eitaa logo
تربیت و آموزش
796 دنبال‌کننده
754 عکس
325 ویدیو
32 فایل
تربیت فرزند کارشناس تربیت فرزند
مشاهده در ایتا
دانلود
تربیت و آموزش
#انواع_شیوه_های_جدید_ارزشیابی 👈۱) سنجش و ارزشیابی با رویکرد #پویا و #رشد_دهنده = #ارزشیابی_مستمر 🔵
در فرایند آموزش چیست ؟ 🔹ارزشیابی مستمر یا سازنده بخشی از فرایند آموزش تلقی می شود. 👈به این معنا که ارزشیابی در جریان آموزش است و معلم به طور مرتب با آن است. 👈 ارزشیابی مستمر در معلم جای خاصی دارد. یعنی معلم از نتایج سنجش مستمر در تعیین گام بعدی خود در آموزش استفاده می کند 👈و به این دلیل است که آموزش و ارزشیابی در هم تنیده می شوند و دانش آموز . 👈ارزشیابی تشخیصی هم نوعی ارزشیابی مستمر و سازنده است، زیرا آن دریافت ها و و دانش آموز است تا در طراحی مراحل بعدی آموزش مورد استفاده قرار گیرد. https://eitaa.com/Tarbiatm
تربیت و آموزش
#نقش_ارزشیابی_مستمر در فرایند آموزش چیست ؟ 🔹ارزشیابی مستمر یا سازنده بخشی از فرایند آموزش تلقی می ش
🔹بنابراین زمانی که دانش آموز را ارزشیابی می کند، با توجه به هدف های آموزشی، به و او نیز نظر دارد. 🔸🔹در این فرایند دانش آموز نیز نقش دارد، زیرا می کند تا کار خود را ارزیابی کند و دریابند که تا چه حد رضایت بخش است یا این که می توانست بهتر باشد. 🔸گفت وگو در مورد کار و نتیجه آن جزئی از فرایند تعاملی است که بین معلم و دانش آموز انجام می شود و بخشی از هدف ارزشیابی مستمر و رشد دهنده است. https://eitaa.com/Tarbiatm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تربیت و آموزش
#برقراری_ارتباط_با_نوجوان 🔵 اصل پرهیز از افراط و تفریط سعی کنید با نوجوانان، بر اساس #اصل_اعتدال
🔵 اصل صداقت 🔸مهمترین اصلی که به برقراری رابطه انسانی میان والدین و فرزندان کمک می کند، یا صادق بودن در گفتار و رفتار است. 🔹مهمترین اصل در روابط انسانی صداقت است چون قابل درک است. 👈زمانی که ما دروغ می‌گوییم فکر می­ کنیم بقیه متوجه ­_شوند ولی فرزندان به سهولت به میزان صداقت والدین با خودشان پی می برند و میزان اعتماد خود را به والدین برحسب آن تنظیم می­ کنند. 🔸هر چقدر میزان صداقت بین شما و نوجوانتان بیشتر باشد: ✅سهولت ارتباط بیشتر است. ✅راحت­­ تر با شما ارتباط می گيرد ✅راحت­ تر می­ آید درد و دلش را با شما در ميان می گذارد که مثلا این سوال برایم ایجاد شده است. 🔹این میزان اعتمادی که بین من و نوجوانم ایجاد می­ شود، میزان صداقت من است. 🔹 بچه در رفتارهای ما چیزهایی می ­بیند که نمی ­تواند به ما اعتماد کند. 🔸 جایی که او برخلاف میل من بوده گویا رفتاری کردم که به صداقت من شک کرده و نمی­ تواند اعتماد کند. 🔹باید اعتماد بین فرزندان و والدین -پدر یا مادر- فرق نمی­ کند؛ شکل بگیرد. 🔸خیلی مهم است که من و شما در حیطه نوجوانیِ فرزندانمان (یکی از والدين) باشیم و دیگری 👈یعنی به یکی کند و از دیگری نه اینکه . 🔹🔹جنسِ فرزندتان هر چه که باشد دختر یا پسر، بهتر است منبع محبت باشد و نشان اقتدار. : البته پدر نباید همیشه قاطعیت و اقتدار خود را خرج نماید. https://eitaa.com/Tarbiatm
تربیت و آموزش
#آموزش_آداب_در_کودکی #رفتارهایی که باید به کودک آموخت: 👈۱۶- حتی اگر یک بازی یا #مراسم برایت خسته‌
که باید به کودک آموخت: 👈۱۹- اگر می‌خواهی از عبور کنی، ببین آیا می‌توانی در را باز نگهداری تا کسی دیگری هم از آن . 👈۲۰- اگر به پدر و مادر، معلم یا همسایه‌‌ای برخوردی که دارد کاری را انجام می‌دهد، از او کمک می‌خواهد. اگر جواب مثبت بود، به او - به این ترتیب ممکن است چیز جدیدی یاد بگیری. 👈۲۱- هنگامی که بزرگسالی از تو تقاضای انجام کاری را کرد، با روی گشاده و به او کن. https://eitaa.com/Tarbiatm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تربیت و آموزش
#پاسخ_سوال_دو ❓ آیا عبرت یک روش تربیتی است؟ از آنچه گذشت معلوم می شود عبرت به خودی خود یک روش نیست
دو عامل: ✅ ۱. گاهی خودِ فرد با خواندن جریانات تاریخی یا دیدن طبیعت و آثار به جای مانده از گذشتگان به این حالت می رسد که در این صورت عبرت یک روش خودتربیتی می شود که می توان آن را روش «عبرت گیری» یا «عبرت پذیری» نامید. چرا که خودِ فرد زمینه را برای تأثیرپذیری فراهم کرده است. ✅ ۲. گاهی دیگران زمینه ها و مقدماتِ به وجود آمدن چنان حالتی را برای فرد فراهم می کنند. مثلاً با قصد عبرت آموزی، متربیانِ خود را به 🗼، 🏯، 🏰 ببرد که در این صورت یک روشِ دیگر تربیتی است و می توان آن را روش «عبرت دهی» یا «عبرت آموزی» نام نهاد. 🔹در این روش، نشان دادن و نشانه هاست و این فراگیرنده است که باید از لابلای پدیده ها که آیات الهی هستند، عبور کرده به اعماق آنها دست یابد، چرا که آیات، رموزی هستند که همواره به چیزی فراتر از ظاهر خود دلالت دارند. در این روش این رمزها به عهده خودِ است. https://eitaa.com/Tarbiatm
تربیت و آموزش
دو عامل: ✅ ۱. گاهی خودِ فرد با خواندن جریانات تاریخی یا دیدن طبیعت و آثار به جای مانده از گذشتگان
🔸امیرالمؤمنین(ع) در تربیت فرزند خود از استفاده کرده و در نامه ای به امام حسن(ع) می فرماید: 💬 یا بُنَیَّ انّی قَد اَنْبَأْتُکَ عَنِ الدُّنْیَا وَ حَالِهَا، وَ زَوَالِهَا وَ اِنْتِقالِهَا، وَ اَنْبَأتُکَ عَنِ الآخرةِ و ما أُعِدَّ لاِءَهْلِهَا فِیهَا، وَضَرَبْتُ لَکَ فِیهِمَا الاَمْثالُ، لِتَعْتَبِرَ بِها و تَحْذُوَ عَلَیها. 💬 پسرعزیزم! من تو را از دنیا و تحولات گوناگونش و نابودی و دست به دست گردیدنش آگاه کردم و از آخرت و آنچه برای انسانها در آنجا فراهم است اطلاع دادم و برای تو از هر دو مثال زدم تا به آن پند پذیری و بر اساس آن در زندگی گام برداری. 🔹در این عبارت، حضرت می شوند که من را برای تو گفتم، و ها را بیان کردم و راه را دادم و تو خود باید بگیری و را براساس آن . ✅بنابراین عبرت آموزی به معنای اخیر یک روش دیگر تربیتی است و اگر در مباحث آتی از آن با عنوان روش یاد می شود، به همین لحاظ است. https://eitaa.com/Tarbiatm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تربیت و آموزش
#نقش_ارزشیابی_مستمر در فرایند آموزش چیست ؟ 🔹ارزشیابی مستمر یا سازنده بخشی از فرایند آموزش تلقی می ش
🔹برای ارزشیابی مستمر نوع ارزشیابی پیشنهاد می شود: 📝 ۱) پرسش های کلاسی و آزمونک ها 🔖۲) ارزشیابی فعالیت های کلاسی 📎۳) ارزشیابی خارج از کلاس 📔✏ ۴) ارزشیابی از تکالیف https://eitaa.com/Tarbiatm
تربیت و آموزش
#انواع_ارزشیابی_مستمر 🔹برای ارزشیابی مستمر #چهار نوع ارزشیابی پیشنهاد می شود: 📝 ۱) پرسش های کلاسی
👈 ۱) ارزشیابی از و : 🔵 : پرسش هایی هستند که در جریان کلاس مطرح می شود از این پرسش ها ◀یادآوری پیش نیازهای یادگیری برای درس کلاس، ◀جمع آوری ایده ها و اطلاعات دانش آموزان در ارتباط با یک موضوع ◀ و مواردی از این قبیل ⬅و یک دانش آموز طی یک دوره آموزشی بار مورد پرسش قرار می گیرد و در لیست می شود. ابزاری برای ارزشیابی هستند در این نوع ارزشیابی بلکه منظور این است که ◀در هر مرحله هدف های رفتاری معین میزان پیشرفت فراگیران چگونه است ◀و تا چه مقدار به اهداف آموزشی دست یافته اند ⬅بنابراین لازم است آزمونک ها پیشرفت گام به گام هدف ها را بسنجند و در پایان تدریس یک یا تعداد از هدف های رفتاری مربوط به هم انجام شوند. https://eitaa.com/Tarbiatm