eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.5هزار دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
5هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 باطری‌تان را با عبادت پر کنید! : همیشه در سختی‌ها پیغمبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) را به پناه یک چیز می‌برَد که از آن نیرو بگیرد و استمداد کند و آن عبادت است، به خدا پناه بردن است، زیاد به یاد خدا بودن است. 🌸 مکرر گفته‌ایم که عبادت - عبادتی که روح عبادت را واقعاً داشته باشد و عبادت باشد - از نظر قرآن یک منبع استعداد و اخذ نیروست.* 🕋یا ایهاالذین امنوا استعینوا بالصبر و الصلوة 🔰 (بقره/۱۵۳). ای اهل ایمان! از صبر و از نماز مدد بگیرید؛ ای اهل ایمان! باطری‌تان را با عبادت پر کنید.* 📚آشنایی با قرآن، ج۱۱، ص۹۹ کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢براى حركت در بيابان‌ها و پيدا كردن راهها، نياز به علائم داريم. علائم طبيعى در روز، و ستارگان در شب، كه خداوند در اين آيه به اين دو امر اشاره مى‌نمايد. 💥👈نه فقط براى شناخت راه از بيراهه، دربيابان‌ها، نياز به علامت داريم، بلكه براى شناخت حقّ از باطل نيز در لابلاى هوس‌ها و غرائز و طاغوت‌ها، به نشانه‌هاى روشن نيازمنديم. کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌏 در این تلاوت خیلی متبحرانه و عجیب! احوالات روز رو به تصویر میکشد و ذهن و روح مخاطب رو درگیر میکند حتی اگر معنیش رو هم ندونی! کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌴از امورى كه خداوند بر خود لازم دانسته، ارشاد وهدايت مردم است. چنانكه مى‌فرمايد: «إِنَّ عَلَيْنا لَلْهُدى‌» «1» و در اين آيه مى‌فرمايد: «عَلَى اللَّهِ قَصْدُ السَّبِيلِ» 🌟«قَصْدُ» به معناى اعتدال و ميانه‌روى است و مراد از «قَصْدُ السَّبِيلِ» راه‌ميانه، يعنى راه مستقيم است. چنانكه لقمان، فرزندش را چنين موعظه مى‌كند؛ «وَ اقْصِدْ فِي مَشْيِكَ» «2» در راه رفتن معتدل و ميانه باش. کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌴 در كنار نعمت‌هاى مادى، به نعمت‌هاى معنوى كه مهم‌ترين آنها هدايت است توجّه كنيم. «وَ عَلَى اللَّهِ قَصْدُ السَّبِيلِ» 🌴خداوند، تنها راه مستقيم را نشان مى‌دهد، راههاى انحرافى از سوى خود ماست. «وَ عَلَى اللَّهِ قَصْدُ السَّبِيلِ وَ مِنْها جائِرٌ» 🌴خداوند نخواسته تا مردم به اجبار ايمان بياورند. پس انحرافِ گروهى از مردم نشانه‌ى غلبه‌ى آنان بر اراده‌ى خداوند و يا عجز پروردگار از هدايت آنان نيست. «لَوْ شاءَ لَهَداكُمْ أَجْمَعِينَ» 💥👈 خداوند انسان را در انتخاب راه آزاد گذارده است. «لَوْ شاءَ لَهَداكُمْ أَجْمَعِينَ» کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖊در ميان مفسران مشهور آن است كه مراد از «يقين» در اين آيات، مرگ يعنى يقينى‌ترين امر نزد بشر است. همان گونه كه در آيه‌ى 46 سوره مدّثر نيز از زبان كفّار آمده كه: «وَ كُنَّا نُكَذِّبُ بِيَوْمِ الدِّينِ حَتَّى أَتانَا الْيَقِينُ» ما معاد را تا لحظه مرگ تكذيب مى‌كرديم. 📌 گرچه معناى يقين، مرگ نيست، ولى مرگ زمينه‌اى براى يقين پيدا كردن است، چون هنگام فرارسيدن مرگ تمام پرده‌ها كنار رفته و انسان به واقعيات يقين پيدا مى‌كند. 💥بعضى از منحرفان آيه‌ «وَ اعْبُدْ رَبَّكَ حَتَّى يَأْتِيَكَ الْيَقِينُ» را دستاويز قرار داده و مى‌گويند: اگربه يقين رسيدى، ديگر عبادت لازم نيست!. 📌 غافل از آنكه خطاب آيه به پيامبر صلى الله عليه و آله است كه از روز اوّل به يقين رسيده بود ودر برابر تطميع وتهديدهاى كفّار مى‌فرمود: اگر ماه را در يك دستم و خورشيد را در دست ديگرم قرار دهيد، دست از وظيفه‌ى خود برنمى‌دارم، ولى با آن يقين تا آخرين لحظه عمر عبادت مى‌كرد. کانال 👇 @Targomeh
يُنَزِّلُ الْمَلائِكَةَ بِالرُّوحِ مِنْ أَمْرِهِ عَلى‌ مَنْ يَشاءُ مِنْ عِبادِهِ أَنْ أَنْذِرُوا أَنَّهُ لا إِلهَ إِلَّا أَنَا فَاتَّقُونِ «2نحل » 🌴خداوند فرشتگان را، همراه با وحى كه از فرمان اوست، بر هر كس از بندگانش كه بخواهد فرو مى‌فرستد كه مردم را هشدار دهيد كه معبودى جز من نيست پس تنها از من پروا كنيد (و مخالف دستورم عمل نكنيد.) کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چادریه، اهل حجابه، اما صداشو طوری نازک میکنه که یکی بشنوه تو قلبش ی قلقلکی میفته، قرآن میگه نکن اینکارو فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذِي فِي قَلْبِهِ مَرَضٌ (احزاب32) ✍بعضیا دور وبرتون مریضن زود وسوسه میشن مراعات حال مریض واجبه دیگه ╭─🌸🌼🌸🌼🌸🌼─╮ کانال 👇 @Targomeh
👇آیات قرآن در زیارت غدیریه 🌴امام، صراط مستقیم دین «السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا دِینَ اللَّهِ الْقَوِیم‏» علی جان سلام بر تو، دین قویم تو هستی. دین قویم همان قرآن است «ذلِکَ دینُ الْقَیِّمَةِ» (بینه/5) ➖✨➖✨➖✨➖✨➖✨ «وَ صِرَاطَهُ الْمُسْتَقِیم» ✅ امام صادق(علیه السلام) فرمود: صراط مستقیم صراط علی‌بن ابی طالب(علیه السلام) است. ➖✨➖✨➖✨➖✨➖✨➖✨ «السَّلَامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا النَّبَأُ الْعَظِیمُ الَّذِی هُمْ فِیهِ مُخْتَلِفُون‏». 👇درقران فرموده عَمُّ یَتَسائَلون ، عَنِ النَبَاءِ العظیم ( نبا/ 1و2) «نباء» خبر بزرگ ؛ تو هستی یا علی جان کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 🎁 > 👈 👈۲. هنگام قبله مسلمانان از بیت المقدس به ، یهودیان و مسیحیان که می‌پنداشتند جز به سوی قبله آنان پذیرفته نیست و چنین بر دین پیامبران نیست ، با مسلمانان به و مشاجره پرداختند و خدای سبحان با پندار آنان فرمود : 🌺 داشتن ای ویژه بر روی کردن به آن ، هدف اصلی و عبادت نیست ؛ بلکه دستوری است و هدف اساسی و مسئله محوری دین ، به خدا و ...... است : * لیس البر ان تولوا وجوهکم قبل المشرق و المغرب و لکن من ءآمن بالله و الیوم الاخر و الملائکه و الکتاب و النبیّین و ءآتی المال علی حبّه ذوی القربی و الیتمی و المسکین و ابن السبیل و السّائلین و فی الرقاب و اقام الصّلوه و ءاتی الزّکوه و الموفون بعهدهم اذا عاهدوا و الصّابرین فی الباساء و الضّرّاء و حین الباس اولئک الّذین صدقوا و اولئک هم المتقون * ( بقره ۱۷۷ ) 🌼 بِرّ از استقبال مشرق و‌مغرب بدین معنا نیست که روی کردن به مذبور ، در اصل از مصادیق برّ نیست ؛ بلکه بدین که اینها برّاصیل نیست و روی کردن به سمت خاص ، آن روی فرعی بشمار میرود . 🌺 در این آیه ، برخی برّ در شوون سه گانه آدمی ، یعنی ،‌ و تبیین شده است : ◀️ ۱. به خدا ، معاد ،‌فرشتگان ، کتابهای آسمانی و پیامبران ◀️ ۲. بخشیدن به خویشاوندان ،‌یتیمان ، بینوایان ،‌در راه ماندگان ، گدایان و در راه آزاد کردن بردگان ◀️ ۳. برپا داشتن ◀️۴. پرداختن ◀️۵ . به عهد و پیمان ها ◀️ ۶. در سختی ها و زیان ها و هنگام جنگ ◀️۷ . ◀️۸ . و پرواپیشگی که در آیه ۱۸۹ بقره نیز بیان شده است . ادامه دارد ..... کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطره ای قرآن کریم عمران آیه ۲۰ فَإِنْ حَاجُّوكَ فَقُلْ أَسْلَمْتُ وَجْهِيَ لِلَّهِ وَمَنِ اتَّبَعَنِ ۗ وَقُلْ لِلَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ وَالْأُمِّيِّينَ أَأَسْلَمْتُمْ ۚ فَإِنْ أَسْلَمُوا فَقَدِ اهْتَدَوْا ۖ وَإِنْ تَوَلَّوْا فَإِنَّمَا عَلَيْكَ الْبَلَاغُ ۗ وَاللَّهُ بَصِيرٌ بِالْعِبَادِ ﴿٢٠﴾ پس اگر با تو جدال و گفتگوی خصومت آمیز کردند، [فقط در پاسخشان] بگو: من و همه پیروانم وجود خود را تسلیم خدا کرده ایم. و به اهل کتاب و به بی سوادانِ [مشرک] بگو: آیا شما هم تسلیم شده اید؟ پس اگر تسلیم شوند، قطعاً هدایت یافته اند، و اگر روی گرداندند [برتو دشوار و سخت نیاید] که آنچه بر عهده توست فقط ابلاغ [پیام خدا] ست؛ و خدا به بندگان بیناست. (۲۰) کانال 👇 @Targomeh
(آيه ٢٠) 💠-به دنبال بيان سر چشمۀ اختلافات دينى به گوشه‌اى از اين اختلاف كه همان بحث و جدال يهود و نصارى، با پيامبر اسلام صلّى اللّه عليه و آله بود در اين آيه اشاره مى‌كند مى‌فرمايد: «اگر با تو، به گفتگو و ستيز برخيزند (با آنها) مجادله نكن و بگو: من و پيروانم در برابر خداوند، تسليم شده‌ايم» (فَإِنْ حَاجُّوكَ فَقُلْ أَسْلَمْتُ وَجْهِيَ لِلّهِ وَ مَنِ اتَّبَعَنِ) . 💠خداوند در اين آيه به پيامبرش دستور مى‌دهد كه از بحث و مجادله با آنها دورى كن و به جاى آن براى راهنمايى و قطع مخاصمه «بگو: به آنها كه اهل كتاب هستند (يهود و نصارى) و همچنين درس نخوانده‌ها (مشركان) آيا شما هم (همچون من كه تسليم فرمان حقم) تسليم شده‌ايد» ؟ (وَ قُلْ لِلَّذِينَ أُوتُوا الْكِتابَ وَ الْأُمِّيِّينَ أَ أَسْلَمْتُمْ) . 💠 «اگر براستى تسليم شوند هدايت يافته‌اند، و اگر روى گردان شوند و سرپيچى كنند بر تو ابلاغ (رسالت) است» و تو مسؤول اعمال آنها نيستى (فَإِنْ أَسْلَمُوا فَقَدِ اهْتَدَوْا وَ إِنْ تَوَلَّوْا فَإِنَّما عَلَيْكَ الْبَلاغُ) . 💠بديهى است منظور تسليم زبانى و ادعايى نيست، بلكه منظور تسليم حقيقى و عملى در برابر حق است. 💠 و در پايان آيه مى‌فرمايد: «خداوند به اعمال و افكار بندگان خود بيناست » (وَ اللّهُ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ) . 💠 از اين آيه به خوبى روشن مى‌شود كه روش پيامبر صلّى اللّه عليه و آله هرگز تحميل فكر و عقيده نبوده است , بلكه كوشش و مجاهدت داشته كه حقايق بر مردم روشن شود و سپس آنان را به حال خود وا مى‌گذاشته كه خودشان تصميم لازم را در پيروى از حق بگيرند. برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 271 کانال 👇 @Targomeh
🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃 بسم الله الرحمن الرحيم 🌹 🌹 🔹فَإِنْ حَآجُّوکَ فَقُلْ أَسْلَمْتُ وَجْهِىَ لِلَّهِ وَمَنِ اتَّبَعَنِ وَقُلْ لِّلَّذِینَ أُوتُواْ الْکِتَبَ وَالْأُمِّیِّینَ ءَأَسْلَمْتُمْ فَإِنْ أَسْلَمُواْ فَقَدِ اهْتَدَوْاْ وَإِنْ تَوَلَّوْاْ فَإِنَّمَا عَلَیْکَ الْبَلَغُ وَاللَّهُ بَصِیرٌ بِالْعِبَادِ ترجمه (از این رو) پس اگر با تو به گفتگو وستیز ومحاجّه برخاستند، (با آنها مجادله مکن و) بگو: من و پیروانم روى به خدا تسلیم کرده ‏ایم. و به اهل کتاب (یهود و نصارى) و اُمیّین (مشرکان بى‏ سواد مکّه) بگو: آیا شما هم (در برابر خدا) تسلیم شده ‏اید، پس اگر تسلیم شدند و اسلام آوردند همانا هدایت یافته‏ اند، و اگر سرپیچى کردند (نگران مباش، زیرا) وظیفه‏ ى تو فقط رساندن دعوت الهى است، (نه اجبار واکراه) و خداوند به حال بندگان بیناست. اینکه مى‏ گویند: سخن کز دل برآید، لاجرم بر دل نشیند، قانون کلّى نیست. زیرا سخن پیامبر از دل بود، ولى بر دل کفّار نمى‏ نشست. با آنکه حضرت از عمق دل می ‏فرمود: «اَسلمتُ وجهى» من با تمام وجود تسلیم خدا هستم، امّا گروهى اعراض مى ‏کردند؛ «وان تولّوا» محور اصلى دین، اسلام به معناى تسلیم حقّ بودن است که در آیه‏ قبل و این آیه چهار بار مطرح شده است. «الاسلام، اسلمت، اسلمتم، اسلموا» پیام ها ✅۱- جدال و محاجّه، از خصلت‏هاى مخالفان انبیاست. «فان حاجّوک» ✅۲- ابلاغِ رسالت واستدلال آرى، ولى ستیز با افراد لجوج ممنوع. «فان حاجّوک فقل اسلمتُ» ✅۳- به مجادلات بى‏ نتیجه و بیهوده، پایان دهید. «فان حاجّوک فقل اسلمتُ» ✅۴- در گفتگوها، موضع خود و یاران خود را صریح اعلام کنیم. «فان حاجّوک فقل اسلمتُ... ومن اتبعن» ✅۵ - پیروان واقعى پیامبر، کسانى هستند که تسلیم خدا باشند. «اسلمتُ وجهى و من اتبعن» ✅۶- آنچه انسان را در برابر گفتگوهاى مغرضانه حفظ می‏کند، اتصال به خداوند است. «اسلمت وجهى للّه» ✅۷- انبیا با تمام وجود و با عشق و نشاط به خدا دل بسته ‏اند. «وجهى للّه» ✅۸ - توجّه رهبر، باید هم به افراد با فرهنگ باشد و هم به عوام مردم. «اوتوا الکتاب و الامیّین» ✅۹- کتاب‏ هاى آسمانى، یک سند فرهنگى ارزشمند براى جوامع بشرى است. در آیه مردم به دو دسته تقسیم شده‏ اند؛ فرهنگیان وعوام. «اوتوا الکتاب و الامیّین» ✅۱۰- هدایت واقعى، در سایه‏ ى تسلیم بودن در برابر خداوند است. «فان اسلموا فقد اهتدوا» ✅۱۱- انسان در انتخاب راه آزاد است، نه مجبور. «فان اسلموا... و ان تولّوا...» ✅۱۲- علم و کتاب به تنهایى کافى نیست، چه بسا علم باشد، ولى تسلیم نباشد. «اوتوا الکتاب... وان تولّوا» ✅۱۳- ما مأمور انجام وظیفه ‏ایم، نه ضامن نتیجه. «انمّا علیک البلاغ» ✅۱۴- خداوند از طریق پیامبران، با مردم اتمام حجّت می‏کند. «فانما علیک البلاغ» کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕋 أَوَلَمْ يَرَوْا أَنَّا نَأْتِي الْأَرْضَ نَنْقُصُهَا مِنْ أَطْرَافِهَا وَاللَّهُ يَحْكُمُ لَا مُعَقِّبَ لِحُكْمِهِ وَهُوَ سَرِيعُ الْحِسَابِ 🔸 رعد/۴۱ ✨آیا ندیدند كه ما پیوسته به سراغ زمین می‌آییم و از اطراف (و جوانب) آن كم می‌كنیم؟! (و جامعه‌ها، تمدّنها، و دانشمندان تدریجاً از میان می‌روند.) و خداوند حكومت می‌كند؛ و هیچ كس را یارای جلوگیری یا ردّ احكام او نیست؛ و او سریع الحساب است! 🕋 وَقَدْ مَكَرَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ فَلِلَّهِ الْمَكْرُ جَمِيعًا يَعْلَمُ مَا تَكْسِبُ كُلُّ نَفْسٍ وَسَيَعْلَمُ الْكُفَّارُ لِمَنْ عُقْبَى الدَّارِ 🔸رعد/۴۲ ✨پیش از آنان نیز كسانی طرحها و نقشه‌ها كشیدند؛ ولی تمام طرحها و نقشه‌ها از آن خداست! او از كار هر كس آگاه است؛ و بزودی كفّار می‌دانند سرانجام (نیك و بد) در سرای دیگر از آن كیست! کانال 👇 @Targomeh