eitaa logo
تســـ﷽ـــنیم(۱) #فقط_به_عشق_علی تخصصی ترین‌تفسیرنور‌،حجت‌السلام‌قرائتی
810 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
482 ویدیو
38 فایل
http://eitaa.com/joinchat/313589760C3ebce84f57 کانال دوم تسنیم (۲)شروع قرآن کریم از اول به همراه لینک همیشگی آیات کپی باذکرصلوات ازاد
مشاهده در ایتا
دانلود
| التماس جواب نمی‌دهد! 🌳 @Tasniiiiiiim ╰━━⊰🍃🌺🍃⊱━━╯ ❣الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
Clip-Panahian-KhoobiHayeVojdanKhafeKon-64k.mp3
1.5M
🎵 خوبی‌های وجدان خفه کن! 🌳 @Tasniiiiiiim ╰━━⊰🍃🌺🍃⊱━━╯ ❣الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🌸 ساعت عاشقی 🌸🌸 إِلَهِی عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْکَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَیْکَ الْمُشْتَکَى وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّهِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِی الْأَمْرِ الَّذِینَ فَرَضْتَ عَلَیْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجا عَاجِلا قَرِیبا کَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ یَا مُحَمَّدُ یَا عَلِیُّ یَا عَلِیُّ یَا مُحَمَّدُ اکْفِیَانِی فَإِنَّکُمَا کَافِیَانِ وَ انْصُرَانِی فَإِنَّکُمَا نَاصِرَانِ یَا مَوْلانَا یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی السَّاعَهَ السَّاعَهَ السَّاعَهَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِین 🌳 @Tasniiiiiiim ╰━━⊰🍃🌺🍃⊱━━╯ ❣الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
4_516474296994892122.mp3
4.15M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃 الحمدالله رب العالمین🍃 ‌‌ 🎧 آیه 104الی108 آیه ۱۰۴ الی ۱۰۸ جزء ۱۶ 👈حجة الاسلام قرائتي 🌸 eitaa.com/Tasniiiiiiim 🌸 ┅════🍃✼📖✼🍃═══┅ .
┄┄┅═✧❁🌼🍁🌼❁✧═┅┄ ⏮سوره 18. طه آيه 104⚘ آیه🔻 ⤵«١٠٤» ﻧَﺤْﻦُ ﺃَﻋْﻠَﻢُ ﺑِﻤَﺎ ﻳَﻘُﻮﻟُﻮﻥَ ﺇِﺫْ ﻳَﻘُﻮﻝُ ﺃَﻣْﺜَﻠُﻬُﻢْ ﻃَﺮِﻳﻘَﺔً ﺇِﻥ ﻟَّﺒِﺜْﺘُﻢْ ﺇِﻟَّﺎ ﻳَﻮْﻣﺎً ترجمه🔻 ⤵(ﺍﻟﺒﺘّﻪ) ﻣﺎ ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﻣﻲ ﮔﻮﻳﻨﺪ ﺩﺍﻧﺎﺗﺮﻳﻢ، ﺁﻧﮕﺎﻩ ﻛﻪ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺁﻧﺎﻥ ﺩﺭ ﺭﻓﺘﺎﺭ، ﻣﻲ ﮔﻮﻳﺪ: ﺷﻤﺎ ﺩﺭﻧﮓ ﻧﻜﺮﺩﻳﺪ ﻣﮕﺮ ﻳﻚ ﺭﻭﺯ! ┄┄┅═✧❁🌼🍁🌼❁✧═┅┄ ﻧﻜﺘﻪ ﻫﺎ🔻تفسیرنور☀ ⤵ﻋﻈﻤﺖ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﺑﻪ ﻗﺪﺭﻱ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺣﻀﻮﺭ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻋﻤﺮ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ، ﻧﻴﻢ ﺭﻭﺯ ﻳﺎ ﻳﻚ ﺭﻭﺯ ﻭ ﻳﺎ ﺣﺪّﺍﻛﺜﺮ ﺩﻩ ﺭﻭﺯ ﻣﻲ ﺷﻤﺮﻧﺪ ﻛﻪ ﻗﺮﺁﻥ ﺍﺯ ﺯﺑﺎﻥ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻭ ﮔﺮﻭﻩ ﻫﺎﻱ ﻣﺨﺘﻠﻒ، ﺁﻥ ﺭﺍ ﭼﻨﻴﻦ ﺑﻴﺎﻥ ﻣﻲ ﺩﺍﺭﺩ: 🔷ﺍﻟﻒ: ﺩﻩ ﺭﻭﺯ. «ﺍﻥ ﻟﺒﺜﺘﻢ ﺍﻟﺎّ ﻋﺸﺮﺍ» 🔷ﺏ: ﻳﻚ ﺭﻭﺯ. «ﺍﻥ ﻟﺒﺜﺘﻢ ﺍﻟﺎّ ﻳﻮﻣﺎ» 🔷ﺝ: ﺑﺨﺸﻲ ﺍﺯ ﻳﻚ ﺭﻭﺯ. «ﻟﻢ ﻳﻠﺒﺜﻮﺍ ﺍﻟﺎّ ﻋﺸﻴّﺔ ﺍﻭ ﺿﺤﻴﻬﺎ» «ﻟﺒﺜﺖ ﻳﻮﻣﺎً ﺍﻭ ﺑﻌﺾ ﻳﻮم» 🔷ﺩ: ﻟﺤﻈﺎﺗﻲ ﻛﻮﺗﺎﻩ. «ﻣﺎ ﻟﺒﺜﻮﺍ ﻏﻴﺮ ﺳﺎﻋﺔ» 🔷ﻩ: ﺯﻣﺎﻧﻲ ﺍﻧﺪﻙ. «ﺍﻥ ﻟﺒﺜﺘﻢ ﺍﻟﺎّ ﻗﻠﻴﻠﺎ» ⭕ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﻲ ﺭﺳﺪ ﺍﻳﻦ ﺗﻔﺎﻭﺕ ﻧﻈﺮ ﺩﺭ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﻋﻤﺮ ﺩﻧﻴﺎ، ﺑﺴﺘﮕﻲ ﺑﻪ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﺑﺼﻴﺮﺕ ﻭ ﺩﺭﻙ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺩﺍﺭﺩ. ﭼﻨﺎﻧﻜﻪ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﻗﺮﺁﻥ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﻪ «ﺍﻣﺜﻠﻬﻢ ﻃﺮﻳﻘﺔ» ﺗﻌﺒﻴﺮ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ، ﻋﻤﺮ ﺩﻧﻴﺎ ﺭﺍ ﻳﻚ ﺭﻭﺯ ﻣﻲ ﺷﻤﺮﻧﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺁﻳﻪ ﻱ ﻗﺒﻞ، ﮔﻨﻬﻜﺎﺭﺍﻥ ﻣﺪّﺕ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﻩ ﺭﻭﺯ. ┄┄┅═✧❁🌼🍁🌼❁✧═┅┄ ﭘﻴﺎم ﻫﺎ⚡📬 ١-🌻 ﻫﻤﻪ ﻱ ﻣﺠﺮﻣﻴﻦ، ﺩﺭ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﺩﺭ ﻳﻚ ﺳﻄﺢ ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ. «ﺍﻣﺜﻠﻬﻢ ﻃﺮﻳﻘﺔ» ٢-🌻 ﻫﺮ ﻛﺲ ﻋﺎﻗﻞ ﺗﺮ ﺍﺳﺖ، ﺩﻧﻴﺎ ﺭﺍ ﻛﻮﭼﻚ ﺗﺮ ﻣﻲ ﺑﻴﻨﺪ. «ﻳﻘﻮﻝ ﺍﻣﺜﻠﻬﻢ ﻃﺮﻳﻘﺔ ﺍِﻥ ﻟﺒﺜﺘﻢ ﺍﻟﺎّ ﻳﻮﻣﺎ» ┄┄┅═✧❁🌼🍁🌼❁✧═┅┄ ⏮سوره 18. طه آيه 105_106_107⚘ آیه🔻 ⤵«١٠٥» ﻭَﻳَﺴْﺌَﻠُﻮﻧَﻚَ ﻋَﻦِ ﺍﻟْﺠِﺒَﺎﻝِ ﻓَﻘُﻞْ ﻳَﻨﺴِﻔُﻬَﺎ ﺭَﺑِّﻲ ﻧَﺴْﻔﺎً ترجمه🔻 ⤵ﻭ (ﺍﻱ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ!) ﺍﺯ ﺗﻮ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﻱ ﻛﻮﻫﻬﺎ (ﺩﺭ ﻗﻴﺎﻣﺖ) ﻣﻲ ﭘﺮﺳﻨﺪ، ﺑﮕﻮ: ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﻣﻦ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺑُﻦ ﺑﺮﻛﻨﺪﻩ ﻭ ﻣﺘﻠﺎﺷﻲ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ. آیه🔻 ⤵«١٠٦» ﻓَﻴَﺬَﺭُﻫَﺎ ﻗَﺎﻋﺎً ﺻَﻔْﺼَﻔﺎً ترجمه🔻 ⤵ﭘﺲ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ (ﻫﻤﭽﻮﻥ) ﻛﻮﻳﺮﻱ ﺻﺎﻑ ﻭ ﻫﻤﻮﺍﺭ، ﺭﻫﺎ ﻣﻲ ﺳﺎﺯﺩ. آیه🔻 ⤵«١٠٧» ﻟَّﺎ ﺗَﺮَﻱ ﻓِﻴﻬَﺎ ﻋِﻮَﺟﺎً ﻭَﻟَﺎ ﺃَﻣْﺘﺎً ترجمه🔻 ⤵ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻫﻴﭻ ﭘﺴﺘﻲ ﻭ ﺑﻠﻨﺪﻱ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﻧﻤﻲ ﻛﻨﻲ. ┄┄┅═✧❁🌼🍁🌼❁✧═┅┄ ﻧﻜﺘﻪ ﻫﺎ🔻تفسیرنور☀ ⤵ﻛﻠﻤﻪ ﻱ «ﻧَﺴْﻒ» ﻳﻌﻨﻲ ﻗﻠﻊ ﻭ ﻗﻤﻊ ﻭ ﻧﺎﺑﻮﺩ ﻛﺮﺩﻥ، «ﻗﺎﻉ» ﻳﻌﻨﻲ ﺯﻣﻴﻦ ﺻﺎﻑ، «ﺻَﻔْﺼَﻒ» ﻳﻌﻨﻲ ﺯﻣﻴﻦ ﺻﺎﻑ ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ﺍﻱ ﻛﻪ ﻫﻤﻪ ﻱ ﻗﺴﻤﺖ ﻫﺎﻱ ﺁﻥ ﺩﺭ ﻳﻚ ﺻﻒ ﻭ ﺧﻂ ﺑﺎﺷﻨﺪ، ﻭ ﻛﻠﻤﻪ ﻱ «ﻋِﻮَﺝ» ﻭ«ﺍَﻣْﺖ» ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﮔﻮﺩﻱ ﻭ ﺑﻠﻨﺪﻱ ﺍﺳﺖ. ┄┄┅═✧❁🌼🍁🌼❁✧═┅┄ ﭘﻴﺎم ﻫﺎ⚡📬 ١-💫 ﻣﺮﺩم ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﻱ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﺳﺆﺍﻟﺎﺗﻲ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻛﻪ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺑﺎﻳﺪ ﭘﺎﺳﺨﮕﻮ ﺑﺎﺷﺪ. «ﻳﺴﺌﻠﻮﻧﻚ... ﻗﻞ ﻳﻨﺴﻔﻬﺎ ﺭﺑّﻲ» ٢-💙 ﻧﻈﺎم ﺣﺎﻛﻢ ﺑﺮ ﻃﺒﻴﻌﺖ، ﺩﺍﺋﻤﻲ ﻧﻴﺴﺖ. «ﻳﻨﺴﻔﻬﺎ ﺭﺑّﻲ» ٣-💫 ﻣﺘﻠﺎﺷﻲ ﻛﺮﺩﻥ ﻛﻮﻫﻬﺎ ﻭ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺁﻭﺭﺩﻥ ﻗﻴﺎﻣﺖ، ﺟﻠﻮﻩ ﺍﻱ ﺍﺯ ﺭﺑﻮﺑﻴّﺖ ﺧﺪﺍﺳﺖ. «ﻳﻨﺴﻔﻬﺎ ﺭﺑّﻲ ﻧﺴﻔﺎ» ┄┄┅═✧❁🌼🍁🌼❁✧═┅┄ ⏮سوره 18. طه آيه 108⚘ آیه🔻 ⤵«١٠٨» ﻳَﻮْﻣَﺌِﺬٍ ﻳَﺘَّﺒِﻌُﻮﻥَ ﺍﻟﺪَّﺍﻋِﻲَ ﻟَﺎ ﻋِﻮَﺝَ ﻟَﻪُ ﻭَﺧَﺸَﻌَﺖِ ﺍﻟْﺄَﺻْﻮَﺍﺕُ ﻟِﻠﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﻓَﻠَﺎ ﺗَﺴْﻤَﻊُ ﺇِﻟَّﺎ ﻫَﻤْﺴَﺎً ترجمه🔻 ⤵ﺩﺭ ﺁﻥ ﺭﻭﺯ، (ﻣﺮﺩم) ﺍﺯ ﺩﻋﻮﺕ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﺍﻱ ﻛﻪ (ﻫﻴﭻ) ﺍﻧﺤﺮﺍﻓﻲ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﭘﻴﺮﻭﻱ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ (ﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﺻﺪﺍﻱ ﺍﺳﺮﺍﻓﻴﻞ ﻫﺴﺘﻨﺪ) ﻭ ﻫﻤﻪ ﺻﺪﺍﻫﺎ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ (ﻋﻈﻤﺖ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ) ﺭﺣﻤﺎﻥ ﻓﺮﻭ ﻣﻲ ﻧﺸﻴﻨﺪ. ﭘﺲ (ﺩﺭ ﺁﻥ ﺭﻭﺯ) ﺟﺰ ﺻﺪﺍﻳﻲ ﺁﻫﺴﺘﻪ ﻧﻤﻲ ﺷﻨﻮﻱ. ┄┄┅═✧❁🌼🍁🌼❁✧═┅┄ ﭘﻴﺎم ﻫﺎ⚡📬 ١-🌿 ﺍﮔﺮ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﺍﺯ ﺩﺍﻋﻴﺎﻥ ﺍﻟﻬﻲ ﺍﻋﺮﺍﺽ ﻣﻲ ﻛﺮﺩﻧﺪ، ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﻗﻴﺎﻣﺖ، ﭼﺎﺭﻩ ﺍﻱ ﺟﺰ ﭘﻴﺮﻭﻱ ﻧﺨﻮﺍﻫﻨﺪ ﺩﺍﺷﺖ. «ﻳﺘّﺒﻌﻮﻥ ﺍﻟﺪّﺍﻋﻲ» ٢-🌿 ﻗﻴﺎﻣﺖ، ﺭﻭﺯ ﺗﺠﻠّﻲ ﻭ ﻇﻬﻮﺭ ﺭﺣﻤﺎﻧﻴّﺖ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺭﺣﻤﺎﻧﻴّﺖ ﺍﻭ، ﺍﻣﻴﺪ ﻭ ﻣﻠﺠﺄ ﺗﻤﺎم ﻣﺮﺩم ﺍﺳﺖ. «ﺧﺸﻌﺖ ﺍﻟﺎﺻﻮﺍﺕ ﻟﻠﺮﺣﻤﻦ» 🍃اللهم صل علی محمد و ال محمد وعجل فرجهم.🍃 ــــ🔶ــــــــــتـــســـنیــم۱ـــــــــــــــــــــ🌳ــــــــــــــــــــــــ🔶 🌸 eitaa.com/Tasniiiiiiim🌸 ┅══🍃 ✼📖✼ 🍃══┅ .
29.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
! 👈 حکایت جالب و آموزنده دزدی که جان یک خانواده را نجات داد! ▫️ربیع‌الثانی ۱۳۹۸ ▫️ گلپایگان/مسجد آمسیح 👈متن و صوت کامل سخنرانی 🧷 erfan.ir/s15490 🌳 @Tasniiiiiiim ╰━━⊰🍃🌺🍃⊱━━╯ ❣الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
980230-Panahian-M-ImamSadegh-GonahChistTobeChegooneAst-15-18k.mp3
9.35M
🔉 ؟ توبه چگونه است؟ (۱۵) 📅 جلسه پانزدهم | ‌۹۸/۰۲/۳۰ 🕌 تهران، مسجد امام صادق(ع) 🌳 @Tasniiiiiiim ╰━━⊰🍃🌺🍃⊱━━╯ ❣الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
🔘 همۀ بدبختی‌های انسان از «کوچکیِ جهان او» شروع می‌شود! 🔘 وقتی جهانت بزرگ شد، گناه برایت مهم می‌شود؛ چون گناه علامت حقارت است 🔻 (ج۱۵) 🔸 تا اینجا چهار ویژگی یا مرحله برای متقاعدشدن به دین‌داری و ترک گناه بیان کردیم؛ از منفعت‌طلبی و برنامه‌پذیر بودن، تا اهلِ مسابقه بودن و دیدن محدودیت‌های حیات دنیا. اینها مراحلی است که پایه‌های تکوین شخصیت یک دین‌دار را شکل می‌دهد و انسان را آمادۀ پذیرش دین می‌کند. 🔸 پنجمین ویژگی‌ای که انسان برای داشتن یک شخصیت دین‌دار باید پیدا کند، باور معاد و آخرت است؛ این ویژگی نه‌تنها در باور و شناخت انسان بلکه در شخصیت او هم باید حضور پیدا کند، چون باور معاد، یک مقولۀ صرفاً شناختی نیست؛ یک مقولۀ شخصیتی است. 🔸 عمیق‌ترین درخواست انسان، جاودانگی‌طلبی است که فعال‌تر از خداپرستی است. حس جاودانگی‌طلبی یعنی اینکه «من نمی‌خواهم نابود بشوم» پذیرش جاودانگی، فطریِ ما انسان‌هاست و ما نمی‌توانیم بپذیریم که جاودانه نیستیم! 🔸 میل به جاودانگی، انسان را به سمت آخرت‌اندیشی می‌کشاند و کسی که معاد را باور کرد، جهانش بزرگ‌تر خواهد شد. همۀ بدبختی‌های انسان از «کوچکیِ جهان انسان» شروع می‌شود، همۀ خوشبختی‌ها هم از «بزرگیِ جهان انسان» شروع می‌شود. 🔸 انسان وقتی جهان آخرتِ بسیار بزرگ را بپذیرد، خودش هم بزرگ می‌شود؛ این همان اثر شخصیتیِ باور معاد است. بعد وقتی انسان بزرگ شد «بزرگوار» می‌شود و وقتی انسان بزرگوار شد، دیگر بدی ندارد. هرکسی آدم بدی شد، معلوم می‌شود که جهانش کوچک است! 🔸 وقتی جهانِ کسی بزرگ شد، کم‌کم نسبت به پدیدۀ «گناه» حساس می‌شود و زشتیِ گناه برایش مشخص می‌شود؛ چون گناه علامت حقارت و کوچکی است، لذا از گناه، ننگش می‌‌آید. 👤علیرضا پناهیان 🚩مسجد امام‌صادق(ع)- ۹۸.۲.۳۰ 👈🏻متن کامل: 📎 Panahian.ir/post/5489 🌳 @Tasniiiiiiim ╰━━⊰🍃🌺🍃⊱━━╯ ❣الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
🌸🌸 ساعت عاشقی 🌸🌸 إِلَهِی عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْکَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَیْکَ الْمُشْتَکَى وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّهِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِی الْأَمْرِ الَّذِینَ فَرَضْتَ عَلَیْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجا عَاجِلا قَرِیبا کَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ یَا مُحَمَّدُ یَا عَلِیُّ یَا عَلِیُّ یَا مُحَمَّدُ اکْفِیَانِی فَإِنَّکُمَا کَافِیَانِ وَ انْصُرَانِی فَإِنَّکُمَا نَاصِرَانِ یَا مَوْلانَا یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی السَّاعَهَ السَّاعَهَ السَّاعَهَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِین 🌳 @Tasniiiiiiim ╰━━⊰🍃🌺🍃⊱━━╯ ❣الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_516474296994892150.mp3
4.15M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃 الحمدالله رب العالمین🍃 ‌‌ 🎧 آیه 109 آیه ۱۰۹ جزء ۱۶ 👈حجة الاسلام قرائتي 🌸 eitaa.com/Tasniiiiiiim 🌸 ┅════🍃✼📖✼🍃═══┅ .
┄┄┅═✧❁🌼🍁🌼❁✧═┅┄ ⏮سوره 18. طه آيه 109⚘ آیه🔻 ⤵«١٠٩» ﻳَﻮْﻣَﺌِﺬٍ ﻟَّﺎ ﺗَﻨﻔَﻊُ ﺍﻟﺸَّﻔَﺎﻋَﺔُ ﺇِﻟَّﺎ ﻣَﻦْ ﺃَﺫِﻥَ ﻟَﻪُ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦُ ﻭَﺭَﺿِﻲَ ﻟَﻪُ ﻗَﻮْﻟًﺎ ترجمه🔻 ⤵ﺩﺭ ﺁﻥ ﺭﻭﺯ، ﺷﻔﺎﻋﺖ (ﻫﻴﭻ ﻛﺲ) ﺳﻮﺩﻱ ﻧﺪﺍﺭﺩ، ﻣﮕﺮ ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﺧﺪﺍﻱ ﺭﺣﻤﺎﻥ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﺩﻫﺪ ﻭ ﺍﺯ ﮔﻔﺘﺎﺭ ﺍﻭ (ﺷﻔﺎﻋﺖ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﻳﺎ ﺷﻔﺎﻋﺖ ﺷﻮﻧﺪﻩ) ﺭﺍﺿﻲ ﺑﺎﺷﺪ. ┄┄┅═✧❁🌼🍁🌼❁✧═┅┄ ﻧﻜﺘﻪ ﻫﺎ🔻تفسیرنور☀ ⤵ﺍﺯ ﺁﻧﺠﺎ ﻛﻪ ﺍﻧﻜﺎﺭ ﺷﻔﺎﻋﺖ، ﺧﻠﺎﻑ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﺭﻭﺍﻳﺎﺕ ﻭ ﻣﺎﻳﻪ ﻱ ﻳﺄﺱ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥِ ﮔﻨﺎﻫﻜﺎﺭ ﺍﺳﺖ، ﻭ ﻗﺒﻮﻝ ﺷﻔﺎﻋﺖِ ﺑﻲ ﻗﻴﺪ ﻭ ﺷﺮﻁ ﻧﻴﺰ ﺳﺒﺐ ﺟﺮﺃﺕ ﺧﻠﺎﻓﻜﺎﺭﺍﻥ ﻭ ﺧﻠﺎﻑ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﺍﻟﻬﻲ ﺍﺳﺖ، ﻟﺬﺍ ﻗﺮﺁﻥ ﻛﺮﻳﻢ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻔﺎﻋﺖ، ﺣﺴﺎﺏ ﻭ ﻛﺘﺎﺏ ﻭ ﻣﻘﺮّﺭﺍﺗﻲ ﺩﺭ ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ. 💙ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﻗﺮﺁﻥ، ﺷﻔﺎﻋﺖ، ﺭﻭﺯﻧﻪ ﻱ ﺍﻣﻴﺪ ﮔﻨﺎﻫﻜﺎﺭﺍﻥ ﻭ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﺍﻱ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﺎ ﺍﻭﻟﻴﺎﻱ ﺧﺪﺍ ﻭ ﭘﻴﺮﻭﻱ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﺳﺖ. 💠ﺷﻔﺎﻋﺖ ﺍﺫﻥ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭﺍﻥ ﺍﺯ ﺷﻔﺎﻋﺖ، ﺗﻨﻬﺎ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻣﺪﺍﺭ ﺗﻮﺣﻴﺪ ﻭ ﺩﺍﺭﺍﻱ ﻣﻨﻄﻖِ ﺻﺤﻴﺢ ﻭ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩﺍﺕ ﺣﻖّ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻭ ﮔﻔﺘﺎﺭﺷﺎﻥ ﻣﻮﺭﺩ ﻗﺒﻮﻝ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﻳﻌﻨﻲ ﺷﻬﺎﺩﺗﻴﻦ ﺁﻧﺎﻥ ﻣﻮﺿﻌﻲ، ﻣﻮﺳﻤﻲ، ﺍﻛﺮﺍﻫﻲ، ﺳﻄﺤﻲ ﻭ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﻣﺴﺨﺮﻩ ﻭ ﻧﻔﺎﻕ ﻧﺒﺎﺷﺪ، ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺻﻮﺭﺕ ﺍﮔﺮ ﺩﺭ ﻋﻤﻞ ﻛﻤﺒﻮﺩ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ، ﺑﺎ ﺷﻔﺎﻋﺖ ﻣﻮﺭﺩ ﻋﻨﺎﻳﺖ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻲ ﮔﻴﺮﻧﺪ. 💙ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺭﻭﻱ ﻗﺮﺁﻥ، ﺷﻔﺎﻋﺖ ﺑﺖ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﺑﺖ ﭘﺮﺳﺘﺎﻥ ﺑﺎﻃﻞ ﺩﺍﻧﺴﺘﻪ ﻭ ﺷﻔﺎﻋﺖ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﻓﺪﺍ ﺷﺪﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻴﺴﻲ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﺑﺮﺍﻱ ﭘﺎﻙ ﺷﺪﻥ ﮔﻨﺎﻫﺎﻥ ﭘﻴﺮﻭﺍﻧﺶ ﻭ ﻳﺎ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﺍﻣﺎم ﺣﺴﻴﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺷﻔﺎﻋﺖ ﺍﺯ ﺷﻴﻌﻴﺎﻥ ﻗﺎﺑﻞ ﭘﺬﻳﺮﺵ ﻧﻴﺴﺖ، ﻫﺮ ﭼﻨﺪ ﺍﻣﺎم ﺣﺴﻴﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﺍﺯ ﺷﺎﻓﻌﺎﻥ ﺑﺰﺭﮒ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣّﺎ ﺑﺎﻳﺪ ﺩﺍﻧﺴﺖ ﻛﻪ ﻫﺪﻑ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺷﻬﺎﺩﺕ، ﺷﻔﺎﻋﺖ ﻛﺮﺩﻥ ﻃﺮﻓﺪﺍﺭﺍﻧﺶ ﻧﺒﻮﺩ. 💠ﺍﻣﺎم ﺑﺎﻗﺮﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩﻧﺪ: ﺷﻔﺎﻋﺖ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺻﻠﻲ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺁﻟﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺮﺍﻱ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﻋﻤﻞ ﻭ ﮔﻔﺘﺎﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺭﺿﺎﻳﺖ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻭ ﺑﺮ ﻣﻮﺩّﺕ ﺁﻝ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﻋﻠﻴﻬﻢ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻛﺮﺩﻩ ﻭ ﺑﺮ ﺁﻥ ﻣﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ.(٦٢١) ┄┄┅═✧❁🌼🍁🌼❁✧═┅┄ ﭘﻴﺎم ﻫﺎ⚡📬 ١-💫 ﺷﻔﺎﻋﺖ، ﻣﻘﺎم ﻭﺍﻟﺎﻳﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺧﺎﺻﻲ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭﻧﺪ. «ﻣَﻦ ﺃﺫﻥ ﻟﻪ ﺍﻟﺮّﺣﻤﻦ ﻭ ﺭﺿﻲ ﻟﻪ ﻗﻮﻟﺎ» ٢-💫 ﺷﻔﺎﻋﺖ، ﺗﺼﺮّﻑ ﺩﺭ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﻱ ﺧﺪﺍ ﻭ ﻳﺎ ﺗﺨﻠّﻒ ﺍﺯ ﺣﻜﻤﺖ ﻭ ﻋﺪﻝ ﻭ ﻣﺤﺎﺳﺒﺎﺕ ﻭ ﺳﻨّﺖ ﻫﺎﻱ ﺍﻟﻬﻲ ﻧﻴﺴﺖ، ﺑﻠﻜﻪ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺧﻮﺍﺳﺖ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﺳﺖ. «ﺃﺫﻥ... ﺭﺿﻲ» 📚٦٢١) ﺗﺄﻭﻳﻞ ﺍﻟﺎﻳﺎﺕ، ٣٠٤ 🍃اللهم صل علی محمد و ال محمد وعجل فرجهم.🍃 ــــ🔶ــــــــــتـــســـنیــم۱ـــــــــــــــــــــ🌳ــــــــــــــــــــــــ🔶 🌸 eitaa.com/Tasniiiiiiim🌸 ┅══🍃 ✼📖✼ 🍃══┅ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
