#اللهمعجللولیکالفرج
🌱خدایا ! زنده کن شوق دعا را
شبی سرشار کن از خویش ما را...
🌱ببین چشم انتظاران بهاریم
پر از آیینه کن تقویم ها را...
#امام_زمان
#مولایِمن🌸 #بیاآرامِدلها
#العجلمولای_غریبم
إِلَهِی عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْکَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَیْکَ الْمُشْتَکَى وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّهِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِی الْأَمْرِ الَّذِینَ فَرَضْتَ عَلَیْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجا عَاجِلا قَرِیبا کَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ یَا مُحَمَّدُ یَا عَلِیُّ یَا عَلِیُّ یَا مُحَمَّدُ اکْفِیَانِی فَإِنَّکُمَا کَافِیَانِ وَ انْصُرَانِی فَإِنَّکُمَا نَاصِرَانِ یَا مَوْلانَا یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی السَّاعَهَ السَّاعَهَ السَّاعَهَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِین
۞اللّهُمَّ اغفِر لِیَ الذُّنوبَ الَّتی تَحبِسُ الدُّعا۞
تعجیل در فرج مولایمان صلوات
#شبتونمهدوی🌙
.
4_516474296994892462.mp3
2.96M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدالله رب العالمین🍃
🎧 #تفسیر_صوتی #آیه224_225_226_227
#سوره_شعراء #آیه۲۲۴_۲۲۵_۲۲۶_۲۲۷
📖#جزء ۱۹
تفسیر آیات 224_227سوره شعراء
http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=163846
لینک👆 همیشه بهاین آیه دسترسی دارید .
👈حجة الاسلام قرائتي
🌦 @Tasniim
─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
⃟🌿 ⃟🌺
💠تفسیر سوره شعراء - آیه ۲۲۷- ۲۲۴
آیه🔹
وَالشُّعَرَآءُ یَتَّبِعُهُمُ الْغَاوُونَ
أَلَمْ تَرَ أَنَّهُمْ فِى کُلِّ وَادٍ یَهِیمُونَ
وَأَنَّهُمْ یَقُولُونَ مَا لَا یَفْعَلُونَ
إِلَّا الَّذِینَ آمَنُواْ وَعَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ وَذَکَرُواْاللَّهَ کَثِیراً وَانتَصَرُواْ مِن بَعْدِ مَا ظُلِمُواْ وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُواْ أَىَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبُونَ
ترجمه🔸
مگر آنان (شاعرانى) که ایمان آورده و کارهاى نیکو انجام داده و خدارا بسیار یاد مى کنند، و پس از آن که مورد ستم قرار گرفتند (به دفاع از خود) یارى مى طلبند (و با شعر از مظلومیّت خود دفاع مىکنند) و کسانى که ظالمند، به زودى خواهند دانست که به کدام بازگشتگاه باز خواهند گشت.
کلمهى «غاوون» از «غىّ»، ضد رشد است، چنانکه در جاى دیگر مىفرماید: «قد تَبیّن الرّشد من الغَىّ»
از آنجا که کفّار قرآن را ساختهى وهم و خیال، و پیامبر را شاعر مىدانستند، این آیات آنان را محکوم مىکند که طرفداران شعرا، گمراهانند ولى طرفداران پیامبر اسلام گمراه نیستند. شعرا بىهدف و سرگشته اند وبه گفتهى خود عمل نمىکنند، ولى پیامبر این گونه نیست، هماهنگى میان گفتار و رفتار پیامبر اسلام، نشانهى آن است که او شاعر نیست.
از امام باقر وامام صادقعلیهما السلام نقل شده که به مناسبت آیهى «والشعراء یَتبعهم الغاوون» فرمودند: کسانى که فقه را براى غیر دین آموخته باشند، یا عمیق نیاموخته باشند، هم گمراهند و هم دیگران را گمراه مىکنند و قصّهسرایان نیز مشمول این سرزنش هستند.
از اینکه نام شعراى بىهدف در کنار دروغسازانى که شیاطین بر آنان نازل مىشوند، آمده است، شاید بتوان ارتباطى میان شیطان دروغساز و شاعر بى هدف هرزه گو کشف نمود.
🍃به گفتهى روایات: ذکر کثیر، تسبیحات حضرت زهرا، یعنى سى و چهار مرتبه «اللّه اکبر»، سى و سه مرتبه «الحمداللّه» و سى و سه مرتبه «سبحان اللّه» است.🍃
در حدیث آمده است: ذکر خدا تنها با زبان نیست، بلکه یاد خداست به هنگام ترک گناه و انجام عبادت. «ذکروا اللّه»
در حدیث م ىخوانیم: سر مبارک امام حسین (ع) بالاى نیزه این آیه را تلاوت فرمود:«و سیَعلم الّذین ظلموا...» و امام صادق (ع) فرمود: مصداق روشن ظلم، ظلم درحقّ آلمحمّدعلیهم السلام است.
شعر و شاعران
مطالبى درباره شعر و شاعران به مناسبت آیات آخر این سوره بیان مى کنیم:
* از تفسیر بیضاوى نقل شده: چون اشعار جاهلیّت بیشتر پیرامون خیالات، توصیف زنان زیبا، معاشقه و افتخارات بیهوده یا بدگویى و تعرّض به ناموس دیگران بوده این آیات نازل شده است. «والشعراء یَتبعهم الغاوُون»
* تفاوت میان حکیم و شاعر آن است که حکیم ابتدا معانى را در نظر مى گیرد و بعد الفاظ را به کار مى برد، ولى شاعر ابتدا قالب و الفاظ را در نظر مى گیرد، سپس معانى را بیان مى کند.
* در روایات، شعر خوبى که از حقّ طرفدارى کند، از جهاد با سر نیزه برتر شمرده شده و مورد ستایش قرار گرفته است.
* رسول اکرم فرمود: بعضى از بیانها همچون سحر و بعضى از شعرها حکمت است.
* پیامبر اکرم به شاعر متعهّدى به نام «حَسّان» فرمود: روح القدس با توست.
* پیامبر در یکى از سفرها، «حَسّان» را فراخواند که شعر بخواند. او مىخواند و حضرت گوش مىدادند. حضرت دستور دادند در مسجد جایگاه خاصّى براى «حَسّان» باشد.
* امام صادق (ع) به یاران خود مىفرمود: کودکان خود را با شعر «عَبدى» آشنا کنید که او شاعرى خوب و مکتبى است.
* امام صادق (ع) فرمود: هر کس براى حقّانیّت ما یک بیت شعر بسراید، خداوند در بهشت خانهاى به او عطا مى کند.
* امام صادق (ع) فرمود: خواندن شعر براى روزه دار و کسى که در حال احرام یا در منطقه حَرَم است، مکروه مىباشد و نیز خواندن شعر در روز یا شب جمعه کراهت دارد.
* در روایات مىخوانیم: راستترین شعر در زمان جاهلیّت این بوده است:
الا کلّ شىء ما خلا اللّه باطل
و کلّ نعیم لا محالة زائل
یعنى بدانید که هر چیز، جز خداوند باطل است و هر نعمتى دیر یا زود از بین خواهد رفت.
* در روایت آمده است: همین که آیهى «والشعراء یَتبعهم...» نازل شد گروهى از شاعران مسلمان نگران خود شده، نزد پیامبر اکرم آمدند. حضرت فرمود: «اِنّ المؤمن مجاهد بسیفه و لسانه» یعنى مؤمن با شمشیر و زبان خود جهاد مىکند.
پیام ها🔸
۱- جذب مردم مهم نیست، مهم این است که چه افرادى و به چه هدفى جذب شوند. «یَتبعهم الغاوون»
۲- اسلام با هنر مخالف نیست، با شعر بىهدف مخالف است. «فى کلّ وادٍ یهیمون»
۳- اگر شعر همراه با ایمان و تقوا نباشد، خیالات و احساسات شخصى شاعر و تمایلات مردم، هر روز شاعر را به یک وادى مى کشاند. «فى کلّ واد یهیمون»👇
👆۴- آنچه مورد انتقاد است، گمراه کردن مردم و سرگرم نمودن آنان به امور مختلف است. «یَتبعهم الغاوُون - فى کلّ واد یهیمون» خواه در زمینهى شعر باشد یا قصه، یا فیلم یا عکس یا تئاتر یا طنز و یا سخنرانى، لکن شعر به خاطر زیبایى و ویژگىهاى خاصّش نافذتر است.
۵ - آفت هاى شعر چند چیز است: پیروى نااهلان، «یتبعهم الغاوُون»، بى هدفى «فى کلّ واد یهیمون» و بى عملى. «یقولون ما لایفعلون»
۶- اگر شعر و هنر در کنار ایمان قرار نگیرد، بسترى مناسب و مسیرى هموار براى حرکت منحرفان خواهد شد. «والشعراء یَتبعهم الغاوُون - الاّ الّذین آمنوا»
۷- یکى از شیوههاى امر به معروف و نهى از منکر، معرّفى الگوهاى حقّ و باطل است. «والشعراء ... الاّ الّذین»
۸ - قرآن از شاعرى که اهل حرف است نه عمل، انتقاد کرده است. «یقولون ما لایفعلون»
۹- انصاف را مراعات کنید. حقّ خوبانِ هر صنف و گروه را نادیده نگیرید. شعر و هنر در دست صالحان ارزش است. «الاّ الّذین آمنوا»
۱۰- ایمان، عمل صالح و یاد خدا، هنرمند و شاعر را از انحراف نجات مىدهد. «الاّ الّذین آمنوا ...»
۱۱- قرآن شعرى را تأیید مىکند که از شاعرِ مؤمن و عامل و ذاکر خدا باشد و در مسیر تحریک مردم براى دفاع از حقّ به کار گرفته شود. «آمنوا و عملوا ... و انتصروا...»
۱۲- ایمان بر عمل مقدّم است و اعمال نیز باید صالح باشد تا کارساز شود. «آمنوا و عملوا الصالحات»
۱۳- یاد خدا، به زمان و مکان و مقدار، محدود نیست. (در هر زمان، در هر مکان، هر چه بیشتر) «ذکروا اللّه کثیراً»
۱۴- هر کجا خطر لغزش زیاد است باید یاد خدا نیز زیاد باشد. «ذکروا اللّه کثیراً»
۱۵- با هنر وشعر، به مقابلهى ستمگران برویم. «وانتصروا من بعد ما ظلموا»
۱۶- خداوند در کمین ستمگران است. «و سیعلم الّذین ظلموا»
eitaa.com/Tasniim
─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استوری #استاد_شجاعی
※ ذکری برای دفع بسیاری از نکبتها و فجایع.
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
.
انسان شناسی ۲۶۴.mp3
11.49M
#انسان_شناسی ۲۶۴
#استاد_شجاعی
#استاد_عالی
هفتاد سال عبادت یک شب به باد میره!
بله دقیقاً این اتفاق اصلاً بعید نیست.
✘ چرا؟
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باشگاه دنیا جای تنپروری نیست!
اگر مقامات بلند میخواهیم باید خود را تمام و کمال در اختیار مربی بگذاریم،
و بپسندیم آنچه او میپسندد.
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
.
برگزیدگان خدا.mp3
1.85M
#یک_دقیقه_حرف_حساب
💥 برگزیدگان خدا
✘ کسانی که این دو قاعدهی مهم را نادیده میگیرند،
هیچ رشد معنوی در آنها اتفاق نمیافتد!
#استاد_حائری_شیرازی
منبع: مجموعه در کارگاه هستی
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
.
✨#مولایغریبم
🌱شب نیست که آهم به ثریا نرسد...
از چشم ترم آب به دریا نرسد...
🌱میمیرم از این لحظه که آیا روزی
دیدار به دیدار رسد یا نرسد....
#امام_زمان
#مولایِمن🌸 #بیاآرامِدلها
#العجلمولای_غریبم
إِلَهِی عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْکَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَیْکَ الْمُشْتَکَى وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّهِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِی الْأَمْرِ الَّذِینَ فَرَضْتَ عَلَیْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجا عَاجِلا قَرِیبا کَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ یَا مُحَمَّدُ یَا عَلِیُّ یَا عَلِیُّ یَا مُحَمَّدُ اکْفِیَانِی فَإِنَّکُمَا کَافِیَانِ وَ انْصُرَانِی فَإِنَّکُمَا نَاصِرَانِ یَا مَوْلانَا یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی السَّاعَهَ السَّاعَهَ السَّاعَهَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِین
۞اللّهُمَّ اغفِر لِیَ الذُّنوبَ الَّتی تَحبِسُ الدُّعا۞
#امام_زمان
تعجیل در فرج مولایمان #صلوات
#شبتونمهدوی🌙
.
4_516474296994892488.mp3
11.03M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدالله رب العالمین🍃
🎧 #تفسیر_صوتی #آیه1_2_3
#سوره_نمل #آیه۱_۲_۳
📖#جزء ۱۹
تفسیر آیات 1_2_3سوره نمل
http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=162745
لینک👆 همیشه بهاین آیه دسترسی دارید .
👈حجة الاسلام قرائتي
🌦 @Tasniim
─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
⃟🌿 ⃟🌺
💠تفسیر سوره نمل - آیه ۱ -۳
آیه 🔹
طس تِلْکَ آیَاتُ الْقُرْآنِ وَکِتَابٍ مُّبِینٍ
هُدىً وَبُشْرَى لِلْمُؤْمِنِینَ
الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلاةَ وَ یُؤْتُونَ الزَّکَاةَ وَهُم بِالْآخِرَةِ هُمْ یُوقِنُونَ
ترجمه🔸
طا، سین. آن است آیات قرآن و کتاب روشنگر.
که (وسیلهى) هدایت و بشارت براى اهل ایمان است.
کسانى که نماز برپامىدارند و زکات مىپردازند و تنها ایشانند که به آخرت یقین دارند.
زکات دو معنا دارد: یکى معناى خاص که زکات معروف است و دیگرى معناى عام که کمک به نیازمندان به هر نحو است. در این آیه مراد معناى دوّم زکات است، زیرا این سوره در مکّه نازل شده و دستور زکات رسمى در مدینه صادر شده است. «یؤتون الزّکاة»
کلمهى «مُبین» از «اِبانة»، هم به معناى «روشن» به کار مىرود که بهاصطلاح فعل لازم است و هم به معناى «روشنگر» که فعل متعدّى است.
پیام ها🔸
۱- یکى از سنّتهاى الهى این است که وحى را با برترى و مقامى که دارد در دسترس انسان قرار دهد. «تلک»
۲- دایرهى ارشاد از طریق گفتن و شنیدن، گستردهتر از نوشتن و خواندن است. (کلمهى قرآن قبل از کتاب آمده است) «القرآن و کتاب»
۳- حرکت انبیا فرهنگى و با قرائت و کتابت همراه است. «آیات القرآن و کتاب»
۴- قرآن، کتابى بس بزرگ است. («کتابٍ»، بدون «الف و لام» و همراه با تنوین نشانهى عظمت است)
۵ - قرآن براى مردم قابل درک است. «کتاب مبین»
۶- ارشاد و تبلیغ، باید با محتواى روشن و شیوهاى صریح و قاطع همراه باشد. «تلک - مبین»
۷- هدایت، درجات و مراحلى دارد: هدایت ابتدایى: «هُدىً للنّاس» هدایت تکمیلى: «هُدىً... للمؤمنین»
۸ - از امتیازات قرآن، مکتوب بودن: «کتاب» روشن و روشنگر بودن: «مبین» هدایت کردن: «هُدىً» و بشارت دادن است. «بُشرى»
۹- رسالت اصلى قرآن، هدایت و بشارت است و توجّه قرآن به علوم و مسائل دیگر جنبى است. «هُدىً و بُشرى»
۱۰- ایمان ، کلید هدایت و نجات است. «هُدىً و بشرى للمؤمنین»
۱۱- در هدایت شدن، قابلیّت شرط اصلى است. «للمؤمنین»
۱۲- براى ترویج خوبىها، از خوبان تجلیل کنیم. «الّذین...»
۱۳- در تجلیل، محور کردار مردم است، نه نام وعنوان آنها. «یقیمون... یؤتون...»
۱۴- عمل، نشانهى ایمان است. «للمؤمنین الّذین یقیمون...»
۱۵- حتّى مؤمنان اهل نماز و زکات براى تداوم کار خود به هدایت الهى نیاز دارند. «هُدىً... للمؤمنین الّذین...» در قیامت نیز انسان به مرحلهاى از هدایت محتاج است. «یهدیهم ربّهم بایمانهم»
۱۶- نمازى ارزش دارد که با شرایط صحّت و کمال انجام گیرد. «یقیمون» (معناى اقامهى نماز، انجام دادن آن با شرایط است)
۱۷- رابطه با خداوند بر رابطه با مردم مقدّم است. «یقیمون الصلاة ویؤتون الزکاة» (نماز، قبل از زکات آمده است)
۱۸- چون نماز و رابطه با خدا، زمینهساز سایر کارهاى خیر است، نام آن در ابتدا آمده است. «الصلاة»
۱۹- تداوم عمل، به عمل ارزش مىدهد. «یقیمون - یؤتون» (فعل مضارع نشانهى استمرار و تدوام است)
۲۰- یکى از امتیازات اسلام این است که مسایل الهى و مردمى، معنوى و مادّى، این جهانى و آن جهانى را در کنار هم قرار داده است. «الصلاة - الزکاة»
۲۱- در تبلیغ، اوّل کارهایى را مطرح کنید که براى مردم خرج ندارد. (اوّل نماز، بعد زکات) «الصلاة - الزکاة»
۲۲- مؤمن در برابر مسایل اجتماعى و نیاز محرومان و گرسنگان، احساس مسئولیّت مىکند. «یؤتون الزکاة»
۲۳- هرکجا حسّاسیّت لازم است، کلام را تکرار کنید. (نماز وزکات با یک کلمه «الّذین» آمده، ولى یقین به معاد با دو بار کلمهى «هُم» به کار رفته است.)
۲۴- نماز و زکاتى ارزش دارد که با ایمان به معاد همراه باشد. «و هُم بالاخرة»
۲۵- اهل یقین، تنها گروه خاصّى هستند. «هم بالاخرة هم یوقنون» تکرار کلمهى «هُم» نشانهى این است که این گروه، گروه خاصّى هستند.
۲۶- مؤمنین برنده هستند؛ با نماز خودسازى مىکنند و با زکات مشکلات جامعه را حل و با یقین به معاد، آیندهى خود را تأمین مىکنند. «یقیمون الصلاة... الزکاة... یوقنون»
۲۷- علم، به فراموشى تبدیل مىشود ولى یقین، با توجّه دائمى همراه است. «یوقنون»
۲۸- گمان و دانستن کافى نیست، باور قلبى و یقین لازم است. «یوقنون»
eitaa.com/Tasniim
─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
⃟🌿 ⃟🌺
🔻توضیحات
✨سیماى سورهى نمل✨
این سوره نود و سه آیه دارد و نام معروف آن به مناسبت آیهى ۱۸ که دربارهى داستان مورچگان و حضرت سلیمان است، «نمل» مىباشد، ولى نام «سلیمان» و «طاسین» نیز بر آن نهاده شده است.
تمام این سوره در مکّه - در جریانها و مناسبتهاى مختلف - نازل شده و «بسم اللّه الرّحمن الرّحیم» دوبار در آن آمده است؛ یکى در آغاز سوره و دیگرى در آیهى ۳۰ در آغاز نامهى حضرت سلیمان به ملکهى سبأ.
مبارزات چهار پیامبر بزرگ الهى، (موسى، سلیمان، صالح و لوط (ع)) با اقوام منحرف زمان خود در این سوره آمده است که مفصّلترین آن، برخورد حضرت سلیمان با ملکهى سبأ و چگونگى ایمان آوردن او به خدا مى باشد.
سخن گفتن پرندگانى همچون هدهد و حشراتى چون مورچه، حضور افرادى از جنّ در لشگر و دربار سلیمان و بالاخره آوردن تخت بلقیس از یمن به شام در یک چشم بهم زدن، بخشى دیگر از آیات این سوره را به خود اختصاص داده است.
eitaa.com/Tasniim
─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
#به_وقت_طلوع
※ درخواست پوشش و حجاب از بدخواهان و دشمنان
گاهی میترسانند تو را، آدمهای دور و برت!
حجم بدخواهیشان،
بیانصافی قضاوتهایشان،
فتنهگریهای مقدس مأبانه و با نیتهای بظاهر طاهرشان،
تهمتها و غیبتهایی که حق خود میدانند و حقشان نیست ... و چونان تیری میآید و مینشیند به جانت!
طبیعی است که دیگر از ریسمان سیاه و سفید بترسی...
امــــا آدمها ترس ندارند،
همین آدمهایی که تیر انداختهاند بسمتت هم ترس ندارند، تا وقتیکه تو بلد باشی کجا پناه بگیری!
شاید آن تیر به تو اصابت کند،
اما نمی کشدت ... قوی ترت میکند،
اگر بلد باشی تیمار و درمانِ دردش را بدست تنها طبیب عالم بسپاری...
دعای ۱۰۸ صحیفه جامعه سجادیه، پیشگیری قبل از طوفان است، خداوندا مرا از چشم بدخواهانم مستور بدار ...
• اللّهم لا تُبْرز مکتومی /
رازم را آشکار مکن،
• و لا تکشف مستوری /
و سرّم را برملا مکن،
• و لا تَحْمِل علی المیزان الأنصاف عملی /
و عملم را با ترازوی انصاف مسنج،
• و لا تُعْلِن علی عیونِ الملأِ خبری/
خبرم را در برابر چشمان همه، علنی نکن،
و ....
※ دسترسی به متن کل دعا
Blog.montazer.ir
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
.
انسان شناسی ۲۶۵.mp3
10.43M
#انسان_شناسی ۲۶۵
#آیتالله_مصباح
#استاد_شجاعی
من زیاد غصه میخورم!
• از بی توجهی عزیزانم /
• از قدرناشناسی اطرافیان /
• از بدخلقیهای دیگران /
• از مشکلات و فراز و نشیبهای زندگی/
• از بلاها و مصائب ریز و درشت
• و .....
ماهها درگیرِ غصه برای یک اتفاق میشم!
#هشدار :
غصه خوردن، فحشایی بزرگ است
و اهل غصه، اهل آتش ✘.
🍃
@Tasniim
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
.
#مولاجانم
🌙قسم به ماه دو نیمه به وقت تنهایی
قسم به زلزلة القلب و عشق و شیدایی...
🌙قسم به آیه ی چشمت به معجزه به غزل
تو را قسم به خدایت چه وقت می آیی؟
#امام_زمان
تعجیل در فرج مولایمان صلوات
#شبتونمهدوی🌙
دعای #فرج_فراموش_نشه .
4_516474296994892516.mp3
2.14M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدالله رب العالمین🍃
🎧 #تفسیر_صوتی #آیه4_5
#سوره_نمل #آیه۴_۵
📖#جزء ۱۹
تفسیر آیات 4_5سوره نمل
http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=162783
لینک👆 همیشه بهاین آیه دسترسی دارید .
👈حجة الاسلام قرائتي
🌦 @Tasniim
─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
⃟🌿 ⃟🌺
💠 تفسیر سوره نمل - آیه ۴ و ۵
آیه🔹
إِنَّ الَّذِینَ لَا یُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ زَیَّنَّا لَهُمْ أَعْمَالَهُمْ فَهُمْ یَعْمَهُونَ
أُوْلَئِکَ الَّذِینَ لَهُمْ سُوءُ الْعَذَابِ وَهُمْ فِى الْآخِرَةِ هُمُ الْأَخْسَرُونَ
ترجمه🔸
همانا کسانى که به آخرت ایمان ندارند، کارهاى (زشت)شان را زیبا جلوه مىدهیم تا (همچنان) سرگشته باشند.
آنان کسانى هستند که براى ایشان عذاب بد (و دردناک) خواهد بود و آنان در قیامت زیانکارترین افرادند.
در این آیه و آیه ۱۰۸ سوره انعام، خوب پنداشتن کارهاى زشت، به خداوند نسبت داده شده است. در حالى که قرآن کریم در چند مورد دیگر، این کار را کار شیطان دانسته است. این به خاطر آن است که خدا نظام هستى را بر اساس علل واسباب قرار داده وکارهایى را که انجام مى شود به هر یک از علل مى توان نسبت داد، مثلاً مى توان گفت: کلید، در را باز کرد و مى توان گفت: دستم در را باز کرد و نیز مى توان گفت: خودم در را باز کردم، زیرا کلید در دست و دست در اختیار من است. اینجا نیز شیطان کار زشت را زیبا جلوه مىدهد ولى انسان با تکرار کار زشت، به آن خو مىگیرد و خو گرفتن به عمل بر أثر تکرار، سنّت الهى است.
🍃سیماى زیانکاران🍃
زیانکاران چند نوع هستند: الف: خاسر، ب: لفىخسر، ج: خسران مبین د: اخسرون.
الف: کسى که عمرش تباه شده است. «قل اِنّ الخاسرین الّذین خَسروا انفسهم»
ب: کسى که اهل ایمان و عمل صالح نباشد. «اِنّ الانسان لفى خُسر الاّ الّذین آمنوا»
ج: کسى که با تزلزل بندگى خدا مىکند. «اِنْ أصابه خیرٌ اطمأنّ به و اِن أصابته فتنة انقلب على وَجهِه خَسِرالدّنیا و الآخرة ذلک هو الخُسرانُ المبین»
د: کسانى که منحرفند، و گمان مىکنند راه درست مىروند. «أَلّذین ضَلّ سَعیهم فى الحیاة الدنیاو هم یحسبون اَنّهم یحسنون صُنعا»
* در روایات مىخوانیم: أخسرون، کسانى هستند که زکات نمىپردازند، بر گناه اصرار مىورزند، قدرت حقّ گفتن دارند، ولى نمىگویند، ظالمترین افرادند.
با ضایع کردن دین، دنیاى خود را اصلاح مىکنند.
پیام ها🔸
۱- ایمان نداشتن به معاد، زمینهى جلوهگرى زشتىهاست. (انسان بىایمان، برهنگى را تمدّن، تجمّل را شخصیّت، کلاهبردارى را زرنگى، دروغ و ریا را نشانهى سیاست و استعمار را نشانه قدرت مىداند) «اِنّالّذین لایؤمنون... زیّنّا»
۲- کج فهمى و سردرگمى افراد بىایمان، بزرگترین کیفر و سیلى خداوند است. «لایؤمنون... فهم یعمهون»
۳- اگر قیامت را باور کنیم، از کارهاى بسیارى که به نظر ما زیباست توبه خواهیم کرد. «لایؤمنون - زیّنّا»
۴- کسى که قیامت را آیندهى روشن خود نمى داند، دنیاى متغیر، هر لحظه او را دگرگون و سردرگم مى کند. «لایؤمنون - یَعمهون»
۵ - کفر به قیامت، عامل بزرگترین خسارتهاست. «الّذین لایؤمنون بالاخرة... هم الاخسرون»
eitaa.com/Tasniim
─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
الّلهُـمَّـ؏جـِّللِوَلیِّـڪَ الفــَرَج