eitaa logo
سیاست و فرهنگ. شعبانی سارویی
1.2هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
5.8هزار ویدیو
717 فایل
کانال سیاست و فرهنگ به ارائه چالش ها و ظرفیت های دو حوزه سیاست و فرهنگ می پردازد. ارتباط با ادمین: @Shabaniesaroui
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 گفته شده این ویدئو از نتانیاهو پس از انفجار پیجرها در لبنان گرفته شده. 💠 پ.ن-- عجله نکن دور نیست روزی که سوت بلبلی ات تبدیل به عرعر بشه😂 ما مرد جنگیم.
⚠️با اتفاق دیروز لبنان یه سری برند پرست و غرب پرست تازه خواهند فهمید ⛔️ که چرا تجهیزات ارتباطی به دستور فرمانده کل قوا توسط صاایران و … بومی سازی شده‌اند
📣احضار‌ محمد مهاجری رییس جدید خبرگزاری ایرنا به دادستانی تهران 🔸در پی انتشار مطلبی از سوی محمد مهاجری فعال رسانه ای، در مورد به کارگیری ۲۰۰ مشاور برای یک وزیر در دولت سیزدهم، دادستانی تهران وی را جهت ارائه مستندات و‌توضیحات در مورد این ادعا احضار کرد.
نیویورک تایمز هم تاکید کرد پیجرها از شرکت اپولوس تایوان بوده، روایت نیویورک تایزم از ترور‌و جنایت دیروز اسقاطیل: مقامات می گویند که الودگی پیجرها، عمدتاً مدل Gold Apollo AP924، قبل از رسیدن به لبنان انجام شده است. دو تن از مقامات گفتند که ماده منفجره به اندازه ۲۰ تا ۵۰ گرم در نزدیکی باتری در هر پیجر کار گذاشته شده بود. یک سوئیچ فعال از راه دور نیز برای منفجر کردن مواد منفجره تعبیه شده بود. دو تن از مقامات گفتند که در ساعت ۱۵:۳۰ در لبنان، پیجرها پیامی دریافت کردند که به نظر می رسید از سوی رهبری حزب الله آمده است. در عوض، پیام مواد منفجره را منفجر کرد. به گفته سه تن از مقامات، این دستگاه ها برای چند ثانیه قبل از انفجار برنامه ریزی شده بودند.
📌مطهره گونه ای دانشجوی توهین کننده به پیامبران بدستور بدانشگاه برگشت همچون که هنگام ارسال دستور در محیط دانشگاه ایجاد کنند. آقای بسلامتی سال پرآشوبی خواهیم داشت آخر دانشجو بد نیست. مبارک طلبان هم باشد.
📌چه انتظاری دارید دانشجوی اخراجی بازگشتی به دانشگاه طلبکارانه علیه نظام توییت نزند وقتی ،، و دیگر منصوبین و منصوبین منصوبین آقای پزشکیان که شمارشان افزون از شمارش شده و موج بازگشتی های بعدی بدون استعلام امنیتی و اظهار پشیمانی در مشاغل مهم قرار می گیرند. آقایان دستگاههای امنیتی، قضایی و نظارتی بدانید کوتاهی کردید. هزینه های آینده روی دست شماست. نگویید کسی نگفت و‌ما نمی دانستیم. لابد باز هم و ها برای جبران ترک فعل شما باید به مسلخ بروند
امام خمینی(ره): مهلت دادن به اسرائیل اشتباه است. ۲۶ مرداد ۵۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍علاوه بر اسرائیل، تنبیه شرکتهایی که با توطئه اسرائیل برای انفجارهای دستگاه های ارتباطی همکاری کرده اند نیز لازم است. تنبیه این شرکتها باید در حد و اندازه ای باشد که در برابر بخش خصوصی جنایتکار هم بازدارندگی ایجاد کند.
✍️وقتی آمریکا از ابزار دلار به وسیله عرضه دلار بدون پشتوانه و تحریم دلاری سوء استفاده کرد کم کم کشورها به این نتیجه رسیدند که «دلار زدایی» لازم است وقتی غرب و هم پیمانانش از محصولات مصرفی هم برای مقاصد نظامی و امنیتی استفاده میکنند کشورهای مستقل را به «غربی زدایی» در مصارف وادار خواهد کرد.
تشبیه زیبا و به جا👌👌 ما باید بیش از انفجار دستگاههای ارتباطی و الکترونیکی نگران انفجارها و اغتشاشات نفوذی های انسانی باشیم
♨️حمله خرابکارانه جدید در بیروت و تمام لبنان، اشیاء خاصی در خانه‌ها و مغازه‌ها در حال انفجار هستند 📌خبری که رسانه‌های عربی درحال انتشار آن هستند: هر دستگاهی که دارای باتری لیتیومی است و به اینترنت یا هر شبکه ای متصل است لطفاً آن را از خود دور کنید.
أمیرالمؤمنین علی علیه‌السلام: ✨قَد جَهِلَ مَن استَنصَحَ أعداءَهُ 🌱كسى كه از دشمنانش انتظار خيرخواهى داشته باشد، است. 📚غررالحكم، ۶۶۶۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آتش به سینه داری اگر شعله ور مباش هیزم بیار سوختن خشک و تر مباش این منطق شیعیان بابصیرت است: 🗣 حسین ابراهیمی 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حملۀ مردم لبنان به خودروهای یونیفل بعد از حوادث امروز، مردم لبنان به خودروهای نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب این کشور حمله کردند.
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 📝 | چرا مسئله جمعیت از نظر رهبر انقلاب اسلامی اهمیت راهبردی دارد؟ 🍃🌹🍃 🔸طی چند دهه اخیر اکثر کشورهای جهان با روند کاهشی باروری مواجه شده‌اند و تقریبا بیشی از نیمی از جمعیت دنیا در کشورهایی زندگی می‌کنند که دچار کاهش باروری هستند. این جوامع که عمدتا شامل جوامع غربی هستند این کاهش را در یک حرکت صد ساله تجربه کرده و فرصت مناسبی برای آن مدیریت آن داشتند اگرچه تاکنون نیز به توفیق خاصی برای حل باروری بسیار پایین خود نرسیده‌اند. 🔹جمعیت به عنوان مهم‌ترین و حیاتی‌ترین رکن زیرساختی جامعه به شمار می‌رود. اهمیت جلوگیری از کاهش جمعیت در نگاه مدیریتی رهبر انقلاب اسلامی را می‌توان در سه محور تشریح کرد که عبارتند از «حفظ کمی و کیفی نهاد خانواده» و سپس «تقویت نظام اقتصادی کشور در سالهای آینده»، «حداکثر استفاده از زمان موجود برای اصلاح بحران». 🔎 ادامه را بخوانید: khl.ink/f/56392 ✍ محمد سلیمی |
❇️ تاملی بر بیان داشت دکتر پزشکیان در خصوص صدور انقلاب 🔺دکتر پزشکیان: ما نه در فکر کشورگشایی هستیم نه در فکر صدور انقلاب. 🔸🔸🔸 👈 مروری بر ایده پردازی امام خمینی ره از صدور انقلاب 🔹ما می خواهیم که این انقلابمان را، انقلاب فرهنگی مان را، انقلاب اسلا مان را به همۀ ممالک اسلامی صادر کنیم. و اگر این انقلاب صادر شد، هر جا صادر بشود این انقلاب، مشکل حل می شود. (صحیفه امام، ج 13، ص  90ـ91) 🔹 اینکه می گوییم باید انقلاب ما به همه جا صادر بشود، این معنی غلط را از او برداشت نکنند که ما می خواهیم کشورگشایی کنیم. ما همۀ کشورهای مسلمین را از خودمان می دانیم. همۀ کشورها بایددر محل خودشان باشند. ما می خواهیم این چیزی که در ایران واقع شد و این بیداری که در ایران واقع شد و خودشان از ابرقدرتها فاصله گرفتند و دادند و دست آنها را از مخازن خودشان کوتاه کردند، این در همۀ ملتها و در همۀ دولتها بشود، آرزوی ما این است. معنی صدور انقلاب ما این است که همۀ ملتها بیدار بشوند و همۀ دولتها بیدار بشوند و خودشان را از این گرفتاری که دارند و از این تحت سلطه بودنی که هستند و از اینکه همۀ مخازن آنها دارد به باد می رود و خودشان به نحو فقر زندگی می کنند نجات بدهد.( همان، ج 13، ص 281) 🔹 مایی که می خواهیم اسلام در همه جا باشد و می خواهیم اسلام صادر بشود، ما که نمی گوییم که می خواهیم با سرنیزه صادر بکنیم؛ ما می خواهیم با دعوت، با دعوت به همۀ جا اسلام را صادر کنیم. ما می خواهیم یک الگویی از اسلام در عالم ـ ولو یک الگوی ناقصی باشد ـ نشان بدهیم که همۀ عقلای عالم غیر از آنهایی.( همان، ج 18، ص 157ـ 158) ✅ نکته و نظر مسئولین نظام جمهوری اسلامی، اصحاب رسانه و جراید باید مواظبت باشند در سخنرانی ها و نشست های داخلی و خارجی از ایده های معمار انقلاب اسلامی بدرستی حراست نموده و برخلاف نظر معظم له سخن نگویند.
