eitaa logo
تـسـ﷽ـنیـم تفسیرقطره‌ای‌نور،حجة الاسلام قرائتی‌ #فقط‌به عشق‌علی‌ع
1.7هزار دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
3هزار ویدیو
97 فایل
کانال برهان درتلکرام https://t.me/joinchat/PyZlA2oWvG-fieBb آرشیو کانال تسنیم، شروع مجدد آیات قرآن درایتا @ARSIVTASNiM کانال دیگرما درایتا @Darmahzareghora نظرات 👇-کپی+صلوات نذرظهور https://eitaa.com/joinchat/97321157Gf8faec81aa
مشاهده در ایتا
دانلود
🌱دلم آشفته و غم بی‌امان است نگاهم خسته، چشمم نیمه‌جان است... 🌱کجایی ای پناه بی‌پناهان! زمانه با دلم نامهربان است... تعجیل در فرج مولایمان صلوات 🌙 . .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❣ 🌹سلام مولای ما ، مهدی جان 🔹چه دلنشین است صبح را با نام شما آغاز کردن و با سلام بر شما جان گرفتن و با یاد شما پرواز کردن 🔹چه روح انگیز است با آفتاب محبت شما روییدن و با عطر آشنای حضورتان دل به دریا زدن و در سایه سار لبخند زیبایتان امید یافتن 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
4_516474296994892637.mp3
2.79M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم الحمدالله رب العالمین🍃 ‌‌ 🎧 📖 ۲۱ تفسیر آیه 20 سوره لقمان http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=191174 بااین لینک👆 همیشه به‌این آیه دسترسی دارید . 👈حجة الاسلام قرائتي 🌦 @Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
⃟🌿 ⃟🌺 💠 تفسیر سوره لقمان - آیه ۲۰ أَلَمْ تَرَوْاْ أَنَّ اللَّهَ سَخَّرَ لَکُم مَّا فِى السَّمَوَاتِ وَمَا فِى الْأَرْضِ وَ أَسْبَغَ عَلَیْکُمْ نِعَمَهُ ظَاهِرَةً وَبَاطِنَةً وَمِنَ النَّاسِ مَن یُجَادِلُ فِى اللَّهِ بِغَیْرِ عِلْمٍ وَلَا هُدىً وَلَا کِتَابٍ مُّنِیرٍ ترجمه🔶 آیا ندیدید که خداوند آنچه را در آسمان‏ها و آنچه را در زمین است براى شما مسخّر کرده، و نعمت‏هاى ظاهرى و باطنى خود را بر شما سرازیر کرده است، ولى بعضى از مردم بدون هیچ دانش و هدایتى و بدون هیچ کتاب روشنگرى، درباره‏ خداوند به جدال و ستیز مى‏پردازند. 🔻«اِسباغ» به معناى گسترانیدن و توسعه دادن است. در این آیه به دو گونه نعمت اشاره شده است، نعمت ظاهرى مانند: سلامتى، روزى، زیبایى و امثال اینها و نعمت باطنى مانند: ایمان، معرفت، اطمینان، حسن خلق، امداد غیبى، علم، فطرت، ولایت و... . شاید بتوان گفت: مراد از علم در آیه، استدلال عقلى و مراد از هدایت، هدایت‏هاى فطرى و مراد از کتاب، وحى الهى است، که برخى افراد بدون استناد به هیچ یک از عقل، فطرت و وحى، درباره‏ خدا سخن مى‏گویند و اظهار نظر مى‏ کنند. پیام ها🔷 ۱- بى‏ توجّهى به آفریده ها و نقش آنها در زندگى بشر، سبب سرزنش و توبیخ است. «ألم تروا» سعدى مى ‏گوید: 🍃این همه نقش عجب بر در و دیوار وجود 🍃هر که فکرت نکند نقش بود بر دیوار ۲- تمام آفریده‏ ها هدفدار و به خاطر بهره‏ گیرى انسان است. «سخّر لکم» ۳- انسان قادر است آنچه را در آسمان و زمین است، به تسخیر خود درآورد. «سخّر لکم» ۴- نعمت‏هاى الهى، هم گسترده و فراوان است، «اسبغ» هم در