🌹 پیام قرآنی ٣ مرداد ١٤٠٢
👈 هر روز یک آیه:
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تُلْهِكُمْ أَمْوَالُكُمْ وَلَا أَوْلَادُكُمْ عَنْ ذِكْرِ اللَّهِ ۚ وَمَنْ يَفْعَلْ ذَٰلِكَ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْخَاسِرُونَ
۞آیه ۹ سوره منافقون۞
اى كسانىكه ايمان آوردهايد! اموال و اولادتان شما را از ياد خدا غافل نسازد و كسانى كه چنين كنند، آنان همان زيانكارانند.
💬 پیام ها ۱- براى آن كه مؤمنان را موعظه كنيد و آنان بپذيرند، به آنان شخصيت دهيد. يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا ...
۲- لازمه ايمان، برترى دادن ياد خدا بر مال و فرزند است. يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا تُلْهِكُمْ أَمْوالُكُمْ ...
۳- مال و فرزند، كم يا زيادش، مىتواند مانع ياد خدا باشد. أَمْوالُكُمْ ... أَوْلادُكُمْ
۴- خسارت واقعى، غفلت از ياد خدا است. «فَأُولئِكَ هُمُ الْخاسِرُونَ» (از دست دادن مال و فرزند، خسارت جزئى است، ولى غفلت از خالق خسارت كلى است.)
🌐 پایگاه اندیشه حقوق عمومی و فضای مجازی
🆔 https://eitaa.com/joinchat/359333911Cd8a553d432
📰 صفحه نخست روزنامههای سه شنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
🌐 پایگاه اندیشه حقوق عمومی و فضای مجازی
🆔 https://eitaa.com/joinchat/359333911Cd8a553d432
#یک_دقیقه_مطالعه
🥀برگ هفتم
در روز هفتم محرم عبید الله بن زیاد ضمن نامهای به عمر بن سعد از وی خواست تا با سپاهیان خود بین امام حسین و یاران، و آب فرات فاصله ایجاد کرده و اجازه نوشیدن آب به آنها ندهد.
عمر بن سعد نیز بدون فاصله «عمرو بن حجاج» را با ۵۰۰ سوار در کنار شریعه فرات مستقر کرد و مانع دسترسی امام حسین علیه السلام و یارانش به آب شدند.
مردی به نام «عبدالله بن حصین ازدی »، که از قبیله «بجیله » بود، فریاد برآورد: ای حسین! این آب را دیگر بسان رنگ آسمانی نخواهی دید! به خدا سوگند که قطرهای از آن را نخواهی آشامید، تا از عطش جان دهی!
امام علیه السلام فرمودند: خدایا! او را از تشنگی بکش و هرگز او را مشمول رحمت خود قرار نده.
حمید بن مسلم میگوید: به خدا سوگند که پس از این گفتگو به دیدار او رفتم در حالی که بیمار بود، قسم به آن خدایی که جز او پروردگاری نیست، دیدم که عبدالله بن حصین آنقدر آب می آشامید تا شکمش بالا میآمد و آن را بالا میآورد و باز فریاد میزد: العطش! باز آب میخورد، ولی سیراب نمیشد. چنین بود تا به هلاکت رسید.
📕ارشاد شیخ مفید، ج۲، ص۸۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#یادداشت
(( آقا مرا به لاک سیاه همان زنی که پشت دسته های عزا میرود،ببخش .))
قسم به ابزار تبرج که با آن وضو و غسل صحیح نیست....
⛔️ آقای صدا و سیما! چرا اصرار به استفاده از برخی از مداحان خاص دارید؟؟!!
⛔️ چرا از مداحانی که بعضا حاشیه دارند و هنوز کانالهای معاند ماهواره، از فیلمهای لورفتهشان، خوراک تاختوتاز به هیئات امام حسین (ع) دارند، استفاده میشود؟ آنهم برای مداحی برای کودکان و نوجوانان در شبکه پویا!!
🔺 از نگاه #حقوق_خصوصی و حفظ حرمت مومن و از باب (ضع امر اخیک علی احسنه) توجیهات حاشیههای این مداحان را می پذیریم و حمل بر احسن میکنیم. اما شما از باب #حقوق_عمومی و در معرض تهمت واقع نشدن نظام و میراث عظیم عزاداری، چه اصراری بر استفاده از برخی را دارید...
آیا قحط المداح است یا روابطی در پشت پرده وجود دارد....
🔺بماند اصرارتان برای افزودن موسیقی به مداحیها و تبدیل مداحان به خواننده و تغییر ذائقه شنوندگان....
آقای صدا و سیما میشنوی؟؟
✅ مداحان مخلص، خوشالحان اما گمنام کجای برنامههایتان هستند؟!!
چه ضابطهای برای دعوت از مداحان در صداوسیما وجود دارد؟؟
#حکومت_ضابطه_بر_رابطه
#شایسته_سالاری
#ارتقای_سواد_مداحان
#حفظ_نظام
#حفظ_میراث_عزاداری
#هزینه_نتراشیدن_برای_نظام
🌹 پیام قرآنی ۴ مرداد ١٤٠۲
👈 هر روز یک آیه:
۞ وَأَقِيمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّكَاةَ وَارْكَعُوا مَعَ الرَّاكِعِينَ ۞
۞آیه ۴۳ سوره بقره۞
و نماز را بپاداريد و زكات را بپردازيد و همراه با ركوع كنندگان، ركوع نماييد.
💬 پیام ها
۱- بعد از دعوت به ايمان، دعوت به عمل صالح است. «آمِنُوا ... أَقِيمُوا»
۲- نماز و زكات، در آئين يهود نيز بوده است. «أَقِيمُوا الصَّلاةَ وَ آتُوا الزَّكاةَ»
۳- رابطه با خدا، از طريق نماز و كمك به خلق خدا، از طريق زكات و همراهى با ديگران، يك مثلّث مقدّس است. «أَقِيمُوا، آتُوا، ارْكَعُوا»
۴- شايد بتوان گفت اصل فرمان نماز، با جماعت است. اساس دين بر حضور در اجتماع و دورى از انزوا و گوشهنشينى است. «وَ ارْكَعُوا مَعَ الرَّاكِعِينَ»
🌐 پایگاه اندیشه حقوق عمومی و فضای مجازی
🆔 https://eitaa.com/joinchat/359333911Cd8a553d432
📰 صفحه نخست روزنامههای چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۲
🌐 پایگاه اندیشه حقوق عمومی و فضای مجازی
🆔 https://eitaa.com/joinchat/359333911Cd8a553d432
#یک_دقیقه_مطالعه
🥀برگ هشتم
امام(ع) کلنگی برداشت و در پشت خیمهها به فاصله۱۹ گام به طرف قبله، زمین را کند، آبی گوارا بیرون آمد و همه نوشیدند و مشکها را پر کردند، سپس آن آب ناپدید شد. هنگامی که خبر این ماجرا به عبیدالله رسید، پیکی نزد عمر بن سعد فرستاد که به محض دریافت این نامه، بیش از پیش مراقبت کن که دست آنها به آب نرسد.
یکی از یاران از امام(ع) اجازه گرفت تا با عمر بن سعد گفتگو کند. حضرت اجازه داد و او بدون آنکه سلام کند بر عمر بن سعد وارد شد، او گفت: چه چیز تو را از سلام کردن به من بازداشته است؟ مگر من مسلمان نیستم؟ گفت:اگر تو خود را مسلمان میپنداری پس چرا تصمیم به کشتن عترت پیامبر(ص) گرفتهای؟
ابن سعد گفت: ای همدانی! من در لحظات حساسی قرار گرفتهام و نمیدانم باید چه کنم، آیا حکومت ری را رها کنم، حکومتی که در اشتیاقش میسوزم؟ و یا دستانم به خون حسین آلوده گردد، در حالی که میدانم کیفر این کار، آتش است؟
امام(ع) با ابن سعد ملاقاتی داشتند.
در این ملاقات ابن سعد هر بار در برابر سؤال امام(ع) که فرمود: آیا میخواهی با من مقاتله کنی؟ عذری آورد.
📕بحارالانوار، ج ۴۴، ص۳۸۸
#معرفیکتاب
#کتاب_تحسین_شده_ازسوی_رهبری
🌑 آذرخشی دیگر از آسمان کربلا
🖋 علامه مصباح یزدی (ره)
🔸 شبهاتى پیرامون عاشورا و بزرگداشت آن: علت گرامیداشت عاشورا؟ چرا عزادارى میكنیم، آیا بهتر نیست به جاى عزادارى از جلسات بحث و گفتوگو بهره ببریم؟ چرا باید دشمنان امام حسین(ع) را لعن كرد؟
🔸 زمینههاى قیام عاشورا: پیشینه تاریخى واقعه عاشورا؛ عوامل انحراف جامعه اسلامى؛ دقت امام على(ع) در اجراى حدود و احكام الهى، زمینهساز حقد و كینه دنیاطلبان؛ روشهاى به كارگیرى عوامل انحراف از سوى معاویه؛ علل انفعال جامعه در برابر فعالیتهاى معاویه؛ راههاى مقابله با عوامل انحراف در جامعه
🔸 هدف قیام عاشورا: اصلاح مفاسد به منزله هدف اصلى امام حسین(ع)؛ مفهوم اصلاح و اصلاحات؛ تأثیر نظام ارزشى در مفهوم اصلاح؛ اصلاح مطلوب از دیدگاه قرآن؛ امر به معروف و نهى از منكر به منزله هدف دیگر قیام عاشورا؛ اهمیت امر به معروف و نهى از منكر و عاقبت ترك آن
🔸 گستره امر به معروف و نهى از منكر به صورت عام و خاص؛ گستره معناى جهاد؛ مصادیق امر به معروف و نهى از منكر به معناى عام؛ معناى اصطلاحى و مراتب امر به معروف و نهى از منكر؛ احساس مسئولیت در قبال دیگران؛ امر به معروف و نهى از منكر در قرآن
🔸 وظیفه حكومت و جامعه در زمینه آموزش احكام و مسائل اسلامى و مقابله با توطئههاى دشمنان
🌐 مشاهده متن کامل کتاب
http://mesbahyazdi.iki.ac.ir/node/1644
🌐 پایگاه اندیشه حقوق عمومی و فضای مجازی
🆔 https://eitaa.com/joinchat/359333911Cd8a553d432
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺قسمت هشتم: امام حسین (علیه السّلام) در کلام اوگرا (دانشمند روسى)
#سخنرانی_انگلیسی
#دکتر_طباطبائی
#سازمان_فرهنگ_و_ارتباطات_اسلامی
🌐 پایگاه اندیشه حقوق عمومی و فضای مجازی
🆔 https://eitaa.com/joinchat/359333911Cd8a553d432
◽️همایش ملی تنظیمگری فضای مجازی برگزار می شود
🔸 توسط #مرکز_مطالعات_فضای_مجازی و با شعار تنظیمگری مردمی، همگرا و اخلاقمدار همایش ملی تنظیمگری فضای مجازی برگزار می شود.
💢 همایش #تنظیمگری_فضای_مجازی به منظور تبیین چارچوب های نظری تنظیمگری مطلوب؛ گفتمانسازی و ترویج تنظیمگری؛ تبیین مسایل تنظیمگری و ارائه راهکارهای تنظیمگری فضای مجازی کشور در محورهای مبانی و اصول تنظیمگری فضای مجازی، مسائل و چالشهای تنظیمگری فضای مجازی کشور، و راهکارها و راهبردهای تنظیمگری فضای مجازی برگزار می شود.
🔍 ادامه را بخوانید👇
🌐 iict.ac.ir/htanzzimgari
🌐 پایگاه اندیشه حقوق عمومی و فضای مجازی
🆔 https://eitaa.com/joinchat/359333911Cd8a553d432