eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.5هزار دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
5هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💚اگردنیابهت پشت کرده اگرگرفتاری این آیه رو زیاد با خودت تکرار کن... 💚《فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُلْ حَسْبِيَ اللَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَهُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِيمِ》 🤍 اگر روی گرداندند، بگو: خدا مرا بس است، هیچ معبودی جز او نیست، فقط بر او توکل کردم، و او پروردگار عرش بزرگ است. @Targomeh
🔅 وَاللَّهُ الَّذِي أَرْسَلَ الرِّيَاحَ فَتُثِيرُ سَحَابًا فَسُقْنَاهُ إِلَىٰ بَلَدٍ مَيِّتٍ فَأَحْيَيْنَا بِهِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا ۚ كَذَٰلِكَ النُّشُورُ ﴿۹﴾ 🔸 و خداست آن که بادها را بفرستد که ابرها را بر می‌انگیزد و آن ابر را ما به شهر و دیار مرده برانیم و به بارانش زمین را پس از مرگ (خزان) زنده گردانیم. حشر و نشر مردگان هم (به قیامت) همین گونه است. 💭 سوره: فاطر @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این فراز بسیار زیبا از سوره مبارکه فاطر رو با صدای استاد عبدالفتاح شعشاعی بشنویم. شادی روح امام و جمیع شهدا صلوات. @Targomeh
❤️ ۴امام شیعه امام حسن امام سجاد امام باقر امام صادق 💗 که عین رسول الله خلیفه خدا در زمین بودند ودر شب قدر جبریل بر آنها نازل میشد وخدا بطور استمراری درحال تطهیر آنها است🌻 در قبرستان بقیع دفن اند در همه جای جهان قبر کافرها سنگ ونشان دارد اما قبر اهلبیت در بقیع سنگ قبر ندارد😔 این وهابیها خیلی وحش اند در۲۳ شوری فرمود : قُل لَّا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَى آیا محبت به اهل بیت این است که قبر او از قبر ۱ انسان کافر هم بی نشان تر باشد⁉️😔 برای وهابیها عمل به آیه مودت شرک است اما ترسیدن از آمریکا ودوستی با اسراییل برای آنها توحید است 🤯‼️ @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⛔️أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ يُزَكُّونَ أَنْفُسَهُمْ بَلِ اللَّهُ يُزَكِّي مَنْ يَشَاءُ وَلَا يُظْلَمُونَ فَتِيلًا⛔️ سورة النساء ، الآية ٤٩ ❗️آیا به کسانی که خود را به پاکی می ستایند، ننگریستی؟ [این خودستایی هیچ ارزشی و اعتباری ندارد] بلکه خداست که هر که را بخواهد [بر اساس ملاک های تعیین شده از سوی خود] می ستاید، و [گروهی که به ناحق، خود را می ستایند در کیفر و مجازات] به اندازه رشته میان هسته خرما مورد ستم قرار نمی گیرند.❗️ @Targomeh
🌺سبک زندگی قرآنی :🌺 🍂مراقب شیوه های دشمن برای تغییر ارزشهای دینی و فرهنگی جامعه باشید.🍂 🔸إِنَّ الَّذِينَ أَجْرَمُوا كَانُواْ مِنَ الَّذِينَ آمَنُوا يَضْحَكُونَ. وَإِذَا مَرُّواْ بِهِمْ يَتَغَامَزُونَ. (مطففین/۲٩ و ۳۰) ⚡️ ترجمه : بدكاران ‏(در ‏دنيا) پيوسته به مؤمنان مى خنديدند. و هنگامى كه از كنارشان مى گذشتند آنان را با اشاره مسخره مى  كردند. 💥روش دشمن برای تضعیف دینداران، مسخره کردن آنان است. ❌ تمسخر و خندیدن به ارزشهای دینی، منجر به تغییر ارزشها و کمرنگ شدن دینداری در جامعه می شود. ✨مؤمنین باید در دینداری خود قوی باشند و نگران این تمسخرها نباشند چون در آخرت، مؤمنین به کفار خواهند خندید. @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 در محضر قرآن کریم / ✅ مَا كَانَ اللَّهُ لِيَذَرَ الْمُؤْمِنِينَ عَلَى‏ مَآ أَنْتُمْ عَلَيْهِ حَتّى‏ يَمِيزَ الْخَبِيثَ مِنَ الطَّيِّبِ وَ مَا كَانَ اللَّهُ لِيُطْلِعَكُمْ عَلَى الْغَيْبِ وَ لَكِنَّ اللَّهَ يَجْتَبِى مِن رُّسُلِهِ مَن يَشَآءُ فَامِنُواْ بِاللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ إِنْ تُؤْمِنُواْ وَ تَتَّقُواْ فَلَكُمْ أَجْرٌ عَظِيمٌ‏ (آل‌عمران/۱۷۹) 🔹خداوند بر آن نیست كه (شما) مؤمنان را بر آن حالى كه اكنون هستید رها كند، مگر اینكه (با پیش آوردن آزمایش‌هاى پى‌درپى،) ناپاک را از پاک جدا كند. و خداوند بر آن نیست كه شما را بر غیب آگاه سازد، ولى از پیامبرانش، هر كه را بخواهد (براى آگاهى از غیب) بر مى‌گزیند، پس به خدا و پیامبرانش ایمان آورید و (بدانید) اگر ایمان آورده و تقوا پیشه كنید، پس براى شما پاداش بزرگى خواهد بود. 🔸این آیه، آخرین آیه درباره‌ى جنگ اُحد است كه مى‌فرماید: جهان یک آزمایشگاه بزرگ است و چنین نیست كه هر كس ادّعاى ایمان كند رها شود و در جامعه به طور عادّى زندگى كند، بلكه شكست‌ها و پیروزى‌ها، براى شناخته شدن نهان انسان‌هاست. بعضى مؤمنان خواستار آگاهى از غیب و نهان انسان‌ها بودند و مى‌خواستند از طریق غیب منافقان را بشناسند، نه از طریق آزمایش كه این آیه مى‌فرماید: راه شناخت، آزمایش است نه غیب، و شناسایى خوب و بد، از طریق آزمایش‌هاى تدریجى صورت مى‌گیرد. چون اگر به علم غیب، افراد بد و خوب شناخته شوند، شعله‌ى امید خاموش و پیوندهاى اجتماعى گسسته و زندگى دچار هرج و مرج مى‌شود. ❇️ از پيام‌های آیه ▫️خداوند، كفّار را به حال خود رها مى‌كند؛ «نملى لهم لیزدادوا اثماً» ولى مؤمنان را رها نمى‌كند. «ما كان اللّه لیذر المؤمنین»(دقت کنید) ▫️جداسازى پاک از پلید، از سنّت‌هاى الهى است. «حتى یمیز الخبیث من الطیّب» ▫️ایمان و كفر افراد، از امور درونى و غیبى است كه باید از طریق آزمایش ظاهر شود، نه علم غیب. «حتّى یمیز الخبیث من الطیّب و ما كان اللَّه لیطلعكم على الغیب» ▫️زندگى با مردم باید بر اساس ظاهر آنان باشد، آگاهى بر اسرار مردم، زندگى را فلج مى‌كند. «و ما كان اللّه لیطلعكم على الغیب» ▫️علم غیب، مخصوص خداست و فقط به بعضى از پیامبران برگزیده‌اش، آن هم در حدّ اطلاع بر غیب نه تمام ابعاد آن، بهره‌اى داده است. «لیطلعكم» ▫️هر چند زندگى باید به نحو عادّى سپرى شود، ولى خدا به افرادى علم غیب را عطا مى‌كند. «و لكن اللّه یجتبى من رسله» ▫️درجات انبیا یكسان نیست. «یجتبى من رسله من یشاء» ▫️خداوند علم غیب را به كسانى مى‌دهد كه از جانب او صاحب رسالتى باشند. «و لكن اللّه یجتبى من رسله» ▫️ایمان قلبى باید همراه با تقواى عملى باشد. «تؤمنوا و تتقوا» ▫️طیب و پاكى اصالت داشته و پایدار است، ولى خبث عارضى و رفتنى است. «یمیز الخبیث من الطیّب» جداكردن ناپاک از پاک، نشانه عارضى بودن ناپاک است. @Targomeh
