eitaa logo
طبیب شو (طب و تمدن اسلامی)
2.1هزار دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
10هزار ویدیو
623 فایل
مشاور درمانی: @Majnon_66 ثبت سفارش دارو: @hqdufen طبیب شو (آنلاین شاپ🛒) https://eitaa.com/Tabib_shop313 طبیب شو ۲ (نسخه های طبی) https://eitaa.com/Tabib_sho2 طبیب شو ۳ (خندوانه 😃) https://eitaa.com/Tabib3_Khandevane طبیب شو (طب و تمدن اسلامی)👇🏻
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۵ ✨ اسراف در روایات👇 🔺انسان مؤمناسرافوزیادهروی نمیکند بلکه میانه روی راپیشه خود میسازد. 🔺برتوباد میانهروی وپرهیز ازاسراف، زیرا اسراف از کارهایشیطانیاست. 🔺اسراف برکت را کم میکند. 🔺اسراف فقر و تنگدستی می آورد. 🔺زیاده روی درهمه موارد بجز درکارهای نیک مورد نکوهش واقع شده است. 🔺در دادنصدقه،کوشش کن تا جائیکه گمان بری اسراف کرده ای و حال آنکه اسراف نیست «یعنی در صدقهدادن اسراف معنا ندارد». 🔺وای بر اسرافکار که چه قدر از مصلحت خویش و رسیدگی به کارخود دور است. 🔺کسی که آبی را از نهرفرات «گوارا» برای خوردن بردارد و بعد ازنوشیدن،زیادی آنرا بیرون بریزد اسراف کرده است. 🔺بخشش در راه معصیتوبناحق،اسرافاست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚠️فتنــه ای در راه است.... دشمن به‌ دنبال‌ سرد کردن تنور🗳انتخابات و کاشتن بذرناامیدی درجامعه است و جریان قدرت و ثروت که‌ دستش‌ از بیت المال کوتاه‌ شده ومنافعشان درخطر است هم براین موج سوارشده‌اند ... 📡از یک طرف دشمنان قسم خورده خارجی به میدان آمدند وبا راه اندازی صدها شبکه فارسی زبان وغیره سعی در تخریب و زیر سوال بردن انتخابات ومشارکت مردم وهمچنین تلقین حس نا امیدی به جامعه و مردم را دارند... ⛔️از یک طرف یه عده نفوذی و خائن در داخل کشور برای کمک به دشمن به میدان آمدند. 🎞📽از یک طرف‌عده ایمنافق به ظاهردوست ولی در باطن دشمن دربین مردم قرار گرفتند و مثل موریانه به و با دستور کار برای رخنه بر ذهن ها و محتوای تخریبی به جان مردم افتادند... 👥و از طرفی دیگر و مهمتر از همه یه عده افراد عادی که ناخواسته و فقط با انتشار و نقل قول حرفهای دشمنان آب به آسیاب دشمن میریزند... همه و همه باهرقصد و نیتی به میدان آمدند تا به اهداف شوم خود برسند...⚠️ تعیین کننده است ...
آنچه درحال رخ دادن است.... شبیه به یک صحنهآرایی با گفتمان‌ دفاع از جمهوریت است که این انتخابات نیست‌ و انتصابات است وتحریم‌ آن باید اتفاق بیفتد... 🎥📸 و با کمک و برای تاخت و تازی بیشتر با تاکتیک ... تحریم‌انتخابات‌❌واثرگذاری‌بر انتخابات افکار بخشی ازجامعه رای را مورد هدف قرارداده‌اند ... برای‌ حمایت کاندیداهای‌بانیان وضع موجود اثرگذاری را با جعل خبرها برعلیه جبهه‌ انقلاب‌ و تخریب و هراس آفرینی‌ایفای نقش‌موثری را شروع وباهر بهانه‌ای ضریبسازی‌ خواهند داشت ... و🚫🚫در جعل و ایجاد و خبرسازی‌ و ضریب‌دادن (بزرگ کردن)به آن هم وارد عرصه شده‌اند .... و را برپایه ردصلاحیت‌ها ازطریق‌ شورای‌ نگهبانو با گفتمان‌ از دست رفتن جمهوریت نظام در دستور کارقرار داده‌اند ... دست وپا میزنندتحریم صندوق رای را و از یک طرف‌ اثرگذاری‌ تخریبی وبا امیدماندن درعرصه نه ❌ ... ☜یک‌اعتبارزدایی از جبهه‌انقلاب‌درجریان است!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔍نمـاد شناسی🤚🏻 یکی از نمادهایخرافی مورد استفاده در مراسم عزاداری شیعیان، سقاخانه‌ها، طراحی‌ها و نقاشی‌های مذهبی نماد دست راست گشوده یا است. نوعی تعویذ وطلسم به شکلکف دست با پنج انگشت بازشده‌ است.درگونه‌ خمسه، یک چشم در مرکز آن است.این نماد در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا به عنوان نمادی مذهبی، دیوارآویز و زیور آلات رواج دارد. جزو نمادهای کهناست که سابقهٔ آن به قرن‌ها پیش از اسلام باز می‌گرددو دربخش‌هایی ازعرفان یهودی نیز، به عنوان یک طلسم در برابر چشم زخم مورد استفاده قرار می‌گیرد،اما رواج این نماد به نام دست یا دختر پیامبرﷺ وابوالفضل عباس موجب شده که گاهی از نمادهای شیعه پنداشته شود. اما این علامت در مسیحیت به عنوان و دریهود به عنوان شناخته می‌شود.این نماد نزد مردم شیعه نیز کاربردهای گوناگونی از جمله در مراسم عزاداری ماه محرم دارد. ┈┈•••✾✾•••┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نمادشناسی استاد رائفی پور🗣 نماد بجایکف العباس شیعه ┈┈•••✾✾•••┈┈
درج بر روی پوشاک عزای سالار شهیدان
دست الهــه تانیت(Tanit)✋🏻 فنیقی‌ها تانیت را الهه باروری و رشد و تولد می‌دانستندوعلامت پنجه رادرکنار دو قُمری می‌کشیدند. کارتاژ ۸۱۴سال پیش از میلاد توسط بناشده بود که بقایای آن امروزه در تونسواقع است. اما این نماد بعدها به رفت و تصویر نیز درمیان آن قرار گرفتو همواره از آن بعنوان طلسمی برای دعای خیر ودفع چشم‌ زخم استفاده شد.
نماد پنجه از طریق فرهنگ فنیقی‌ها به دین یهود راه یافت و یهودیان آن را به عنوان دست مریم() مورداحترام قرار می‌دادند.این طلسم که از یهودیت در ادیان ابراهیمی گسترش یافت.این طلسم در زبان عبریخمسا نام دارد که به شکل یک دست است و معمولا رنگ لاجوردی دارد. دست مریم یهودی‌هاسال‌ها بعد به دست مریم مسیحی‌ها تبدیل شد و در دین مسیحیت به عنوان نماد دست مریم مادر عیسی مسیح مورد تکریم قرار گرفت.
این نماد را در آیین جین (जैन)، یکی از مذاهب نشأت گرفته در درقرون ۵ تا ۷ قبل از میلاد می‌باشد، می توان دید که مورخین در گذشته عموماً به به عنوان شاخه‌ای از یا بدعتی در آئین نگریستند.
🤔 حال باید تأملی در این باب کرد که چرا سمبل یکی از خدایان عصر کارتاژ و فینیقیه، درگذر زمان و عبور از نمادگرایی کابالایست و یهودیت، افزون بر رفع چشم زخم، مدعی شفا و شفاعت نیز می شود؟ اما مسأله مهم‎تر در این بین، آن است که چرا نمادهای عاشورایی و اسلامیما،با برداشتی عین به عین از نمادهای خرافی دیگر فرهنگ ها، با تغیراتی اندک وبدون بازتعریف مشخص،مورد استفاده قرار میگیرند وافزون برآن، با منتسب کردن این نمادها به ائمه اطهار(ع) واولادشان برای منزه جلوه دادن این قبیل سمبل ها، تلاش های فراوانی صورت می گیرد. و در آخر چه عاملی سبب می گردد یک نمادخرافی اسلامیزاسیون شده شکل گرفته از سالیان دور، به جای عمل عباس علمدار به روی عَلم هیئات مذهبی قرار گیرد؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
30.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 برنامه شیطان🗽 ایجاد کودتا /قسمت ³⁰ ┈┈•••✾✾•••┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گاه این شبهه از سوی مسیحیان و غیر ایشان مطرح می شود که👇🏻 مسلمانان مدعی هستند خداوند از کعبه🕋 در برابر لشکرابرهه🐘دفاع کرده و با معجزه ای لشکر فیل سوار را نابود کرده است. درحالی که همین خدا به هنگام هجمه لشکر یزید وعبدالملک مروان حفاظت نکرد بلکه خصوصا سپاه مروانی به فرماندهی،به کعبه آسیب جدی رساندند. : بنابر باب³²/بند ۹_۲۳ : سنخاریب پادشاه آشور،اورشلیم و معبدسلیمان رابه قصدتخریب محاصره کرد.که خودولشکرش به اعجاز الهی درهم شکستند.اما بعدا نبوکدنصّر بابلی، تیتوس رومی و...به این مقصود رسیدند! 🤔حکمت زندگی دنیا، است و اساسا انسان باید با اختیار از مسیر امتحان عبور کرده وبه کمال برسد. ✨سوره ملک/آیه² ✨سوره كهف/آیه⁷ ✨سوره مائدة/آیه⁴⁸✨سوره انعام/آیه¹⁶⁵ ✨سوره هود/آیه ⁷ خدا میتواند جبران همه را در مسیر حق قرار دهد. اما حکمتش اقتضا دارد که حق و ایمان با اختیار پیروز شوند. ✨سوره هود/آیه ¹¹⁸-¹¹⁹ ✨سوره يونس/آیه⁹⁹ 👇🏻 ☜پس اعجاز الهی در شرایطی برای نصرت حق، اتمام حجت و... به تشخیص الهی روی میدهد نه به صورت همیشگی... ┈┈•••✾✾•••┈┈