eitaa logo
سیاست و فرهنگ. شعبانی سارویی
1.2هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
5.8هزار ویدیو
717 فایل
کانال سیاست و فرهنگ به ارائه چالش ها و ظرفیت های دو حوزه سیاست و فرهنگ می پردازد. ارتباط با ادمین: @Shabaniesaroui
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻طی ۲ روز تعطیلی در یک هفته از سال 🔻حدود ۵ درصد مردم ایران به مشهد سفر کردند 🔻و حدود ۴ درصد به شمال کشور! 🔻ازدحام در فرودگاه امام خمینی به حدی بود که برخی به سختی به پرواز هایشان رسیدند. 🔻طی دوهفته قبل، مردم ۱۲ میلیارد دلار برای خرید خودرو در بانکها پول مسدود کردند. 🔻مجموع خودرو تولید داخل در سال به ۱۶۰۰,۰۰۰ دستگاه رسیده. 🔻ظرفیت کنسرت ها با بلیط ۲ و ۵ میلیونی به سرعت تکمیل می شود. 🔻طی هفته قبل اعلام شد مردم ایران چهارمین دارنده ارز دیجیتال جهان هستند. 🔻بالاترین سرانه مصرف بنزین، نان، برق، آب و لوازم آرایش جهان مربوط به کشور ما است. 🔻پس از روسیه، بالاترین میزان توریست ترکیه مربوط به ایران است 🔻اورژانس اعلام کرد یک نفر ۴۲۰۰۰ بار مزاحمت تلفنی داشته اما چون ممکن است روزی برایش مشکل پیش بیاید تلفنش را مسدود نمی کنیم! 🔻مغازه های محلات عموما یا هایپرمارکت شده اند، یا املاکی و یا فست فود های متعدد که تا نیمه های شب شلوغ هستند. 🔹اما رسانه کاری کرده که عموم مردم احساس کنند فقیرترین و بدبخت ترین ملت دنیا هستند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک حذف هدفمند در سرزمین‌های اشغالی سرنشین خودرو به درک واصل شد.
ظهر امروز یکی دیگر از دانشمندان دفاعی اسرائیل در نیروی هوایی ارتش و از همکاران هازوت که در رهگیری پهپاد های شاهد در شب عملیات وعده صادق مغز متفکر بود دقیقا تنها با فاصله چند متر با ورودی مرکز تحقیقاتی ترور شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
غزل جدیدی از رهبر انقلاب با عنوان «شرح حال» منتشر شد 🔹در جریان دیدار رمضانی امسال شاعران با رهبر انقلاب، حجت‌الاسلام انصاری‌نژاد از شعرای برجسته کشور که به‌تازگی کتابی با عنوان «امین شعر انقلاب» تدوین و منتشر کرده، از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درخواست کرد تا غزل منتشر نشده‌ای از سروده‌هایشان را برای انتشار در چاپ جدید این کتاب در اختیارش قرار دهند. 🔹رهبر انقلاب نیز با تقدیر از آقای انصاری‌نژاد با این پیشنهاد موافقت و غزلی از سروده‌های معظم‌له در اختیار این شاعر قرار گرفت. «شرح حال» گامی به راه و گامی در انتظار دارم سرگشته روزگاری پَرگارـ‌وار دارم دلبسته‌ی امیدی در سنگلاخ گیتی رَه بی‌شکیب پویم، دل بی‌قرار دارم یک عمر میزدم لاف از اختیار و اینک چون شمع، اشک و آهی بی‌اختیار دارم گو ابرِ غم ببارد تا همنشین عشقم از غم چه باک دارم کاین غمگسار دارم نبود روا که گیرم جا در حضیض پَستی سیلم که هستی خود از کوهسار دارم سرشارم از جوانی هر چند پیر دهرم چون سرو در خزان نیز رنگ بهار دارم از خاک پاک مشهد نقشی است بر جبینم شادم «امین» که از دوست، این یادگار دارم سیدعلی خامنه‌ای 🔹رهبر انقلاب در نوروز امسال و در جریان محفل شعرخوانی شاعران، یک بیت از این غزل را خوانده بودند.
استرداد یک متهم امنیتی توسط نهاد امنیتی اقلیم کردستان عراق به ایران 🔹بهزاد خسروی این متهم امنیتی که دارای شاکی خصوصی هم هست توسط دستگاه اطلاعاتی اقلیم کردستان بازداشت و به کشورمان استرداد شد.
آنقدر روزها نمی‌خوابید که از فرط ‌خستگی می‌افتاد میگفت: پاسدار یعنی کسی که کار کنه بجنگه خسته نشه کسی که نخوابه تا وقتی خود به خود خوابش ببره... 🕊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سجده شکر و گریه روح‌الله رستمی پس از شکستن رکورد پارالمپیک و جهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روح‌الله رستمی: مدالم را از ائمه معصومین دارم و آن را به مقام معظم رهبری و همه مردم ایران تقدیم می‌کنم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام علیکم. اگر این فیلم صحت داشته باشد، در فتنه های آینده، به شدت به مشکلات عمیقی برخواهیم خورد
📌«استارلینک» در برابر «فیلترینگ»/ وقتی اقتدار ملی هم تضعیف می شود! 🔻به زعم فیلترکنندگان، فیلترینگ شدید برای حراست از امنیت ملی و هویت دینی ضروری است؛ به ویژه در بحران های سیاسی و اجتماعی، این ضرورت از نظر تصمیم گیران اهمیت بیشتری پیدا می کند. 🔻اما در بلندمدت، فیلترینگ و سانسور، پیامدهای مخرب مستقیمی بر اقتدار و حاکمیت ملی دارد. بدین معنا که سرعت فناوری های ارتباطی آنچنان افزایش یافته است که در نهایت، مردم راهی برای دور زدن دیواره فیلترینگ یا فروریختن آن پیدا می کنند. 🔻در این شرایط نه امنیت ملی آنچنان که تصمیم گیران می پندارند، تقویت می شود و نه ارزش های دینی. در عوض، حاکمیت ملی به معنای اعمال اقتدار نیز با چالش مواجه می شود. 🔻در همین راستا، افزایش و رشد دسترسی مردم به بدان معناست که اقتدار و حاکمیت مطلق و بلامنازع بر اینترنت در چارچوب مرزهای سرزمینی ایران از کنترل نهادهای تصمیم‌گیر خارج می شود و بدین صورت خسارت مضاعف می شود. 🔻تصمیم گیران و سیاستگذاران باید بدانند و بپذیرند که دیوار فیلترینگ فروخواهد ریخت و سرعت تحولات تکنولوژیک بسیار بیشتر از سرعت عمل آن ها برای فیلترینگ و محدود کردن اینترنت است! اگر می خواهیم امنیت و اقتدار ملی را حفظ کنیم باید مدل حکمرانی جدیدی را برای جلب اعتماد عمومی، به ویژه در حوزه اینترنت در دستورکار قرار داده شود؛ در غیر اینصورت، کشور با تبعات سنگینی مواجه خواهد شد. مصطفی نجفی
شاید گروهی از مردم ندانند در تاریخ 15 آبان ماه در آمریکا فقط انتخابات ریاست جمهوری برگزار نمی شود. بلکه در این تاریخ همزمان انتخابات مجلس نمایندگان و یک سوم نمایندگان مجلس سنا، انتخابات فرمانداران ایالتی و مجلس ایالتی هم برگزار می گردد. دوره نمایندگی در مجلس نمایندگان 2 سال می باشد و دوره نمایندگی در مجلس سنا 6 سال می باشد. مجلس نمایندگان آمریکا 435 عضو دارد که این عدد هر دو سال بر تعداد جمعیت هر ایالت تقسیم می شود و تعداد اعضا مجلس نمایندگان هر ایالت مشخص می شود. کارکرد مجلس نمایندگان در آمریکا به صورت عمده مربوط به مسائل داخلی از جمله تصویب بودجه فدرال و قوانین مربوط به ایالتها می باشد در انتخابات سال 2022 که برگزار گردید تعداد کرسی های