eitaa logo
تدبر حسینی
238 دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.3هزار ویدیو
116 فایل
مباحث تدبر استادضرابی "تدبردر کلمات قصار امام حسین علیه السلام _ " محرم ۱۴۴۲ "وتدبر در کلمات ائمه اطهار علیهم السلام" جلسات تدبر در قران استادضرابی که بین سالهای ۷۹ تا ۹۹ ضبط شده و به لطف الهی ادامه دارد ... ارتباط با ادمین : @z_ziaie
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تدبر حسینی
🌅🍃 مروری بر کتاب شریف سرالصلاة امام خمینی قدس سره ۱۶/صفحه پنجم « سرّ اجمالی نماز اهل معرفت » ...ممک
🌅🍃 مروری بر کتاب شریف سرالصلاة امام خمینی قدس سره ۱۶/صفحه ششم « سرّ اجمالی نماز اهل معرفت » 🔢مثال دیگر در این زمینه اعداد است: عددِ یک، پیش از آنکه با وقوع ترکیب در آن، کثرت حقیقی اعداد را پدید آورد و نصف بودن و ثلث بودن و ربع بودن و... در آن متحقق شود، با آنکه متنی واحد و بسیط است و هیچ کثرت بالفعلی در آن مشاهده نمی‌شود نسبت‌های بی‌نهایتی را به‌گونه مندمج درخود دارد؛ 📶زیرا همین یک در موطن خود، هم نصف دو است، هم ثلث سه و هم ربع چهار، و همین ‌طور تا بی‌نهایت نسبت به نحو غیر متمیز در آن تحقق و واقعیت دارد. در این مثال باید توجه داشت که بنابر ریاضیات قدیم "یک" عدد محسوب نمی شد، بلکه عادّ یا شمارشگری تلقی می شد که با تکرار خود اعداد را پدید می آورد. بنابراین دو یعنی یک بار تکرار عاد و ... 🌐 عارفان با تکیه بر نقش یک در میان اعداد آن را پیش از تکرار و ایجاد اعداد در نظر می گیرند. در چنین حالتی یک نه تنها یک است بلکه بطور بالقوه توان تکثیر تمام اعداد را در خود دارد، یعنی در این مقام یک نصف دو و ثلث و سه و ... نیز هست. این نسبت های بی نهایت بطور اندماجی در درون یک جای دارند و موجب تعدد و افزایشی در آن نمی شوند. 🌐 ملاعبدالرحمن جامی در لایحه هجده از لوایح، ضمن تبیین چگونگی اندراج و اندماج کثرات در ذات حق‌تعالی،‌ مثال عدد یک و نسبت‌های مندمج در آن را مطرح کرده است: مراد به اندراج کثرت شئون در وحدت ذات، نه اندراج جزء در کل است ،‌ یا نه اندراج مظروف در ظرف،‌ بلکه مرادْ اندراج اوصاف و لوازم است در موصوف و ملزوم؛ چون اندراج نصفیّت و ثلثیّت و ربعیّت و خمسیّت و الی ما لا نهایه له در ذات واحد عددی؛ زیرا که این نسب در وی مندمج‌اند و اصلاً ظهور ندارند، مادام که به تکرار ظهور در مراتب جزء إثنین و ثلاثه و اربعه و خمسه واقع نشود.(عبدالرحمن جامی، سه رساله در تصوف، کتابخانه افشاری، ص۲۰) 🌐🌐🌐 ما چو ناییم و نوا در ما ز تست ما چو کوهیم و صدا در ما ز تست‏ ما چو شطرنجیم اندر برد و مات برد و مات ما ز تست ای خوش صفات‏ ما که باشیم ای تو ما را جان جان تا که ما باشیم با تو در ‌‌میان‏ ما عدمهاییم و هستیهای ما تو وجود مطلقی فانی نما 🔸شرح استاد ضرابی /مهرماه ۱۴۰۳ @Tadaborehussaini بادقت بخوانید .... ادامه دارد .....
گرم است بهم پشت رقیبان پی قتلم ای عشق دل افروز دل من به تو گرم است @Tadaborehussaini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تدبر حسینی
🌅🍃 مروری بر کتاب شریف سرالصلاة امام خمینی قدس سره ۱۶/صفحه ششم « سرّ اجمالی نماز اهل معرفت » 🔢مثال د
🎇🍃 مروری بر کتاب شریف سرالصلاة امام خمینی قدس سره ۱۶/صفحه هفتم « سرّ اجمالی نماز اهل معرفت » ✅....ممکن است در میان فلاسفه در مورد چگونگی ماهیت نفس اختلافاتی وجود داشته باشد ولی واقعیت این است که در اصل وجود و اثبات نفس مشترک‌اند. ✅فهم بساطت و وحدت نفس، از اصلی ترین مبانی در باب شناخت انسان و مسئله «توحید » محسوب می‌شود؛ ✅علاوه بر این تأثیر بسیار مهمی در برخی مبانی تعلیم و تربیت دارد. بنابراین برای فهم حقیقت نماز و رسیدن به ثمرات و کارکردهای آن، محتاج درک صحیح این مبنا هستیم که «النفس فی وحدتها کل القوی ولیس بشیءٍ منها» (نفس در عین وحدتش همه قوا مثل عقل و خیال و حس هست و در عین حال هیچ یک از آنها نیست)، تا بتوانیم چگونگی تحقق‌ کثرت در وحدت را بهتر دریافت کنیم. ✅ نماز، برخلاف ظاهرش که مرکب از اجزا، ارکان، مقدمات، مقارنات و موخرات است، به جهت هماهنگی و تطبیقش با جسم و جان و مراتب وجود انسان، از حقیقتی بسیط برخوردار است؛ ✅ نماز نه تنها وظایفی برای اعضا و جوارح، بلکه وظایفی را برای روح مجرد و قوای باطنی انسان مانند قلب و عقل و خیال و ... مناسب با هریک تعیین می‌نماید؛ که جان همه آنها، توجه به معبود یگانه عالم است. ❇️ مانند این‌که بدن از اجزای متفاوتی تشکیل شده است، اما مانع از این نیست که انسان، حقیقتی بسیط باشد و بالوجدان پی به وحدت و بساطت خود ببرد، هر کسی از خود با کلمه «من» ، تعبیر ‌می‌کند (دست من، چشم من، گوش من ... و همه را به یک حقیقت نسبت می‌دهد)؛ ✳️توضیح بیشترآنکه؛ نفس خود را در کثرات قوا تفصیل می‌دهد، و در مقامی دیگر، همه کثرات قوا به‌تفصیل در ذات نفس مندمج و مندک و مستهلک است. ❎حالت اول موجب شهود مجمل در مفصل می‌شود ❎و حالت دوم منشأ شهود و علم مفصل در مجمل می‌گردد. ♻️♻️♻️♻️♻️ عالم همه پرده دار ما شد ما بر رخ دوست پرده داريم گر پرده ز روي كارافتد ما پرده و پرده دار ياريم بر دار نقاب خود ز رويش تا كشف شود كه در چكاريم 🔸شرح استاد ضرابی /مهرماه ۱۴۰۳ @Tadaborehussaini بادقت بخوانید ....
بجای مادر ..... شبیه مادر   @tadaborehussaini
جهان به رهبری حسین بن علی علیه السلام 🚩❤️❤️❤️❤️❤️ زندگی ما یک دوره ست تا به رهبری اباعبدالله الحسین به سجده تقرب الی الله در قتلگاه عشق نائل آییم ... السلام علیک یا اباعبدالله وعلی الارواح التی حلت بفنائک .... @tadaborehussaini
5.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚩 کربلا وعاشوراست..... همه آزاد مردان لبیک گویان به حسین بن علی علیه السلام به میدان قتلگاه عشق می روند تا ریشه استوار حقیقت را باخون پاکشان آبیاری کنند ..... ان کان دین جدی (محمد) لایستقم الابقتلی فیاسیوف خذینی ⚔⚔⚔⚔ @tadaborehussaini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ابدان مطهر این شهدا در دست دشمن تداعی سرهای به نیزه رفته ی کربلاست که هرجا رفت طوفان بیداری به پا کردند 🚩لایوم کیومک یا اباعبدالله وقت آنشد فاطمه سلام الله علیها اشاره به گهواره علی اصغر فرماید تا بساط ظالمان را برچیند @tadaborehussaini