eitaa logo
بورس | تحلیلگران برتر
12.4هزار دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
264 ویدیو
51 فایل
سیگنال ها و تحلیلهای جمعی از اساتید برتر بورس ایران ⛔️سلب مسئولیت: شما به تنهایی مسئول تصمیمات سرمایه گذاری خود هستید. مطالب صرفا نظرات شخصی است. سفارش تبلیغات 👈 @bourseitaa کانال ما در روبیکا: https://rubika.ir/Tahlilgaran_Bartar
مشاهده در ایتا
دانلود
بورس | تحلیلگران برتر
#غپاک افزایش سرمایه سنگین از محل تجدید ارزیابی زمین قیمت زمین تائید شد جمع کل ارزش زمین های غپاک ح
ظاهرا این هفته افزایش سرمایه جهت تائید به حسابرس ارسال میشه قبلا عرض شد با توجه به ارزندگی زمین های غپاک عدد بالا خواهد بود صف بستن امروز سهم هم در همین راستا ارزیابی می شود هم همین مسیر را خواهد رفت که قبلا در موردش صحبت کردیم ✍️ مطلب بالا فرضیه نویسنده است پیشنهادی برای خرید یا فروش نیست.
(کندل یک ساعته) پایان هفته یا نهایتا اوایل هفته ی بعد پایان اصلاح و شروع حرکت قوی در کلیت بازار خواهد بود مخصوصا نسبت به شاخص کل
ارزش معاملات (سهام+حق تقدم) امروز بازار مورخ 3 مهر ماه 1402، مبلغ 4250 میلیارد تومان بود. در نمودار فوق روند ارزش معاملات روزهای اخیر قابل مشاهده است
بهانه ای برای فروش از قدیم در بورس ایران گفتن بازاری که بالا نرود، بالاخره با یک بهانه افت می کند. این بار صحبت های وزیر مسکن در مورد سیمان و فولاد بهانه ای برای فروش شد. ایشان روز جمعه گفته اند که به رئیس جمهور در جلسه شورای عالی مسکن پیشنهاد خواهند داد که سیمان و فولاد از بورس کالا خارج شوند تا مشکلات ساخت مسکن ملی حل شود. البته محتوی حرف این بوده که برای مسکن ملی سهمیه ی سیمان و فولاد خارج از بورس کالا در نظر گرفته شود. این پیشنهاد به قدری خام و غیرقابل اجرا است که روز جمعه که خبر منتشر شد اصلا هیچ کس به آن اهمیت نداد که البته با کمپین و جو رسانه ای ایجاد شده توسط خبرگزاری تسنیم در روز شنبه، بالاخره موفقیت ایجاد شد و خبر پیشنهاد خروج سیمان و فولاد از بورس کالا به سرخط خبرها آمد. به هر حال بورسی که فعلا توان بالا رفتن نداشت، پیشنهاد وزیر مسکن را بهانه کرد و امروز منفی خورد و در این روز منفی 4400 میلیارد تومان سهام جا به جا شد. بورس تو سری خور؟! بورس در دولت فعلی معمولا نقش تو سری خور را داشته مگر در مواقعی که اوضاع به قدری خراب شده که دولت مجبور به تغییر در رویکرد شده است. به نظر ما علت تغییر فرمول نرخ خوراک و همچنین نرخ تسعیر ارز پتروپالایشی ها، نه حمایت دولت از صنایع و غیره بود، بلکه در آن مقطع شرایط بورس به حالتی رسید که صدای اعتراض بسیاری بلند شد و در واقع به واسطه ی جلوگیری از نارضایتی ها، دولت مجبور به چند تغییر کوچک شد. این شرایط حساس کماکان ادامه دارد. به طور خلاصه دولت برنامه ای برای رونق در بورس ندارد و حتی وضعیت صنایع هم چندان برایش اهمیت ندارد، اما نسبت به منفی شدن بازار حساسیت وجود دارد لذا تصمیماتی که ممکن است بازار را منفی کند گرفته نمی شود و اگر لازم شد تصمیمات مثبت نیز گرفته می شود. برخی تصمیمات که اهمیت بسیار بالایی دارد، صرفا با این تصور ایجاد جو منفی فعلا در هوا مانده است. به همین دلیل انتظار اینکه حتی به پیشنهاد وزیر مسکن پرداخته بشود را هم نداریم. شاید البته ایشان بتواند سهمیه ی طلایی با نرخ مطلوب برای مسکن ملی بگیرد و پنجره ای برای بدهکارتر شدن بیشتر دولت به صنایع باز شود. اما حتی این هم بعید است. دولت مشکلات بسیار بزرگتری از این مشکل وزیر مسکن دارد. وزیری که نتوانسته مشقش را بنویسد و حالا معلم بهش گیر داده. راه حل ساده است، می خواهد با زور پدر قدرتمند، همکلاسی ها را مجبور به نوشتن مشقش کند. اما نه مدرسه الان تحمل این لوس بازی ها را دارد، نه اصلا پدر حوصله. بشین مشقت را بنویس گزارش شرکت های کوچک تا به الان عمدتا شرکت های کوچک و متوسط گزارش عملکرد شهریورماه را منتشر کرده اند. تقریبا می توان گفت گزارش متفاوتی تا الان منتشر نشده بجز خموتور که رشد درامد خوبی داشت. البته تداوم فروش های خوب شرکت ها در شهریورماه علی رغم رکود نسبی حاکم بر کشور، خودش سیگنال مناسبی در مورد گزارش های منتشر شده است. معمولا عکس العمل شرکت های کوچک و متوسط نسبت به گزارش های عملکرد ماهانه، بیشتر از شرکت های پرتراکنش و بزرگ است. سرنوشت خودرو نرخ گذاری خودرو توسط شورای رقابت هم جالب است. مثلا در مورد مونتاژ کارهای چینی نرخ گذاری به گونه ای است که اغلب قیمت بازار از قیمت کارخانه بالاتر نیست و حتی در مواقع رکودی مثل الان قیمت بازار پایین تر از قیمت کارخانه هم می شود. در طرف مقابل قیمت گذاری محصولات بهمن موتور به گونه ای انجام می شود که همواره اختلافی بین قیمت بازار و قیمت کارخانه باشد. در مورد محصولات محبوب ایران خودرو هم این شرایط حاکم است و قیمت گذاری به گونه ای است که مثلا همیشه هر کس دنا را از کارخانه خرید، یک سود خوبی تا بازار کسب کند. این تفاوت در برخورد با خودروسازها چه داخلی و چه مونتاژکار هم در نوع خودش جالب است. اگر قرار بود با ایران خودرو مشابه بقیه برخورد شود چه بسا الان این شرکت سوده می شد و اگر با بهمن موتور هم مثل آن مونتاژکارها دیگر برخورد می شد الان احتمالا سود گروه بهمن حداقل دو برابر می شد. بد نیست این تبعیض در قیمت گذاری نیز توسط نهادهای نظارتی مربوط بررسی شود. به هر حال بورس در انتظار تصمیم دولت برای نرخ فروش محصولات ایران خودرو است و به جهت پرتراکنش بودن خودرو، بورسی ها هم مدام این نماد را چک می کنند. ببینیم آیا این بار هم برای جلوگیری از بحرانی شدن شرایط، یک تصمیم بالاخره گرفته می شود یا نه. 1402/07/03
🔺رییس سازمان بورس: قبل از ورود سیمان به بورس، ۷۰ درصد سیمان کشور توسط ۲۰ نفر دادوستد می شد/ امروز همه می توانند بدون انحصار سیمان بخرند ▫️مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار: 🔹قبل از ورود سیمان به بورس حدود ۷۰ درصد سیمان کشور توسط تقریبا ۲۰ نفر دادوستد می شد، حال هر کسی بخواهد به راحتی می‌تواند به هر میزان از بورس کالا سیمان بخرد و انحصاری در این زمینه وجود ندارد. 🔹سیمان نیم درصد هزینه تمام شده ساخت و ساز را در بر می‌گیرد و خروج سیمان از بورس به بهانه حل مشکلات مسکن آدرس غلط دادن است. چراکه اینکار سیمان را گرانتر به دست مصرف کننده واقعی می رساند. تلاش برای خروج محصولات از بورس، به سرمایه هراسی منجر می شود.
پیش بینی ریزش و امکانش در این بازار، همیشه افسانه ساز بوده. شاید بعد از ۹۹ ما این رو سرلوحه کارمون قرار دادیم. واقعیت اینه اون فلشهای رو به پایین کار من بورسی و شروع اون حرکتهای رو به بالا، کار پول غیر بورسی است!! امروز قرار بود تو جلسه شورای عالی مسکن و با حضور رییس جمهور مثلا فولاد و سیمان رو از بورس بیارن بیرون که خونه ارزونتر در بیاد. فارغ از اینکه این حرف چقد چرته، جلسه برگزار شد و حتی کلمه ای راجع به خروج این 2 کالا از بورس گفته نشد! اما خب اینور ما دیدیم که طرف با 100 هزار سهم، مال خودش رو که مثبت بود رو تا منفی کامل فروخت و دارایی جماعتی از حقیقی و حقوقی رو به خاک و خون کشید!
در ۲۴۰ در محدوده خط روند صعودی با حد ضرر ۲۱۰ می توان سهم را زیر نظر گرفت.
سهمی که به قیمت سال ۹۸ معامله می شود. در محدوده ۲۸۵ می توان سهم را زیر نظر گرفت. حد ضرر ۲۶۰
در کف کانال صعودی در ۱۶۵ می تواند مورد توجه قرار گیرد. در این محدوده با حد ضرر ۱۵۰ می توان مدنظر قرار داد.
یادی از سال 99 و هجوم مردم عادی به بورس
بورس | تحلیلگران برتر
تحلیل شاخص هم وزن و کلیت بازار : اینجا شروع موج افزایشی جدیدی خواهد بود تا دست کم اوج قبلی در شاخص ه
: پیشتر به شروع موج صعودی جدید که موج ۵ است اشاره شد. افت قبلی بازار‌موج ۴ بود که به صورت یک زیگزاگ دوگانه باعث ریزش سنگینی در بخش بزرگی از بازار شد. با خروج قیمت از کانال نزولی، به نظر میرسد این الگو پایان پیدا کرده و احتمال ضعیفی برای یک پله پایین رفتن بیشتر بازار متصور هستیم( منظور زیگزاگ سه گانه). اکنون درون ریزموج ۲ از ۵ هستیم. یک آرایش پهنه در ریزموج ۲ در حال تکمیل شدن است و میکروموج C با فشار فروش چند روز اخیر همراه بود و به نظر میرسد طی چند روز آینده پایان یابد و نباید از آن ترسید. این فشار فروش که ما آنرا میکروموج C تعبیر میکنیم، فرصت ورود جدیدی به بازار برای سوار شدن بر موج ۳ ایجاد کرده است. حد زیان این سناریو، زیر ۷۰۰ هزار واحد است! پس از آن باییستی منتظر شروع موج ۳ از ۵ باشیم که قوی ترین بخش روند فعلی خواهد بود. گروه خودرو، انبوه سازی و ۱۱ نمادی که از ابتدای صعود بزرگ قبلی مورد بررسی قرار گرفتند، به این سناریوی موجی پایبند هستند و همچنان آنها را تا انتهای روند و پیدایش یک سقف عمده که نقطه خروج قطعی است دنبال میکنیم.