eitaa logo
تبادل لیستی امامت و ولایت
68 دنبال‌کننده
33 عکس
11 ویدیو
2 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🌷 انتشار نخستین بار ویژه‌ی عید غدیر 👈 رهبر انقلاب: کتاب «الغدیر» نماد دفاع از امیرالمؤمنین و تشیع است ⚠️ اگر سراسر ۱۱ جلد کتاب الغدیر را بگردید یک توهین مانند آن چه روسیاه‌های انگلیسی‌مآب انجام میدهند، در آن وجود ندارد 🔻 رهبرانقلاب پس از شنیدن سرود‌ه‌ی یکی از شاعران در مدح امیرالمؤمنین علیه‌السلام: درباره‌ی الغدیر، البتّه کمتر در عالم شعر حرف زده شده؛ درحالی‌که میدانید، کتاب الغدیر، پایه‌اش پایه‌ی ادبیّات است یعنی اصلاً اسم کامل کتاب ، الغدیرفی‌الکتاب‌والسّنةوالادب است؛ [یعنی] در شعر تاریخیِ اسلام، مسئله‌ی را دنبال میکند و البتّه شرح میدهد. 🔹️ ایشان خب تجسّم و مثال دفاع از تشیّع بود؛ [امّا] شما نگاه کنید در کتاب الغدیر -در این یازده جلد کتابی که ایشان نوشته که البتّه تمام هم نشده- ببینید یک جایش از این توهینهایی که این روسیاه‌های انگلیسی‌مآب میکنند وجود دارد؟ همه‌ی این کتاب نگاه کنید؟ او است. 🔹️ در الغدیر -مرحوم امینی (رضوان‌ اللّه علیه) را که شما ندیده بودید، ما ایشان را مفصّل دیده بودیم؛ در جلسات متعدّد، منبرهایش را من دیده بودم- یک کلمه از این حرفهایی که بعضی‌ها بلدند و خیال میکنند که معنای بودن این است و بر زبان جاری میکنند، در این کتاب مفصّل یازده جلدی وجود ندارد و [با این حال] نماد دفاع از امیرالمؤمنین و نماد دفاع از تشیّع است؛ استقامت -یعنی در صراط مستقیم حرکت کردن- معنایش این است. البتّه از قبیل ایشان، دیگران هم بودند؛ مرحوم سیّدشرف‌الدّین عاملی در لبنان و بعضی دیگر از بزرگان هم همین‌جورند. 🔺️ حالا [این درباره‌ی] ایشان، چون بحث الغدیر در میان بود. ان‌شاءاللّه موفّق باشید. ۹۵/۱۲/۰۵ 💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از دانشگاه امامت
3.28M
✍🏻 چرا به به دکتر پزشکیان رای نمی دهم!؟ در صوت ارائه شده توسط حجت الاسلام بهرامی زاد، پاسخ به این پرسش را در پنج محور زیر دنبال می کنیم: 1️⃣ مسایل فرهنگی: 🔻عدم فهم صحیح از سبک زندگی اسلامی اهلبیتی 🔹رویکرد ناقص به قضیه حجاب و ازدواج 2️⃣ مسایل اقتصادی: 🔸بی برنامه گی و عدم توجه و شناخت از ظرفیت های کشور 🔻عدم تسلط به اصول و قواعد کلی اقتصاد اجرایی 3️⃣ مباحث اعتقادی: 🔸تاثر از مصوبات جهانی حقوق بشر و بانک جهانی و ... . 🔹عدم تخصص کافی در فهم آیات و روایات و کاربست غلط آن 4️⃣ بعد نظامی امنیتی: 🔸تنفس در فضای معاهده برجام و پی ام دی و امکان زیاد لطمه به قدرت موشکی 🔹دور کردن ایران از قدرت حاف هسته ای 5️⃣ ویژگی‌های شخصیتی: 🔸متأثر از باند اطرافیان 🔹تندخویی و تمسخر رقیب در موردی که در صدد ارائه برنامه بوده ⏹ برای شنیدن توضیحات این محورها صوت را گوش کنید🙏 ✧❁دانشگاه امامت 🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دانشگاه امامت
سلام حقیر رأی به سعید جلیلی خواهم داد دوستان اول وقت برید بعد بروید دنبال کسانی که شرایط آمدنشان سخته هرکس ماشین یا موتور داره یا علی مدد
﷽ ❇️ نظریه ما در موضوع وحدت چیست؟ ✍️ پیرو انتشار پست هایی که در کانال «سربازان امامین انقلاب» داشتیم و گوشه ای از مبانی غلط و انحرافی جریان های وحدت نامنضبط را به چالش کشیدیم؛ اخیرا یکی از اساتید گرامی و از نظریه پردازان وحدت خواهان دیدگاه ما درباره وحدت شده است و ادعاهای دیگری نیز در این باره مطرح کرده است؛ ✍️ در این باره می گوییم: یک: دیدگاه ما در موضوع وحدت روشن است و بخشی از آن را در چند جلسه در پژوهشگاه مطالعات تقریبی وابسته به مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با عنوان نظریه «تقریب و وحدت مبتنی بر فقه جواهری با محوریت مدیریت هوشمند تعارضات و تزاحمات» مطرح کردیم. ان شاالله به حول الهی و در ادامه مباحث، این نظریه را دقیق تر تبیین خواهیم نمود. دو: با وجود موسسات عریض و طویل منسوب به جریان های وحدت نامنضبط_ که لابد ردیف بودجه های کلان نیز دارند _ غیر از چند سایت و کانال با محتوای ضعیف و چند جلد کتاب در شرح حال برخی چهره های وحدت آن هم به صورت ناقص و یک سویه، و برخی کتاب هایی که ارزش تولید محتوا نداشته و صرفا دسته بندی دیدگاه های بزرگان است، شما بفرمایید چه تولید محتوای فاخر و علمی در موضوع وحدت داشتید؟ کدام چالش علمی و تئوریک را حل نمودید و آن را به سامان رساندید؟ سه: چرا سیاست شما بر خلاف سیاست امام خامنه ای، دفع حداکثری و جذب حداقلی است؟ چرا مجموعه های غیور بر شیعه _ به اصطلاح خودتان _ را مقابل مجموعه های وحدت طلب قرار دادید و آنها را از دایره انقلاب خارج کردید و مدعی هستید که با طرح وحدت، می خواهند رد اتهام ضدیت با انقلاب از خود کنند و زیر چتر انقلاب و رهبری باشند؟ این چه منطقی است که اگر کسی اختلاف ممشا و اجتهاد با شما داشت، برچسب ضد انقلاب، تحجر، انجمنی و ... می خورد؟ آیا حق یک مومن غیور شیعه کمتر از یک اهل سنت و یا سلفی یا داعشی است که شما خواهان وحدت و انس و محبت نسبت به او هستید؟ چهار: ما از هر نقد رسمی و علمی استقبال می کنیم. چندین بار دوستان وحدت نامنضبط خود را دعوت به بحث علمی و چالشی حول نقاط اختلافی نمودیم! ولی تنها پاسخی که دریافت کردیم انگ و برچسب و ... بود! نهایت بهانه ای که آوردند همین بود که شما تحلیل و برنامه مشخصی از وحدت ارائه ندادید! البته عین این اشکال به شما هم وارد است. بی پرده بگویم نگاه ژورنالیستی و امنیتی بر روش و ممشای شما حاکم است تا نگاه علمی با هدف تولید علم و تبیین زوایای چالش های موجود. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
❇️ از دیدگاه امامین انقلاب، هدف از تشکیلات مرتبط با تقریب مذاهب چه باید باشد؟ 1️⃣ مقدمه اول: امام خامنه ای در تاریخ 14/11/1376 می فرماید: «... تشكيل اين نظام، با الهام از حركت ائمّه و با استفاده از محبّت اهل بيت عليهم‏ السّلام و حركت امام حسين صلوات اللَّه و سلامه عليه انجام گرفت و كسانى كه بودند و هستند، مى‏ دانند و مى‏ بينند و ديدند. از روزى كه اين انقلاب با اين شكل به وجود آمد و اين بناى عظيم و مرتفع بر اساس تعاليم ناب اسلامى بنيان شد، شما ببينيد چقدر كتاب و جزوه و مطلب عليه شيعه نوشته و منتشر شده است؛ لا تعدّ و لا تحصى. اين كتابها را براى من مى ‏آورند. من اين‏ها را مى ‏بينم و مى ‏دانم كه دست هاى مجرم و گنهكار، براى اينكه فكر اهل بيت و مكتب اهل بيت عليهم ‏السّلام را از نظر مردم و از نظر جوانان، به عنوان فكرى كه منحرف از اسلام است، معرفى نمايند، چه مى ‏كنند ...» 2️⃣ مقدمه دوم: امام خامنه ای در تاریخ 29/07/1369 می فرماید: «...اما جهت اين تقريب چه بايد باشد؟ اصلًا تقريب براى چيست؟ شيعه و سنى، براى چه به هم نزديك بشوند؟ نزديك بشوند كه لشكر امريكا را قوى‏ تر كنند؟! نه، اگر بناست آن‏طور در خدمت امريكا باشند، صد سال به هم نزديك نشوند!! نزديك بشوند، يعنى به سمت حاكميت اسلام، حكومت اسلامى و در حقيقت جمهورى اسلامى پيش بروند. اينجا هم همين است. ما اگرچه ممكن است تصريح نكنيم، اين را روى يك تابلو ننويسيم؛ اما نبايد اين اشتباه را بكنيم كه خيال نماييم نبايد سياست را داخل اين تشكيلات بكنيم، تا بتواند كارى بكند! نه، سياست را داخلش بكنيد، تا فايده ‏دار بشود. حتماً بايستى آن روح و زمينه و جهتش، همان سياستى باشد كه حاكم بر انقلاب و نظام جمهورى اسلامى است. منتها اگر نخواستيد همه جا اسم بياوريد، نياوريد؛ نخواستيد تصريح به اين معنا بكنيد، نكنيد؛ ببينيد چه چيزى مصلحت است. واقع قضيه، اين است. ✅ نتیجه واضح است! تمام تشکیلات تقریب و ... باید برای آشنا شدن اهل سنت و دیگران، با حقیقت جمهوری اسلامی یعنی مکتب اهل بیت علیهم السلام باشد. البته لازم نیست خیلی از جاها به این حقیقت تصریح کنیم! باید مبتنی بر مصالح حرکت کنیم ولی واقع قضیه، این است که هدف آشنا کردن دیگران با اسلام سیاسی مبتنی بر حرکت امام حسین و معصومین علیهم السلام است. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
🔸بیانیه حضرت آیت الله نجم الدین طبسی مدظله العالی بسم الله الرحمن الرحیم إنا لله و إنا إلیه راجعون متأسفانه اخیرا سخنان غیر سنجیده و هنجارشکنانه از سوی برخی از افراد غیر مسئول در ارتباط با در نظر گیری امتیاز تصدی مسئولیت غیر شیعه بر پیروان مذهب رسمی کشور و نبودن امتیاز برای شیعه مطرح شده که این سخنان حاکی از بی اعتقادی به قانون اساسی جمهوری اسلامی و اهانت به باورهای دینی ملت است. کسانی که شیعه بودن را امتیاز نمی دانند حق ندارند خود در جایگاه امتیاز دهی در کشوری باشند که مذهب رسمی آن شیعه است. اینجانب ضمن تبریک به رئیس جمهور منتخب که بر پایبندی به ارزش های اسلام و انقلاب اذعان دارند، تذکر مشفقانه می دهم که از افرادی که عملکرد شکست خورده و اختلاف افکنانه دارند دوری جویند که خیر و صلاح خود و کشور در این است. اللهم إنی بلغت. نجم الدین طبسی _ قم 14/محرم/1446 قمری 30/تیر/1403 شمسی 🆔 @velaseddighah
هدایت شده از دانشگاه امامت