دسترس بندگان، «علیکم» و هم متنّوع. «ظاهرة و باطنة» ۵ - نباید از نعمت‏هاى باطنى خداوند غفلت کنیم و به آنها بى‏توجّه باشیم. «ألم تروا... باطنة» ۶- على‏رغم گستردکى و فراوانى نعمت‏ها، انسان درباره‏ خدا مجادله مى‏کند و این نوعى کفران نعمت است. «اسبغ علیکم نعمه... یجادل فى اللّه» ۷- جدالِ منطقى نیکوست، «و جادلهم بالّتى هى احسن» ولى جدالى که بدون پشتوانه‏ علمى و به دور از هدایت الهى و مخالف با کتاب خدا باشد، بى‏ ارزش است.«یجادل فى اللّه بغیر علم و لاهُدىً و لاکتاب منیر» ۸ - در جهان‏بینى الهى، عقل، فطرت و وحى، منابع معتبر شناخت هستند، نه غیر آن. «علمٍ، هدىً، کتابٍ منیر eitaa.com/Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ اللهم عجل لولیک الفرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 ⃟🌿 🍃🤲دعای اول ماه برای رفع گرفتاریها با‌صدای بلند در منزل پخش کنید 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
• انسانها نمی‌توانند صاحب نیت‌های بزرگ شوند، مگر به اندازه وسعت روحشان! • نیت در کسی که پر از تنگی‌ و انقباض و کینه است نمی‌تواند بزرگ و جاودانه باشد. montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
انسان شناسی ۳۵۴.mp3
10.25M
۳۵۴ | همه‌ی نیت‌ها نیت صادق نیستند! نیت که در قلب آدمهاست، دیده نمی‌شود! چگونه می‌توان تشخیص داد کدام نیت صادق است و کدام در حد حرف..؟ منبع : کارگاه انسان شناسی پیشرفته montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ | اینجا هیچکس عادی نیست! 🔺 اگه شما هم اسم شهرک‌نشین‌های صهیونیست‌ها رو این روزا شنیدین و دقیق نمی‌دونین با چی طرفید، این ویدیو برای شماست و کمکتون می‌کنه بدونین که چرا شهرک‌نشین‌ها آدم‌های عادی نیستن! 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
: به سربازی در دولت امام زمان علیه‌السلام فکر نکن، به سرداری فکر کن! ✍️ هفته‌ی پیش بود، با همان متانت و تواضع همیشگی آمد روبروی من ایستاد و گفت؛ اجازه هست یک سوال بپرسم؟ گفتم بله خواهش میکنم، بفرمایید بنشینید! • تقریبا دو ماهی می‌شود که بعنوان « مدیر بخش تحقیق و توسعه دیجیتال» به ما اضافه شده و هر روز با تیزهوشی (بیش از هر کار دیگری) دنبال کشف قوانین الهی در یک تشکیلات انسانی است تا انتخابها و ارتباطاتش لبخند امامش را به دنبال داشته باشد، و این برای من از هر کاری ارزشمندتر است. • نشست روبرویم و پرسید؛ افراد زیادی درخواست فعالیت جهادی در بخش دیجیتال داده‌اند که هرکدامشان مهارتها و رزومه‌های متفاوت دارند! شما برای من بگویید؛ اولویت در انتخاب همکاران افتخاری در بخش‌های گوناگون چیست؟ مهارتشان یا علاقه و جدیت‌شان؟ • گفتم؛ آقاسید، شما دو پسر دسته گل باهوش دارید و همسری که در مادری واقعا کم نظیر است. دور از جانِ ایشان، به فرض محال تصور کنید همسرتان را امروز نداشتید و مجبور بودید بدون ایشان با این دو فرزند یتیم زندگی بگذرانید. اگر قرار بود همسری را به این زندگی دعوت کنید، اولویت در معیارهای انتخاب‌تان برای این همسر چه بود؟ بی‌درنگ پاسخ داد؛ پسرانم! کسی که آن دو را مادرانه بفهمد، مادرانه دوست بدارد، مادرانه مادری کند.. نه از سر وظیفه! که هر چه برای آنها مادرتر باشد؛ برای من نیز ناخودآگاه عزیزتر خواهد بود. ✘ گفتم تمام فرزندان امام، در زمان غیبت، ایتام آل محمد صلوات الله علیهم هستند، که پدر بالای سرشان نیست! در این تشکیلات کسی مدیر موفق‌تری خواهد بود که برای ایتام امام دلسوزتر، مهربان‌تر، پدرتر، و برای رساندنشان به آغوش امام، و برای رشدشان و اثرگذاری‌شان در خیمه‌ی امام صبورتر باشد! • گاهی کسی در مهارت و علم در رتبه پایین‌تری است، اما جدیت و دغدغه‌‎اش حاکی از عشق و بی‌تابی اوست! یقین بدان که او در مقایسه با کسی که در مهارت و علم یک نخبه‌ی کم‌نظیر است، اما در دغدغه و جدیت هنوز عقب‌تر است، حمایت بیشتری از غیب دریافت خواهد کرد و تاثیری که او برجای خواهد گذاشت بسیار بیشتر از متخصصانی است که هنوز عاشق نشده‌اند! ✘ گفتم : در دولت کریمه، «خود انسان» ها محورند برای اجتماع، رشد انسانی شان است که علت هر تشکیلاتی است، و کار و معاش فقط بهانه‌ای برای اجتماعات خواهد بود درست برخلاف امروز... ※ سعی کنید با همین نگاه مدیریت کنید؛ اگر نتیجه مدیریت شما رشد خودتان و زیر مجموعه‌تان در جهت آمادگی روحی برای حضور در دولت کریمه بود؛ که برنده‌اید! حتی اگر خروجی‌هایتان ضعیف باشد، که محال است یک جمعِ در حال رشد موفق به اثرگذاری نشود. در غیر اینصورت نه تنها به خروجی موفقی نمی‌رسید که اصل سرمایه را هم از دست داده‌اید... • با رضایت نگاهم کرد و با اندکی مکث تشکر کرد و حال من از حال خوبش، خوب شد... چقدر این دولت کریمه شوق دارد رسیدنش! باید با قوانین حاکم بر آن آشنا شد و خود را برای سرداری در این حکومت آماده کرد! حکومتی که محورش روح الهی انسانهاست، نه معاش حیوانی و گیاهی‌شان. montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| حکومت امام زمان علیه‌السلام، شایسته سالاری صددرصده! آیا منو برای اون حکومت خبر می‌کنن یا نه؟ montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
جای من در دولت کریمه.mp3
7.08M
مهمترین شرطی که جایگاه یک فرد رو در حکومت صالحان «دولت امام زمان علیه‌السلام» مشخص می‌کنه چیه؟ | montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂درد دل ما بی تو فراوان شده آقا دل‌ها همه امروز پریشان شده آقا... 🍂آرامش دنیای نفس گیر، کجایی؟ بدجور جهان بی سر و سامان شده آقا... عج تعجیل در فرج مولایمان صلوات 🌙 . .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️‌سلام امام زمانم 🔹‌هر روز که سلامت میدهمو یادم می افتد که صاحبی چون تو دارم 🔹‌کریم، مهربان، دلسوز، رفیق،دعاگو، نزدیک 🔹‌و چه احساسِ نابِ آرامش بخشو پر امیدی است داشتنِ تـو... 🔹‌سلام ای نور خدا در تاریکی های زمین 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
4_516474296994892645.mp3
3.08M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم الحمدالله رب العالمین🍃 ‌‌ 🎧 📖 ۲۱ تفسیر آیه 21 سوره لقمان http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=191175 بااین لینک👆 همیشه به‌این آیه دسترسی دارید . 👈حجة الاسلام قرائتي 🌦 @Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
⃟🌿 ⃟🌺 💠 تفسیر سوره لقمان - آیه ۲۱ وَإِذَا قِیلَ لَهُمُ اتَّبِعُواْ مَآ أَنزَلَ اللَّهُ قَالُواْ بَلْ نَتَّبِعُ مَا وَجَدْنَا عَلَیْهِ آبَآءَنَآ أَوَلَوْ کَانَ الشَّیْطَانُ یَدْعُوهُمْ إِلَى‏ عَذَابِ السَّعِیرِ ترجمه🔶 و هرگاه به آنان گفته شود: آنچه را خدا نازل کرده پیروى کنید. گویند: بلکه ما آنچه را پدرانمان را بر آن یافته‏ایم پیروى خواهیم کرد. آیا اگرشیطان آنان را به عذاب فروزان فرا خواند (باز هم باید از او تبعیّت کنند)؟! 🍃کلمه‏ «قیل»، نشانه شدّت تعصّب کافران است، یعنى هر حرف حقّى از هر گوینده‏ اى باشد، آنان لجاجت مى ‏کنند و نمى ‏پذیرند و کارى به گوینده ندارند. «قیل لهم» پیام ها🔷 ۱- نمونه‏ جدال ناروا، تعصّب بر افکار باطل نیاکان است. «یجادل فى اللّه بغیر علم... قالوا بل نتّبع ما وجدنا علیه آبائنا» ۲- پیروى از وحى و آنچه از جانب خداوند است، لازم است. «اتّبعوا ما انزل اللّه» ۳- با دعوت منحرفان به حقّ، با آنان اتمام حجّت کنیم. «قیل لهم» ۴- براى انسان دو راه وجود دارد: الف: راه خدا، «ما انزل اللّه» ب: راه شیطان. «الشّیطان یدعوهم الى عذاب السّعیر» ۵ - عقاید نیاکان، در سرنوشت نسل آینده مؤثّر است. «وجدنا علیه آباءنا» ۶- تقلید و تعصّبِ کورکورانه ممنوع. «وجدنا علیه آباءنا... او لو کان» (تعصّب نارواى خویشاوندى، از موانع حقّ‏ پذیرى و رشد اندیشه است) ۷- محیط، جامعه و تاریخ، در انتخاب راه مؤثّر است. «وجدنا علیه آباءنا» (انسان باید با نور علم، عقل و وحى، حرکت کند تا هر کجا در محیط، جامعه و تاریخ، انحراف دید، از آن پرهیز کند.) ۸ - منطق حقّ، اصل است، نه ملّى‏گرایى و عقاید ورفتار نیاکان. «أولو کان الشّیطان...» ۹- شیطان به طور مستمرّ، انسان را به باطل مى‏خواند. «کان الشّیطان یدعوهم» ۱۰- هر راهى جز وحى، بیراهه است و به عذاب دوزخ منتهى مى‏ شود. «یدعوهم الى عذاب السّعیر» ۱۱- سرانجام پیروى از افکار پوچ نیاکان، دوزخ است. «عذاب السّعیر» eitaa.com/Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ اللهم عجل لولیک الفرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجموعه باران صدای زندگی‌ست، مثل صدای اولین نبض نوزاد! باران چهره‌ی حیات بخشی خداست، و صدای باران، صدای خدای زندگی بخش! 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
✘ وقتی جهان درون کسی وسعت یافت و به نیتی بزرگ و صادق رسید؛ دیگر لازم نیست حتما آن نیت را در جهان بیرون به انجام رساند! آن نیت در درون او به اندازه آن عمل رشد ایجاد می‌کند montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
انسان شناسی ۳۵۵.mp3
22.33M
۳۵۵ | ※ چطور بعضیا به نیتهای خفن می‌رسند خدا هم موفق‌شون میکنه؟ ※ ما هر چی زور می‌زنیم ته نیت‌مون از سقف خونه‌مونم بالاتر نمیره... منبع  : کارگاه انسان شناسی پیشرفته | montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .