eitaa logo
تنبیه الأمة
2.5هزار دنبال‌کننده
171 عکس
77 ویدیو
22 فایل
تنبیه الأمة، #جهادی است در راستای #تبیین حقایق، کوششی در دفاع از حریم دین و مقابله با انحرافاتی که به نام دین رقم می‌خورد. مدیر کانال: @saleh63
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️ ضرورت انقلاب اسلامی از دیدگاه آیت الله خوئی 📝 جلوگیری از اندراس دین در ایران «چون اساس اسلام در ایران در خطر است. باید مردم علیه این نظام، قیام و تظاهرات کنند؛ ولو بلغ ما بلغ و هرچه کشته شوند». 📌 متن کامل: https://eitaa.com/Tanbiholomah/58 @Tanbiholomah
سالروز شهادت امام نهم حضرت محمد بن علی الجواد علیه السلام بر همه دوستداران خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام تسلیت باد. @Tanbiholomah
پیام امام.mp3
2.83M
❇️ بازخوانی بخش هایی از پیام تاریخی امام خمینی ره به حجاج 🎙 بخش اول: حج سکولار یا حج ابراهیمی 🔸 بزرگترین درد جوامع اسلامی این است که هنوز فلسفۀ واقعی بسیاری از احکام الهی را‏‎ ‎‏درک نکرده‌اند؛ و حج با آنهمه راز و عظمتی که دارد هنوز به صورت یک عبادت‏‎ ‎‏خشک و یک حرکت بی‌حاصل و بی‌ثمر باقی مانده است. ‏‏ 🔹 یکی از وظایف بزرگ مسلمانان پی‌بردن به این واقعیت است که حج چیست و چرا‏‎ ‎‏برای همیشه باید بخشی از امکانات مادی و معنوی خود را برای برپایی آن صرف کنند.‏‎ ‎‏چیزی که تا به حال از ناحیۀ ناآگاهان و یا تحلیلگران مغرض و یا جیره خواران به عنوان‏‎ ‎‏فلسفۀ حج ترسیم شده است این است که حج یک عبادت دسته جمعی و یک سفر‏‎ ‎‏زیارتی ـ سیاحتی است! 🔹 به حج چه که چگونه باید زیست و چطور باید مبارزه کرد وبا چه‏‎ ‎‏کیفیت در مقابل جهان سرمایه داری و کمونیسم ایستاد! به حج چه که حقوق مسلمانان و‏‎ ‎‏محرومان را از ظالمین باید ستاند! به حج چه که باید برای فشارهای روحی و جسمی‏‎ ‎‏مسلمانان چاره اندیشی نمود! به حج چه که مسلمانان باید به عنوان یک نیروی بزرگ و‏‎ ‎‏قدرت سوم جهان خودنمایی کنند! به حج چه که مسلمانان را علیه حکومتهای وابسته‏‎ ‎‏بشوراند. بلکه حج همان سفر تفریحی برای دیدار از قبله و مدینه است و بس! و حال‏‎ ‎‏آنکه حج برای نزدیک شدن و اتصال انسان به صاحب خانه است. 🔹 و حج تنها حرکات و‏‎ ‎‏اعمال و لفظها نیست و با کلام و لفظ و حرکت خشک، انسان به خدا نمی رسد. حج کانون‏‎ ‎‏معارف الهی است که از آن محتوای سیاست اسلام را در تمامی زوایای زندگی باید‏‎ ‎‏جستجو نمود... @Tanbiholomah
AudioCutter۲_پیام امام.mp3
1.74M
❇️ بازخوانی بخش هایی از پیام تاریخی امام خمینی ره به حجاج 🎙 بخش دوم: راه عزت مسلمین: اتحاد کلمه_تبدیل شدن به یک قدرت واحده_ مقاومت در برابر مستکبران 🔸مسلمانان باید بدانند تا‏‎ ‎‏زمانی که تعادل قوا در جهان به نفع آنان برقرار نشود، همیشه منافع بیگانگان بر منافع آنان‏‎ ‎‏مقدّم می شود؛ و هر روز شیطان بزرگ یا شوروی به بهانۀ حفظ منافع خود حادثه ای را به‏‎ ‎‏وجود می آورند. راستی اگر مسلمانان مسائل خود را به صورت جدی با جهانخواران حل‏‎ ‎‏نکنند و لااقل خود را به مرز قدرت بزرگ جهان نرسانند، آسوده خواهند بود؟ 🔹هم اکنون‏‎ ‎‏اگر امریکا یک کشور اسلامی را به بهانۀ حفظ منافع خویش با خاک یکسان کند، چه‏‎ ‎‏کسی جلوی او را خواهد گرفت؟ پس راهی جز مبارزه نمانده است، و باید چنگ و دندان‏‎ ‎‏ابرقدرتها و خصوصاً امریکا را شکست، و الزاماً یکی از دو راه را انتخاب نمود: یا‏‎ ‎‏شهادت. یا پیروزی. که در مکتب ما هر دوی آنها پیروزی است. که ان شاءالله خداوند‏‎ ‎‏قدرت شکستن چهارچوب سیاستهای حاکم و ظالم جهانخواران، و نیز جسارت ایجاد‏‎ ‎‏داربستهایی بر محور کرامت انسانی را به همۀ مسلمین عطا فرماید؛ و همه را از افول ذلت‏‎ ‎‏به صعود عزت و شوکت همراهی نماید. ‏ 🔹 بعضی افراد تا قبل از حادثۀ تلخ و شیرین حج در سال گذشته، فلسفۀ اصرار جمهوری‏‎ ‎‏اسلامی ایران را بر راهپیمایی برائت از مشرکین به خوبی درک نکرده بودند و از خود و‏‎ ‎‏دیگران سؤال می کردند که در سفر حج و در آن هوای گرم چه ضرورتی به راهپیمایی و‏‎ ‎‏فریاد مبارزه است و اگر هم فریاد برائت از مشرکین هم سر داده شود، چه ضرری متوجه‏ ‏استکبار میشود. @Tanbiholomah
❇️ الزام به پوشش در همه جای دنیا 🖋 مرتضی حسینی 🔸 یکی از بهترین استدلال‌ها برای کسانی که قائل به آزادی پوشش هستند، این است که بررسی کنیم در کدام کشورها پوشش آزاد است و بعد ببینیم آزادی پوشش بهتر است یا قانون‌مند بودن آن! 🔹 شاید برایتان جالب باشد که بدانید هیچ کشوری در جهان وجود ندارد که پوشش در آن کاملا آزاد باشد! در تمام کشورهای دنیا قوانینی برای پوشش (چه زن، چه مرد) دارند و تنها تفاوت کشورها در میزان و حد این پوشش است؛ پس همه عقلای عالم از ژاپن و چین تا آمریکا، همگی قوانینی برای پوشش دارند و در هیچ کشوری پوشش مرد و زن رهاشده نیست. 🔹 با این مقدمه مشخص می‌شود کسانی که معتقدند حجاب نباید الزامی باشد، باید محدوده پوشش مطلوب را مشخص کنند (چون در همه دنیا محدوده‌ای برای پوشش قائل هستند). 🔹 و اگر محدوده پوشش را مشخص کردند به این سؤال مهم پاسخ دهند که اگر شخصی همین میزان پوشش قانونی را هم رعایت نکرد آیا وظیفه حاکمیت برخورد با او هست یا خیر؟! چون اگر در قانون پیش‌بینی برخورد با بی‌قانونی نشده باشد، نزد تمام حقوقدانان دنیا این قانون لغو و عبث و مسخره خواهد بود! 🔹 به عنوان یک نمونه از قوانین پوشش کشورها و مجازات عدم رعایت آن، مثال‌هایی از قبله آمال غربزده‌ها آمریکا آورده می‌شود که متوجه شویم اتفاقا چقدر قوانین مبسوط و مفصل و مجازات‌هایی برای عدم رعایت پوشش در آمریکا وضع شده است! 🔹 در آمریکا بجز قوانین عمومی، برخی قوانین و مجازات‌ها طبق هر ایالت تفاوت می‌کند (تمامی موارد ذیل از سایت معروف حقوقی hg.org می‌باشد): 1⃣ در آمریکا برهنگی در مقابل انظار عمومی خلاف قانون است، حتی اگر جلوی پنجره در خانه خود شخص باشد! و یا در حیاط خانه خود شخص باشد! و اگر در مقابل کودکان باشد جرم، مضاعف می‌شود! 2⃣ در ایالت لوییزیانا اگر اندام جنسی زن یا مرد آشکار باشد یا زنان بالاپوش نداشته باشند، در اولین ارتکاب ۳ سال حبس و ۲۵۰۰ دلار (معادل ۷۰ میلیون تومان) جریمه می‌شوند! در دومین ارتکاب ۳ سال حبس و ۵۰۰۰ دلار، و در بار سوم تا ۵ سال حبس برای مجرم در نظر گرفته می‌شود! البته برای نداشتن بالاپوش، زنان هنگام شیردادن از این حکم مستثنی هستند و جریمه نمی‌شوند! 3⃣ در ایالت می‌سی‌سی‌‌پی اگر شخص عمدا خود را برهنه کند، ۶ ماه حبس و ۵۰۰ دلار جریمه می‌شود. 4⃣ در ایالت مریلند ۳ سال حبس همراه با ۱۰۰۰ دلار جریمه. ♨️ البته نکته مهم این است که این مجازات‌ها بدون در نظر گرفتن عنوان ((مجرم جنسی)) است؛ در آمریکا اگر کسی چندین بار این قانون را نقض کند و بارها در انظار بدون پوشش حاضر شود، به عنوان ((مجرم جنسی)) شناخته می‌شود، و به حبس‌های بلند مدت محکوم می‌شود! 🔻 حال باید روشنفکران غرب‌زده و پیروان آنها توضیح دهند که اگر وجود قانون برای پوشش و پیگیری آن توسط حکومت، خوب و لازم است، چرا این قانون از سمت خدا نباشد؟! و اگر قانون پوشش بد است چرا اصلاح را از قبله آمالتان آمریکا شروع نمی‌کنید؟! 📌 لینک کامل قوانین پوشش در آمریکا: https://www.hg.org/legal-articles/nudity-and-public-decency-laws-in-america-31193 https://eitaa.com/Tanbiholomah/64 @Tanbiholomah
❇️ محجبه‌بودن بانوان ایرانی را نشان دهیم 🖋 امیرحسین علی‌اکبر 🔸 با توجه به ده‌ها دلیل تحلیلی (قیاسی) و طبق استقراء و آمارهای معتبر، جامعه ایرانی جامعه‌ای مذهبی است. 🔹 بر اساس معیارهای علوم عقلی، ارزش معرفتی قیاس بیش از استقراء ناقص (ادله آماری) و به طور حتم، ارزش شناختی هر دو به مراتب، بیشتر از تخمین‌های عرفی و عامیانه است و چه بسا این حدس‌های چشمی و عوامانه هیچ ارزش علمی ندارند. 🔹 برخلاف ارزش‌گذاری فوق، آنچه که در متن جامعه باور عمومی را تشکیل داده و هدایت آن را به دست گرفته است همین گمان‌ها و تخمین‌های عوامانه است. 🔹 طبق آمار، ۷۷ درصد مردم تهران! و ۸۳ درصد کل مردم ایران علاقه‌مند به شرکت در مراسم لیالی قدر هستند و طبق همان آمار، از بین مردم تهران، "فقط ۱۲ درصد" به روزه اعتقادی ندارند! (۱) امّا باور عمومی، چنین آماری را برنمی‌تابد. براساس آمار، اکثریت مردم ایران به حجاب معتقدند (۲) امّا تلقی عوام و حتی خواص، برخلاف آن است. ❓چرا؟ چون موارد معدود روزه‌خواری، برجسته‌سازی می‌شود. چون دشمن این توانایی را دارد که کشف حجاب چند دخترک را در فلان پارک شیراز در برابر دیدگان همگان، نمایان‌سازی و در بوق و کرنا کند و باورها و ذهنیات را به دست گیرد. 🔹 زمینی که دشمن در آن با ما مبارزه و تهاجم می‌کند زمین تصاویر و "توجه‌دهی" و ذهنیت‌سازی است. اکثریت مردم ایران به حجاب معتقد "هستند" امّا ما در اثبات حجاب و شمارش فواید آن متمرکز می‌شویم. ما در دفاع از محجبه‌بودن بانوان ایرانی، تحلیل ارائه می‌کنیم امّا دشمن در ردّ آن، تصویرسازی می‌کند. ما آمار می‌دهیم ولی او "توجه" می‌دهد و برجسته‌سازی می‌کند. ♨️ دشمن در منطق تصاویر با ما می‌جنگد لیکن ما در منطق مفاهیم به او پاسخ می‌دهیم. 🔹 به نظر می‌رسد ما بیش از حدّ، مفهومی و استدلالی شده‌ایم و باید علاوه بر ارائه‌ی ادله‌ی تحلیلی و آماری، عفیفه بودن بانوان ایرانی را به رخ بکشیم. 🔹 دغدغه‌مندان عرصه حجاب و عفاف باید به این پرسش اندیشه کنند که چگونه می‌توان محجبه "بودن" اکثریت بانوان ایرانی را به رخ کشید آن را را درست کرد و به باور عمومی تبدیل کرد؟ 📌پ.ن : (۱) و (۲) ر.ک : مرکز افکارسنجی ایسپا @Tanbiholomah
Shahidi Hejab.mp3
4.83M
❇️ اجماع فقها بر وجوب «الزام به حجاب توسط ولاة امر (حکومت)» 🎙 حکومت اسلامی و حجاب 👤 استاد شهیدی ♨️ اینهایی که مخالف الزام بر حجاب هستند؛ سؤال ما این است که حد یقف این کارها کجاست؟ حتی اگر قرار باشد منکر، معروف شود!! حتی اگر عده ای خواستند برهنه باشند باز هم منع نکنیم؟ حد یقف منکر کجاست؟ 📅 ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ https://eitaa.com/Tanbiholomah/66 @Tanbiholomah
❇️ اجماع فقها بر وجوب «الزام به حجاب توسط ولاة امر (حکومت)» 🎙 سخنان مهم استاد شهیدی درباره وجوب الزام حکومت به حجاب 📌 فایل صوتی در کانال تنبیه الأمة: https://eitaa.com/Tanbiholomah/66 @Tanbiholomah
🌀 حقیقت اجتماعی سیاسی غدیر از دیدگاه شهید صدر ✅ اسلام در هسته قانون اساسی خود نظام حکومتی دادگر را بنیان نهاده است که همان کامل کردن دین و تمام نمودن نعمت است و قرآن کریم این مفهوم را در آن هنگام که رسول خدا ص و جهان اسلام روز را به خاطر بنیان گذاری نظام حکومت پاک و وراسته جشن گرفتند، اعلام کرد. ♨️ اینکه من بقالی باشم در شیراز زیر سایه حکومت امام خمینی؛ برایم دوست‌داشتنی‌تر است از [اینکه مثل] مرجعیت سید ابوالحسن اصفهانی ره [را داشته باشم] زیر سایه حکومت صدام. 📌 متن کامل: https://eitaa.com/Tanbiholomah/69 @Tanbiholomah
🌀 حقیقت اجتماعی سیاسی غدیر از دیدگاه شهید صدر 🔸 شهید والامقام حضرت آیت الله سید محمد باقر صدر ره در مواضعی از کتب و کلمات خود به تحلیل مسئله ولایت و جایگاه غدیر در مجموعه معارف اسلامی پرداخته است. 🔹 ایشان در بیان رهبری اجتماعی ائمه علیهم‌السلام و تنصیص پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله بر آن در کتاب «التشیع و الاسلام» می‌فرماید: «امامت اهل بیت ع و امام علی ع که در همان پدیده طبیعی (تشیع) مجسم می‌شود، از دو مرجعیت حکایت دارد: یکی مرجعیت فکری و دیگری مرجعیت در عمل رهبری اجتماعی. این هر دو مرجعیت در شخص رسول خدا ص نمود یافته بود و در پرتو مطالعاتی که از شرایط زمانه ارائه نمودیم ناگزیر باید آن پیامبر بزرگوار امتداد شایسته این هر دو را طراحی می‌نمود تا از سویی مرجعیت فکری، همه خلاءهای ذهنی را که ممکن بود برای مسلمانان پیش آید پر کند و آموزه‌های مناسب و دیدگاه اسلام را درباره مسائل نوپدید در ساحت اندیشه و عمل ارائه نماید و مشکلات و پیچیدگی‌های قرآن کریم را که نخستین منبع در مرجعیت فکری اسلام است، تفسیر کند و از سوی دیگر مرجعیت رهبری اجتماعی، دنباله حرکت و پیشوایی تجربه اسلامی را در مسیر اجتماعی آن پی گیرد. به فراخور وضعیتی که بررسی نمودیم، این هر دو مرجعیت در اهل بیت ع گرد آمده بود و در سخنان صریح و ارجمند پیامبر ص همواره به این مهم تأکید می‌شد. نمونه اصلی این سخنان نبوی در زمینه مرجعیت فکری، حدیث ثقلین است. ... و اما نمونه اصلی سخن پیامبر در زمینه مرجعیت در عمل راهبری اجتماعی، حدیث غدیر است.» 📗 التشيع والإسلام (موسوعة الشهيد الصدر ج‏ ۱۸)، ص ۵۶ و ۵۷؛ پژوهشی درباره ولایت، ص ۱۱۷ - ۱۱۹ 🔹 شهید صدر را همان اکمال دین و اتمام نعمتی می‌داند که در روز جشن غدیر آن را قرآن کریم اعلام کرده است: «اسلام -از آنجا که ماهیتی رو به تدام و جاودانگی دارد و نیز از آنجا که در جوهر خود آخرین ساخت از رسالت‌های آسمانی را با خود دارد- تماماً به دنبال این است که وجود خود را در همه گستره‌های انسانی بگستراند تا آنها را پیراسته کند و سامان دهد. ♨️ از این رو اسلام در هسته قانون اساسی خود نظام حکومتی دادگر را بنیان نهاده است که همان کامل کردن دین و تمام نمودن نعمت است و قرآن کریم این مفهوم را در آن هنگام که رسول خدا ص و جهان اسلام روز غدیر را به خاطر بنیان گذاری نظام حکومت پاک و وراسته جشن گرفتند، اعلام کرد.» 📗 أئمة أهل البيت (ع) ودورهم في تحصين الرسالة الإسلامية(موسوعة الشهيد الصدر ج‏ ۲۰)، ص۵۵۸؛ امامان اهل بیت ع مرزبانان حریم اسلام، ص ۶۸۵ 🔹 همین نگاه و تحلیل است که سبب می‌شود زمانی که خبر پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به ایشان می‌دهند ایشان با شادی زائدالوصفی می‌فرمایند: «امروز موسی بر فرعون پیروز شد و همه رؤیاهای انبیاء ع تحقق یافت. امروز آیت الله خمینی حکومت شاه را ساقط کرد.» 📗 السيرة والمسيرة في حقائق ووثائق ج‏ ۴، ص ۲۶ 🔹 ایشان به شاگردان خود فرمود: «امام خمینیِ بزرگ، آرزوهای انبیاء و اوصیاء و ائمه علیهم‌السلام را تحقق بخشید، من از شما می‌خواهم که بر مرجعیت و رهبری امام خمینی تأکید کنید و متمرکز شوید، کار اصلی همان چیزی است که امام به آن پرداخته است و اساساً هدف از مرجعیت برپایی احکام اسلامی بر روی زمین است، هدف از مرجعیت گرفتن وجوهات شرعی و پخش آن، یا تدریس فقه و اصول نیست بلکه مسئولیت بزرگی که واجب است که در رابطه با آن فکر کنیم برپایی حکم خداوند است، ولکن