نگاهی جدید به دلالت حدیث منزلت با توجه به دشمنی های مخالفین اهل بیت علیهم السلام با آن https://www.valiasr-aj.com/persian/mobile_shownews.php?idnews=15850
💧جلوه ای از وحدت منضبط امامین انقلاب ✍️ از دیدگاه ما کلمات امامین انقلاب، نمود عینی وحدت منضبط با مخالفین و مبتنی مبتنی بر فقه جواهری است. برای مثال مقام معظم رهبری، در بحث اقتدای به اهل سنت می فرماید: «اینقدر ما در روایات در ثواب شرکت در نماز جماعت اهل سنت در زمان ائمه (علیهم السّلام) داریم که روایت دارد که در مسجدالحرام پشت سر اینها نماز بخوانید، مثل اینکه پشت سر پیغمبر نماز خوانده‌اید. این معنایش چیست؟ 🔹معلوم است که امام صادق نماز آن امام جماعت را با نماز پیامبر مقایسه نمیکند. 🔹مقایسه با نماز یک پیرو خودش هم نمیکند، اما میگوید پشت سر او نماز بخوانید. این یعنی چه؟ این نمایش وحدت است. عملاً وحدت را نشان بدهید.» 📚بیانات در دیدار کارگزاران و دست‌اندرکاران حج‌ در تاریخ 4 آبان 1388 ✅ ایشان از یک جهت دعوت به وحدت عملی با اهل سنت می کند، ولی از سوی دیگر، هیچ اصالتی برای نماز مخالفین اهل بیت (ع) قائل نیست! زیرا «نماز پشت سر اینها» به هیچ وجه قابل قیاس با نماز یک پیرو امام صادق (ع) نیست تا چه رسد به نماز رسول خدا (ص)😊😉 «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
💧جلوه ای از وحدت منضبط امامین انقلاب 🔸 «... امام یک وقت در اوایل انقلاب در سخنرانی هایشان از به صورت طعن‌آمیزی اسم می‌آوردند. شما می دانید که من مدتی را در بلوچستان بودم و با خیلی از علمای آن‌جا دوست نزدیک هستم. مردم و علمای سنی آن منطقه، معاویه را مقدس می دانند. به امام عرض کردم که در طرف شرق کشورمان، چند صد میلیون نفر معاویه را محترم می شمارند و او را خال‌المؤمنین می دانند - البته بحق یا بناحق آن، مربوط به جلسه‌ی بحث است - یعنی مسلمانان هند، پاکستان، بنگلادش و افغانستان اغلب سنی حنفی اند؛ اینها معاویه را محترم می شمارند. امام گفتند عجب، من نمی دانستم! من بعد از آن در طول این ده، یازده سال یک جمله‌ی طعن‌آمیز از امام راجع به معاویه نشنیدم.» 📚بیانات امام خامنه ای در تاریخ: ۱۳۷۰/۱۲/۱۳ ✅ امامین انقلاب از یک سو اعتقاد راسخی، به وجوب لعن و بیزاری از دشمنان خدا و اهل بیت (ع) دارند و از سوی دیگر؛ به جهت رعایت مصالح بالاتر جهان اسلام، از لعن علنی مقدسات اهل سنت _ حتی فردی مثل معاویه!_ دوری می کنند! مرز دقیق بین حکم اولی و حکم ثانوی و مصلحتی را دقت می کنند. از یک سو، مرّ حقایق حساس تاریخ صدر اسلام را با بیانی علمی، عمیق و عبرت آموز بیان می کنند و از دیگر سو، در بیان تاریخ و گفتن مظلومیت های ائمه (ع)، اهل توهین، سانسور، مصلحت سنجی های بی پایه و ... نیستند. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
جریان های وحدت نامنضبط، در خون پاک شهدای پاکستان شریک هستند! 🔸یکی از مهم ترین انحرافات جریان های وحدت نامنضبط، ممنوعیت ورود به حوزه های اختلافی حساس میان شیعه و اهل سنت است. این جریان ها، از هر بحث چالشی، حتی با منطق صحیح علمی جلوگیری می کنند! با کج فهمی از بیانات رهبری، هر نوع مناظره رسانه ای میان شیعه و اهل سنت را ممنوع دانسته و هر عالمی که اقدام به جهاد تبیین رسانه ای کند، انگ انجمنی، در تاریخ مانده، متحجر، شیعه دعوا درست کن و ... می زنند! به همین دلیل، بسیاری از علمای معتدل، از ورود به بحث های علمی چالشی، با اهل سنت و پاسخ به شبهات وهابیت و تکفیری ها و دفاع از حریم شیعه دوری کردند. 🔹این سیاست غلط جریان های وحدت نامنضبط، بهترین زمینه را برای جریان های وابسطه به استکبار جهانی فراهم کرد! در محیط اردو زبان های پاکستان، از یک سو اهل سنت آمریکایی تکفیری تندرو، به شدت فعال شد! صدها شبکه و کانال در شبکه های اجتماعی دائما علیه شیعه شبهات _ بدون پاسخ صحیح از سوی علمای شیعه_ تولید و منتشر کردند! از سوی دیگر جریان منحوس شیعه انگلیسی به سردمداری اللهیاری، با تز دفاع از شیعه و حریم آن وارد صحنه شد! شاید باور نکنید! این شخص فقط در یوتیوب برنامه های بیش از چهارساعته مناظره با مخالفین برگزار می کند و بازدید های چند صد هزار نفری دارد! موج تندروی و توهین به مقدسات اهل سنت از سوی وی، محیط رسانه ای پاکستان را در حد انفجار بالا برده است! وقایع اخیر و کشتار های صورت گرفته، گوشه ای از این حقیقت تلخ است. 🔺آری! دشمن دانا و دوست نادان، دست به دست هم داده و سرنوشت ناگواری برای شیعیان 50 ملیون نفری پاکستان، رقم زده است! دوستان نادان وحدت نامنضبط، به دلیل نگاه غلط به مقوله وحدت، از مدیریت اختلافات فرقه ای، ناتوان بوده و دشمنان دانا بهترین فرصت را برای نفوذ و پیشبرد منافع خویش پیدا کرده اند. ✅ البته به لطف قدرت امنیتی و حکومت مقتدر مرکزی، این مصیبت ها در داخل کشور ما هنوز شکل نگرفته، ولی تداوم چندین ساله سیاست اصالت دادن به باند مسجد مکی و ممنوعیت بحث های دقیق و عالمانه علمی میان علمای شیعه در محیط رسانه ای و شبکه های اجتماعی برای مدیریت عالمانه اختلافات، راه را برای نفوذ یک طرفه اندیشه های اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی، هموارتر کرده است! کاش تندروی های اخیر پاکستان درس عبرتی برای ما باشد تا ... . «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽ ✍ خلیل الحیه از رهبران حماس در گفتگوی با شبکه الجزیره: «...اسماعیل هنیه در یک مکان سری و دور از چشم دیگران نبود و ترور او به هیچ وجه یک موفقیت اطلاعاتی برای اسقاطیل نیست! » البته ما می‌دانیم ترور او در تهران توسط جانیان صهیونیستی، خدشه به عظمت جمهوری اسلامی و تحقیر ملی ما است. انشاالله به قول امام خامنه‌ای به سختی مجازات خواهند شد و از کرده خویش پشیمان. پیش بینی‌های ما این است ضربه نظامی _ امنیتی جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل، تمام معادلات منطقه‌ای را تغییر دهد و پایانی نیز برای جنگ غزه باشد. فقط صبر کنیم و از فرمانده میدان جلو نزنیم 🙏 «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
❇️ هجمه و تخریب هویت شیعی فصل مشترک جریان های وحدت نامنضبط با عفریته های صهیونیستی! 🔹 در اندیشه امامین انقلاب و دیگر فقهای برجسته شیعه، مناسک شیعی همانند عزاداری برای امام حسین علیه السلام، ذکر و بزرگداشت ائمه علیهم السلام در جشن ها و مراسم ها، یکی از مهم ترین اسباب حفظ شریعت اسلام از انحراف و نابودی است. عزاداری ها و روضه خوانی ها، رمز حیات سیاسی شیعه بوده (رک: صحيفه امام، ج‏11 ؛ ص97) و هر نوع تضعیف آن، ضربه محکم به قلب خاتم النبیین (ص) است. 🔸مناسک شیعی با هویت بخشی جمعی به ایران و مکتب شیعه، عامل اصلی حفظ انقلاب از نقشه های شیطانی عفریته های صهیونیستی است. 🔺یکی از مهم ترین انحرافات جریان های وحدت نامنضبط، تحقیر و تضعیف مناسک شیعه با تقسیم مذهب شیعه به «شیعه عقیدتی و مناسکی» در مقابل «شیعه سیاسی»است. یکی از این افراد شیعیان اعتقادی و مناسکی را می نامند! دیگری با بهانه کردن حضور کم مردم تهران در تجمع ساعت 11 در پیاده راه امیرکبیر تهران، برای اعتراض به جنایت اسرائیل علیه شهید هنیه_ شیعیان، بسیجیان، طلاب و ائمه مساجد را با عبارت توهین آمیز خطاب می کند! به تصاویر متصل شده به متن توجه کنید! ✅ هماهنگی و شباهت ادبیات جریان های وحدت نامنضبط در هجمه به هویت شیعی و مناسک اهل بیت (ع) با جریان های تکفیری، قرآنیون و لیبرال ها جای تأمل و تعجب دارد! حسین پرستی، ضریح پرستی، شیعیان غالی، مناسک پرستی، شیعیان قالتاق و درنده خو و ده ها برچسب دیگر، با هدف تضعیف مناسک شیعی، آهنگ و فصل مشترک این گروهک ها و جریان های التقاطی است. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
اطلاعیه مناظره موضوع جایگاه و اهمیت خلافت نزد اهل تسنن شیعه: استاد علی شریفی وهابی: عقیل هاشمی تاریخ؛ شنبه شب ۱۴۰۳،۵،۱۳ ساعت ۲۳ محل پخش: عزیزان گرامی می توانند این مناظره را علاوه بر ماهواره از طریق سایت شبکه به آدرس ذیل ملاحظه بفرمایند لینک پخش برنامه زنده شبکه حضرت ولی‌عصر علیه السلام https://www.valiasr-aj.tv/
🔴کلیپ جدید منتشر شد🔴🙏🏻 انتشار حداکثری🙏🏻🔴 🔷مناظره علی شریفی و عقیل هاشمی: شکست سنگین وهابیت در مناظره خلافت از دیدگاه اهل سنت 🔶پیروزی بزرگ شیعیان در مناظره : سکوت وهابیت در برابر ادله استاد شریفی 🔷خلافت و امامت: ریشه اختلافات یا نقطه اشتراک؟ از همان آغاز، جانشینی پیامبر (ص) به عنوان رهبر جامعه اسلامی، به دو دیدگاه متمایز در میان مسلمانان انجامید. شیعیان با استناد به آیات قرآن و روایات متواتر، امام علی (ع) را به عنوان جانشین بلافصل و منصوب از جانب خداوند می‌دانند. در مقابل، اهل سنت بر این باورند که پیامبر (ص) جانشینی تعیین نکرده و انتخاب رهبر بر عهده‌ی مسلمانان است. این اختلاف بنیادین، تاریخ اسلام را به دو مسیر متفاوت هدایت کرده است. 🔻👇🏻لینک کلیپ👇🏻🔻 ✅https://www.youtube.com/watch?v=Ubt_P3N3P1U&list=PLgimkhUFMpHfRvMDXExZcIfUgobmt9-cD&index=75
هدایت شده از دانشگاه امامت
بسم الله الرحمن الرحیم دوست و برادر عزیز جناب آقای استاد شریفی با تمام وجود، از تلاش های شما جهت جهاد تبیین و تبلیغ تهاجمی علیه کانون های شبهه افکن صهیونیستی _وهابی تشکر می‌کنیم. مناظره دیشب شما با یکی از مشهورترین کارشناسان خبیث وهابیت و بی آبرو کردن علمی او، با روشی صحیح و مبتنی بر سفارشات امام خامنه‌ای دامت برکاته، قابل تقدیر و توجه است‌. از تمامی دوستان، همکاران، فعالین و مدافعان عرصه امامت و دفاع از حریم شیعه در مقابل وهابیت درخواست داریم که مناظره دیشب را به عنوان یکی از بهترین شیوه های برخورد با دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران لحاظ کنند؛ چون در حین اینکه با محکم ترین شیوه و رعایت دقیق ترین اصول جنگ رسانه‌ای، هیچ توهین و جسارتی به مقدسات برادران عزیز اهلسنت نیز وارد نشد. از طرف: مدیران و پژوهشگران مجموعه علمی تحقیقاتی دانشگاه امامت و حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی زاد کارشناس شبکه جهانی حضرت ولیعصر علیه السلام ✧❀مجموعه علمی _ تحقیقاتی دانشگاه امامت❀✧ ꪆ𑁍"𝐉𝐎𝐈𝐍 ࿐ https://eitaa.com/Emamat110u  https://t.me/Emamatu110
هدایت شده از مفتاح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣آیت الله جاودان: ✅داستان اسماعیل هنیه و رئیس جمهور شهید را ساده نگیرید. •••••✾•🌿🌺🌺🌿•✾•••• @meftahgolestan
﷽ ❇️ نقد کلیپ مرتبط با آیت الله جاودان دامت برکاته در کانال 🔸با صدای بلند می گوییم اینکه فکر کنیم و بگوییم حماسه ملیونی اربعین از علائم ظهور امام زمان علیه السلام است یک سخن و فکر بی دلیل و احساسی است. اینکه بگوییم اتفاقات غزه و جنگ ایران و اسرائیل و یا شهادت شهید رئیسی و شهید هنیه از علائم ظهور است اشتباهی راهبری و غلط است. برخورد ذوقی و عوامانه و ژورنالیستی با معارف مهدوی غلط است. 🔺درست است که سیر حرکت بشر به سمت آخر الزمان است ولی ممکن است این امر هزار سال طول بکشد! چرا بدون هیچ پشتوانه علمی به جوان ها القاء می کنیم ظهور امام زمان روحی فداه مرتبط با این حوادث است؟ آسیب شناسی تحلیل حوادث و ربط دادن آن به مقوله «تسریع و نزدیکی ظهور» غلط است. 🔸البته واضح است که انقلاب اسلامی، حماسه اربعین، نابودی اسرائیل به لطف الهی همگی ممکن است از مقدمات و زمینه های ظهور امام زمان علیه السلام باشد ولی علامت ظهور دانستن آن و ترویج عوامانه نزدیکی ظهور به دلیل این اتفاقات امری خطرناک و بی دلیل است و باعث ظهور اندیشه های انحرافی و تقویت آنها _ همانند احمدالحسنی ها و بهایی و ..._ می شود. 🔹به جای مهندسی احساسی و ژورنالیستی حوادث و وقایع، این اتفاقات را ابزاری برای معرفی لایه های عمیق تر از مکتب امامت و ولایت اهل بیت علیهم السلام قرار دهیم. البته این امر نیاز به تخصص و سلیقه دارد از کسانی که رویکرد اجتهادی به دین ندارند ساخته نیست. 💧به مسئولین و اساتید مرتبط با سیاست گذاری کلان اعم از حوزه و نظام جمهوری اسلامی هشدار می دهیم جلو تریبون هایی که در حال سیاست گذاری خطا و ذوقی و احساسی و بدون پشتوانه صحیح در بحث مهدویت هستند را بگیرید. 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
﷽ ❇️ حقیقتی بسیار تلخ برای اهل سنت گرامی! ✍️ علامه «محمد حسن مظفر» در کتاب رجالی خود در ذیل «عمرو بن ابی المقدام» بعد از بیان اقوال بسیاری از علمای اهل سنت درباره این راوی _ که عمدتا تکذیب، توهین و جرح های سنگین رجالی است_ می نویسد: «می گویم: به اهتمام علمای اهل سنت، درباره تکذیب و توهین این راوی به خاطر مذهب تشیع او و ادعای اینکه «او سلف آنها را سبّ و لعن می کند»، بنگر! در حالی که این علما در کتب حدیثی و رجالی خود، «عمر بن سعد» قاتل سید و سرور جوانان اهل بهشت را ترک نکرده و از او روایت نقل می کنند و بلکه بالاتر، عِجلی او را توثیق می کند! بعلاوه ذکر نامش در کتاب میزان، ظاهر در توثیق او است! نهایت اشکالی که «یحیی بن معین» بر توثیق کنندگان می گیرد، این است که: «مگر ممکن است قاتل الحسین علیه السلام ثقه باشد؟!» آیا خوب دریافتی که در مذهب علمای اهل سنت، سبّ گذشتگان آنها، گناهی بالاتر از کشتن امام حسین علیه السلام است!؟ آیا فهمیدی که این علما به مذهب عمر بن سعد نزدیک تر هستند تا به مذهب امام حسین علیه السلام؟! من در تعجب هستم که اگر زمانی که نام یک راوی را که مدعی هستند «او سلف را سبّ می کند»، بلافاصله او را به خباثت و سوء سریره وصف می کنند! ولی من تا کنون نشنیدم که علمای اهل سنت، عمر بن سعد و امثال این ملعونین را به خباثت و بدی توصیف کرده باشند!» 📚 رک: تصویر: الإفصاح؛ ج‏3 ؛ ص256 ✅ عاقل را اشاره ای کافی است! یا با حسین علیه السلام یا با عمر بن سعد! بنگر در عقاید و فقه و اخلاق به کدام یک نزدیک تر هستی! 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
﷽ ✍️ نفوذ جریان های التقاطی وحدت نامنضبط در صدا و سیما و گلوگاه های فرهنگی و فکری جمهوری اسلامی مهندسی صحیح فکری و فرهنگی جامعه یکی از مهم ترین و حساس ترین مباحث مدیریت کلان در هر کشور است. بی شک حفظ اسلام ناب و خط فکری اسلام سیاسی مبتنی بر غدیر، مهم ترین، اصلی ترین و حساس ترین وظیفه نهادهای حوزوی و انقلابی است. یکی از مهم ترین روش های حفظ اسلام سیاسی مبتنی بر مبانی امام و ولایت اهل بیت علیهم السلام، برجسته کردن الگوهای صحیح در جامعه شیعی است. برای همین خاطر بوده است که با وجود جنایت هایی مثل کشتار هزاران مسلمان در واقعه حرة به دست عمال بنی امیه به بدترین شکل ممکن(که بی شباهت به جنایت های صهیونیست ها در غزه نیست)، مقابله حماسه آفرین زید بن علی علیه السلام با طواغیت زمان خود، درگیری های مستمر بنی الحسن علیه السلام با حکام ظالم زمان خود و ... ، ائمه علیهم السلام در یک مدیریت کلان جریان ساز تاریخی، تمام تلاش خود را برای الگو سازی قیام امام حسین علیه السلام با محوریت امامت الهی آن حضرت نمودند! چرا که الگو سازی از قیام های دیگر _ هر چند به حق_ باعث چالش های فراوان هویتی برای شیعه می شد. در زمان ما نیز الگوسازی باید با رعایت محوریت اسلام سیاسی مبتنی بر غدیر و ولایت اهلبیت علیهم السلام باشد. الگو سازی از بزرگان حماس و اهل سنت و جریان های اخوان المسلمین مثل شهید هنیه، ابوعبیده، محمد ضیف، یحیی سنوار و ... در جامعه شیعی خطای بسیار بزرگ و دارای خطرات هویتی برای جامعه شیعه است. بی شک هر حرکتی مبتنی بر امت گرایی و رسیدن به وحدت با دیگر فرق اسلامی، نباید در تعارض با هویت شیعی مخاطبان کلان رسانه های جمهوری اسلامی باشد. با وجود این، متاسفانه نفوذ جریان های وحدت نامنضبط در صدا و سیما و در گلوگاه های تصمیم ساز مرتبط با فرهنگ، باعث شده است صد ها برنامه با محوریت الگو سازی بزرگان اهل سنت و حماس برای جامعه شیعه تولید شود و از رسانه ملی و صدها کانال دیگر منتشر شود. این مدل برنامه ها هر چند دارای منافع کوتاه مدت و گذرا برای برخی از گروهک های سیاسی است ولی با نگاه کلان و جریان ساز، در تعارض با هویت شیعی نظام اسلامی است. علمای شیعه در اوج تنش های و پیچ های تاریخی همانند حمله مغول ها و ...، بیشترین تاکید را بر حفظ مذهب و انتشار آن به شکل صحیح در جامعه اسلامی و جهان نموده اند! چرا در پیچ های تاریخی با وجود هزاران شهید همانند حاج قاسم ها،باقری ها، باکری ها...، با محوریت اندیشه شیعی انقلابی الگو سازی نمی کنیم و سراغ الگوهای غیر شیعی می رویم!؟ در جای خود به حماس و تمام آزاده خواهان عالم کمک کنیم، از مظلومیت آنها دم بزنیم، صدای حق خواهی آنها را به جهان برسانیم، ولی آنها را به عنوان الگو و مدل مبارزه با کفر و استکبار جهانی ارائه تکثیر و منتشر نکنیم! الگوی مبارزاتی ما با استکبار باید با محوریت جوان انقلابی برخواسته از غدیر باشد الگوی او باید امام حسین علیه السلام باشد نه افرادی که برای آنها خالد بن ولید، چگووارا، صلاح الدین ایوبی(قاتل بزرگان شیعه مثل شهید اول)، ابن تیمیه، محمد عبده و ...، با امام خمینی و حاج قاسم سلیمانی تفاوتی نمی کند! «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe183
﷽ ✍ واکاوی مسأله «شایان مصلح» و نفوذ تشیع انگلیسی در بدنه سلبریتی ها در اینکه شایان مصلح هیچ تحصیلات و تخصص دینی ندارد و تنها یک فوتبالیست جنجالی درجه چندم است بحثی نداریم نیز در این که او مهره بی جیره مواجب (در ظاهر) جریان خبیث شیعه انگلیسی شده، بحثی نداریم! بحث محوری ما این است که در تعاملات شیعه و اهلسنت، چه خطای راهبردی صورت گرفته است که چنین شخصی علمدار دفاع از عقاید شیعه و برائت از دشمنان اهلبیت علیهم السلام شده است؟ شاید یکی از مهمترین علت ها، سیاست غلط جریان های وحدت نامنضبط بوده است که ورود نخبگان دینی و طلاب متخصص را به مدیریت اختلافات شیعه و اهل سنت بسته است و با برچسب زنی های متعدد، باعث شده است تا متخصصین انقلابی، ترس و واهمه از ورود به این عرصه ها داشته باشند! ممنوعیت ساختگی مناظرات دینی با انتساب غلط آن به رهبری، ممنوعیت طرح انحرافات برخی صحابه معروف به روش علامه حلی، شرف الدین، امینی و ...، ممنوعیت طرح مباحث مرتبط با برائت و انحرافات دشمنان اهلبیت علیهم السلام در فضای رسانه ای به شیوه علمای برجسته همانند امام خامنه ای و آیت الله طبسی و قزوینی و دیگران، نتیجه عکس داده است و بهترین فضا را برای رشد و نفوذ جریان شیعه انگلیسی در قشر سخت و مغز شیعه یعنی هیأتی ها، فراهم ساخته و این جریان خطرناک با خیالی راحت «آنتی تز» انقلاب را در پوسته دفاع از مذهب و ... اجرا می کنند! به اعتقاد ما جریان های وحدت نامنضبط جاده صاف کن جریان های شیعه انگلیسی شده و هر دو در ضربه زدن به کیان شیعه و مذهب اهلبیت علیهم السلام همسو هستند. این جریان وقتی تحمل برنامه های علمی امثال استاد کاشانی را در صدا و سیما ندارد و با انواع ترفند های رسانه ای و غوغا سالاری حضور ایشان را ممنوع کرد، رشد قارچ گونه شایان مصلح ها امری طبیعی خواهد بود! «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
✍️ فروکاست جنگ میان «جبهه حسینی» با «جبهه یزیدی» در اندیشه امام خامنه ای به جنگ یزید و امام حسین علیه السلام از سوی جریان های وحدت نامنضبط یکی از مهم ترین مبانی فکری امام خامنه ای، تحلیل جریان ها و حوادث تاریخی بر اساس سنت های الهی است. یکی از مهم ترین سنت های الهی حاکم بر تمام شئونات زندگی بشری، نبرد حق و باطل است که از زمان خلقت آدم شروع و تا آخر زندگی دنیوی انسان باقی است. امام خامنه ای در تحلیل نبرد حق و باطل و جبهه حسینی و یزیدی موجود در تاریخ بشریت، در بیانات مهمی در روز اربعین اشاره کردند: «... قبل از دوران امام حسین (علیه السّلام) هم این دو جبهه‌ وجود داشت، در زمان بعد از ایشان هم وجود داشته، امروز هم وجود دارد، تا آخر هم وجود خواهد داشت. در همه‌ اینها «اِنّی سِلمٌ لِمَن سالَمَكُم»؛ با هر کسی که در جبهه شما است، من خوبم؛ «حَربٌ‏ لِمَن حارَبَكُم‏»، با هر کسی که با جبهه شما می جنگد، می جنگم...» ایشان در تبیین مهم ترین ویژگی های جبهه حق و جبهه باطل می فرماید: «... (امام حسین علیه السلام) در همین سفر کربلا، در چند جا مشخّص کرده که حرفش چیست، هدفش چیست. فرمود: اِنَّ رَسولَ اللّهِ صَلَّى اللّهُ عَلَيهِ وَ آلِهِ قالَ مَن‏ رَأَى سُلطاناً جَائِرا؛ مسئله، مسئله‌ی ظلم است، مسئله‌ی جُور است. مُستَحِلّاً لِحُرُمِ اللّهِ ناكِثاً لِعَهدِ اللّهِ ... يَعمَلُ فی عِبادِ اللّهِ بِالجَورِ وَ العُدوان؛ مسئله این است. این جبهه‌ی حسینی است که در مقابله‌ی با ظلم فعّالیّت می کند و جهاد می کند. نقطه‌ی مقابلش هم جبهه‌ی جُور است، جبهه‌ِی ظلم است، جبهه‌ی شکستن عهد الهی است ...» مبتنی بر بیانات فوق، در زمان حادثه عظیم عاشوراء، یزید به عنوان نماینده ظلم و سلطان جائر و امام حسین علیه السلام به عنوان امام عادل و نماینده جبهه حق و عهد الهی امامت، بوده است. بسیار واضح است که قبل از یزید نیز مسأله نبرد و حق و باطل میان خط امامت و ولایت با جبهه طاغوت و حکام جور برقرار بوده است. مصادیق و نماینده های این دو جبهه نیز واضح است. خط ظلم و حکام ظالم، از قابیل ها، فرعون ها، نمرود ها گرفته تا غاصبان حق امیرالمومنین علیه السلام و حکام اموی و عباسی تا حکام محور صهیونیزم جهانی در زمان ادامه دارد! در مقابل نیز جبهه حق و عهد الهی، از آدم شروع شده و تا خاتم ادامه یافته و سپس توسط ائمه دوازدگانه استمرار یافته و در زمان ما نیز فقهای عادل مبسوط الید (ولایت مطلقه فقیه مبتنی بر غدیر) به نیابت از امام زمان علیه السلام عهده دار جبهه حق می باشند. با وجود صراحت در بیانات رهبری، مشاهده می کنیم جریان های وحدت نامنضبط سعی در فروکاست جبهه یزیدی و جبهه حسینی، به صرف جنگ یزید و امام حسین علیه السلام دارند! گویا برای آنها قابل باور نیست که در نظر امام خامنه ای حکومت ابوبکر و عمر و عثمان و معاویه، حکومت هایی طاغوتی و مبتنی بر ظلم و جور در مقابله جبهه حق بوده و وظیفه ما نیز « انّی سِلمٌ لِمَن سالَمَكُم وَ حَربٌ لِمَن حارَبَكُم اِلىٰ يَومِ القِيامَة» است. چه ترسی دارید و چرا می خواهید اصل اختلاف مکتب اهل بیت علیهم السلام و مکتب اهل سنت و سقیفه را منکر شوید و آن را کتمان کنید!؟ آیا در دیدگاه شما،(گروهک های وحدت نامنضبط) ابوبکر و عمر عثمان حکامی بر حق هستند؟ سلطان جائر نیستند؟ چرا سعی در کتمان مسلمات تاریخ شیعه و ارکان عقیدتی آن دارید؟ «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽ ❇️ نکته ناب اخلاقی از آیت الله حسینی قزوینی: ✍ مرحوم آقای «نجمی»(صاحب کتاب نفیس سیری در صحیحین) نقل می کند که علامه امینی، یک تابستان، در «خوی»، مهمان ما بود. وقتی ایشان برای نماز می ایستاد، از همان ابتدای نماز، قطرات اشک از چشمان ایشان جاری بود تا انتها که سلام نماز را می داد. من در این طول تابستان ندیدم که ایشان نمازی بخواند و از اول تا انتهای نماز، گریه نکند! این از آثار خدمت به امیرالمؤمنین علیه السلام است. https://lib.eshia.ir/11139/1/266 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
﷽ ❇️ لعن دشمنان اهل بیت علیهم السلام در کلام فقیه انقلابی ✍️ فقيه انقلابی آیت الله رضا مدنی کاشانی از شاگردان برجسته محقق حائری و از یاران امام خمینی رحمة الله علیه در یک فرع فقهی می نویسد: «... ابوموسی اشعری نام او عبدالله بن قیس است... او نه تنها از حیث رجالی ضعیف است بلکه واجب است بر همه مسلمانان که این فرد خبیث را لعن و نفرین نمایند! دشمنی او با امیرالمومنین علیه السلام واضح تر از کفر ابلیس است. زیرا او بود که آن حضرت را در ماجرای تحکیم، از خلافت عزل کرد! مستند به روایت عیون الاخبار، در نامه ای که امام رضا علیه السلام به مأمون عباسی نوشته آمده است: قطعا برائت از دشمنان و ظلم کنندگان آل محمد صلی الله علیه و آله واجب شرعی است. و در این نامه، مسأله لعن معاویه، عمرو بن عاص، ابوموسی اشعری _ که بر اساس بیان علامه مامقانی در تنقیح المقال او کاتولیک(شخص شماره یک ترویج دهنده عقاید یهود و نصارا) امت اسلام است _ ذکر شده است ... . 📚 رک: مدنی کاشانی، رضا، کتاب الدیات، صفحه: ۲۱۱ 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
﷽ ❇️ مُخلِّطین و التقاطی ها در کلام امام باقر علیه السلام ✍️ علامه محمد تقی مجلسی در شرح لوامع صاحبقرانی در ذیل صحیحه اسماعیل جعفی از امام باقر علیه السلام می نویسد: «و قال اسماعيل الجعفى لأبي جعفر صلوات اللّٰه عليه: رجل يحبّ‌ امير المؤمنين صلوات اللّٰه عليه و لا يتبرّأ من عدوّه و يقول هو احبّ‌ إليّ‌ ممّن خالفه قال هذا مخلّط و هو عدوّ فلا تصلّ‌ ورائه و لا كرامة الاّ ان تتّقيه» و در صحيح منقولست از اسماعيل بن جابر كه گفت عرض نمودم به حضرت امام محمد باقر صلوات اللّٰه عليه كه شخصى هست كه دوست مى‌دارد حضرت امير المؤمنين صلوات اللّٰه عليه را و بيزار نيست از دشمنان آن حضرت كه خلافت را از حضرت غصب نمودند مثل فلان و فلان و فلان و اتباع ايشان و مى‌گويد كه على محبوبتر است نزد من از كسانى كه مخالفت آن حضرت كرده‌اند حال او چونست‌؟ حضرت فرمودند كه اين دشمن حضرتست در عقب او نماز مكن و او را كرامتى نيست كه سبب نجات او باشد يا او را دوست بايد داشت مگر آن كه از روى تقيه در عقب او نماز كنى به نحوى كه خواهد آمد و بحسب ظاهر با او دوستى كنى و بحسب باطن با او دشمن باشى و اين جمع را تفضيليّه (قائلین به افضلیت امیرالمومنین علیه السلام بدون برائت و تبری از دشمنان آن حضرت همانند ابن ابی الحدید) مى‌گويند، و احاديث متواتره وارد شده است كه تبري از ايشان از اصول دينست پس چنين شخصى كافر است و مسلم ظاهريست. 📚 مجلسی، لوامع صاحبقراني‌ المشتهر بشرح الفقیه، جلد: ۴، صفحه: ۳۹۹ 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
هدایت شده از بر ساحل عبقات
😡 استجابت نفرین صدیقه طاهره سلام الله علیها در بیان مرحوم علّامه حلّی رضوان الله علیه وَلَمّا وَعَظَت فاطِمَةُ عَليهَا السَّلامُ أبا بَكر في فَدَك، كتَبَ لَها بِها كِتاباً وَرَدَّها عَلَيها، فَخَرَجَت مِن عِندِه فَلَقِيَها عُمَرُ، فَخَرَقَ الكِتابَ فَدَعَت عَلَيه بِما فَعَلَه أبو لُؤلُؤَةِ [بِه] 📜مخطوطة نفيسة من كتاب منهاج الكرامة للعلامة الحلّي (ت726هـ) ، كتبت سنة (743هـ) في جامعة لايبزيك بألمانيا @mir_hamedhoseyn_110
﷽ ✍️ تحلیلی از جلوه «وحدت منضبط مبتنی بر فقه جواهری» بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعی از علما و بزرگان اهل سنت کشور ۱۴۰۳/۰۶/۲۶ 🔹تاکتیکی نبودن مقوله وحدت و ریشه دار بودن آن در قرآن کریم 🔸 دقت کنید! ریشه قرآنی وحدت، ضرورت مقابله و جنگ با مسلمانی که اهل بغی است را روشن می کند! همانطور که امیرالمومنین علیه السلام به سه دسته از اهل بغی یعنی قاسطین(معاویه و طرفداران او) و مارقین(خوارج و هواداران آنها) و ناکثین (پیمان شکنان جمل همانند عائشه وطلحه و زبیر و ...) مقابله کرد! 🔹تفکیک جریان های اصیل اسلامی شیعه و اهل سنت از جریان های تکفیری و لزوم دشمن شمردن و برخورد بدون اغماض با آنها 🔸لزوم تقدم مفهوم «امت اسلامی» بر مرزهای ملیت گرایی! بخلاف مرزهای مذهبی و هویت مذهبی هر گروه و طائفه 🔹حمایت از مردم مظلوم غزه با رویکرد امت گرایی نه فرقه ای و بحث شیعه و سنی بودن! «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341