eitaa logo
اندیشه حقوق عمومی و فضای مجازی
1هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
610 ویدیو
198 فایل
کانال دکتر سیدعلیرضا طباطبایی (عضو هیئت علمی دانشگاه علوم قضائی و خدمات اداری) #دانش‌آموخته‌حوزه‌علمیه‌قم #دکتری‌حقوق‌عمومی #دکتری‌حقوق‌فضای‌مجازی #مبلغ_زبان‌دان ارتباط با کانال: @STABATABAEI_IR فقاهتی @radasabz برهانی @Borhani_99
مشاهده در ایتا
دانلود
🇮🇷 ایرانیان عزیز داخل و خارج از کشور! اینجا تنها کشوری است که در ميان بحران جهانی کرونا: 🌿۱. مردمش به بیمارستان‌ها غذا می‌فرستند. 🌿۲. صاحب‌خانه‌ها از اجاره‌ها گذشت می‌کنند. 🌿۳. به یکدیگر ماسک و مواد ضدعفونی هدیه می‌دهند . 🌿۴. داوطلبانه بسیج می‌شوند و خیابان‌ها را ضدعفونی می‌کنند. 🌿۵. در صف‌های طولانی خرید نمی‌ایستند و فروشگاه‌ها را غارت نمی‌نمایند. ✅ در حالی‌که ایران چند سال است که تحت دشوارترین تحریم‌های اقتصادی از سوی آمریکا🇺🇸 و اروپا🇪🇺 و جنگ رسانه‌ای🔇 به سر می‌برد. @Drsart
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅بيانات مهم مقام معظم رهبری در مورد(ع) 🇮🇷پایگاه اندیشه حقوق عمومی و فضای مجازی 🆔@Drsart
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_243572441.mp3
11.9M
✅ صوت كامل سخنراني مقام معظم رهبری 1399/1/3 🔺شنیدن این سخنرانی برای دانشجویان حقوق به ویژه گرایش توصیه می‌شود. 🇮🇷 پایگاه اندیشه حقوق عمومی و حقوق فضای مجازی @Drsart
🌿 انتشار اختصاصی دیدار تاریخی مقام معظم رهبری از سرزمین هزار ادیان ⏰ ⏰ دوشنبه‌‌ها و جمعه‌ها 🇮🇷اندیشه حقوق عمومی و حقوق فضای مجازی 👇 🆔https://eitaa.com/Drsart 🆔sapp.ir/dr.sart 🆔 تلگرام (ویژه ایرانیان خارج از کشور) t.me/dandishehoghoghomoomi
🌿 قسمت ٢٨: پس از شهرهای بمبئی و پونا، شهر دهلی سومین مقصد مقام معظم رهبری در سفر تاریخی به شبه قاره است. در این شهر برگهای زرینی از تاریخ انقلاب در صحنه بین الملل ورق می‌خورد. در قسمت ۲۸ با این شهر آشنا می‌شویم: 🔷 «دلهی» در خوانش هندی و انگلیسی و «دهلی» در خوانش فارسی و اردو، دومین کلان‌شهر بزرگ هند پس از بمبئی است و «دهلی‌نو»- پایتخت هند- بخشی از این کلان‌شهر است. دهلی در ناحیه مرکزی نیمه شمالی هند و در ساحل غربی رود «یامونا» بر روی جلگه رود گنگ واقع است. 🔷 دهلی با قدمتی افزون بر پنج‌هزار سال به همراه «دمشق» و «بنارس» از کهن‌ترین شهرهای جهان به شمار می‌آید و آثار دوران تمدن «موهنجودارو» یا «دره رود سند» در آن یافت شده است. این شهر تاکنون یازده بار ویران گشته و از نو بنا شده است و قدیمی‌ترین ناحیه مسکونی جهان به‌شمار می‌رود که تاکنون، همواره مورد سکونت بوده است. 🔶 دهلی آمیخته‌ای از جامعه سنتی و مدرن و نمودی از اجتماع مذاهب، قومیت‌ها و فرهنگ‌های گوناگون است. زبان‌های رسمی مردم این شهر هندی، پنجابی، اردو و انگلیسی است. 🔷 دهلی شهری هم روحانی و معنوی است و هم آلودگی و فساد در گوشه و کنار آن موج می‌زند. اگر در شهر قدم بزنید، می‌بینید این شهر کاملاً به دو قسمت قدیم و جدید تقسیم شده است. شهر قدیم دهلی، پوشیده از خانه‌های قدیمی و محقر و خیابان‌های تنگ و تاریکِ مال‌رو است که عطر ادویه‌های هندی از دکه‌های کنار خیابان، در کوچه‌بازارهای پر پیچ‌وخم آن پیچیده است؛ اما گویا طرف دیگر شهر - در سمت جنوبی- دنیای دیگری است. دهلی‌نو منطقه‌ای آرام، آراسته و سبز که در کنار خیابان‌های بلند و پهن آن، خانه‌ها و عمارت‌هایی زیبا به سبک غربی قد برافراشته ‌است. 🔶 خانه‌هایی که به دست استعمارگران بریتانیایی و هنگامی که دهلی توسط آن‌ها به عنوان پایتخت اعلام شد، بنا شده‌ است. 🔷 از سال ۱۷۷۲ تا ۱۹۱۱م. شهر «کلکته» پایتخت هندوستان بوده است، اما به سبب مرکزیت دهلی، «جرج پنجم بریتانیا» که در دهه ۱۹۰۰م. پادشاه و مالک هند به‌شمار می‌آمد، پایتخت را به دهلی منتقل می‌کند. پس از این انتقال، طراحی دهلی‌نو توسط یک معمار برجسته انگلیسی به نام «ادوین لوتینز» در جنوب دهلی آغاز می‌گردد و دهلی‌نو پس از استقلال شبه قاره نیز به عنوان پایتخت باقی می‌ماند. 🔶 از جنبه‌های اهمیت دهلی برای مسلمانان آن است که این شهر، نخستین پایتخت حکومت مسلمانان در شبه قاره از قرن دوازده تا نوزدهم میلادی بوده است. طی قرون متمادی، دهلی، نبردها و ویرانی‌های فراوانی به خود دیده‌است که از مهم‌ترین آن‌ها حمله «تیمور» و «نادر شاه» است. «تخت طاووس» و الماس معروف «دریای نور» از غنائم پر ارزشی است که از این شهر به ایران منتقل شده است. 🔷 یکی از جنبه‌های اهمیت سیاسی دهلی در قرون معاصر آن است که طلیعه نبرد برای رهایی از استعمار از این شهر تلألؤ می‌کند و نخستین جنگ برای استقلال شبه قاره، در سال ۱۸۷۵م. در دهلی ورق می‌خورد. 🔶 این کلان‌شهر یکی از مراکز اصلی سکونت مسلمانان اعم از شیعه و سنی است و «مسجد جامع دهلی» - به‌ویژه در آدینه‌ها- شاهد حضور انبوهی از نمازگزاران است. اوج مراسم مذهبی شیعیان در دهلی روز عاشورا است. در این روز که از تعطیلات رسمی و سراسری هند است، اهل تسنن همراه با شیعیان و یا به صورت مجزا در مراسم عزاداری شرکت می‌کنند. 🔷 برخی از مهم‌ترین اماکن تاریخی و گردشگری این شهر عبارت‌اند از: قلعه سرخ، دروازه هندوستان، 🕌مسجد جامع، قُطُب منار، گالری ملی هنرهای نوگرا، گاندی اسمیریتی، چاندنی چوک، راج پت، آرامگاه همایون، لوتوس تمپل یا معبد نیلوفر، آرامگاه صفدر جنگ و معبد آکشاردام. ادامه دارد..... ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔰سفیر صبح (واکاوی دیدار تاریخی مقام معظم رهبری از شبه قاره هند) 🔹️🔹️🔹️🔹️ ✍ حجت‌الاسلام دکتر سیدعلیرضا طباطبایی (مسئول پایگاه اندیشه‌ حقوق‌ عمومی) 🔹️🔹️🔹️🔹️ 🌿 تنظیم نرگس حشمتی سیده‌فاطمه طباطبائی مریم مددی 🆔 https://eitaa.com/Drsart 🆔 sapp.ir/dr.sart 🆔 @andishehoghoghomoomi
در دهلی نمادی از شکوه دوره حکومت مسلمانان در شبه قاره هند
بسم الله ✅ یادداشتی از یا از صداوسیما برای دعوت از مراجع تقلید 🔺هم‌اکنون به بهانه گروهی از خرده‌گرایش‌های خبیث که نامدارترین آنها گروه‌های وهابی و روشنفکرنماهای سکولار هستند، در فضای‌رهاشدهٔ مجازی -قتلگاه جوانان- در حال گرفتن ماهی از آب گل‌آلودند و بر اعتقادات شیعیان که پایه‌های قویِ عقلی، قرآنی و روایی دارد، می‌تازند. 🔺حرکت نیروهای ارزشی و انقلابی در پاسخ به شبهات، چندان موثر و موج‌آسا به نظر نمی‌رسد. (سوگمندانه باید گفت برخی از انرژی‌ها هم صرف دعوای طب سنتی و جدید می‌شود‌.) آیا صدا و سیما نباید مانند شب‌های رمضان، تمام امکانات خود را برای سخن گفتن مستقیم مراجع عظام تقلید با مردم به کار گیرد⁉️ آیا صداوسیما همچنان می‌خواهد به جای تزریق آرامش واقعی که تنها با علم و معنویت حاصل می‌شود با مخدرهایی چون موسیقی و کم‌سواد به جامعه آرامش کاذب دهد⁉️ 🇮🇷 که مظهر و تلفیق علم و معنویت‌اند، در طول تاریخ پرافتخار ایران، همواره پناهگاه و ملجأ مردم ما بوده‌اند. سخن گفتن مستقیم این بزرگواران با مردم، هم برای مردم آرامش‌آفرین است و هم جهت پاسخ علمی به شبهات و ایمن‌سازی روح و روان جامعه لازم است. ⛔️ احتمالا گروهی این امر را بدین سبب بر‌نمی‌تابند که تنها خواص را درگیر کرده، نه توده‌های مردم را و اگر به این مباحث ضریب داده شود، گروه بیشتری در معرض شبهات قرار می‌گیرند. پاسخ این است: 🔺اولا، آشنایان با فضای مجازی می‌دانند، با ورود ویروس شبهه در فضای مجازی، احتمال سرایت آن (wanted or unwanted) برای همه وجود دارد. این خاصیت امر دیجیتالی است. 🔺ثانیا، دگر اندیشان با تمام ظرفیت رسانه‌ای در پی انتشار این شبهات هستند. 🔺ثالثا، در آینده ممکن است، ویروس‌های شبهات در سطح وسیع‌تری انتشار یابد و بدیهی است، پیشگیری و مقاوم‌سازی فکری جامعه، همواره بهتر از درمان است. تا کی ما باید پدافندی عمل کرده و منتظر حمله باشیم. آفند، بهترین دفاع است. به عنوان یک طلبه کوچک برایم چقدر تلخ است که بگویم، شبکه‌های مسیحی انگلیسی و ایتالیایی زبان (با توجه به تلفات بالای در ایتالیا و ) بهتر از امثال بنده وارد میدان شده‌اند!! سیدعلیرضا طباطبائی دانش آموخته حوزه علمیه قم دکتری حقوق عمومی دکتری حقوق فضای مجازی‌ @Drsart
کتابی‌ برای‌ مطالعه در ایام 🔸جلد سوم کتاب «تمامیت ارضی ایران در دوران پهلوی‌» تألیف آقای محمدعلی بهمنی قاجار به موضوع می‌پردازد. کتاب در سی و هفتمین دوره جایزه کتاب سال در بخش تاریخ، توسط هیات داوران «شایسته تقدیر» شناخته شد. این کتاب در سال 1397 توسط مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی منتشر شد. 🔹 به یکی از مهم‌ترین موضوعات پنجاه سال اخیر ایران است که در این جلد با اتکا به اسناد دست اول و کمتر دیده شده به موضوع پرداخته شده است. 🔸این کتاب را می‌توانید با سفارش آنلاین از سایت‌های کتابفروشی، درب منزل تحویل بگیرید. 🇮🇷 پایگاه اندیشه حقوق عمومی و حقوق فضای مجازی 🆔 @Drsart
https://www.farsnews.ir/news/13990107000688 ✅ پیشنهاد «هفته جهانی طلب امداد الهی و اعلام اضطرار به منجی موعود» در برابر اپیدمی 👆 @Drsart
✅ فقه فضاي مجازی (در سپهر فقه سیاسی و حقوق عمومی) 🔺جدیدترین اثر سیدعلیرضا طباطبایی (با مقدمه‌ای از رئیس دانشگاه حقوق مدرن هند) ⏰ بزودی گزیده‌هایی از این کتاب، به صورت اختصاصی در "پایگاه اندیشه حقوق عمومی و فضای مجازی" بارگزاری خواهد شد. 🆔https://eitaa.com/Drsart (ایتا) 🆔sapp.ir/dr.sart (سروش) 🆔 (تلگرام) t.me/dandishehoghoghomoomi
📚 انتشار اختصاصی دیدار تاریخی مقام معظم رهبری از شبه قاره هند ⏰⏰ دوشنبه‌ها و جمعه‌ها ✅ دیدار مقام‌ معظم رهبری از 🌿 قسمت ٢٩: مسأله و 🔶 هواپیمای حامل نماینده امام خمینی که از فرودگاه بمبئی پرواز کرده است، بامداد در فرودگاه دهلی هند به زمین می‌نشیند. 🔶 گرچه در آن ایام، آیت‌الله خامنه‌ای (حفظه‌الله) عنوان امام جمعه تهران و نماینده امام (ره) در شورای عالی دفاع را دارند، اما به سبب عدم وجود مقام متناظر با سمت‌های ایشان، سفر، یک سفر رسمی دیپلماتیک تلقی نمی‌شد؛ با این حال، برخی از مقامات سیاسی دولت هند از جمله مسئول تشریفات وزارت خارجه هند به همراه سفیر جمهوری اسلامی ایران، به استقبال حضرت آقا در فرودگاه آمده و ایشان با رعایت تشریفات رسمی از پاویون وارد دهلی می‌شوند. 🔷 در این شهر نیز مانند شهرهای دیگر، تعداد پُر شماری از👨‍🎓 دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در هند، به استقبال ایشان در فرودگاه آمده‌اند، وانگهی، حرکتی نسنجیده از آنان سر می‌زند. در برابر مقامات رسمی از کشور هند که به استقبال معظم‌له آمده‌اند، گروهی از دانشجویان، شعار تصفیه سفارت و بانگ انزجار از سفیر جمهوری اسلامی می‌دهند. 🔶 معظم له به سبب عدم موقعیت شناسی این گروه از دانشجویان، گله‌مند شده و آن را غیرسازنده توصیف و جمع آنان را ترک می‌کنند. 🔺«چرا دعوایی خانگی در حضور مسئولان کشور دیگر؟!» 🔺«مسأله آبروی جمهوری اسلامی ایران است و سفیر با فرض هر اشکالی، در حال حاضر نماینده جمهوری اسلامی است و آبروی نطام تلقی می‌شود. مسأله سفارتخانه از راه وزارت خارجه و در تهران باید حل شود.» 🔺«اختلاف نظرها و دعواها داخلی است و نباید در برابر کشورهای دیگر اقتدار کشور ما خدشه‌دار شود. اگر هم انتقادی داشتید، من لحظاتی بعد در کنار شما بودم و شما می‌توانستید نقدهای خود را در جامعه خودمان بیان کنید» 🔺«اگر در داخل اختلافی هست، در خارج منعکس نکنید. این مشتاقان انقلاب را بدبین و انقلاب را تضعیف می‌کند.» 🔷 این‌ها مضامین فرمایشات معظم‌له در آن روز و روزهای بعد در دیدار با دانشجویان در عدم تأیید حرکت این گروه از دانشجویان است. بگذریم از اینکه برخی از افراطیون آن زمان، امروزه با تفریط، از طرف دیگر سقوط کرده‌اند. 🔶 نخستین سفیر جمهوری اسلامی در هند که از سوی آقای «ابراهیم یزدی» تأیید شدند، مرحوم آقای «ابوالفضائل مجتهدی» است. شخصی متدین اما دارای سبک زندگی متجددانه. از آنجا که سابقه مدیریت در رژیم گذشته را نیز دارد، گروهی از دانشجویان ارادتی به ایشان ندارند. دانشجویان از آقای «محمدطه عبدخدایی» می‌خواهند که از آیت‌الله خامنه‌ای (حفظه‌الله) درخواست کنند که در مهمان‌سرای سفارت مستقر نشوند. ایشان موضوع را به صورت تلفنی با معظم‌له در میان می‌گذارند و اظهار می‌دارند از آنجا که سبک زندگی سفیر تجملاتی یا به تعبیر دانشجویان، غیر انقلابی است، دانشجویان تقاضا دارند که شما در محل اقامتگاه سفیر، رحل اقامت نیفکنید. 🔷 این تقاضا مورد اجابت واقع می‌شود و نماینده امام خمینی که همواره گریزان از تجملات بوده و هستند، در منزل یکی از دانشجویان سکنی می‌گزینند. ادامه دارد.... ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔰سفیر صبح (واکاوی دیدار تاریخی مقام معظم رهبری از شبه قاره هند) 🔹️🔹️🔹️🔹️ ✍ حجت‌الاسلام دکتر سیدعلیرضا طباطبایی (مسئول پایگاه اندیشه‌ حقوق‌ عمومی) 🔹️🔹️🔹️🔹️ 🌿 تنظیم نرگس حشمتی سیده‌فاطمه طباطبائی مریم مددی 🆔 https://eitaa.com/Drsart 🆔 sapp.ir/dr.sart 🆔 @andishehoghoghomoomi
✅ درس‌آموزی از این سیره حکیمانه معظم‌له به ویژه برای دستگاه‌های مختلفی که در حوزه سیاست خارجی فعالیت می‌کنند، لازم است. متاسفانه در سال گذشته و حتی سال جدید، نمونه‌های فراوانی از عدم هماهنگی وجود دارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🇮🇷نگاهی دوباره به مفهوم جمهوریت در نظام جمهوری اسلامی ایران🇮🇷 قسمت نخست: ✅ جمهوريت تنها بيان کننده شكل حكومت است، نه محتواى آن؛ به عبارت ديگر، از جمهورى بودن يك رژيم نمی‌توان به محتوای آن برد. یعنی ملازمه‌اى میان جمهوريت و محتواى خاصى از حكومت وجود ندارد. ⬅️مرحوم دکتر ابوالفضل قاضی: وقتى گفته میشود، رژيم سلطنتى، رژيم جمهورى يا رژيم کنوانسيونى، منظور نحوه گزينش مقام رياست دولت ـ کشور است، بی آنکه بتوان لزوما محتواى واقعى رژيم را بدين وسيله تبيين کرد. (قاضى شريعت پناهى، حقوق اساسی، ص557) ⬅️به رژيمى که در رأس قوه‌ مجريه‌ آن، فرد يا افراد انتخابى قرار گرفته باشند، اصـطلاحا رژيم جمهورى اطلاق می‌گردد. (همان، ص563) ✅براى تحقق جمهوريت، اراده‌ عام يا به شكل مستقيم خود متجلی می‌گردد. يعنى مردم يك کشور خود مستقيما در اخذ تصميمات سياسى مشـارکت می‌کنند و يـا اینکه نمايندگان انتخابى مردم، قدرت سياسى را از سوى گزينندگان اعمال می‌کنند. ✅ در نظام‌های جمهوری همانند نظام‌های پادشاهى، نحوه وصول به قدرت، مشخص کننـده شكل رژيم است بى آنکه مبيّن محتواى آن باشد. ✅در اين عبارات، حكومت جمهورى، تنها بر اساس عنصر انتخابى بودن رييس حكومت و مشارکت مردم در اتخاذ تصميمات سياسى تعريف شده است، عنصـرى که در حكومت جمهورى اسلامى ايران نيز به وضوح ديده می‌شود و هيچگونه منافـاتى بـا ولايى بودن حكومت ندارد. ادامه دارد..... پایگاه اندیشه حقوق عمومی و فضای مجازی 🆔https://eitaa.com/Drsart 🆔sapp.ir/dr.sart 🆔@andishehoghoghomoomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ لوییس فراخان رهبر مذهبی آمریکایی از فرو پاشی آمریکا سخن می گوید. @Drsart
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺هویت لیبرالیستی و کاپیتالیستی آمریکا را با مدیریت درمانیش بشناسید. @Drsart
📚 انتشار اختصاصی دیدار تاریخی مقام معظم رهبری از شبه قاره هند ⏰⏰ دوشنبه‌ها و جمعه‌ها ✅قسمت ۳۰: پرتویی از تجلی مقام معظم رهبری در شبه قاره 🔷 معظم‌له از فرودگاه به سمت خانه فرهنگ ایران در هند راهی می‌شوند. عده‌ای از دانشجویان طرفدار بنی‌صدر که با حزب جمهوری اسلامی زاویه دارند، بر اثر عدم پختگی، کمتر ادب را رعایت می‌کنند. 🔶 حضرت آقا در طلیعه سخنانشان در خانه فرهنگ دهلی، همه را دعوت به رعایت ادب و اخلاق اسلامی می‌کنند و می‌فرمایند: 🔈«مهم نیست ما در چه مسند و مقامی باشیم؛ هرکس باشیم حتی دربان خانه فرهنگ، باید به یکدیگر احترام بگذاریم.» 🔷 یکی از دانشجویان وقت که همزمان مسئولیت نمایندگی صدا و سیما در دهلی را بر عهده داشته است، چنین حکایت می‌کند: 🔶«برخی از طرفداران بنی صدر در اقدامی شیطنت آمیز، در روز ورود حضرت آقا در محل خانه فرهنگ ایران، غذایی تدارک دیدند که عمداً، تنها ماست و مقداری نان در آن وجود داشت. 🔷این امر چندان خوش‌آیند حضرت آقا نبود، چون آن را تظاهر به ساده زیستی تلقی کردند و فرمودند: «أکرم الضیف و لو کان کافراً» اگر غذای عادی شما همین نان و ماست است، این خیلی خوب است اما اگر اینگونه نیست، تظاهر یا آزمایش یک مهمان با این غذا از اخلاق اسلامی به دور است. 🔶 پس از صرف ناهار، آقا به منزل بنده تشریف آوردند. منزل دانشجویی بسیار ساده که به همراه دوست خود و همسرش - که تازه ازدواج کرده بودند- در آن زندگی می‌کردیم. (بخشی از خانه سوئیتی مستقل داشت.) به یاد دارم بخشی از خانه فرش نداشت. با دوستم مشورت کردم که اگر آقا قبول کنند به منزل ما بیایند، ممکن است مهمانان زیادی برای دیدار با ایشان بیایند و وضعیت فعلی خانه، مناسب نیست. به اتفاق هم وسایلی در حد فرش و چند پشتی تدارک دیده بودیم. ✅ بسیار جالبی در منزل از حضرت آقا به یاد دارم؛ ایشان وقتی دیدند زحمت میزبانی تنها بر دوش همسر دوستم است، در مدت اقامتشان در منزل ما تقسیم کار کردند. قرار شد هر کس کاری انجام دهد؛ یک نفر نظافت، یک نفر خرید و همسر دوستم به همراه یکی دیگر از دانشجویان خانم که برای کمک آمده بودند، آشپزی کنند. آقا اصرار کردند که ایشان نیز باید در کارها همکاری کنند؛ از ایشان اصرار بود و از ما انکار! فرمودند: «کارها را تقسیم کردیم و باید بخشی هم با من باشد.» عرض کردیم، ما بعد از نماز صبح می‌خوابیم و تنها کسی که پس از نماز صبح نمی‌خوابد، خود شما هستید. البته این عادت دائمی ایشان از جوانی است؛ عرض کردیم، شما بعد از نماز صبح زحمت خریدن شیر را تقبل کنید و آدرس شیرفروشی را هم به ایشان دادیم. در طول اقامت در دهلی ایشان این کار را انجام می‌دادند و هیچگاه خود را مجزا از جمع نمی‌کردند و امتیاز خاصی برای خود قائل نبودند. بعدها پلیس هند به ما گفت که رفت‌وآمد صبحگاهی ایشان خیلی ما را به زحمت انداخت. چون پلیس هند به صورت نامحسوس از آقا محافظت می‌کرد و ما بی‌خبر از آن بودیم.» ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔰سفیر صبح (واکاوی دیدار تاریخی مقام معظم رهبری از شبه قاره هند) 🔹️🔹️🔹️🔹️ ✍ حجت‌الاسلام دکتر سیدعلیرضا طباطبایی (مسئول پایگاه اندیشه‌ حقوق‌ عمومی) 🔹️🔹️🔹️🔹️ 🌿 تنظیم نرگس حشمتی سیده‌فاطمه طباطبائی مریم مددی 🆔 https://eitaa.com/Drsart 🆔 sapp.ir/dr.sart 🆔 @andishehoghoghomoomi
🔺با سلام خدمت همراهان گرامی، قسمت ۳۰ کتاب سفیر صبح مربوط به روز دوشنبه است که به سبب اختلال موقت در پیام رسان ایتا، امروز بارگزاری شد. 🌹 محتوای این دیدار تاریخی برای نخستین بار به صورت اختصاصی در این کانال بارگزاری می‌شود. نقل قول با ذکر منبع بلامانع است.
4_5778397529150327361.pdf
6.37M
با سلام و تبریک اعیاد، فایل کتاب بسیار مناسب برای آشنایی با آموزش الکترونیکی که با اجازه مولف و رعایت حقوق معنوی اثر انتشار می‌یابد. @Drsart
📚 انتشار اختصاصی دیدار تاریخی مقام معظم رهبری از شبه قاره هند ⏰⏰ دوشنبه‌ها و جمعه‌ها 🌿 قسمت ۳۱: ملاقات با خانم ایندیرا گاندی(نخست‌وزیر هند) 🔷 «حضرت آقا با خانم ایندیرا گاندی - نخست‌وزیر هند- دیدار بسیار خوبی داشتند. ایشان که خود سیاستمداری بزرگ و دختر جواهر لعل نهرو است، همواره از امام خمینی (ره) به بزرگی و نیکی یاد می‌کردند. خانم گاندی احترام خاصی برای نماینده امام خمینی قائل شدند و جهت احترام به ایشان با حجابی نسبی، «ساری» خود را روی سر خود انداختند.» 🔶 یکی از اعضای هیأت، ملاقات با خانم نخست وزیر را چنین توصیف می‌کنند: 🔴 «خانم گاندی در حد فوق انتظاری به آیت‌الله خامنه‌ای (حفظه‌الله) احترام گذاشتند و این امر کاملاً از شیوه استقبال و بدرقه‌شان آشکار بود، به‌ویژه آنکه مذاکرات میان آن‌ها بیش از یک ساعت به طول انجامید. 🔷 حضرت آقا مسأله مسلمانان هند و به طور خاص مشکلات پدید آمده برای مسلمانان در «جمشیدپور» و «علیپور» را مطرح کرده و خانم گاندی پاسخ داده بود که ما از مسلمانان هند حمایت می‌کنیم. آن عده‌ای که با مسلمانان مخالف‌اند، با من هم مخالف‌اند. آمار مسلمانان در کشور ما حدود صد و بیست میلیون نفر است و این اقلیت است، من هم متهم شده‌ام که از اقلیت حمایت می‌کنم و هندوها را رها کرده‌ام. ✅ البته ایشان در مسأله محکومیت صریح تجاوز عراق به ایران طفره رفته بود.» ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔰سفیر صبح (واکاوی دیدار تاریخی مقام معظم رهبری از شبه قاره هند) 🔹️🔹️🔹️🔹️ ✍ حجت‌الاسلام دکتر سیدعلیرضا طباطبایی (مسئول پایگاه اندیشه‌ حقوق‌ عمومی) 🔹️🔹️🔹️🔹️ 🌿 تنظیم نرگس حشمتی سیده‌فاطمه طباطبائی مریم مددی 🆔 https://eitaa.com/Drsart 🆔 sapp.ir/dr.sart 🆔 @andishehoghoghomoomi
⛔️ من فوروارد می‌کنم، پس هستم! 🔹رسانه از زمان ورود به چرخه مصرف جامعه، با افزایش گزینه های انتخابی برای مصرف بشر نه تنها باعث آزادی عمل بیشتری نشده که با خود سردرگمی و تحیر را به همراه آورده است. به قول هربرت سیمون، برنده جایزه نوبل: «غنای اطلاعات، فقر توجه می آورد». 🔹این تحیر و سردرگمی که ناشی از سرریز اطلاعاتی بشر می باشد، باعث شده نسخه درمانی جدیدی از طریق جریان های رسانه ای تدوین و تبلیغ شود به نام «در لحظه زندگی کن». 🔹در این میان آنچه که در شبکه های اجتماعی امروزه مشاهده می شود، ادامه همین طرز نگاه بوده که بدون توجه به پروسه چرایی چیستی نتایج یک خبر و حادثه، فقط لحظه را دیده و حوصله ای برای واکاوی و تحقیق بیشتر ندارند و برای جانماندن از قافله مصرف اطلاعات و لذت بردن از حضور در فضای مجازی، صرفا لحظه را گزارش و فوروارد می کنند. 🔹فقدان سواد رسانه ای در سیستم اجتماعی و اوردوز اطلاعاتی مردم، باعث شکل گیری هویت جدیدی در فضای اجتماعی شده که می توان چنین تعبیر نمود: من فوروارد می کنم پس هستم... 🔹زبان حال جامعه امروز ما در فضای مجازی این است که چون شناسایی منبع و توجه به نتایج نفع و ضرر یک خبر، کاری زمان بر با چاشنی عقلانیت و مهارت رسانه ای است، پس فوروارد می کنم تا از گمنامی به در آیم. 🔹نتیجه چنین کنش های فاقد عقلانیت، چیزی جز تشدید از خودبیگانگی و بازتولید و تقویت نظام سرمایه داری به عنوان عقبه رسانه های جریان اصلی جهانی نخواهد بود و نتیجه ای جز ظلم و بی عدالتی مهار نشده نخواهد داشت. 📝 علیرضا محمدلو @Drsart
‍ 📌 در نقد ۶ به نام حکیم مطلق و خالق هنر و زیبایی دوستانی از بنده خواستند تحلیلی از پایتخت۶ داشته باشم و اینک بعد از مشاهده قسمت ۱۵، ضمن تشکر از دست‌اندرکاران این سریال و تبریک سال نو و اعیاد رجبیه و شعبانیه به نقدی کلیدی اشاره می‌کنم. البته کارشناسان نقدهای واردی بر آن گرفتند؛ از جمله: اختلاط نامحرم، ترویج بی‌حدرقص و موسیقی، تعابیر بی‌ادبانه مخصوصاُ نسبت به والدین و بزرگترها، بی‌احترامی به نماز و حج و غیره ولکن نقد ریشه‌ای‌تر این سریال به نظر بنده، رویکرد ایران‌گریزی و ایران تضعیفی است که متاسفانه از دوره قاجار توسط مستشرقین و بعد روشنفکر نمایان داخلی دنبال می‌شود و کتاب‌ها در باب ناتوانی و مجمع‌الرذایل بودن ایرانیان نوشته می‌شود. این سریال با نشان دادن ایرانیانی که یا قاچاق‌چی(ارسطو) هستند یا روانی(بهبود) یا مسئول ناتوان و بی‌عرضه و منفعل(نماینده مجلس) یا دارای کمبود شخصیت(بهتاش) یا نوجوانان غرق در اینستاگرام و فضای مجازی(دختران دوقلو) یا مدعیان پرادعای هیچ‌کاره و فرصت‌طلب(نقی) یا مروج آرایشگری و رفتارهای نامناسب(رحمت و فهیمه) یا عقل کلی که در مواردی احساسی داوری می‌کند(هما) که برای بیننده مخصوصاً بیننده خارجی تصویر بسیار منفی علیه ایران می‌سازد. سوال این است که چرا عده‌ای از نویسندگان و هنرمندان با هم تلاش می‌کنند تا ایرانی را با موفقیت‌ها، مقاومت‌ها و فرهنگ و تمدن بزرگ به ایرانی بی‌عرضه، ناکارآمد و احساسی و فاقد فرهنگ و تمدن معرفی کنند. انتظار این بود لااقل واقعیت‌های ایران اعم از ضعف‌ها و قوت‌ها به نمایش گذاشته شود تا ناامیدی در مخاطب تحقق نیابد. نکته قابل تامل اینکه چرا پایتخت۶ بعد از پایتخت۵(مقابله با داعش) ساخته می‌شود؟ آیا نباید مدیران صدا و سیما در باب جریان‌شناسی سریال‌های ایرانی دقت بیشتری نمایند‌. عبدالحسین خسروپناه دزفولی حوزه علمیه قم ۱۶ فروردین ۹۹ @khosropanah_ir 🆔️ @Drsart