#رویکرد_جدید_آموزشی
💢رویکرد نوین آموزشی بر سه نکته تأکید دارد:
🌀۱- یادگیری #گروهی
🌀۲- یادگیری #فعال
🌀۳- یادگیری #خلاق
👇 #یادگیری_گروهی
انسان #در_گروه یا #در_اجتماع یاد می گیرد، دانش آموزان از یکدیگر #آسانتر و #بیشتر می آموزند.
👥 یادگیری گروهی گامی به سوی یادگیری برای با هم زیستن است که یکی از چهار ستون آموزش قلمداد می شود.
💈#چهار_ستون_یادگیری:
👈 ۱- یادگیری برای #دانستن
👈 ۲- یادگیری برای #انجام_دادن
👈 ۳- یادگیری برای #با_هم_زیستن
👈 ۴- یادگیری برای #زیستن
🔹 ادامه دارد...
@Tarbiatm
تربیت و آموزش
#هشدارها_و_نکتههای_تربیتی 😞اهمیت اینکه متربی چیزی را با اکراه یاد #نگیرد بیشتر از اهمیت دانشی ا
#هشدارها_و_نکتههای_تربیتی
🔆 متربی به یاری آنچه #حفظ_میکند پیشرفت نمی کند، بلکه پیشرفت او بسته به مهارتهایی است که در #میدان_عمل به دست میآورد.
❌ متربیان از اشتباهات ناخواستهی خود بیش از آموزههای رسمی یاد میگیرند، پس بگذارید متربیان از #اشتباه_کردن نهراسند.
✅ هر فردی به همان اندازه موفق است که میخواهد.
#خواستن و #نیاز به موفقیت را در متربی زیاد کنید.(بسیار مهم)
@Tarbiatm
#تربیت_فرزند
📚 #گفتن_قصه
🌷فاقصص القصص لعلهم یتفکرون🌷
قصه ها را بازگو کن؛ شاید که بیندیشند.
🔹سوره اعراف/176
💠 قصه از روش های تربیتی موثر و ماندگار است.
💠 در قرآن کریم نیز استفاده مناسبی از این روش در بیان #پند و #نصیحت غیر مستقیم به بندگان شده است.
💠 استفاده از این زبان برای تربیت کودکان و آموختن #راه_و_رسم_زندگی سالم، بسیار مفید است.
💠والدین محترم گنجینه داستانی خود را افزایش دهند.
@Tarbiatm
🌼 #قصه_های_قرآن
✒ #به_قلم_روان
والدین گرامی
❄ یکی از نرم افزارهای مناسب برای گفتن داستان به فرزندان ؛ نرم افزار قصه های قرآنی به نام #قصه_های_قرآن_به_قلم_روان می باشد که این نرم افزار را به صورت رایگان می توانید از بازار دانلود کنید.
📦 در این نرم افزار داستان های قرآنی فراوان از پیامبران و بزرگان ذکر شده است.
@Tarbiatm
تربیت و آموزش
#رویکرد_جدید_آموزشی 💢رویکرد نوین آموزشی بر سه نکته تأکید دارد: 🌀۱- یادگیری #گروهی 🌀۲- یادگیری #ف
#رویکرد_جدید_آموزشی
💈 #چهار_ستون_یادگیری:
👈 ۱- یادگیری برای #دانستن
👈 ۲- یادگیری برای #انجام_دادن
👈 ۳- یادگیری برای #با_هم_زیستن
👈 ۴- یادگیری برای #زیستن
🔵🔵 #یادگیری_گروهی یعنی گسترش تفاهم با دیگران، ایجاد ارتباط، انعطاف پذیری و ...
🌀 بدیهی است که در پرداختن به این اصل مهم، تنش میان آن که به #جمع اهمیت دهیم یا فعالیت ها و ارزش های #فردی را محترم شماریم نمایان می شود.
🌀 همراه با #کار_گروهی رویکرد نوین آموزش به شخصیت منحصر به فرد هر یک از فراگیران توجه دارد.
🌀 شخصیتی که متعلق به خود آنان است تا راه آینده ی خود را انتخاب کنند و در قالب ذخائر ارزشمند فرهنگ ها و آرمان های خود به #ظرفیت_کامل برسند.
@Tarbiatm
تربیت و آموزش
#هشدارها_و_نکتههای_تربیتی 🔆 متربی به یاری آنچه #حفظ_میکند پیشرفت نمی کند، بلکه پیشرفت او بسته به
#هشدارها_و_نکتههای_تربیتی
▪▫▪▫ متربی با اعتنا به #جزئیات شکل میگیرد و شناخته میشود و نه با اتکا بر #کلیات؛ در رفتارهای جزئی، پنهان و به ظاهر بیاهمیت او باید #دقت بیشتری کرد.
🔃 فرق است بین #عادت و #ملکه؛
در تربیت، عادت #مانع آگاهی و رشد است
و ملکه عامل #پایداری و ثبات و تداوم خصائص اخلاقی است.
✅در ملکه شدن #استمرار_نیت وجود دارد
❌ولی در عادت صرف، #تکرار_افعال و اعمال #مکانیکی و #قالبی وجود دارد.
@Tarbiatm
تربیت و آموزش
#رویکرد_جدید_آموزشی 💈 #چهار_ستون_یادگیری: 👈 ۱- یادگیری برای #دانستن 👈 ۲- یادگیری برای #انجام_دادن
#رویکرد_جدید_آموزشی
💈 #چهار_ستون_یادگیری:
👈 ۱- یادگیری برای #دانستن
👈 ۲- یادگیری برای #انجام_دادن
👈 ۳- یادگیری برای #با_هم_زیستن
👈 ۴- یادگیری برای #زیستن
👈 ۲. #یادگیری_فعال
🌀یادگیری واقعی در پرتو مشارکت فراگیران در #تولید مفاهیم آموزشی شکل می گیرد.