980231-Panahian-M-ImamSadegh-GonahChistTobeChegooneAst-16-18k.mp3
8.17M
🔉 ؟ توبه چگونه است؟ (۱۶) 📅 جلسه شانزدهم | ‌۹۸/۰۲/۳۱ تهران، مسجد امام صادق(ع) 🌳 @Tasniiiiiiim ╰━━⊰🍃🌺🍃⊱━━╯ ❣الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
🔘 نقطۀ رهایی انسان از محدودیت‌ها و رنج‌های دنیا کجاست؟ 🔘 انسان «راحتیِ مطلق» می‌خواهد؛ پس باید یک‌جایی باشد که این خواسته‌اش برآورده شود! 🔻 (ج۱۶) 🔸 دنیا پر از سختی‌ها و محدودیت‌هایی است که در اطراف ما به‌صورت یک حصار کشیده شده‌اند و دارند ما را به یک سمتی سوق می‌دهند؛ به سمتی که «نقطۀ رهایی» است و دیگر محدودیتی وجود ندارد. 🔸 باوجودِ این‌همه محدودیت‌های دنیا برای انسانی که ذاتاً رهایی‌طلب است، آیا جایی وجود دارد که انسان به رهایی برسد؟ بله؛ این نقطۀ رهایی وجود دارد، اما در «آخرت» است نه در دنیا! 🔸 در عالم آخرت است که انسان رها می‌شود و هرچه دلش خواست تحقق پیدا می‌کند. «فيها ما تَشْتَهيهِ الْأَنْفُس» و اِلا در این دنیا حتی وقتی به یک موفقیت یا لذتی هم برسی، بعدش سَرخوردگی و رنج هست! 🔸 امام(ره) می‌فرماید: چون انسان راحتیِ مطلق را می‌طلبد، پس باید جایی باشد که به این خواستۀ انسان پاسخ بدهد! اما راحتیِ مطلق در این دنیا يافت نمی‌شود و ناچار در عالم آخرت باید محقق شود. (شرح‌چهل‌حدیث/۱۸۶) 🔸 معاد یک مسئلۀ انسانی است نه یک مسئلۀ صرفاً دینی! همان‌طور که «مرگ» هم یک مقولۀ دینی نیست؛ یعنی اگر دین هم نباشد این مرگ برای انسان‌ها وجود دارد! 🔸 بیایید دربارۀ عالم آخرت بیندیشیم؛ حتی بدون دین! از سرِ میل به جاودانگی و میل به راحتیِ مطلق، به آخرت بیندیشم؛ از سر میل به جهان آزادِ آزاد؛ جهانی که من در آن خسته نمی‌شوم. 🔸 یکی از پایه‌های معنویت و پذیرش دین و متقاعدشدن به ترک گناه این است که عالم آخرت را ببینیم و مشتاق آنجا بشویم. می‌دانید گناه کِی برای انسان تلخ می‌شود؟ وقتی که فکر عالم آخرتِ شیرین، آدم را شاد کند! آن‌وقت اگر دچار گناه بشوی، خودت خیلی ناراحت می‌شوی و می‌گویی «خدایا من را از این گناه نجاتم بده؛ دارم اذیت می‌شوم...» 👤علیرضا پناهیان 🚩مسجد امام‌صادق(ع)- ۹۸.۲.۳۱ 👈🏻متن کامل: 📎 Panahian.ir/post/5490 🌳 @Tasniiiiiiim ╰━━⊰🍃🌺🍃⊱━━╯ ❣الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🌸 ساعت عاشقی 🌸🌸 إِلَهِی عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْکَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَیْکَ الْمُشْتَکَى وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّهِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِی الْأَمْرِ الَّذِینَ فَرَضْتَ عَلَیْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجا عَاجِلا قَرِیبا کَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ یَا مُحَمَّدُ یَا عَلِیُّ یَا عَلِیُّ یَا مُحَمَّدُ اکْفِیَانِی فَإِنَّکُمَا کَافِیَانِ وَ انْصُرَانِی فَإِنَّکُمَا نَاصِرَانِ یَا مَوْلانَا یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی السَّاعَهَ السَّاعَهَ السَّاعَهَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِین 🌳 @Tasniiiiiiim ╰━━⊰🍃🌺🍃⊱━━╯ ❣الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_516474296994892186.mp3
4.72M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃 الحمدالله رب العالمین🍃 ‌‌ 🎧 آیه 110_111_112 آیه ۱۱۰_۱۱۱_۱۱۲ جزء ۱۶ 👈حجة الاسلام قرائتي 🌸 eitaa.com/Tasniiiiiiim 🌸 ┅════🍃✼📖✼🍃═══┅ .
┄┄┅═✧❁🌼🍁🌼❁✧═┅┄ ⏮سوره 18. طه آيه 110_111⚘ آیه🔻 ⤵«١١٠» ﻳَﻌْﻠَﻢُ ﻣَﺎ ﺑَﻴْﻦَ ﺃَﻳْﺪِﻳﻬِﻢْ ﻭَﻣَﺎ ﺧَﻠْﻔَﻬُﻢْ ﻭَﻟَﺎ ﻳُﺤِﻴﻄُﻮﻥَ ﺑِﻪِ ﻋِﻠْﻤﺎً ترجمه🔻 ⤵(ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﻪ) ﺁﻧﭽﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺩﺭ ﭘﻴﺶ ﺭﻭﻱ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ (ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ) ﭘﺸﺖ ﺳﺮ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ ﺍﻧﺪ ﺁﮔﺎﻩ ﺍﺳﺖ، ﻭﻟﻲ ﻣﺮﺩم ﺑﺮ ﺍﻭ ﺍﺣﺎﻃﻪ ﻋﻠﻤﻲ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ. آیه🔻 ⤵«١١١» ﻭَﻋَﻨَﺖِ ﺍﻟْﻮُﺟُﻮﻩُ ﻟِﻠْﺤَﻲِ ّ ﺍﻟْﻘَﻴُّﻮمِ ﻭَﻗَﺪْ ﺧَﺎﺏَ ﻣَﻦْ ﺣَﻤَﻞَ ﻇُﻠْﻤﺎً ترجمه🔻 ⤵ﻭ (ﺩﺭ ﺁﻥ ﺭﻭﺯ) ﻫﻤﻪ ﻱ ﭼﻬﺮﻩ ﻫﺎ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪِ ﺯﻧﺪﻩ ﻱ ﭘﺎﻳﻨﺪﻩ، ﺧﻮﺍﺭ ﻭ ﻓﺮﻭﺗﻦ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺍﻟﺒﺘّﻪ ﻫﺮ ﻛﺲ ﻛﻪ ﺑﺎﺭ ﺳﺘﻢ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ، ﻣﺄﻳﻮﺱ ﻭ ﺯﻳﺎﻥ ﻛﺎﺭ ﺍﺳﺖ. ┄┄┅═✧❁🌼🍁🌼❁✧═┅┄ ﻧﻜﺘﻪ ﻫﺎ🔻تفسیرنور☀ ⤵ﻛﻠﻤﻪ «ﻋَﻨَﺖ» ﺍﺯ «ﻋَﻨﻮﺓ» ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﺫﻟّﺖ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻗﻬﺮ ﻭ ﺳﻠﻄﻪ ﺍﺳﺖ، ﻭ «ﻗﻴّﻮم» ﺑﻪ ﻛﺴﻲ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ ﻛﻪ ﻗﺎﺋﻢ ﺑﻪ ﺫﺍﺕ ﺧﻮﺩ ﻭ ﺣﺎﻓﻆ ﻫﻤﻪ ﭼﻴﺰ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻣﺎﻳﻪ ﻱ ﻗﻮﺍم ﻫﺮ ﭼﻴﺰ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻋﻄﺎ ﻛﺮﺩﻩ ﺑﺎﺷﺪ، ﻭ ﻛﻠﻤﻪ ﻱ «ﺧﺎﺏ» ﺍﺯ «ﺧﻴﺒﺔ» ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﺩﻥ ﻣﻄﻠﻮﺏ ﺍﺳﺖ. ┄┄┅═✧❁🌼🍁🌼❁✧═┅┄ ﭘﻴﺎم ﻫﺎ⚡📬 ١-🌱 ﺩﺭ ﻗﻴﺎﻣﺖ، ﺣﺴﺎﺑﺮﺳﻲ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺩﻗﻴﻖ ﺍﺳﺖ، ﺯﻳﺮﺍ ﺣﺴﺎﺑﮕﺮ ﻫﻤﻪ ﭼﻴﺰ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﻮﺑﻲ ﻣﻲ ﺩﺍﻧﺪ ﻭ ﺭﺍﻫﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﺳﻮء ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺷﻔﺎﻋﺖ ﻧﻴﺴﺖ. «ﻳﻌﻠﻢ ﻣﺎ ﺑﻴﻦ ﺍﻳﺪﻳﻬﻢ ﻭ ...» ٢-🌱 ﺍﺣﺎﻃﻪ ﻱ ﻋﻠﻤﻲ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻫﻤﻪ ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﻭ ﺁﻳﻨﺪﻩ ﻣﺮﺩم ﻳﻜﺴﺎﻥ ﺍﺳﺖ. «ﻳﻌﻠﻢ ﻣﺎﺑﻴﻦ ﺍﻳﺪﻳﻬﻢ ﻭ ﻣﺎ ﺧﻠﻔﻬﻢ» ٣-🌱 ﻣﺤﺪﻭﺩ ﻫﺮﮔﺰ ﻧﻤﻲ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﺮ ﺑﻲ ﻧﻬﺎﻳﺖ ﺍﺣﺎﻃﻪ ﭘﻴﺪﺍ ﻛﻨﺪ. «ﻟﺎ ﻳﺤﻴﻄﻮﻥ ﺑﻪ» ﻧﻪ ﺑﺮ ﺫﺍﺕ ﺍﻭ، ﻧﻪ ﺑﺮ ﺻﻔﺎﺕ ﺍﻭ، ﻧﻪ ﺑﺮ ﺁﻓﺮﻳﺪﻩ ﻫﺎﻱ ﺍﻭ ﻭ ﻧﻪ ﺑﺮ ﻗﺪﺭﺕ ﻭ ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﺍﻭ. ٤-🌱 ﺣﺎﻟﺎﺕ ﺭﻭﺣﻲ ﺍﻧﺴﺎﻥ، ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﻫﺮﭼﻴﺰ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﺍﻭ ﺟﻠﻮﻩ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ. «ﻋﻨﺖ ﺍﻟﻮﺟﻮﻩ» ٥ -🌱 ﺳﺮﺍﻧﺠﺎم ﻇﻠﻢ، ﻣﺤﺮﻭﻣﻴﺖ ﺍﺯ ﺭﺣﻤﺖ ﺍﻟﻬﻲ ﺍﺳﺖ. «ﻭ ﻗﺪ ﺧﺎﺏ ﻣﻦ ﺣﻤﻞ ﻇﻠﻤﺎ» ٦-🌱 ﺑﺴﻴﺎﺭﻱ ﺍﺯ ﻇﻠﻢ ﻫﺎ ﺭﺍ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻥ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﺑﺎ ﺗﻮﺑﻪ ﻭﻋﺬﺭﺧﻮﺍﻫﻲ ﺍﺯ ﻣﺮﺩم، ﺟﺒﺮﺍﻥ ﻭ ﻣﺤﻮ ﻛﺮﺩ، ﺑﺪﺑﺨﺖ ﺁﻥ ﻛﻪ ﻇﻠﻢ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺗﺎ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﺣﻤﻞ ﻛﻨﺪ. «ﺧﺎﺏ ﻣﻦ ﺣﻤﻞ ﻇﻠﻤﺎ» ┄┄┅═✧❁🌼🍁🌼❁✧═┅┄ ⏮سوره 18. طه آيه 112⚘ آیه🔻 ⤵«١١٢» ﻭَﻣَﻦ ﻳَﻌْﻤَﻞْ ﻣِﻦَ ﺍﻟﺼَّﺎﻟِﺤَﺎﺕِ ﻭَﻫُﻮَ ﻣُﺆْﻣِﻦٌ ﻓَﻠَﺎ ﻳَﺨَﺎﻑُ ﻇُﻠْﻤﺎً ﻭَ ﻟَﺎ ﻫَﻀْﻤﺎً ترجمه🔻 ⤵ﻭ (ﺍﻣّﺎ) ﻫﺮ ﻛﺲ ﺍﺯ ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﻧﻴﻜﻮ ﺍﻧﺠﺎم ﺩﻫﺪ ﻭ ﻣﺆﻣﻦ ﺑﺎﺷﺪ، ﭘﺲ (ﺩﺭ ﺁﻥ ﺭﻭﺯ) ﻧﻪ ﺍﺯ ﺳﺘﻢ ﻭ ﻛﺎﺳﺘﻲ (ﺩﺭ ﭘﺎﺩﺍﺷﺶ) ﻧﺘﺮﺳﺪ. ┄┄┅═✧❁🌼🍁🌼❁✧═┅┄ ﻧﻜﺘﻪ ﻫﺎ🔻تفسیرنور☀ ⤵ﻛﻠﻤﻪ «ﻫَﻀﻢ» ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﻛﻢ ﺷﺪﻥ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺷﺎﻳﺪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺭﻭﻱ ﺑﻪ ﺟﺬﺏ ﻏﺬﺍ ﺩﺭ ﺑﺪﻥ «ﻫﻀﻢ» ﻣﻲ ﮔﻮﻳﻨﺪ ﻛﻪ ﻇﺎﻫﺮﺍً ﻏﺬﺍ ﻛﻢ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺗﻔﺎﻟﻪ ﻫﺎﻱ ﺁﻥ ﺑﺎﻗﻲ ﻣﻲ ﻣﺎﻧﺪ. ❇ﺍﺯ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﺭﻭﺍﻳﺎﺕ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﻣﻲ ﺁﻳﺪ ﻛﻪ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﻭ ﺭﻭﺣﻴﺎﺕ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺩﺭ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﺗﺄﺛﻴﺮ ﻣﺘﻘﺎﺑﻞ ﺩﺍﺭﻧﺪ، ﻟﺬﺍ ﻫﺮﮔﺎﻩ ﻳﻚ ﻋﻤﻞ ﻧﻴﻜﻮ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺷﺨﺼﻲ ﻣﻨﺎﻓﻖ، ﻣﺸﺮﻙ، ﺭﻳﺎﻛﺎﺭ ﻭ... ﻛﻪ ﺩﺍﺭﺍﻱ ﺭﻭﺣﻴﻪ ﺍﻱ ﻓﺎﺳﺪ ﺍﺳﺖ ﺳﺮ ﺯﻧﺪ، ﻣﻮﺭﺩ ﻗﺒﻮﻝ ﻭﺍﻗﻊ ﻧﻤﻲ ﺷﻮﺩ. ❇ﭼﻨﺎﻧﻜﻪ ﺍﮔﺮ ﻛﺎﻓﺮﻱ، ﻛﺎﺭ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﻭ ﺧﻮﺑﻲ ﻣﺜﻞ ﺍﺧﺘﺮﺍﻉ ﻭ ﺍﻛﺘﺸﺎﻑ ﻧﺎﻓﻊ ﺍﻧﺠﺎم ﺩﻫﺪ، ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﺣﻖّ ﺭﺍ ﻓﻬﻤﻴﺪﻩ ﻭ ﺁﮔﺎﻫﺎﻧﻪ ﺩﺭ ﻛﻔﺮ ﺍﺻﺮﺍﺭ ﻭﺭﺯﺩ، ﻛﺎﺭ ﻧﻴﻜﻮﻱ ﺍﻭ ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻪ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ. ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ ﺭﻳﺨﺘﻦ ﺷﺮﺑﺖ ﺷﻴﺮﻳﻦ ﻭ ﮔﻮﺍﺭﺍ ﺩﺭ ﻇﺮﻓﻲ ﻛﺜﻴﻒ ﻭ ﺁﻟﻮﺩﻩ ﻛﻪ ﻃﺒﻴﻌﺘﺎً ﺩﻳﮕﺮ ﻗﺎﺑﻞ ﭘﺬﻳﺮﺵ ﻧﻴﺴﺖ. ➰ﺩﺭ ﺩﻩ ﺁﻳﻪ ﻱ ﺍﺧﻴﺮ، ﺑﻪ ﺳﻴﻤﺎﻳﻲ ﺍﺟﻤﺎﻟﻲ ﺍﺯ ﺑﺮﭘﺎﻳﻲ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ: ﺍﻟﻒ:❗ ﺩﺭ ﺻﻮﺭ ﺩﻣﻴﺪﻩ ﺷﺪﻩ ﻭﻣﺮﺩﮔﺎﻥ ﺯﻧﺪﻩ ﻣﻲ ﺷﻮﻧﺪ. «ﻳﻮم ﻳﻨﻔﺦ ﻓﻲ ﺍﻟﺼﻮﺭ» ﺏ:❗ ﻣﺠﺮﻣﺎﻥ ﻣﺤﺸﻮﺭ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﻧﺪ. «ﻧﺤﺸﺮ ﺍﻟﻤﺠﺮﻣﻴﻦ» ﺝ:❗ ﻛﻮﻫﻬﺎ ﻣﺘﻠﺎﺷﻲ ﻣﻲ ﺷﻮﻧﺪ. «ﻳﻨﺴﻔﻬﺎ ﺭﺑّﻲ ﻧﺴﻔﺎ» ﺩ:❗ ﻫﻤﻪ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺩﻋﻮﺕ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﻱ ﺍﻟﻬﻲ ﻫﺴﺘﻨﺪ. «ﻳﺘّﺒﻌﻮﻥ ﺍﻟﺪﺍﻋﻲ» ﻩ:❗ ﺷﻔﺎﻋﺖ ﺑﺪﻭﻥ ﺍﺫﻥ ﺧﺪﺍ ﻣﺆﺛّﺮ ﻧﻴﺴﺖ. «ﻟﺎﺗﻨﻔﻊ ﺍﻟﺸﻔﺎﻋﻪ» ﻭ:❗ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺎ ﺍﺣﺎﻃﻪ ﻋﻠﻤﻲ ﺍﺵ ﺑﻪ ﻫﻤﻪ ﺣﺴﺎﺏ ﻫﺎ ﻣﻲ ﺭﺳﺪ. «ﻳﻌﻠﻢ ﻣﺎﺑﻴﻦ ﺍﻳﺪﻳﻬﻢ ﻭ...» ﺯ:❗ ﻫﻤﮕﻲ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺣﻜﻢ ﺍﻟﻬﻲ ﺗﺴﻠﻴﻢ ﻫﺴﺘﻨﺪ. «ﻋﻨﺖ ﺍﻟﻮﺟﻮﻩ» ﺡ:❗ ﻇﺎﻟﻤﺎﻥ ﻣﺄﻳﻮﺳﻨﺪ. «ﺧﺎﺏ ﻣَﻦ ﺣﻤﻞ ﻇﻠﻤﺎ» ﻁ:❗ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﺻﺎﻟﺢ ﺩﺭ ﺁﺭﺍﻣﺶ ﺑﻪ ﺳﺮ ﻣﻲ ﺑﺮﻧﺪ. «ﻟﺎﻳﺨﺎﻑ ﻇﻠﻤﺎ ﻭ ﻟﺎﻫﻀﻤﺎ». ┄┄┅═✧❁🌼🍁🌼❁✧═┅┄ ﭘﻴﺎم ﻫﺎ⚡📬 ١-🌴 ﺍﮔﺮ ﭼﻪ ﺍﻧﺠﺎم ﺗﻤﺎم ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﺍﻣﻜﺎﻥ ﭘﺬﻳﺮ ﻧﻴﺴﺖ، ﻭﻟﻲ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﻱ ﺗﻮﺍﻥ ﻭ ﻃﺎﻗﺖ، ﻛﺎﺭ ﺻﺎﻟﺢ ﺍﻧﺠﺎم ﺩﺍﺩ. «ﻣَﻦ ﻳﻌﻤﻞ ﻣﻦ ﺍﻟﺼﺎﻟﺤﺎﺕ» ٢-⭕ ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﺑﺰﺭﮒ ﻛﻪ ﺫﺭﻩّ ﺍﻱ ﺍﺯ ﻛﺎﺭ ﺻﺎﻟﺢ ﺑﻲ ﭘﺎﺩﺍﺵ ﻧﻤﻲ ﻣﺎﻧﺪ. «ﻣﻦ ﺍﻟﺼﺎﻟﺤﺎﺕ» ٣-🌴 ﺷﺮﻁ ﻗﺒﻮﻟﻲ ﻋﻤﻞ ﺻﺎﻟﺢ، ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺑﻪ ﺧﺪﺍﺳﺖ. «ﻭ ﻫﻮ ﻣﺆﻣﻦ» ٤-⭕ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺍﺯ ﻋﻤﻞ ﺟﺪﺍ ﻧﻴﺴﺖ، ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺑﻲ ﻋﻤﻞ، ﻣﺜﻞ ﺩﺭﺧﺖ ﺑﻲ ﺛﻤﺮ ﻭ ﻋﻤﻞ ﺑﻲ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻫﻤﭽﻮﻥ ﺩﺭﺧﺖ ﺑﻲ ﺭﻳﺸﻪ ﺍﺳﺖ. «ﻭ ﻫﻮ ﻣﺆﻣﻦ» ٥ -🌴 ﺁﺭﺍﻣﺶ ﻭ ﺍﻣﻨﻴّﺖ ﺭﻭﺣﻲ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﺩﺭ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﺩﺭ ﮔﺮﻭ ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﺻﺎﻟﺢ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﺳﺖ. «ﻣﻦ ﻳﻌﻤﻞ ﻣﻦ ﺍﻟﺼﺎﻟﺤﺎﺕ...ﻓﻠﺎ ﻳﺨﺎﻑ ﻇﻠﻤﺎ» ٦-⭕ ﺩﺭ ﻗﻴﺎﻣﺖ، ﻧﻪ ﺍﺻﻞ ﻋﻤﻞ ﻭﭘﺎﺩﺍﺵ ﺍﺯ ﺑﻴﻦ ﻣﻲ ﺭﻭﺩ ﺗﺎ ﻇﻠﻤﻲ ﺻﻮﺭﺕ ﮔﻴﺮﺩ «ﻟﺎ ﻳﺨﺎﻑ ﻇﻠﻤﺎ» ﻭ ﻧﻪ ﺁﻧﻜﻪ ﺍﺯ ﭘﺎﺩﺍﺵ ﻛﻢ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ. «ﻭ ﻟﺎ ﻫﻀﻤﺎ» ٧-🌴 ﺑﺎ ﺁﻧﻜﻪ ﭘﺎﺩﺍﺵ، ﺗﻔﻀّﻞ ﺍﻟﻬﻲ ﺍﺳﺖ ﻧﻪ ﺍﺳﺘﺤﻘﺎﻕ ﺍﻧﺴﺎﻥ، ﺍﻣّﺎ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺩﺭ ﭘﺎﺩﺍﺵ ﻛﺴﻲ ﻛﻮﺗﺎﻫﻲ ﻧﻤﻲ ﻛﻨﺪ ﻭ ﻛﻢ ﻧﻤﻲ ﮔﺬﺍﺭﺩ. «ﻟﺎ ﻳﺨﺎﻑ ﻇﻠﻤﺎ ﻭ ﻟﺎﻫﻀﻤﺎ» ٢🍃اللهم صل علی محمد و ال محمد وعجل فرجهم.🍃 ــــ🔶ــــــــــتـــســـنیــم۱ـــــــــــــــــــــ🌳ــــــــــــــــــــــــ🔶 🌸 eitaa.com/Tasniiiiiiim🌸 ┅══🍃 ✼📖✼ 🍃══┅ .
980301-Panahian-M-ImamSadegh-GonahChistTobeChegooneAst-17-18k.mp3
9.49M
🔉 ؟ توبه چگونه است؟ (۱۷) 📅 جلسه هفدهم | ‌۹۸/۰۳/۰۱ 🕌 تهران، مسجد امام صادق(ع) 🌳 @Tasniiiiiiim ╰━━⊰🍃🌺🍃⊱━━╯ ❣الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
🔘 «تقوای قبل از ایمان» چگونه به‌دست می‌آید؟ 🔘 کسی که این پنج ویژگی را ندارد، شخصیتش به دین نمی‌خورد! 🔻 (ج۱۷) - ۱ 🔸 در جلسات قبل، پنج ویژگی را به‌عنوان مقدمۀ دین‌داری بیان کردیم؛ اینکه انسان اهل‌منفعت‌طلبی، اهل برنامه و اهل مسابقه باشد، محدودیت‌های دنیا را بپذیرد و جهان آخرت و معاد را باور کند. 🔸 کسی که این ویژگی‌ها را ندارد، برای دین‌داری و ترک گناه آمادگی ندارد و اصلاً شخصیتش به دین نمی‌خورد! به‌عبارتی می‌توان گفت که با این ویژگی‌ها «تقوای قبل از ایمان» به‌دست می‌آید. 🔸 منظور از تقوای قبل از ایمان، این است که آدم اهل مراقبت و دقت باشد و عقلانی رفتار کند، چنین کسی شخصیتش برای پذیرش ایمان، آماده است. 🔸 اینکه در همان اول قرآن، می‌فرماید: این کتاب، متقین را هدایت می‌کند «ذلِكَ الْكِتابُ لا رَيْبَ فيهِ هُدىً لِلْمُتَّقينَ» شاید منظور از تقوا در اینجا، تقوای قبل از ایمان باشد. یعنی اول باید یک‌مقدار تقوا داشته باشی تا این کتاب، بتواند تو را هدایت کند. 🔸 کسی که جوهرِ تقوا را نداشته باشد، قرآن هدایتش نمی‌کند. برای چنین کسی، هرچقدر هم استدلال بیاورید و خدا را برایش ثابت کنید، نمی‌پذیرد و اگر هم بپذیرد، فایده ندارد. 👤علیرضا پناهیان 🚩مسجد امام‌صادق(ع)- ۹۸.۰۳.۰۱ 👈🏻متن کامل: 📎 Panahian.ir/post/5507 🌳 @Tasniiiiiiim ╰━━⊰🍃🌺🍃⊱━━╯ ❣الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
🌸🌸 ساعت عاشقی 🌸🌸 إِلَهِی عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْکَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَیْکَ الْمُشْتَکَى وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّهِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِی الْأَمْرِ الَّذِینَ فَرَضْتَ عَلَیْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجا عَاجِلا قَرِیبا کَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ یَا مُحَمَّدُ یَا عَلِیُّ یَا عَلِیُّ یَا مُحَمَّدُ اکْفِیَانِی فَإِنَّکُمَا کَافِیَانِ وَ انْصُرَانِی فَإِنَّکُمَا نَاصِرَانِ یَا مَوْلانَا یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی السَّاعَهَ السَّاعَهَ السَّاعَهَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِین 🌳 @Tasniiiiiiim ╰━━⊰🍃🌺🍃⊱━━╯ ❣الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج