eitaa logo
اندیشه حقوق عمومی و فضای مجازی
1.1هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
692 ویدیو
205 فایل
کانال دکتر سیدعلیرضا طباطبایی (عضو هیئت علمی دانشگاه علوم قضائی و خدمات اداری) #دانش‌آموخته‌حوزه‌علمیه‌قم #دکتری‌حقوق‌عمومی #دکتری‌حقوق‌فضای‌مجازی #مبلغ_زبان‌دان ارتباط با کانال: @STABATABAEI_IR فقاهتی @radasabz برهانی @Borhani_99
مشاهده در ایتا
دانلود
🔔 حمایت مرکز تخصصی تمدن نوین اسلامی از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی حوزوی و دانشگاهی 📎 جزئیات بیشتر 🆔Eitaa.com/TABATABAEI_IR
ویژه برنامه‌های نشست خبری اعلام ویژه برنامه‌های مرکز نور در هفته پژوهش برگزار شد! جهت اطلاع از ویژه برنامه‌های هفته پژوهش، لینک زیر را دنبال فرمایید: www.noorsoft.org/fa/News/View/111288 مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) پیشگام در داده پردازی هوشمند علوم اسلامی www.noorsoft.org 📢 @noorsoft کانال رسمی نور در ایتا
❇️ تردید بی‌پایه در صدق عنوان بغی و محاربه 📝 ردیه‌ای بر کلام سروش محلاتی 🖋 محمد متقیان تبریزی 🔢 بخش نخست 🔸 جناب سروش محلاتی در مطلبی با عنوان «این معارضان، محارب نیستند» در دو بخش، به نفی صدق عنوان بغی و محاربه پرداخته و در اجرای مجازات این دو عنوان، درباره کسانی که رفتار خشونت‌آمیز داشته و مرتکب قتل و جرح شده‌اند، تردید می‌نماید! ♨️ اشکال به تردید در عنوان «بغی» به نظر وی، حرکتهای خشونت‌آمیز در نظام اسلامی، دو دسته است: ➖ یا حرکت سازمانی است که به آن «فئة باغیة» گفته می‌شود ➖ و دسته دیگر، حرکت اعتراضی پراکنده است که صدق بغی نمی‌کند. وی برای اثبات این مدعا، به کلام شیخ طوسی استناد کرده که؛ شرط صدق عنوان بغی، سازمانی‌بودن آن است و اعتراض خشونت‌آمیز مشمول عنوان بغی نیست. 🔺 این دیدگاه، موافق با موازین فقهی نیست و اشکالات عدیده‌ای بر آن وارد است: 1⃣ اولاً: استناد او به کلام شیخ طوسی و صاحب جواهر، مفید هیچ نکته فقهی نیست، چرا که رأی شیخ طوسی در مقام، حکایتی از شهرت میان متقدمین ندارد؛ زیرا؛ او فقط در «المبسوط» به این رأی تصریح کرده و در «الخلاف» و «النهایة» به تعریف غالب اکتفا کرده: «الباغي: من خرج على إمام عادل، و قاتله، و منع تسليم الحق اليه، و هو اسم ذم».(۱) و دیگر اینکه، فقهای متقدم بر شیخ طوسی نیز متعرض به آن نشده و فقط ابن ادریس(۲) و ابن حمزه طوسی(۳) از او تبعیت کرده، و در مقابل، فقهای دیگری مانند علامه حلی، نظر مقابل یعنی «صدق عنوان بغی حتی با یک نفر» (۴) را تقویت کرده و شهید ثانی نیز قول علامه را «حسن» دانسته است.(۵) با این وصف، نه شهرتی وجود دارد و نه اتفاق نظری، پس، این استناد به کلام شیخ خالی از وجه فقهی است. 2⃣ ثانیاً: ایشان ادعا کرده؛ فقها فقط به گروهی که به صورت سازماندهی‌شده، مرتکب خشونت می‌شوند اطلاق «فئة باغیة» کرده‌اند که حکومت موظف به برخورد با آنهاست؛ اما اعتراضات پراکنده که حتی با قتل و جرح همراه است، مشمول عنوان بغی نمی‌شود. با جستجو در متون فقهی، معلوم می‌گردد که چنین نسبتی به فقها درست نبوده و اینگونه نیست که، ایشان عنوان بغی را منحصر در «فئة باغیة» کرده باشند. به علاوه اینکه، این تعبیر، متخذ از روایت معروفی است که در منابع روایی فریقین آمده و اشاره به شهادت عمار در جنگ صفین به دست معاویه علیه اللعنة دارد، و در غالب موارد در متون فقهی، با نظر به همین معنا در کلام فقها استفاده شده است. 3⃣ ثالثاً: تعریفی که فقها از عنوان «باغی» ارائه کرده‌اند به اینکه: «کل من خرج علی امام عادل»(۶) که به نظر می‌رسد از روایت ذیل آیه شریفه «فَمَنِ اضْطُرَّ غَيْرَ باغٍ وَ لا عادٍ»(۷) استفاده کرده‌اند که می‌فرماید: «الباغي؛ الخارج على الإمام‏»(۸) عموم این تعریف، شامل هر خارجی می‌شود؛ چه قلیل باشد چه کثیر، چه سازمانی باشد چه نباشد. همانطور که صاحب جامع المقاصد نیز می‌گوید: «و هي بعمومها تتناول الآحاد، و ما فوقهم»(۹) 4⃣ رابعاً: روایتی از حفص بن غیاث به نقل از امام صادق(سلام الله علیه) وارد شده که، کیفیت مواجهه با بغات را بعد از هزیمت ایشان تبیین می‌کند: «عَنْ حَفْصِ بْنِ غِيَاثٍ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع عَنِ الطَّائِفَتَيْنِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ إِحْدَاهُمَا بَاغِيَةٌ وَ الْأُخْرَى عَادِلَةٌ فَهَزَمَتِ الْعَادِلَةُ الْبَاغِيَةَ فَقَالَ لَيْسَ لِأَهْلِ الْعَدْلِ أَنْ يَتْبَعُوا مُدْبِراً وَ لَا يَقْتُلُوا أَسِيراً وَ لَا يُجْهِزُوا عَلَى جَرِيحٍ وَ هَذَا إِذَا لَمْ يَبْقَ مِنْ أَهْلِ‏ الْبَغْيِ‏ أَحَدٌ وَ لَمْ يَكُنْ لَهُمْ فِئَة يَرْجِعُونَ إِلَيْهَا فَإِذَا كَانَ لَهُمْ فِئَةٌ يَرْجِعُونَ إِلَيْهَا فَإِنَّ أَسِيرَهُمْ يُقْتَلُ وَ مُدْبِرَهُمْ يُتْبَعُ وَ جَرِيحَهُمْ يُجْهَزُ»(۱۰) عموم فقهایی که به احکام بغاة پرداخته‌اند، به این روایت استناد کرده و بغات را به دو دسته تقسیم کرده‌اند: بغاتی که دارای فئة و رئیس هستند و بغاتی که بدون فئة و رئیسند؛ از جمله شیخ طوسی: «و أهل البغي على ضربين: ضرب منهم يقاتلون و لا تكون لهم فئة يرجعون اليه. و الضّرب الآخر تكون لهم فئة يرجعون إليه.»(۱۱) رفتار با هرکدام متفاوت از دیگری است. این افتراق حکم میان بغاة با وجود صدق عنوان بغی بر هر دو دسته - هم در روایت و هم در اقوال فقها- حکایت از آن دارد که، مقاتله اولیه با باغی، بدون در نظر گرفتن «فئة» انجام می‌شود و بعد از هزیمت است که باید باغیان دارای فئة را از فاقد فئة تفکیک کرده و با هرکدام متفاوت رفتار نمود. 📌 ادامه در فرسته بعد... @Tanbiholomah 🆔Eitaa.com/TABATABAEI_IR
❇️ تردید بی‌پایه در صدق عنوان بغی و محاربه 📝 ردیه‌ای بر کلام سروش محلاتی 🖋 محمد متقیان تبریزی 🔢 بخش دوم 5⃣ خامساً: احتمال می‌رود، از آیه شریفه «وَ إِنْ طائِفَتانِ مِنَ الْمُؤْمِنينَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُما فَإِنْ بَغَتْ إِحْداهُما عَلَى الْأُخْرى‏ فَقاتِلُوا الَّتي‏ تَبْغي‏ حَتَّى تَفي‏ءَ إِلى‏ أَمْرِ اللَّهِ فَإِنْ فاءَتْ فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُما بِالْعَدْلِ وَ أَقْسِطُوا إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُقْسِطين‏»(۱۲) و برخی نصوص دیگر از جمله روایت حفص بن غیاث که گذشت، با نظر به تعبیر «طائفتین» اینگونه استفاده شود که، آیه و روایت، دلالت بر بغی بیش از یک نفر دارند؛ حال ممکن است، قلیل باشند یا کثیر. اگر هم چنین باشد، اما به هیچ وجه، حکایت از «خروج سازمانی» ندارد. ممکن است یک نفر خروج بر امام کند و دیگرانی دفعتاً حول او جمع شوند و به مقاتله با امام بپردازند بدون آنکه، سازماندهی در میان باشد. و کلام شیخ طوسی که مورد استناد جناب سروش محلاتی قرار گرفته، ظاهر در اخذ قید «کثرت» است و هیچ اشعاری به «سازمانی‌بودن» ندارد: «أن يكونوا في منعة لا يمكن كفهم و تفريق جمعهم إلا بإنفاق و تجهيز جيوش و قتال، فأما إن كانوا طائفة قليلة و كيدها كيد ضعيف، فليسوا بأهل البغي»(۱۳) همانطور که پیداست، نکته قتال در کلام شیخ، وجود کثرتی است که نیاز به دفع شدید دارد و عنوان بغی را منحصر به سازمانی یا فئه‌ای‌بودن نمی‌کند. تمام الکلام اینکه، ملاک صدق عنوان بغی «الخروج علی الإمام» است، چه خارجیین، قلیل باشند چه کثیر، چه سازمانی باشند چه نباشند. 6⃣ سادساً: او، با استناد به اینکه، شیخ طوسی میان اقدام ابن ملجم، لعنه الله، با دیگر بغاة تفاوت قائل شده و آن را بغی ندانسته، و با استناد به کلام حضرت امیر(سلام الله علیه) که دال بر عفو قاتل دارد، سخن حضرت را به معنای عدم صدق عنوان بغی بر فعل آن ملعون ازل و ابد دانسته است. در حالیکه، از عفو حضرت نمی‌توان عدم صدق عنوان بغی را کشف نمود، بلکه ممکن است به ملاک دیگری، مورد عفو قرار گرفته، ضمن آنکه، ملاک صدق عرفی عنوان بغی (خروج بر امام) وجود دارد و مانعیت از صدق عنوان، باید به دلیل حاکمی باشد که به تعبد، فعل ابن ملجم را از عنوان خارج نماید، در حالیکه چنین دلیلی در مقام نیست. 📌 ادامه در فرسته بعد... @Tanbiholomah 🆔Eitaa.com/TABATABAEI_IR
❇️ تردید بی‌پایه در صدق عنوان بغی و محاربه 📝 ردیه‌ای بر کلام سروش محلاتی 🖋 محمد متقیان تبریزی 🔢 بخش سوم ♨️ اشکال به تردید در عنوان محارب اما در خصوص بخش دوم متن که درباره عنوان «محاربه» است. نکته‌ای که در این خصوص قابل طرح می‌باشد ناظر بر کلام اوست که می‌گوید: «آیا کسانی که قصد اخلال در امنیت عمومی نداشته و صرفاً در اعتراض به حکومت، دست به رفتارهای خشن می‌زنند و یا مرتکب قتل یا جرح نسبت بخصوص مأموران حکومتی می‌شوند، کارشان مصداق "یسعون فی الأرض فساداً" بوده و مستحق مجازات محارب هستند، و یا تحت عناوین دیگری مجازات شده و کیفرشان متفاوت از محارب است؟» او در صدق عنوان محاربه بر این افراد تردید دارد، چرا که با وجود اینکه آنها مرتکب قتل و جرح شده‌اند، و لیکن چون قصد اخلال نداشته‌اند، پس مصداق محارب نیستند و فعل ایشان افساد فی الأرض نیست. 🔺 این دیدگاه نیز صواب نبوده و مخدوش می‌باشد: 1⃣ اولاً: روشن است که کسی که شهرِ سلاح کرده و به مقابله با مأمورین - حتی اگر مردم را هم نگوییم- می‌پردازد، کار او «اعتراض» نیست. چه برسد به اینکه در فرآیند اعتراض، از آن سلاح گرم و سرد استفاده کرده و مأمورین را به قتل برساند یا مجروح نماید. هذا اول الکلام که روشن شود، چنین فردی را در هیچ عرف بین المللی، «معترض» نمی‌گویند. اگر هم بدواً به عنوان معترض به میدان آمده، اما با اسلحه‌کشی و قتل و جرحی که صورت‌داده، دیگر عنوان معترض بر او صدق نمی‌کند، و باید به تناسب جرمی که انجام‌داده مجازات شود. و اساساً رفتار یکسان با چنین فردی که مرتکب قتل شده و با فرد دیگری که صرفاً اعتراض دارد، خارج از عدالت بوده و برخلاف حکمت مجازات و خارج از مشی عقلاء عالم است. 2⃣ ثانیاً: کسی که قصد اخلال در امنیت عمومی ندارد و صرفاً اعتراض به حکومت دارد، چرا باید از اسلحه استفاده نموده و شهر سلاح کند؟ آیا جز این است که ملازمه عادیه میان «شهر سلاح» با «قصد اخافه» وجود دارد؟ و آیا غیر از این است که، «قصد اخافه» ملازم با «افساد فی الأرض» است؟ و افساد فی الأرض نیز به معنای «سلب الأمن» از جامعه است. پس چگونه می‌توان، فقدان قصد اخلال در امنیت عمومی را از فعل چنین فردی که شهر سلاح او به قتل و جرح منجر شده است، استفاده نمود؟ 📌 منابع در فرسته بعد... @Tanbiholomah 🆔Eitaa.com/TABATABAEI_IR
❇️ تردید بی‌پایه در صدق عنوان بغی و محاربه 📝 ردیه‌ای بر کلام سروش محلاتی 🖋 محمد متقیان تبریزی 🔢 بخش پایانی/منابع ✳️ منابع ۱- النهاية في مجرد الفقه و الفتاوى، ص: ۲۹۶/ الخلاف، ج ۵، ص: ۳۳۵ ۲- السرائر الحاوي لتحرير الفتاوى؛ ج ۲، ص: ۱۵ ۳- الوسيلة إلى نيل الفضيلة؛ ص: ۲۰۵ ۴- تحرير الأحكام الشرعية على مذهب الإمامية (ط - القديمة)؛ ج ۱، ص: ۱۵۵/ تذكرة الفقهاء (ط - الحديثة)؛ ج ۹، ص: ۴۰۶/ منتهى المطلب في تحقيق المذهب؛ ج ۱۵، ص: ۱۷۵ ۵- مسالك الأفهام إلى تنقيح شرائع الإسلام؛ ج ۳، ص: ۹۱ ۶- شرائع الإسلام في مسائل الحلال و الحرام، ج ۱، ص: ۳۰۷/ ۷- البقرة : ۱۷۳ ۸- تفسير العياشي، ج‏ ۱، ص: ۷۴/ الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏ ۶، ص: ۲۶۵ ۹- جامع المقاصد في شرح القواعد، ج ۳، ص: ۴۸۳ ۱۰- الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏ ۵، ص: ۳۲/ تهذيب الأحكام (تحقيق خرسان)، ج‏ ۶، ص: ۱۴۴ ۱۱- النهاية في مجرد الفقه و الفتاوى، ص: ۲۹۷ ۱۲- الحجرات : ۹ ۱۳- المبسوط في فقه الإمامية، ج‌ ۷، ص: ۲۶۴ @Tanbiholomah 🆔Eitaa.com/TABATABAEI_IR
1_1636839803.docx
29.8K
#️⃣ شماره 53 💠 موضوع: فتوای معیار در قانون گذاری 🎤 ارائه توسط استاد محمد جواد ارسطا 🆔Eitaa.com/TABATABAEI_IR
🌀 تشریح آثار اجرای فراگیر قانون در جامعه 🎤 سخنان حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر محمدجواد ارسطا، عضو امنای مرکز پژوهشی مبنا در همایش ملی مسئولیت اجرای قانون اساسی 🔸 چنانچه امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام می‌فرمایند؛ «ثُمَّ جَعَلَ سُبْحَانَهُ مِنْ حُقُوقِهِ حُقُوقاً افْتَرَضَهَا لِبَعْضِ النَّاسِ عَلَى بَعْضٍ» در این روایت «مِنْ حُقُوقِهِ حُقُوقاً» دلالت بر این موضوع دارد که منشأ حقوق متقابل بین مردم و همچنین حقوقی که در میان مردم و اسلامی باید برقرار باشد، به حق خداوند بر انسان‌ها برمی‌گردد. 📌 مسئولیت اجرای قانون اساسی اگرچه مطابق اصل ۱۱۳ بر عهده گذاشته شده است، ولی این امر به‌تناسب جایگاهی که دیگران دارند، مانع مسئولیتشان در اجرای این نمی‌باشد. 👈 برای آن که این همایش به نتیجه مطلوب خود برسد، باید آن را آغازی مناسب جهت برپایی نهضت اجرای قانون اساسی بدانیم؛ نهضتی که جز با مشارکت همگان اعم از مردم و به نتایج مهم خود نمی‌رسد. 🔘 برای رسیدن به این اهداف، علاوه بر عملیاتی کردن دستاوردهای این همایش، باید به فعالیت‌هایی در عرصه رویکرد نظری نیز بپردازیم و مهم‌ترین آن تبیین است؛ یعنی همان جنبه‌ای از فقه که به‌تصریح مقام معظم رهبری و امام بزرگوار، فقه شیعه را که عمیق‌ترین فقه اسلامی است، به سمت فقه اجتماعی و حکومتی و فقه اداره نظام زندگی ملت‌ها سوق می‌دهد. 📝 متن کامل سخنان @mabna_center 🆔Eitaa.com/TABATABAEI_IR
asnade ghanon asasiye jomhoriye eslamiye iran-enteshar-1399.pdf
11.41M
فایل بسیار ارزشمند اسناد قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (مقالات و یادداشت‌های روزنامه‌ها و مجله‌ها از دی‌ماه ۱۳۵۷ تا مرداد ۱۳۵۸) به کوشش دکتر ناصر سلطانی عضو هیات علمی دانشگاه تهران 🆔Eitaa.com/TABATABAEI_IR
قسمت نخست 🎙استاد: حجت الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه ♦️در گذشته دو مدل استعمار داشتیم، مدل اول حضور نظامی در کشورها بود. مدل دوم هم تربیت آدم هایی در دستگاه ها بود که در حکومت ها اثرگذار باشد. در حال حاضر هیچکدام از دو مدل اثرگذار نیست. ♦️امروز استعمار؛ استعمار نرم است؛ یک عده ای با هوش طبیعی خودشان مبانی ماتریالیسم، اومانیسم، سوبجکتویسم و سکولاریسم به میدان آمدند و هوش مصنوعی را خلق کردند تا هوش مصنوعی بتواند آدم‌ها را تحت تأثیر خودش قرار دهد. حتی NGOهایی (انجمن‌های مردمی) در این کشورها شکل میگیرد، آدم‌هایی با هوش طبیعی هستند که با هوش مصنوعی تربیت شده‌اند؛ شما می‌بینید اصطلاح «زن، زندگی، آزادی» را بالا می‌آورند و از آزادی، برهنگی را می‌خواهند. ♦️شرکت هایی که امروز دارند در فضای مجازی حکمرانی می‌کنند حتی هویت ملی هم ندارند. این شرکت ها آدم‌ها را در مسیر فکری‌ای که می‌خواهند، قرار می‌دهند. این، «حکمرانیِ سکولارِ فضای مجازی» است. البته حکمرانی مشارکتی هم هست؛ حکمرانی مشارکتی‌ای که مردم عروسک خیمه شب بازی هستند. 