eitaa logo
کانال سید سراج الدین جزائری
26.5هزار دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
3.2هزار ویدیو
11 فایل
شهیدتر ز شهیدان بی کفن، #شاعر غریب تر ز #نویسنده ها، #کتابفروش . یک جوان نسبتا خییییلی معمولی ارتباط : @seyedseraj اگر حرفی رو نخواستی رو در رو بگی👇 https://eitaayar.ir/anonymous/F902.WG72a ⛔تبلیغات ندارم⛔ ‌. کپی و برداشت از مطالب جایز
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این لحظه هزار بار روزی تون بشه ان شاءالله... عیدتون مبارک
اینجا تهران نیست. این خیابان کاشانی شهرکرد است. چندماه قبل دشمن امید داشت تا از این خیابان شهرکرد را تسخیر کند و امروز شهر در تسخیر امیرالمؤمنین(ع)... اینجا خیابان دینداری است. اینجا خیابان ایران است . اینجا میزبان و میهمان به عشق امیر المؤمنین(ع) آمده بودند. عضو شوید 👈 سید سراج الدین جزائری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| حضور حدود یکصد و بیست هزار نفری مردم استان چهارمحال و بختیاری در جشن مهمونی بزرگ غدیر شهرکرد عضو شوید👈 سید سراج الدین جزائری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
... به نیابت از اعضای کانال در چایخانه باغ رضوان حرم شاه خراسان در خدمت زوار عزیزیم هر کس خواست به اسم یادش کنم👇 @seyedseraj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ولی فکر نکنید همه مثل ما مخلصند و برای کار و خدمت میان چایخونه.😅 خیلی ها میان توی چایخونه ولی همه اش تو پیچند.😡 یکی اش همین حسین دارابی خودمون یه فالورش بیاد شهادت بده وقتی اومده سراغش حسین تو چایخونه و مشغول کار بوده قبول... عضو شوید👇 کانال سید سراج الدین جزائری
🔴 پاسخ به این شبهه درباره میهمانی ده کیلومتری آیا خرج کردن از بیت المال برای این کار صحیح است؟ 🔹۱. ضرورت احیای مناسک و شعائر: آنجا که در روایات ما (روایات باب ۵ از ابواب وجوب الحج) امام معصوم صریحاً می‌گوید اگر زمانى حجاج کم شوند از بیت‌المال پول بدهند تا مردم به حج بروند. یعنی برخی مناسک هستند که زنده نگه داشتن آن‌ها برای شارع مقدس موضوعیت دارد. حتی در مواردی تصریح دارد که از زکات پرداخت کنند. 🔹 ۲. ایشان ابتدا نشان دهد که بجز دوره کوتاه حکومت علیه السلام کدام حاکمیت شیعی چنین قدرتی داشته که تا موظف باشد یکایک مناسک دینی را زنده کند؟ به‌علاوه آیا تردید دارد می‌توان از بیت‌المال برای تبلیغ دین هزینه کرد؟ 🔹۳. یکی از مصادیق مسلمانانی‌اند كه از نظر اعتقادی ضعيف می‌باشند؛ به آنها كمك می‌شود تا ایمانشان قوی شود. یعنی آیه اطلاق دارد و صرفا شامل کفار نمی‌شود و اساس آن برای جدب به دین خداست. یعنی دولت اسلامى مى‌تواند با برنامه‌ریزى مناسب، در زمینه واجبات مالى که به عهده مسلمانان است، از آنها براى مصارف عمومى و تبلیغ و گسترش اسلام استفاده نماید. (ر.ک: نجفی؛ جواهر الکلام، ج ۱۵، ص ۳۴۱) 🔹۴. تبلیغ و ترویج دین در تمام ابعادش که نیاز باشد از وظایف حکومت دینی است. 🔹 ۵. و نهایتاً : اگر دولت اصلاحات این‌کار عظیم را برای احیای غدیر و ایجاد همدلی و شادی حلال و سالم مردم کرده بود، اسمش می‌شد عقلانیت و تدبیر دولت و اگر دولت انقلابی انجام دهد می‌شود هدر دادن بیت‌المال!! عضو شوید👇 کانال سید سراج الدین جزائری
🔹 اینقدر که بچه حزب‌اللهی‌ها شروع کردند به اصطلاح جشن غدیر، نیاز به نقدهای مخالفین و بیماردلان نیست. بدون توجه به شرایط این موفقیت شیرین بزرگ و حال خوبی که ایجاد کرده، شروع کردند به نقد دلسوزانه!!! ... نقد هم زمان و شرایط خودش را دارد نه اینکه دشمنان و مغرضان در حال کوبیدن این موفقیت خاکریز خودی هستند ما هم گِرا بدهیم که بهتر است کجا را بزنند. بگذاریم این میلیون‌ها ذائقه‌ شیرین شده، شیرین بماند. وقت برای نقد هست.‌ واقعاً جبهه خودی در درد بی‌بصیرتی بزرگی گرفتار شده است. عضو شوید👇 کانال سید سراج الدین جزائری
یکی از زیبایی‌هایی که توی این ایام کمتر دیده شد مهمونی دوکیلومتری در خیابان آیت الله کاشانی شهرکرد بود. مهمونی که برای اولین بار برگزار شد و یه اتفاق کم‌نظیر و شاید بشه گفت بی بدیل توی کشور بود. شهرکرد حدود ۱۹۰ هزار نفر جمعیت داره (طبق سرشماری ۱۳۹۵) و کارشناسان جمعیت شرکت کننده در مهمونی خیابانی غدیر رو بین ۱۰۰-۱۲۰ هزار نفر تخمین می‌زنند . یعنی چیزی حدود ۶۳ درصد جمعیت شهر... این فقط یه بخش ماجراست و میشه حجم و تعداد افرادی که در برگزاری این ابر اتفاق دخیل بودند رو هم جز اعداد و ارقام عجیب و قریب این رویداد دونست. با یه حساب سرانگشتی برپایی حداقل ۲۰۰ موکب در این مسیر دو کیلومتری از حیث حجم افراد اجرا کننده خودش عدد قابل توجهیه و از طرفی دیگه تعداد افرادی که در تأمین هزینه‌های این جشن مشارکت داشتند هم به خودی خود یه رکورد مهمه به طوری که گفته میشه اکثر هزینه های این توسط خود مردم تأمین شد . برای بهتر فهمیدن این عدد دقت کنید که فقط برای تأمین مبلغ ۳۹۴ میلیون تومانی که ما جمع آوری کردیم حدود ۷۰۰۰ نفر درش مشارکت داشتند. با این حساب حجم اثرگذاری و نفوذ این اتفاق رو باید چیزی درحدود یک و نیم برابر شرکت کنندگان یعنی ۱۸۰-۱۹۰ هزارنفر دونست. یعنی چیزی در حدود کل جمعیت شهر!! از بچه های کف میدون شنیدم مشارکت همه سلیقه ها و رویکردهای مذهبی و سیاسی کنارهم توی برگزاری این اتفاق در تاریخ شکل گیری شهرکرد بی نظیر بوده که خودش یه دست آورد دیگه است. البته متأسفانه دیدم در این چند روز حجم تخریب و انتقادات زیادی بیشتر از سمت برخی حزب‌اللهی ها به این رویداد و اتفاقات از این دست شد خیلی زیاد شده که به نظرم گشتن دنبال زیر بغل ماره. مثلا اومدن محاسبات پیچیده‌ای انجام دادن که این دو کیلومتر مساحتش چقدره و چند نفر درش جا میشه و ... تا اثبات کنند که حداکثر جمعیت ۳۰-۴۰ هزار نفربوده ولی متاسفانه عمداً یا جهلاً دقت ندارند که یه نفر برای یه مهمونی ۹ ساعته بیشتر از ۲-۳ ساعت وقت نمیذاره و حداقل ۳-۴ بار در طول برنامه بافت جمعیت این جشن تغییر کرده. یا مثلا به مسائلی مثل عدم برپایی نماز جمات چندهزار نفری توی جشن یا حضور افراد کم‌حجاب یا شل حجاب یا حتی بی حجاب گیر میدن که وای اسلام از دست رفت. یا بعضی ها هم گیردادن که چرا با برگزاری چنین جشنی باعث مسدود شدن خیابان و ایجاد ترافیک شدید و مردم رو به دین و مناسک مذهبی بدبین میکنید. این افراد اصلا از بعد اجتماعی و سیاسی به این رویداد بزرگ و مسأله غدیر نگاه نمی‌کنن و فقط یادگرفتن ایرادات رو ببینند و حجم نفوذ و عمق اثربخشی این ابر رویدادهای اجتماعی _مذهبی در ایجاد همبستگی و همدلی و وفاق ملی رو نمی تونند درک‌کنند. بنظرم این افراد اگه توی عراق بودند هم با برگزاری پیاده روی اربعین هم با همین استدلال‌ها مخالفت می‌کردند... باید توجه کرد که این برنامه مثل هر اتفاق دیگه ای خالی از انتقاد و ایراد نیست و باید تلاش کرد از آسیب‌های اون کاست. اما آنچه که مهمه اینه که وجود این ایرادات نباید باعث بشه اصل این رویداد مورد حجمه قرار بگیره یا غلط خونده بشه. ان شاالله روزی برسه که هر سال شاهد تکرار این هم‌گرایی و شکوه مذهبی به دفعات و مناسبت‌های مختلف باشیم. عضو شوید👇 کانال سید سراج الدین جزائری
اصلا جشن غدیر و مراسم آن و خصوصا مهمانی خیابانی، مردمی نبود و از طرف حکومت برگزار شده بود.... عضو شوید👇 کانال سید سراج الدین جزائری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺یادتون هست چند وقت پیش درمورد مولوی عبدالحمید و راهبرد ایران در مقابله باهاش صحبت کردیم!؟ 📌حالا این خبر امروز رو در این باره باهم مرور کنیم 🎥 دستگیری ۱۳۲ مُبلغ خارجی با هویت‌های جعلی و اقامت‎های غیر قانونی در مسجد مکی زاهدان، مسجد عبدالحمید عضو شوید👇 کانال سید سراج الدین جزائری
🌴 ۱ 🔹 می‌کنم عزیزانی که _ در هر مقطع سنی _ فرزند دارند، نسبتِ فرزندانشان را با محرم و عزای اباعبدالله (ع) حتما با یک گره بزنند زیرا: ▪️۱. هیات‌ها غالباً پس از محرم جمع می‌شوند و این پیوند منقطع می‌شود. ▪️۲. حضور در ، ادامه کار تربیتی محرم است. یعنی بچه‌ها با مسجد پیوند می‌خورند و ارتباطشان ادامه می‌یابد که حسنات زیادی دارد. ▪️۳. دوستان او مسجدی می‌شوند یعنی پایدارند نه هیاتی که احتمالا (نه همیشه) موقتی‌اند. ▪️۴. از دوران کودکی به‌طور غیرمستقیم به فرزندان بیاموزید که فلسفه محرم و عزاداری، اقامه دین و احکام خداست که حضور در مسجد و احیای آن از عالی‌ترین نمونه‌هاست. بدون بیان، این فلسفه مهم را عملاَ می‌آموزد.‌ ▪️۵. احساس تعلق می‌کند. یعنی می‌گوید . این تعلق، آثار بسیار مثبت هویتی و روحی برای او دارد. ▪️۶. اگر خود یا فرزندتان به حضور در هیاتی خاص علاقه دارید، آن را برای بعد از مراسم مسجد برنامه‌ریزی کنید تا هم نظر او جلب شود و هم اصل بودن مسجد را بیاموزد.‌ عضو شوید 👇 کانال سید سراج الدین جزائری
۲ ▪️ یکی از اثرگذارترین بخش‌‌های تربیتی مراسم‌های عزای امام حسین (ع) برای بچه‌ها، نوجوانان و جوانان، و فعالیت برای برگزاری مراسم‌هاست. ▪️بدلیل تنوع بالای کارهای مراسم‌ها در مساجد و هیات‌ها، این مراسم‌ها می‌توانند یک بستر بسیار مناسب برای آموزش، شخصیت‌سازی، کارگروهی، همکاری، دوست‌یابی، ارتقای روابط اجتماعی و غیره و در یک کلام برای همه سنین باشند. یعنی بسیاری از امور مربوط به تربیت بچه‌ها در ابعاد فردی و اجتماعی خود‌به‌خود با حضور و فعالیت در مراسم‌های عزاداری مساجد صورت می‌گیرد. ▪️از این رو والدینی که علاقه‌مند به تقویت و تربیتِ اجتماعی سالم برای فرزندان‌شان هستند از بستر دهه محرم و تشویق فرزندان‌ به حضور و به‌ویژه کار و فعالیت برای برگزاری مراسم‌ها استفاده کنند. ▪️همان بچه‌ها و نوجوانانی که کوچک‌ترین کاری در منزل نمی‌کند با توجه به وجود بستر مناسب و فضای همسان د مراسم‌های مساجد، انواع کارها فیزیکی را انجام می‌دهد. این‌ کارها هستند. عضو شوید👇 کانال سید سراج الدین جزائری