eitaa logo
شیفتگان تربیت
11.9هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
19.1هزار ویدیو
1.4هزار فایل
﷽ « تربیت : یعنی که #خـــــــــود را ساختن بعد از آن بر دیگـــــــــران پرداختنـ ...💡» • مباحث تربیتی - معرفتی و بصیرتی 🪔 • راه ارتباطی در صورت کاملا خیلی ضروری : ⊹ @Gamedooiran 🕊༉ - کانال را به دیگران هم معرفی فرمائید🌱؛ #تبلیغات نداریم!
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢یارانه ۴۰۰ هزارتومانی چگونه گرانی را جبران میکند؟ (مقایسه قیمت قدیم و جدید مجموع اقلام اساسی مصرفی هر فرد در یک ماه)
1_749047991.mp3
2.32M
🌷یا صاحب الزمان(عج)🌷 🍃اباصالح التماس دعا 🍃هر کجا رفتی یاد ما هم باش 💔 ‍‌😔😔😔آقا بیا 🙏😭
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥 | سالروز لغو نهایی قانون ننگین در ایران 🍃🌹🍃 🌺 مقام معظم رهبری: «آمریکاییها قانون کاپیتولاسیون را در ایران به کرسی نشاندند. معنای کاپیتولاسیون این است که آمریکاییها یا افراد وابسته به هر قدرت بیگانه‌ی مسلّطی در هر کشور دیگر، اگر جنایتی کردند، دستگاه قضائی آن کشور حق ندارد جنایت آن‌ها را رسیدگی کند.. این، یکی از قوانین ذلت‌بار برای همه‌ی ملّتهایی بود که به آن تن دادند. امّا امام تسلیم نشدند و مقاومت کردند.» (۱۲ آبان ۱۳۷۸) 🗓 سرانجام در روز ۲۳ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۵۸، به تصویب شورای انقلاب، این قانون ننگین لغو شد. •┈┈••✾❀🍃🌺🍃❀✾••┈┈• 🔗 ایتا : 🍃@ShifteganeTarbiat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑📽 لاشخورها با تمام توان در حال جعل و تزریق ناامیدی به جامعه هستند •┈┈••✾❀🍃🌺🍃❀✾••┈┈• 🔗 ایتا : 🍃@ShifteganeTarbiat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📲 | رهبر انقلاب: دولت کارهای اقتصادی مهمی در پیش دارد؛ همه کمک کنند تا به نتیجه دست یابد. •┈┈••✾❀🍃🌺🍃❀✾••┈┈• 🔗 ایتا : 🍃@ShifteganeTarbiat
🔴هموطن! این بار قطع‌کننده زنجیره باش! 🔰چگونه می‌توان به دولت در اجرای برنامه‌های اقتصادی کمک کرد؟ ▪️«ویدئوی یورش، غارت یا حمله مردم قزوین به فروشگاه»، «تصویر کارت یارانه نان»، «خبر ۹۰ هزار تومانی شدن مرغ» و ... که در هفته اخیر دست به دست در رسانه‌ها و پیام‌رسان‌ها چرخیده و هر بار به طریقی تکذیب شده، نشان می‌دهد با همه تبیین‌ها و توضیح‌ها و هر اندازه اطلاع‌رسانی‌ها و پاسخگویی‌ها قوی و جامع باشد (که نیست و ایراداتی دارد)؛ رسانه همچنان رسانا نیست و پیام به درستی به مخاطب نمی‌رسد. علاوه بر آنکه نباید از یاد برد رسانه فقط رسانه نیست و محصول محیط سیاسی و وضع اقتصادی است. همچنان که از پدیده‌ای مانند «انتظارات تورمی» سخن می‌گوییم و «اثر روانی» بازار را در تغییر قیمت‌ها مؤثر می‌دانیم و کنش رسانه را بر اقتصاد را هم در نمودار می‌آوریم، از منظر اقتصاد و تجارت نیز به رسانه بنگریم. واقعیت بازار را تنها آمار و عدد و نمودار نمی‌سازد، جیب مشتری و تجربه خریدار نیز می‌سازد. ▪️با این همه، تجربه تجمعات و رخداد نارضایتی‌های پنج سال اخیر نشان می‌دهد رسانه‌ها به ویژه پیام‌رسان‌های موبایلی و شبکه‌های اجتماعی در وخیم شدن شرایط روانی و حتی نابسامان شدن وضعیت اقتصادی اثر مستقیم دارد. اینجاست که باید مراقبت کرد به جای ارتقای فهم عمومی و آموزش شهروندی، مطالبه محدودیت شبکه و سیاست گران‌سازی اینترنت پررنگ نشود. فاصله میان این دو را باید جامعه مدنی آگاه و دلسوز و مراجع اجتماعی پر کنند. از جمله در عالم رسانه، به معلمان، مشاوران و فعالانی نیاز داریم که شهروندان جامعه را توانمند کنند تا از آسیب‌پذیری آنان بکاهند. «سواد رسانه‌ای» به‌رغم استفاده ناآگاهانه و بیجایی که در سال‌های اخیر از آن شده، همچنان ضرورتی خطیر است. فقر این سواد و ضعف این آگاهی در برهه‌هایی مثل روزهای اخیر که یک جراحی اقتصادی در جریان است، بهتر و بیشتر خود را نشان می‌دهد. از این روست که شاید چهار مهارت عمومی سواد رسانه‌ای زیر به کار آید: 1️⃣به منبع توجه کنیم: آیا مطلب یا ویدئو، رفرنس یا منبعی دارد؟ آیا رفرنس یا منبع در آن زمینه معتبر است؟ عمده پیام‌ها یا ویدئوهای فیک و دروغ، منبع ندارند و حاصل تقطیع یا دستکاری‌اند. اهمیت نفوذ در رسانه‌های رسمی و هک وب‌سایت‌ها و خبرگزاری‌ها نیز از همین روست که اصالت منبع اهمیت دارد. 2️⃣به ناشر توجه کنیم: اخبار جعلی یا پیام‌ها و ویدئوهای دروغین را کسانی منتشر می‌کنند که توجهی به اثر کار خود ندارند. برخی‌ها عادت دارند فقط و فقط سیاه‌نمایی و تخریب کنند. از نظر روانی، همنشینی و معاشرت با افراد منفی‌باف و افسرده، پیامدهای تخریبی پرشماری دارند. صرف نظر از این پیامدها، غفلت از روی ناراحتی سبب می‌شود دروغ‌ مثل بومرنگ بازگردد و ذهن و روان خود فرد را نیز به بازی بگیرد. 3️⃣در سایر رسانه‌ها جستجو کنیم: جستجوی ساده عنوان پیام یا ویدئو در موتورهای جستجو یا دیگر خبرگزاری‌ها و وب‌سایت‌ها کمک می‌کند درستی یا نادرستی آن محک بخورد. این معیار اگرچه یک معیار حداقلی است اما می‌توان گفت در بیشتر اوقات، فرد را به یک سپر دفاعی قدرتمند مجهز می‌کند. برای نمونه، خود من در مقابل خبر دروغ کشته شدن عده‌ای در یکی از استان‌های جنوبی در تظاهرات‌ اعتراض به گرانی استفاده کردم. هیچ منبعی حتی رسانه‌های ضدانقلاب که عادت دارند از کاه کوه بسازند، هم اشاره‌ای به این خبر نداشتند. 4️⃣به رنگ، لباس، هوا و جزئیات پیام، ویدئو یا صوت دقت کنیم: در دورانی که رفته‌رفته دستکاری در افکار عمومی به یک صنعت تبدیل می‌شود، تجزیه و تحلیل عناصر یک محصول یا تولید رسانه‌ای، می‌تواند مانعی هر چند کوچک جلوی تسلط فریب بر حقیقت باشد. برای این منظور، یک تجزیه و تحلیل ابتدایی، مثل همین کاری که در ویدئوی موسوم به یک فروشگاه در قزوین صورت گرفت و از روی لباس گرم حاضران، دروغین بودن ادعای ویدئو معلوم شد. ▪️کمک کردن به دولت تنها صبر بر این شرایط سخت نیست. این بار باید زنجیره انتشار و توزیع پیام دروغ را قطع کرد. حتی پیام‌هایی که برای دفعات پرشمار فوروارد شده یا بازدیدهای میلیونی گرفته، ممکن است دروغین باشد. مانند ویدئوی خوشگذرانی ادعایی یک سردار سپاه. اگرچه واکنش رسمی، سریع و البته همراه با سعه صدر و نرمی خلق به این دروغ‌ها و فریب‌ها نیز نباید از یاد برود. چیزی که متأسفانه در نظر برخی با استدلال «بیشتر به دیده شدنش کمک میکنه» و «ارزشش رو نداره» همراه می‌شود و این همراهی به گسترش اخبار دروغی که در ابتدا مسخره و مضحک به نظر می‌آیند، می‌انجامد. •┈┈••✾❀🍃🌺🍃❀✾••┈┈• 🔗 ایتا : 🍃@ShifteganeTarbiat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قابل توجه کسانی که به رفع تحریم امید بستند...❗️❗️ این فیلم را حتما ببینید...📽 🌍 •┈┈••✾❀🍃🌺🍃❀✾••┈┈• 🔗 ایتا : 🍃@ShifteganeTarbiat