🏖🏜🏖🏜🏖🏜🏖🏜🏖 قل یا اهل الکتب 👈 تعالوا الی کلمه ...... قل یا اهل الکتب 👈 لم تکفرون ..... قل یا اهل الکتب 👈 لم تصدون ..... قل یا اهل الکتب 👈 هل تنقمون ..... قل یا اهل الکتب 👈 لستم علی شیء ...... قل یا اهل الکتب 👈 لا تغلوا فی دینکم ..... ✍🏻 *قل یا اهل الکتب* فقط در سوره ی ال عمران و مائده امده است 🏜🏖🏜🏖 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔥هفت طبقۀ و ساکنان آن🔥 🔴1)طبقۀ اول (دَرک) مخصوص منافقان است و اینان بدترین گروه از جهنمیان می‌باشند. 🍃اِنّ المنافقین فی الدَّرکِ الأَسفَلِ مِنَ النّار 📖 سوره نساء آیه145 🔴2)طبقۀ دوم (لَظا) نام دارد که جایگاه اشقیا می‌باشد. 🍃کلّا اِنّه لَظی 📖 سوره معارج آیه15 🔴3)طبقۀ سوم (حُطَمَه) است که تهمت زنندگان و عیب جویان و مال اندوزان را در خود جای داده است. 🍃کلّا لَیُنبَذَنَّ فی الحُطَمَه 📖 سوره همزه آیه4 🔴4)طبقۀ چهارم (سَقَر) نام دارد که جایگاه کافر و منکر و تارکین نماز و کسانی که از مساکین دستگیری نکردند است و عموم جهنمیان از این درمی‌گذرند. 🍃ما سَلَکَکُم فی سَقَر 📖 سوره مُدَّثِّر42 🔴5)طبقه پنجم (جَحیم) است که در ان تجاوزکاران سکونت داده می‌شوند. 🍃و وَقاهُم عذابَ الجَحیم 📖 سوره دخان آیه56 🔴6)طبقۀ ششم (سَعیر) نام دارد وجایگاه سرپیچی کنندگان از خداوند است. 🍃فَعتَرَفو بِذَنبِهِم فَسُحقاً لِأَصحابِ السَّعیر 📖 سوره آیه11 🔴7)طبقۀ هفتم (هاویة) است و نصیب کسی می‌شود که میزان اعمال خیر او کم باشد و باید 70 سال در جهنم توقف کند. 🍃و اَمّا مَن خَفَّت مَوازینُه. فَأُمُّه هاویة 📔سوره قارعه آیه 8و9 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وَ لَمَنْ صَبَرَ وَ غَفَرَ إِنَّ ذلِكَ لَمِنْ عَزْمِ الْأُمُور(شوری۴۳) كسی كه صبر كند و ببخشد كار بزرگی انجام داده است. ❞به تک تک گلبول‌های قرمز خونتون جمله‌ی إن الله مع الصابرين تزریق کنید!🪽🫀❝ @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❌ 🥷 ✅ابوسفیان در شان نزول 👈 ۱۱ . برخی مفسران ، مقصود از * مثل ما ینفقون فی هذه الحیات الدنیا * ( ۱۱۷ آل عمران ) را و یارانش دانسته‌اند که در بدر و احد ، بر ضد پیامبر با یکدیگر همدست شدند . 👽 گرچه نمی‌توان در واقعه ، نقشی را برای ابوسفیان پذیرفت ، کوشش‌های او پس از آن و ترغیب به جویی از کشتگان بدر و نیز سرمایه‌گذاری‌هایش ، تردید ناپذیر است ، از این رو آنچه در آمده ، پذیرفتنی می‌نماید . 👈 ۱۲ .‌سالم بن عبدالله از پدرش ابن عمر نقل می‌کند : افرادی از جمله ابوسفیان را لعنت کرد که خداوند ، آیه ۱۲۸ آل عمران را نازل فرمود : * لیس لک من الامر شی ء او یتوب علیهم او یعذبّهم فانّهم ظالمون = یا ایشان را به وا دارد یا آنان را چون ستمکارانند ، عذاب کند و تو را در این کارها دستی نیست * ☠ برخی از محققان معاصر ، در این روایت که یکی از چند سبب نزول آیه است ، تردید کرده‌اند . ادامه دارد ...... @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وَ مِنْهُمْ مَنْ يَسْتَمِعُونَ إِلَيْكَ أَ فَأَنْتَ تُسْمِعُ الصُّمَّ وَ لَوْ كانُوا لا يَعْقِلُونَ «یونس آیه42» (و چون قرآن بخوانى) گروهى از آنان (در ظاهر) به سخن تو گوش فرا مى‌دهند، (امّا گويى كَرند و هيچ نمى‌شنوند،) آيا تو مى‌توانى سخن خود را به گوش ناشنوايان برسانى؛ هر چند اهل تعقّل نباشند؟ وَ مِنْهُمْ مَنْ يَنْظُرُ إِلَيْكَ أَ فَأَنْتَ تَهْدِي الْعُمْيَ وَ لَوْ كانُوا لا يُبْصِرُونَ «یونس آیه43» وگروهى از مردم كسانى‌اند كه به تو نگاه مى‌كنند، (امّا گويى هيچ نمى‌بينند.) پس آيا تو مى‌توانى نابينايان را هدايت كنى، هر چند (با چشمِ دل) نمى‌بينند؟ إِنَّ اللَّهَ لا يَظْلِمُ النَّاسَ شَيْئاً وَ لكِنَّ النَّاسَ أَنْفُسَهُمْ يَظْلِمُونَ «یونس آیه44» قطعاً خداوند هيچ ظلمى به مردم نمى‌كند، امّااين خود مردمند كه به خويشتن ستم مى‌كنند. @Targomeh
💠 نور (محسن قرائتی)💫 وَ مِنْهُمْ مَنْ يَسْتَمِعُونَ إِلَيْكَ أَ فَأَنْتَ تُسْمِعُ الصُّمَّ وَ لَوْ كانُوا لا يَعْقِلُونَ «یونس آیه42» (و چون قرآن بخوانى) گروهى از آنان (در ظاهر) به سخن تو گوش فرا مى‌دهند، (امّا گويى كَرند و هيچ نمى‌شنوند،) آيا تو مى‌توانى سخن خود را به گوش ناشنوايان برسانى؛ هر چند اهل تعقّل نباشند؟ پیام ها 1- همه‌ى شنوندگان، حسن نيّت ندارند. گاهى لجوجان براى يافتن بهانه و دستاويز قراردادن، مكرّراً گوش مى‌دهند. مِنْهُمْ مَنْ يَسْتَمِعُونَ إِلَيْكَ‌ ... 2- بيمار دلىِ انسان گاهى به جايى مى‌رسد كه سخن پيامبر هم او را درمان نمى‌كند. أَ فَأَنْتَ‌ ... تُسْمِعُ الصُّمَ‌ 3- براى هدايت مردم، آمادگى پذيرش لازم است و تنها دلايل روشن و رهبر جلد 3 - صفحه 576 لايق كافى نيست. «لا يَعْقِلُونَ» 4- شنيدن (مستقيم يا غيرمستقيم) مهّم نيست، آنچه در هدايت مهّم است، تعقّل و پذيرش است. «يَسْتَمِعُونَ، لا يَعْقِلُونَ» @Targomeh
💠 نور (محسن قرائتی)💫 وَ مِنْهُمْ مَنْ يَنْظُرُ إِلَيْكَ أَ فَأَنْتَ تَهْدِي الْعُمْيَ وَ لَوْ كانُوا لا يُبْصِرُونَ «یونس آیه43» وگروهى از مردم كسانى‌اند كه به تو نگاه مى‌كنند، (امّا گويى هيچ نمى‌بينند.) پس آيا تو مى‌توانى نابينايان را هدايت كنى، هر چند (با چشمِ دل) نمى‌بينند؟ إِنَّ اللَّهَ لا يَظْلِمُ النَّاسَ شَيْئاً وَ لكِنَّ النَّاسَ أَنْفُسَهُمْ يَظْلِمُونَ «یونس آیه44» قطعاً خداوند هيچ ظلمى به مردم نمى‌كند، امّااين خود مردمند كه به خويشتن ستم مى‌كنند. نکته ها گروهى در قيامت، كور محشور مى‌شوند و اين نتيجه‌ى كوردلى و فراموشى آيات الهى در دنياست و چنين كسانى گويا كورند: وَ نَحْشُرُهُ يَوْمَ الْقِيامَةِ أَعْمى‌ ... كَذلِكَ أَتَتْكَ آياتُنا فَنَسِيتَها وَ كَذلِكَ الْيَوْمَ تُنْسى‌ «1» امام هادى عليه السلام فرمود: هر كس گمان كند كه خداوند بندگان را بر گناه مجبور و آنان را كيفر مى‌كند، به خدا نسبت ظلم داده و اين آيه (44) را تكذيب كرده است. «2» پیام ها 1- هر نگاهى، بصيرت‌آور نيست و هر تماشاگرى، جذب حقيقت نمى‌شود. «يَنْظُرُ، لا يُبْصِرُونَ» 2- حتّى پيامبران در كوردلان مؤثّر نيستند. «أَ فَأَنْتَ تَهْدِي الْعُمْيَ» 3- آنان كه با نگاه، به حقّ نرسند، همچون كورانند. «يَنْظُرُ، لا يُبْصِرُونَ» «1». طه، 124- 126. «2». بحار، ج 5، ص 71. جلد 3 - صفحه 577 4- خداوند، بهترين مكتب، كتاب ورهبر را براى هدايت مردم فرستاده است، اگر نپذيرند به خودشان ستم كرده‌اند. إِنَّ اللَّهَ لا يَظْلِمُ النَّاسَ‌ ... أَنْفُسَهُمْ يَظْلِمُونَ‌ @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂🍃🌷🍂🍃🌷🍂🍃🌷🍂🍃 🔰دليل ماندن دهان و چشم مرده چيست؟⁉️ در آیه قرآن می خوانیم : 🍀فَإِذا جاءَ أَجَلُهُمْ لا يَسْتَأْخِرُونَ ساعَةً وَ لا يَسْتَقْدِمُونَ؛ براى هر قوم و جمعيّتى، زمان و سرآمد (معيّنى) است . هنگامى كه سرآمد آن ها فرا رسد، نه ساعتى از آن مى كنند، و نه بر آن پيشى مى گيرند.» ✔️از معصوم (ع) سؤال كردند که بعضى از اموات و مردگان را مى بينيم آن ها باز است و بعضى بر هم و بسته است. كدام يك علامت و است؟ 🔶حضرت فرمود: آن كه چشمش باز است، موقعى كه مرگ آمد، چشمش باز بود. نداشت كه چشمش را بر هم گذارد. آن كه چشمش بر هم و بسته است، موقعى كه مرگ آمد، چشمش بر هم بود. مهلت نداشت چشم را باز كند. 📙سوره اعراف،آيه 34. @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙این قاری محترم در حال خواندن این آیه بود که از دنیا رفن👇👇👇 🔰تَبَارَكَ الَّذِي بِيَدِهِ الْمُلْكُ وَهُوَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ الذی خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَيَاةَ لِيَبْلُوَكُمْ أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا وَهُوَ الْعَزِيزُ الْغَفُورُ 🤲خدا همه مون را عاقبت بخیر کنه ان شاالله @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 تصویرگری در قرآن ✅ یکی از جلوه‌های زیبا و باشکوه قرآن، آن است که از تمامی روش‌ها و ابزارها برای حیات‌بخشیدن به مفاهیم و حقایق بهره می‌جوید و به الفاظ روح و طراوت می‌بخشد. قرآن با این اسلوب بدیع، معارف بلند و ژرف خود را در سطح فهم بشر تنزّل داده و با ترسیم دقیق حقایق در تصاویر و صحنه‌هایی زنده، معقول را محسوس، مخفی را آشکار، غایب را حاضر، دور را نزدیک و مبهم را روشن ساخته است. به این چند مثال قرآنی توجه نمایید: 🔹«تقوی» را می‌بینیم که به صورت زاد و توشه‌ای نیکو برای سفر آخرت انسان، مجسّم گردیده است. (بقره/۱۹۷) 🔸«ایمان به خدا» را هم‌چون ریسمانی محکم می‌یابیم که هیچ‌گاه گسستنی برای آن نیست. (ابراهیم/۲۶-۲۴) 🔹«دین خدا» را به صورت نیکوترین رنگ‌های جهان هستی مشاهده می‌کنیم. (بقره/۱۳۸) 🔸«نماز» را به صورت انسانی زنده می‌بینیم که همگان را به خوبی‌ها فرا می‌خواند و از بدی‌ها نهی می‌کند. (هود/۸۷) 🔹«قرآن» را به صورت سخنی سنگین و وزین (قول ثقیل) می‌بینیم. (مزمل/۵) 🔸«آیات محکم» قرآن را هم‌چون مادری می‌بینیم که آیات متشابه به آن پناه می‌برند. (آل‌عمران/۷) 🔹«اعمال خود» را به صورت کالایی می‌یابیم که پیش از خود ارسال نموده‌ایم و در نزد خداست و همان را از خدا تحویل می‌گیریم. (بقره/۱۱۰) 🔸«سستی در انجام وظایف دینی» به صورت لغزیدن پا، به نمایش گذاشته شده است. (نحل/۹۴) 🔹«حق» را چنان می‌یابیم که به شدت بر سر باطل کوبیده می‌شود و آن را می‌شکافد و به هلاکت می‌رساند. (انبیا/۱۸) 🔸«گناه» را به صورت بار سنگینی می‌بینیم که گنه‌پیشگان آن را بر دوش می‌کشند. (انعام/۳۱) @Targomeh