لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سرود_آقازاده ❗❗❗❗❗❗
📌 #جنجالی_ترین_سرودی که تاکنون در این ۴۰ سال عمر انقلاب سروده
و خوانده شد!
#سرود_آقازاده مدتها توقیف بود⛔
و اجازه انتشار به آن داده نمی شد،
اما بالاخره اجازه انتشار پیدا کرد.
🔹 #حتما_گوش_کنید و به دست هر تعداد مخاطب و گروه که می توانید برسانید.
https://eitaa.com/Tarbiatm
#تحلیل_رنج_ها
رنج ها را تحليل كن كه از كجا برخاسته اند.
🔹آيا خودت به وجود آورده اى؟ پس بگذار.
🔹آيا ديگران برايت ساخته اند؟ پس خراب كن
🔹و اگر از اين هر دو نيست، پس بكوش كه بهره اش را بگيرى و درسش را بخوانى!
📚مسئولیت و سازندگی، ص259
https://eitaa.com/Tarbiatm
تربیت و آموزش
#برقراری_ارتباط_با_نوجوان 👈 اصل پذیرش و احترام 🔸مهمترین مسئله این است که فرزند نوجوان شما بداند
#برقراری_ارتباط_با_نوجوان
🔵 ادامه
اصل پذیرش و احترام
#دومین_چیزی که وجود دارد شخصیت اوست و بداند که برای ما قابل احترام است
✅اگر از قبل به او آقا و خانم خطاب نمیکردیم از این پس او را خانم یا آقا صدا کنیم.
💬و دلیل این را هم بگوییم تو دیگه برای خودت مردی شدی. تو دیگه برای خودت خانمی شدی.
🔹و حق و حقوقش را به او بگوییم.
💬به او بگوییم تو می توانی اظهارنظر کنی.
💬تو اگر مخالف نظری هستی، می توانی بگویی.
🔹از این به بعد اصول ارتباط درست را به او یاد می دهیم.
💬تو میتوانی در مورد خواسته ات صحبت کنی.
💬تو میتوانی نیازت را بیان کنی.
💬یا تو میتوانی در مورد احساست صحبت کنی.
💬دوباره در مورد نیازهايت صحبت می کنیم.
🔹اینها همه #چهار_نکته اصل پذیرش و احترام را می گوید.
که این اصل پذیرش و احترام زمینه ساز پذیرش و احترامی است که
قرار است در آينده او برای من داشته باشد.
بنابراين :
#محترم_شمردن_نوجوان
#احترام_به_شخصیت_و_حقوق_او
#توجه_به_نیازهای_همه_جانبه_او
و #پذیرش_او_همانطور_که_هست
از مهمترین اصول برقراری ارتباط است.
✅والدین محترم نکات ذکر شده را با دقت مورد توجه و استعمال قرار دهند.
https://eitaa.com/Tarbiatm
تربیت و آموزش
#آموزش_آداب_در_کودکی #رفتارهایی که باید به کودکمان بیاموزیم: 👈 ۵.اگر کوچکترین تردیدی درباره انجام
#آموزش_آداب_در_کودکی
#رفتارهایی که باید به کودک آموخت:
👈۹- هنگامی در خانه دوستت هستی،
به یاد داشته باش که از والدین دوستت به خاطر اجازه دادن به رفتن به خانه آنها #تشکر کنی.
👈۱۰- اگر دری بسته بود، پیش از وارد شدن، ابتدا #در_بزن، و منتظر بمان تا ببین پاسخی داده میشود یا نه.
👈۱۱- هنگامی که #تلفن_میزنی، اول خودت را معرفی کن و بعد بپرس آیا میتوانی با شخص مورد نظرت صحبت کنی یا نه.
👈۱۲- به دیگران #احترام بگذار و اگر به تو هدیهای دادند، بگو: "متشکرم."
https://eitaa.com/Tarbiatm
تربیت و آموزش
از کارآمدترین #روشهای_تربیتی که در قرآن و سیره پیشوایان دینی آمده، #روش_عبرت است. 🔹عبرت حالتی است
🔹قرآن کریم کلمه «عبرت» و اعتبار را به کار برده و اهل بصیرت را بر آن ترغیب کرده است:
🔆فَاعْتَبِروُا یَا اُولِی الاَبْصَارِ.
پس عبرت بگیرید ای صاحبان چشم.
🔹قرآن در جای دیگر هدف از بیان داستانها و وقایع تاریخی را عبرت پذیری می داند:
🔆لَقَدْ کَان فِی قِصَصِهِمْ عِبْرَةٌ لاِوُلِی الالْبَاب.
در سرگذشت آنان درس عبرتی برای صاحبان اندیشه بود.
🔹حضرت علی(ع) که خود قرآن ناطق است با اشاره به برنامه عبرت آموزی قرآن، چنین می فرماید:
🔆تَدَبَّرُوا آیَاتِ الْقُرْآنِ وَ اعْتَبِرُوا بِهِ فَإِنَّهُ اَبْلَغُ الْعِبَرِ.
در آیه های قرآن بیندیشید و به (وسیله) آن پندگیرید، زیرا که آیات قرآن رساترین عبرتهاست.
تربیت و آموزش
🔹قرآن کریم کلمه «عبرت» و اعتبار را به کار برده و اهل بصیرت را بر آن ترغیب کرده است: 🔆فَاعْتَبِروُا
درباره عبرت #چندین_سؤال مطرح است:
💡 1. عبرت چیست؟
💡 2. آیا عبرت روش تربیتی است؟
💡 3. در صورت روش بودن، روش خود تربیتی است یا دیگر تربیتی؟
💡 4. حوزه کاربرد آن کجاست؟
💡 5. رابطه آن با مبنا، هدف و اصل تربیتی چگونه است؟
💡 6. نقش آن در تربیت چیست؟
💡 7. منابع و شیوه های عبرت آموزی کدامند؟
✅در روزهای آینده به این سوالات پاسخ خواهیم داد تا #مربیان_گرامی بتوانند در مسیر تربیتِ متربیان خود
از این روش حداکثر استفاده را داشته باشند.
https://eitaa.com/Tarbiatm
تربیت و آموزش
#هدف_از_امتحان_چیست ؟ 🔰 واژه ارزشیابی به معنای یافتن ارزش هاست. یافتن آنچه #نه_در_زمان_محدود، بلکه
#ارزشیابی
گاهی امتحان یا هر نوع ارزشیابی دیگر،
به منظور اتخاذ تصمیم های مهم و غالبا غیر قابل تغییر در مورد وضع آینده هر یک از دانش آموزان در دستگاه آموزش و پرورش به کار برده می شود.
نتیجه حاصل از اجرای این نظام، اثر نامطلوب آن بر امر #آموزش و بر #رفاه دانش آموزان می باشد.
🔵 ارزشیابی معتبر به همراه آموزش معتبر امکان پذیر است:
#مهم 👈 علمای فن آموزش و ارزشیابی معتقدند که قبل از این که معلم در طراحی یک سیستم ارزشیابی معتبر بکوشد، باید #شیوهِ_آموزش_خود را اصلاح کند.
💬آنان معتقدند که تنها زمانی معلم می تواند به #شیوه_معتبر_ارزشیابی رو کند که #شیوه_آموزش او اعتبار داشته باشد.
آنان برای چنین آموزشی ویژگی های زیر را قایل هستند:🔽🔽🔽
👈۱) آموزش باید با #پژوهش همراه باشد:
دانش آموز هنگامی که #عملاً تحقیق می کند، در ساخت مفاهیم سهیم می شود.
👈ادامه دارد...
https://eitaa.com/Tarbiatm
✅ عوامل اعراض از رسول
🔶 استاد #علی_صفایی_حائری
سؤال اساسى اين است كه چطور كسانى كه محبّت رسول را در دل داشتند و از او اطاعت مى نمودند، با او درگير شدند و به او پشت كردند؟ آنچه مهمّ است، تحليل اين سؤال است كه توصيف قضايا و وقايعى كه اتفاق افتاده، تنها كفايت نمى كند و جوابگو نخواهد بود.
دو عامل اساسى وجود دارد كه آدمى را حتى در برابر خداى مهربان به لجاجت و عناد مى كشاند.
در قرآن آمده: «وَ جَحَدُوا بِهَا وَ اسْتَيْقَنَتْهَا انْفُسُهُمْ ظُلْمَاً وَ عُلُوَّاً- #نمل،14»
✅ ظلم و علّو دو عامل اساسى هستند. تجاوزگرى و برترى طلبى و قدرت طلبى از عواملى هستند كه باعث مى شود تو حتى با يقينى كه دارى، منكر شوى و با رسول درگير و به او پشت كنى و نه با رسول كه حتى در مقابل خداى مهربان قد علم كنى و با او درگير شوى.
«تَلْكَ الدَّارُ الآخِرَةُ نَجْعَلُها لِلَّذِينَ لَا يُرِيدُونَ عُلُوَّاً فِى الارْضِ وَ لَا فَسَاداً- قصص،83»
بهره مند شدن و رسيدن به دارالآخرة براى كسانى است كه حتّى اراده ى علوّ و برترى طلبى و فساد در زمين را نداشته اند.
📚 #روزهاى_فاطمه ، ص62
https://eitaa.com/Tarbiatm