eitaa logo
تدبر حسینی
237 دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.3هزار ویدیو
116 فایل
مباحث تدبر استادضرابی "تدبردر کلمات قصار امام حسین علیه السلام _ " محرم ۱۴۴۲ "وتدبر در کلمات ائمه اطهار علیهم السلام" جلسات تدبر در قران استادضرابی که بین سالهای ۷۹ تا ۹۹ ضبط شده و به لطف الهی ادامه دارد ... ارتباط با ادمین : @z_ziaie
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
30.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برخیز ونوکری کن که خیمه علمدار کربلا علم شد یا ابوفاضل دخیلک لبیک یاحسین ❤️ @Tadaborehussaini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📢 اگر از تبلیغ غفلت بکنیم دچار استحاله فرهنگی میشویم ✏️ ‌بخشی از بیانات رهبر انقلاب‌ در دیدار مبلغین و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور ۱۴۰۲/۴/۲۱ 🖼 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تدبر حسینی
🌐مروری بر کتاب شریف سرالصلاة امام خمینی قدس سره ۱۱ 💠خودبینی و انکار مقامات 🟡انکار مقامات عارفین و ص
🔹امام راحل با استناد به فطرت انسانی مسأله انکار مقامات را چنین تحلیل می‌کند: « همان طور که اثبات یک چیزی محتاج به برهان است، اگر گفتیم: «نه» آن هم برهان می خواهد یک وقت می گویی: «نمی دانم» یک وقت انکار می کنی. قلوبی هست که اینها جحود دارند، اصلاوضع قلبشان جوری شده است که انکاری هستند، همه چیز را انکار می کنند، از باب این که نمی توانند ادراک کنند و از فطرت انسان هم خارج شده اند، که انسان باید یک چیزی را اگر قبول می کند، با برهان قبول بکند و اگر رد هم می کند، به برهان رد بکند، والاباید بگوید: «خوب، من نمی دانم»، «ممکن است باشد» « كُلُّ ما قَرَعَ سَمْعَكَ » این را احتمال بده صحیح باشد: « فَذَرْهُ فی بُقْعَةِ الاِمْكانِ »، بگو این که ممکن است احتمال دارد باشد، یا نباشد؛ اما انکار چرا؟ ما که دستمان به ماورای این عالم نمی رسد آن قدر که از این عالم معلوم شده، یک چیز ناقصی معلوم شده از همه این مسائل بعدها مسائل دیگر پیدا می شود.» 📕 (صحیفه امام خمینی ج 16 ،ص 209) سرالصلوه / صفحه پنج/ بخش یازده استادضرابی/تیرماه ۱۴۰۲ @Tadaborehussaini
🌐مروری بر کتاب شریف سرالصلاة امام خمینی قدس سره ۱۱ 💠خودبینی و انکار مقامات 🟡احتمالا فرمایش امام (ره) ، اشاره به سخن بوعلی سینا (ره) در كتاب باشد؛ یكی اینكه فرمود: « مَنْ تَعَوَّدَ اَنْ یُصَدِّقَ بِغَیْرِ دَلیلٍ فَقَدِ انْخَلَعَ مِنْ كَسْوَةِ الاِنْسانِیَّةِ». 🌀هركس كه عادت كرده حرف را بدون دلیل قبول كند، او از لباس آدمی بیرون رفته؛ یعنی آدم حرف را بدون دلیل نمی پذیرد. 🌀 نقطه مقابلش: كسانی كه عادت دارند هرچیزی را بی دلیل انكار كنند؛ این هم بد است. 📶سخن دیگر بوعلی ره این است که می گوید: « كُلُّ ما قَرَعَ سَمْعَكَ مِنَ الْعَجائِبِ فَذَرْهُ فی بُقْعَةِ الاْمْكانِ ما لَمْ یَذُدْكَ عَنْهُ قائِمُ الْبُرْهانِ.» اگر یك چیز عجیبی شنیدی، مادامی كه دلیلی بر امكان یا عدم امكانش نداری رد نكن و قبول هم نكن، بگو ممكن است باشد. انسان واقعی آن است كه قبول و ردش بر معیار دلیل باشد و هرجا كه دلیل نبود «لاادری» و «نمی دانم» بگوید. 🔰( إشارات، طبع جديد مصرى: ج 4، ص 159) هرکسی اندازه روشندلی غيب را ببيند بقدر صيقلي هر كه صيقل بيش كرد او بيش ديد بيشتر آمد بر او صورت پديد سرالصلوه / صفحه شش/ بخش یازده استادضرابی/تیرماه ۱۴۰۲ @Tadaborehussaini ادامه دارد ....
.... صبح علی الطلوع سلامٌ علے الحسین بالدمِ والدُموع سلامٌ علے الحسین این عین عاشقے ست که هر روز میشود با نامتان شروع سلامٌ علے الحسین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تدبر حسینی
🌐مروری بر کتاب شریف سرالصلاة امام خمینی قدس سره ۱۱ 💠خودبینی و انکار مقامات 🟡احتمالا فرمایش امام (ره
❓در پاسخ این سؤال که منکرین چه چیز را انکار می‌کنند، ☀️حضرت امام (ره) می‌فرماید: « ‏و از برای بعضی از ارباب ممکن است نوری اسمائی و صفاتی نیز خرق گردد، و به تجلیات ذاتی غیبی نایل شود و خود را متعلق و متدلّی به ذات مقدس ببیند، و در این مشاهده، احاطه قیّومی حق و فنای ذاتی خود را شهود کند، و بالعیان وجود خود و جمیع موجودات را ظل حق ببیند، و چنانچه برهانا بین حق و مخلوق اوّل، که مجرد از جمیع موارد و علایق است، حجابی نیست، بلکه [برای ] مجردات مطلقا حجاب نیست برهانا، همین طور این قلبی که در سعه و احاطه هم افق با موجودات مجرده شده، بلکه قدم بر فرق آنها گذاشته، حجابی نخواهد داشت. 🟡چنانچه در حدیث شریف کافی و توحید است: إنّ روح المؤمن لأشدّ اتّصالا بروح الله من اتّصال شعاع الشّمس بها‏ 🟡و در مناجات «شعبانیه»، که مقبول پیش علما و خود شهادت دهد که از کلمات آن بزرگواران است، عرض می کند: إلهی، هب لی کمال الإنقطاع إلیک، و أنر أبصار قلوبنا بضیاء نظرها إلیک حتّی تخرق أبصار القلوب حجب النّور، فتصل إلی معدن العظمه، و تصیر أرواحنا معلّقه بعزّ قدسک. إلهی، و اجعلنی ممّن نادیته فأجابک و لاحظته فصعق لجلالک فناجیته سرّا و عمل لک جهرا.‏ 🟡و در کتاب شریف الهی، در حکایات معراج رسول اکرم، صلّی الله علیه و آله، چنین می فرماید: ثمّ دنی فتدلّی، فکان قاب قوسین أو أدنی.‏‏ و این مشاهده حضوریه فنائیه منافات با برهان بر عدم اکتناه و احاطه و اخبار و آیات منزّه ندارد،‏ ‎‏بلکه مؤید و مؤکد آنهاست.‏ ... كسي كاو از نوافل گشت محبوب به لاي نفي كرد او خانه جاروب درون جاي محمود او مكان يافت ز بي يسمع و بي يبصر نشان يافت سرالصلوه / صفحه هفت/ بخش یازده استادضرابی/تیرماه ۱۴۰۲ @Tadaborehussaini