eitaa logo
تســـ﷽ـــنیم(۱) #فقط_به_عشق_علی تخصصی ترین‌تفسیرنور‌،حجت‌السلام‌قرائتی
800 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
482 ویدیو
38 فایل
http://eitaa.com/joinchat/313589760C3ebce84f57 کانال دوم تسنیم (۲)شروع قرآن کریم از اول به همراه لینک همیشگی آیات کپی باذکرصلوات ازاد
مشاهده در ایتا
دانلود
4_516474296994892045.mp3
3.4M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃 الحمدالله رب العالمین🍃 ‌‌ 🎧 آیه 74 آیه ۷۴ جزء ۱۵ 👈حجة الاسلام قرائتي 🌸 eitaa.com/Tasniiiiiiim 🌸 ┅════🍃✼📖✼🍃═══┅ .
─┅─═ঊঈ⚘ঊঈ═─┅─ ⏮سوره 17. کهف آيه 71_72_73_74 آیه🔻 ⤵«٧١» ﻓَﺎﻧﻄَﻠَﻘَﺎ ﺣَﺘَّﻲ ﺇِﺫَﺍ ﺭَﻛِﺒَﺎ ﻓِﻲ ﺍﻟﺴَّﻔِﻴﻨَﺔِ ﺧَﺮَﻗَﻬَﺎ ﻗَﺎﻝَ ﺃَﺧَﺮَﻗْﺘَﻬَﺎ ﻟِﺘُﻐْﺮِﻕَ ﺃَﻫْﻠَﻬَﺎ ﻟَﻘَﺪْ ﺟِﺌْﺖَ ﺷَﻴْﺌﺎً ﺇِﻣْﺮﺍً ترجمه🔻 ⤵ﭘﺲ ﺁﻥ ﺩﻭ (ﻣﻮﺳﻲ ﻭ ﺧﻀﺮ) ﺑﻪ ﺭﺍﻩ ﺍﻓﺘﺎﺩﻧﺪ، ﺗﺎ ﺁﻧﻜﻪ ﺳﻮﺍﺭ ﻛﺸﺘﻲ ﺷﺪﻧﺪ. (ﺧﻀﺮ) ﺁﻥ ﺭﺍ ﺳﻮﺭﺍﺥ ﻛﺮﺩ. ﻣﻮﺳﻲ (ﺍﺯ ﺭﻭﻱ ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﻳﺎ ﺗﻌﺠّﺐ) ﮔﻔﺖ: ﺁﻳﺎ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺳﻮﺭﺍﺥ ﻛﺮﺩﻱ ﺗﺎ ﺳﺮﻧﺸﻴﻨﺎﻥ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻏﺮﻕ ﻛﻨﻲ؟ ﺭﺍﺳﺘﻲ ﻛﻪ ﻛﺎﺭ ﻧﺎﺭﻭﺍﻳﻲ ﺍﻧﺠﺎم ﺩﺍﺩﻱ! ─┅─═ঊঈ⚘ঊঈ═─┅─ ⏮سوره 17. کهف آيه 72 آیه🔻 ⤵«٧٢» ﻗَﺎﻝَ ﺃَﻟَﻢْ ﺃَﻗُﻞْ ﺇِﻧَّﻚَ ﻟَﻦ ﺗَﺴْﺘَﻄِﻴﻊَ ﻣَﻌِﻲَ ﺻَﺒْﺮﺍً ترجمه🔻 ⤵(ﺧﻀﺮ) ﮔﻔﺖ: ﺁﻳﺎ ﻧﮕﻔﺘﻢ ﺗﻮ ﻫﺮﮔﺰ ﻧﻤﻲ ﺗﻮﺍﻧﻲ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﻣﻦ ﺷﻜﻴﺒﺎ ﺑﺎﺷﻲ؟ ─┅─═ঊঈ⚘ঊঈ═─┅─ ﻧﻜﺘﻪ ﻫﺎ🔻☀ ⤵«ﺧَﺮﻕ» ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﭘﺎﺭﻩ ﻛﺮﺩﻥ ﭼﻴﺰﻱ ﺍﺯ ﺭﻭﻱ ﻓﺴﺎﺩ ﻭ ﺑﺪﻭﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﺍﺳﺖ. ﻛﻠﻤﻪ ﻱ «ﺍِﻣﺮ» ﺑﻪ ﻛﺎﺭ ﻣﻬﻢ ﺷﮕﻔﺖ ﺁﻭﺭ ﻳﺎ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺯﺷﺖ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ. ─┅─═ঊঈ⚘ঊঈ═─┅─ ﭘﻴﺎم ﻫﺎ⚡📬 ١-⛵ ﺩﺭ ﺁﻣﻮﺯﺵ، ﺯﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﻧﺪﻫﻴﺪ. «ﻓﺎﻧﻄﻠﻘﺎ» (ﺣﺮﻑ «ﻑ» ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻓﻮﺭﻳّﺖ ﺍﺳﺖ) ٢-❄ ﻫﻤﺮﺍﻫﻲ ﺍﻓﺮﺍﺩ، ﮔﺎﻫﻲ ﺗﺎ ﭘﺎﻳﺎﻥ ﺭﺍﻩ ﻧﻴﺴﺖ. ﻫﻤﺴﻔﺮ ﺍﻭّﻝ ﻣﻮﺳﻲ، ﺩﺭ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺭﺍﻩ ﺑﺎ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﺒﻮﺩ ﻭ ﻣﻮﺳﻲ ﻭﺧﻀﺮ، ﺩﻭ ﻧﻔﺮﻱ ﺑﻪ ﺭﺍﻩ ﺍﻓﺘﺎﺩﻧﺪ. «ﻓﺎﻧﻄﻠﻘﺎ» ﻭ ﻧﻔﺮﻣﻮﺩ: «ﻓﺎﻧﻄﻠﻘﻮﺍ» ٣-⛵ ﻓﺮﺍﮔﻴﺮﻱ ﻋﻠﻢ، ﻣﺤﺪﻭﺩ ﺑﻪ ﺯﻣﺎﻥ ﻭ ﻣﻜﺎﻥ ﻭ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﻱ ﺧﺎﺻّﻲ ﻧﻴﺴﺖ. «ﺭﻛﺒﺎ ﻓﻲ ﺍﻟﺴﻔﻴﻨﺔ» (ﺩﺭ ﺩﺭﻳﺎ ﻭ ﺳﻮﺍﺭ ﺑﺮ ﻛﺸﺘﻲ ﻭ ﺩﺭ ﺳﻔﺮ ﻫﻢ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻥ ﺁﻣﻮﺧﺖ.) ٤-❄ ﺍﮔﺮ ﻋﻠﻢ ﻭ ﺣﻜﻤﺖِ ﻛﺴﻲ ﺭﺍ ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻴﻢ ﺑﺎﻳﺪ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻛﺎﺭﻫﺎﻳﺶ، ﺣﺘّﻲ ﺍﮔﺮ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﺎ ﻋﺠﻴﺐ ﺁﻳﺪ، ﺳﻜﻮﺕ ﻛﻨﻴﻢ. «ﺍﻟﺴﻔﻴﻨﺔ ﺧﺮﻗﻬﺎ» ٥ -⛵ ﮔﺎﻫﻲ ﻟﺎﺯﻣﻪ ﻱ ﺁﻣﻮﺯﺵ، ﺧﺮﺍﺏ ﻛﺮﺩﻥ ﺍﺳﺖ. «ﺧﺮﻗﻬﺎ» ٦-❄ ﻫﻨﮕﺎم ﺧﻄﺮ، ﻫﺮ ﻛﺴﻲ ﺧﻮﺩ ﻭ ﻣﻨﺎﻓﻊ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻣﻲ ﺑﻴﻨﺪ، ﻭﻟﻲ ﺍﻧﺒﻴﺎ ﺑﻪ ﻓﻜﺮ ﺩﻳﮕﺮﺍﻧﻨﺪ. «ﻟﺘﻐﺮﻕ ﺍﻫﻠﻬﺎ» ﻭ ﻧﻔﺮﻣﻮﺩ: «ﻟﺘﻐﺮﻗﻨﺎ» ٧-⛵ ﺳﻮﺭﺍﺥ ﻛﺮﺩﻥ ﻛﺸﺘﻲ، ﺑﻪ ﻇﺎﻫﺮ ﻫﻢ ﺗﺼﺮّﻑ ﺑﻲ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﺩﺭ ﻣﺎﻝ ﺩﻳﮕﺮﻱ ﺑﻮﺩ، ﻫﻢ ﺯﻳﺎﻥ ﻭ ﺧﺴﺎﺭﺕ ﺭﺳﺎﻧﺪﻥ ﺑﻲ ﺩﻟﻴﻞ ﺑﻪ ﻣﺎﻝ ﻭ ﺟﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﻭ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ، ﻟﺬﺍ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻮﺳﻲ ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﻛﺮﺩ. «ﺷﻴﺌﺎً ﺍِﻣﺮﺍً» ─┅─═ঊঈ⚘ঊঈ═─┅─ ⏮سوره 17. کهف آيه 73_74 آیه🔻 ⤵«٧٣» ﻗَﺎﻝَ ﻟَﺎ ﺗُﺆَﺍﺧِﺬْﻧِﻲ ﺑِﻤَﺎ ﻧَﺴِﻴﺖُ ﻭَﻟَﺎ ﺗُﺮْﻫِﻘْﻨِﻲ ﻣِﻦْ ﺃَﻣْﺮِﻱ ﻋُﺴْﺮﺍً ترجمه🔻 ⤵(ﻣﻮﺳﻲ) ﮔﻔﺖ: ﻣﺮﺍ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﻓﺮﺍﻣﻮﺷﻲ ﺍم ﻣﺆﺍﺧﺬﻩ ﻣﻜﻦ ﻭ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻛﺎﺭم ﺑﺮ ﻣﻦ ﺳﺨﺖ ﻣﮕﻴﺮ. آیه🔻 ⤵«٧٤» ﻓَﺎﻧﻄَﻠَﻘَﺎ ﺣَﺘَّﻲ ﺇِﺫَﺍ ﻟَﻘِﻴَﺎ ﻏُﻠَﺎﻣﺎً ﻓَﻘَﺘَﻠَﻪُ ﻗَﺎﻝَ ﺃَﻗَﺘَﻠْﺖَ ﻧَﻔْﺴﺎً ﺯَﻛِﻴَّﺔً ﺑِﻐَﻴْﺮِ ﻧَﻔْﺲٍ ﻟَّﻘَﺪْ ﺟِﺌْﺖَ ﺷَﻴْﺌﺎً ﻧُّﻜْﺮﺍً ترجمه🔻 ⤵ﭘﺲ ﺑﻪ ﺭﺍﻩ ﺧﻮﺩ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﺍﺩﻧﺪ ﺗﺎ ﺑﻪ ﻧﻮﺟﻮﺍﻧﻲ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﻛﺮﺩﻧﺪ، ﭘﺲ ﺧﻀﺮ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻛﺸﺖ. ﻣﻮﺳﻲ ﮔﻔﺖ: ﺁﻳﺎ ﺑﻲ ﮔﻨﺎﻫﻲ ﺭﺍ ﺑﺪﻭﻥ ﺁﻧﻜﻪ ﻛﺴﻲ ﺭﺍ ﻛﺸﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﻛﺸﺘﻲ؟ ﺑﻪ ﺭﺍﺳﺘﻲ ﻛﺎﺭ ﺯﺷﺖ ﻭ ﻣﻨﻜﺮﻱ ﺍﻧﺠﺎم ﺩﺍﺩﻱ! ─┅─═ঊঈ⚘ঊঈ═─┅─ ﻧﻜﺘﻪ ﻫﺎ🔻تفسیرنور☀ ⤵ﻧﻪ ﺍﻧﺒﻴﺎ ﻓﺮﺍﻣﻮﺷﻜﺎﺭﻧﺪ، ﻧﻪ ﻓﺮﺍﻣﻮﺷﻲ ﻗﺎﺑﻞ ﺍﻧﺘﻘﺎﺩ ﻭ ﻣﺆﺍﺧﺬﻩ ﺍﺳﺖ. ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ ﺩﺭ ﺟﻤﻠﻪ ﻱ «ﻟﺎﺗﺆﺍﺧﺬﻧﻲ ﺑﻤﺎ ﻧَﺴﻴﺖُ»، ﻣﺮﺍﺩ ﺍﺯ ﻧﺴﻴﺎﻥ، ﺭﻫﺎ ﻛﺮﺩﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﺗﺒﻌﻴّﺖ ﻭ ﺳﻜﻮﺕ، ﺑﻪ ﺩﻟﻴﻞ ﻛﺎﺭﻫﺎﻳﻲ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﻮﺳﻲ ﺧﻠﺎﻑ ﺷﺮﻉ ﻣﻲ ﺁﻣﺪ. 🌳«ﺍِﺭﻫﺎﻕ»، ﻫﻢ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﻓﺮﺍﮔﻴﺮ ﺷﺪﻥ ﺑﺎ ﻗﻬﺮ ﻭ ﻏﻠﺒﻪ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﻢ ﺑﻪ ﺗﻜﻠﻴﻒ ﻛﺮﺩﻥ ﺑﻪ ﻛﺎﺭ ﺳﺨﺖ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ. 🌳ﺍﺯ ﻛﻠﻤﻪ ﻱ «ﻏﻠﺎم» ﻭ«ﺯﻛﻴّﺔ» ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ ﻛﻪ ﻧﻮﺟﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﺗﻜﻠﻴﻒ ﻧﺮﺳﻴﺪﻩ ﺑﻮﺩ. ﻛﻠﻤﻪ «ﻧُﻜﺮ» ﺍﺯ «ﺍِﻣﺮ» ﺷﺪﻳﺪﺗﺮ ﺍﺳﺖ، ﺯﻳﺮﺍ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺳﻮﺭﺍﺥ ﻛﺮﺩﻥ ﻛﺸﺘﻲ ﻓﺮﻣﻮﺩ: «ﺷﻴﺌﺎً ﺍِﻣﺮﺍً»، ﻭﻟﻲ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻛﺸﺘﻦ ﻧﻮﺟﻮﺍﻥ ﻓﺮﻣﻮﺩ: «ﺷﻴﺌﺎً ﻧُﻜﺮﺍً». ─┅─═ঊঈ⚘ঊঈ═─┅─ ﭘﻴﺎم ﻫﺎ⚡📬 ١-🌀 ﻣﻌﻠّﻢ ﻭ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺷﺎﮔﺮﺩ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻣﺆﺍﺧﺬﻩ ﻛﻨﺪ. «ﻟﺎﺗﺆﺍﺧﺬﻧﻲ» ٢-🍃 ﺩﺭ ﺗﻌﻠﻴﻢ ﻭﺗﺮﺑﻴﺖ ﻧﺒﺎﻳﺪ ﻛﺎﺭ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺷﺎﮔﺮﺩﺍﻥ ﺳﺨﺖ ﮔﺮﻓﺖ. «ﻟﺎﺗﺮﻫﻘﻨﻲ ﻣﻦ ﺍﻣﺮﻱ ﻋﺴﺮﺍً» ٣-🌀 ﻣﻌﻠّﻢ ﻭ ﺍﺳﺘﺎﺩ، ﭘﺲ ﺍﺯ ﭘﺬﻳﺮﺵ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﻭﻋﺬﺭﺧﻮﺍﻫﻲ ﺷﺎﮔﺮﺩ، ﺗﻌﻠﻴﻢ ﻭ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﺭﺍ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﻫﺪ. «ﻓﺎﻧﻄﻠﻘﺎ» ٤-🍃 ﻣﻌﻠّﻢ ﺑﺎﻳﺪ ﺷﺎﮔﺮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺗﺪﺭﻳﺞ ﺑﺎ ﻣﻌﺎﺭﻑ ﺁﺷﻨﺎ ﻛﻨﺪ. «ﻓﺎﻧﻄﻠﻘﺎ» (ﻣﻮﺳﻲ ﮔﺎم ﺑﻪ ﮔﺎم ﺑﺎ ﺍﺳﺮﺍﺭ ﺁﺷﻨﺎ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ.) ٥ -🌀 ﻣﺮﺍﻋﺎﺕ ﻣﺤﻜﻤﺎﺕ، ﻣﻬﻢ ﺗﺮ ﺍﺯ ﺗﻌﻬّﺪﺍﺕ ﺍﺧﻠﺎﻗﻲ ﺍﺳﺖ. «ﺃﻗﺘﻠﺖَ ﻧﻔﺴﺎً ﺯﻛﻴّﺔ» ﻣﻮﺳﻲ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﻗﺘﻞ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻣﻨﻜﺮﺍﺕ ﻣﻲﺩﺍﻧﺴﺖ، ﻧﻬﻲ ﺍﺯ ﻣﻨﻜﺮ ﺭﺍ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﻟﺎﺯم ﺩﻳﺪ ﻭ ﻧﻬﻲ ﻛﺮﺩ ﻭ ﺍﺯ ﺗﻌﻬّﺪ ﺍﺧﻠﺎﻗﻲ ﻛﻪ ﺩﺍﺩﻩ ﺑﻮﺩ، ﺩﺳﺖ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ. ٦-🍃 ﻗﺎﻧﻮﻥ ﻗﺼﺎﺹ، ﺩﺭ ﺩﻳﻦ ﻣﻮﺳﻲ ﻧﻴﺰ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. «ﺃﻗﺘﻠﺖَ ﻧﻔﺴﺎً ﺯﻛﻴّﺔ ﺑﻐﻴﺮ ﻧﻔﺲ» ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﻣﻮﺳﻲ ﺍﻳﻦ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﭼﺮﺍ ﻧﻮﺟﻮﺍﻧﻲ ﺭﺍ ﻛﻪ ﻗﺎﺗﻞ ﻧﺒﻮﺩﻩ ﻛﺸﺘﻲ؟ ٧-🌀 ﮔﺎﻫﻲ ﺁﻧﭽﻪ ﻧﺰﺩ ﻛﺴﻲ «ﻣﻌﺮﻭﻑ» ﺍﺳﺖ، ﻧﺰﺩ ﺩﻳﮕﺮﻱ «ﻣﻨﻜﺮ» ﺟﻠﻮﻩ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ. «ﺟﺌﺖ ﺷﻴﺌﺎً ﻧُﻜﺮﺍً» 🍃اللهم صل علی محمد و ال محمد وعجل فرجهم.🍃 ــــ🔶ــــــــــتـــســـنیــم۱ـــــــــــــــــــــ🌳ــــــــــــــــــــــــ🔶 🌸 eitaa.com/Tasniiiiiiim🌸 ┅══🍃 ✼📖✼ 🍃══┅ .
🌸 زن مبدأ همه خیرات است 🔻بخشی از کتاب "قدرت و شکوه زن در کلام امام و رهبری" با مقدمه علیرضا پناهیان 🌳 @Tasniiiiiiim ╰━━⊰🍃🌹🍃⊱━━╯
📌رهبر انقلاب: قاطعاً می‌گویم و می‌توانم اثبات کنم که امروز تمدّن غربی واقعاً در حال زوال و لب گودال است 🔰«ما به یک حرکت عمومی به سمت آن چشم‌انداز نیاز داریم. این حرکت نیاز به چند عنصر دارد...عنصر سوّمی که [این حرکت] نیاز دارد، این است که یک عامل امیدبخشی باید وجود داشته باشد، یک نقطه‌ی روشنی باید وجود داشته باشد... 🔰 نقطه‌ی روشن عبارت است از ظرفیّتهای ملّی‌ای که ما اینها را شناخته‌ایم؛ یعنی امروز حتّی شما جوانها ظرفیّت‌های ملّت خودتان را شناخته‌اید. ملّت ایران نشان داده که می‌تواند کارهای بزرگ را به‌خوبی انجام بدهد.. تشکیل جمهوری اسلامی در دنیای دوقطبیِ کاپیتالیسم و کمونیسم -که آن روز بود- مثل یک معجزه است؛ خب ملّت ایران این کار را کردند؛ این یک ظرفیّت خیلی مهمّی است. پس این خودش یک نقطه‌ی امید است. 🔰یکی از نقاط امید، فرسودگی جبهه‌ی مقابل ما است. بنده به طور قاطع می‌گویم -البتّه یک عدّه‌ای فوراً بنا می‌کنند توجیه و تأویل و انکار و مانند این‌ها، لکن بنده قاطعاً این را می‌گویم، می‌توانم این را ثابت هم بکنم که حالا وقتش نیست- امروز تمدّن غربی دچار انحطاط است، یعنی واقعاً در حال زوال است: «عَلی شَفا جُرُفٍ هارٍ فَانهارَ بِه؛ فی نارِ جَهَنَّم»(توبه/۱۰۹)؛ لب گودال است؛ این جوری است. البتّه حوادث و تحوّلات جوامع بتدریج اتّفاق می‌افتد؛ یعنی زود احساس نمیشود. حتّی خود اندیشمندان غربی این را احساس کرده‌اند و بر زبان می‌آورند و می‌گویند. این هم یکی از نقاط امید ما است. تمدّن غربی، تمدّن مادّی در مقابل ما قرار دارد و رو به فرسودگی است. این هم یکی از نقاط امیدبخش است. 🔰و بعد هم وعدۀ تخلّف‌ناپذیر خدا که «اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم»(محمد/۷). خب، «وَ مَن اَصدَقُ مِنَ اللهِ قیلًا»(نساء/۱۲۲) چه کسی از خدا راستگوتر است؟ وعدۀ ‌چه کسی از خدا درست‌تر است؟ خدا میگوید: اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم؛ اگر شما نصرت کردید خدا را، یعنی به سمت تمدّن اسلام و جامعه‌ی اسلامی و تحقّق دین خدا پیش رفتید، خدا شما را یاری می‌کند؛ نقطه‌ی امید. پس عنصر سوّم هم که وجود نقطه‌ی امید است، وجود دارد.» 🔻رهبر انقلاب - ۹۸/۳/۱ 📎 Panahian.ir/post/5946 🌳 @Tasniiiiiiim ╰━━⊰🍃🌹🍃⊱━━╯
❁💙❁ 🔹نشانده اند ما را در دلِ اجابت ! 🔹خواستند که بخواهیم تا بدهند ! 🔹هر چه در خواسته هایَم میگردم 🔹جز تو خواستنی تر نمیابَم ... 🌹تعجیل درفرج 🌹 به رسم وفای هر شب بخوانیم 😍
4_516474296994891852.mp3
2.81M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃 الحمدالله رب العالمین🍃 ‌‌ 🎧 آیه 75_76 آیه ۷۵_۷۶ جزء ۱۶ 👈حجة الاسلام قرائتي 🌸 eitaa.com/Tasniiiiiiim 🌸 ┅════🍃✼📖✼🍃═══┅ .
─┅─═ঊঈ⚘ঊঈ═─┅─ ⏮سوره 17. کهف آيه 75_76 📋ﺟﺰء « ١٦ » آیه🔻 «٧٥» ﻗَﺎﻝَ ﺃَﻟَﻢْ ﺃَﻗُﻞ ﻟَّﻚَ ﺇِﻧَّﻚَ ﻟَﻦ ﺗَﺴْﺘَﻄِﻴﻊَ ﻣَﻌِﻲَ ﺻَﺒْﺮﺍً ترجمه🔻 ⤵ﮔﻔﺖ: ﺁﻳﺎ ﻧﮕﻔﺘﻤﺖ ﻛﻪ ﻧﻤﻲ ﺗﻮﺍﻧﻲ ﻫﻤﭙﺎﻱ ﻣﻦ ﺻﺒﺮ ﻛﻨﻲ؟ ─┅─═ঊঈ⚘ঊঈ═─┅─ آیه🔻 ⤵«٧٦» ﻗَﺎﻝَ ﺇِﻥ ﺳَﺄَﻟْﺘُﻚَ ﻋَﻦ ﺷَﻲْ ءِ ﺑَﻌْﺪَﻫَﺎ ﻓَﻠَﺎ ﺗُﺼَﺎﺣِﺒْﻨِﻲ ﻗَﺪْ ﺑَﻠَﻐْﺖَ ﻣِﻦ ﻟَّﺪُﻧِّﻲ ﻋُﺬْﺭﺍً ترجمه🔻 ⤵(ﻣﻮﺳﻲ) ﮔﻔﺖ: ﺍﮔﺮ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﭘﺲ ﭼﻴﺰﻱ ﺍﺯ ﺗﻮ ﭘﺮﺳﻴﺪم، ﺩﻳﮕﺮ ﺑﺎ ﻣﻦ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﻣﺒﺎﺵ، ﻗﻄﻌﺎً ﺍﺯ ﺳﻮﻱ ﻣﻦ ﻣﻌﺬﻭﺭ ﺧﻮﺍﻫﻲ ﺑﻮﺩ (ﻭ ﺍﮔﺮ ﺭﻫﺎﻳﻢ ﻛﻨﻲ ﺣﻖّ ﺩﺍﺭﻱ). ─┅─═ঊঈ⚘ঊঈ═─┅─ ﻧﻜﺘﻪ ﻫﺎ🔻تفسیرنور☀ ⤵ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺻﻠﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺁﻟﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩﻧﺪ: ﺍﮔﺮ ﻣﻮﺳﻲ ﺻﺒﺮ ﻣﻲ ﻛﺮﺩ، ﻋﺠﺎﻳﺐ ﺑﻴﺸﺘﺮﻱ ﺍﺯ ﺧﻀﺮ ﻣﻲ ﺩﻳﺪ.(٣٠٥) ─┅─═ঊঈ⚘ঊঈ═─┅─ ﭘﻴﺎم ﻫﺎ⚡📬 ١-🍁 ﺍﻭﻟﻴﺎﻱ ﺧﺪﺍ ﺩﺭ ﺗﺤﻤّﻞ ﻋﻠﻢ ﻭ ﻇﺮﻓﻴّﺖ، ﺩﺭ ﻳﻚ ﺩﺭﺟﻪ ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ. «ﻟﻦ ﺗﺴﺘﻄﻴﻊ» ٢-🌴 ﺳﻪ ﺑﺎﺭ ﺁﺯﻣﺎﻳﺶ ﻭ ﻣﻬﻠﺖ ﺩﺍﺩﻥ، ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﺧﺼﻠﺖ ﻫﺎ ﻛﺎﻓﻲ ﺍﺳﺖ. «ﺍِﻥ ﺳﺌﻠﺘﻚ ﻋﻦ ﺷﻲ ء ﺑﻌﺪﻫﺎ» ٣-🍁 ﺍﮔﺮ ﺑﺎ ﻛﺴﻲ ﺗﻀﺎﺩّ ﻓﻜﺮﻱ ﺩﺍﺭﻳﻢ ﻭ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﺭﺍ ﺩﺭﻙ ﻧﻤﻲ ﻛﻨﻴﻢ، ﺑﻲ ﺁﻧﻜﻪ ﻣﻘﺎﻭﻣﺖ ﻛﻨﻴﻢ ﺍﺯ ﻫﻢ ﺟﺪﺍ ﺷﻮﻳﻢ. «ﻓﻠﺎ ﺗﺼﺎﺣﺒﻨﻲ» ٤-🌴 ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﻫﺎﻱ ﻣﻮﺳﻲ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺍﺑﻬﺎم ﻫﺎﻳﻲ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻛﺎﺭ ﺧﻀﺮ ﻣﻲ ﺩﻳﺪ ﻭ ﺟﻨﺒﻪ ﻱ ﺳﺆﺍﻝ ﺩﺍﺷﺖ. «ﺍِﻥ ﺳﺌﻠﺘﻚ» ٥ -🍁 ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﻱ ﻋﻤﻠﻜﺮﺩ ﺧﻮﺩ، ﺭﺃﻱ ﻣﻨﺼﻔﺎﻧﻪ ﺑﺪﻫﻴﻢ. «ﻓﻠﺎﺗﺼﺎﺣﺒﻨﻲ» ﻣﻮﺳﻲ ﻣﺴﺌﻮﻟﻴّﺖ ﺑﻲ ﺻﺒﺮﻱ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺮ ﻋﻬﺪﻩ ﮔﺮﻓﺖ. ٦-🌴 ﻭﻗﺘﻲ ﺍﺯ ﻛﺴﻲ ﺟﺪﺍ ﻣﻲ ﺷﻮﻳﻢ، ﺍﺩﺏ ﺭﺍ ﻣﺮﺍﻋﺎﺕ ﻛﻨﻴﻢ. «ﻓﻠﺎ ﺗﺼﺎﺣﺒﻨﻲ ﻗﺪ ﺑَﻠﻐﺖَ ﻣﻦ ﻟﺪﻧّﻲ ﻋُﺬﺭﺍ» ٧-🍁 ﻫﺮ ﺟﺪﺍﻳﻲ، ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻱ ﻛﻴﻨﻪ ﻭﻋﻘﺪﻩ ﻭ ﻏﺮﻭﺭ ﻭﺗﻜﺒّﺮ ﻧﻴﺴﺖ. «ﻗﺪﺑَﻠﻐﺖَ ﻣﻦ ﻟﺪﻧّﻲ ﻋﺬﺭﺍً» 📚ﺗﻔﺴﻴﺮ ﻃﺒﺮﻱ ﻭ ﺍﺑﻮﺍﻟﻔﺘﻮﺡ 🍃اللهم صل علی محمد و ال محمد وعجل فرجهم.🍃 ــــ🔶ــــــــــتـــســـنیــم۱ـــــــــــــــــــــ🌳ــــــــــــــــــــــــ🔶 🌸 eitaa.com/Tasniiiiiiim🌸 ┅══🍃 ✼📖✼ 🍃══┅ .
20.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 🔎 👈 چهار عملی که امام حسین(ع) عاشق آنها بود... 👈 چرا سیدالشهدا(ع) از دشمن برای اغاز جنگ یک شب مهلت گرفت؟ 🔹 رمضان ۹۸ 🔹 تهران/مسجد حضرت امیر(ع) 🔻متن و صوت کامل سخنرانی👇 👉 erfan.ir/s15311 🌳 @Tasniiiiiiim ╰━━⊰🍃🌹🍃⊱━━╯
❁💙❁ 🔹نشانده اند ما را در دلِ اجابت ! 🔹خواستند که بخواهیم تا بدهند ! 🔹هر چه در خواسته هایَم میگردم 🔹جز تو خواستنی تر نمیابَم ... 🌹تعجیل درفرج 🌹 به رسم وفای هر شب بخوانیم 😍