eitaa logo
🌴📖تلاوت روزانه یک صفحه قرآن+ترتیل و تفسیر آیات و...🍎🌴
173 دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
2.3هزار ویدیو
462 فایل
یک فرصت معنوی با توکل به خدا هدیه ختم روزانه قرآن کریم به اهل بیت، راس دعاها فرج ظهور آقا جانم امام زمان عجل الله تعالی فرج گشایش کار و حاجت همه ما و خلق الله ان شاءاللّٰه ادمین : 🆔 @shHoseny https://eitaa.com/joinchat/577896735Cd35680a76e
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 یــڪ صفحـہ قرآטּ بـہ همراـہ ترجمـہ 📖 آیہ 122 تا 127 📄 ༻🍃‌🌸🍃༺       ✴️ سه شنبه 👈 29 فروردین / حمل 1402 👈27 رمضان 1444 👈 18 آوریل 2023 🔵مناسبت های دینی و اسلامی: 🟤 روز ارتش. ⚫️ ۲۷ رمضان سالروز وفات علامه محمد باقر مجلسی (اعلی اللّه مقامه الشّریف) ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ❇️️ ذکر روز سه شنبه : یا ارحم الراحمین  ۱۰۰ مرتبه ✳️️ ذکر بعد از نماز صبح ۹۰۳ مرتبه که موجب رسیدن به آرزوها میگردد. 💠 ️روز سه شنبه طبق روایات متعلق است به و و سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5942621565127492769.mp3
776.2K
🔸ترتیل صفحه ۹۸ قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده 🔸مقام‌ : بیات 🛑 فایل بدون ترجمه 🕊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5942621565127492770.mp3
1.72M
🔸ترتیل صفحه 98 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام بیات 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🕊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قرآن ترجمه المیزان سوره 4 سوره مبارکه النساء صفحه 98 وَالَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَنُدْخِلُهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا أَبَدًا ۖ وَعْدَ اللَّهِ حَقًّا ۚ وَمَنْ أَصْدَقُ مِنَ اللَّهِ قِيلًا (122) و کسانى که ايمان آورده و کارهاى شايسته کرده اند به زودى آنان را به بوستان هايى در مى آوريم که از پايين آنها نهرها جريان دارد و هميشه در آنها جاودانه اند، وعده حقّ خداست و کى در گفتار از خدا صادق تر است؟ (122) لَيْسَ بِأَمَانِيِّكُمْ وَلَا أَمَانِيِّ أَهْلِ الْكِتَابِ ۗ مَنْ يَعْمَلْ سُوءًا يُجْزَ بِهِ وَلَا يَجِدْ لَهُ مِنْ دُونِ اللَّهِ وَلِيًّا وَلَا نَصِيرًا (123) [کيفر و پاداش ]نه به آرزوهاى شماست و نه به آرزوهاى اهل کتاب، هر که بدى کند سزاى بد دارد و در برابر خدا براى خود هيچ يار و ياورى نخواهد يافت. (123) وَمَنْ يَعْمَلْ مِنَ الصَّالِحَاتِ مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثَىٰ وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَأُولَٰئِكَ يَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ وَلَا يُظْلَمُونَ نَقِيرًا (124) و کسانى که از کارهاى شايسته انجام دهند و مؤمن باشند، مرد باشند يا زن اينان به بهشت در مى آيند و کمترين ستمى نمى بينند. (124) وَمَنْ أَحْسَنُ دِينًا مِمَّنْ أَسْلَمَ وَجْهَهُ لِلَّهِ وَهُوَ مُحْسِنٌ وَاتَّبَعَ مِلَّةَ إِبْرَاهِيمَ حَنِيفًا ۗ وَاتَّخَذَ اللَّهُ إِبْرَاهِيمَ خَلِيلًا (125) و چه کسى دينش بهتر است از آن که خود را يکجا تسليم خدا کند در حالى که او نيکوکار است و از آيين ابراهيمِ حق گرا پيروى نموده است؟ و خدا ابراهيم را دوست خود گرفت. (125) وَلِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ ۚ وَكَانَ اللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ مُحِيطًا (126) و آنچه در آسمان ها و آنچه در زمين است مختصّ خداست و خدا به هر چيزى احاطه دارد. (126) وَيَسْتَفْتُونَكَ فِي النِّسَاءِ ۖ قُلِ اللَّهُ يُفْتِيكُمْ فِيهِنَّ وَمَا يُتْلَىٰ عَلَيْكُمْ فِي الْكِتَابِ فِي يَتَامَى النِّسَاءِ اللَّاتِي لَا تُؤْتُونَهُنَّ مَا كُتِبَ لَهُنَّ وَتَرْغَبُونَ أَنْ تَنْكِحُوهُنَّ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الْوِلْدَانِ وَأَنْ تَقُومُوا لِلْيَتَامَىٰ بِالْقِسْطِ ۚ وَمَا تَفْعَلُوا مِنْ خَيْرٍ فَإِنَّ اللَّهَ كَانَ بِهِ عَلِيمًا (127) و از تو درباره زنان فتوا مى خواهند. بگو: خدا درباره آنان براى شما فتوا مى دهد، و نيز درباره آنچه در قرآن در خصوص دختران يتيم برشما تلاوت مى شود [فتوا مى دهد] همان يتيمانى که آنچه برايشان مقرّر شده است به آنان نمى دهيد و رغبت داريد با آنها ازدواج کنيد و [خدا ]درباره کودکان ناتوان [سفارش مى کند ]و اينکه براى يتيمان به عدالت قيام کنيد، و هر خيرى انجام دهيد قطعاً خدا به آن داناست. (127) 🕊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️بهترین 💠وَ مَنْ أَحْسَنُ دِيناً مِمَّنْ أَسْلَمَ وَجْهَهُ لِلَّـهِ وَ هُوَ مُحْسِنٌ وَ اتَّبَعَ مِلَّةَ إِبْراهِيمَ حَنِيفاً وَ اتَّخَذَ اللَّهُ إِبْراهِيمَ خَلِيلاً 🌱از کسی‌ که در حال نیکوکاری، خود را تسلیم خدا کرده و از آیین ابراهیم حق‌گرا پیروی کرده است، چه کسی در دین‌داری بهتر است؟ خداوند، ابراهیم را دوست (خود) برگزید. نساء - ۱۲۵ 👈 در اين آيه سه چيز مقياس بهترين آئين شمرده شده: 1⃣ ‏نخست تسليم مطلق در برابر خدا" أَسْلَمَ‌ وَجْهَهُ لِلَّـهِ‌" ‏ 2⃣ يگر نيكوكاری (وَ هُوَ مُحْسِنٌ‌) منظور از نيكو كاری در اينجا هر گونه نيكی با قلب و زبان و عمل است، و در حديثی كه در تفسير نور الثقلين در ذيل اين آيه از پيامبر گرامی اسلام ص نقل شده در پاسخ اين سؤال كه منظور از احسان چيست؟ چنين می‌خوانيم: ‏ان تعبد اللَّه كانك تراه فان لم تكن تراه فانه يراك‌ ‏" احسان (در اين آيه) به اين است كه هر عملی در مسير بندگی خدا انجام می‌دهی آن چنان باشد كه گويا خدا را می‌بينی و اگر تو او را نمی‌بينی او ترا می‌بيند و شاهد و ناظر تو است". 3⃣ ‏و ديگر پيروی از آئين پاك ابراهيم است. ‏(وَ اتَّبَعَ مِلَّةَ إِبْراهِيمَ حَنِيفاً) ‏در پايان آيه دليل تكيه كردن روی آئين ابراهيم را چنين بيان می‌كند كه خداوند ابراهيم را به عنوان خليل خود انتخاب كرد. ‏(وَ اتَّخَذَ اللَّهُ إِبْراهِيمَ خَلِيلًا). ❓❓‏خليل يعنی چه؟ ‏" خليل" ممكن است از ماده" خلت" (بر وزن حجت) به معنی" دوستی" بوده باشد و يا از ماده" خلت" (بر وزن ضربت) به معنی" نياز و احتياج" و در اينكه كداميك از اين دو معنی به مفهوم آيه فوق نزديكتر است در ميان مفسران گفتگو است، جمعی معتقدند كه معنی دوم نزديكتر به حقيقت آيه می‌باشد، زيرا ابراهيم به خوبی احساس می‌كرد كه در همه چيز بدون استثنا نيازمند بپروردگار است. ‏ولی از آنجا كه آيه فوق می‌گويد: خداوند اين مقام را به ابراهيم داد استفاده می‌شود كه منظور همان معنی دوستی است، زيرا اگر بگوئيم خداوند ابراهيم را بعنوان دوست خود انتخاب كرد بسيار مناسب به نظر می‌رسد، تا اينكه بگوئيم خداوند ابراهيم را نيازمند خود انتخاب كرد، به علاوه نيازمندی مخلوقات خدا اختصاصی به ابراهيم ندارد. 📚تفسیر نمونه ༻🍃‌🌸🍃༺
❇️ 💠‏وَ يَسْتَفْتُونَكَ فِي النِّساءِ قُلِ اللَّهُ يُفْتِيكُمْ فِيهِنَّ وَ ما يُتْلی‌ عَلَيْكُمْ فِي الْكِتابِ فِي يَتامَی النِّساءِ اللاَّتِي لا تُؤْتُونَهُنَّ ما كُتِبَ لَهُنَّ وَ تَرْغَبُونَ أَنْ تَنْكِحُوهُنَّ وَ الْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الْوِلْدانِ وَ أَنْ تَقُومُوا لِلْيَتامی‌ بِالْقِسْطِ وَ ما تَفْعَلُوا مِنْ خَيْرٍ فَإِنَّ اللَّهَ كانَ بِهِ عَلِيماً (۱۲۷/نساء) 🌱‏ودرباره‌ی (ارث) زنان از تو فتوی‌ می‌خواهند، بگو: خدا درباره آنها به شما فتوی می‌دهد، وآيه‌های قرآن كه بر شما تلاوت می‌شود، درباره زنان يتيم كه حقّشان را نمی‌دهيد و می‌خواهيد به ازدواجشان درآوريد و كودكانی كه مستضعفند (به شما فتوی‌ می‌دهد) كه با يتيمان به انصاف رفتار كنيد و هر كار نيكی انجام دهيد، خدا از آن آگاه است. 💬‏پيام‌ها🔻 ‏🔹حقوق زن، مورد بحث و گفتگوی مسلمانان صدر اسلام بوده است. ‏«يَسْتَفْتُونَكَ فِي النِّساءِ» ‏🔹دفاع از حقوق زنان، كودكان و يتيمان در كنار هم، نشانه‌ی ظلم به آنان در طول تاريخ است. «النِّساءِ، يَتامَی، الْوِلْدانِ» ‏🔹حمايت از حقوق زنان، حكم خدشه‌ناپذير خداوند است. «قُلِ اللَّهُ يُفْتِيكُمْ» ‏🔹تشريع حكم از جانب خداوند است و بيان بر عهده‌ی پيامبر. «قُلِ اللَّهُ يُفْتِيكُمْ» ‏🔹سنّت‌های جاهلی را بايد با فتواهای صريح شكست. «قُلِ اللَّهُ يُفْتِيكُمْ» ‏🔹به خاطر تفكّرات جاهلی، زنان را از ارث محروم نكنيد. «لا تُؤْتُونَهُنَّ ما كُتِبَ لَهُنَّ» ‏🔹خدا زنان را مالك دانسته وبرايشان بهره‌ای از ارث قرار داده است. «كُتِبَ لَهُنَّ» 📚تفسیر نور ༻🍃‌🌸🍃༺
نکته تفسیری صفحه ۹۸: نه به آرزوهای شماست و نه به آرزوهای دیگران: ما به جهان هستی و واقعیت­ هایش به دو صورت می­ توانیم نگاه کنیم؛ آن​گونه که دوست داریم، و آن​گونه که هست. اگر به جهان آن­گونه بنگریم که هست، با شناختی صحیح از هستی، تلاش و کوشش می­ کنیم و از اسباب و وسایلی که خدا برای سعادتمان قرار داده، به درستی بهره می­ گیریم و از آنچه مانع رشد و کمالمان می­ شود، دوری می­ کنیم. اگر امّا آن­گونه به جهان بنگریم که دوست داریم، می­ توانیم واقعیت­ های آن را در خیال