eitaa logo
کانال سین جیم دین
1.7هزار دنبال‌کننده
203 عکس
186 ویدیو
20 فایل
❓طرح سؤال و پرسش‌هایِ 👈 اجتماعی 👈 اخلاقی 👈 فرهنگی 👈 عرفانی 👈 اعتقادی 👈 تربیتی 👈 مذهبی 👈 و فقهی ☝️از شما و جواب، از زبانِ دینِ خدا ❤️🙂 ❓طرح سوال: http://eitaa.com/joinchat/2763194382Caab40ace76 🆔 @SinJimDin
مشاهده در ایتا
دانلود
کانال سین جیم دین
👉2👈 ادامه 👆👆👆 ❌ بعضی از ایرانی‌ها که عددشان بسیار اندک است نیز تحت تاثیر این فریب قرار می‌گیرند و ح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👉3👈 ادامه👆👆👆 🔹بازار برده فروشان ✊ اگه سربازانِ خمینی و خامنه‌ای نبودَن و اگه جمهوریِ اسلامی و جبهه‌ی مقاومت نبود، الآن بجایِ "اربعین رو مصادره نکنید" باید روی اون مقوّا قیمتت رو می‌زدن بیچاره!! 📹 این کلیپِ بسیار دردناک مربوط می‌شود به زمانی که موصلِ عراق در تصرف داعش بود! برو خدا رو شکر کن که ایران، شیر مردانی داشت که راه کربلا رو برای تو را باز کردن! 👈 برای طرح سوال، اینجا را لمس کنید. 🆔 @SinJimDin
کانال سین جیم دین
⭕️ حیوان‌گرایی ❓حکم انس با حیوان چیست؟ 👈 برای طرح سوال، اینجا را لمس کنید. ــــــــــــــــــ 📝
🔹حیوانات انسان‌نما ! 1️⃣ کلیپ بالا: این‌جا بریتانیایِ مثلا کبیر و مرکزِ آنگلوساکسون است. بفرمائید انسان‌های خوک‌نما! 2️⃣ کلیپ راست: این‌جا فرانسه، مهدِ تمدنِ لیبرال دموکراسی است. بفرمائید انسان‌های گوسفندنما! 3️⃣ کلیپ چپ: این‌جا برلین آلمان است و مهد نژاد ژرمن. بفرمائید انسان‌های سگ‌نما. ✍️ ابلیس چقدر از تحقیرِ همان انسانی که یک روز موظّف به سجده‌اش بود، خوشحال است. خود تحقیرهای وطنی بفرمائید ماله‌کشی کنید جاهلیت مدرن را... . 👈 برای طرح سوال، اینجا را لمس کنید. 🆔 @SinJimDin
🔹کافه گفتگوی دینی (تهران) 👈 ویـــژه‌ی دانـــش‌آمــوزان دختــر 👈 مقطع دبیرستان (دوره ۱ و ۲) ☝️این‌جا هر کس مخـــــالف‌تــــــر است محتــــــــرم‌تـــــر است ⏰ زمــــــان: ۴ شنبه، ۱۷ مراد، ساعت ۱۸ 📍موقعیت مکانی: خ حبیب اللهی، میدان حسن حسینی، مسجد امام حسین (ع) ➕این محفلِ عمومی فعلا در تهران و در صورت استقبال، در شهرهای دیگر هم قابلیت برگزاریِ یک جلسه در ماه را دارد. آقا پسرها هم اگر طالب باشند این جلسه، بشکل مجزّا و اختصاصی در زمان و مکانی دیگر قابلِ برگزاری است. 👈 برای طرح سوال، اینجا را لمس کنید. 🆔 @SinJimDin
⭕️ سعد و نَحس ❓آیا ماهِ صفر نَحس است و برای رفعِ نحسیِ این ماه، می‌توان دعای یا شدیدَ القُوی خواند؟ 👈 برای طرح سوال، اینجا را لمس کنید ــــــــــــــــــ 📝 پاسخ: نَحس بمعنایِ شوم [بد یُمن] و سَعد بمعنایِ خجسته [خوش یُمن] است. 🗣 امیر المومنین به کسی که بر مبنایِ محاسباتِ نجومی، زمانِ پیکار با خوارج را نحس می‌دانست فرمود: "کسی که تو را در این گفتار تصدیق کند، قرآن را تکذیب کرده". این جنگ در نهایت به پیروزیِ امام منتهی شد. ☝️اساساً هیچ روز و شبی بخودیِ خود نامبارک نیست. اوقات، اماکن، اشخاص و اعداد همگی مخلوقِ خدایند و نُحوسَت ندارند. پس چرا ما گاهی حسِ مواجهه با سَعد و نَحس داریم؟! 1️⃣ تفأُّل و تطیُّر: اولی بمعنایِ فالِ نیک و دومی بمعنایِ فال بد است. تفأل و تطیُّر که امروز از آن با نامِ علمیِ قانونِ جذب یاد می‌شود به ترتیب، ارتعاشِ خوب یا بد تولید می‌کنند و موجبِ جلبِ خیر یا شر می‌شوند. ✅ رسولِ خدا اتفاقاتِ به ظاهر بد را به فالِ نیک می‌گرفتند. مثلا وقتی خسرو پرویز نامه‌ی پیامبر را پاره کرد و مقداری خاک فرستاد، حضرت خوش‌بینانه فرمودند: "به زودی مسلمانان خاک ایران را فتح می‌کنند" که همان هم شد. ❗️اهلِ تطیّر مدام فالِ بد می‌زنَد و با تولیدِ ارتعاشاتِ منفی، بد بیاری و نُحوسَت را سمتِ خود جذب می‌کند. اگر شنبه را با بخت و اقبالَش ناسازگار بپندارد، همان روز برایَش می‌شود نحس! این نحوسَت از ذاتِ آن‌روز نیست و ریشه در تطیّرِ او دارد. 2️⃣ اتفاقِ خوب و بد: عیدِ غدیر، سعید است و عاشورا، نحس! علتِ سعد و نحس در این دو روز، نه از ذاتِ آن‌روزها که بخاطرِ رویدادهایی است که در آن بازه‌ی زمانی رُخ داده. موالیدِ اهلبیت، اعیاد، شنبه، سه شنبه و پنج‌شنبه طبقِ روایاتِ شیعه، سَعد و سعیدند. ➕ آیه‌ی "فاَرسلنا علیهم ریحاً صرصراً فی أیّامٍ نَحِسات" یعنی این ایام چون ظرفِ عذابِ خدا قرار گرفته اند، نحسند نه آن‌که همان ابتدا نحس بوده‌اند. همان‌طور که سعد و مبارک بودنِ شبِ قدر، ذاتی نیست و به یُمنِ نزولِ قرآن است: "إنا أنزلناهُ فی لیلةٍ مُبارکةٍ". 3️⃣ استثنائات: قوانینِ کلی، غالبا تبصره دارند: "ما مِن عامٍّ و قد خُصّ". برخی از روزها نَحسند و در آن‌ها هیچ‌کاری جُز خلوت، عبادت و روزه نشاید! بطورِ کلی اوقاتِ نحس طبقِ بیانِ اهلبیت، عبارتند از: 👈 22 محرم 👈 10 صفر 👈 4 ربیع الأول 👈 28 ربیع الثانی 👈 28 جمادی الأولی 👈 12 جمادی الثانی 👈 12 رجب 👈 16 شعبان 👈 24 رمضان 👈 2 شوّال 👈 28 ذى القعده 👈 8 ذی الحجه 👈 کوامِل: روزهایِ 3، 5، 13، 16، 21، 24 و 25 ماهِ قمری. 👈 برخی چهارشنبه را نحسِ مستمر دانسته‌اند اما روایاتِ دلالت کننده بر این موضوع، ضعیف است و غیر قابل استناد. 👈 قمر در عقرب: حدودِ دو روز و نیم از ماهِ قمری، قمر [ماه] در برج عقرب قرار می‌گیرد. با داشتنِ تقویمِ نجومی می‌توان از زمانِ وقوعِ این رویداد، مطلع شد. ☝️این ایام، نحسند و مسافرت، انعقادِ نطفه و عقد در آن‌ها، کراهت دارد. اما می‌توان این نُحوست را با صدقه‌ی صبح‌گاهی دور کرد بفرموده‌ی امام صادق "مَن تَصدَّقَ بِصدقةٍ إذا أصبحَ دَفعَ اللّهُ عَنهُ نحسَ ذلِكَ اليوم". ➕ جز مواردِ فوق، روزِ سَعد و نحسِ دیگری نداریم. آن‌چه با عنوانِ "نحسِ اکبر" یا "سعد اکبر" در بینِ مردم متداول است به همراهِ اعمال و اذکارِ مطرح در این مقوله، همگی ساختگی‌اند و ترویجِ آن به منزله‌ی دروغ بستن به خداست. ❌ نحوستِ ماهِ صفر و آدابِ خرافیِ این ماه مثلِ شکستنِ تخم مرغ و دق البابِ مساجد هیچ منبع و سندی ندارد. در مفاتیح الجنان نحوستِ ماه صفر با عنوان حدیث نقل نشده و این یعنی لابد حدیثی در این زمینه نیست و توصیه به صدقه و دعا از این باب است که اگر هم مردم تصور نحوستِ احتمالی دارند، با صدقه و دعا دفع میشود. ❗️دعای "یا شدید القوی" نیز با وجود مضمون صحیح، صدورش از جانب معصومین محرز نیست ولی خواندنش به قصدِ امید ثواب، مُجاز است. ⛔️ ادعای واجب شدن بهشت به کسی که خروج ماه نحس صفر را بشارت دهد نیز یک برداشت غلط از حدیث نبوی است. ماجرا از این قرار است جمعی نزد رسول خدا در مسجد قبا نشسته بودند. حضرت فرمودند اولین کسی که بر من وارد شود، بهشتی است! حضار از جا برخاستند و لحظاتی بعد برگشتند در حالی که هر کدام تلاش می‌کردند زودتر نزد حضرت بیایند! 🗣 پیامبر این اوضاع را که دید، به جماعتِ حاضر فرمود بینِ وارد شوندگان، آن کسی که بشارت خروج ماه آذار (صفر) را بدهد، اهل بهشت است. در این هنگام ابوذرِ غفاری وارد شد و این بشارت را داد. پس حدیثِ فوق برای معرفیِ ابوذر است و مرادَش این نیس که هر کس بشارت ماه صفر را بدهد بهشتی است. 🔔 خاستگاه خرافه‌ی خوش یُمن بودن نعل، لشکر عمر سعد است. وقتی ابدان مطهر شهدای کربلا را زیر سُم اسبان لگدمال کردند، سرمستانه نعل‌ها را به نمایش در آوردند! 🆔 @SinJimDin
کانال سین جیم دین
⭕️ درمان خشم ❓راهِ کنترل خشم و عصبانیت چیست؟ 👈 برای طرح سوال، اینجا را لمس کنید. ـــــــــــــــ
🔹لطیف شوید 🗣 اگر می‌خواهيد به‌ جایی برسيد لطيف شويد 🔔 اگر لطيف نباشيد هيچ چيز نصيبتان نمی‌شود. هر روز چند مرتبه در خانه يا محل كار عصبانی می‌شود و پرخاش می‌كند و دل ديگران را می‌شكند از طرفی هم می‌خواهد به مقامات معنوی برسد! ➕علامه طباطبايی تماما لطافت بود به‌حدی كه در طول عمر خود با كسی دعوا نكرد. روزی جوانی با دوچرخه به مرحوم علامه برخورد كرد و ايشان آسيب ديد، اگر ما بوديم حتما با آن جوان دعوا می‌كرديم اما علامه بلافاصله به سمت جوان رفت و از او دلجويی كرد و پرسيد آسيب ديده‌ای يا خير؟ ☝️اگر مي‌خواهيد به جايی برسيد لطيف شويد. لطيف بودن را تمرين كنيد، از خانه و محل كار شروع كنيد و با خشم و غضب، ديگران را آزار ندهيد. 🗣 استاد فاطمی‌نیا 👈 برای طرح سوال، اینجا را لمس کنید. 🆔 @SinJimDin
🔹إن شاء الله ❓آیا درسته که "ان شاء الله" اگه چسبیده یا بشکل "ایشالا" نوشته بشه معنای غلطی داره؟ 👈 برای طرح سوال، اینجا را لمس کنید ــــــــــــــــــ 📝 پاسخ: ✍️ سه عبارتِ "ان شاء الله"، "انشاء الله" و "ایشالا" باهم هیچ فرقی ندارند از جهتِ مفهوم و معنا. به زبان آوردن، نوشتن و بکار بردنِ هیچ کدامشان هم گناه ندارد. ✅ گرچه از لحاظِ نوشتاری، اولی صحیح تر است چون "إن" یک کلمه‌ی مستقل است و به فعلِ مابعدش نمی‌چسبد از لحاظ رسم الخطی. ⛔️ این‌که می‌گویند "إنشاء الله" به معنای "آفریدم خدا را" درست نیست. برای رساندنِ معنای "من خدا را آفریدیم"باید از عبارت "أنشَأُ الله" [به حرکات و اعرابَش دقت کنید] با صیغه‌ی متکلمِ وحده استفاده کرد. ⛔️ یا این‌که می‌گویند "ایشالا" بمعنای خاک سپردن است، این هم درست نیست. ایشالا اصلا معنا ندارد در زبانِ عربی؛ اما در عرفِ عامیانه‌ی ما معادلِ "ان شاء الله" است و به معنای "اگر خدا بخواهد" کاربرد دارد. 🆔 @SinJimDin
🔹تماشای ورزش ❓آیا تماشای ورزش‌هایی مانند کشتی یا وزنه‌برداریِ مردان از تلویزیون برای ما خانم‌ها ایراد داره؟ 👈 برای طرح سوال، اینجا را لمس کنید ــــــــــــــــــ 📝 پاسخ: ✅ نگاهِ حلال: نگاهِ زن به آن بخشی از بدنِ مردانِ که در عرف متشرعین باز است (مثل موی سر، گردن، دست و پا) مشروط به این‌که همراه با تحریکِ جنسی نباشد مُجاز است. گاهی لباس مردان آن‌قدر کوتاه و تنگ و بدن‌نما است که زمینه‌ی تحریکِ زنان را فراهم می‌کند. نگاهِ تحریک آمیز به غیرِ همسر، حرام است. ☝️مخالفتِ متدینین، با حضور زنان در ورزشگاه، فقهی است و نباید با آن، برخورد سیاسی شود. اگر ورزشکارانِ آقا حدِّ پوششِ شرعی را رعایت کنند، شأن زنان نیز در ورزشگاه حفظ شود و این حضور همراه با آسیب‌هایِ اجتماعی‌ای نظیر بی حجابی و اختلاط و جاذبه‌های جنسی نباشد، هیچ ایرادِ فقهی‌ای برای حضورِ بانوان در ورزشگاه نیست. 🔔 لباس کنونی ورزش‌هایی مانند کُشتی، وزنه‌برداری، ژیمناستیک و امثالِ آن، واجدِ چارچوب‌های مدنظر شرع نیست. بخاطر همین از لحاظ فقهی، زنان حضوراً و در پخش زنده، مُجاز به تماشایِ بخش‌هایی از بدن ورزشکارانِ مرد که در عرف متدینین باید پوشیده باشد نیستند. البته در پخشِ غیر زنده اگر تحریک جنسی نباشد، نگاه به پوششِ کنونیِ کُشتی‌گیرانِ مرد برای زنان مُجاز است. 📢 البته تمام احکام فوق، مربوط به جایى است که مردان ورزشکار برای تماشاگرِ زن، ناشناس باشند؛ یعنى غیر از طریقِ صفحه‌ی تلویزیون، آن مرد را نشناسند و مثلا دختر عمویِ کشتی‌گیر نباشند. اگر آشنا باشند، طبقِ فتواى همه‌ی مراجع تقلید، تماشاى آن حرام است. 🆔 @SinJimDin
10.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹ورزش نوین ☝️کلیپ فوق، حجاب و پوشش ورزشکاران و مردم را در المپیک ۱۹۰۸ (یعنی ۱۱۶ سال قبل) به تصویر کشیده. لباس‌ها تقریباً و غالباً پوشیده است و برجستگی بدن دیده نمی‌شود. ➕اگر این کلیپ را با فیلم‌های المپیک امسال مقایسه کنید، شک نخواهید کرد که ورزش نُوین یکی از اهداف آشکارش ترویج برهنگی و حیازدایی است که اتفاقا در این زمینه موفّق هم بوده‌اند. 🆔 @SinJimDin
23.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹آیین مشایه اربعین مـــادرِ آب کجایی؟ پسـرت آب نخورد پدر خاک کجایی؟ پسرت خاک نشد ✅ نمایشِ آیینِ مشّایه‌ی اربعین؛ کاری بسیار زیبا و دیدنی از نوجوانانِ رهپویان حرم اصفهان❤️🌹 👈 برای طرح سوال، اینجا را لمس کنید. 🆔 @SinJimDin
6.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ چلّه اشک 📹 به اشک چلّه گرفتم که مُحترم باشم / ولی نشد که شبِ اربعین حرم باشم😭 👈 برای طرح سوال، اینجا را لمس کنید. 🆔 @SinJimDin