eitaa logo
تنها مسیری های استان سیستان و بلوچستان
445 دنبال‌کننده
7هزار عکس
2.6هزار ویدیو
75 فایل
جهت انتقاد ، پیشنهاد و ارائه ی مطلب با آیدی زیر ارتباط برقرار کنید 👇👇👇 @Reyhaneh8067 در این کانال مباحث کاربردی و تربیتی تشکیلات تنهامسیر آرامش ارائه خواهد شد 🌹☘🌹☘🌹☘🌹 باما همراه باشید http://eitaa.com/joinchat/1367736352C2e599872c6
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5805509428601947194.mp3
9.09M
حــرفِ آخـــر؛ شب ۲۳ رمضان، تیرِ خَلاصِ رمضانه❗️ حواست باشه دستِ پُـــر بِــری! 👈دستِ پـــُر یعنی چی؟ ✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦ @Tanhamasir_Sb
✨﷽✨ ❤️ حب حضرت علی علیه السلام پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: سرلوحه اعمال مؤمن، دوست داشتن على بن ابى طالب است عُنوانُ صَحيفَةِ المُؤمِنِ حُبُّ عَلِيِّ بنِ أبي طالِبٍ بشارة المصطفى : ص 154 پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : من از امّتم مهرورزى به على را همان گونه انتظار دارم كه گفتن «لا إله إلّا اللّه » را از ايشان انتظار دارم إنّي لَأَرجو لِاُمَّتي في حُبِّ عَلِيٍّ كَما أرجو في قَولِ «لا إلهَ إلَا اللّهُ» بشارة المصطفى : ص 145 پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: مهر على در قلب هاى مؤمنان، افكنده شده است. جز مؤمن، او را دوست نمى دارد و جز منافق، وى را دشمن نمى دارد. [و امّا ]مِهر حسن و حسين در قلب هاى مؤمنان و منافقان و كافران، افكنده شده است. از اين رو، كسى را نمى بينى كه آنان را مذمّت كند إنَّ حُبَّ عَلِيٍّ قُذِفَ في قُلوبِ المُؤمِنينَ؛ فَلا يُحِبُّهُ إلّا مُؤمِنٌ، ولايُبغِضُهُ إلّا مُنافِقٌ. وإنَّ حُبَّ الحَسَنِ وَالحُسَينِ قُذِفَ في قُلوبِ المُؤمِنينَ وَالمُنافِقينَ وَالكافِرينَ؛ فَلا تَرى لَهُم ذامّا المناقب لابن شهر آشوب : ج 3 ص 383 امام باقر عليه السلام: سودمندترين چيز براى شما در لحظه اى كه مرگ فرا مى رسد، مهر على عليه السلام است أنفَعُ ما يَكونُ حُبُّ عَلِيٍّ لَكُم إذا بَلَغَتِ النَّفسُ الحُلقومَ دعائم الإسلام : ج 1 ص 72 @Tanhamasir_Sb
سلام و شب بخیر خدمت شما سروران گرامی. طاعات و عبادات قبول درگاه احدیت شهادت امیرالمومنین علی (علیه السلام) را تسلیت عرض میکنم خدمت شما عزیزان با ادامه تدریس امشب در خدمت هستیم.
تنها مسیری های استان سیستان و بلوچستان
رمز و راز های #حکومت_ولایی 8 "برخور با یک منافق" 🔴🔺🔹🔸 استاد پناهیان: 🔵یه نمونه ی دیگه: 🔴خوارج که
رمز و راز های 9 "اشاراتی که گرفته نشد" استاد پناهیان: 👈🏼 یه بار پیامبر اکرم (ص) با مردم قهر کردند اما مردم چیزی رو که باید بگیرند، نگرفتند... ⛔️ یکی از منافقین به نام "عبدالله بن اُبَی" -که اهل سنت هم قبول دارن که آدم منافقی بوده- می خواست توی مدینه یه جنگی به پا کنه و بین انصار و مهاجرین اختلاف بندازه! ⛔️ 🔷 خبر این موضوع توسط زید بن ضیغم به پیامبر اکرم (ص) رسید. حضرت به "زید بن ضیغم" فرمود: 🔅 شاید تو ناراحتی از دست عبدالله بن ابی و اینطوری راجع به اون صحبت می کنی و شاید اشتباه شنیده باشی و شاید برداشت تو اشتباه بوده و... 🔹🔸🔹 🔷 دقت کردید؟ حتی با این که حضرت ، عبدالله بن ابی رو میشناختن ولی بازم با حسن ظن برخورد کردن، بطوری که توی مدینه پیچیده بود که پیغمبر آدم ساده ای هست و رسول الله گوش (اذن) هست! که این اصطلاح بدی بود.... 🔴🔴🔴 تا اینکه وحی نازل میشه درباره عبدالله بن ابی و خداوند آیه هایی (سوره منافقین) رو درباره ی بدی او نازل میفرماید. ┅═ 🌿🌸🌿 ═┅ 👇 @Tanhamasir_Sb
🔸 پیامبر به ضیغم میفرماید: خوش به حال تو که آیه نازل شد و حرف تو تایید شد! (خیلی عجیبه این رفتارهای پیامبر....) 🔹کاروانی که از جنگ برمی گشت و داشت استراحت می کرد، بعد از ظهر وسط آفتاب، پیامبر دستور حرکت دادند. ➖ پیرمردی گفت یا رسول الله الان چه وقت حرکت هست؟!🙄 🔻پیامبر با اخم فرمودند: میبینید که رهبرتان چه می گوید. اینجا بود که دیگه همه ساکت شدن و حرفی نزدن و دیدن که پیغمبر ناراحت هست. اما هیچ کس عبدالله ابن ابی رو مواخذه نکرد.... 🔴 پیامبر اکرم (ص) تا فردا صبح به راه خود ادامه دادند و به کسی استراحت ندادند و غضب توی چهره مبارکشون مشخص بود. ❌ اما مردم همچنان اشاره های حضرت رو نمی گرفتن و ایشان هم صریحتر نگفتن.... 🔸اون جایی هم که باید صریح بفرمایند: من کنت مولاه فهذا علی مولاه پیامبر اکرم (ص) سه مرتبه از خدا خواستند که اجازه بده این قدر صریح نگن موضوع ولایت رو.... 👆🏼🔸🔻👆🏼 ✅ اما در آخر به خاطر دستور و امر خداوند که اگه ابلاغ نکنی تمام رسالتت رو ابلاغ نکردی این کار رو انجام دادند... ┅═ 🌿🌸🌿 ═┅ 👇 @Tanhamasir_Sb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Farahmand-Dua-Iftitah.mp3
15.36M
❇️ قرائت دعای "افتتــــاح" هدیه میڪنیــم به امام زمــان ارواحنافداه ❤️🌹 🌺«شب بیست‌و‌دوم» ✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦ @Tanhamasir_Sb
‌‌‌‌‌🎆✨🌙--------------------🌟 بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد دعا کبوتر عشق است بال و پر دارد اللهم عجل لولیک الفرج @Tanhamasir_Sb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
2_5242343000238981500.mp3
5.33M
✍اولین سحر بدون علی است. و قلب زمین، برای هضم نداشتَنَش، در انقباضی سخت، درگیر شده است... ✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦ @Tanhamasir_Sb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 دینِ آسمانی یا زمینی؟! ➖ دستورات دین برای لذت بردن در همین دنیاست؛ نه فقط بهشت! ➖ آیت الله بهجت(ره): لذت انس با خدا، همه لذت شب‌نشینی‌ها و عیش‌های حرام را دارد و نقائص آنها را ندارد! ➖ در آموزش دین در حوزه و آموزش و پرورش اشکال هست که دین را عامل لذت بردن دنیایی نمی‌دانیم! ➖ این یک نوع تحریف در دین است اصلاح از دین، شبکه۳، حوالی ۳:۳۰ صبح @Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم 💎 اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن💎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨﷽✨ ✍آیت‌الله بهجت(ره): عاجزترین مردم کسی است که از دعا کردن عاجز باشد! [1] و موّفق کسی است که دعایش با شرایط، یعنی به شرط توبه و صادقانه و حقیقی و مستمر باشد، و در صورت تأخیر در اجابت ناامید نشود و دست از دعا و تضرع و التماس برندارد و مأیوس نشود؛ زیرا یأس از رحمت خدا و استجابت، از بلایی که برای برطرف شدن دعا می‌کند، بدتر است. از آیه‌ی شریفه: «فَلَوْلا إِذْ جَآءَهُم بَأْسُنَا تَضَرّعُواْ وَلَکن قَسَتْ قُلُوبُهُمْ؛[انعام: 43] پس ای‌کاش که وقتی بلا و سختی ما به آنان می‌آمد، تضرع می‌کردند، لیکن دل‌های آنان سخت گردیده است». استفاده می‌شود که در مقابل تضرع، قساوت قلب است! البته تضرع و دعا نه آن وقت که خانه‌ی ما را خراب می‌کنند، بلکه الآن هم که خانه‌های برادران و خواهران دینی ما را خراب می‌کنند، باید دعا کنیم؛ زیرا خانه‌ی برادران دینی مثل خانه‌ی خود ماست. 📚[1].«أَعْجَزُ الناسِ، مَنْ عَجَزَ عَنِ الدعاءِ»؛ 📚وسائل‌الشیعة، ج7، ص27 و 151. 📚در محضر بهجت، ج٣، ص٢٨5 @Tanhamasir_Sb
اعمال شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان
💠 اعمال مخصوص شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان اوّل: خواندن سوره «عنکبوت» و «روم» که امام صادق علیه‌السلام سوگند یاد کرد که خواننده این دو سوره در این شب از اهل بهشت خواهد بود. دوم: خواندن سوره «حم دخان» سوم: «هزار مرتبه» خواندن سوره قدر چهارم: محمّد بن عیسی به سند خود از امامان صالح روایت کرده که فرمودند: در شب بیست‌وسوم از ماه رمضان این دعا را به دفعات بخوان، در حال سجود و قیام و قعود؛ و بر هر حالی که هستی در تمام ماه و در طول حیاتت تا جایی که ممکن باشد و هر زمانی که به یادت آید. بعد از ستایش پروردگار به بزرگواری و فرستادن صلوات بر پیامبر (صلی ‌الله ‌علیه ‌وآله) می‌گویی: اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ فلان بن فلان الحُجَّةِ بْنِ الحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلَی آبائِهِ فِی هذِهِ السَّاعَةِ وَ فی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً وَ ناصِراً وَ دَلِیلاً وَ عَیْناً حَتَّی تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فِیها طَوِیلاً. و همچنین می‌خوانی: یَا مُدَبِّرَ الأُمُورِ، یَا باعِثَ مَنْ فِی القُبُورِ، یَا مُجْرِیَ البُحُورِ، یَا مُلَیِّنَ الحَدِیدِ لِداوُدَ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَافْعَلْ بِی کَذا وَکَذا. و به جای «کذا و کذا» حاجات خود را بخواهد و بگوید. پنجم: بخواند: اللَّهُمَّ امْدُدْ لِی فِی عُمُرِی، وَ أَوْسِعْ لِی فِی رِزْقِی، وَ أَصِحَّ لِی جِسْمِی، وَ بَلِّغْنِی أَمَلِی، وَ إِنْ کُنْتُ مِنَ الْأَشْقِیَاءِ، فَامْحُنِی مِنَ الْأَشْقِیَاءِ، وَ اکْتُبْنِی مِنَ السُّعَدَاءِ، فَإِنَّکَ قُلْتَ فِی کِتَابِکَ الْمُنْزَلِ، عَلَی نَبِیِّکَ الْمُرْسَلِ صَلَوَاتُکَ عَلَیْهِ وَ آلِهِ: (یَمْحُو اللَّهُ مَا یَشَاءُ وَ یُثْبِتُ وَ عِنْدَهُ أُمُّ الْکِتَابِ). خدایا عمرم را طولانی گردان و روزی‌ام را وسعت بخش و بدنم را تندرست بدار و به آرزویم برسان و اگر در زمره بد فرجامان هستم، مرا از آن گروه محو کن و در گروه سعادتمندان ثبت فرما که تو در کتاب فرو فرستاده به پیامبر مرسلت (درود تو بر او و خاندانش) فرمودی: «خدا محو می‌کند آنچه را بخواهد و ثبت می‌نماید آنچه را اراده کند و کتاب جامع نزد اوست». ششم: بخواند: اللَّهُمَّ اجْعَلْ فِیمَا تَقْضِی وَ فِیمَا تُقَدِّرُ، مِنَ الْأَمْرِ الْمَحْتُومِ وَ فِیمَا تَفْرُقُ مِنَ الْأَمْرِ الْحَکِیمِ، فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ مِنَ الْقَضَاءِ الَّذِی لا یُرَدُّ وَ لا یُبَدَّلُ، أَنْ تَکْتُبَنِی مِنْ حُجَّاجِ بَیْتِکَ الْحَرَامِ، فِی عَامِی هَذَا، الْمَبْرُورِ حَجُّهُمْ، الْمَشْکُورِ سَعْیُهُمْ، الْمَغْفُورِ ذُنُوبُهُمْ، الْمُکَفَّرِ عَنْهُمْ سَیِّئَاتُهُمْ، وَ اجْعَلْ فِیمَا تَقْضِی وَ تُقَدِّرُ، أَنْ تُطِیلَ عُمْرِی وَ تُوَسِّعَ لِی فِی رِزْقِی. خدایا؛ قرار بده در آنچه حکم می‌کنی و مقدّر می‌نمایی، از فرمان حتمی، در آنچه از کار حکیمانه جدا می‌سازی در شب قدر، از حکمی که بازگشت نپذیرد و تغییر نیابد، اینکه مرا در این سال از حاجیان خانه محترمت بنویسی، حاجیانی که حجّشان پذیرفته و سعی‌شان قبول افتاده و گناهانشان آمرزیده گشته و بدی‌هایشان محو شده است و قرار ده در آنچه فرمان می‌دهی و مقدّر می‌نمایی که عمرم را طولانی گردانی و در روزی‌ام وسعت بخشی. هفتم: دعایی را که در کتاب «اقبال» آمده است بخواند: یَا باطِناً فِی ظُهُورِهِ، ویَا ظاهِراً فِی بُطُونِهِ، وَ یَا باطِناً لَیْسَ یَخْفَی، وَ یَا ظاهِراً لَیْسَ یُری، یَا مَوْصُوفاً لَایَبْلُغُ بِکَیْنُونَتِهِ مَوْصُوفٌ وَلَا حَدٌّ مَحْدُودٌ، وَ یَا غائِباً غَیْرَ مَفْقُودٍ، وَیَا شاهِداً غَیْرَ مَشْهُودٍ، یُطْلَبُ فَیُصابُ، وَلَمْ یَخْلُ مِنْهُ السَّماواتُ وَالْأَرْضُ وَمَا بَیْنَهُما طَرْفَةَ عَیْنٍ، لَایُدْرَکُ بِکَیْفٍ، وَلَا یُؤَیَّنُ بِأَیْنٍ وَلَا بِحَیْثٍ، أَنْتَ نُورُ النُّورِ وَرَبُّ الأَرْبابِ، أَحَطْتَ بِجَمِیعِ الأُمورِ، سُبحانَ مَنْ لَیْسَ کَمِثِلهِ شَیْءٌ وَهُوَ السَّمیعُ البَصیرُ! سبحانَ مَنْ هُوَ هکَذَا وَلَا هَکَذا غَیْرُه. ای پنهان در حال آشکار بودنش و ای آشکار در حال پنهان بودنش و ای پنهانی که مخفی نمی‌شود، ای آشکاری که دیده نمی‌شود، ای به وصف آمده‌ای که هیچ ممکنی به حقیقتش نمی‌رسد و هیچ حدّ بسته‌ای به او احاطه پیدا نمی‌کند و ای غایب گم نشده، ای حاضری که مشهود نیست تا آنکه جستجو شود و او را بیابند، آسمان‌ها و زمین و آنچه بین آن‌هاست، به اندازه چشم برهم‌زدن از او خالی نیست، به کیفیتی معین دانسته نمی‌شود و محدود به مکان و جهت نمی‌گردد، تویی روشنایی نور، پروردگار پرورندگان، به همه امور احاطه کرده‌ای، منزّه است آن‌که چیزی همانندش نیست و او شنوا و بیناست، منزّه است آن‌که دارای این صفات است و برای غیر او چنین صفاتی نیست. سپس آنچه را می‌خواهی از خدا طلب کن.