eitaa logo
تـسـ﷽ـنیـم تفسیرقطره‌ای‌نور،حجة الاسلام قرائتی‌ #فقط‌به عشق‌علی‌ع
1.6هزار دنبال‌کننده
8.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
170 فایل
کانال برهان درتلکرام https://t.me/joinchat/PyZlA2oWvG-fieBb آرشیو کانال تسنیم، شروع مجدد آیات قرآن درایتا @ARSIVTASNiM کانال دیگرما درایتا @Darmahzareghora نظرات 👇-کپی+صلوات نذرظهور https://eitaa.com/joinchat/97321157Gf8faec81aa
مشاهده در ایتا
دانلود
4_516474296994892513.mp3
3.43M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم الحمدالله رب العالمین🍃 ‌‌ 🎧 📖 ۲۰ تفسیر آیه53_54 قصص http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=177818 تفسیر آیه 55 سوره قصص http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=177819 بااین لینک👆 همیشه به‌این آیه دسترسی دارید . 👈حجة الاسلام قرائتي 🌦 @Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
۱۳ مرداد ۱۴۰۲
⃟🌿 ⃟🌺 💠 تفسیر سوره قصص - آیه ۵۴ و ۵۳ وَإِذَا یُتْلَى‏ عَلَیْهِمْ قَالُواْ آمَنَّا بِهِ إِنَّهُ الْحَقُّ مِن رَّبِّنَآ إِنَّا کُنَّا مِن قَبْلِهِ مُسْلِمِینَ‏ أُوْلَئِکَ یُؤْتَوْنَ أَجْرَهُم مَّرَّتَیْنِ بِمَا صَبَرُواْ وَ یَدْرَءُونَ بِالْحَسَنَةِ السَّیِّئَةَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ یُنفِقُونَ ترجمه🔸 و زمانى که (قرآن) بر آنان تلاوت شود، گویند: ما به آن ایمان آوردیم، همانا آن، حقّى است از طرف پروردگار ما (و) ما پیش از این (نیز) اهل‏ تسلیم بوده‏ ایم. 🔻آنان به خاطر صبرشان، دو برابر پاداش داده مى ‏شوند. و (آنانند که) بدى‏ها را با نیکى دفع مى‏ کنند و از آنچه روزى آنان کرده ‏ایم (به دیگران) انفاق مى‏ نمایند. پیام ها🔸 ۱- طالبان حقّ، به دنبال حقّ هستند و توجّهى به این‏که چه کسى، از چه نژادى و با چه زبانى آن را مى‏ گوید ندارند. «اذا یُتلى‏... قالوا آمنّا» («یُتلى‏» به صورت مجهول، یعنى گوینده مطرح نیست.) ۲- اگر روح پاک باشد، با شنیدن حقّ ایمان مى‏آورد. «یُتلى‏... آمنّا» (به عکس، اگر زمینه فراهم نباشد، با تلاوت پیوسته هم امیدى به ایمان نیست.) ۳- ایمانى ارزش دارد که بر اساس معرفت و شناخت حقّ باشد. «آمنّا به اِنّه الحقّ» ۴- شرایط و زمینه ‏هاى افراد، در دریافت الطاف الهى متفاوتند. «یؤتون اجرهم مرّتین بما صبروا» ۵ - پذیرش حقّ، نیازمند صبر در مقابل انواع انتقادها و مشکلات است. «قالوا آمنّا... یؤتون أجرهم... بماصبروا» ۶- گذشت از بدى‏هاى دیگران و انفاق به آنان در صورتى ارزش دارد که خصلت و خوى انسان باشد. «یدرؤن - ینفقون» (فعل مضارع نشانه دوام و استمرار است. آرى، مؤمنانى مورد ستایش ‏اند که داراى پشتکار، گذشت و اهل‏ بخشش باشند.) ۷- اگر بدانیم که رزق از طرف خداست، انفاق براى ما آسان مى ‏شود. «ممّا رزقناهم ینفقون» ۸ - مورد انفاق تنها مال نیست، از علم، توان و آبرو نیز مى‏ توان انفاق کرد. «ممّا رزقناهم ینفقون» ━═━🍃❀🌺❀🍃━═━ 💠 تفسیر سوره قصص - آیه ۵۵ وَ إِذَا سَمِعُواْ اللَّغْوَ أَعْرَضُواْ عَنْهُ وَقَالُواْ لَنَآ أَعْمَالُنَا وَ لَکُمْ أَعْمَالُکُمْ سَلاَمٌ عَلَیْکُمْ لَا نَبْتَغِى الْجَاهِلِینَ ترجمه🔸 و هرگاه (سخن) لَغوى را بشنوند، از آن روى برگردانند و گویند: اعمال ما براى ما و کارهاى شما براى شما باشد، سلام (وِداعِ ما) بر شما باد، ما به سراغ جاهلان نمى ‏رویم. 🔻در آیه‏ى قبل خداوند به کسانى که در راه او صبر کنند و بدى‏ها را با خوبى پاسخ دهند و از اموالشان در راه خدا بخشند، پاداشِ دو برابر وعده داد، این آیه به یکى از نمونه‏هاى صبر و برخوردهاى خوب، اشاره مى‏ فرماید. 🔻«لَغو» یعنى امر بیهوده که هم در کلام و هم در عمل قابل بروز است و مؤمنان به اعراض از آن سفارش شده ‏اند. از جمله ویژگى‏ هاى بهشت آن است که لغو و بیهودگى در آنجا نیست. «لا لغو فیها و لا تأثیم» 🔻«مُدارا»، کوتاه آمدن از موضع قدرت است، نظیر پدرى که دست کودکش را در دست دارد وقدرت بر تند رفتن دارد، ولى آهسته راه مى ‏رود؛ امّا «مُداهنه»، کوتاه آمدن از موضع ضعف است. نظیر بسیارى از رؤساى کشورها که به خاطر نداشتن شجاعت، در اختیار ابرقدرت‏ها قرار دارند. انبیا و اولیاى الهى با مردم مدارا مى‏کنند؛ امّا در برابر کفر مداهنه نمى‏ورزند. پیام ها🔸 ۱- مؤمن واقعى کسى است که نه تنها به مجلس لغو نمى ‏رود و به سخن لغو گوش نمى ‏دهد، بلکه اگر کلام بیهوده ‏اى هم شنید، عکس ‏العمل نشان مى ‏دهد. «و اذا سمعوا اللغو اعرضوا عنه» ۲- یکى از نمونه‏ هاى صبر، بى ‏اعتنایى به لغو و اعراض از آن است. «صبروا - اعرضوا عنه» ۳- اعراض از لغو در گفتن، شنیدن، دیدن و معاشرت، کمالى است که در همه‏ ادیان الهى از آن ستایش شده است. «سمعوا اللغو اعرضوا عنه» (آیه فوق در توصیف گروهى از اهل‏کتاب است.) ۴- از شیوه ‏هاى عمومى و ساده‏ نهى از منکر، اعراض از منکر است. «سمعوا... اعرضوا عنه» (لغو را با لغو پاسخ نگوییم.) ۵ - انسان در برابر آنچه مى‏ شنود، مسئول است. «سمعوا... اعرضوا» ۶- قاطعیّت، صلابت و عدم سازش، نشانِ ایمان راسخ است. «لنا اعمالنا و لکم اعمالکم» ۷- سود و زیان عمل هر کس به خود او برمى‏ گردد. «لنا اعمالنا و لکم اعمالکم» ۸ - اعراض، باید کریمانه باشد. «اعرضوا... سلام علیکم» ۹- اعراض باید همراه هشدار به اهل لغو باشد. «اعرضوا... لانبتغى الجاهلین» ۱۰- لغو، میوه‏ جهل و بیهوده‏ گو، جاهل است. «لانبتغى الجاهلین» eitaa.com/Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ اللهم عجل لولیک الفرج
۱۳ مرداد ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۳ مرداد ۱۴۰۲
(دعای ۷۷ صحیفه جامعه ) ※ در طلب روزی ✍ روزی، فقط عددی نیست که حساب بانکی ما نشان می‌دهد. آبرو، محبوبیت، عقلانیت، رفتارها و واکنش‌های منطقی و معقول، گاهی یک خنده از ته دل،  یک انتخاب به جا، یک ایده‌ی نو و بموقع .... همه روزی‌اند که صاحبش خداست و میان بندگانش قسمت می‌کند. گاهی هم بزرگترین روزی‌ها را قسمت بندگانش می‌کند: مثلاً یاری امام، همراهی امام، طلب امام ....   ✘ همه‌ی ما نگران می‌شویم، نگران از دست دادن روزی هایی که داریم، یا نگران بدست آوردن آنچه آرزویش را داریم. فقط یک متخصص می‌تواند این جنس نگرانی‌ها را پیش‌بینی کرده و برایش هم شرح‌ حال بنویسد و هم راه درمان. ※ نوشتنی که خواندنش به قدرت می‌‌انجامد، قدرتی که محصول اطمینان است، اطمینانی که محصول سپردن است، و سپردنی که محصول توحید است. • اَقُولُ: مِنْ اَیْنَ؟ وَإِلیٰ أَیْنَ؟ وَکَیْفَ اَحْتٰالُ؟ وَمَنْ لیٖ؟ .... من می‌گویم: روزی من از کجاست؟ و به کدام سو است؟ و چگونه تدبیر کنم برایش؟ بدست چه کسی به من می‌رسد؟ و ... کلیک کنید : مشاهده متن کامل دعادریافت کتاب صحیفه جامعه سجادیه Blog.montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
۱۳ مرداد ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۳ مرداد ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
   تا دیر نشده باید بتونی ارزشمندترین سرمایه‌ات رو، به بهترین مشتری‌ای که میاد بفروشی! وگرنه مفت باید بذاریش و بری! instagram.com/ostad.shojae 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
۱۳ مرداد ۱۴۰۲
امام من غائب نیست.mp3
14.63M
| ظهور دوبار اتفاق می‌افتد: √ یکبار در دولت درون هر انسان اتفاق می‌افتد، و نفس انسان را بهشت می‌کند، √ و یکبار هم ظهوری که در دنیا اتفاق می‌افتد، و عالم را به بهشت تبدیل می ‌کند. ※ چه کنم در دولت درون من، زودتر این ظهور اتفاق بیفتد؟ منبع: ما قیام می‌کنیم (جهاد) 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
۱۳ مرداد ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️این شب و روزها قدم‌به‌قدم، کاروان غمدیده کربلا را با اشک‌هایت بدرقه می‌کند. صحرا به صحرا، همراه آنها می‌رود و درد می‌کشد. کوچه به کوچه... همراه عمه جانش، سنگینی نگاه‌ها و طعنه‌ها را بر شانه‌هایش احساس می‌کند... این همه داغ کمرشکن، آن هم برای دل مهربان و پر عاطفه اش... مولاجان! از کجای داغ اسارت بگویم که واژه‌ها تاب بیاورند؟! از چه بنویسم که چشمانت، خون گریه نکند؟! از چه بگویم که ناله‌ات به آسمان نرود؟! خودت بگو جز اینکه آمدنت را آرزو کنم مرهمی هست؟! . .
۱۳ مرداد ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۴ مرداد ۱۴۰۲
4_516474296994892585.mp3
2.12M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم الحمدالله رب العالمین🍃 ‌‌ 🎧 📖 ۲۰ تفسیر آیه 56 قصص http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=177820 بااین لینک👆 همیشه به‌این آیه دسترسی دارید . 👈حجة الاسلام قرائتي 🌦 @Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
۱۴ مرداد ۱۴۰۲
═❁๑🍃๑🌹๑🍃๑ ❁═ 💠تفسیر سوره قصص - آیه ۵۶ إِنَّکَ لَا تَهْدِى مَنْ أَحْبَبْتَ وَلَکِنَّ اللَّهَ یَهْدِى مَن یَشَآءُ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ ترجمه🔸 (اى پیامبر!) همانا تو نمى‏ توانى هر که را دوست دارى هدایت کنى (و به مقصد برسانى)، بلکه این خداوند است که هر کس را بخواهد هدایت مى‏ کند و او به ره‏یافتگان آگاه‏ تر است. 🔻مضمون این آیه که در مقام دلدارى پیامبر اکرم است، در آیات دیگر و با بیانات و تعابیر مختلف تکرار شده است، از جمله در سوره‏ یوسف مى‏ خوانیم: «و ما اکثر الناس و لو حَرَصتَ بمؤمنین»، اى پیامبر! هر چند به هدایت آنان حریص باشى، باز اکثر مردم ایمان نمى‏ آورند، یا در سوره‏ بقره آمده است: «لیس علیک هداهم ولکن اللّه یهدى من یشاء» هدایت‏پذیرى مردم بر عهده‏ تو نیست و خداوند، هر که را بخواهد، هدایت مى‏ فرماید. در جلد پنجم تفسیر درّالمنثور (از تفاسیر اهل سنّت) روایاتى به این مضمون نقل شده است که در آستانه‏ى فوت ابوطالب، پدر حضرت على‏ (ع)، پیامبر اکرم به نزد او حاضر شد و اسلام را بر او عرضه فرمود؛ امّا او نپذیرفت و این آیه نازل شد!! ما با قطع نظر از این‏که شأن نزول آیه چیست و آیا اصلاً ارتباطى با پدر بزرگوار امیرالمؤمنین دارد یا خیر، (که با اندک تأمّلى، عدم این ارتباط ثابت مى‏ شود، زیرا آیه در ادامه‏ى بحث پیرامون گروهى از مؤمنان اهل کتاب در مقابل مشرکان مکّه است) کمى به بحث پیرامون این روایات و ایمان حضرت ابوطالب مى‏پردازیم. علاّمه‏ى امینى، صاحب کتاب گرانقدر «الغدیر» در جلد هشتم این کتاب از صفحه‏ى ۱۹ به بعد با نقد و ردّ تمامى این روایات مجعول و با استناد به منابع تاریخى، معتقد است که راویان این‏گونه روایات، در زمان فوت حضرت ابوطالب یا اطفالى شیرخوار بودند و یا همچون ابوهریره، هنوز اسلام نیاورده بودند. همچنین ایشان از صفحه ۳۳۰ تا ۴۱۰ همان جلد، به دلایل مؤمن بودن حضرت ابوطالب مى‏پردازد و صدها شعر از خود آن حضرت، ده‏ها خاطره و چهل حدیث از اهل ‏بیت پیامبر ذکر مى‏کند که حاکى از ایمان او به خداوند و رسول اللّه است. بعضى از این دلائل عبارتند از: ۱. سخنان پیامبر و ائمّه معصومین پیرامون ایمان او. ۲. حزن و اندوه پیامبر در فوت او. ۳. دعاى پیامبر بالاى منبر، به ابوطالب و تشییع جنازه‏ى او. ۴. حدیث پیامبر که من شفیع والدین و عمویم ابوطالب در قیامت هستم. ۵. وصیّت‏ نامه او مبنى بر حمایت بنى‏هاشم از پیامبر اسلام. ۶. سفارش او به همسر و فرزندش جعفر، براى حمایت از پیامبر و توجّه به اسلام ونماز. ۷. حمایت‏هاى بی دریغ او از پیامبر که در شب‏هاى خطرناک، جاى خواب آن حضرت را با جاى خواب فرزندش على‏ (ع) عوض مى ‏کرد وفرزندش را در معرض خطر قرار مى ‏داد. ۸. زندگى فاطمه بنت اسد با ابوطالب که در اسلام او شکّى نیست، زیرا اگر ابوطالب مسلمان نبود، نباید زن مسلمان همسرش باشد. ۹. اشعار فراوان او که از اقرارش به اسلام حکایت دارد. 🔻البتّه نباید فراموش کرد که تنها گناه نابخشودنى او این است که پدر على‏ (ع) است! و دشمنان آن‏ حضرت چه بودجه‏ هایى را در راه ضربه ‏زدن به آن حضرت هزینه کردند و روایاتى را جَعل نمودند و براى این‏که میان ابوطالب پدر حضرت على‏ (ع) و ابوسفیان پدر معاویه تعادلى برقرار کنند، سابقه‏ شرک را تهمت زدند. پیام ها🔸 ۱- وظیفه‏ انبیا ابلاغ پیام‏هاى الهى و ارائه‏ى راه است. پذیرفتن یا عدم پذیرش مردم ربطى به آن بزرگواران ندارد. «انّک لا تهدى» ۲- پیامبران، براى هدایت منحرفان سوز و شور داشتند. «مَن أحبَبتَ» ۳- هدایت، کار خداوند است که فقط شامل دلهاى پاک و آماده مى‏ شود. «ولکن اللّه یهدى» ۴- خواست خداوند بر اساس حکمت و علم اوست. «یهدى من یشاء و هو اعلم» eitaa.com/Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ اللهم عجل لولیک الفرج
۱۴ مرداد ۱۴۰۲