eitaa logo
تـسـ﷽ـنیـم تفسیرقطره‌ای‌نور،حجة الاسلام قرائتی‌ #فقط‌به عشق‌علی‌ع
1.7هزار دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
3.4هزار ویدیو
149 فایل
کانال برهان درتلکرام https://t.me/joinchat/PyZlA2oWvG-fieBb آرشیو کانال تسنیم، شروع مجدد آیات قرآن درایتا @ARSIVTASNiM کانال دیگرما درایتا @Darmahzareghora نظرات 👇-کپی+صلوات نذرظهور https://eitaa.com/joinchat/97321157Gf8faec81aa
مشاهده در ایتا
دانلود
⃟🌿 ⃟🌺 💠تفسیر سوره شعراء - آیه ۱۶۸ - ۱۷۵ آیه 🔹 قَالَ إِنِّى لِعَمَلِکُم مِّنَ الْقَالِینَ رَبِ‏ّ نَجِّنِى وَأَهْلِى مِمَّایَعْمَلُونَ‏ فَنَجَّیْنَاهُ وَأَهْلَهُ أَجْمَعِینَ إِلَّا َجُوزاً فِى الْغَابِرِینَ ثُمَّ دَمَّرْنَا الْآخَرِینَ‏ وَأَمْطَرْنَا عَلَیْهِم مَّطَراً فَسَآءَ مَطَرُ الْمُنْذَرِینَ‏ إِنَّ فِى ذَلِکَ لَآیَةً وَمَا کَانَ أَکْثَرُهُم مُّؤْمِنِینَ وَإِنَّ رَبَّکَ لَهُوَ الْعَزِیزُ الرَّحِیمُ ترجمه🔸 لوط گفت: من مخالف شدید کردار شما هستم. پروردگارا! من و کسان مرا از (شرّ) آنچه انجام مى ‏دهند رهایى بخش. پس (دعایش را مستجاب کردیم و) او و تمام خاندانش را نجات دادیم. مگر پیرزنى (زن لوط) که در میان بازماندگان بود. سپس، دیگران را ریشه ‏کن کردیم. و بر سر آنان بارانى (ازسنگ) فرو فرستادیم. پس چه بد است باران هشدار داده شدگان. البتّه در این (ماجرا) نشانه‏ اى (از قدرت الهى) است، لکن بیشتر مردم ایمان ‏آورنده نیستند. همانا پروردگار تو همان تواناى مهربان است. کلمه‏ى «قالین» به معناى اظهار نگرانى و مخالفت شدیدى است که از عمقِ جان باشد. پیام ها🔸 ۱- با کار بد مخالفت کنید، نه با شخص خلافکار. «لعمَلِکم من القالین» ۲- انبیا، در برابر تهدیدها نمى ترسیدند و حرف خود را مى ‏زدند. «من القالین» لوط در برابر تهدید اخراج و تبعید، فرمود: من دشمن کار شما هستم. ۳- تنفّر از کار بد، هم باید زبانى باشد و هم عملى. «قال اِنّى لعملکم - ربّ نجّنى» آرى نگرانى تنها کافى نیست، باید به فکر رهایى و نجات از مرکز فساد بود. ۴- محیط آلوده براى مردان خدا قابل تحمّل نیست؛ اگر از اصلاح محیط مأیوس شدند، حداقل خود را از آنجا نجات مى‏ دهند. «نجّنى» ۵ - بزرگان جامعه باید به فکر خاندان و یاران خود باشند. «نجّنى و اهلى» ۶- دعاى انبیا مستجاب است. «ربّ نجّنى - فنجّیناه» ۷- زن، در انتخاب راه وابسته به شوهر نیست. «الاّ عجوزاً» (زن لوط راه انحرافى را برگزیده بود) ۸ - در ادیان آسمانى، همه‏ قوانین و ارزش‏ها بر اساس ضوابط است نه روابط. «الاّ عجوزًا» (زن پیامبر نیز اگر منحرف شد، هلاک مى‏ شود، زیرا ملاک و میزان، کفر و ایمان است نه رابطه ‏ها و نسبت‏ ها) ۹- حساب اطرافیان و وابستگان شخصیّت‏ها را، از حساب خود آنان جدا کنید. «الاّ عجوزًا» (ممکن است انسان پیامبر و فرستاده خدا باشد، ولى بستگانش در راه حقّ نباشند. همسر لوط در خانه پیامبر بود، ولى داراى تفکّر انحرافى بود.) ۱۰- کیفر گناه براى همه یکسان است، زن لوط در میان نابودشدگان است و امتیاز ویژه‏اى ندارد. «فى الغابرین» ۱۱- کیفر کسانى که مسیر ازدواج را به لواط مى‏ کشانند، آن است که باران رحمت، باران عذاب شود و آنان را از پاى در آورد. «فساء مَطر المنذرین» ۱۲- خداوند قبل از عذاب، هشدار مى‏دهد و اتمام حجّت مى کند. «المنذرین» ۱۳- همین که جامعه از افراد صالح خالى شد، زمینه‏ قهر الهى فراهم شده است. «نجّیناه و اهله... ثمّ دمّرنا» ۱۴- طبیعت، در اختیار قدرت الهى است. (همان قدرتى که از آسمان باران نازل مى‏ کند، مى ‏تواند سنگ نازل کند) «فامطرنا علیهم مطراً...» ۱۵- تاریخ، مایه‏ى عبرت است. «اِنّ فى ذلک لایةً» ۱۶- در تربیت، تکرار لازم است. (در این سوره بعد از نقل ماجراى هریک از پیامبران، جمله‏ى «اِنّ فى ذلک لآیة» آمده است). ۱۷- اکثر مردم پند پذیر نیستند. «و ما کان اکثرهم مؤمنین» ۱۸- قدرت همراه با رحمت ارزش دارد. «العزیز الرّحیم» eitaa.com/Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در عذرخواهی از دادخواهی‌های مردم گاهی دلشوره می‌افتد به جانت، از حق‌هایی که دیگران به گردنت دارند، و تو نمی‌دانی کجا ضایعشان کرده‌ای! کدامشان بخشیده‌اند تو را و کدامشان قرار است حق‌خواهی کنند! دلشوره می‌افتد به جانِ آدمی، آنوقت که یادش می‌آید، هیچ ظلمِ کوچک و بزرگِ جبران نشده‌ای، آنطرف از قلم نمی‌افتد! اینجاست که می‌خواهد خدا راهی باز کند برایش تا قبل از سفرش این حسابها تسویه شوند. و باز علی‌بن الحسین علیه‌السلام، دانه دانه کلمات را در دهان‌مان می‌گذارند و راه را یادمان می‌دهند: • اللهم انّی أعْتذرُ الیک من مظلومٍ ظُلِمَ بحضرتی فلَم اَنْصُرْهُ مرا ببخش برای همانوقت که به مظلومی در حضور من ظلم شد و یاری‌اش نکردم، • و من معروفٍ اُسدِیَ اِلیَّ فلم أشکُرهُ و کار نیکی درحق من انجام شد و تشکر نکردم، • و من مسیءٍ اعْتذرَ إلیَّ فلم اعْذِرهُ، و بدکاری از من عذر خواست و قبولش نکردم، • ومن ذی فاقهٍ سالنی فلم اُثرْه ونیازمندی که درخواستی کرد و من اورا ترجیح ندادم، • و من حق ذی حقٍ لَزِمَنی لمؤمنٍ فلم أُوَفِّرْهُ، و مؤمنی حقی بر من داشت و ادایش نکردم، و .... 👈 دسترسی به متن کل دعا Blog.montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
انسان شناسی ۲۵۸.mp3
11.38M
۲۵۸ ✘ چشماشُ ریز می‌کنه دنبال عیبِ این و اون ! ✘ هیچ وقت خوبیِ بقیه رو نمی‌بینه، تا یه ایراد و ضعف می‌بینه، توی بوق و کرنا می‌کنه! ✘ آدم کنارش احساس امنیت نداره، همش دنبال یه ضعف می‌گرده، که بزرگش کنه ! 💥 خطــــــر سقوط ! احتیاط کنید💥 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
7.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
با دوستاش خوش مشرب و اهل بگو بخنده، تو خونه، مثل برج زهرمار می‌مونه! همش متوقع، همش عصبانی، همش شاکی، همش نق و غر .... 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
از گفتن تا رسیدن به فرسنگها راهه! هر وقت تمام انتخابها و ارتباطها و رفتارهای ما، با محور تنظیم شد، تازه می‌تونیم ادعا کنیم که انسانیم! 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
معنای توحید.mp3
1.35M
  💥 معنای توحید از طرفی در ادعیه (کمالِ انقطاع) بریدن از همه‌ی مخلوقات را از خدا می‌خواهیم، از طرفی هم کلی توصیه‌ی دینی داریم که به همسر، فرزند، پدر و مادر و...  عشق بورزید! 💬 این دو چطور باهم جمع می‌شوند؟! منبع: مجموعه در کارگاه هستی 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
🍂قلب زمین گرفته، زمان را قرار نیست... 🍂ای بغض مانده در دل هفت آسمان، بیا... تعجیل در فرج مولایمان صلوات 🌙
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_516474296994892469.mp3
2.8M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم الحمدالله رب العالمین🍃 ‌‌ 🎧 📖 ۱۹ تفسیر آیه 176_180سوره شعراء http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=163834 تفسیرآیه181_183 سوره شعراء http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=163836 لینک👆 همیشه به‌این آیه دسترسی دارید . 👈حجة الاسلام قرائتي 🌦 @Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
⃟🌿 ⃟🌺 💠 تفسیر سوره شعراء - آیه ۱۷۶ - ۱۸۰ آیه 🔹 کَذَّبَ أَصْحَابُ لَْیْکَةِ الْمُرْسَلِینَ إِذْ قَالَ لَهُمْ شُعَیْبٌ أَلَا تَتَّقُونَ إِنِّى لَکُمْ رَسُولٌ أَمِینٌ فَاتَّقُواْ اللَّهَ وَأَطِیعُونِ‏ وَمَآ أَسْئَلُکُمْ عَلَیْهِ مِنْ أَجْرٍ إِنْ أَجْرِىَ إِلَّا عَلَى‏ رَبِ‏ّ الْعَالَمِینَ‏ ترجمه🔸 اصحاب اَیکه (نیز) پیامبران را تکذیب کردند. زمانى که شعیب به آنان گفت: آیا از (شرک و انحراف) پروا ندارید؟ همانا من براى شما پیامبرى امین هستم. پس، از خدا پروا کنید و من را اطاعت کنید. و من بر این رسالتم هیچ پاداشى از شما درخواست نمى‏ کنم. اجر من جز بر پروردگار جهانیان نیست. «اَیکة» به معناى بیشه و جنگل است. بعضى «اصحاب اَیکه» را که چهار بار نامشان در قرآن آمده همان اصحاب مَدیَن مى‏دانند و بعضى دیگر آنان را قومى مى‏دانند که در منطقه ‏اى نزدیک مَدیَن زندگى مى‏کردند و هر دو قوم، مخاطب حضرت شعیب بوده‏اند. در این سوره، این هفتمین پیامبرى است که داستانش نقل شده و در تمام این داستان‏ها جمله‏ «قال لهم اَخوهم» بود امّا در مورد شعیب، کلمه‏ى «اَخوهم» نیامده است. شاید دلیلش این باشد که شعیب نسبت به مردم غریب بود. پیام ها🔸 ۱- همه‏ى انبیا، هم‏فکر، هم‏ سخن و هم‌سو بودند. (آیات «اِنّى لکم رسول أمین» «فاتّقوا اللّه و اَطیعون» در همه‏ داستان‏هاى این سوره تکرار شده و پیام‏هاى این آیات، همان پیام‏هاى آیات ۱۶۰ تا ۱۶۴ است.) ┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄ 💠 تفسیر سوره شعراء - آیه ۱۸۱ - ۱۸۳ آیه 🔹 أَوْفُواْ الْکَیْلَ وَلَا تَکُونُواْ مِنَ الْمُخْسِرِینَ وَ زِنُواْ بِالْقِسْطَاسِ الْمُسْتَقِیمِ وَلَا تَبْخَسُواْ النَّاسَ أَشْیَآءَهُمْ وَلَا تَعْثَوْاْ فِى الْأَرْضِ مُفْسِدِینَ ترجمه🔸 حقّ پیمانه را ادا کنید و از کم فروشان نباشید. و با ترازوى درست بسنجید. و اجناس مردم را کم ندهید و در زمین به فساد و تبهکارى نکوشید. کلمه‏ «کیل»، براى مایعات و کلمه‏ «قِسطاس»، براى وزن‏ها و کلمه‏ «اشیائهم»، براى چیزهاى عددى و غیره به کار رفته است. در این آیات دو امر و دو نهى مشاهده مى‏ کنیم که مکمّل یکدیگرند. «اَوفوا - و لاتکونوا» و «زنوا - لاتبخسوا» در روایات آمده است: کسانى که عیب جنس خود را به مشترى نگویند، فرشتگان، آنان را لعنت مى‏ کنند و کسانى که با مکر و حیله دیگران را فریب دهند، بدترین مردم هستند. کم ‏فروشى، یکى از منکرات بزرگ اقتصادى است که همه آفات لقمه حرام را به دنبال دارد. کم‏ فروشى، تنها در داد و ستد نیست، بلکه ممکن است افرادى در تدریس، طبابت، نظارت، مهندسى و شئون دیگر زندگى نیز کم ‏فروشى کنند و چنان که باید. پیام ها🔸 ۱- پیمانه و ترازو، سابقه و تاریخى بس طولانى دارد. «اَوفوا الکَیل» ۲- کم فروشى، حرام و مراعات حقّ الناس واجب است. «اَوفوا الکَیل ...» ۳- انبیا، بر سلامت نظام اقتصادى جامعه نظارت داشتند. «اَوفوا الکَیل» ۴- ادیان آسمانى بر عدالت اجتماعى و اقتصادى تأکید دارند. «اَوفوا - وَ زِنوا» ۵ - میزان سنجش در هر امرى باید عادلانه و درست باشد. «القِسطاس المستقیم» ۶- مراعات حقوق همه‏ى انسان‏ها لازم است، نه تنها مؤمنین. «لاتبخسوا النّاس» ۷- کم ‏فروشى، در هر چیزى ممنوع است و مخصوص پیمانه و ترازو نیست. «لاتبخسوا النّاس اشیائهم» ۸ - کم ‏فروشى، نوعى فساد است و کسانى که به جامعه ضربه‏ اقتصادى مى‏زنند مفسد فى الارض هستند. زیرا نابسامانى‏ هاى اقتصادى، سرچشمه‏ از هم پاشیدگى نظام اجتماعى است. «لا تَعثوا فى الارض مفسدین» ۹- شناخت انحرافات موجود در جامعه، گام اوّل در اصلاح جامعه است. (تمام ‏آیات) eitaa.com/Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج