eitaa logo
تـسـ﷽ـنیـم تفسیرقطره‌ای‌نور،حجة الاسلام قرائتی‌ #فقط‌به عشق‌علی‌ع
1.7هزار دنبال‌کننده
7.8هزار عکس
3.3هزار ویدیو
140 فایل
کانال برهان درتلکرام https://t.me/joinchat/PyZlA2oWvG-fieBb آرشیو کانال تسنیم، شروع مجدد آیات قرآن درایتا @ARSIVTASNiM کانال دیگرما درایتا @Darmahzareghora نظرات 👇-کپی+صلوات نذرظهور https://eitaa.com/joinchat/97321157Gf8faec81aa
مشاهده در ایتا
دانلود
مقام عرشی حضرت زهرا_1.mp3
12.24M
س ۱ رضایت و خشم حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها، محور رضایت و خشم خداست ! کمی به این حدیث، عمیق فکر کنید! «تمامِ الله در یک زن، جلوه کرده است که حبّ و بغض او، دقیقاً منطبق با الله است» ! این یعنی عصمت مطلق! ※ چنین الگویی را چگونه باید شناخت و چگونه ارتباط برقرار کرد؟ 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
📓⃟🏴 📌 و لَنَبْلُوَنَّكُمْ حَتَّى نَعْلَمَ الْمُجَاهِدِينَ مِنْكُمْ وَالصَّابِرِينَ وَنَبْلُوَ أَخْبَارَكُمْ ما همه شما را قطعاً می‌آزمائیم تا معلوم شود مجاهدان واقعی و صابران از میان شما کیانند، و اخبار شما را بیازماییم! 🔷سوره محمد ، آیه‌ 31 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
9.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| √ فقط یک دسته از آدما در قیامت مورد توجه ویژه‌ی حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها قرار می‌گیرن! montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
7.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| √ وقتی دم از اهل بیت علیهم‌السلام می‌‌زنیم و نمی‌دونیم داریم خودمون رو مسخره می‌کنیم. montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
غیرت یعنی زهرا.mp3
7.19M
| غیرت مشخصه‌ی مردان نیست! غیرت شاخصه‌ی انسانهای بزرگ است! بزرگترین مظهر غیرت در یک بانو جلوه کرده است که کمتر درباره‌اش شنیده‌ایم. montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂آقا به جان حضرت زهرا ظهور کن دنیای ظلمتِ همه را غرق نور کن.... 🍂ما منتظر دیده به راه تو دوختیم لطفی به مانما و از این ره عبور کن.... عج تعجیل در فرج مولایمان صلوات 🌙 . .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🥀 🥀 🍁ای یادگار فاطمه که داغ دیده ای در بستری ز غصّه و غم آرمیده ای... 🍁آقا سرت سلامت از اینکه به دوشِ خود.. بارِ بزرگ ماتم مادر کشیده ای... 🏴سلام بر تو ای مولایی که خدا و خلق خدا در انتظار قیام تو اند. سلام بر تو و بر آن روزی‌که انتقام حرمت شکسته مادر را خواهی ستاند.🥀 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
4_516474296994892657.mp3
5.71M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم الحمدالله رب العالمین🍃 ‌‌ 🎧 📖 ۲۱ تفسیر آیه 5سوره سجده http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=191370 تفسیر آیه 6_9سوره سجده http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=191371 بااین لینک👆 همیشه به‌این آیه دسترسی دارید . 👈حجة الاسلام قرائتي 🌦 @Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
⃟🌿 ⃟🌺 💠 تفسیر سوره سجده - آیه ۵ یُدَبِّرُ الْأَمْرَ مِنَ السَّمَآءِ إِلَى الْأَرْضِ ثُمَّ یَعْرُجُ إِلَیْهِ فِى یَوْمٍ کَانَ مِقْدَارُهُ أَلْفَ سَنَةٍ مِّمَّا تَعُدُّونَ ترجمه🔶 (خداوند) امر (این جهان) را از آسمان به سوى زمین تدبیر مى‏ کند، سپس در روزى که مقدار آن هزار سال از سال‏هایى است که مى ‏شمرید، (نظام این عالم برچیده مى ‏شود و) به سوى او بالا مى ‏رود. ❓سؤال: در آیه ۴ سوره‏ معارج مى ‏خوانیم: ملائکه و روح در روزى که مقدار آن پنجاه هزار سال است، به سوى او عروج مى ‏کنند؛ این آیه مى ‏فرماید: مقدار آن روز، هزار سال است؟ پاسخ: الف: در حدیث مى‏ خوانیم: قیامت پنجاه موقف دارد و هر موقفى معادل هزار سال دنیوى است و آیه‏ مورد بحث تنها به یک موقف اشاره دارد. ب: این آیه، در مورد عروج امر است و آنآیه، عروج ملائکه را مى‏ گوید؛ شاید عروج امر در روزى باشد که هزار سال است و قیامت نیست، ولى عروج فرشتگان در روز قیامت باشد که پنجاه هزار سال است. پیام ها🔷 ۱- مرکز مدیریّت زمین آسمان است، برنامه‏ ها از آن جا نازل مى‏ شود و به آن جا عروج مى‏ کند. «یدبّر الامر... یعرج الیه» ۲- توحید در ربوبیّت، از توحید در خالقیّت جدا نیست. «خلق السّموات و الارض - یدبّر الامر» ۳- تدبیر الهى، دایمى است، نه مقطعى. «یدبّر الامر» ۴- همان گونه که در آفرینش، همه چیز از او و به سوى اوست، «انّا للّه و انا الیه راجعون» تدبیر امور نیز از او و به سوى اوست. «من السّماء - ثم یعرج» ━═━🍃❀🌺❀🍃━═━ 💠تفسیر سوره سجده - آیه ۶ - ۹ ذَلِکَ عَالِمُ الْغَیْبِ وَالشَّهَادَةِ الْعَزِیزُ الرَّحِیمُ ألَّذِى أَحْسَنَ کُلَّ شَىْ‏ءٍ خَلَقَهُ وَبَدَأَ خَلْقَ الْإِنْسَانِ مِن طِینٍ‏ ثُمَّ جَعَلَ نَسْلَهُ مِن سُلاَلَةٍ مِّن مَّآءٍ مَّهِینٍ ثُمَّ سَوَّاهُ وَنَفَخَ فِیهِ مِن رُّوحِهِ وَجَعَلَ لَکُمُ السَّمَعَ وَالْأَبْصَارَ وَ الْأَفْئِدَةَ قَلِیلاً مَّا تَشْکُرُونَ ترجمه🔶 اوست (خداوندى) که از پنهان و آشکار آگاه، (و) شکست‏ ناپذیر و مهربان است. کسى که هر چه را آفرید نیکو آفرید، و آفرینش انسان را از گِل آغاز کرد. سپس (بقاى) نسل او را از عصاره ‏اى از آب پست و بى‏مقدار مقرّر فرمود. سپس (اندام) او را موزون ساخت و از روح خویش در وى دمید، و براى شما گوش و چشم‏ها و دل‏ها قرار داد، (ولى) اندکى از شما سپاس مى‏ گزارید. 🔻کلمه‏ «سَوّى‏» از «تسویه»، به معناى ایجاد تعادل و تناسب و دورى از هرگونه افراط و تفریط است. حقایق جهان براى ما دو گونه است: پیدا و نا پیدا؛ امّا نزد خدا چیزى غایب و پنهان نیست. پیام ها🔷 ۱- قوانین حاکم بر جهان، براساس علم بى‏ پایان الهى است. «یدبّر الامر... عالم الغیب و الشّهادة» (آرى، تدبیر و اداره هر مجموعه ‏اى به آگاهى از آن نیاز دارد.) ۲- علم الهى، نسبت به پیدا و پنهان یکسان است. «عالم الغیب و الشّهادة» ۳- قدرت الهى با مهر همراه است. «العزیز الرّحیم» ۴- همه‏ آفریده‏ ها نیکوست. «احسن کلّ شى‏ء خلقه» (حتّى زهر در بدن مار یک ارزش است، درست مثل آب دهان که در دهان انسان نعمت است؛ امّا اگر خارج شود، به هر کجا بیفتد یک اهانت است.) ۵ - همه چیز آفریده‏ خداست. «کلّ شى‏ء خلقه» ۶- ذکر جداگانه‏ انسان، در کنار همه‏ هستى، نشانه‏ اهمیّت و ارزش ویژه‏ انسان است. «کلّ شى‏ء خلقه - خلق الانسان» ۷- آنچه نطفه مى‏ شود، تنها یک سلّول و اسپرم بیش نیست. «سلالة من ماء» ۸ - هنرمند، خداوند است که قطره‏ اى آب ناچیز و پست، موجودى شریف و ارزشمند مى‏ سازد. «خلق... من ماء مهین» ۹- آفرینش حضرت آدم با آفرینش بنى‏ آدم متفاوت است. «بدأ خلق الانسان من طین ثمّ جعل نسله من سلالة من ماء مهین» (آفرینش حضرت آدم از خاک بود، ولى نسل او از نطفه و آب آفریده شدند.) ۱۰- دریافت کمالات الهى، به آمادگى و تعادل نیاز دارد. (اوّل اندام موزون، سپس دمیده شدن روح الهى) «ثم سوّاه و نفخ فیه» ۱۱- از نشانه ‏هاى شرافت انسان، دمیده شدن روح الهى در اوست. «من روحه» ۱۲- آفرینش انسان اولیه تدریجى بوده است. «بدأ خلق الانسان... ثمّ سوّاه» ۱۳- وسعت دایره دید انسان بیش از گوش اوست. (انسان در یک لحظه نمى‏تواند دو صدا را مجزّا از هم بشنود، ولى مى‏ تواند چند چیز را با هم تماشا کند، به علاوه انسان از راه گوش تنها صداى اشیاى و افراد را مى‏ شنود، ولى از راه چشم، موقعیّت، رنگ، حجم، حرکت و سکون را مى‏ بیند.) («السمع» مفرد و «الابصار» جمع آمده است.) ۱۴- در میان اعضاى بدن، آنچه وسیله‏ شناخت و معرفت است، مهم‏تر است. (لذا تنها نام گوش و چشم و دل برده شده است.) «السمع والابصار والافئده» ۱۵- توجّه به دوران‏هاى پیدایش انسان، راهى به سوى خودشناسى و خداشناسى و شکرگزارى است. «قلیلاً ما تشکرون» ۱۶- انسان باید شکرگزار باشد، وگرنه سزاوار توبیخ است. «قلیلاً ما تشکرون» eitaa.com/Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ اللهم عجل لولیک الفرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا