eitaa logo
تماشاگه راز
282 دنبال‌کننده
4هزار عکس
1.5هزار ویدیو
20 فایل
اینجاپاتوق 👇🏻 شعر قطعات لطیف ادبی عکس نوشته ها طنز های اجتماعی و اندکی موسیقی فاخر است اگه دوست داشتید مطالب ما رو با لینک کانال منتقل کنید ! از همکاری شما صمیمانه ممنونم✍🏻🍒✍🏻
مشاهده در ایتا
دانلود
تا کی غم آن خُورم که دارم یا نه وین عمر به خوشدلی گذارم یا نه پرکن قدح بادهِ که معلومم نیست کاین دَم که فرو بَرَم ، بَرآرم یا نه [حکیم عُمرخیام نیشابوری] @TAMASHAGAH
🍃هوالرفیق
جان جانان من!ای نهایت شوق! تورا سپاس که زیبایی‌های آفرینش را ، برای ما برگزیدی و مواهب پاک خود را ، به سویمان روان داشتی سپاس تو را که دربِ تمامی نیازهای ما را از غیر خود ببستی . پس چگونه ما را توان سپاس توست ، یا چه هنگام یارای بجا آوردن شکرت؟! سپاسگزارم ای عشق سپاسگزارم🌾
ما همچون کاسه ایم،بر سرِ آب! رفتنِ کاسه،بر سرِ آب به حُکمِ کاسه نیست؛به حُکمِ آب است! بعضی می دانند،بر سرِ آب اند ؛ بعضی نمی دانند! جان/فیه مافیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دل سوی تو آورده پناه از غم دنیا این طفل یتیم است در آغوش بگیرش 🕊                @TAMASHAGAH
🔅بهترین معنی برای امامت: می‌فرماید: حضرت علی (ع) که حسنه‌ای از حسنات سیدالمرسلین از حیث حیطت و کلیت است. یعنی قرب حق و مقام (يُطْعِمُنِي وَ يَسْقِينِي) یا به اصطلاح عرفا همان مقام فناء فی الله است. شخصِ کامل کسی است که همه چیز را پشت سر گذاشته و جز حق نمی‌بیند. حضرت امیر می‌فرماید من با همه انبیاء بوده‌ام اما سرّاً بودم. یعنی در باطن آنها بوده‌ام. اما حالا با حضرت ختمی مرتبت، ظاهر شدم. یعنی حضرت امیر از سرّ به عَلَن آمده است. به همین دلیل شأن حضرت امیر است که باب مدینة النبی باشد. یعنی نبوت چون همه ارزش‌های الهی را آورده است، مدینه است. مدینه به معنای تمدن است. آیا انسان با ارزش‌ها متمدن می‌شود یا با خواسته‌های نفسانی؟ حال برای وارد شدن به این تمدن الهی از چه راهی وارد شویم؟ باب ورودش کجاست؟ حضرت مولا امیرالمومنین است. اگر نبود این ارزش‌های الهی، انسان با خود صلح نمی‌کرد. @TAMASHAGAH
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅 بنگر که خلق را به که داد و چگونه گفت؛ روزی که خطبه کرد نبی بر سرِ غدیر دست علی گرفت و بدو داد جای خویش گر دست او گرفت تو جز دست او مگیر @TAMASHAGAH
🔅مولانا می‌گوید: درویش‌ِ حقیقی کسی است که به طورِ کامل از منزلِ خودبینی سفر کرده باشد و خواستهٔ شخصی نداشته باشد، بل ارادهٔ خود را در ارادهٔ حضرتِ دوست فانی کرده باشد و به اصل، وصل شده است. گفت قائل: در جهان درویش نیست ور بُود درویش، آن درویش نیست هست، از رویِ بقای ذاتِ او نیست‌گشته وصفِ او در وصفِ "هو" @TAMASHAGAH