eitaa logo
🇱🇧تَنْهٰاتَرینْ‌هٰا🇵🇸
137 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
809 ویدیو
122 فایل
انسان تنها موجودیست که تنها به دنیا آیَد، تنها زندگی کُند و تنها از دنیا رَوَد. در این میان، تَن ها فقط تنهاترش کُنند... . « #یک_محمد_غریبه » شخصی: @yekmohammadeqaribeh لینک ناشناس: https://daigo.ir/secret/7904779880
مشاهده در ایتا
دانلود
گفت: مردی هست در یکی از آبادی‌های دوردست؛ می‌گوید:دست مرا گرفته‌اند و تا به حال، پنج_شش بار به کربلا برده‌اند... پرسیدم از حال و احوالش؛ گفت: مردِ ساده‌ایست، اهلِ دوز و کلک نیست... و راز، برملا شد...
هدایت شده از نٰاشِنٰاسٰانِ‌ آشِنٰا...
نامت سپیده دمی‌ست_ شاملو.mp3
1.32M
ای وای... ای وای... ای وای... ... ... ...
و گفت: یا چنان نمای که هستی، یا چنان باش که می نمائی. ■ذکر بایزید بسطامی■
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
و خفوق قلبی لو رایتِ لهیبه یا جنتی لرایتِ فیه جهنما اگر می‌دیدی آنچه از شوق و حرارت در دل من است ای بهشت من! گمان می‌بردی که در قلبم جهنم است...
4_5792170793483898222.mp3
8.72M
یاد باد آن که نَهانَت نظری با ما بود رَقَمِ مِهرِ تو بر چهرهٔ ما پیدا بود یاد باد آن که چو چَشمت به عِتابم می‌کُشت مُعْجِزِ عیسَویَت در لبِ شِکَّرخا بود یاد باد آن که صَبوحی زده در مجلسِ انس جز من و یار نبودیم و خدا با ما بود...
گفت: بدان! که خوفِ آتش در جنبِ خوفِ فِراق، به منزلتِ یک قطره آب است که در دریای اعظم اندازند. و من نمی‌دانم چیزی دل‌گیرنده‌تر از خوفِ فِراق. اگر به دستِ من اُفتد، فِراق را بِکُشم... ،، ذکر ذوالنون مصری ،،
و گفت: تا نجویندت، مجوی! که آنچه جویی چون بیابی به تو ماند، و چون تو بُوَد. ■ ذکر ابوالحسن خرقانی ■
اللهم صل علی محمد و آل محمد🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شیخی بود مریدان را اِستاده رها کردی، دست بسته در خدمت. گفتند «ای شیخ، این جماعت را چرا نمی‌نشانی؟ که این رسم درویشان نیست این عادت امرا و ملوک است» گفت: «نی، خمش کنید! من می‌خواهم که ایشان این طریق را معظم دارند تا برخوردار شوند اگرچه تعظیم در دل است ولکن اَلظَّاهِرُ عِنْوانُ الْباطِنِ». معنی عنوان چیست؟ یعنی که از عنوان نامه بدانند که نامه برای کیست و پیش کیست، و از عنوان کتاب بدانند که در اینجا چه باب‌هاست و چه فصل‌ها. از تعظیم ظاهر و سر نهادن و به پا ایستادن معلوم شود که در باطن چه تعظیم‌ها دارند و چگونه تعظیم می‌کنند حق را و اگر در ظاهر تعظیم ننمایند معلوم گردد که باطن بی‌باک است و مردان حق را معظّم نمی‌دارد.»