eitaa logo
■ توحید تشیع ■
10.5هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
249 ویدیو
18 فایل
آثار چندرسانه‌ای از اساتید معظم اخلاق به‌ویژه عالِم فرزانه آیت‌الله استاد مؤیدی حفظه‌الله از شاگردان مرحوم آیت‌الله پهلوانی سعادت‌پرور ‎ادمین و تبادل: @ST_A01 ‎نقشه کانال: eitaa.com/ShiaTowhid/7 گفت‌وگوهای معنوی: eitaa.com/joinchat/753140449Cbf6aca715d
مشاهده در ایتا
دانلود
‌ در این ویدیوکلیپ یکی از اصلی‌ترین دست‌آویزهای سلوک را خواهید شنید ... ‌
08_Makarem05-08411223_بندگی صادقانه در پیشگاه خدا.mp3
3.47M
هشتم؛ «بندگی صادقانه در پیشگاه خدا» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد رمضانیه 1401 برگرفته از سلسله‌جلسات شرح دعای مکارم‌الأخلاق جلسه پنجم | دقیقه هشتم ~ 3 دقیقه | 4 مگابایت نسخه تصویری: eitaa.com/ShiaTowhid/1312 ‎━━━━━━━━━━━━━━ ‎«تــوحــیــد تــشــیّــع» ■ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
نکاتی از مواعظ استاد در ویدیوکلیپ «بندگی صادقانه در پیشگاه خدا» یکم؛ تعالیم قرآنی، سیره اهل‌بیت و انبیای الهی علیهم‌السلام این پیام را دارد که انسان باید از درون پاک و زلال شود. دوم؛ سوال این است که انسان چگونه می‌تواند از درون و باطن پاک و زلال باشد؟! در پاسخ باید گفت که اگر آنچه که انسان به درون خود می‌ریزد، پاک و طیب باشد، از باطنی پاکیزه برخوردار خواهد بود. سوم؛ «یَـٰۤأَیُّهَا ٱلرُّسُلُ كُلُوا۟ مِنَ ٱلطَّیِّبَـٰتِ وَ ٱعۡمَلُوا۟ صَـٰلِحًا»؛ یعنی اگر آنچه را که انسان به نور وجودی خود می‌سپارد، پاک و طیب باشد، به اعمال صالح توفیق خواهد یافت. چهارم؛ «اکل طیب»، هم درباره جسم مطرح است و هم درباره جان! «اکل طیب جسمانی» یعنی تقیّد به لقمه حلال و فرار از هر گونه حرام‌خوری! از آنجا نیز که چشم و گوش مجرای ورودی روح‌اند، «اکل طیب روحانی» هم به دیدنی‌ها و شنیده‌ها مربوط است. پنجم: امروز فضای مجازی، ولنگاری‌های آن و غفلت‌های افراد در استفاده از آن، مشکلات پیچیده‌تری را ایجاد کرده است. ششم؛ با زلالی سرّ و سریره و طیّب و قدسی شدنِ جان، «افضل الاعمال» از انسان سر خواهد زد. به بیان دیگر، بهترین اعمال هم در رابطه با خدا پدیدار می‌شود و هم در ارتباط با خلق خدا! شخصی که چنین شده باشد، خدا را صادقانه بندگی خواهد کرد؛ در تعامل با مردم نیز خیرخواهی پیشه کرده و همواره در پیِ نیکی کردن به آن‌هاست؛ حتی درباره کفار نیز خیرخواهانه تعامل می‌کند. چنانکه رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله نیز درباره کفار می‌فرمودند: «ما می‌خواهیم آنان را به بهشت بریم، اما آنان نمی‌آیند.» هفتم؛ دلی که ارتباطی با خدا برقرار نکرده، هرگز روی آرامش را نخواهد دید. دلی با چنین وضعیتی، مدام خود را با سرگرمی‌های پوشالی مشغول می‌کند؛ با این خیال که با این سرگرمی‌ها به آرامش می‌رسد! نشان، آنکه در لحظه‌های تنهایی که شخص به درون خود متوجه است، درمی‌یابد که جهنمی شعله‌ور در درون روشن است. هشتم؛ کدورت‌ها، بدبینی‌ها، بدخواهی‌ها و سوءظن‌‌ها که در حقیقت همان جهنم شعله‌ور است، همه به این دلیل است که انسان، نفْس را همچون خدا در کانون توجهات خود قرار داده و از مطالبات او پیروی می‌کند. نسخه تصویری: eitaa.com/ShiaTowhid/1312 نسخه صوتی: eitaa.com/ShiaTowhid/1310 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هشتم؛ «بندگی صادقانه در پیشگاه خدا» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد رمضانیه 1401 برگرفته از سلسله‌جلسات شرح دعای مکارم‌الأخلاق جلسه پنجم | دقیقه هشتم ~ 3 دقیقه | 8 مگابایت نسخه صوتی: eitaa.com/ShiaTowhid/1310 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
09_Makarem05-12471620_اعمال صالح؛ کمیّت یا کیفیّت؟.mp3
3.33M
نُهم؛ «اعمال صالح؛ کمیّت یا کیفیّت؟» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد رمضانیه 1401 برگرفته از سلسله‌جلسات شرح دعای مکارم‌الأخلاق جلسه پنجم | دقیقه دوازدهم ~ 3 دقیقه | 4 مگابایت نسخه تصویری: eitaa.com/ShiaTowhid/1316 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
نکاتی از مواعظ استاد در ویدیوکلیپ «اعمال صالح، کمیّت یا کیفیّت؟» یکم؛ عمل اندک دائمی که برخاسته از یقین است، از عمل بسیار فراوانی که با شک و تردید همراه است، برتر است. دوم؛ دور بودن از یقین یعنی دچار شدن به انواع شک‌ها، تردیدها، وسوسه‌ها. دچار بودن به این تاریکی‌ها نیز دلیل گرایش به‌سوی عُجب، ریا و سُمعه است. سوم؛ دامنه این تاریکی‌ها مادیات را پشت سر نهاده و تا علم و دانش دینی و حتی عبادات و پرهیزکاری می‌رسد. این یعنی، دوری از یقین و رشد تردیدها، باعث شده «من» و «انانیّت» وجود انسان را پُر کند. چهارم؛ با تقویت نور معرفت به خداوند متعال و درخشش یقین، خودبینی‌ها فرو می‌ریزد. در این صورت، نور یقین حقایق را روشن ساخته و انسان را به این باور می‌رساند که از خود هیچ ندارد. حتی توفیقات خود را در اعمال صالح و عبادات از خداوند می‌بیند. پنجم؛ نباید به کمیت‌ها توجه داشت. آنچه اهمیت دارد کیفیت‌هاست. باید انگیزه‌ها و نیت‌ها را مورد بررسی قرار داد. باید دید که اعمال صالح تنها برای خداوند به‌جا آورده شده یا انگیزه یا انگیزه‌هایی دیگر در میان بوده است؟ ششم؛ گاهی انسان «سلوک الی الله» را با چله‌نشینی‌های سنگین برابر می‌داند؛ تکرار هزار باره یک ذکر، روزه‌داری‌های پی‌در‌پی، سجده‌های طولانی و ...! در حالی که تعالیم دینی ابتدا به کیفیت توجه داده و آن را مهم می‌خواند. باید برای کسب یقین و نور معرفت الهی تلاش کرد. هفتم؛ آمیختگی نور یقین و معرفت الهی با اعمال صالح، سبب می‌شود تا اعمال انسان همانند «لیلةالقدر» فراوان گردند؛ ممکن است «لیلةالقدر» در یک لحظه رخ دهد؛ اما از هزار ماه برتر است! نسخه تصویری: eitaa.com/ShiaTowhid/1316 نسخه صوتی: eitaa.com/ShiaTowhid/1314 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نُهم؛ «اعمال صالح؛ کمیّت یا کیفیّت؟» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد رمضانیه 1401 برگرفته از سلسله‌جلسات شرح دعای مکارم‌الأخلاق جلسه پنجم | دقیقه دوازدهم ~ 3 دقیقه | 8 مگابایت نسخه صوتی: eitaa.com/ShiaTowhid/1314 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
‌ سلام علیکم بعد از پایان یافتن و و تجمیع حمایت‌های مالی شما بزرگواران، از امروز، تهیه اقلام خوراکی و غذایی آغاز خواهد شد. از این رو، آن دسته از عزیزانی که تجربه‌ای از تهیه تخفیفی و بی‌واسطه مواد غذایی از تولیدکنندگان خیِر دارند، محبت فرموده و مراتب مشورت‌های خود را با ادمین توحید تشیع (@ST_A01) در میان بگذارند. پرواضح است که اگر اقلام خوراکی و غذایی مطلوب با هزینه نهایی کمتر تأمین شود، تعداد خانوارهای دریافت‌کننده افزایش پیدا خواهد کرد. ‌
10_Makarem05-24443127_سه مهمِ جاری در زندگی.mp3
6.17M
