💢 برای ارسال مقالات کامل کنفرانس، «۶ روز» فرصت باقی است!
💢 مهلت ارسال مقاله به نخستین کنفرانس ملی فضای سایبر تا ۱ مهر ۱۴۰۱ تمدید شد.
برای دریافت اطلاعیههای این رویداد، در کانال کنفرانس عضو شوید:
https://eitaa.com/joinchat/3452829881Cbd0fc42858
🌐 http://cysp2022.ut.ac.ir
🆔 @cysp_conf
🔴«فلسفه سیاسی اسلام» و «اهتمام به جان انسانها»
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔸یکی از بنیادیترین تمایزات فلسفه سیاسی و اجتماعی جمهوری اسلامی با فلسفه سیاسی و اجتماعی لیبرالی این است که «غایت نظم سیاسی و اجتماعی» در اسلام، تربیت «انسان خوب» است در حالی که غایت نظم سیاسی در #لیبرالیسم تربیت «شهروند خوب». (لطفا درباره پیامدها و لوازم مدیریتی و سیاستی این دو دقت کنید. این بنده در درسهای فلسفه سیاسی اسلام به تفصیل در این موضوع سخن گفتهام که ان شاء الله در فرصتی مناسب در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت)
🔸از کمترین لوازم این حقیقت آن است که اهتمام به «جان» و «جسم» انسانها و «سلامت بدنی» آنان در نظام سیاسی جمهوری اسلامی، «کف انتظارات» است در حالی که در نظام سیاسی لیبرالی «سقف انتظارات»!
🔻به همین دلیل، همواره دیدهایم که در جمهوری اسلامی، نخستن مدعی سلامتی جسم و جان انسانها (حتی مجرمان و قانونشکنان) مسؤولان کشور و حاکمیت سیاسی است.
🔻فراموش نکرده و نمیکنیم که در بیماری فراگیر کرونا، مسؤولان برخی از کشورهای به اصطلاح متمدن غربی، امکانات بیمارستانی و حتی واکسن را از افراد بالای شصت سال دریغ میکردند و با صراحت بیان میکردند که مرگ چنین افرادی چندان اهمیتی ندارد! اما جمهوری اسلامی حتی برای اتباع خارجی مقیم ایران نیز به رایگان واکسن کرونا را تزریق کرد و هیچ امکانی را از هیچ فردی دریغ نکرد.
🔻 همانطور که دیدیم، در واقعه غمانگیزی که اخیراً برای مرحومه مهسا امینی پیش آمد، باز هم نخستین پیگیری کنندگان نیز رؤسای قوای سهگانه کشور بودند. چیزی که هرگز نمیتوان نمونهای از آن را در نظامهای لیبرالی و مدعیان حقوق بشر پیدا کرد. (البته احزاب و گروههای سیاسی و حتی بدخواهان اسلام و جمهوری اسلامی همواره سعی میکنند در چنین قضایایی با سیاهنمایی و خلط اخبار راست و دروغ و ... ماهی مراد خود را صید کنند؛ که متأسفانه تا اطلاع ثانوی انتظاری غیر از این هم از آنان نمیرود!)
#فلسفه
#سیاست
🆔eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🆔Eitaa.com/TABATABAEI_IR
#تلنگر به #دادستان_کل کشور
🔴اموال آمران آشوبگری را مصادره کنید.
روزپلاس:
لزوم تامین هزینه خسارات به بیتالمال از حساب امثال علی کریمی و سایر سلبریتیهایی که مردم را به اغتشاش تحریک میکنند/ خودشان نیستند، اموالشان که هست
http://roozplus.com/fa/news/265662
11.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ بیانات مهم آیت الله کعبی (حفظه الله) راجع به فضای مجازی در سال ۱۳۹۷
#نفیسبیل
#آیتاللهکعبی
#شبکهملیاطلاعات
#فقهحکومتی
#پالایشفضایمجازی
#ترکفعلمسئولان
🆔Eitaa.com/TABATABAEI_IR
1582019775-9717-20-5.pdf
477.3K
✅ معرفی مقاله پژوهشی
🔺حکمرانی فضای مجازی و قاعده نفی سبیل با تأکید بر بایسته های نظام جمهوری اسلامی ایران
به قلم
آیت الله عباس کعبی
دکتر سیدعلیرضا طباطبائي
#نفیسبیل
#شبکهملیاطلاعات
#فقهحکومتی
#پالایشفضایمجازی
🆔Eitaa.com/TABATABAEI_IR
20113_364.pdf
373K
✅ معرفی مقاله پژوهشی
#قواعدفقهیپالايشفضایمجازی
به قلم: دکتر سیدعلیرضا طباطبائی (هيئت علمی دانشگاه علوم قضائی)
🔺پالايش فضاي مجازي به معناي تصفيه كردن، پالودن و سالم سازي فضاي مجازي است.
