eitaa logo
تدبر حسینی
238 دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.3هزار ویدیو
116 فایل
مباحث تدبر استادضرابی "تدبردر کلمات قصار امام حسین علیه السلام _ " محرم ۱۴۴۲ "وتدبر در کلمات ائمه اطهار علیهم السلام" جلسات تدبر در قران استادضرابی که بین سالهای ۷۹ تا ۹۹ ضبط شده و به لطف الهی ادامه دارد ... ارتباط با ادمین : @z_ziaie
مشاهده در ایتا
دانلود
یافاطمه اشفعی لنا فی الجنه
21.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یاحضرت معصومه یافاطمه اشفعی لنا فی الجنه
▪️حاج عباس سلام مارا به سیدمقاومت برسان که پس از عمری مجاهدت ،غریبانه وگمنام تشییع ودفن شد درست مثل مادر ..... ایام فاطمیه 🏴لعن الله قاتلیک یا فاطمه الزهرا 🚩میدان امام حسین /تشییع فرمانده دلاور سپاه حاج عباس نیلفروشان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تدبر حسینی
🌅🍃 مروری بر کتاب شریف سرالصلاة امام خمینی قدس سره ۱۶/صفحه پنجم « سرّ اجمالی نماز اهل معرفت » ...ممک
🌅🍃 مروری بر کتاب شریف سرالصلاة امام خمینی قدس سره ۱۶/صفحه ششم « سرّ اجمالی نماز اهل معرفت » 🔢مثال دیگر در این زمینه اعداد است: عددِ یک، پیش از آنکه با وقوع ترکیب در آن، کثرت حقیقی اعداد را پدید آورد و نصف بودن و ثلث بودن و ربع بودن و... در آن متحقق شود، با آنکه متنی واحد و بسیط است و هیچ کثرت بالفعلی در آن مشاهده نمی‌شود نسبت‌های بی‌نهایتی را به‌گونه مندمج درخود دارد؛ 📶زیرا همین یک در موطن خود، هم نصف دو است، هم ثلث سه و هم ربع چهار، و همین ‌طور تا بی‌نهایت نسبت به نحو غیر متمیز در آن تحقق و واقعیت دارد. در این مثال باید توجه داشت که بنابر ریاضیات قدیم "یک" عدد محسوب نمی شد، بلکه عادّ یا شمارشگری تلقی می شد که با تکرار خود اعداد را پدید می آورد. بنابراین دو یعنی یک بار تکرار عاد و ... 🌐 عارفان با تکیه بر نقش یک در میان اعداد آن را پیش از تکرار و ایجاد اعداد در نظر می گیرند. در چنین حالتی یک نه تنها یک است بلکه بطور بالقوه توان تکثیر تمام اعداد را در خود دارد، یعنی در این مقام یک نصف دو و ثلث و سه و ... نیز هست. این نسبت های بی نهایت بطور اندماجی در درون یک جای دارند و موجب تعدد و افزایشی در آن نمی شوند. 🌐 ملاعبدالرحمن جامی در لایحه هجده از لوایح، ضمن تبیین چگونگی اندراج و اندماج کثرات در ذات حق‌تعالی،‌ مثال عدد یک و نسبت‌های مندمج در آن را مطرح کرده است: مراد به اندراج کثرت شئون در وحدت ذات، نه اندراج جزء در کل است ،‌ یا نه اندراج مظروف در ظرف،‌ بلکه مرادْ اندراج اوصاف و لوازم است در موصوف و ملزوم؛ چون اندراج نصفیّت و ثلثیّت و ربعیّت و خمسیّت و الی ما لا نهایه له در ذات واحد عددی؛ زیرا که این نسب در وی مندمج‌اند و اصلاً ظهور ندارند، مادام که به تکرار ظهور در مراتب جزء إثنین و ثلاثه و اربعه و خمسه واقع نشود.(عبدالرحمن جامی، سه رساله در تصوف، کتابخانه افشاری، ص۲۰) 🌐🌐🌐 ما چو ناییم و نوا در ما ز تست ما چو کوهیم و صدا در ما ز تست‏ ما چو شطرنجیم اندر برد و مات برد و مات ما ز تست ای خوش صفات‏ ما که باشیم ای تو ما را جان جان تا که ما باشیم با تو در ‌‌میان‏ ما عدمهاییم و هستیهای ما تو وجود مطلقی فانی نما 🔸شرح استاد ضرابی /مهرماه ۱۴۰۳ @Tadaborehussaini بادقت بخوانید .... ادامه دارد .....
گرم است بهم پشت رقیبان پی قتلم ای عشق دل افروز دل من به تو گرم است @Tadaborehussaini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا