❇️پاسخ به شبهات دانش آموزی ۴
ادامه ۳
🔹از آن ها بخواهید "دیگران" را تعریف کنند.دیگران یعنی چه کسانی یا حتی چه چیزهایی؟بگذارید خود دانش آموز بگوید.
🔹بخواهید که نوع "آسیب "را مشخص کنند.
🔹بپرسید لابلای دیگران ممکن است موجوداتی هم باشند که مثلاً تا صد سال آینده شناسایی می شوند اما ما از آن ها بی خبریم؟مثلا چیزی که در درون خود ماست اما بعدها کشف می شود؟
🔹با چه چیزی این آسیب ها را اندازه گیری می کنید ؟
🔹این آسیبها را شخص یا گروه مشخص می کنند؟
🔹اثر یک رفتار تا چند سال نباید آسیب زا باشد؟بگذارید خودشان زمان مشخص کنند.یک سال یک روز یک قرن در تمام تاریخ؟تا اینجا فقط پرسش داریم.
⬇️برای هر کدام کلی پرسش مطرح کنید.تا اینکه بگویند اگر گفته شد ۱۰۰سال بپرسید اگر رفتاری در ۱۰۱ سال بعد اثر بد خود را نشان داد به نحوی که مردم آن زمان، توانایی دفع آن اثر بد را نداشتند چه کسی پاسخگوی رفتاری که توسط مردم صدسال پیش رخ داده خواهد بود؟
👌پرسش و پاسخ ها به حدی ادامه می یابد که خود دانش آموز متوجه می شود ادعای اولیه دارای ابهامات و مشکلاتی است یا باید آن را کنار بگذارد یا دنبال حل آن باشد.اما در طول بحث نباید القای مستقیم داشت.
تکلیف آینده می تواند این باشد که چگونه این معضل را حل کنیم.
✅در این روش دانش آموز خود آغاز گر بود
✅ خود قیدها را افزود
خود حرفش را نقد کرد و
✅ خود به ابهام یا نتیجه نهایی رسید و
✅در تلاش است یا آن ادعای خود را کنار بگذارد یا در پی حل آن باشد.
⬅️این روش هرچند به آمادگی علمی قبلی نیاز دارد و باید مواظب بود بحث از مسیر خارج نشود ولی چون محور گفتگو و نقد خود دانش آموز بوده همراهی بیشتری خواهند داشت ان شاءالله.
#شبهه
#دانش_آموز
🔹فتح قلم🔹
@fatheGhalam
@tabligh99ayandesazan
هدایت شده از حامیان انقلاب
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ویژه_همکاران_آموزش_پرورشی
#ویژه_فعالان_فرهنگی
#ویژه_والدین_دغدغه_مند
صوت کامل حجه الاسلام استاد راجی
💠شیوه تعامل با دانش آموزان معترض.
💠 پنج شبهه اصلی دانش آموزان و چگونگی برخورد با آنها
یکشنبه 17 مهرماه 1401
#توانمندسازی
#لحظه_شیرین_فرزندپروری
#زندگی_ماهرانه
🔹هیئت خواهران طلبه مشهد🔹
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🆔 @heyat_kh_talabe_mashhad
هدایت شده از حامیان انقلاب
1522605827_1656433582.mp3
51.54M
✅ صوت کامل حجه الاسلام استاد راجی
👈شیوه تعامل با دانش آموزان معترض.
👈پنج شبهه اصلی دانش آموزان و چگونگی برخورد با آنها
#ویژه_همکاران_آموزش_پرورشی
#ویژه_فعالان_فرهنگی
#ویژه_والدین_دغدغه_مند
#روشنگری
🇮🇷
🚨 سروده جدید افشین علا درباره حوادث اخیر
🔹به رغم زخم زبانها به غم، عنان ندهم
ز کف، قرار خود از طعن طاعنان ندهم
🔹رفیق عهدشکن! از تو کمترم آری
اگر که بر سر پیمان خویش جان ندهم
🔹اگر چه صورتم از سیلی خودی سرخ است
چراغ سبز به بیگانگان نشان ندهم
🔹به خیمه گه چو شبیخون بیامان زده خصم
ز تیربار کلامم به او امان ندهم
🔹به رغم این همه تحریم، پیش چشم عدو
ز بیم، پرچم تسلیم را تکان ندهم
🔹سبک سرانه چو پیران طالب تمجید
زمام عقل به تأیید هر جوان ندهم
🔹بس است خوردن نیش از شکاف ها یک بار
دوباره در دهن مار، امتحان ندهم
🔹رهین باور خویشم! هر آن چه خواهی گو
که دل به خشم و خوشایند این و آن ندهم
🔹به رغم تازه به دوران رسیدگان حریص
مقام فقر به سرمایه جهان ندهم
🔹زمین اگر همه دشمن شود، بگو به «امین»
که دست زخمی او را به آسمان ندهم
افشین علا- مهر ۱۴۰۱
@tabligh99ayandesazan
🔶 رفراندوم در ترکیه برای حجاب؟!!
درست در روزهایی که زنان ایران را وادار میکنند حجاب از سرشان بردارند، دولت ترکیه درحال برگزاری رفراندوم برای قانونی کردن حجاب است! حجاب تا سال 2013 در ترکیه ممنوع بود و حالا با گسترش حجاب، دختران و زنان مسلمان میخواهند حجاب در مراکز دولتی قانونی و رسمی شود
باید به دختران و زنان ایران گفت، راهی که تو قرار است بروی زنان ترکیه دارند برمیگردند عزیزم..
@women92
#ایران #ترکیه #حجاب #زنان #دختر
@tabligh99ayandesazan
این را بنویس یادگاری:
*گنجشک به قیمت قناری*
جادوی رسانه مسخمان کرد
با شعبده و شلوغکاری
چادر ز سر زنان کشیدند
گفتند حجاب اختیاری
سرباز مدافع وطن را
کشتند به جرم پاسداری
جلّاد و شهید جابهجا شد
در مغلطۀ خبرگزاری
افسوس که چشمانتظاران
ماندند به چشمانتظاری
کو غیرت قیصر امینپور؟
کو شور حمید سبزواری؟
از پا منشین، دوباره برخیز
ای شعر بلند پایداری
#مهدی_جهاندار
#برای_ایران
@tabligh99ayandesazan
⭕️ جریان شناسی فرهنگی حوادث اخیر با رویکرد عفاف و حجاب
👤 با سخنرانی دکتر فروغ نیلچیزاده
📆 پنج شنبه 5 آبان 1401
⏰ ساعت 10
📲 پخش از کانال روشنا در روبیکا
https://rubika.ir/roshana_ir
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
هدایت شده از سرای راهبردی نورهان💡
⚠️معرکه احزاب⚠️
🌐مجموعه فایل های صوتی کوتاه
مدرسه پیشرفت پیرامون وقایع اخیر
✅🔴 جلسه اول| سطحبندی واقعه
0⃣1⃣ دقیقه
✅🔵 جلسه دوم| ماهیت فتنه
4⃣1⃣ دقیقه
✅🔴 جلسه سوم| ماهیتترکیبیفتنه
5⃣1⃣ دقیقه
✅🔵 جلسه چهارم| گسلهای اجتماعی
4⃣2⃣ دقیقه
✅🔴 جلسه پنجم| پدیده جهانی
6⃣3⃣ دقیقه
✅🔵 جلسه ششم| دامنه این پدیده
3⃣2⃣ دقیقه
✅🔴 جلسه هفتم| غلبه اجتماعی
3⃣1⃣ دقیقه
✅🔵 جلسه هشتم| جنگ روایتها
9⃣1⃣ دقیقه
🖇🎙📌 لینک دسترسی به صوتها:
🖇✏️ zil.ink/pishraftsch.com
💢• @dahe80iran
💢• https://eitaa.com/joinchat/2963996866C327b9dd1c5
📌تحلیلهای استاد هانی ایرانمنش
مسئول گفتمانسازی قرارگاه بقیهالله
تحلیل بسیار دقیق از حوادث هم آرامشبخش است، هم ذهن را باز میکند...✅👌
hejab 1.9.1401.pdf
8.18M
من معترضم
نویسنده : حمید جلالی
کتابی از سوالات پر تکرار این روزهای دانش آموزان پیرامون
✅حجاب،
✅ عفاف و
✅حقوق زن در اسلام
https://eitaa.com/joinchat/683212834C1feea8e12e
🔅دخترحوا
دڪتـر #مریم_اسلامی #مخترع_زن_ایرانی و پزشڪِ متخصص #ژنتیک است ڪِ دارنـده عنوانـ برتریٖـن مختـرع زن سال 2008 و شش مدال طلای سازمان ملل متحد
آزادی و اقتـدار زن ایرانـی یعنـی ایٖنــ😎💪
ایستـآده ایٖـم مثلِ #گوهرشاد🇮🇷💪
🌵| @afarinesh_313