🔺از ميان نقش آفرينان فضاي مجازي،
نقش دولتها و سياستهاي پيش گرفته از سوي آنان از اهميت برخوردار است؛ محدوده وگستره اين تكاپو براي پالايش، با نگرش به دولتها كجاست؟
در نظام حقوقي جمهوري اسلامي و دولت اسلامي، محدوده پالايش و قواعد فقهي حاكم بر پالايش فضاي مجازي چيست؟
🔺هرچند در گنجينه فقه اماميه، اصل نخستين، آزادي اطلاعات و ارتباطات است، اما به اين آزادي به فراخور بن مايه هاي ديني نگريسته مي شود؛ چراكه قواعد گوناگون فقهي كه شالوده هاي نظام حقوقي جمهوري اسلامي ايران هستند، دلالت بر پالايش اين فضا بر پايه درون مايه ديني دارند. پرسش اصلي در اين پژوهش آن است كه قواعد فقهي پالايش فضاي مجازي در نظام حقوقي جمهوري اسلامي ايران كدام است؟
🔺يافته هاي پژوهش عبارتند از برخي از قواعد فقهي مانند:
#قاعدهلاضرر
#قاعدهوجوبحفظنظام
#قاعدهحرمهالاعانهعليالإثم
#قاعدهوجوبدفعضررمحتمل
#قاعدهاوفوابالعقود
#قاعدهنفيسبيلو...
🆔Eitaa.com/TABATABAEI_IR
هدایت شده از روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
✅ فضای مجازی باید امنیت روانی و آسایش آحاد جامعه را فراهم کند
🔻 در گفتوگو با آیتالله کعبی، عضو هیئت علمی گروه حقوق مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) مطرح شد؛
🔹 حقوق عامه به معنای تمام قوانین و مقررات و احکام شرع مقدس است که جنبه عمومی دارد و زمینههای امنیت ملی، اقتدار ملی، منافع ملی، مصالح ملی، وحدت ملی، آسایش مردم، سلامت و بهداشت عمومی، محیط زیست عمومی، حفظ دین و صیانت از جان، عرض، آبرو، کرامت و عزت جامعه را دربر میگیرد.
🔸 باید خروجی فضای مجازی بر جامعه، ایمان و عمل صالح باشد و فضای مجازی باید آسایش، امنیت روانی و آرامش آحاد جامعه را فراهم کند که این امر باید توسط دستگاههای فرهنگی و فضای مجازی کشور تحقق یابد.
🔹 اگر اختلال و کمکاری این دستگاههای مربوطه در مسأله فضای مجازی ایجاد شود، باید دادستان به مثابه مدعی حقوق عامه و قوه قضاییه طبق قانون و در حمایت از حقوق عامه در این زمینه ورود پیدا کند.
🔸 به جهت اینکه فضای مجازی اهمیت ویژهای در زمینه ارتباط اجتماعی، اشتغال، آسایش و امنیت روانی مردم دارد، باید دستگاههای متولی فضای مجازی کشور وظیفه ذاتی خود در این زمینه را به درستی انجام دهند و همچنین باید قوه قضاییه با کمکاری دستگاههای ذیربط در این مسائل برخورد جدی داشته باشد.
📚 متن کامل 👇
http://ihkn.ir/?p=29399
💠 رزومه
🌐 https://asatid.iki.ac.ir/?prof=1733
🌐 کانال و سایت مؤسسه امام خمینی(ره)
🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir
🌐 https://iki.ac.ir
☎️ 02532113627
🚨 ماجرای انجام تکلیف درسی فرزند رهبر انقلاب روی #کاغذ_پاکت_میوه
🔸 به روایت آقای سادات اعلایی، معلم دبستان علوی تهران:
⭕️ در مدرسهای که آقای میثم خامنهای، فرزند رهبر انقلاب درس میخواندند، معلم از دانشآموزان میخواهد که مقوایی برای درس ریاضی تهیه کنند و این رسمی که در تصویر میبینید را روی آن ترسیم کنند و به مدرسه بیاورند. ایّام جنگ بود و کمبود اقلام؛ مقوا هم به راحتی پیدا نمیشد لذا آقای خامنهای، رئیس جمهور وقت یک #پاکت_مقوایی که آن زمان به جای کیسه نایلونی برای خرید میوه و اقلام استفاده میشد را باز میکنند و برای انجام رسم به فرزندشان میدهند و این جمله را خطاب به معلم روی آن مقوا مینویسند:
✍ «آقای آموزگار محترم! مقوا نداشتیم، من به میثم و دیگر بچهها گفتهام از این کاغذها که باید دور ریخته میشد استفاده کنند. لطفا مؤاخذه نکنید بلکه تشویق هم بفرمائید.
سید علی خامنهای»
🆔 @sireh_agha
🆔Eitaa.com/TABATABAEI_IR