دهم؛ «سه مهمِ جاری در زندگی» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد رمضانیه 1401 برگرفته از سلسله‌جلسات شرح دعای مکارم‌الأخلاق جلسه پنجم | دقیقه بیست‌و‌چهارم ~ 6 دقیقه | 6 مگابایت نسخه تصویری: eitaa.com/ShiaTowhid/1322 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
نکاتی از مواعظ استاد در ویدیوکلیپ «سه مهمِ جاری در زندگی» یکم؛ «اللَّهُمَّ وَفِّرْ بِلُطْفِکَ نِیَّتِى»؛ باید از خداوند متعال درخواست کرد تا به لطف خود نیت‌ها و انگیزه‌های پاک، نورانی و الهی بنده‌اش را فزون فرماید. برخی در رسیدن به نیت‌های الهی توفیق بیش‌تری دارند. اما برخی دیگر حتی با گذشت هفته‌ها، هیچ نیت الهی و پاکی در وجودشان پدیدار نمی‌گردد. دوم؛ انگیزه‌های الهی مراتبی دارد؛ هراس از دوزخ و اشتیاق به بهشت نیز از مصادیق نیت‌های الهی و مورد تأیید خداوند است. اما آنچه برترین نیت و انگیزه است، به‌جا آوردن اعمال صالح و پرهیز از مَنْهیّات (امور نهی‌شده)، تنها برای رضای الهی است؛ چه بهشت و دوزخ (دنیوی و اخروی) در کار باشد و چه نباشد! سوم؛ با این وصف، هر فرد باید در خود ببیند که چنین انگیزه‌هایی، تا چه اندازه در او جریان دارد؟! اگر جریان نیت‌های الهی اندک است، بهتر است دعای «اللَّهُمَّ وَفِّرْ بِلُطْفِکَ نِیَّتِى» حفظ و پیوسته در نمازها و در قنوت‌ها خوانده شود. چهارم؛ افزایش انگیزه‌های الهی و نورانی، سبب می‌شود تا به‌صورت ملکه و یک خو درآید. به‌گونه‌ای که جریان آن، تمام زندگی را پُر کرده و دوری از آن برای فرد بسیار سخت و طاقت‌فرسا خواهد بود. پنجم؛ «اللَّهُمَّ … وَ صَحِّحْ بِمَا عِنْدَکَ یَقِینِى»؛ باید از پروردگار مسئلت کرد تا با قدرت مطلقه خود، یقینِ فرد را صحت (کیفیت) و شدت (کمیت) بخشد. با وجود یقین، انگیزه‌ها و نیت‌های الهی و نورانی خواهند شد. البته با ترکیب دیگر این عبارت، می‌توان معنای دیگری برداشت کرد؛ خدایا! یقین مرا به آنچه که نزد توست، کامل فرما! این معنا درست به حقیقتِ قرآنیِ «مَا عِندَكُمۡ یَنفَدُ وَ مَا عِندَ ٱللَّهِ بَاقࣲ» (فناپذیری هر آنچه جز نزد خداست» و «لَاۤ أُحِبُّ ٱلۡـَٔافِلِینَ» (روی‌گردانی از هر آنچه فناپذیر است)، اشاره دارد. ششم؛ «اللَّهُمَّ … وَ اسْتَصْلِحْ بِقُدْرَتِکَ مَا فَسَدَ مِنِّى»؛ باید از خداوند تقاضا کرد تا گذشته سیاه، پُرخطا و پُرگناه را جبران و اصلاح فرموده و راه را برای ورود به پیشگاه طاعت خداوندی و پیروی از پیامبران و اهل‌بیت علیهم‌السلام هموار نماید. نکته قابل توجه آن که اگر خاطره گناهان گذشته مدام در ذهن خطور می‌کند، باید این فراز را پیوسته در سجده‌ها و قنوت‌ها زمزمه کرد. هفتم؛ پشیمانی از گناه، تصمیم به جبران و همت‌ورزی در پرهیز از ارتکاب دوباره، طبق تعالیم قرآنی، سبب بخشش و تبدیل گناهان به حسنات است. نسخه تصویری: eitaa.com/ShiaTowhid/1322 نسخه صوتی: eitaa.com/ShiaTowhid/1320 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دهم؛ «سه مهمِ جاری در زندگی» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد رمضانیه 1401 برگرفته از سلسله‌جلسات شرح دعای مکارم‌الأخلاق جلسه پنجم | دقیقه بیست‌و‌چهارم ~ 6 دقیقه | 15 مگابایت نسخه صوتی: eitaa.com/ShiaTowhid/1320 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
