eitaa logo
تـسـ﷽ـنیـم تفسیرقطره‌ای‌نور،حجة الاسلام قرائتی‌ #فقط‌به عشق‌علی‌ع
1.7هزار دنبال‌کننده
8هزار عکس
3.4هزار ویدیو
153 فایل
کانال برهان درتلکرام https://t.me/joinchat/PyZlA2oWvG-fieBb آرشیو کانال تسنیم، شروع مجدد آیات قرآن درایتا @ARSIVTASNiM کانال دیگرما درایتا @Darmahzareghora نظرات 👇-کپی+صلوات نذرظهور https://eitaa.com/joinchat/97321157Gf8faec81aa
مشاهده در ایتا
دانلود
4_516474296994892524.mp3
3.93M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم الحمدالله رب العالمین🍃 ‌‌ 🎧 📖 ۲۰ تفسیر آیه 26سوره عنکبوت http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=186506 تفسیرآیه27 سوره عنکبوت http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=186520 بااین لینک👆 همیشه به‌این آیه دسترسی دارید . 👈حجة الاسلام قرائتي 🌦 @Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
۱۳ شهریور ۱۴۰۲
⃟🌿 ⃟🌺 💠 تفسیر سوره عنکبوت - آیه ۲۶ فَآمَنَ لَهُ لُوطٌ وَقَالَ إِنِّى مُهَاجِرٌ إِلَى‏ رَبِّى إِنَّهُ هُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ ترجمه🔹 پس لوط به او (ابراهیم) ایمان آورد، و گفت: همانا من به سوى پروردگارم روى آورده ‏ام که او عزیز و حکیم است. 🔻اکثر مفسّران گفته‏ اند: مراد از «مهاجر»، حضرت ابراهیم است، چنانکه در آیه دیگر حضرت فرمودند: «انّى ذاهب الى ربّى سیهدین» و بعضى گفته ‏اند: مراد حضرت لوط است. پیام ها🔸 ۱- انبیا به یکدیگر ایمان دارند. «فآمن له لوط» البتّه این نشان غربت و تنهایى حضرت ابراهیم نیز مى ‏باشد. ۲- گاهى در یک زمان چند پیامبر بوده؛ ولى امامت و رهبرى بر عهده‏ یکى از آنان بوده است. «فآمن له لوط» ۳- ایمان حضرت لوط، نوعى اعلام حمایت و تقویت حضرت ابراهیم بود. «فآمن له» و نفرمود: «آمن به» ۴- هجرت هدفدار، وسیله‏ رشد و تربیت است. «الى ربّى» ۵ - مردان خدا، به زمین و زمان و هیچ فرد و گروهى وابستگى ندارند. «اِنّى مهاجر الى ربّى» ۶- با یاد الطاف الهى، روحیه‏ هجرت را در خود تقویت کنیم. «مهاجر الى ربّى انّه هو العزیز الحکیم» (اتّصال به خداى عزیز، غربت‏ها را جبران مى‏ کند.) ━═━🍃❀🌺❀🍃━═━ 💠 تفسیر سوره عنکبوت - آیه ۲۷ وَ وَهَبْنَا لَهُ إِسْحَاقَ وَ یَعْقُوبَ وَ جَعَلْنَا فِى ذُرِّیَّتِهِ النُّبُوَّةَ وَ الْکِتَابَ وَ آتَیْنَاهُ أَجْرَهُ فِى الدُّنْیَا وَ إِنَّهُ فِى الْآخِرَةِ لَمِنَ الصَّالِحِینَ ترجمه🔹 و اسحاق و یعقوب را به او (ابراهیم) عطا کردیم، و در میان فرزندانش پیامبرى و کتاب را قرار دادیم، و پاداشِ او را در دنیا عطا کردیم و قطعاً او در آخرت از شایستگان است. 🔻کلمه‏ «أجر»، در مورد پاداش‏ هاى دنیوى و اخروى، هر دو به کار مى‏ رود، ولى کلمه‏ «اُجرت»، تنها در مورد پاداش‏ هاى دنیوى است. پاداش آن همه خلوص و تلاش و هجرت حضرت ابراهیم‏ (ع)، موهبت‏ هاى چهارگانه ‏اى است که این آیه بیان مى‏ کند: اوّل: فرزندان پاک. دوم: مقام نبوت در نسل و دودمان. سوم: نام نیکو در دنیا. چهارم: عزّت در آخرت. توضیح: یعقوب، یوسف، هارون، موسى، سلیمان، زکریّا، یحیى و عیسى‏ (ع)، همه از نسل حضرت اسحاق بودند و پیامبر اسلام‏ از ذرّیه‏ اسماعیل است؛ بنابراین، پیامبران اولواالعزم بعد از حضرت ابراهیم، همه از نسل او بودند. نجات از آتش نمرودیان، جذب دل‏ها به سوى مکّه و تجدید خاطرات ابراهیم در مراسم حج، از گمنامى به شیخ الانبیا رسیدن و داشتن ذّریه‏ طیّبه، همه از مصادیق الطاف الهى در دنیاست که به ابراهیم‏ (ع) عطا شده است. «و آتیناه اجره فى الدنیا» صالح بودن و در زمره‏ صالحان قرار گرفتن، مقامى است که انبیا آرزوى آن را داشته‏ اند: یوسف‏ (ع) از خدا مى‏ خواهد: «و ألحقنى بالصالحین» سلیمان‏ (ع) دعا مى‏ کند: «و أدخلنى برحمتک فى عبادک الصالحین» شعیب‏ (ع) به موسى‏ (ع) مى‏ گوید: «ستجدنى ان شاءاللَّه من الصالحین» ابراهیم‏ (ع) به خداوند عرض کرد: «و ألحقنى بالصّالحین» و در اینجا خداوند درباره‏ حضرت ابراهیم مى‏ فرماید: «و اِنّه فى الآخرة لَمِن الصالحین» فتىً یذکرهم یقال له ابراهیم» پیام ها🔸 ۱- فرزند صالح، موهبتى الهى است. «و وهبنا له» ۲- پاداش کار براى خداوند را به مردم اعلام کنیم تا براى دیگران انگیزه شود. «وهبنا له» ۳- زیربناى دریافت الطاف الهى، اخلاص است. «مهاجر الى ربّى - وهبنا... جعلنا...» ۴- نوه‏ى انسان مانند فرزند، از موهبت‏هاى الهى است. «اسحاق و یعقوب» (با توجّه به این که یعقوب فرزند اسحاق است) «و من وراء اسحاق یعقوب» ۵ - پاداش خدمت‏ها و نیکى‏ هاى خالصانه‏ پدر، در نسل او منعکس مى‏ شود. «جعلنا فى ذرّیته» البتّه لیاقت ذریّه هم شرط است. «قال و من ذرّیّتى قال لاینال عهدى الظالمین» ۶- پاداش هجرت‏ کنندگان، محدود نیست. «مهاجر الى ربّى - وهبنا... جعلنا... آتینا...» ۷- هیچ پیامبرى هم به اندازه‏ حضرت ابراهیم، ذرّیه و نسلش زیاد نشد. «و جعلنا فى ذرّیته ...» ۸ - رهبران دینى، باید از طرف خداوند منصوب شوند. «جعلنا... النبوّة و الکتاب» ۹- دنیا و آخرت قابل جمع است. «آتیناه أجره فى الدّنیا و انّه فى الآخرة لمن الصّالحین» eitaa.com/Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ اللهم عجل لولیک الفرج
۱۳ شهریور ۱۴۰۲
5.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
※ ای چرخ بازیگر بگو بالانشینان را، جای من و ما تا ابد پایین نخواهد ماند. فریاد این غم خانه خاموشی نخواهد داشت، فرهاد این افسانه بی شیرین نخواهد ماند! روز های بی‌ قرار | علیرضا قربانی 🎵 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج . 
۱۳ شهریور ۱۴۰۲
قدرت و بیداری روح انسان به میزان "شنیدن"های او بستگی دارد. اینکه چقدر حاضر است زانو بزند و معارف پنهان وجودش را بیاموزد و برای بکار بستن آنها تلاش کند. ✘ موعظه از اتلاف عمر انسان جلوگیری میکند. 🎞 رسانه رسمی استاد محمد شجاعی montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
۱۳ شهریور ۱۴۰۲
انسان شناسی ۳۰۹.mp3
10.87M
۳۰۹ | ✘ گاهی اونقدر مشغول زندگی میشم که یادم میره ابدیت پرخطری در پیش دارم. ماهها گذشته و من حتی چند دقیقه فرصت نکردم به خودم فکر کنم. √ چی میشه آدما به این سطح از فراموشی مبتلا میشن، در حالیکه مرگ هرگز فراموششون نمیکنه و سایه به سایه دنبالشون میاد؟ منبع : انسان شناسی پیشرفته 🎞 رسانه رسمی استاد محمد شجاعی montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
۱۳ شهریور ۱۴۰۲
6.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 چرا نمی‌فهمه من عاشقشم؟ چرا سهم من بی‌محلی و تحقیره؟ چرا سهم من حسرتِ دائمیِ داشتنشه؟ ✘ چجوری بهش بفهمونم که با یه آدم عاشق، اینجوری تا نمی‌کنن؟ 🌐 آپارات منبع : کارگاه محبت درمانی 🎞 رسانه رسمی استاد محمد شجاعی montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
۱۳ شهریور ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۳ شهریور ۱۴۰۲
۱۳ شهریور ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۴ شهریور ۱۴۰۲
4_516474296994892558.mp3
3.45M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم الحمدالله رب العالمین🍃 ‌‌ 🎧 📖 ۲۰ تفسیر آیه 28سوره عنکبوت http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=186521 تفسیرآیه29_30 سوره عنکبوت http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=186522 بااین لینک👆 همیشه به‌این آیه دسترسی دارید . 👈حجة الاسلام قرائتي 🌦 @Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
۱۴ شهریور ۱۴۰۲
⃟🌿 ⃟🌺 💠تفسیر سوره عنکبوت - آیه ۲۸ وَلُوطاً إِذْ قَالَ لِقَوْمِهِ إِنَّکُمْ لَتَأْتُونَ الْفَاحِشَةَ مَا سَبَقَکُم بِهَا مِنْ أَحَدٍ مِّنَ الْعَالَمِینَ ترجمه🔸 و (یاد کن) لوط را آنگاه که به قوم خود گفت: همانا شما به کارى زشت مى‏پردازید که هیچ یک از مردم جهان در آن کار بر شما پیشى نگرفته است. 🔻کلمه‏ «فاحشة» به معناى عمل یا سخنى است که زشتى آن آشکار و روشن باشد. از آنجا که عمل زشتِ لواط و همجنس‌‏گرایى در میان قوم حضرت لوط رواج داشت، قرآن از آن به فاحشه تعبیر کرده است. پیام ها🔹 ۱- رهبران دینى، باید به مفاسد، ناهنجارى‏ها و خطرهاى عمومى جامعه توجّه کنند و در رفع آنها بکوشند. (حضرت لوط، در مورد گناه مشهور زمان خود هشدار داد.) «قال ... لتأتون الفاحشة» ۲- هر ابتکارى ارزش ندارد. (نوآورىِ گناه، ضد ارزش است.) «ما سبقکم بها» ━═━🍃❀🌺❀🍃━═━ 💠تفسیر سوره عنکبوت - آیه ۲۹ و ۳۰ أَئِنَّکُمْ لَتَأْتُونَ الرِّجَالَ وَتَقْطَعُونَ السَّبِیلَ وَتَأْتُونَ فِى نَادِیکُمُ الْمُنکَرَ فَمَا کَانَ جَوَابَ قَوْمِهِ إِلَّا أَن قَالُواْ ائْتِنَا بِعَذَابِ اللَّهِ إِن کُنتَ مِنَ الصَّادِقِینَ قَالَ رَبِ‏ّ انصُرْنِى عَلَى الْقَوْمِ الْمُفْسِدِینَ ترجمه🔸 شما به سراغ مردها مى‏ روید و راه (طبیعى زناشویى) را قطع مى ‏کنید و در مجالس خود (آشکارا و بى‏ پرده) اعمال ناپسند انجام مى ‏دهید؟ پس قومش پاسخى ندادند جز این که گفتند: اگر تو (در ادّعاى پیامبرى) از راستگویانى، عذاب خدا را براى ما بیاور. (لوط) گفت: پروردگارا! مرا بر قوم (فاسد و) تبهکار پیروز گردان. 🔻کلمه‏ «نادى» به معناى مجلس عمومى است. در تفاسیر مى‏ خوانیم که قوم لوط از نظر ادب و اخلاقکاملاً سقوط کرده، در فساد و تباهى غرق بودند؛ به گونه ‏اى که در مجالس عمومى، به یکدیگر سخن زشت مى ‏گفتند، قمار بازى مى‏ کردند، در حضور جمع برهنه مى‏ شدند، به رهگذران سنگ پرتاب مى‏ کردند و در حضور مردم، از خود باد معده خارج مى‏ کردند، با مسافران لواط نموده و اموالشان را مى‏ گرفتند. درخواست عذاب، از زبان اقوام سایر انبیا نیز بیان شده است؛ قوم نوح و عاد گفتند: «فائتنا بما تعدنا»، قوم ثمود از حضرت صالح خواستند: «فاتنا بما تعدنا»، همچنین در زمان پیامبر اسلام گروهى گفتند: «ائتنا بعذاب» ممکن است مراد از «قطع سبیل» در آیه، بستن راه بر روى مردم براى غارت اموال آنها و یا لواط با آنان باشد. پیام ها🔹 ۱- با وجود راه طبیعى و شرعى ازدواج براى ارضاى غریزه شهوت، لواط و همجنس‏بازى، شگفت‏آور است. «ائنّکم لتأتون الرّجال» ۲- شیوع فساد، مانع نهى از منکر نیست. «ائنّکم لتأتون الرّجال» ۳- فساد اخلاقى، انسان را به فساد عقیدتى مى‏کشاند. (غرق شدن در گناه و نادیده گرفتن ارزش‏ هاى اخلاقى، باعث شک در نبوّت حضرت لوط شد.) «لتأتون الرجال - ائتنا بعذاب اللّه اِن کنتَ من الصادقین» ۴- خداوند براى ارضاى غریزه‏ جنسى، راه قرار داده و انسان را در بن‏ بست نگذاشته است. «السبیل» ۵ - گناه علنى، از زشت‏ترین گناهان است. «فى نادیکم المنکر» ۶- امنیّت و عفّت عمومى، باید محترم و محفوظ بماند. «فى نادیکم المنکر» ۷- عاقبت گناه علنى، رسوایى همیشگى است. (قوم لوط مدّتى کوتاه، گناه علنى داشتند؛ امّا ده‏ها قرن بدنام شدند.) «فى نادیکم المنکر...» ۸ - صداقت و راستگویى حتّى در دید منحرفان نیز کار خوبى است. «ان کنت من الصادقین» ۹- لواط، منکر و فاحشه است، «المنکر - لتأتون الفاحشة» و لواط کننده، مفسد فى الارض است. «ربّ انصرنى على القوم المفسدین» ۱۰- تنها بودن، مانع نهى از منکر نیست. حضرت لوط با آنکه تنها بود؛ امّا در مقابل انحراف و منحرفان ایستاد و از خداوند استمداد نمود. «ربّ انصرنى» ۱۱- همواره باید در فکر غلبه بر مفسدان باشیم، نه آنکه حکومت آنان را بپذیریم. «ربّ انصرنى على القوم المفسدین» eitaa.com/Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ اللهم عجل لولیک الفرج
۱۴ شهریور ۱۴۰۲
| دعای نود و دو | ※ در استخاره و طلب خیر ✍ گاهی آنقدر دودلی که نمیدانی چه خوب است و چه بد! کدام راه باز است و کدام بن بست! گاهی هرچه فکر میکنی کمتر به جواب میرسی! و چه  خوب است این رفتن‌ها و نرسیدن‌ها...که برت میگرداند سر همان خانه اول! همان جایی که اگر غفلت یقه‌ات را نگرفته بود باید از همانجا شروع میکردی تا میان راه به دودلی و تردید نیفتی! ※ علی بن الحسین علیه‌السلام، در دعای ۹۲ صحیفه جامعه، کلمات را لقمه گرفت و در دهانمان گذاشت تا بیاموزیم چگونه سنگینی بارمان را روی دوش خدایی بیندازیم که عالَم میان انگشتان او میگردد. • اللّهم انی أستخیرُک بعلْمک/ خدایا من بعلمت از تو طلب خیر میکنم، • فصلّ علی محمد و آله/ پس بر پیامبر و آلش درود فرست، • واقْضِ لی بِالخیره/ و آنچه خیر است را برایم مقدر کن، • و ألهِمنا معرِفَه الإختیار/ الهام کن به ما شناخت انتخاب کردن را، • واجْعَل ذلک ذَریعه الیَ الرّضا بما قَضَیْتَ لنا/ و این شناخت را وسیله‌ای قرار بده برای جلب رضایتت در آنچه برایم مقدر کرده ای، • و التّسلیمِ لما حَکَمْت/ و تسلیم شدن در برابر آنچه برایم حکم نموده ای. ✘ کلیک کنید : دریافت متن کامل دعا montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
۱۴ شهریور ۱۴۰۲