eitaa logo
تـسـ﷽ـنیـم تفسیرقطره‌ای‌نور،حجة الاسلام قرائتی‌ #فقط‌به عشق‌علی‌ع
1.7هزار دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
3.3هزار ویدیو
142 فایل
کانال برهان درتلکرام https://t.me/joinchat/PyZlA2oWvG-fieBb آرشیو کانال تسنیم، شروع مجدد آیات قرآن درایتا @ARSIVTASNiM کانال دیگرما درایتا @Darmahzareghora نظرات 👇-کپی+صلوات نذرظهور https://eitaa.com/joinchat/97321157Gf8faec81aa
مشاهده در ایتا
دانلود
• بخاطر خداست؟ • یا بخاطر خودم ؟ رنجش‌هایی که میان من و دیگران رخ می‌دهد... ✘ آیا به چنین پرسشی از خود، عادت داریم؟ 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
4_5863887753665580828.mp3
1.38M
  ※ به بلندای ابدیت ✘ ایجاد روابط گرم و عاشقانه در خانواده به هیچ کار عجیب و غریبی نیاز ندارد! با رعایت دو قاعده‌ی ساده ؛ ✓ همه‌ی تنش‌ها و دعواها ریشه‌کن می‌شود! منبع: مجموعه محبت درمانی 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
ع 🌸 إِلَهِی عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْکَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَیْکَ الْمُشْتَکَى وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّهِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِی الْأَمْرِ الَّذِینَ فَرَضْتَ عَلَیْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجا عَاجِلا قَرِیبا کَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ یَا مُحَمَّدُ یَا عَلِیُّ یَا عَلِیُّ یَا مُحَمَّدُ اکْفِیَانِی فَإِنَّکُمَا کَافِیَانِ وَ انْصُرَانِی فَإِنَّکُمَا نَاصِرَانِ یَا مَوْلانَا یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی السَّاعَهَ السَّاعَهَ السَّاعَهَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِین ۞اللّهُمَّ اغفِر لِیَ الذُّنوبَ الَّتی تَحبِسُ الدُّعا۞ تعجیل در فرج مولایمان صلوات 🌙 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_516474296994892502.mp3
3.08M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم الحمدالله رب العالمین🍃 ‌‌ 🎧 📖 ۲۰ تفسیر آیه 14 سوره قصص http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=175232 تفسیر آیه 15 سوره قصص http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=146258 بااین لینک👆 همیشه به‌این آیه دسترسی دارید . 👈حجة الاسلام قرائتي 🌦 @Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
⃟🌿 ⃟🌺 💠 تفسیر سوره قصص - آیه ۱۴ وَلَمَّا بَلَغَ أَشُدَّهُ وَاسْتَوَى‏ آتَیْنَاهُ حُکْماً وَ عِلْماً وَ کَذَ لِکَ نَجْزِى الْمُحْسِنِینَ ترجمه🔸 چون موسى نیرومند شد و کامل گردید، به او حکمت و دانش عطا کردیم و ما این‏گونه نیکوکاران را پاداش مى‏ دهیم. 🍃«أشدّ» از «شدّت»، به معنى نیرومند شدن و «استوى» از «استواء» به معناى کمال خلقت و اعتدال آن است. 🍃عبارت «حُکماً و عِلماً» سه مرتبه در قرآن مجید آمده که در همه موارد، حُکم بر علم مقدّم شده است. «حُکم» به معناى فهم درست و قدرت بر داورى صحیح و «عِلم» به معناى داشتن آگاهى و اطلاعات است. پیام ها🔸 ۱- اوّلین شرط پذیرش مسئولیّت، بلوغ جسمانى است. «و لمّا بَلَغ» ۲- بلوغ واقعى، تنها به رشد جسمى و نیروى جنسى نیست، بلکه به کمال فکر و عقل نیز وابسته است. «و لمّا بَلَغ أشدّه و استوى‏» ۳- وعده ‏هاى الهى، تخلّف‏ ناپذیر است. «جاعلوه من المرسلین - ولمّا بَلغ... آتیناه» ۴- نزول الطاف الهى، شرایط مناسب مى‏خواهد. «و لمّا بَلَغ ... آتیناه» ۵ - حکمت بر علم مقدّم است. «حُکماً و علماً» ۶- لطف به نیکوکاران، سنّت الهى است. «وکذلک» ۷- پاداش نیکوکاران، منحصر به آخرت نیست. «و کذلک نجزى المحسنین» (بهره‏مند شدن موسى‏علیه السلام از حکمت و دانش، پاداش الهى در برابر احسان اوست.) ┄┄┅┅❅❁❅┅┅┅┄ 💠 تفسیر سوره قصص - آیه ۱۵ ودَخَلَ الْمَدِینَةَ عَلَى‏ حِینِ غَفْلَةٍ مِّنْ أَهْلِهَا فَوَجَدَ فِیهَا رَجُلَیْنِ یَقْتَتِلَانِ هَذَا مِن شِیعَتِهِ وَهَذَا مِنْ عَدُوِّهِ فَاسْتَغَاثَهُ الَّذِى مِن شِیعَتِهِ عَلَى الَّذِى مِنْ عَدُوِّهِ فَوَکَزَهُ مُوسَى‏ فَقَضَى‏ عَلَیْهِ قَالَ هَذَا مِنْ عَمَلِ الشَّیْطَانِ إِنَّهُ عَدُوٌّ مُّضِلٌّ مُّبِینٌ ترجمه🔸 و موسى وارد شهر شد، در حالى که مردم (از ورودش) بى ‏خبر بودند، پس در آنجا به دو مرد برخورد که با یکدیگر نزاع مى ‏کردند، این یکى از طرفدارانش و آن (دیگرى) از دشمنانش بود. پس آن که از پیروان موسى بود، از او در برابر دشمنش یارى خواست. پس موسى (به حمایت از دوست خود) مُشتى بر او زد که کار او را ساخت (و با همان مشت کشته شد)، موسى (از این پیشامد تکانى خورد و) گفت: این از کار شیطان بود، همانا او دشمن گمراه کننده‏ آشکارى است. 🍃ظاهراً حضرت موسى قبل از نبوّتش، بیرون از شهر زندگى مى‏ کرده است و این یا به خاطر حرکات انقلابى او بوده که در آنجا بسر مى‏ برده و یا به خاطر این‏که کاخ فرعون که موسى‏ (ع) در آن زندگى مى‏ کرده، خارج از شهر قرار داشته است. سؤال: اگر پیامبران خدا معصومند، پس مشت‏زدن و آدم کشتن موسى‏ (ع) چه توجیهى دارد و چگونه تفسیر مى‏ شود؟ پاسخ: کلمه‏ «هذا» در جمله‏ «هذا من عمل الشیطان» به نزاع و ستیز آن دو مرد اشاره دارد نه به عمل حضرت موسى، یعنى ایجاد این درگیرى کار شیطان است. 🍃حضرت موسى قصد کشتن آن مرد را نداشت و فقط به خاطر دفاع از یک مؤمنى دست به این کار زد. از این روى خداوند از قتل او انتقاد نکرده و در جاى دیگر مى ‏فرماید: «و قَتَلت نفساً فنجّیناک من الغَمّ»تو یکى از فرعونیان را به قتل رساندى و دچار غم و اندوه شدى و ما تورا از غم نجات دادیم. پیام ها🔸 ۱- مصلحان جامعه باید گاهى به صورت ناشناس و غیر رسمى، بدون نام و عنوان در میان مردم حاضر شوند. «دخل المدینة على حین غفلة من اهلها» ۲- حضرت موسى قبل از نبوّت نیز داراى یار و پیرو بود. «مِن شیعته» ۳- گرچه موسى بزرگ شده‏ى کاخ فرعون بود، ولى مردم مستضعف به خاطر تفکّر و منش، او را حامى و رهبر خود مى‏ دانستند. «فاستغاثه» ۴- دفاع و حمایت از مظلومان، شیوه‏ى اولیاى الهى است. «فوَکَزه موسى‏» ۵ - انبیا، افرادى با غیرت، جوانمرد، مظلوم‏ و از ظلم ستیز بوده‏اند. «فاستغاثه... فوکزه موسى‏» ۶- مردان خدا در صورت لزوم بادشمن درگیر مى‏ شدند و از زور بازو بهره مى‏بردند. «فوَکَزه موسى» eitaa.com/Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
6.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✘ چرا در کربلا، بعضیا تونستن بمونن پای امام، و خیلی‌ها نتونستن؟ ✘ چرا همین الآن، بعضی‌ها رسیدن به همراهی با امام زمان علیه‌السلام و ما هنوز نرسیدیم؟ رسانه رسمی 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
انسان شناسی ۲۹۵.mp3
10.78M
۲۹۵ فکر مرگ خودم و عزیزانم، حالمو خراب می‌کنه! چجوری هم روی لحظه‌ی وفات تمرکز کنیم، و خودمون رو براش آماده کنیم، هم به زندگی دنیامون توجه کنیم و ازش لذّت ببریم؟ ✘ نمیشه که .... 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج
▪️بر پا شده حسینیه گریه ها بیا بر روی چشم های تر از اشک ما بیا... ▪️شال عزای تو به عزایم نشانده است وقت عزای مان شده صاحب عزا بیا... تعجیل در فرج مولایمان صلوات شبتون‌مهدوی🌙 . .