  جنایت جنگی به معنای نقض قانون جنگ است و به اقداماتی مانند کشتار عمدی غیرنظامیان یا اسرای جنگی، شکنجه، گروگان‌گیری، تخریب غیرضروری اموال غیرنظامی، تجاوز جنسی در جنگ و غارت گفته می‌شود. ارتکاب جنایت جنگی موجب مسئولیت کیفری فردی برای رزمندگان و هر فردی در ساختار فرماندهی است که دستور هرگونه تلاش برای ارتکاب کشتار جمعی شامل نسل‌کشی و پاکسازی قومی، استفاده نظامی از کودکان و زیر پا گذاشتن حقوق غیر نظامیان را صادر کرده باشد. از نظر حقوقی عملیات جنایتکارانه اشغالگران صهیونیست با منفجر کردن دستگاه‌های ارتباطی در لبنان، جنایت جنگی است که فرماندهان ارتش سایبری آمریکا و اسرائیل باید تحت تعقیب قرار بگیرند.
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 📝 وقتی مقام معظم رهبری سالها پیش دست صهیونیستا رو خونده بود... 🍃🌹🍃 |
🇮🇷🇵🇸 📝 | خط لوله راهبردی «گوره – جاسک» در آستانه افتتاح، ایران تنگه هرمز را دور می‌زند 🍃🌹🍃 🔻خط لوله راهبردی انتقال نفت از «گوره» بوشهر به «جاسک» هرمزگان که وابستگی ایران به صادرات نفت از را از بین می‌برد، در به مراحل پایانی رسید و اکنون در آستانه افتتاح کامل قرار گرفته است. 🔹انتقال نفت از گوره به بندر جاسک موجب تمرکززدایی، متنوع‌سازی بنادر صادراتی، کاهش ریسک صادرات از تنگه هرمز و علاوه‌بر اینها موجب ایجاد اشتغال در منطقه مکران و توسعه بیشتر این منطقه می‌شود. 🔸با انتقال نفت خام و میعانات گازی از این خط لوله، از ترافیک کاری پایانه نفتی خارک کاسته شده و امکان صادرات گاز میدان گازی پارس جنوبی از بندر جاسک فراهم می‌شود. در واقع مکران مسیر کوتاه‌تری برای کشتی‌های ال‌ان‌جی است و امکان رقابت با قطر نیز با تکمیل این خط لوله فراهم می‌شود. 🔺«ابوذر شریفی»، مدیرعامل سابق شرکت مهندسی و توسعه نفت اسفند سال گذشته در گفت‌وگو با شانا با اشاره به ساخت مخازن راهبردی ذخیره‌سازی نفت خام در گوره اظهار کرد: مخازن گوره، مخازن راهبردی چهار میلیون بشکه‌ای هستند که در اواخر دهه ۷۰ شمسی مصوب شد و عملیات اجرائی آن نیز از سال ۱۳۸۱ آغاز شده است. |