بعثی‌ها به ما اجازه اجرای آن را نمی‌دهند» 📗السيرة والمسيرة في حقائق ووثائق ج‏ ۴، ص: ۲۶ 🔹 به همین جهت بود که ایشان بارها آمادگی خود را در جهت خدمت تمام‌قد به انقلاب اسلامی و اطاعت از اوامر امام خمینی ره بیان کرده بود. ایشان به یکی از شاگردان خود فرموده بود: «اگر امام خمینی به من امر کند که در یکی از دهات ایران ساکن شوم و آنجا به اسلام خدمت کنم هرگز تردید نخواهم کرد» 📗 السيرة والمسيرة في حقائق ووثائق ج‏ ۴، ص: ۲۷ 🔹 همچنین در جای دیگری فرموده بود: «اینکه من بقالی باشم در شیراز زیر سایه حکومت امام خمینی برایم دوست‌داشتنی‌تر است از [اینکه مثل] مرجعیت سید ابوالحسن اصفهانی ره [را داشته باشم] زیر سایه حکومت صدام». 📗 السيرة والمسيرة في حقائق ووثائق ج‏ ۴، ص ۲۷ سلامٌ علیه یومَ وُلد و یوم استشهد و یوم یُبعث حیاً https://eitaa.com/Tanbiholomah/69 @Tanbiholomah
❇️ غدیر، روز جاودانگی امت اسلامی 🖋 امیرحسین علی اکبر 🔸 مظهر کامل اسماء و صفات الهی بودن، مقام حقیقی حضرت علی علیه السلام و رهبر و حاکم جامعه بودن، شأن حقوقی ایشان و امامان و پیشوایان بعد از ایشان است. ✅ غدیر دو رکن دارد، یکی نصب حضرت علی علیه السلام به عنوان رهبر و امام مؤمنان و دیگری جعل امامت و حکومت و نظام اسلامی. 🔹 امامت و حکومت، ضامن اجرای احکام دین در عرصه جامعه برای همیشه است که در پرتوی آن دین بطور "کامل" اجرا شده و نعمت اسلام اتمام می گردد. 🔹 امامت و امت دو مفهوم متضایف هستند که با هم معنا شده و در متن جامعه نیز به همراه هم محقق می‌گردند. بنابراین به مسلمانان از آن جهت که باید دست در دست هم، به انگیزه پیاده سازی احکام قرآن، در جامعه، به دنبال"ایجاد" یا حفظ یا تکمیل حکومت اسلامی با محوریت امام الهی باشند امت اسلامی گفته می‌شود. پس غدیر، علاوه بر روز استمرار امامت و حکومت الهی، روز جاودانگی امت اسلامی نیز می‌باشد. 🔹 از این رو، هر روز که به ایجاد یا حفظ حکومت اسلامی بامحوریت امام سپری شود آن روز، غدیر است. 🔹 به گواه تاریخ، در هزار و اندی سال گذشته، شیعه حق حاکمیت را برای کسی می‌دانسته که از طرف حق‌تعالی اذن داشته باشد و غیر آن را طاغوت می‌شمرده است. و امروز نیز، ذیل نظام جمهوری اسلامی، شاهد تلاش‌های جدّی برای هرچه کامل‌ترشدن نظام امامت و امت، و استمرار بیش از پیش فرهنگ غدیر هستیم. @Tanbiholomah
❇️ عید دخالت مردم در حکومت 🔸 در موضوع حکومت و مسائل سیاسی و مسائل عمومی جامعه در نظام اسلامی، «به من چه» نداریم! مردم برکنار نیستند. ♨️ بزرگترین مظهر دخالت مردم در امور حکومت، است. خود غدیر این را به ما آموخت و لذاست که ، عید ولایت است، عید سیاست است، عید دخالت مردم در امر حکومت است، عید آحاد ملت و امت اسلامی است. 📅 ۱۳۷۵/۲/۱۸ 〰〰〰〰〰 📌 مطالب مرتبط: ❇️ غدیر، روز جاودانگی امت اسلامی👇🏻 https://eitaa.com/Tanbiholomah/70 @Tanbiholomah