🔺این نکات، به این معنا نیست که فضای مجازی هیچ ویژگی مثبتی ندارد، فضای مجازی ویژگی های مثبتی هم دارد اما محور این بحث حکمرانی است @oisc_majazi 🆔Eitaa.com/TABATABAEI_IR
قسمت دوم: 🔺حکمرانی فضای مجازی در عرض فرهنگ و اقتصاد نیست؛ بلکه در طول آن‌ها است. مثلا علوم پایه‌ی علم پزشکی چیست؟ ریاضی و زیست و... . آیا جایگاهی در این علم برای روح است؟ در علم جدید هیچ جایی برای معنویت نمی‌گذارند. هالیوود ده‌ها فیلم برای علوم شناختی تولید می‌کند. علوم شناختی که مطرح می‌کنند هم چیزی بالاتر از نورون‌ها و مادیات نیست. 🔺این فضای مجازی دین‌داران بی‌هویت و مادی‌گرا تربیت می‌کند. طبق امار از هشت میلیارد جمعیت جهان، هفت میلیارد نفر موحد هستند ولی اکثراً سکولار هستند و این حکمرانی فضای مجازی روز به روز بشر را به سمت انحطاط و بی دینی می‌برد. 🔺همین فضای مجازی نیرو های انقلابی ما را منحرف کرده است. ⁉️حال راه حل چیست؟ یک ایده این است که بساط فضای مجازی را جمع کنیم. ایده دیگر این است که ما چاره ای نداریم و گرفتار جبر فضای مجازی هستیم. راه سومی هم هست که بیاییم از حکمرانی حکمی فضای مجازی استفاده کنیم. @oisc_majazi 🆔Eitaa.com/TABATABAEI_IR
قسمت سوم: 🔺 منظور از حکمرانی حکمی فضای مجازی در مقابل غیرحکمی چیست؟ حکمرانی سکولار با هوش طبیعی سکولار، هوش مصنوعی می‌سازد. ما هم باید با راهکارهای حکمی هوش مصنوعی بسازیم، مبتنی بودن بر حکمت یعنی چه؟ حکمت یک مفهوم قرآنی است و معادلی در زبان‌های دیگر ندارد. حکمت عبارت است از علم نافع مبتنی بر خرد ناب. 🔺مشکل حکمرانی فضای مجازی در دنیای مدرن این نیست که عقل معاش ندارد؛ مشکل غرب در فقدان معاد است؛ سکولاریسم. 🔺در این مبنا همه چیز در خدمت ثروت است؛ زن، آزادی و همه چیز در خدمت ثروت است. با هوش مصنوعی کاری می‌کنند که همه چیز به ماشین سپرده و مسخ می‌شود. 🔺اگر هوش مصنوعی حکمی ایجاد کردیم، دیگر نمی‌توانیم از هیچ علمی استفاده کنیم جز این که حکمی باشد. وقتی داریم از روانشناسی در هوش مصنوعی صحبت می‌کنیم، باید نسبت آن با انسان حکیم را بدانیم. یعنی رسماً هر تئوری در علوم شناختی؛ فلسفه ذهن؛ عصب شناسی؛ روان شناسی باید در نسبت با حکمت معنا شود. 🔺ما چگونه فضای مجازی را به سمت حکمرانی حکمی ببریم؟ اگر حکمرانی فضای مجازی بخواهد به حکمت پیوند بخورد باید میان مردم و مسئولین گفتمان سازی کرد. بسیاری از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی از جنگ شناختی خبر ندارند. حتی در برنامه‌های تلویزیون ما این را می‌بینیم. بدترین فیلم‌ها را در شبکه نمایش پخش می‌کنند. اصلا چیزی به عنوان اهمیت دادن به عقلانیت انسان در نهادهای ما وجود ندارد. @oisc_majazi 🆔Eitaa.com/TABATABAEI_IR
🌸آثار نماز شب در دنیا🌸 1️⃣حفظ از گناه 2️⃣ریزش گناهان 3️⃣رفع مشکلات و گرفتاریها 4️⃣نورانیت و زیبایی صورت 5️⃣به اجابت رسیدن دعا 6️⃣درمان بیماریها 7️⃣زیاد شدن روزی و مهمتر از همه اینکه، انسان در اثر خلوت با خدا و نمازشب به آرامش زیادی می رسد. 🆔Eitaa.com/TABATABAEI_IR
⛔️ خبر خوب برای جا ماندگان سود سهام عدالت جهت دریافت سود 20,298,251 ریالی سهام عدالت به لینک زیر مراجعه فرمایید. https://saham-edalet1401.ml من خودم گرفتم دوستان بگیرید کسایی ک ندارند هم میتونن ثبت نام کنند. ⛔️⛔️⛔️ بر حذر باشید از این بد افزار 🆔Eitaa.com/TABATABAEI_IR
recording-20221213-082344.mp3
9.67M
❇️ حضرت آیت الله کعبی (حفظه الله) ✳️ فقه محاربه و افساد فی الارض 🆔Eitaa.com/TABATABAEI_IR
امکان جستجو در بیش از 21000 عنوان کتاب از ناشران معتبر الزویر و اشپرینگر در کتابخانه دیجیتال و امکان دانلود برای دانشجویان و اساتید دانشگاه تهران با انتخاب گزینه کتاب لاتین در نوع مدرک. https://utdlib.ut.ac.ir/ 🆔Eitaa.com/TABATABAEI_IR
https://asas.iripo.ir/ سامانه پیگیری اجرای قانون اساسی 🆔Eitaa.com/TABATABAEI_IR
🟢مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزه های علمیه) برگزار می‌نماید: 🌐 نشست علمی هم‌اندیشی: «بررسی حقوقی؛ محاربه» 🎙با حضور: 1️⃣ حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدرضا باقرزاده 2️⃣ حجت الاسلام والمسلمین دکتر رضا محمدی 🎙 دبیر علمی: جناب آقای دکتر حسین مختاری ⏰ زمان: پنجشنبه 24 آذر 1401 - ساعت 10 صبح 🏢مكان: قم، بلوار شهید کیوانفر، انتهای کوچه6، مدرسه علمیه جعفریه 🔸پخش با اینترنت رایگان در تلویزیون اینترنتی پاسخ: 🖇 https://heyatonline.ir/pasokh.tv ◄ مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزه‌های علمیه) @spasokh
📚📚ویژگی های یک مجله ISI خوب(قسمت اول) دانشجویان و پژوهشگران در آخرین مرحله از فرایند پژوهش خود، باید نتایج آن را منتشر کنند که این مرحله معمولاً با انتخاب یک مجله مناسب و چاپ مقاله پایان می‌پذیرد. بارها مشاهده شده است که یک مقاله قوی و خوب در یک مجله ضعیف و نامناسب به چاپ رسیده است و به نوعی زحمات نویسنده مقاله به هدر رفته است. در این مطلب چند نکته درباره انتخاب یک مجله مناسب ISI برای چاپ مقاله را به شما توضیح خواهیم داد. ✅معیارهای انتخاب ژورنال ISI مناسب عبارتند از: 💢 حیطه مجله: هر مجله در یک حیطه پژهشی خاص برای مثال روانشناسی یا پزشکی فعالیت می‌کند. شما باید در سایت مجله گستره موضوعی که آن مجله به انتشار مقاله می‌پردازد را بررسی کنید و در صورتی که مقاله شما با موضوعات مجله مرتبط است اقدام به ارسال مقاله خود نمایید. البته یک نکته مهم این است که هر چه مجله مورد نظر تخصصی‌تر باشد احتمال پذیرفتن مقاله دشوارتر است. برای مثال یک مجله که در حیطه بیماری آلزایمر فعالیت می‌کند از پژوهشگران برتر این حیطه به عنوان داور استفاده می‌کنند و مقاله شما توسط آنان بررسی می‌شود. اما یک مقاله در حیطه پزشکی احتمالاً از داورانی استفاده می‌کند که در حیطه شما دارای تخصص کافی نیستند و بنابراین خیلی سخت‌گیری نخواهند کرد. 💢 نمایه شدن مجله: باید دقت نمایید که مجله مورد نظر حتماً در لیست مجلات ISI نمایه شده باشد. همچنین شما می‌توانید در لیست مجلات اسکوپوس، پاب مد یا ISC نیز مقاله خود را چاپ کنید. مهم این است که شما اول ملاک خود را تعیین کنید که مجله باید در کجا نمایه شود. برای دریافت لیست مجلات ISI به اینجا مراجعه نمایید. 💢 ضریب تأثیر: اگر می‌خواهید مقاله خود را در مجلات ISI چاپ کنید باید ببینید مجله چه ضریب تأثیری دارد. اگر مقاله شما قوی است از مجلات با ضریب تأثیر بالا استفاده کنید و در غیر این صورت مجلات بدون ضریب تأثیر یا با ضریب تأثیر پایین را انتخاب کنید. 💢 تعداد شماره‌های چاپ در سال: برخی مجلات ۱ یا ۲ بار در سال چاپ می‌شوند در حالی که برخی دیگر ۴ بار یا ۶ بار و حتی گاهی اوقات ۱۲ بار و بیشتر. هر چه مجله‌ای شماره‌های بیشتری در سال چاپ کند احتمال پذیرش بیشتر و زمان بررسی مقاله شما کمتر خواهد. 🆔Eitaa.com/TABATABAEI_IR
📝ساختار : 🔹چکیده مقالات علمی، چه فارسی، چه انگلیسی، تابع ساختار IMRAD است. و شامل بخشهای زیر است: 1. Introduction 🔹مقدمه: در این بخش باید اهداف، فرضیه ها وعلت انجام تحقیق و به نوعی مسئله و اهمیت تحقیق بیان شود. چرا این تحقیق انجام شده و چه سؤالات، اهداف و فرضیه هایی وجود داشته؟ 2. Methods 🔹روش شناسی تحقیق: در این بخش به توضیح روش تحقیق، افراد شرکت کننده در تحقیق(جامعه و نمونه) ، و ابزار تحقیق پرداخته می شود. چه وقت، کجا و چطور این تحقیق انجام شده و چه مواد و لوازمی برای انجام آن استفاده شده و چه کسانی در گروههای مورد توجه تحقیق حضور داشتند؟ 3. Results 🔹نتایج: نتیجه آزمون فرضیه ها در اینجا ارائه می شود یعنی چه پاسخی به سؤال تحقیق به دست آوردید و نتیجه تحقیق چه بود؟ 4. Discussion 🔹بحث: پاسخ به دست آمده بیانگر چه واقعیتی است و چرا مهم است؟ از چه جهت این یافته با یافته های سایر محققان سازگاری دارد؟ و چه دیدگاهی برای تحقیقات آتی وجود دارد؟ 🆔Eitaa.com/TABATABAEI_IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 مقام معظم رهبری مدظله العالی: پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. 🗓 ۲۵ آذرماه، روز ملی پژوهش گرامی باد. 🆔Eitaa.com/TABATABAEI_IR
🔴 پژوهش در کلام مقام معظم رهبری (مدظله العالی) 🆔Eitaa.com/TABATABAEI_IR