eitaa logo
تســـ﷽ـــنیم(۱) #فقط_به_عشق_علی تخصصی ترین‌تفسیرنور‌،حجت‌السلام‌قرائتی
800 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
482 ویدیو
38 فایل
http://eitaa.com/joinchat/313589760C3ebce84f57 کانال دوم تسنیم (۲)شروع قرآن کریم از اول به همراه لینک همیشگی آیات کپی باذکرصلوات ازاد
مشاهده در ایتا
دانلود
★ غریبانه سوختنت ؛ ارثِ مادرے است !.. " دُردانه ےِ رضا " لعنت به دشمنے .. ڪه آتشِ زهر زد به قلبِ پَرپَرت !! 🏴 @Tasniiiiiiim 🏴
4_6012609122367702107.mp3
7.24M
★ غریبانه سوختنت ؛ ارثِ مادرے است !.. " دُردانه ےِ رضا " لعنت به دشمنے .. ڪه آتشِ زهر زد به قلبِ پَرپَرت !! 🏴 @Tasniiiiiiim 🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_516474296994891367.mp3
2.17M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم 🍃الحمدالله رب العالمین 🎧 96 ٩۶ حجة الاسلام قرائتي 🌸 eitaa.com/Tasniiiiiiim 🌸 ┅════🍃 ✼📖✼ 🍃═══┅
─┅─═ঊঈ🌷ঊঈ═─┅─ ⏪سوره 9. توبه آيه 96 آيه🔻 ⤵️يَحْلِفُونَ لَكُمْ لِتَرْضَوْاْ عَنْهُمْ فَإِن تَرْضَوْاْ عَنْهُمْ فَإِنَّ اللَّهَ لَا يَرْضَى عَنِ الْقَوْمِ الْفَسِقِينَ ترجمه🔻 ⤵️براى شما سوگند مى‌خورند تا شما از آنان راضى شوید. (بدانید كه شما هم) اگر از آنان راضى شوید، قطعاً خداوند از گروه فاسق، خشنود نخواهد شد. ─┅─═ঊঈ🌷ঊঈ═─┅─ نکته ها🔻تفسیرنور☀️ ⤵️شاید سوگندشان در آیه قبل، براى آن بوده كه متعرّض آنان نشوند، در این آیه علاوه بر صرفنظر و عدم‌تعرّض مسلمانان، خواهانِ رضایت قلبى آنان نیز هستند. ⤵️«لترضوا عنهم» منافقان، براى رضایت قلبى مسلمانان ارزشى قائل نبودند، اصرارشان بر رضایت، تنها براى مصون ماندن از عكسالعمل قهرآمیز مسلمین بود، تا بتوانند پایگاه اجتماعى و نفوذ خود را در جامعه حفظ كنند! 🍃پیامبرصلى الله علیه وآله فرمودند: «مَن اِلتمسَ رضى اللَّه بسخطِ الناسِ رضىَ اللَّه عنه و ارضى عنه الناسَ و من التمس رضى الناس بسخطِ اللَّهِ سخط اللَّه علیه واسَخَط علیه الناسَ» 🍁كسى كه به قیمت خشم مردم، در پى رضاى خدا باشد، خدا از او راضى مى‌شود و مردم را هم از او راضى مى‌سازد، و هركس با خشمِ خدا در پى جلب رضایت مردم باشد، خداوند از او ناراضى مى‌شود و دل مردم را هم از او خشمگین و ناراضى مى‌كند. 🔃 تفسیر نورالثقلین. ─┅─═ঊঈ🌷ঊঈ═─┅─ پيام ها⚡📬 1-⚡ منافقان، در پى جلب نظر مردم و حفظ پایگاه خود در میان مردمند و كارى به رضاى خدا و توبه ندارند. «لترضوا عنهم» 2-☘ در پى جلب رضاى الهى باشیم، نه رضاى مردم كه گذشتِ مردم مهّم نیست، عفو وقهر الهى مهّم است. «فان ترضوا عنهم فان اللَّه لا یرضى» 3-⚡ چون خدا از منافقان راضى نیست، آنان كه از منافقان راضى شوند، راهشان را از خدا جدا كردهاند.«فان ترضوا... فان اللَّه لا یرضى» 4-☘ جلب رضاى مؤمنین در همه جا، مستلزم جلب رضاى خدا نیست. «فان ترضوا... فان اللَّه لا یرضى» 5 -⚡ هرگز از فاسق، مادامى كه در فسق است، راضى نشوید.«فان اللَّه لا یرضى عن القوم الفاسقین» 🍃اللهم صل علی محمد و ال محمد وعجل فرجهم.🍃 ــــ🔶ــــــــــتـــســـنیــم۱ـــــــــــــــــــــــــــــــــ🌳ــــــــــــــــــــــــــــ🔶 🌸 eitaa.com/Tasniiiiiiim🌸 ┅════🍃 ✼📖✼ 🍃═══┅ .
❇️ سياحت جمال ❇️ 💠 آثار سوء ترك امر به معروف و نهي از منكر حضرت رسول (صلوات‌الله‌علیه) مي فرموند: نگران نباشيد امر به معروف و نهي از منكر محروميتي براي شما پيش نمي آورد. نه مرگ شما را نزديك خواهد كرد و نه روزي شما را كم مي كند. در مقابل، مي فرمودند: اگر جامعه امر به معروف و نهي از منكر را ترك كند، مصيبتهايي بزرگ براي او به وجود مي آيد؛ اشرار بر جامعه مسلط مي شوند، دعاي نيكان به اجابت نمي رسد، بركت از جامعه رخت بر مي بندد، نصرت الهي برداشته مي شود، چون امر به معروف و نهي از منكر، شيرازه قوانين اسلامي است. اگر ترك شود، ساير قوانين الهي هم بر زمين خواهد ماند. اگر برداشته شود، امت اسلامي به انواع و اقسام آسيبهاي اجتماعي مبتلا خواهد شد؛ زيرا شياطين بيكار ننشسته اند، آنها مرتب گناهكاران و انسانهاي ضعيف النفس را تشويق مي كنند تا حيا از جامعه برداشته شود و قانون شكني و اذيت و آزار مردم، رشوه‌خواري، حرام‌خواري و گرفتن و دادن ربا در جامعه مرسوم گردد؛ اگر جامعه اسلامي مراقب و زنده نباشد، به زودي تحت تأثير اين خطرها، آسيب خواهد ديد. ✍برگرفته از کتاب اثر 🌸 @Tasniiiiiiim 🌸 ╰━═━⊰🍃🌹🍃⊱━═━╯
🔻 خداوند متعال، جامعه شیعه را با امام جواد(ع) امتحان کردند. ✔️ استاد سید محمّدمهدی میرباقری: ☘«امامت يک منصب الهی است که خدا می‌دهد و آن حقيقت، روح امامت است، مثل روحی که خداوند در آدم می‌دمد و می‌فرمايد: بر او سجده کنيد. اين گِل، حجاب است. امام وقتی در عالم دنيا می‌آيد، اين بدن نبايد برای ما حجاب بشود. وقتي آن روح منتقل به امام شد امام بالفعل است: می‌خواهد بر حسب ظاهر، صغير باشد يا کبير، تفاوتی نمی‌کند و اين فقط صحنه امتحان ماست. امام، همان امام است و همه قوای امامت را دارد و وقتی جبرئيل و روح در شب قدر می‌آيند در محضر همين امام می‌آيند. همانطور که آنها تواضع می‌کنند و پرچمداران عالم ملکوت تدبير خودشان را با امام هماهنگ می‌کنند و ماموريت‌های بزرگشان را بی‌چون‌وچرا با امام تنظيم می‌کنند؛ يعنی امتحانی که دادند برقرار است، ما هم بايد نسبت به امام همين رابطه را داشته باشيم. ☘اين يکی از مراحل امتحان سنگين جامعه شيعه بود که خداوند متعال همانطور که ملائکه را امتحان کرد اين بار جامعه مومنين را امتحان کرد. يعنی امامشان را در قالب جسمی که به حسب ظاهر خردسال است، قرار داد. اين امتحان سنگينی بود. اتفاقا يکی از ادواری که در آن انشعاب جدی در جامعه تشيع رخ نداد، دوره امام جواد(ع) است. يعنی جامعه تشيع اين امتحان را خيلی خوب داده‌اند و خيلی خوب‌تر امام، اين امامت را بروز دادند. يعنی اين‌جور نبود که اين عالمان بزرگ، مقلد باشند، و واقعاً امامت در امام تجلی کرد و آنچه ما در باب امام می‌گوييم در ايشان بروز پيدا کرد. ايشان به حسب ظاهر خردسال بودند (در سن نُه‌سالگی) ولی شئون امامت در امام جواد (ع) در نُه‌سالگی محقق شد. يعني همان شئون امامتی که در ۶۳سالگی در وجود اميرالمومنين(ع) و در ۶۵سالگی در امام صادق (ع) بود، همان شئون امامت، در سن نُه‌سالگی در امام جواد(ع) بود. ☘شيعه امتحان داد و خود امام هم مظهر تثبيت آن اعتقادات اماميه شدند. حضرت به گونه‌ای جامعه شيعه را اداره کردند که انشعاب در دوره ايشان اتفاق نيفتاد و بعد از ايشان هم انشعابات، بسيار محدود هستند. امام رضا (ع) می‌فرمايد: خداوند فرزندی به برکت جوادالائمه(ع) به شيعه نداده است و اين در باب حضرت، خيلی نکته لطيفی است. و همين هم کافی است که کسی در قالب امام نُه‌ساله، امامت کرده است. اين‌طور نبود که پادشاه بازنشسته باشد و بعد نايب‌السلطنه کشور را اداره کند. واقعاً ايشان شيعه را رهبری کردند و در سن نُه‌سالگی به‌گونه‌ای رهبری کردند که اين افرادِ عظيمِ متراکمِ در حال درگيری با دستگاه ابن‌العباس، واقعاً مديريت شدند و امامت امام را لمس کردند و با امامت امام به‌سوی جلو حرکت کردند.» ۹۲/‌۷/۱۳ 🏴 @Tasniiiiiiim 🏴 ╰━═━⊰🍃🌹🍃⊱━═━╯ http://urly.ir/ePge