باشد و اگر قرار بود از ظرفیت‌های پیرامونی استفاده کند، راه مذاکره و تعامل عزت‌مندانه آن را بلد بود و از موضع اقتدار کشورش وارد گفتگو با بازیگران منطقه‌ای می‌شد، البته در این مسیر چون از مبانی معرفتی اسلامی سیراب‌شده بود و با اخلاص کامل در میدان‌ها قدم می‌گذاشت. 🔸 از سنی‌های فلسطین، لبنان و سوریه و افغانستان گرفته تا شیعه شیعیان عراق، لبنان و افغانستان و علوی‌های سوریه و زیدی‌های یمن شیفته او شده و به وی اعتماد می‌کردند و وی را مرد عمل در میدان می‌دانستند نه مدیری که وعده بی‌مبنا می‌دهد. | 🆔 eitaa.com/meyarpb
هدایت شده از معیار
بصیرت افزایی فتنه ۸۸(٠۴) (online-audio-converter.com).mp3
1.52M
📢 | ویژه فتنه۸۸ 🍃🌹🍃 ❌ قسمت چهارم 🎙کارشناس: دکتر یدالله جوانی | 🆔 eitaa.com/meyarpb
هدایت شده از بصیرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷🎬 خدا دوست دارد صدای شما را بشنود... 👤 آیت اله مجتهدی تهرانی ✅بصیرت ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷 @basirat_fa 🇮🇷 www.basirat.ir
هدایت شده از بصیرت
📌 ♨فتنه در ابعاد و زمینه‌های مختلف چه خسارت‌هایی برای کشور در پی داشت؟ ⬅اميدواري دشمنان نظام به برخی جریانات داخلی؛ شايد مهم‌ترين كاركرد فتنه براي دشمنان جمهوری اسلامی، سوءاستفاده و اميدواري آنان برای ضربه‌زدن به نظام از داخل بود. فتنه‌گري‌هاي سران فتنه و فتنه‌گران از يك جهت ديگر نيز حائز اهميت است و آن اينكه براي اولين بار در طول بيش از 32 سال كه از پيروزي انقلاب مي‌گذشت، تمامي دشمنان زخم‌خورده نظام اعم از داخلي و خارجي و حتي برخي كشورها، علناً وارد اين فتنه شدند، تا به اين بهانه نظام اسلامي را به زير كشند. اتحاد و انسجامي كه تاكنون عليه هيچ حكومتي نه در ايران كه در هيچ جاي دنيا نيز شاهد نبوديم.... 🔗ادامه مطلب در لینک زیر👇 https://basirat.ir/fa/news/335300 ✅بصیرت ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷 @basirat_fa 🇮🇷 www.basirat.ir
معنای حقیقی «مستضعفین» از منظر قرآن چیست؟ 🔰✍ قسمت ۱» 🎙 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار بسیجیان (۱۳۹۸/۹/۶)، یکی دیگر از مفاهیم تمدن‌ساز قرآنی را مطرح فرمودند. ایشان در این دیدار واژه قرآنی «مستضعف» را بازخوانی کرده و ضمن رد کردن معنای مصطلح امروزی، معنای عمیق تمدنی آن را بر اساس آیه پنجم سوره قصص تبیین فرمودند. ایشان این نکته را به مناسبت تبیین عنوان «سازمان مقاومت بسیج مستضعفین» و در راستای توصیه بسیجیان به «مقاومت» بیان نمودند. 🔰بخش فقه و معارف پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR » در این یادداشت، بر اساس بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار بسیجیان به تبیین مفهوم قرآنی «مستضعف» و رابطه‌ی آن با «مقاومت» و پیروزی نهایی و «وراثت زمین» می‌پردازد.   ✅  واژه‌ی استضعاف یکی از واژه‌های پر کاربرد در انقلاب اسلامی است که ریشه در آیات قرآن کریم دارد. از آنجا که این واژه یک مشترک لفظی است، معانی متعددی دارد که باید حدود و تعریف هر یک مشخص و مرزبندی شود. همچنین در عرف قدیم و امروزی در معانی خاصی استفاده شده است. اما از آنجا که این واژه یک واژه قرآنی است، ضروری است آن را از منظر آیات قرآن بررسی کرده و معنای صحیح آن را ارائه کنیم. قرآن کریم، این اصطلاح را در قالب کلمات مختلفی مانند «استضعفوا، یستضعف و مستضعفین» بیان فرموده است و دیگر مشتقات ماده «ضعف» مانند «أضعاف، ضعف، ضعفاء، ضعفین و...» ارتباطی با معنای واژه «استضعاف» ندارند. این اصطلاح در قرآن کریم در دو معنا به کار رفته است: ۱. مستضعف سیاسی و اجتماعی ۲. مستضعف مالی و اقتصادی. که در ادامه به تبیین هر یک می‌پردازیم... ✍🔰 ادامه دارد. ، حقیقی - مستضعفین- در قرآن