جمهوری خواهان 221 و تعداد کرسی های دمکرات ها 214 بود که در واقع برتری جمهوری خواهان یک برتری ناپایداری بود این علی رغم این بود که با حضور گسترده ترامپ در انتخابات و حمایت از تعدادی از کاندیداهای بعضی از ایالتها تصور بر این بود که جمهوری خواهان به برتری قاطعی برسند که این اتفاق نیفتاد. در نظرسنجی های فعلی برای انتخابات سال 2024 دمکرات ها در تمامی نظرسنجی ها بین 1 الی 2 درصد جلوتر هستند. البته این درصد به نظر می آید که برای دمکرات ها اطمینان بخش نیست ولی باید توجه داشت چون این نظرسنجی ها در سطح ایالتی و بصورت مجزا برگزار می گردد. از دقت بالایی برخوردار می باشد. مجلس سنا دارای 100 کرسی می باشد که سهم هر ایالت 2 سناتور می باشد. عمده وظایف مجلس سنا شامل بررسی و تصویب مصوبات مجلس نمایندگان و مصوبات مربوط به سیاست خارجی و تایید سفرا و روسای نهادهای اطلاعاتی و امنیتی است که توسط رئیس جمهور معرفی میشوند. دوره نمایندگی سنا 6 سال می باشد و هردو سال همزمان با انتخابات مجلس نمایندگان یک سوم اعضا سنا هم تغییر می کنند در حال حاضر تعداد دمکرات های سنا 51 نفر و تعداد جمهوری خواهان 49 نفر می باشد. اگر دولت مستقر بخواهد در سنا دست برتر را داشته باشد با 50 نماینده می تواند این کار را بکند زیرا معاون رئیس جمهور همزمان رئیس مجلس سنا هم هست و صاحب رای می باشد ولی فقط زمانی که تعداد آرا برابر باشد. در انتخابات سال 2024 بنظر می رسد که شکست دمکرات ها قطعی باشد زیرا در دو ایالت ویرجینیای غربی و مونتانا که الان در دست دمکرات ها می باشد طبق نظرسنجی ها پیروزی با اختلاف زیاد با جمهوری خواهان می باشد و اگر این اتفاق بیفتد در صورت پیروزی کاملا هریس وی در دوران سختی را با سنا در پیش خواهد داشت و سنا سعی خواهد کرد تصمیمات رئیس جمهور در حوزه سیاست خارجی از جمله مذاکره با ایران را تحت تاثیر خود قرار دهد. دمکرات ها از زمان اوباما تلاش زیادی کرده اند که بعضی قوانین را از جمله مادام العمر بودن قضات دیوان عالی فدرال و قانون حمل سلاح را تغییر دهند که تاکنون موفق نبوده اند شرط اصلی این موفقیت کنترل همزمان مجلس نمایندگان و سنا می باشد که بنظر می رسد کاملا هریس اگر به پیروزی برسد با این ترکیب کنگره نتواند کاری از پیش ببرد. اگر ترامپ در انتخابات پیروز شود به صورت قطع در حوزه سیاست خارجی مشکلی نخواهد داشت و میتواند سیاست خارجی جمهوری خواهان را به بهترین شکل ممکن به پیش برد. ✍ دکتر رضا صارمی راد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺ترامپ قول داد که به محض پیروزی، تحریم‌های آمریکا علیه روسیه و ایران را لغو خواهد کرد😂 و همچنین قول داد که ویدیوی طبقه بندی شده یک بشقاب پرنده را نشان دهد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بر عمق هوش مصنوعی مسلط شوید 🔹نماهنگ جدید از بیانات رهبر انقلاب دربارۀ هوش مصنوعی از سال ۹۷ تا دیدار گذشته
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
طرح وفاق ملی دکتر پزشکیان قبلا در دوره خاتمی با عنوان آشتی ملی سابقه داشته است. موضع رهبر معظم انقلاب در این خصوص را ببینید.