⭕️خواهشمندم اين روایت را با دقت مطالعه فرمایید 📌شرط قبولی اعمال ؛ یک کلام 🔸ميسّر بيّاع زطّى گويد: نزد امام صادق عليه السّلام رفتم و عرض كردم: فدايت شوم! همسايه‌اى دارم كه با صداى او از خواب برمى‌خيزم؛ يا قرآن مى‌خواند و آيات را تكرار مى‌كند و مى‌گريد و مى‌نالد و يا دعا مى‌كند. از ديگران در بارۀ كارهاى او در نهان و آشكار پرسيدم، 👈گفتند: او از همۀ حرام‌ها پرهيز مى‌كند. 💎امام عليه السّلام فرمود: اى ميسّر! آيا بر آنچه تو معتقدى اعتقاد دارد؟ 🔸عرض كردم: خدا داناتر است. ▫️راوى گويد كه سال آينده حج گزاردم و از اعتقاد آن مرد پرسيدم و دريافتم كه ولايت اهل بيت عليهم السّلام را باور ندارد. نزد امام صادق عليه السّلام رفتم و ديگر بار در بارۀ آن مرد سخن گفتم. 💎امام عليه السّلام مانند سال گذشته از من پرسيد: آيا به آنچه تو معتقدى اعتقاد دارد؟ 🔸عرض كردم: نه. 💎 فرمود: اى ميسّر! كدام قسمت زمين حرمت‌دارتر است‌؟ 🔸عرض كردم: خدا و پيامبرش و فرزند پيامبر خدا داناترند. 💎فرمود: اى ميسّر! ميان ركن و مقام باغى از باغ‌هاى بهشت است و ميان قبر پيامبر خدا صلّى اللّٰه عليه و آله و منبرش باغى [ديگر] از باغ‌هاى بهشت است. 👈به خدا سوگند اگر خداوند بنده‌اى را عمر دراز دهد و او ميان ركن و مقام و ميان قبر و منبر پيامبر خدا صلّى اللّٰه عليه و آله خداوند را هزار سال عبادت كند، سپس همان گونه كه قوچى زيبا را سر ببرند او را در بسترش مظلومانه سر ببرند، پس آنگاه خدا را بدون ولايت ما ديدار كند خداى گرامى و بزرگ را روا باشد كه او را بر روى صورت به دوزخ افكند. 📚 ثواب الأعمال و عقاب الأعمال ج۱ ص۲۱۰ •┈┈••✾❀🍃🌺🍃❀✾••┈┈• 🔗 ایتا : 🍃@ShifteganeTarbiat
نزد (عج) است؟ 🔻 تابوت آدم (علیه السلام) 🔻 وسیلهٔ نجاری نوح (علیه السلام) 🔻 مجموعهٔ ابراهیم 🔻 عصا و حجر و تورات و الواح و تابوت موسی (ع) 🔻انجیل و رحل عیسی (علیه السلام) 🔻 صاع یوسف 🔻 پیراهن یوسف 🔻 تاج سلیمان 🔻 انگشتر سلیمان 🔻 مکیال شعیب 🔻 آئینه شعیب 🔻 🔻 ترکه هود و صالح 🔻 پیراهن پیامبر اکرم ص 🔻 اکرم ص 🔻 خدا ص 🔻 عصای پیامبر اکرم ص 🔻 علی ع 🔻 مصحف امیرالمومنین علی ع 🔻 عهدنامه مخصوص پیامبر 🔻 میراث جمیع پیغمبران و مرسلین 🔻 و همه ی کتب آسمانی دیگه... 📚مهدی منتظر ص۴۶ و ۴۷ 📚معجم احادیث الامام المهدی/ج۳ •┈┈••✾❀🍃🌺🍃❀✾••┈┈• 🔗 ایتا : 🍃@ShifteganeTarbiat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الهی‌عظم‌البلاء برح‌الخــــــــفا داره‌میـــــباره‌ بـــــــــارون‌بلا •┈┈••✾❀🍃🌺🍃❀✾••┈┈• 🔗 ایتا : 🍃@ShifteganeTarbiat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شیفتگان تربیت
☘ 🎥 روزمان را با قرآن آغاز کنیم/ ترتیل صفحه ۷ قرآن کریم ( آیات ۳۸ تا ۴۸ سوره مبارکه بقره)  🍃🌹🍃 🌺 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘ 🎥 روزمان را با قرآن آغاز کنیم/ ترتیل صفحه ۸ قرآن کریم ( آیات ۴۹ تا ۵۷ سوره مبارکه بقره)  🍃🌹🍃 🌺 پیامبر (ص) می‌فرمایند: «اَلقُرآنُ غِنًی لاغِنی دونَهُ وَ لا فَقرَ بَعدَهُ» قرآن، توانمندی است که هیچ توانی جایگزین آن نمی‌شود و پس از آن هیچ فقری باقی نمی‌ماند. (تفسیرابی الفتوح ۱/۱۰) 🎙 استاد: مرحوم منشاوی •┈┈••✾❀🍃🌺🍃❀✾••┈┈• 🔗 ایتا : 🍃@ShifteganeTarbiat
هر روز تفسیر یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 «إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ» ما قرآن را نازل کردیم و ما بطور قطع آن را حفظ مى کنیم. (سوره مبارکه حجر/ آیه ۹) 🌹🌹🌹 ❇ تفســــــیر حفظ قرآن از دستبردها! به دنبال بهانه‌جوئی‌هاى کفار و حتى استهزاى آنها نسبت به پیامبر(صلى الله علیه وآله) و قرآن، که در آیات گذشته آمده بود، در آیه مورد بحث، یک واقعیت بزرگ و پر اهمیت را به عنوان دلدارى به پیامبر(صلى الله علیه وآله)، از یکسو و اطمینان خاطر همه مؤمنان راستین از سوى دیگر بیان مى کند و آن این که: ما این قرآن را که مایه تذکر است، نازل کردیم و ما به طور قطع آن را حفظ خواهیم کرد (إِنّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَ إِنّا لَهُ لَحافِظُونَ). چنان نیست که این قرآن بدون پشتوانه باشد و آنها بتوانند آفتاب وجودش را با گِل بپوشانند و یا نور و شعاعش را با پف کردن خاموش کنند; این چراغى است که ایزد آن را برافروخته است و این آفتابى است که غروب و افول نخواهد داشت. این گروه اندک و ناتوان ـ که سهل است ـ اگر همه جباران و زورمندان و سیاستمداران ستمگر، و اندیشمندان منحرف و رزم آوران جهان، دست به دست هم بدهند که نورش را خاموش کنند، توانائى نخواهند داشت، چرا که خداوند حفظ و پاسدارى از آن را بر عهده گرفته است. در این که منظور، از محافظت و پاسدارى قرآن، در برابر چه امورى است، باز مفسران، تفسیرهاى گوناگونى دارند: ۱ ـ بعضى گفته اند: در برابر تحریف و تغییر و زیاده و نقصان است. ۲ ـ بعضى دیگر گفته اند: در برابر فنا و نابودى تا آخر جهان. ۳ ـ بعضى دیگر گفته اند: در برابر منطق هاى گمراه کننده ضد قرآنى. ولى، این تفاسیر، نه تنها با هم تضادى ندارند بلکه در مفهوم عام إِنّا لَهُ لَحافِظُونَ داخلند; چرا این محافظت و پاسدارى را که به صورت مطلق و به اصطلاح با حذف متعلق آمده در یک بعد خاص، محصور و محدود کنیم. 🌼🌼🌼 حق این است که خداوند طبق ظاهر آیه فوق، وعده داده: آن را از هر نظر حفظ و پاسدارى کند: محافظت از هر گونه تحریف، محافظت از فنا و نابودى و محافظت از سفسطه هاى دشمنان وسوسه گر. اما این که بعضى از قدماى مفسرین احتمال داده اند: منظور، محافظت شخص پیامبر (صلى الله علیه وآله) است و ضمیر لَهُ به پیامبر(صلى الله علیه وآله) باز مى گردد، زیرا کلمه ذِکْر به شخص پیغمبر، در بعضى از آیات قرآن (سوره طلاق ،آیه ۱٠) اطلاق شده بسیار بعید به نظر مى رسد. زیرا در آیات قبلِ آیه مورد بحث، کلمه ذِکْر صریحاً به معنى قرآن آمده، و این آیه که به دنبال آن آمده، مسلماً به همان معنى اشاره مى کند. (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۹ سوره مبارکه حجر) •┈┈••✾❀🍃🌺🍃❀✾••┈┈• 🔗 ایتا : 🍃@ShifteganeTarbiat