*⭕مقایسه دو مبدأ تاريخ با یکدیگر : هجری و میلادی* *🔻ما يك مبدأ تاريخ داريم و آن مبدأ تاريخ هجرى است. هر ملتى مبدأ تاريخى دارد. مبدأ تاريخ ما مسلمانها هجرى است، از هجرت پيغمبر اكرم است.* *🔻استعمار خيلى كوشش كرد كه مبدأ تاريخ هجرى را از ما بگيرد و به جايش مبدأ تاريخ ديگرى كه همان مبدأ تاريخ ميلادى است بگذارد.* *🔻بگذريم از اينكه اصلًا مبدأ تاريخ ميلادى يك مبدأ مجعول و جزء مجعولات است. اينكه مثلًا مى‏ گويند الآن سال 1972 از ميلاد مسيح است اساساً دروغ است، يكى از دروغهايى است كه بعدها جعل كردند.* *🔻محققين معتقدند كه عيساى مسيح يا دويست سيصد سال قبل از اين تاريخ ميلادى است يا دويست سيصد سال بعد از آن. يك امر مجعولى است.* *ولى فعلًا فرنگيها اين را پذيرفته‏ اند. تازه حد اكثر دلالت مى ‏كند بر تولد يك پيغمبر.* *🔻ولى تاريخ هجرى يك تاريخ صد درصد دقيق است. در ميان تاريخهاى بيش از هزار سال پيش، شما هيچ تاريخى را نمى ‏توانيد پيدا كنيد كه به اندازه تاريخ هجرى دقيق باشد كه حتى روزش هم مشخص باشد.* *🔻مسلمين در زمان خليفه دوم به فكر افتادند و يك شورا تشكيل دادند كه براى خودشان يك تاريخ مستقلى ابتكار كنند چون مى ‏دانستند اسلام از دنباله ‏روى بدش مى‏ آيد. هركسى نظرى داد.* *🔻بعضى گفتند ما وفات پيغمبر اكرم را مبدأ تاريخ قرار بدهيم. ديگران رد كردند، گفتند وفات پيغمبر اكرم يك حادثه تأثرآور و تأسف ‏آورى است، چرا مبدأ تاريخ ما حادثه تأسف ‏آور باشد؟* *🔻بعضى گفتند مبدأ تاريخ را بعثت قرار بدهيم. اين هم رد شد به اين دليل كه گفتند درست است كه بعثت ظهور اسلام است، اما خود ما همه آن وقت كافر بوديم و اين از براى خود ما يك خاطره خوشى ندارد.* *🔻ولادت پيغمبر چطور؟ گفتند زمان ولادت پيغمبر كه هنوز اسلامى نبوده است.* *🔻در اين ميان يك پيشنهاد بود كه مورد قبول واقع شد و آن پيشنهاد را شخص على عليه السلام داد، فرمود مبدأ تاريخ ما بايد هجرت باشد.* *به نظر مى ‏رسيد كه هجرت مسئله مهمى نيست. يك مسافرت از مكه به مدينه آمدن كه مهم نيست.* *🔻ولى گفتند مهم است چون در هجرت بود كه ما مستقل شديم. تا در مكه بوديم تحت نفوذ كفار قريش بوديم، در تقيه و در خفا زندگى مى‏ كرديم،* *يك واحد مستقل نبوديم، از خودمان حكومت نداشتيم، استقلال نداشتيم، آزاد نبوديم و آزادى از خودمان نداشتيم؛* *🔻ولى در هجرت، تاريخ ما ورق خورد، آمديم مدينه، مستقل شديم، حكومت مستقل تشكيل داديم، آزادى داشتيم، عبادت خودمان را علنى مى‏ كرديم؛* *🔻بنابراين هجرت كه آغاز استقلال ماست بايد آغاز تاريخ ما باشد براى اينكه وقتى كه تاريخ مستقل مى‏ خواهيم انتخاب كنيم بايد مبدأ تاريخ ما مبدأ استقلال ما باشد.* *ما اين تاريخ را بايد حفظ كنيم.* *🔻هرچند وقت يك بار در روزنامه مى‏ نويسند اين اسباب زحمت است كه ما جمعه را تعطيل كنيم. مردم دنيا همه يكشنبه تعطيل مى ‏كنند، ما هم روز يكشنبه تعطيل كنيم...* *يا مى ‏نويسند مبدأ تاريخ ما خوب نيست، ما هم تاريخ ميلادى را مبدأ قرار بدهيم، همين كارى كه در بسيارى از كشورهاى اسلامى متأسفانه كردند.* *🔻اين اثر استعمار هنوز در كشورهاى عربى وجود دارد* *و اين از افتخارات ما ايرانيان است كه ما تسليم اين قضيه نشديم الحمد للَّه، و بعد از اين هم هرگز نخواهيم شد و آن اينكه ما تاريخمان تاريخ هجرى است، ما هرگز تاريخ هجرى خودمان را نمى‏ دهيم.* *▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (لزوم تعظيم شعائر اسلامى(پانزده گفتار))، ج‏25، ص: 391-390-با تلخیص و ویرایش جزئی-* - دو تاریخ- هجری و قمری
