eitaa logo
سیاست و فرهنگ. شعبانی سارویی
1.2هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
5.8هزار ویدیو
717 فایل
کانال سیاست و فرهنگ به ارائه چالش ها و ظرفیت های دو حوزه سیاست و فرهنگ می پردازد. ارتباط با ادمین: @Shabaniesaroui
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🇵🇸 🎥 ماشاءالله ... لاحول و لا قوه الا بالله 😍 🍃🌹🍃 ✅ چقدر حال آدم خوب میشه👌 |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🇵🇸 🎥 ای جان به این غیرت! 🍃🌹🍃 🔻یک فعال مسیحی لبنانی در شبکه المنار: آرزویم این است که مجاهدی از حزب الله که قبل از پرتاب موشک به اهداف اسرائیلی شعار یا صاحب الزمان، یا زینب، یا فاطمة الزهرا سرمی دهد، به احترام کودکانِ شهیدِ مسیحیِ غزه که کسی به یادشان نیست، شعار "یا مریم عذرا" سردهد. 🔺حزب الله امروز با نام رمز "یا مریم مقدس" به پایگاهی در شمال اسرائیل حمله موشکی کرد. |
🇮🇷🇵🇸 📝 ارتش اسرائیل پس از ۴۶ روز جنگ در کجای است؟ 🍃🌹🍃 🔻اسرائیل پس از حدود۴۶روز جنگ به طور جدی وارد مناطق شهری نشده و تازه از شمال به بیمارستان اندونزی رسیده است. 🔸این بیمارستان در حاشیه اردوگاه جبالیا قرار دارد که اطراف آن زمین های کشاورزی است. 🔺ارتش اسرائیل هنوز نتوانسته به طور موثر وارد مناطق شهری بیت حانون، بیت لاهیا و جبالیا شود. ✍ علیرضا تقوی نیا |
🇮🇷🇵🇸 📝 دم بچه شیعه های حزب الله گرم! 🍃🌹🍃 🔻برای اینکه توازن قدرت نظامی برای مذاکره بین حماس و اسراییل برقرار بشه، دیروز حجم حملات خودشونو به اهداف اسراییلی چند برابر کردن! 🔸بین مذاکره (دیپلماسی) با عملیات نظامی (میدان) رابطه کاملا مستقیم وجود داره! 🔹یه زمانی دیپلماسی به کمک میدان میاد و یک زمانی هم میدان در جهت دیپلماسی قرار میگیره 🔸در واقع با این کار حزب الله، الان میدان در اختیار دیپلماسی و مذاکره، به منظور گرفتن امتیاز بیشتر برای حماس قرار گرفته. 🔹کاری که قبلا انصارالله یمن با مصادره کشتی اسراییلی به تمام معنا در همین راستا انجام داد و خنجر رو زیر گلوی رژیم صهیونیستی قرار داد. 🔸پیر شدیم نتونستیم این مطلبو موقع به ظریف بفهمونیم و دائم اعتراض میکرد چرا وقتی میخوام برم کنم شما از موشک رونمایی میکنید لج اونها رو درمیارید. 🔺هر چی توضیح میدادن هم نمیفهمید🤨 |
🇮🇷🇵🇸 🖼 | هفت پیشنهاد ویژه رئیس‌جمهور به اعضای 🍃🌹🍃 |
خداوند مهربان در آیه ۷ سوره مدثر میفرماید: وَ لِرَبِّكَ فَاصْبِرْ یعنی بخاطر من صبر کن شاعر میگه: برای ساختن کشتی آرزوهایت هر چقدر هم که سخت باشد صبر کن : صبر در مقابل سختی ها شاه کلید موفقیته شاید توی مسیر زندگی اتفاقاتی بیوفته که دچار مشکلاتی بشیم اما اگه صبر کنیم قطعا از سد مشکلات خواهیم گذشت.
💢 8 نکته درباره تونل‌های حماس اندیشکده «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» در بخش چشم‌انداز خود به گزارشی در خصوص «سامانه تونلی» گروه حماس پرداخته است. نویسنده، این شبکه زیرزمینی را یک سیستم گسترده و پیچیده می‌داند که از آن برای حمل سلاح، انبار تجهیزات و آموزش نیروهای عملیاتی استفاده می‌شود. طبق گزارش، این شبکه زیگزاگی، صدها مایل در زیر نوار غزه و در سراسر مرزهای مصر و اسرائیل را شامل می‌شود. همچنین آمده است که حماس قادر است این تونل‌ها را تا عمق 70 متری و تقریباً به ارتفاع یک ساختمان 20 طبقه بنا کند. صهیونیست‌ها اغلب از این شبکه با عنوان «متروی غزه» یاد می‌کنند. در ادامه به 8 ویژگی بارز این سیستم زیرزمینی که نویسنده گزارش به آن‌ها پرداخته است، اشاره می‌شود: 1. تونل‌های حماس صدها مایل در غزه امتداد دارد: بر اساس گزارش‌ها، اسرائیل، در جنگ مه 2021، 60 مایل از این شبکه را منهدم کرده است. «یحیی سنوار»، یکی از رهبران حماس گفته بود که حماس بیش از 300 مایل تونل دارد و اسرائیل «تنها 20 درصد» را نابود کرده است. 2. گفته می شود گروگان‌ها در تونل‌های غزه نگهداری می‌شوند: 24 اکتبر، یکی از اسرای اسرائیلی در خصوص تجربه‌ی اسارت خود گفته بود که او را از میان تونل‌هایی شبیه به «تار عنکبوت» انتقال داده‌اند. 3. در جنگ غزه در سال 2014، تونل‌های حماس نقش اصلی را ایفا کردند: 17 جولای 2014، سیزده نیروی حماس از طریق تونل‌های مرزی به داخل اسرائیل نفوذ کردند. ارتش اسرائیل، همان شب، طی یک عملیات زمینی، 32 تونل را منهدم کرد. 4. تونل‌های حماس به فناوری‌های پیشرفته مجهز شده‌اند: تونل‌های حماس مجهز به خطوط تلفن، برق و خط آهن هستند. بر اساس برآوردهای ارتش اسرائیل، ساخت هر تونل 3 میلیون دلار هزینه دارد. 5. حماس زیر بیمارستان‌ها تونل می‌سازد؛ امری که ناقض قوانین بین‌المللی است: به عنوان مثال، حماس در حال بهره‌برداری از یک مجتمع نظامی بزرگ در زیر بیمارستان شفا، بزرگترین بیمارستان غزه، است. 6. حماس از تونل‌های فرامرزی برای برای قاچاق اسلحه و نیرو به مصر استفاده می‌کند: 26 اکتبر 2023، ارتش اسرائیل تایید کرد که حماس قبل از عملیات 7 اکتبر از تونل‌های زیرزمینی در امتداد مرز مصر برای قاچاق اسلحه و مهمات به غزه استفاده کرده است. از زمان روی کار آمدن «عبدالفتاح سیسی»، ارتش مصر بسیاری از این تونل‌ها را تخریب کرده و یا بسته است. 7. حماس تحرکاتی برای توسعه تونل‌های فرامرزی به سمت اسرائیل نشان داده است: مشهورترین مورد استفاده حماس از سیستم تونل برای نقض مرزهای اسرائیل در جریان ربوده شدن سرباز اسرائیلی «گیلاد شالیت» در سال 2006 رخ داد...
⭕️فوری| اعلام آتش‌بس ۴ روزه در غزه و تبادل بازداشت‌شدگان/ حماس: متن توافق بر اساس خواست مقاومت نوشته شده است 💢رویترز به نقل از دفتر نتانیاهو اعلام کرد که این رژیم به توافق آتش‌بس رای مثبت داد. طبق این توافق ۵۰ زن و کودک ظرف ۴ روز آزاد می‌شوند و در طی آن درگیری‌ها متوقف می‌شود. 💢حماس نیز اعلام کرد: پس از مذاکرات دشوار و پیچیده، اعلام می‌کنیم که به یک آتش‌بس ۴ روز رسیده‌ایم. طی این توافق تمام اقدامات نظامی دو طرف متوقف شده و ۵۰ زن و کودک اسرائیلی در ازای آزادی ۱۵۰ زن و کودک مردم ما آزاد می‌شوند. 💢همچنین بر اساس این توافق صدها کامیون کمک‌های بشردوستانه، پزشکی و سوختی به تمام مناطق نوار غزه ارسال خواهد شد. 💢علاوه بر این‌ها حرکت خودروهای نظامی اشغالگران به سمت نوار غزه و پرواز جنگنده‌هایشان متوقف خواهد شد. همچنین اشغالگران متعهد شده‌اند که به کسی حمله یا کسی را دستگیر نکنند. 💢مفاد توافقنامه مطابق با دیدگاه مقاومت تدوین شده که هدف آن خدمت به مردم و تقویت پایداری آن‌ها در برابر تجاوز است. 💢در حالی که ما رسیدن به توافق آتش‌بس را اعلام می‌کنیم، تاکید می‌کنیم که دست‌مان روی ماشه باقی خواهد ماند و گردان‌های ما برای دفاع از مردم‌مان مواظب خواهند بود.
به نظرحقیر میشه این طور دید ⭕️علت عدم ورود مستقیم جمهوری اسلامی ایران در جنگ غزه خداوند مقرر فرموده که با دستان مردم غزه ، پوزه جهانخواران را به خاک بمالد! هر چند که مصیبت وارده بر ایشان بسیار عظیم باشد ! و قطعاً در این میان امتحانی است برای آنانی که می بینند و می شنوند! اما همین مظلومیت کودکان و زنان غزه است که جهانی را به حرکت درآورده است! از شیعه و سنی گرفته تا مسیحی و یهودی و بودایی ! مردم دنیا باید در مقابل اشغالگران بیت المقدس ، فقط مردم مظلومِ فلسطین را ببینند فقط این غزه مظلوم است که قادر است شعور و احساسات گروه گروه انسانهایی را که مسحور و منکوب تبلیغات و تهدیدات جهان‌خواران عالم شده اند را به قلَیان و جوشش درآورد ! لذا وقتی فرماندهان مقاومت به این یقین رسیده که حماس و مردم غزه به تنهایی از پس خود برمی‌آیند و قادرند در اوج مظلومیت ،در مقابل همه جنایتکاران عالم، نه تنها مقاومت کرده ، بلکه به پیروزی برسند ، چرا با ورود آشکار به این مصاف ، با کاستن از ارزش این دفاع مقدس ، لرزه های زلزله بنیانکن مستضعفین جهان، علیه مستکبران عالم را بی رمق سازد ؟! مستضعفان عالم باید ذلت و خواری قدرتهای پوشالی دنیا، در مقابل یک گروه کوچکِ تحت شدیدترین محاصره‌ها را ببینند تا از او الگو بگیرند!
🌎🌎🌎 🔴 مفاد اولیه آتش‌بس در غزه یعنی اسراییل شکست خورده بندهای مهم برنامه آتش‌بس در غزه عبارت است از : 1️⃣ آتش بس در سه مرحله پنج روزه برنامه‌ریزی شده و فعلا گام اول اجرا می‌شود. 2️⃣ حزب الله لبنان و انصارالله یمن اضلاع آتش‌بس نیستند. بنابر این دستشان برای عملیات بسته نیست. 3️⃣ گام اول برقراری آتش‌بس ۵ روزه است که بر اساس آن کلیه عملیات‌های نظامی اسراییل در سراسر غزه، چه بمباران‌ها و چه حملات زمینی و چه عملیات اطلاعاتی متوقف می‌شود. 4️⃣ در گام اول اسرای نظامی و عالیرتبه تبادل نمی‌شوند و برای آزادی ۵۰ اسیر غیرنظامی اسرائیلی توافق شده که شامل کودکان، زنان سالخورده، برخی مردان سالمند و بیمار به اضافه دو تابعیتی‌های روس، ترک، آسیایی، آمریکایی و اروپایی است.‌ 5️⃣ طبق توافق در پنج مرحله، هر روز ۱۰ اسیر غیرنظامی اسرائیلی در ازای آزادی ۳۰ اسیر زن و کودک فلسطینی آزاد می‌شوند. 6️⃣ در ساعاتی از روز گذرگاه رفح باز می‌شود و ‌روزانه ۳۰۰ کامیون حامل کمک‌های انسانی وارد غزه شده و در جنوب و شمال این منطقه توزیع می‌گردد و این کمک‌ها علاوه بر غذا شامل تجهیزات پزشکی و سوخت نیز هستند. 7️⃣ ‌در سطح میدانی رژیم صهیونیستی متعهد شد که نیروهای خود را که در جاده صلاح‌الدین غزه مستقر هستند، بیرون بکشد و حق نزدیک شدن به مردمی که در این منطقه تردد می‌کنند را ندارد و عملا محاصره شکسته می‌شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌"ما به مسئولان که پشت سر رهبری هستند اعتماد داریم اما مراقب هم هستیم به وظایف محوله شان که رهبری تعیین فرمودند، درست و کامل عمل کنند.اینها دوتاست. دغدغه های مومنان برای ورود قوی تر ایران به صحنه نبرد مقاومت از همین زاویه است. مرز لغزنده میان محافظه کاری و تندروی، باریک است "
📌" 1 بزرگتر از 13000 است این منطق پوسیده تمدن اسرائیلی غرب است. پارسال 47 کشور غربی عبری عربی به جان انقلاب اسلامی افتادند و برای مرگ دختر ی بنام یک الم شنگه جهانی بپا کردند. تا امروز در 13هزار نفر شهید شده اند. هفتاد درصدشان از همان جنس زن زندگی آزادی بودند"
📌"آقای ! شما متهم هستید به تضییع فرصتهای عظیم مادی و معنوی و وارد آوردن خسارت فراوان به منافع میلیونها ایرانی در طول هشت سال ریاستتان بر جمهور مردم. با استدلالهای نخنمایی چون نامه ای که منتشر کرده اید. این پرونده پاک و شما تبرئه نمی شوید. باید محاکمه شوید"
✍️بیسیم‌چی گردان حنظله حاج همت را خواست. حاجی آمد پای بیسیم و گوشی را به دست گرفت. صدای ضعیف و پر از خش خش … را از آن سوی خط شنیدم که میگوید: احمد رفت، حسین هم رفت. باطری بیسیم دارد تمام می شود. عراقی‌ها عن‌قریب می آیند تا ما را خلاص کنند. من هم خداحافظی می کنم. حاج همت همانطور که به پهنای صورت اشک می ریخت، گفت: بیسیم را قطع نکن… حرف بزن. هر چی دوست داری بگو، اما تماس خودت را قطع نکن. صدای بیسیم چی را شنیدم که می گفت: سلام ما را به امام برسانید. از قول ما به امام بگویید: همانطور که فرموده بودید حسین‌وار مقاومت کردیم، ﻣﺎﻧﺪﻳﻢ و ﺗﺎ ﺁﺧﺮ ﺟﻨﮕﻴﺪﻳﻢ. ۳۰۰ تن از رزمندگان گردان حنظله درون یکی از کانال‌ها به محاصره‌ی نیروهای عراقی در می آیند. آنها چند روزو صرفا با تکیه بر ایمان سرشار خود به مبارزه ادامه میدهند و به مرور همگی توسط آتش دشمن و با عطش مفرط به شهادت میﺭﺳﻨﺪ. شهـید‌ 🕊🌹
🌷این عکس خیلی خوبه، خیلی... یک دنیا حرف و یک دنیا احساس متضاد در آن است، از سادگی تا قدرت، از رهبری که اینگونه متفکرانه به صحبت‌های ژنرال دست‌‌پرورده مکتب ایرانی و اسلامی گوش می‌دهد تا آن قدرتی که همین ژنرال و فرزندان این آب و خاک تدارک دیده‌اند... آخوندسیدی که بدون هیچ چیز اضافه، با یک لیوان چای و قندانی که باز هم ساده است و یک بسته دستمال کاغذی که هیچ رنگ و رویی ندارد.... ☀️ابتدای این تصویر پر از سادگی و آن آخر دنیایی از قدرت قرار دارد که در داخل کشور ساخته شده است. گاهی اوقات عکس‌های معانی بلندی دارند که فیلم‌ها ندارند.... این عکس روایتی از خود ایران و انقلاب اسلامی است، در عین سادگی، بسیار پرقدرت است... یک لیوان چای قندپهلو و یک سامانه قدرتمندی که سابقه به زیر کشیدن گران‌ترین پهپاد غربی را در کارنامه خود دارد و حالا با موشک‌های جدیدتری در حال نمایش است... ☀️نیروهای مسلح اعم از سپاه و ارتش، چون زیر نظر مستقیم ولی فقیه و فرمانده کل قوا اداره و راهنمایی و هدایت می شود، به لبه ی تکنولژی در تمام قسمت های خود دست پیدا کرده است.
🇮🇷🇵🇸 📝 من خاک پای هم نمی‌شوم، ای کاش من يک بسيجی بودم و در سنگر نبرد از آنان جدا نمی‌شدم. 🍃🌹🍃 🌺شهیدحاج محمدابراهیم همت |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🇵🇸 🎥امام‌خامنه‌ای مدظله‌العالی در دیدار قهرمانان و افتخارآفرینان ورزشی: اگر بخواهم به شما ورزشکارها درباره این حوادث اخیر یک جمع‌بندی ارائه بدهم، آن جمله این است: 🍃🌹🍃 🔸رژیم صهیونیستی در حادثه طوفان الاقصی ضربه فنی شد. 🔹یعنی به عنوان یک گروه مبارز و نه دولت و کشور با امکانات زیاد، توانست دولت غاصب صهیونیست را با آن همه امکانات ضربه فنی کند. |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🇵🇸 🎥 چرا اسرائیل مجبور به پذیرش آتش بس شد؟ 🍃🌹🍃 🎙 علیرضا تقوی نیا |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🇵🇸 🎥 ولادمیر پوتین تو مصاحبش گفت، ایران به حدی از قدرت نظامی رسیده که رژیم‌صهیونیستی از ترس ایران جرئت نابودی حماس را نداره و قدرت اول خاورمیانه است، هم موشکی هم دریایی ✍️ پ.ن: ماهم وزیر خارجه داشتیم که می‌گفت آمریکا با یه موشک کل سیستم دفاعی ایران رو از کار میندازه😂😂 |