🌀فرایند فعال یادگیری فرایند درک و فهم است.
یادگیری از طریق #انتقال صورت #نمی_پذیرد.
دانش ها فرایند هایی #نیستند که تولید شده باشند و اینک از طریق جریان آموزش لازم باشد آن ها در اختیار مصرف کنندگان (فراگیران) قرار دهیم.
🌀فرایند فعال یادگیری فرایند #درک و #فهم است.
🌀تدارک فرصت های مناسب و فعالیت های در خور که با مدیریت #خودورزانه معلم فراهم می گردد موجب می شود که دانش آموزان با استفاده از آگاهی و آموخته های پیشین خود به #مباحثه، #آزمایش و #تجربه_های_تازه روی آورند و به این ترتیب، توسعه مفاهیم و آفرینش مفاهیم تازه که هدف اصلی آموزش و پرورش است توسط #خود دانش آموزان صورت می گیرد و یادگیری #معنادار می شود.
@Tarbiatm
تربیت و آموزش
#هشدارها_و_نکتههای_تربیتی ▪▫▪▫ متربی با اعتنا به #جزئیات شکل میگیرد و شناخته میشود و نه با اتکا
#هشدارها_و_نکتههای_تربیتی
👤 متربی در تربیت باید #آزاد باشد.
باید آموختن برای زیستن باشد و نه زیستن برای آموختن!
💬 در هنگام طرح مسائل دینی با نوجوانان، #تعصبات_شخصی خود را کنترل کنید و در مباحث متقابل، #وقار و آرامش خود را حفظ نمایید.
➕ #تجارب_مثبت و رفتارهای درستی که در موقعیتهای طبیعی و واقعی از #متربی سر میزند، بهترین منابع مهم تربیتیای است که باید در معرض او قرار گیرد.
یکی از منابع مهم تغییر رفتار، #گروه_همسالان و #دوستان_صمیمی نوجوان است.
🌼 @Tarbiatm
#تربیت_فرزند
🌷 عادت
💬 رسول خدا(ص) : خوبى به عادت وابسته است.
🌻 در نهاد تمام انسان ها، #میل_به_خوبی قرار داده شده است و انجام خوبی برای انسان کار سختی نیست.
✨ انسان اگر کار خیرى به جا آورد، انجام کارهاى خیر دیگر برایش #آسان می شود.
✅کودکانمان را به انجام کارهای خیر تشویق کنیم که #زمینه تربیت پذیری او را فراهم می کند.
🌼 @Tarbiatm
هدایت شده از تربیت و آموزش
تربیت و آموزش
#رویکرد_جدید_آموزشی 💈 #چهار_ستون_یادگیری: 👈 ۱- یادگیری برای #دانستن 👈 ۲- یادگیری برای #انجام_دادن
#رویکرد_جدید_آموزشی
💈 #چهار_ستون_یادگیری:
👈 ۱- یادگیری برای #دانستن
👈 ۲- یادگیری برای #انجام_دادن
👈 ۳- یادگیری برای #با_هم_زیستن
👈 ۴- یادگیری برای #زیستن
💢رویکرد نوین آموزشی بر سه نکته تأکید دارد:
👈۱- یادگیری گروهی
👈۲- یادگیری فعال
👈۳- یادگیری خلاق
👈👈۳. #یادگیری_خلاق
🌀 تکالیف یادگیری و فعالیت های مختلف امکان آن را فراهم می کنند که چشمه های زلال اندیشه در دل فعالیت های آموزشی به جوش آید و راهبردهای گوناگون به کارگیری آموخته ها در جریان زندگی برای #مساله_واقعی و #تولید_مسأله_های_پیشبرنده ظهور یابد.
🌀برای ارزشیابی مستمر لازم است باور کنیم که اهداف آموزشی فقط در چارچوب #دانستنی_ها #نمی_گنجد.
🌀 تردیدی نیست که در هر موضوع درسی، دانش آموزان لازم است اطلاعات، اصول و قوانین #پایه را بیاموزند اما بیش از آن "آموختن راه یادگیری" و "یادگیری برای دانستن" اهمیت دارد.
🌀و این مهم یکی دیگر از ستون های اصلی آموزش و پرورش است که فراگیران را به یادگیرندگانی مادام العمر بدل می کند و فرصت رویایی با چالش هایی را که برخاسته از دنیای به سرعت در حال تغییر است ایجاد می کند.
@Tarbiatm
تربیت و آموزش
#هشدارها_و_نکتههای_تربیتی 👤 متربی در تربیت باید #آزاد باشد. باید آموختن برای زیستن باشد و نه زیس
#هشدارها_و_نکتههای_تربیتی
🔼 برای پرورش #نیروی_خلاقیت متربی، او را در موقعیتهای #مبهم قرار دهید تا با قوهی #عقل و اندیشه ورزی خویش آن را کشف کند.
❓ حُسنُ السّؤالِ نِصفُ العلم : «سؤال نیکو نیمی از علم است».
ذهن متربی را «مسئله مدار» بار آورید، زیرا خوراک عقل و خرد، در قدرت #پرسش_گری و #سؤال_انگیز_بودن است.
👈 رسیدن از «معلوم» به «مجهول» توسط خود متربی، موجب #رشد_تفکر، و رساندن او از مجهول به معلوم موجب #رکود و #جمود_فکری او است.
@Tarbiatm