*♦️اهتمام امام به «اخلاص و تهذیب نفس» در روحانیت* *🔸باز خوانی اندیشه های امام خمینی«ره»(177)* *🔻طورى نباشد كه از اوّل نظر و هدف شما از تحصيل ، گرفتن فلان مسند و به دست آوردن فلان مقام باشد، و بخواهيد رئيس فلان شهر يا آقاى فلان ده گرديد.* *🔻ممكن است به اين خواسته‏ هاى نفسانى و آرزوهاى شيطانى برسيد، ولى براى خود و جامعه اسلامى جز زيان و بدبختى چيزى كسب نكرده ‏ايد.* *🔻معاويه هم مدت مديدى رئيس بود؛ ولى براى خود جز لعن و نفرت و عذاب آخرت بهره و نتيجه ‏اى نگرفت.* *🔻لازم است خود را تهذيب كنيد كه وقتى رئيس جامعه يا طايفه ‏اى شديد، آنان را نيز تهذيب نماييد.* *براى اصلاح و ساختن جامعه قدم برداريد؛ هدف شما خدمت به اسلام و مسلمين باشد.* *🔻اگر براى خدا قدم برداريد، خداوند متعال مقلب القلوب است، دلها را به شما متوجه مى‏ سازد: «انَّ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدّا»(مریم :96)* *🔻شما در راه خدا زحمت بكشيد، فداكارى كنيد، خداوند شما را بى اجر نمى‏ گذارد؛ اگر در اين دنيا نشد، در آخرت پاداش خواهد داد. اگر جزا و پاداش شما را در اين عالم نداد چه بهتر. دنيا چيزى نيست.* *🔻اين هياهوها و شخصيتها چند روز ديگر به پايان مى‏ رسد، مانند خوابى از جلو چشم انسان مى‏ گذرد، لكن اجر اخروى لا يتناهى و تمام نشدنى خواهد بود.* *🔸جهاد اكبر، ص: 25-*
*🔹پاسخهای رهبر انقلاب به پرسشهای دانشجویان(9)* *🔸بازخوانی اندیشه های رهبری(50)* *🔹پرسش یکی از دانشجویان : میخواستم نظر حضرتعالی را درباره گروههای حامی ولایت بدانم.* *🔸پاسخ رهبری :* *🔻به نظر من، همه گروهها حامی ولایتند. من در کشور، گروه قابل توجّهی که ولایت را قبول نداشته باشد، نمیشناسم.* *همه ولایت را قبول دارند. حالا ممکن است بعضی مثلاً عشق و اخلاص بیشتری داشته باشند، بعضی کمتر داشته باشند.* *🔻مثلاً ولایت ائمّه علیهم‌السّلام را همه قبول داریم؛ اما یک نفر هست که تا اسم امیرالمؤمنین علیه‌السّلام می‌آید، چشمش پُر از اشک میشود. او عشق بیشتری دارد؛ طبعاً ثواب بیشتری هم می‌برد.* *🔻یکی هم هست که نه، حضرت را قبول دارد، امام میداند، مخلص هم هست، حاضر است در راه امیرالمؤمنین علیه‌السّلام کشته هم بشود؛ اما این‌طور هم نیست که تا گفتند «السّلام علیک یا امیرالمؤمنین»، چشمهایش پُر از اشک شود. نمیشود گفت که شما چرا ولایت را قبول ندارید و چشمتان اشکی نشد!* *🔻همه گروههای دانشجویی - چه خود گروهها و چه افراد دانشجویی - با من ارتباط دارند و پیش من میآیند و همه‌شان اظهار ارادت به ولایت میکنند. همه قبول دارند؛ نمیشود قبول نداشته باشند؛ معلوم است که قبول دارند.* *🔻من هم همه‌شان را به یک معنا حمایت میکنم؛ البته نه حمایت مادّی؛ من که از کسی حمایت مادّی نمیکنم. معتقدم اینها باید در دانشگاه باشند، کار کنند، تلاش کنند، زحمت بکشند و البته مردم را مسلمان و انقلابی کنند.* *🔻 وظیفه تجمّعها و تشکّلهای دانشجویی این است که همّتشان، مسلمان کردن - البته همه مسلمانند - و انقلابی کردن عناصر گوناگونی باشد که هستند. آنها را پیش ببرند و تهذیب اخلاق و عمق یافتن بنیانهای اخلاقی و انقلابی را در آنها هدف خودشان قرار دهند.* *▪️بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جلسه پرسش و پاسخ دانشگاه تهران۱۳۷۷/۰۲/۲۲)*