eitaa logo
تلویحات
256 دنبال‌کننده
306 عکس
166 ویدیو
12 فایل
تلویحات یاسر حسین پور (نام کتابی است از سهروردی) دکتری فلسفه مدرس حوزه و دانشگاه تالیفات: فلاح فلسفه عالم نفس از تشکیک تا وحدت عالیجناب فلسفه (در دست نگارش) https://eitaa.com/YaserHoseinpour Instagram:@Yaser_Hoseinpour Telegram:t.me/Talvihaat
مشاهده در ایتا
دانلود
امام على عليه السلام: 🔹زَوالُ النِّعَمِ بِمَنعِ حُقوقِ اللّهِ مِنها، وَالتَّقصيرِ في شُكرِها. 🔸نعمت ها به دو دلیل ستانده می شوند: حقوق خدا در نعمت ها ادا نشود و در شكرگزارى شان كوتاهى گردد. 📚غررالحكم حدیث۵۴۷۵ 🆔 @Talvihaat
|| پویش ملی نذر آب💧 در ماه محرم و صفر جهت تهیه آب و حفر چاه در و 📝به نیت شهدا و بازماندگان: 🇵🇸کودکان🇵🇸مادران🇵🇸رزمندگان 🇵🇸پرستاران🇵🇸 پزشکان🇵🇸نیروهای امداد و نجات 🇵🇸خبرنگاران 🇵🇸اسرا 💳واریز کمک: ۱. گروه فرهنگی شهید القدس
5029087001597700
۲. خیریه رنگ زیتون
5041721113535455
۳. بنیادخیریه‌جامعه‌ایمانی‌مشعر
5041721113532122
۴.گروه جهادی بنت‌الهدی
6273817010176190
(روی عدد ضربه بزنید کپی می‌شود ☝️) 🌍مجمع تشکل‌های بین الملل: https://eitaa.com/uiaiir پویش ملی محتوا و ایده درباره فلسطین جهت استفاده و اجرا در مراسم محرم و صفر 👇 🔹https://eitaa.com/uiaiir/398 🌍مجمع تشکل های بین الملل در فضای مجازی: 🔹@uiaiir 🇵🇸@shahideqods
774K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سنت خداوند همواره بر آن است که، آغاز تابش روزنه امید بر قلب بندگان، پس از انسداد همه طرق قابل تصور، رخ می دهد. آنگاه بنده، به خداوند حقیقتا امیدوار می شود، که از هر چیزی جز اوست،ناامید گردد. فرج و گشایش، بر اساس قانون جهان، پس از اوج گرفتاری و مصیبت پدیدار می شود و یسر همواره پس از عسر جانمایی شده است. به راستی که خداوند، بی مثالی است که به هیچکس نماند. چنانکه گفته اند: اگر از من سؤال شود که کدامیک از ابیات مولانا هست که در عمیق ترین غم‌هایی که احساس می کردم، بارها به من تسلّی خاطر داده است، این بیت مولوی را می خوانم: «و اگر بر تو ببندد همه ره ها و گذرها ره پنهان بنماید که کس آن راه نداند» @Talvihaat
منتظر خبر مرگت هستیم خاصه از سیزدهم دی ماه نود و هشت ساعت ۱:۲۰
‏«غیرحساسیت»‏ چگونه با تحجر به مثابه خویشتن کنار آمدیم؟! انقلاب 57 نه فقط محصول شورش علیه غرب بلکه علاوه بر آن معلول تمایزآفرینی میان اسلام و تحجر ‏است. نیرویی که حرکت انقلاب را علیه نظم راست چپ و راست مدرن قوت بخشید و ورق تازه‌ای در عالم ‏ایجاد کرد با فاصله‌گذاری اسلام ناب از جریان تحجر آزاد شد. این صورت‌بندی برای ما که در مطالعات ‏جنسیت مستقر هستیم معنای مضاعفی دارد که راجع آن بسیار گفته و باز خواهم گفت.‏ این درحالی است که این سال‌ها بسیار بیشتر از گذشته ما در وضعیت «غیرحساسیت» نسبت به تحجر ‏تنفس می‌کنیم. حجم بالای درگیری اسلام و تمدن غربی باعث شده است دوگانه‌ی حق و باطل یا اسلام و ‏استکبار به نزاع اسلام با غرب تقلیل و انطباق پیدا کند. درحالیکه حاق مفهومی استکبار و طاغوت هم ‏شامل طرحواره‌های تحجر است و هم تجدد‌مآبی غربی. در صورت‌بندی امام (ره) اسلام آمریکایی مجموعی ‏است اسلام سکولار، اسلام حجتیه و اسلام جاهلان متنسک و خشک‌مقدس! اما در تبار صورت‌بندی ‏مسلط فعلی به طرز عجیبی همه‌ی منازعات ضداستکباری به غرب‌ستیزی تقلیل یافته و نیروی تحجر که ذاتاً ‏خودش را با حقیقت ممزوج می‌کند بیش از گذشته ناپیداست. آری! دیگری اصلی و «دشمن روبرو» حتماً ‏جهان‌خواران و مستکبران غربی هستند اما برای تقابل با دیگری روبرویی نمی‌توان از دیگری «پشت‌سری» ‏که بر گرده‌ی ما سوار است و راه تنفس ما را بسته چشم پوشید. نیروی سیاه تحجر در تمام سطوحش به ‏همان اندازه «دیگری» انقلاب اسلامی است که تمدن منحرف غربی و به همان اندازه خطرناک و ‏آسیب‌زننده. ناگفته پیداست از آنجا که بیشترین پیروزی و دستاورد دشمن غربی از ناحیه‌ی حمله به ‏التقاط‌های تحجری ممزوج با ما است، مبارزه با تحجر عیناً کوتاه کردن دست تجدد و انفتاح نیروی اصیل ‏انقلاب اسلامی است.‏ در وضعیت «غیرحساسیت» که ما پنهان‌کاری و اختلاط تحجر با نیروی ناب را احساس نمی‌کنیم، طبیعی ‏است که فربهی ادبیات انتقادی نسبت به تحجر بیش از آنکه برآمده از پایگاه اندیشه انقلاب اسلامی ‏باشد از خاستگاه اندیشه غربی است. در نتیجه این روزها با اغتشاش گسترده‌ای در صورت‌بندی مفهوم ‏تحجر و نیز تشویش آزار‌دهنده‌ای در تطبیق مصادیق آن هستیم. هنوز یا تحجر آن‌قدر موسع و بزرگ معنا ‏می‌شود که به همه‌ی اطراف این صحنه‌ی نزاع حتی نیروی غربی قابل تسری است و یا به صورتی رادیکال ‏و حاد از تحجر تقلیل می‌یابد که از آن جز یک فرقه و قبیله‌ی منزوی باقی نمی‌ماند. این خرده‌نوشتار تلاشی ‏است برای تنظیم سبک ورود به مطالعه‌ی تحجر.‏ تحجر در معنای وسیعش نوعی انحراف قلبی به معنای انسداد و نوعی خطای منطقی و تفکری شامل ‏سطحی‌نگری، اخباری‌گری، خرد‌نگری در مقابل کلان‌نگری، و ظاهربینی است. این «سطح عمومی» از ‏تحجر اختصاصی به سنتی‌ها و شرقی‌ها ندارد و به طرفداران دین و مذهب خلاصه نمی‌شود. در غرب‌گرایان و ‏علم‌گرایان نیز شعبه‌های مهمی از این سطح بیداد می‌کند. اما «سطح گفتمانی تحجر» بیش از همه ‏اختصاص دارد به نحله‌ها و قرائت‌های دینی و مدعی قدسیت. نمی‌توان این سطح گفتمانی را به تجدد نسبت ‏داد. این سطح گفتمانی مهم‌ترین سطح و اثرگذارترین سطح از تحجر است که اندیشه‌ساز، اخلاق‌ساز و ‏جریان‌ساز است و می‌تواند اصل حقیقت دینی را استحاله کند. در انتخابات اخیر این سطح شیوع پیدا ‏کرد. سطح دیگری از تحجر تعینات نهادی و قدرت‌گونه‌ی آن یعنی «سطح حقوقی» است. تحجر می‌تواند ‏خود را در آیینه‌ی مناسبات نهادی و تعینات حقوقی و ساختاری نیز نشان بدهد. احزاب، جریان‌های ‏سیاسی و برخی ساختارها می‌توانند حامل الگوهای رفتاری و فکری تحجر در قامت قدرت ساختاری و ‏سیاسی باشند. اما تحجر علاوه بر همه‌ی اینها می‌تواند حضور گسترده در لایه‌های امنیتی و پشت‌پرده‌ای نیز ‏داشته باشد. وجود «سطح امنیتی» تحجر نیز غیرقابل انکار است.‏ همه‌ی این سطوح در جامعه ما و در روزگار ما فعال و قدرت‌مند است و نیک روشن است که این سطوح با ‏یکدیگر تعاون و تداخل دارند. امروز همانند 46 سال گذشته میزان پیروزی ما وابسته است به نیرویی که از ‏چنگ تحجر در تمام سطوحش از خود آزاد می‌کنیم. من مدتهاست علیه تحجر در مسئله زن می‌نویسم اما ‏بهانه‌ی این نوشتار کوتاه مسائل دو انتخابات گذشته و منبر حاج آقای پناهیان با موضوع تحجر بود.‏ @Mahdi_Takallou
تلویحات
‏«غیرحساسیت»‏ چگونه با تحجر به مثابه خویشتن کنار آمدیم؟! #مهدی_تکلو انقلاب 57 نه فقط محصول شورش عل
امروز بزرگترین خطری که جامعه اسلامی ما را تهدید می کند، است. در حقیقت، بزرگترین خطر، که صدای گوش خراش زنگ آن، دست کم برخی از متفکرین را می آزارد، از ناحیه تحجر، متوجه جامعه انقلابی جوان ما شده است. البته بنده فرصت نکرده ام، سخنرانی امسال حجت‌الاسلام را، دنبال کنم و لذا درباره میزان موفقیتشان، ارزیابی ندارم، اما در انتخاب موضوع، بسیار هوشمندانه و البته شجاعانه عمل کرده اند که قابل تقدیر است: «انحطاط متحجرانه؛انعطاف پذیری متفکرانه» اخیر، فارغ از نتیجه، هشدار گوش خراشی از گستردگی و رسوب خطرناک تحجر در جامعه انقلابی ما بود که هم آهنگی و کنش‌گری دلسوزان صاحب اندیشه را می طلبد. و الا روزگاری که اسلام ناب محمدی _ که در دوران معاصر، خمینی کبیر آن را به ما هدیه داد، _ نه توسط تجدد و لیبرالیسم بلکه توسط تحجر، ذبح شود، دور نیست. انحطاط نتیجه قهری تحجر است. کمااینکه هم اکنون نیز برخی فضائل اسلام ناب، در آتش هیزم تحجر، بوی سوختگی گرفته است. فی المثل، انتخابات اخیر، تهدید جدی مردمسالاری دینی، به عنوان ابتکار ناب انقلابی امام، توسط تحجر بود. این مشکل جدی، ظاهراً نه با همت توده ها و نیروهای میدانی، بلکه با اقدام طبقه جلودار و پیشرو قابل حل است. از قضا همین طبقه نیز، زیر چکمه بی رحم تحجر و با سلاح تکفیر، نحیف شده و از بیماری بی تفاوتی و انزوا رنج می برد. و این انزوا، خطر تحجر را مضاعف می کند. امید است، دلسوزان انقلاب، فارغ از انتخاب سیاسی و تشخیص اصلح، آگاهانه علیه تحجر، کنش‌گری کنند و الا آتش آن فقط دامن گیر فرد و جناح نیست، دامن گیر اساس انقلاب است. یاسر حسین پور @Talvihaat
مرغ شب‌خوان که با دلم می‌خواند رفت و این آشیانه خالی ماند آهوان گم شدند در شب دشت آه از آن رفتگان بی‌برگشت… @Talvihaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
6.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اگر قرآن معجزه جاوید اسلام است و اگر اعجاز جاویدان، به معنای اثرگذاری همیشگی، منهای محدودیت در ظرف زمان و مکان است، همین معنا در عاشورا نیز برقرار است. خداوند به واسطه نبی، اعجاز قرآن را تحقق می بخشد و به واسطه سیدالشهدا، اعجاز عاشورا را محقق می سازد. عاشورا، اعجاز جاویدان حسین بن علی است که منهای زمان و مکان در همه عوالم و در همه ازمنه قابل مشاهده است. مثلاً همین سید مصطفی و دوستان شهید او اگر حاصل اعجاز عاشورایی حسین نیستند پس چیستند ؟ صدرزاده، یکی از نشانه‌های حیات ابدی عاشوراست، همو که بعد از گذشت قرون متمادی و در سرزمینی دور از کربلا، بی آنکه مولای غریب خود را دیده باشد یا صدای هل من ناصرش را شنیده باشد، حبیب وار، ندای او را لبیک می گوید و نام خویش را برای همیشه در زمره یاران ابی عبدالله ثبت می کند. یارانی که تجمیع آنها، برای آن کس که محدود در زمان و مکان است، غیر ممکن می نماید. اما حقیقت آن است که عاشورا، روزی از روزها، و کربلا، زمینی از زمین ها نیست، عاشورا حقیقتی متعالی تر از دنیای مادی ماست که وصول به آن، جز با عبور از حجب زمانی و مکانی میسور نیست. مصطفی صدرزاده اعلی الله مقامه، نمونه معاصر افرادی است که با گذار از این حجب، خود را به وصال مولای خویش رسانده است. هنیأ له و رزقنا الله و ایاکم @Talvihaat
639.5K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چه بسیار شاعران دلسوخته ای که کم یا بیش، اشعاری در عزای عاشورا سروده اند. محتشم ها و مقبل ها و عمان ها، سفیران اباعبدالله در سرزمین ادبیات فارسی هستند تا از شورشی که خون حسین در خلق عالم به پا کرده است بسرایند و از تاب استقامت ذوالجناح روضه بخوانند. اشعار آنها چه سوزها که به دل عزاداران نیانداخته و چه اشک ها که از چشمانشان جاری نساخته. چه محفلی هایی از روضه که با همین اشعار از بوی کربلا سرشار شده اند و چه دل ها که با همین ابیات لرزیده اند و مسیر زندگی مستمعین را تغییر داده اند. اما از میان همه، این غزل منزوی، ویژگی های منحصر به فرد و قابل تحسینی دارد و شاید در نوع خود، بهترین است: ای خون اصلیت به شتکها ز غدیـــران افشانده شرفها به بلنــدای دلیـــــران جـاری شده از کرب و بلا آمــده آنگــــاه آمیختــه با خون سیــــاووش در ایـــــران تو اختـــر سرخی که به انگیزه تکثیر ترکیــد بر آیینه ی خورشیـــد ضمیــــران ای جوهـــر سـرداری سرهای بــریـــــده وی اصل نمیــــرندگــــی نســل نمیـــران خرگاه تو می سوخت در اندیشه تاریخ هر بار که آتش زده شد بیشه شیران آن شب چه شبی بود که دیدند کواکـب نظــــم تو پراکنـــــده و اردوی تو ویــــــران و آن روز که با بیـــرقــی از یک سر بی تن تا شام شـــدی قافلـــه سالار اسیــــران تا باغ شقــــایــــق بشوند و بشکـــوفنــــد باید کـــه ز خـــــون تو بنوشنـــد کویـــــران تا اندکـــــی از حـــــق سخن را بگزارنــــد بایــــد کــه به خونــت بنگـــارند دبیـــــــران حد تو رثا نیست، عزای تو حماسه است ای کاسته شأن تو از این معرکه گیـــــران @Talvihaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣 عرفان و فلسفه و منطق (فصل_اول) 🔰با تدریس شاگردان برجسته علامه حسن زاده آملی، علامه جوادی آملی و علامه مصباح یزدی ✅ فرصتی بی‎نظیر برای فراگیرانِ علوم عقلی از سراسر ایران و جهان به صورت و 🔰جهت مشاهده سرفصل ها، روز و ساعت هر دوره کلیک کنید. ⏳ظرفیت محدود است و اولویت با عزیزانی است که زودتر ثبت نام کرده باشند. 🗓ثبت نام تا پایان تیرماه 👈 اطلاعات بیشتر و ثبت نام از طریق پیام به آیدی: @Imam_110 🔰نشست ها و همایش های علوم انسانی اسلامی 🆔http://eitaa.com/joinchat/4179165216C0d3b9d3403