9.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آنچه این روزها در فلسطین میگذرد، رفته رفته انسان را به لحظات ملکوتی «دنیای شما در نظر من از آب بینی بز نیز پست تر است» می رساند.
یاسر حسین پور
@Talvihaat
#سوال_قرآنی
طبق آیات ۲۱ تا ۲۳ سوره مبارکه إسرا، راز خوشبختی در دنیا و سعادت در آخرت به ترتیب کدامند؟
@Talvihaat
راز سعادت اخروی و خوشبختی دنیوی.mp3
8.87M
راز سعادت اخروی و خوشبختی دنیوی
یاسر حسین پور
@Talvihaat
تأثیرات ابن عربی بر حکمت متعالیه.pdf
4.45M
#معرفی_کتاب
تاثیرات ابن عربی بر حکمت متعالیه
دکتر فرشته ندری ابیانه
ملاصدرا، علیرغم فاصله چهارصد ساله، عملا شاگرد ابن عربی و مولوی است.
حکمت متعالیه، تلفیقی از مکاشفات عرفانی ابن عربی، ذوق شاعرانه مولوی و تفلسف صدرایی است.
مولوی نیز، خود به واسطه قونوی شاگرد ابن عربی است.
بنابراین ملاصدرا و حکمت متعالیه، بیش از هر کس متاثر از ابن عربی است.
این کتاب ارزشمند، مروری اجمالی بر تاثیرات ابن عربی در حکمت متعالیه است.
بسیاری از فصول این کتاب، می تواند موضوع یک پژوهش مستقل در قالب کتاب، پایان نامه و یا مقاله قرار گیرد.
یاسر حسین پور
@Talvihaat
#سوال_قرآنی
با توجه به آیات ۱۹ الی ۳۴ سوره مبارکه معارج، راه عبور از طبیعت انسانی و دستیابی به فطرت الهی چیست؟
@Talvihaat
راه های رهایی از طبیعت و شکوفایی فطرت.aac
9.61M
راه های رهایی از طبیعت و شکوفایی فطرت
یاسر حسین پور
@Talvihaat
#انتقام_استراتژیک
از حدود دو سال پیش، سه عامل «مشکلات عمیق اقتصادی مردم»، «گسلهای اجتماعی و فرهنگی پیرامون حجاب» و «فقدان مدیریت تاریخی حاج قاسم در جبهه مقاومت» موجب تضعیف کنشها و حتی واکنشهای نظامی مقاومت شد.
این امر اخیرا به خصوص پس از طوفان الاقصی، اسراییل و شخص نتانیاهو را به این جمعبندی رسانده که در صورت وارد کردن ضربه های سنگین به ایران یا «پاسخ درخوری دریافت نخواهد کرد» یا «وارد جنگ مستقیم با ایران خواهد شد»
در جبهه دشمن نکته اول برای همگان خوشایند است و نکته دوم دست کم برای نتانیاهو و همکار احتمالی آینده او یعنی ترامپ، آرزوست.
بنابراین اسراییل خود را در شرایط «هم فال، هم تماشا» می بیند.
می زند و هر چه پیش آید خوش آید.
به لحاظ نظامی این برای اسراییل بهترین موقعیت ممکن و برای ایران، بدترین شرایط ممکن است.
و این واقعیت، حتی تلخ تر از فقدان و شهادت فرماندهان ارشد نظامی ایران است.
و موجب شده، حتی برخی بیانیههای رسمی اخیر صرفا در حد اعلامیه ترحیم و اعلان همدردی و تسلیت دیپلماتیک ساده باقی بماند!
و موجب شده، رسانه ها و حتی افکار عمومی و حتی امت حزب الله، دانسته یا نادانسته برای چاره جویی در دام دوگانه غلط «انتقام» یا «صبر استراتژیک» بیفتند و هیچکس حتی به «انتقام استراتژیک» فکر هم نکند.
اینکه چاره چیست و چه باید کرد، موضوع این نوشته نیست کمااینکه بر عهده نگارنده نیز نیست.
این نوشته صرفا بیان موقعیت فعلی است.
یاسر حسین پور
@Talvihaat
ظاهرا فهم کلام رهبری در زمینه حجاب هم توسط متدینین و هم برای غیر متدینین خیلی دشواره.
دقیقا مثل مسأله وحدت با اهل سنت.
ایشون در زمینه وحدت میفرمایند:
یک. حق مسلم با تشیع است.
دو. قانون مملکت، رسمیت تشیع است.
سه. دشمن علاقه مند به ایجاد تنش، دو قطبی و فعال کردن گسل دروغین فرهنگی و اجتماعی در این مسأله است و باید مراقب بود در پازل دشمن عمل نکرد.
چهار. اهل سنت معتقد به اسلام و انقلاب هستند.
پنج. وظیفه حاکمیت و مردم ترویج و گسترش تشیعه.
شش. در عین حال، نه فقط مصلحت موقت، بلکه راهبرد دائمی وحدت و همزیستی مسالمت آمیز همه اقشار جامعه اعم از شیعه و سنی است
اما برداشت متدینین مصلحت جویانه است و لذا عملا همراه نیستند حتی اگر همراه هم باشند، همدل نیستند
برداشت اکثر غیر متدینین، تکثرگرایانه و کوتاه آمدن رهبری در حقانیت شیعه است و همدل نیستند حتی اگر همراه باشند
در مسأله حجاب هم همینه، ایشون می فرمایند:
یک. حجاب از ضروریات اسلام است و بی حجابی نه تنها حرام شرعی است بلکه حرام سیاسی هم هست.
دو. قانون رسمی مملکت حفظ حجاب همه بانوان معتقد و غیر معتقد است.
سه. دشمن علاقه مند به ایجاد تنش، دو قطبی و فعال کردن گسل دروغین فرهنگی و اجتماعی در این مسأله است و باید مراقب بود در پازل دشمن عمل نکرد.
چهار. افراد بی حجاب معتقد به اسلام و انقلاب هستند.
پنج. وظیفه حاکمیت و مردم ترویج و گسترش حجابه.
شش. در عین حال، نه فقط مصلحت موقت، بلکه راهبرد دائمی وحدت و همزیستی مسالمت آمیز همه اقشار جامعه اعم از با حجاب و بی حجاب است.
در اینجا هم متدینین معمولا حتی همراه هم نیستند چه برسد به همدل نیستند و لذا عملا کنشهای ما ذیل امر به معروف معمولا موجب دوقطبی و تنش زایی است یعنی همونی که دشمن میخواد.
برای فهم کلام رهبری باید با ایشان همدل بود:
در عین استواری در عقیده، پافشاری بر قانون و حضور فعال در میدان، نباید رفتاری بر خلاف وحدت انجام شود.
چه در بحث شیعه و سنی
چه در بحث باحجاب و بی حجاب
بنابراین بنده در مسأله حجاب طرفدار هر نظریه ای هستم که سه مورد فوق رو لحاظ کرده باشه و در مقابل مخالف هر نظریه ای که یکی از سه مولفه بالا رو نداشته باشه:
شرعیت حجاب
قانون حجاب
حفظ وحدت
اساسا «جمهوری اسلامی ایران» یعنی همین:
جمهوریت: قانون
اسلامیت: شرع
ایران: وحدت حول محور ایران
یاسر حسین پور
@Talvihaat
پیام به کنگرهی جهانی هزارهی شیخ مفید
https://farsi.khamenei.ir/amp-content?id=2662
حدود سی و یکسال پیش در چنین روزهایی، «کنگره جهانی هزاره شیخ مفید» برگزار شد.
مقام معظم رهبری، طی پیامی به بهانه تبیین وجوه شخصیتی شیخ مفید، با تاکید بر دین عظیم این عالم ربانی بر تاریخ علوم اسلامی، تاریخچه هزار ساله ای از سرنوشت دو علم کلام و فقه در حوزه های علمیه شیعه ارائه کردند.
متن فوق، نگاشته تحسین برانگیز ایشان است که شایستگی آن را دارد به عنوان متن درسی در حوزههای علمیه و دانشگاه قرار گیرد.
در این نوشتار به طور خاص، نقش بی بدیل شیخ مفید به عنوان «بنیانگذار حوزه های علمیه» در «تثبیت هویت مستقل مکتب اهل بیت»، «بنیانگذاری شکل و قالب علمی صحیح برای فقه شیعه با ابداع علم اصول» و «آفرینش شیوه جمع منطقی میان عقل و نقل در فقه و کلام» مورد توجه قرار گرفته است.
یاسر حسین پور
@Talvihaat
#سوال_قرآنی
با توجه به آیات ۱۷ الی ۳۳ سوره مبارکه قلم، حقیقت عذاب الهی چیست؟
@Talvihaat