خود تغییر دهیم و دنیایی زیبا و ایده­ آل در پندار خویش ایجاد کنیم؛ دنیایی که در آن، ما انسان­هایی بزرگ و قدرتمند هستیم که از ما کسی خوشبخت­ تر وجود ندارد. چنین دنیایی اما دیر یا زود به پایان می­ رسد و هنگامی ­که انسان با واقعیت­ های جهان روبه​ رو می­ شود، با واقعیتی غیر از آنچه در ذهن خود می­ پرورانده، مواجه می­ شود؛ زیرا می­فهمد آنچه که در عالم خیال خود از خویشتن ساخته بوده، با حقیقت زندگی دنیا تفاوت بسیاری دارد؛ در حالی که او به جای تلاش و کوشش، در عالم خیالاتش به خوشبختی رسیده بود و هم​ اکنون هیچ اثری از آن وجود ندارد! در زمان پیامبر(ص)، یهودیان و مسیحیانی ­که از پذیرفتن دعوت آن حضـرت سر باز زده بودند، پندارهای عجیب و غریبی داشتند، و به جای پذیرش حق، با خیالات و اوهام خویش زندگی می­کردند. مثلاً می­ گفتند: دین ما قدیم­ تر است؛ یا ما بندگان مخصوص و ویژه​ ی خدا هستیم و به همین سبب از شما مسلمانان برتریم! برخی از مسلمانان بی­ اطلاع نیز از این سخنان برآشفته می­ شدند و پاسخ­ های غیر منطقی به آن​ها می­ دادند و مثلاً می­ گفتند: ما از شما برتریم؛ زیرا پیامبر ما، آخرین پیامبر است. در این هنگام، این آیات نازل شد [1]و تمام این خیالات را به کناری نهاد و با صراحت اعلام کرد که خوشبختی و کمال، با ادعا و آرزو به دست نمی­ آید؛ بلکه این ایمان و عمل صالح است که سعادت حقیقی را برای انسان­ها رقم می­زند. آری، کار بد، کیفر، و کار خوب، پاداش دارد. امامان معصوم(ع) نیز پیروان خود را از خیال‏پردازی و اعتقادات موهوم باز داشته­ اند و تنها راه نجات را «عمل و کردار نیک» معرفی کرده­ اند. پیشوای پنجم ما در این باره فرموده است: «به خدا سوگند، ما با خود ضمانت دوری از دوزخ را نداریم و بین ما و خدا خویشاوندی وجود ندارد، و ما بر خدا دلیلی نداریم [که بی­ جهت کسی را به بهشت برسانیم]، و ما خودمان فقط با اطاعت از خدا به او نزدیک می­ شویم. بنابراین، هر کس از شما که از خدا اطاعت کند، دوستی ما به او سود می­ رساند، و هر کس که خدا را نافرمانی کند دوستی ما به او سودی نمی­ رساند. وای بر شما! بی­ جهت مغرور نشوید. وای بر شما! بی­ جهت مغرور نشوید.»[2] این قانون الهی، نه فقط بر جهان پس از مرگ، که بر همین دنیا نیز حاکم است. حقیقت این است که بسیاری از کشورهای بی­ ایمان، با به کار بستن دستورهای دین ما به پیشـرفت­ های زیادی رسیده­ اند، و ما با رها کردن آن دستورها، عقب مانده­ ایم. جدّیت، کوشش، راست­گویی، امانت­داری، دقّت در کارها و... ، همه و همه، دستورهایی​ است که در دل دین ما نهفته است و ما به بسیاری از آن​ها بی­ توجّهی کرده­ ایم. این حقیقتی تلخ است که امیر مؤمنان علی علیه السلام در آستانه​ ی شهادت به ما یادآوری کرد: «خدا را در مورد عمل به قرآن در نظر بگیرید. مبادا افرادی غیر از شما مسلمانان، در عمل به دستورهای آن از شما سبقت بگیرند.» [1] - تفسیر نمونه، ج 4، ص 140 [2] - الکافی، ج 2، ص 75 🕊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا