💥 مغز کودک افعال منفی را درک نمیکند❗️
🔹 به جای شلوغ نکن
بگوييد: آرام باش💯
🔸به جای ندو
بگوييد: آرامتر راه برو👌
🔹به جای جيغ نزن
بگوييد: آرامترحرف بزن💯
🌸⃟🌷🍃🧕჻ᭂ࿐✰
#کانال_سنگر_عفاف_و_تربیت
#قرارگاه_بسوے_ظهور
@dadhbcx
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باورت میشه این عروسک خوشگل با جوراب ساخته شده😍❤️
ببین و ایده بگیر و بساز🎋🍄
ابتکارات#
#اوج_بندگی
#سیره_شهدا
┄┅═══✼✼═══┅┄
شخصیت دکتر فخری زاده یک #شخصیت جامعی بود که سه ویژگی را با هم داشت؛ ویژگی اوّل اینکه ایشان #دانشمند هسته ای بود. رشته اش فیزیک هسته ای بود و دانش فیزیک هسته ای را متفکرانه می دانست.
ویژگی دوم ایشان #صفا، حالات عرفانی، خلق وخو، ویژگی های اخلاقی و عرفانی بود. نگاه شهید فخری زاده به عالم و آدم واقعاً توحیدی بود. یک شخصیت معنوی که اهل #تهجد، اهل #ذکر و اهل مسائل عرفانی بود. معمولاً کسانی که توفیق #شهادت پیدا می کنند از خصلت های آن ها همین اهل معنا بودن و اهل صفا بودن است.
ویژگی سوم ایشان، توان بسیار بالای مدیریتی ایشان بود که می توانست تیم های مختلف علمی را جمع کند و در زمینه های مختلف #دستاوردی را به نتیجه برساند.
┄┅═•°••⃟🕊⃟•°•═┅┄
او عاشق #ولایت و امام و رهبری بود و محبوب رهبرش بود.
#رهبر_معظم_انقلاب در پیام مربوط به شهادت ایشان فرمودند:
«این عنصر علمی کم نظیر جان عزیز و گرانبها را به خاطر تلاشهای علمی بزرگ و ماندگار خود، در راه #خدا مبذول داشت و مقام والای شهادت، پاداش الهی اوست.»
#دانشمند_شهید_دکترمحسنفخریزاده
#سالروز_شهادت
#عِنْدَرَبِّهِمْيُرْزَقُون
🌸⃟🌷🍃🧕჻ᭂ࿐✰
#معرفی_کتاب📚
📔نام : " بی نمازها خوشبخت ترند !؟ "
✍نویسنده : " فاطمه دولتی "
📑ناشر : " موسسه فرهنگی ستاد اقامه نماز "
❓این همه نماز خوندی که چی؟
❓اصلا چرا باید نماز بخونم؟
❓ادیسون میره بهشت یا جهنم؟
🍃اینها سوالات خیلی از نوجوانان و شاید بزرگترهاست
کتاب ِ #بی_نمازها_خوشبخت_ترند ؟! مجموعهای از داستانهای دخترانه با محوریت نماز، حجاب و مسائل اعتقادی است که در قالب داستان به سوالات فوق پاسخ میده🌼
#فاطمه_دولتی در این اثر نمیخواهد هزار و یک فلسفه ببافد که این کار خوب است و آن کار بد. فقط با چند داستان نوجوانانه، آن هم از نوع دختر پسندش، عمل به واجبات دینی را نهادینه میسازد. لذا متن ساده و جذابش به خوبی نوجوانان را با خود همراه می سازد
#پاتوق کتاب اردکان
از امروز مهارت مدیریت خشم را با فرزندانتان تمرین کنید :
تنفس عميق و سكوت در زمان خشم را به فرزندتان بياموزيد.
ترک موقعيت در زمان برخورد با افراد عصبانی را به فرزندتان بياموزيد.
معذرتخواهی در زمان مقصربودن را به فرزندتان بياموزيد.
كودك و نوجوانی كه اين تكنيکها را بلد باشد و به كار ببرد، مهارت كنترل خشم را آموخته است.
هر تكنيك را بارها و بارها در حضور فرزندتان اجرا كنيد تا در وجود او نهادينه شود.
بچه را به مزارع و باغ ها ببريد تا منشأ غذاها را ببينند. تعطيلات به كجاها مي رويم؟ چه مي خوريم؟ پس اين كودكان چگونه عظمت هستي را درك كنند؟ وقتي پيك نيك هاي ما با غذاهاي صنعتي، كالباس و چيبس و نوشابه برگزار مي شود، چگونه مي توان انتظار داشت كه كودكان ما با طبيعت آشنا شوند و عظمت هستي را درك كنند. فست فود به عنوان بلا هميشه همراه مااست.
بچه را وقتي به مزارع مي بريد اجازه بگيريد كه بچه ها بتوانند از بوته ها بچینند. توي شاليزار نشاء كنند. زحمت و تلاش برنجكارها و دهقانان را ببينند. اين كارها و ديدن اين مسائل حس سپاسگزاري را در بچه ها و حتي در خود ما نيز تقويت مي كند. به اين شكل كودك مي تواند درك كند كه حالا كه من اين شيريني يا غذا را مي خورم چگونه و توسط چه كساني به دست من رسيده است. بازي فقط به معناي بازي با لگو و اسباب بازي نيست بلكه مهمترين شكل بازي در طبيعت صورت مي گيرد. در طبيعت مي توان بازي را زندگي كرد كه اين خود يك بازي سازنده است.
[کودک متعادل ]