سه جهان‌بینی توحیدی در سه دعا با مضامین عالی به توصیه استاد این سه دعا را باید حفظ کرد و در قنوت‌ها و سجده‌ها از خدای متعال مسئلت کرد. اللَّهُمَّ وَفِّرْ بِلُطْفِکَ نِیَّتِى وَ صَحِّحْ بِمَا عِنْدَکَ یَقِینِى وَ اسْتَصْلِحْ بِقُدْرَتِکَ مَا فَسَدَ مِنِّى @ShiaTowhid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک درس اخلاق واقعی ... هر چند این پست شاید در ظاهر با فضای محتوایی «توحید تشیع» مرتبط نباشد، اما در واقع، تجسم تعالیم قرآنی و معانی بسیاری از مناجات‌هاست. او دو پسر از دست داده؛ پدران می‌فهمند که او چه می‌کِشد! او از غم فرزندانش متأثر است؛ اما تأثر بالاتر او به‌خاطر غبطه او به نورانیّت دیگر رزمنده‌هاست. خدایش بیامرزد؛ اما شاید او نمی‌دانست که ده‌ها سال بعد، گفتارش دل‌های بسیاری را زنده به رحمت خدا، تازه به لطف الهی و شاداب به ایمان خواهد کرد. شما هم دل‌های دیگران را زنده کنید ... —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
بازه زمانی و به پایان رسیده است. لطفا از واریز هر مقدار مبلغی بدون اطلاع قبلی به ادمین (@ST_A01) جداً خودداری فرمایید. مبالغی که پس از زمان انتشار این اطلاعیه واریز شوند، در امور خیر دیگر (حمایتی، فرهنگی و ...) هزینه خواهد شد. ‌
ویدیوکلیپ‌های 1401؛ گزیده‌هایی از مواعظ اخلاقی‌ــ‌تهذیبی حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد در شرح دعای شریف مکارم‌الأخلاق (از صحیفه مبارکه سجادیه علیه‌السلام) از ابتدا تا امروز ... ‏eitaa.com/ShiaTowhid/1260
11_Makarem06-00540303.11511428_کفایت‌گری خدا در امور.mp3
4.44M
یازدهم؛ «کفایت‌گری خدا در امور» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد رمضانیه 1401 برگرفته از سلسله‌جلسات شرح دعای مکارم‌الأخلاق جلسه ششم | دقیقه یکم ~ 4 دقیقه | 4 مگابایت نسخه تصویری: eitaa.com/ShiaTowhid/1330 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
نکاتی از مواعظ استاد در ویدیوکلیپ «کفایت‌گری خدا در امور» یکم؛ «وَ اكْفِنِي مَا يَشْغَلُنِي الِاهْتِمَامُ بِهِ»؛ فراهم آوردن و تأمین بسیاری از امور دنیوی، مورد دغدغه و نگرانی انسان و سرگرم‌کننده اوست. برخی غیر ضروری و برخی حتی جزو ضروریات است! اما به هر حال تمام ساعات شبانه‌روز آدمی را پُر کرده و او را به خود مشغول می‌سازند. چه بهتر که خدای قدیر علی‌الإطلاق، انسان را حمایت و در تأمین آن، او را کفایت فرماید. دوم؛ اما گاه انسان به زیاده‌خواهی دچار شده و در سراشیبی آن سقوط می‌کند. اگر چنین است، باید از خداوند قناعت‌پیشگی تقاضا کند. این راه امتداد دارد و هیچ خط پایانی برای حرص‌زدگی و پریشان‌خاطری آن دیده نمی‌شود. تجربه همه افراد گویای آن است که «رسیدن به آرامش با برخورداری از دنیا» یک گمان پوچ است. سوم؛ با شدت گرفتن حرص و غرق شدن در دنیاخواهی، رفته‌رفته انسان به حالی می‌رسد که دیگر مبدأ و معاد را به کلی فراموش می‌کند. باید از پروردگار، قطع این زنجیره طولانی را درخواست کرد. چهارم؛ اما در تأمین آنچه که برای معیشت و روند معمول زندگی ضرورت دارد، باید از خدا خواست تا با هدایت‌های خود بنده‌اش را به نتیجه برساند. چنانکه شخص، برای علاج یک بیماری، در پی دارو و پزشک می‌رود، باید از خداوند بخواهد تا او را به هدف اصلی (درمان نهایی) برساند؛ هر چه که بنده کمتر در این شرایط باقی بماند، برای او بهتر است. پنجم؛ تمام این راه‌های روشن که از هر گونه آفت و خطری در امان است، در تعالیم قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام به‌روشنی دیده می‌شود. انسان با رعایت این دستورالعمل‌ها، به دلی آرام و الهی می‌رسد که از اطمینان خداوندی سیراب می‌شود. ششم؛ چنانکه در ادعیه آمده است، انسان باید از پیشگاه ربوبی قناعت و برکت درخواست کند. چرا که با برخورداری از روح قناعت، از حرص و آز در امان مانده و با جریان یافتن برکت در آنچه که خداوند به او عطا فرموده، همه آن را تا آخرت و برای زندگی ابدی خود امتداد می‌دهد. چرا که برکت، یعنی راه یافتن دارایی‌های دنیوی به عالم آخرت و زندگی ابدی! نسخه تصویری: eitaa.com/ShiaTowhid/1330 نسخه صوتی: eitaa.com/ShiaTowhid/1328 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یازدهم؛ «کفایت‌گری خدا در امور» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد رمضانیه 1401 برگرفته از سلسله‌جلسات شرح دعای مکارم‌الأخلاق جلسه ششم | دقیقه یکم ~ 5 دقیقه | 11 مگابایت نسخه صوتی: eitaa.com/ShiaTowhid/1328 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
‌«دعای مجیر» در بین دعاها از جایگاه بلندى برخوردار و از حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌وآله روایت شده است؛ دعایى است که جبرئیل براى آن‏ حضرت هنگامى که در مقام ابراهیم مشغول نماز بودند، آورد و کفعمى در «بلد الامین» و «مصباح» این دعا را ذکر نموده است. در حاشیه آن به فضیلت آن اشاره کرده و از جمله آن، اینکه هر که این دعا را در «ایام البیض» (روزهاى سیزدهم و چهارهم و پانزدهم) ماه رمضان بخواند، گناهش آمرزیده مى‏‌شود؛ هر چند به‌تعداد دانه‌‏هاى باران، برگ‌هاى درختان و ریگ‌هاى بیابان باشد. خواندن آن براى شفاى‏ بیمار، اداى دین، بى‌نیازى، توانگرى و رفع غم و اندوه سودمند است. متن دعای مجیر: eitaa.com/ShiaTowhid/1332
‌ «دعای مجیر» بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ سُبْحَانَکَ یَا اللهُ تَعَالَیْتَ یَا رَحْمَانُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا رَحِیمُ تَعَالَیْتَ یَا کَرِیمُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا مَلِکُ تَعَالَیْتَ یَا مَالِکُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا قُدُّوسُ تَعَالَیْتَ یَا سَلامُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا مُؤْمِنُ تَعَالَیْتَ یَا مُهَیْمِنُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا عَزِیزُ تَعَالَیْتَ یَا جَبَّارُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا مُتَکَبِّرُ تَعَالَیْتَ یَا مُتَجَبِّرُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا خَالِقُ تَعَالَیْتَ یَا بَارِئُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا مُصَوِّرُ تَعَالَیْتَ یَا مُقَدِّرُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا هَادِی تَعَالَیْتَ یَا بَاقِی أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا وَهَّابُ تَعَالَیْتَ یَا تَوَّابُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا فَتَّاحُ تَعَالَیْتَ یَا مُرْتَاحُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا سَیِّدِی تَعَالَیْتَ یَا مَوْلایَ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا قَرِیبُ تَعَالَیْتَ یَا رَقِیبُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا مُبْدِئُ تَعَالَیْتَ یَا مُعِیدُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا حَمِیدُ تَعَالَیْتَ یَا مَجِیدُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا قَدِیمُ تَعَالَیْتَ یَا عَظِیمُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا غَفُورُ تَعَالَیْتَ یَا شَکُورُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا شَاهِدُ تَعَالَیْتَ یَا شَهِیدُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا حَنَّانُ تَعَالَیْتَ یَا مَنَّانُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا بَاعِثُ تَعَالَیْتَ یَا وَارِثُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا مُحْیِی تَعَالَیْتَ یَا مُمِیتُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا شَفِیقُ تَعَالَیْتَ یَا رَفِیقُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا أَنِیسُ تَعَالَیْتَ یَا مُونِسُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا جَلِیلُ تَعَالَیْتَ یَا جَمِیلُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا خَبِیرُ تَعَالَیْتَ یَا بَصِیرُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا حَفِیُّ تَعَالَیْتَ یَا مَلِیُّ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا مَعْبُودُ تَعَالَیْتَ یَا مَوْجُودُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا غَفَّارُ تَعَالَیْتَ یَا قَهَّارُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا مَذْکُورُ تَعَالَیْتَ یَا مَشْکُورُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا جَوَادُ تَعَالَیْتَ یَا مَعَاذُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا جَمَالُ تَعَالَیْتَ یَا جَلالُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا سَابِقُ تَعَالَیْتَ یَا رَازِقُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا صَادِقُ تَعَالَیْتَ یَا فَالِقُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا سَمِیعُ تَعَالَیْتَ یَا سَرِیعُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا رَفِیعُ تَعَالَیْتَ یَا بَدِیعُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا فَعَّالُ تَعَالَیْتَ یَا مُتَعَالُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا قَاضِی تَعَالَیْتَ یَا رَاضِی أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا قَاهِرُ تَعَالَیْتَ یَا طَاهِرُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا عَالِمُ تَعَالَیْتَ یَا حَاکِمُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا دَائِمُ تَعَالَیْتَ یَا قَائِمُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا عَاصِمُ تَعَالَیْتَ یَا قَاسِمُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا غَنِیُّ تَعَالَیْتَ یَا مُغْنِی أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا وَفِیُّ تَعَالَیْتَ یَا قَوِیُّ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا کَافِی تَعَالَیْتَ یَا شَافِی أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ
سُبْحَانَکَ یَا مُقَدِّمُ تَعَالَیْتَ یَا مُؤَخِّرُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا أَوَّلُ تَعَالَیْتَ یَا آخِرُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا ظَاهِرُ تَعَالَیْتَ یَا بَاطِنُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا رَجَاءُ تَعَالَیْتَ یَا مُرْتَجَى أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا ذَا الْمَنِّ تَعَالَیْتَ یَا ذَا الطَّوْلِ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا حَیُّ تَعَالَیْتَ یَا قَیُّومُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا وَاحِدُ تَعَالَیْتَ یَا أَحَدُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا سَیِّدُ تَعَالَیْتَ یَا صَمَدُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرٌ سُبْحَانَکَ یَا قَدِیرُ تَعَالَیْتَ یَا کَبِیرُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا وَالِی تَعَالَیْتَ یَا مُتَعَالِی (عَالِی‏) أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا عَلِیُّ تَعَالَیْتَ یَا أَعْلَى أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا وَلِیُّ تَعَالَیْتَ یَا مَوْلَى أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا ذَارِئُ تَعَالَیْتَ یَا بَارِئُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا خَافِضُ تَعَالَیْتَ یَا رَافِعُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا مُقْسِطُ تَعَالَیْتَ یَا جَامِعُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا مُعِزُّ تَعَالَیْتَ یَا مُذِلُّ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا حَافِظُ تَعَالَیْتَ یَا حَفِیظُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا قَادِرُ تَعَالَیْتَ یَا مُقْتَدِرُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا عَلِیمُ تَعَالَیْتَ یَا حَلِیمُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا حَکَمُ تَعَالَیْتَ یَا حَکِیمُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا مُعْطِی تَعَالَیْتَ یَا مَانِعُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا ضَارُّ تَعَالَیْتَ یَا نَافِعُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا مُجِیبُ تَعَالَیْتَ یَا حَسِیبُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا عَادِلُ تَعَالَیْتَ یَا فَاصِلُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا لَطِیفُ تَعَالَیْتَ یَا شَرِیفُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا رَبُّ تَعَالَیْتَ یَا حَقُّ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا مَاجِدُ تَعَالَیْتَ یَا وَاحِدُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا عَفُوُّ تَعَالَیْتَ یَا مُنْتَقِمُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا وَاسِعُ تَعَالَیْتَ یَا مُوَسِّعُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا رَءُوفُ تَعَالَیْتَ یَا عَطُوفُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا فَرْدُ تَعَالَیْتَ یَا وِتْرُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا مُقِیتُ تَعَالَیْتَ یَا مُحِیطُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا وَکِیلُ تَعَالَیْتَ یَا عَدْلُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا مُبِینُ تَعَالَیْتَ یَا مَتِینُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا بَرُّ تَعَالَیْتَ یَا وَدُودُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا رَشِیدُ تَعَالَیْتَ یَا مُرْشِدُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا نُورُ تَعَالَیْتَ یَا مُنَوِّرُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا نَصِیرُ تَعَالَیْتَ یَا نَاصِرُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا صَبُورُ تَعَالَیْتَ یَا صَابِرُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا مُحْصِی تَعَالَیْتَ یَا مُنْشِئُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا سُبْحَانُ تَعَالَیْتَ یَا دَیَّانُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا مُغِیثُ تَعَالَیْتَ یَا غِیَاثُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا فَاطِرُ تَعَالَیْتَ یَا حَاضِرُ أَجِرْنَا مِنَ النَّارِ یَا مُجِیرُ سُبْحَانَکَ یَا ذَا الْعِزِّ وَ الْجَمَالِ تَبَارَکْتَ یَا ذَا الْجَبَرُوتِ وَ الْجَلالِ سُبْحَانَکَ لا إِلَهَ اِلّا أَنْتَ سُبْحَانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمِینَ فَاسْتَجَبْنَا لَهُ وَ نَجَّیْنَاهُ مِنَ الْغَمِّ وَ کَذَلِکَ نُنْجِی الْمُؤْمِنِینَ
وَ صَلَّى اللهُ عَلَى سَیِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ أَجْمَعِینَ وَ الْحَمْدُ للهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَ حَسْبُنَا اللهُ وَ نِعْمَ الْوَکِیلُ وَ لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ اِلّا بِاللهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ
12_Makarem07-06030952_زیرک‌ترین و کودن‌ترین فرد.mp3
3.35M
دوازدهم؛ «زیرک‌ترین و کودن‌ترین فرد» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد رمضانیه 1401 برگرفته از سلسله‌جلسات شرح دعای مکارم‌الأخلاق جلسه هفتم | دقیقه ششم ~ 3 دقیقه | 3 نسخه تصویری: eitaa.com/ShiaTowhid/1337 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
نکاتی از مواعظ استاد در ویدیوکلیپ «زیرک‌ترین و کودن‌ترین فرد» یکم؛ زیرک‌ترین فرد، طبق فرمایش رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله، آن است که در اندیشه و دغدغه سعادتمندی خود در حیات ابدی است. دوم؛ فهم و درکِ کامل ِ حیات ابدی برای اهل دنیا ممکن نیست. اما بنا بر آنچه که قرآن کریم می‌فرماید، هر انسان پنجاه موقِف (محل توقف و پاسخ‌گویی) پیش روی خود دارد که هر یک هزار سال به طول خواهد انجامید. آیا نباید برای این مهم کوشید؟! سوم؛ با مجاهدت و انگیزه‌های الهی می‌توان در زندگی دنیوی، لحظاتی را ایجاد کرد که همچون «لیلةالقدر» ارزشی بالاتر از هزار ماه داشته باشد. «توبه‌های ناب» یکی از آن‌هاست. بازتاب این لحظات در زندگی پس از مرگ این است که شخص مواقف را بسیار سریع‌تر از آنچه که دیگران می‌گذرانند، پشت سر می‌گذارد؛ درست مانند مسافری که به قصد مقصدی، با هواپیما می‌رود و مسافری دیگر به‌سوی همان مقصد از راه زمین! چهارم؛ مطالعه کتاب «سیاحت غرب» که تألیف عالم ربانی و فقیه قطعی مرحوم آیت‌الله قوچانی است، حتما مورد مطالعه قرار گیرد. در این کتاب، مؤلف هرگز خیال‌پردازی نکرده و طبق مشاهدات خود و به قدر مجال، احوال عوالم غیب را به قلم آورده است. پنجم؛ کودن‌ترین فرد نیز طبق فرمایش رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله، کسی است که از هوای نفْس پیروی کرده و حیات ابدی خود را به آتش کشانیده است؛ به‌گونه‌ای که اگر مرگ او فرا رسد، جز دستانی خالی و توشه‌ای تهی ندارد. نسخه تصویری: eitaa.com/ShiaTowhid/1337 نسخه صوتی: eitaa.com/ShiaTowhid/1335 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوازدهم؛ «زیرک‌ترین و کودن‌ترین فرد» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد رمضانیه 1401 برگرفته از سلسله‌جلسات شرح دعای مکارم‌الأخلاق جلسه هفتم | دقیقه ششم ~ 3 دقیقه | 8 مگابایت نسخه صوتی: eitaa.com/ShiaTowhid/1335 —————— ‎با «توحید تشیّع» همراه باشید؛ @ShiaTowhidتلگرام|اینستگرام|سروش|توییتر ‌‎ـ