قَالَ سَمِعْتُ اَلرِّضَا عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ يَقُولُ: إِنَّ مِمَّنْ يَنْتَحِلُ مَوَدَّتَنَا أَهْلَ اَلْبَيْتِ، مَنْ هُوَ أَشَدُّ فِتْنَةً عَلَى شِيعَتِنَا مِنَ اَلدَّجَّالِ، فَقُلْتُ بِمَا ذَا قَالَ بِمُوَالاَةِ أَعْدَائِنَا وَ مُعَادَاةِ أَوْلِيَائِنَا إِنَّهُ إِذَا كَانَ كَذَلِكَ اِخْتَلَطَ اَلْحَقُّ بِالْبَاطِلِ وَ اِشْتَبَهَ اَلْأَمْرُ فَلَمْ يُعْرَفْ مُؤْمِنٌ مِنْ مُنَافِقٍ. 📚وسائل الشیعة، ج ۱۶، ص ۱۷۹ امام رضا (ع): بعضى از كسانى كه ادّعاى دوستى ما را دارند، فتنه شان براى شيعيان ما از دجّال شدیدتر است. عرض كردم: به چه علّت‌؟ فرمود: به خاطر دوستى‌شان با دشمنان ما و دشمنى‌شان با دوستان ما هر گاه چنين شود حقّ‌ و باطل به هم در آميزد و امر مشتبه گردد و مؤمن از منافق شناخته نشود.
20240904_191418_Default_1725492585.mp3
33.02M
🎵 🟦 کارگاه آموزشی ویژه فرهنگیان، سرگروهها و مربیان صالحین با موضوع: 🟧 با حضور: جناب آقای دکتر ابوذر یاسری استاد دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام و دبیر انجمن مدرسان بیانیه گام دوم
🔹 هدایت طبیعت در مسیر اهداف عام المنفعه. 🔹تصاویر شگفت انگیز از پلی که ریشه درختان آنرا ساخته ! 🌷📌آیا ما هم می توانیم پلی برای هدایت دیگران باشیم؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌از غزه چه خبر؟ در میان مردم جز در برخی نمازهای جمعه بعضا کم جمعیت تقریبا هیچ. اما در دیروز نیز همانند جمعه های گذشته تظاهرات گسترده در میدان السبعین صنعاء و بیش از ۲۹۰ میدان در ۱۴ استان دیگر در دعوت به یاری و مسجدالاقصی» برگزار می شود.
📌 با اینکه منزل شخصی ندارد وام ودیعه مسکن مجلس را نپذیرفت. او را با مقایسه کنید که برای خودش و هم سفره ای ها از پول مردم به جیب زد. کار خوب را از هرکس باید گفت و کار بد را از هر کس باید نکوهید
📌 دستیار یهودی تبار ویژه بیل کلینتون و متخصص غرب آسیا می گوید:«دیگر وقت آن نیست که دانشجویان را به خیابان ها بکشانیم؛ بلکه باید را از سر زنان برداشت و از این طریق می توان نظام اسلامی ایران را کرد.» اگر مسئولان و‌خواص بفهمند جنگ است و آخرین سلاح جنگی براندازی است اینقدر خواب و متشتت و ناهماهنگ عمل نمی کردند. مشکل اینست که فعالان بر سر نقشه راه ترسیمی حضرت آقا به تفاهم نرسیدند و نرسیده اند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فرمانده کل سپاه: ۱۴ کشتی ما را زدند تا نفت ما صادر نشود که اوایل نمی‌دانستیم چه کسی به کشتی‌ها حمله می‌کند متوجه شدیم رژیم صهیونیستی است و ۱۲ کشتی رژیم صهیونیستی را مورد حمله قرار دادیم که پس از آن گفتند جنگ کشتی‌ها را متوقف کنیم.