eitaa logo
اندیشکده حقوق عمومی و فضای مجازی
1.2هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
1هزار ویدیو
270 فایل
کانال دکتر سیدعلیرضا طباطبایی (عضو هیئت علمی دانشگاه علوم قضائی و خدمات اداری) #دانش‌آموخته‌حوزه‌علمیه‌قم #دکتری‌حقوق‌عمومی #دکتری‌حقوق‌فضای‌مجازی #مبلغ_زبان‌دان ارتباط با کانال: @OMRJ96 مهدی زاده فقاهتی @radasabz برهانی @Borhani_99
مشاهده در ایتا
دانلود
🔔 خیزش ملی و گفتمان‌سازی برای تحقق 🔴آیت الله کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتاری به تحلیل محتوای سیاست‌های کلی برنامه هفتم با اولویت پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت پرداخت. محتوای سیاست‌های کلی نظام ایجادکننده ظرفیت‌های رشد کشور در پنجسال آینده است. ✅ متن سیاست ابلاغی و دیدگاه آیت الله کعبی👇 https://gcrc.ac.ir/fa/news/2908/ 🆔Eitaa.com/TABATABAEI_IR
بند ۲۶ از به امور حقوقی و قضایی پرداخته است: ۲۶ـ روزآمد سازی و اجرای آن با تأکید بر: 🔺پیشگیری از وقوع جرم و دعاوی. 🔺هوشمندسازی فرآیندها و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در ارائه خدمات قضایی. 🔺اجرای ۱۰۰ درصدی حد نگار. 🔺حمایت حقوقی و قضایی از سرمایه‌گذاری، امنیت اقتصادی و بهبود محیط کسب و کار. 🔺استفاده از ظرفیت‌های مردمی و توسعه روش‌های مشارکتی و غیرقضایی در حل و فصل دعاوی. 🔺تقویت و تثبیت سهم قوه قضائیه از منابع بودجه عمومی دولت و تأمین نیازهای مالی و استخدامی قوه قضائیه. 🔺بالا بردن سطح علمی و شایستگی اخلاقی ضابطان دادگستری. 🔺بازنگری در قوانین در جهت کاهش عناوین جرائم و کاهش استفاده از مجازات زندان. 🆔Eitaa.com/TABATABAEI_IR
🔻گزارش دوره علم و دین دانشگاه کمبریج تابستان ۱۴۰۱ ✍مهدی نساجی ✔️ دانشگاه کمبریج، تابستان هرسال، دوره‌ای یک هفته‌ای با عنوان «علم و دین» برگزار می‌کند که در آن دانشمندانی از حوزه‌های مختلف دانش به بحث و بررسی درباره رابطه میان علم و دین، با رویکردی مثبت می‌پردازند. در این دوره‌ هفتگی دانشگاه کمبریج، افراد گوناگونی، از آقای فرانسیس کولینز که مدیر پروژه ژنوم انسانی (بزرگ‌ترین و تأثیر گذارترین پروژه زیست شناسی جهان)، تا خانم جنیفر وایزمن، فضانوردی که به کره ماه سفر کرده است، تا متخصصان هوش مصنوعی که به مقایسه هوش در کامپیوترها با هوش انسانی می‌پردازند، دیدگاه‌های خود را درباره چگونگی تعامل میان علم و دین از منظر دانش تخصصی خود ارائه می‌کنند. در دوسال گذشته، تلاش مرکز تحقیقات روانشناسی و دین دانشگاه شهید بهشتی و با رایزنی‌هایی که با دانشگاه کمبریج صورت گرفته است، شماری از دانشجویان و علاقه‌مندان به مباحث علم و دین، با دریافت بورسیه، در این دوره یک هفته‌ای به صورت آنلاین شرکت داشته‌اند. این دوره که تا قبل از کرونا، صرفاً حضوری بود، از آن پس به صورت ترکیبی برگزار می‌شود و این فرصت را ایجاد کرده است که علاقه‌مندان بیشتری از سراسر جهان، در این دوره‌ها حضور داشته باشند. به منظور استفاده فارسی‌زبانانی که امکان حضور در این دوره را نداشته‌اند، مرکزتحقیقات روانشناسی و دین دانشگاه شهید بهشتی، تصمیم بر این گرفت که به کمک دانشجویانی که در دوره تابستان امسال (تیرماه 1401) مشارکت داشته‌اند، گزارش مختصری از هر کدام از جلسات سخنرانی، به فارسی، تهیه و تنظیم کند و در اختیار عموم قرار دهد. با حمایت‌های مدیران محترم تارنمای دین آنلاین، هم اکنون پرونده‌ای ویژه برای ارائه گزارش این سخنرانی‌ها تشکیل شده است که در اختیار شما علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. آنچه در این پرونده خواهید خواند، گزارش سیزده سخنرانی ارائه شده در کنفرانس سال جاری است. البته این گزارش‌ها، انعکاس دهنده تمام آنچه در این جلسات گذشته، نیست، ولی می‌تواند شما را با حال و هوای آنچه در این دوره گذشته است، آشنا کند و از آنجا که مرکز علم و دین دانشگاه کمبریج، شناخته‌شده‌ترین مرکز در این زمینه است، با مرور این گزارش‌ها، شما می‌توانید تصویری کلی از به‌روزترین مباحث در این زمینه را به دست آورید. علاقه‌مندان به موضوعات مربوط به علم و دین همچنین می‌توانند برای مطالعه بیشتر، به تارنمای مرکز علم و دین دانشگاه کمبریج مراجعه نمایند. 📎پيوند به متن کامل این پرونده در سایت دین‌آنلاین https://www.dinonline.com/38911/ 🆔Eitaa.com/TABATABAEI_IR
114 (2).docx
حجم: 2.04M
فایل ورد گزارش دوره علم و دین دانشگاه کمبریج تقدیم اساتید محترم👆
🔴از «فلسفه لاشخوری» تا «سیاست‌ ولنگاری» به بهانه مرگ «مهسا امینی» 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 1.اصل داستان خیلی ساده است؛ پلیس امنیت اجتماعی بر اساس وظیفه قانونی خود، برخی از هنجارشکنان را، که بعضاً در پارتی‌های مختلطی گردآمده بودند و علی القاعده مواد افیونی و مخدر فراوانی هم مصرف می‌کنند، در سالنی جمع کرده تا قوانین اجتماعی ناظر به عفت عمومی و اخلاق اجتماعی را به آنان گوشزد کند. 2.به گواهی فیلمی که از دوربین‌های مدار بسته پلیس منتشر شده است، خانمی به نام مهسا امینی به ناگهان دچار تشنج و ایست قلبی می‌شود و تلاش‌های پزشکان برای نجات جان او بی‌فایده می‌ماند. 3.کفتارها و لاشخورهای خارج‌نشین، سلطنت‌طلبها، منافقان، کارگزاران رسانه‌ای ملکه و نان‌خورهای آمریکا، به محض شنیدن خبر، همچون همیشه مشغول سیاه‌نمایی علیه جمهوری اسلامی و بلکه نفرت‌پراکنی علیه اسلام و ارزش‌های اسلامی می‌شوند. البته از آن بخت‌برگشتان و فرومایگان و از غرب‌زدگان داخلی انتظاری بیش از این نیست. 4.مع الاسف عده‌ای از روحانیان را دیدم که در قامت فیلسوف و حقوق‌دان و ‌آیت‌الله و بلکه آیت‌الله العظمی! (متأسفانه این عناوین در سال‌های اخیر خیلی رایگان مصرف می‌شوند) در این موضوع به صورتی منسجم و یکپارچه «به میدان آمده»‌ یا «به میدان آورده شده‌اند»! اینان نیز در یک «وحدت نقطه‌ای» با منافقان و کارگزاران BBC و VOA و سایر شبکه‌های معاند با اسلام و جمهوری اسلامی، به این بهانه نه تنها علیه پلیس، که علیه جمهوری اسلامی و بلکه علیه اسلام و احکام و ارزش‌های اسلامی نفرت‌پراکنی می‌کنند! 5.البته این مدعیان دروغین حقوق زن، فقط دنبال لاشه‌هایی هستند تا بر سر آن گرد آیند و چند صباحی به ارضای «شهوت شهرت» خود بپردازند! و الا اگر واقعاً مدافع حقوق زن هستند چرا وقتی یکی از هم‌پیاله‌های آنان با چندین گلوله همسرش را از پای درآورد، نفسی از سینه‌های تنگ و تاریک هیچکدام‌شان به در نیامد؟ اما اکنون با مرگ طبیعی یک خانم در یک سالن عمومی و در منظر ده‌ها نفر، «تا مغز استخوان‌شان به درد می‌آید»! اگر واقعاً مدافع حقوق زن هستند، چرا از «بی‌عفتی» و «بی‌حیایی» اجتماعی زنان دفاع می‌کنند؟! اگر واقعاً‌ مدافع زنان هستند، چرا هیچ‌گاه از همسران شهدا و جانبازان و مادران آنان دفاعی نکرده و نمی‌کنند؟! 6.کاش این ‌آیت‌الله‌‌نماها یک بار از خود بپرسند «بی‌عفتی» و «بی‌حیایی» و «ساختارشکنی‌های اجتماعی» چه سودی برای آنان دارد که به هر بهانه‌ای از آن دفاع می‌کنند؟! 7.اینان می‌گویید مخالف اصل امر به معروف و نهی از منکر نیستند، اما با شیوه اجرای آن مخالفند! خوب بسم الله این گوی و این میدان! شما که خود را اسلام‌شناس و فیلسوف و حقوق‌دان می‌دانید بفرمایید که شیوه اجرای آن چگونه است. طرح و ایده خودتان را برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با بی‌عفتی و هنجارشکنی‌های اجتماعی عرضه کنید! 8. بدانید که دود «تضعیف پلیس» و «دفاع از بی‌عفتی» و «هنجارشکنی» بیش و پیش از دیگران به چشم خود شما خواهد رفت. اگر پلیس تضعیف شود آنگاه نه تنها زنان و دختران خودتان امنیت نخواهند داشت که مردم هم اجازه نخواهند داد شماها با امن و امان در کاخ‌های چندصد متری خود در بهترین مناطق تهران و در ویلاهای شمال‌تان بنشنید و برای ترویج «فلسفه لاشخوری» و «حقوق لیبرالی» و «فقه اباحی» و «سیاست‌ ولنگاری» اندیشه‌پراکنی کنید! 🆔eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🆔Eitaa.com/TABATABAEI_IR
🔴اندر حکایت «فلسفه لاشخوری» و «فیلسوفان کفتاری» 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ شاید عناوینی چون «فلسفه لاشخوری» یا «فیلسوفان کفتاری» برای برخی از مخاطبان چندان خوشایند نباشد و آن را یک ناسزا و بدگویی تلقی کنند. اما این عناوین بهترین توصیف‌گر، واقعیت زندگی برخی از فیلسوفان است. هرگز قصد توهین به شخصیت آنان را ندارم؛ اما فلسفه برخی از افراد و موضع‌گیری‌های اجتماعی آنان بیانگر این حقیقت است. توضیح آنکه فلسفه‌ها و فیلسوفان را می‌توان به اعتبارات مختلفی دسته‌بندی کرد. و پاره‌ای از گذشتگان نیز این کار را کرده‌اند. فی المثل، فرانسیس ، فیلسوف شهیر انگلیسی، فیلسوفان را به سه دسته تقسیم می‌کرد: یک. «فیلسوفان مورچه‌سان»: که همچون مورچه صرفاً‌ به دنبال گردآ‌وری مطالب دیگران و نهایتاً‌ نظم و نسق دادن به آنها هستند و از خود هیچ آورده‌ای ندارند. دو. «فیلسوفان کرم‌ابریشم‌سان» که بدون اعتنا به ایده‌های دیگران، همواره از بزاق دهان خود، بر گرد خود می‌تنند و عاقبت در همین تارها می‌میرند. و سه. «فیلسوفان زنبورعسل‌گون» که همچون زنبور عسل در باغ‌ها و مزارع زندگی می‌کنند و گل‌ها را می‌یابند و شهد آن‌ها را می‌مکند و محصولی نو و تازه عرضه می‌کنند. 🔻به اعتقاد این بنده نیز از حیث «میزان پایبندی به حقایق و تفسیر و تبیین واقعیت‌ها» فیلسوفان را می‌توان به انواع مختلفی تقسیم کرد. تفصیل این بحث را به مقال و مجال دیگری می‌سپارم اما در اینجا فقط به دو دسته از آنها اشاره می‌کنم: یک. «فیلسوفان عقاب‌گونه» که از افقی بالا به حقایق می‌نگرند و همه جوانب مسأله یا مسائل مورد نظر را به وضوح و دقیق می‌بینند و به همین دلیل می‌توانند توصیف و تفسیر و تبیینی واقع‌بینانه و دقیق از مسائل ارائه ‌دهند. اینان هرگز به بیان مشکلات بسنده نمی‌کنند، بلکه به دلیل دید نافذ و جامعی که دارند همیشه برای مشکلات و گره‌های زندگی راه‌حل‌های واقع‌بینانه و پیش‌برنده هم عرضه می‌کنند. دو. «فیلسوفان کفتارصفت» اینان کسانی‌اند که در مواجهه با مسائل و مشکلات فردی و اجتماعی، دقیقاً ویژگی‌های کفتارها و لاشخورها را دارند: یک. بیان و بنانی دریده و درنده دارند؛ دو. منحصراً از نعش‌ها و مرده‌ها تزریق و تغدیه می‌کنند؛ حتی اگر جسدی را در روی زمین برای تغذیه و ادامه حیات خود نبینند، سعی می‌کنند اجسادی را از خاک بیرون آورند و بخورند. بعضاً هم به صورت دسته‌جمعی و بسیار بی‌رحمانه به موجودات زنده‌ای که آنها را ضعیف بیابند، حمله‌ور می‌شوند. حیات‌شان در منفی‌بافی و سیاه‌نمایی و ظلمت‌پراکنی است. همچون کفتار دائماً دنبال مردار می‌گردند. به تعبیر فرخی: «گشتند چو کفتار کنون از پی مردار» سه. پر هیاهو و عظیم‌الجثه‌اند؛ اما بسیار ترسو و بزدل. در چهره پلنگان ظاهر می‌شوند اما گربه‌هایی بیش نیستند. چهار. همانطور که کفتارها غالباً روزها را در لانه‌های خود ‌خزیده و پنهان می‌شوند و شبها برای پیدا کردن مردارها بیرون می‌آیند، اینان نیز روشنایی‌ها و خوبی‌های جامعه را نمی‌بینند، صرفاً تاریکی‌ها و بدی‌ها را می‌بینند و از آنها ارتزاق می‌کنند و هرگز قصد تاریکی‌زدایی هم ندارند. به همین دلیل، نه تنها هیچ برنامه‌ای برای روشنایی‌بخشی ندارند که با هرگونه بصیرت‌بخشی اجتماعی هم مخالفت می‌کنند! حیات آنها در افزایش کمی و کیفی تاریکی‌ها و ظلمت‌ها است. پنج. فیلسوفان کفتاری همچون کفتار که ادرارش را بر روی پاهای خود می‌ریزد، مبتلا به انواعی از پلشتی‌ها و بدی‌ها و بدکرداری‌هایند (مطالعه کتاب نوشته نایجل راجرز و مل تامپسون را توصیه می‌کنم) و نجاسات اخلاقی و معنوی سراسر وجود آنها را فراگرفته است؛ اما عجب و غرورشان مانع می‌شود که خباثت‌های درونی خودشان و خوبی‌ها و پاکی‌های دیگران را ببینند. به تعبیر مولوی: ای چو کفتاری گرفتار فجور این گرفتاری نبینی از غرور 🆔eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