eitaa logo
تـسـ﷽ـنیـم تفسیرقطره‌ای‌نور،حجة الاسلام قرائتی‌ #فقط‌به عشق‌علی‌ع
1.7هزار دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
3هزار ویدیو
97 فایل
کانال برهان درتلکرام https://t.me/joinchat/PyZlA2oWvG-fieBb آرشیو کانال تسنیم، شروع مجدد آیات قرآن درایتا @ARSIVTASNiM کانال دیگرما درایتا @Darmahzareghora نظرات 👇-کپی+صلوات نذرظهور https://eitaa.com/joinchat/97321157Gf8faec81aa
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: « برنامه‌ریزیِ نو برای ساختن آینده، بمعنای فهم نواقص گذشته و عزم جبران آن در آینده است.» ✍️ چند وقتی بود که خطای بزرگی را مدام چندین مرتبه تکرار کرده بود! • البته نمی‌‌گویم که قبلاً به این جاده خاکی نزده بود، نه ... ولی حالا انگار، جنسی از بی‌نیازی، طغیانش را بیشتر کرده بود! • و من نگران بودم... امان از روزی که عزیزت را در آستانه ی دره‌ای می‌بینی و او نمی‌فهمد. تذکر مستقیم و غیرمستقیم هم اثری ندارد. • سحر بود! ایستاده بودم روبروی پنجره و به آسمان زل زده بودم. ذهنم دو دو میزد دنبال یک جمله، یک راه، یک راه حل درست. اما با خودم گفتم الآن وقت این چیزها نیست! رهایش کردم و صحیفه را گشودم و دعای «مکارم اخلاق» را جرعه جرعه خواندم. • دیدم این دعا از همان اول به خواستنِ ناب ترین ظرفیتها و نیتها و رفتارها دارد میگذرد، نه از «مرا ببخش» و «خطا کردم» خبری هست، نه از شکر نعمتها! ※تازه این دوزاری کج من، تکانی خورد و رفت سرجایش نشست! وقتی آدم میرسد به طلب، دیگر از گذشته حرف نمیزند که! برایش تمام می‌شود همه آنچه گذشته بود... رسیده به آنجا که میخواهد باشد، که جلو برود، دیگر برای بهتر بودن وکاملتر شدن دعا میکند و این یعنی گذشته خرابم را هم من میدانم هم تو... بی خیالِ آنچه گذشت، آینده ام را درست کن. آینده ای که بی نهایت است و تمام نمیشود! ✘ این جواب سوال من بود، نه؟ با خودم گفتم: بعضی وقتها شاید لازم است یکی آنقدر یک خطا را تکرار کند، تا قبح آن خطا را بفهمد، تا از آن بیزار شود. نمیدانم واقعاً، شاید برای همین هم هست که ربوبیت خدا ربوبیت بی کلام است! بازی میکند با بنده اش انگار! گوشش را برای خطایی میکشد و بی صدا تنبیهش میکند، ولی اگر میلش باز به همان خطا بود راه را برای رفتنش باز میگذارد که برود! آخر این بنده هنوز بدش نیامده از این گناه، و طهارت، مقام «بیزاری از خطا در قلب» است. • با خودم گفتم وقت آن رسیده که سکوت کنی و دست و پا نزنی! تا قلب قیمت چیزی را نشناسد، حفظ حرمت و نگهداری‌اش ممکن نیست! اگر هم دست و پا بزند تا چیزی درست شود، اداست! واقعی نیست! فقط صرفاً برای از کف ندادن نعمت است. • آرام شدم و انگار چیزی از وجودم کنده شد. وقت آن بود که اصل سرمایه را بدهم دست خدا و آرام بگیرم و اعتماد کنم به آنکه دارد دعاهایم را می‌شنود و مربی‌گری اش صدا ندارد! ※ ولی من می‌فهمیدم اینرا: «که تمام مقصود خدا همین بود که بفهمم باید این مدلِ دقیق تربیتی را خوب یاد بگیرم؛ همین.» montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| گذشته ها رو نیار وسط ! حتی فکرش هم نکن! امشب یه کار مهمتر داری! منبع : لیلةالرغائب montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5852758183436619806.mp3
4.6M
نماهنگ 📝خزان دل.. ویژهٔ شبِ لیله الرغائب اجرا شده به نفسِ 🎤حاج‌محمود کریمی 💠امشب ز خدا خواه که با لطف و کرم از شیعه گشاید گره و رنج و الم 🌻|↫‌ 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
✨ﺍی ﻳﺎﺭ ﺯ ﺩﻳﺪﻩ ﮔﺸﺘﻪ ﻏﺎﻳﺐ ﺑﺮﮔﺮﺩ ✨ﺍی ﻫﺠﺮ تو ﺍﻋﻈﻢ ﻣﺼﺎﺋﺐ ﺑﺮﮔﺮﺩ ✨ﺍﻣﺸﺐ ﺯ ﺧﺪﺍ ﻓﻘﻂ توﺭﺍ میﺧﻮﺍهيم ✨ای ﺁﺭﺯﻭی ﺷﺐ ﺭﻏﺎﺋﺐ ﺑﺮﮔﺮﺩ عج تعجیل در فرج مولایمان صلوات شبتون‌مهدوی🌙 . .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❣ 🌺 آقا سلام ما به رکوع و سجود تو... 🌼 آقا درود بر تو و ذکر و عبادتت.... 🌸 ای آخرين امام مِنً ألغَوثُ و ألاَمان.... عَجِّل عَلی ظُهُورِکَ یا صاحب الزمان ....🕊❤️ 🤲 ✋ سلام مولای مهربانم صبحت بخیر 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج . .
4_516474296994892713.mp3
2.2M
🍃بسم الله الرحمن الرحیم الحمدالله رب العالمین🍃 ‌‌ 🎧 📖 ۲۲ تفسیرآیه 8 سوره سبأ http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=187653 تفسیر آیه 9 سوره سبأ http://sokhanrani.iranseda.ir/detailsalbum/?g=200857 بااین لینک👆 همیشه به‌این آیه دسترسی دارید . 👈حجة الاسلام قرائتي 🌦 @Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
⃟🌿 ⃟🌺 💠تفسیر سوره سبأ_ آيه ۷ وَقَالَ الَّذِينَ كَفَرُواْ هَلْ نَدُلُّكُمْ عَلَى رَجُلٍ يُنَبِّئُكُمْ إِذَا مُزِّقْتُمْ كُلَّ مُمَزَّقٍ إِنَّكُمْ لَفِى خَلْقٍ جَدِيدٍ ترجمه🔶 و كسانى كه كفر ورزیدند، (به استهزا) گفتند: آیا شما را به مردى راهنمایى كنیم كه به شما خبر مى دهد هرگاه (در قبرها) كاملاً متلاشى شدید (بار دیگر) در آفرینش تازه اى (زنده) خواهید شد؟ پيام ها🔷 1- كفّار، بر ضدّ دین و مقدّسات تبلیغ مى كنند. «قال الّذین كفروا» ولى جز تحقیر و تمسخر، هیچ برهانى ندارند. «هل ندلّكم» 2- كفّار، شخصیّت ها و مقدّسات دینى را تحقیر مى كنند تا زمینه ى دور شدن مردم را فراهم آورند. «على رجل» ━═━🍃❀🌺❀🍃━═━ 💠 تفسیر سوره سبأ- آیه ۸ أَفْتَرَى‏ عَلَى اللَّهِ کَذِباً أَم بِهِ جِنَّةٌ بَلِ الَّذِینَ لَا یُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ فِى الْعَذَابِ وَالضَّلاَلِ الْبَعِیدِ ترجمه🔶 آیا او (دانسته) بر خدا دروغى بسته یا جنونى در اوست؟ (نه، چنین نیست) بلکه کسانى که به آخرت ایمان ندارند در عذاب و گمراهى دورى (از نجات و حقّ) هستند. پیام ها🔷 ۱- برخى کفّار خدا را قبول دارند و با این‏که معاد را قبول ندارند، دروغ بستن به خدا را بد مى ‏دانند. «افترى على اللّه» ۲- کافران، همه‏ راه ‏هاى انحرافى را مى‏ روند ولى ایمان نمى ‏آورند. «افترى - ام به جنّة - لا یؤمنون» ۳- بى ایمانى به آخرت، نوعى عذاب است، هم در دنیا و هم در آخرت. (نگرانى از پوچى، ترس از مرگ و هدر رفتن تلاش‏ها، بزرگ‏ترین عذاب دنیوى است.) «فى العذاب» ۴- کسى که قیامت را نپذیرد، هیچ راهى براى نجاتش نیست. «الضلال البعید» ━═━🍃❀🌺❀🍃━═━ 💠تفسیر سوره سبأ- آیه ۹ أَفَلَمْ یَرَوْاْ إِلَى‏ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُم مِّنَ السَّمَآءِ وَالْأَرْضِ إِن نَّشَأْ نَخْسِفْ بِهِمُ الْأَرْضَ أَوْ نُسْقِطْ عَلَیْهِمْ کِسَفاً مِّنَ السَّمَآءِ إِنَّ فِى ذَ لِکَ لَآیَةً لِّکُلِ‏ّ عَبْدٍ مُّنِیبٍ ترجمه🔶 آیا به آن چه از آسمان و زمین، پیش رو و پشت سرشان است نگاه نکردند؟ اگر بخواهیم آنان را در زمین فرو مى‏ بریم یا قطعه ‏هایى از (سنگ‏ هاى) آسمان را بر سرشان فرود مى‏ آوریم، همانا در این (تهدید) براى هر بنده‏ توبه کارى عبرت قطعى است. پیام ها🔷 ۱- براى ایمان به معاد و دیگر امور غیبى، از محسوسات کمک بگیرید. فکر در عظمت جهان هستى، سرچشمه ایمان به معاد است. در آیه‏ قبل فرمود: «لا یؤمنون بالآخرة» در این آیه مى‏ فرماید: «أفلم یروا الىما بین...» چرا به آفریده‏ ها نمى ‏نگرند؟ ۲- دست خداوند براى هر گونه تغییرى در نظام هستى باز است. «ان نشأ» ۳- در کنار منطق، تهدید هم لازم است. «أفلم یروا - نخسف بهم الارض» ۴- تفکّر درباره‏ هستى، سرچشمه‏ بندگى و انابه به درگاه خداوند است. «أفلم یروا... عبد منیب» eitaa.com/Tasniim ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج ✨ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۴ ※ دعای ۲۲ صحیفه سجادیه جامعه ※ دعای شماره ۲۲ حرز کامل شب و صبح است که کاملترین و کاربردی‌ترین و جامع‌ترین «حرز» امام سجاد علیه‌السلام بوده و قدرتمندترین سپر در دفع بلایا و شرور جنی و انسی در روزها و شبهای ماست.    blog.montazer.ir/دعای-بیست-و-دو-دعای-صبح-و-شب-حرز-کامل/ blog.montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
!Doa 22 Sahife (1).mp3
28.82M
🎧قرائت استدیویی دعای ۲۲ | حرز کامل با صدای:  محمود معماری ※ حرز کامل امام سجاد علیه‌السلام در شب و روز blog.montazer.ir/دعای-بیست-و-دو-دعای-صبح-و-شب-حرز-کامل/ 🎼 تولید شده در «استودیو موسیقی انسان تمام» 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
: امان از «دردِ بی‌دردی» ! ✍ شب جمعه بود! آدم که از دست خودش خسته می‌شود، چاره‌ای ندارد جز آنکه پناه ببرد جایی که او را همانطور شکسته و درهم ورهم بخرند، نه؟ • حوالی دو بامداد بود که کشاندم این تن له شده را و انداختمش در حیاط حرم! کنار حوض نشسته بودم و زل زده بودم به ضریحی که از آن دور مشخص بود. نه حرفم می آمد و نه هیچ چیز... فقط آمده بودم که نمیرم! • زائری آمد و از جلوی من رد شد و رفت به سمت رواق ضریح، آن لحظه نمیدانستم چرا دلم به او گیر کرد، ولی برایم مهم شد انگار! • کم‌کم سوز سرما لرز انداخت بر من، و خیز برداشتم بسمت رواق! در نزدیکترین فاصله از ضریح نشستم و تسبیحم را برداشتم و شروع کردم به ذکر « یا سلام »، بلکه خدا این قلب یخ زده را به سلامت و امنیت برساند. • دیدم بالای سرم ایستاده و در سکوت لبخند میزند! همان زائر بود، همان که وقتی در حیاط از جلوی من رد شد، دلم را متوجه خودش کرد! لبخند مهربانی در پاسخ لبخندش زدم و منتظر شدم ببینم چه می گوید! گفت: برای پسرم دعا کن ! گفتم : چشم حتماً، دوباره گفت: برای پسرم دعا کن، اسمش «مهدی» است! یادت می ماند؟ گفتم : بله حتماً • سری تکان داد و از کنارم رفت! دستانم را گرفتم بالا و خدا را به همان اسم «سلام»اش قسم دادم که گره مهدی او را به سلامتی باز کند. • نزدیک اذان صبح بود، برای نماز به سمت شبستان میرفتم که دیدم دارد همان جمله ها را به زائر دیگری میگوید؛ «برای پسرم دعا کن، اسمش مهدی است»! • بعد از نماز جماعت دیدم دارد می آید به طرفم! می دانستم بخاطر کهولت سنش و نیز تعدد زائران زیادی که التماس دعا گفته بود، مرا یادش نیست. نزدیک شد: دستش را گرفتم و گفتم: دعا کردم پسرتان را و باز هم دعا میکنم. انگار میخواست مطمئن شود، پرسید: اسمش چه بود؟ گفتم: «مهدی» لبخند زد و سرم را بوسید و رفت! ✘ او رفت و من خانه خراب شدم.... با خودم گفتم : چهل و چند سال است که عمر کرده ای! این زائر یک شب جمعه بی‌خواب شد از درد پسرش، و تا اذان صبح، تمام حرم را گشت و به این و آن گفت برایش دعا کنند! تو کدام شب جمعه از نداشتن « مهدی» ات بی تاب شدی که بیایی و اینجا بگردی و بگویی برای پدرت دعا کنند؟ • او رفت و من خانه خراب شدم، از یک عمر چهل ساله‌ی بی‌ثمر، که «هنوز بی‌دردی، درد اصلی اوست». montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| • چرا گرفتاری هامون اینقدر طولانی شدن؟ • گره هایی که به کارامون میفته چرا اینقدر سخت باز میشن ؟ montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
سرطان جهل.mp3
8.24M
| چرا من نمی تونم مثل بقیه مشکلاتم، برای امام زمان علیه السلام دعا کنم؟ montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
51.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
  | استغاثه برای ظهور مستحب نیست! واجب واجب واجبه!   | montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
حرف خاص (6).mp3
19.33M
  | استغاثه برای ظهور مستحب نیست! واجب واجب واجبه!   montazer.ir 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 کم بودن منتظران ظهور، و اهمیت ثابت قدم بودن 🌹امام جواد (علیه السلام) از جانب امیرالمؤمنین ع فرمودند: ➖ برای قائم ما غیبتی است طولانی؛ گویی سرگردانی شیعیانم در عصر غیبتش را می‌بینم که در فقدانش به این سو و آن سو منحرف می‌شوند، همچون گوسفندان در جستجوی چراگاه! غیر از کسی از آنان که در دینش ثابت قدم بماند و طولانی شدن غیبت امامش، موجب قساوت قلب او نشود که چنین کسی در قیامت با من و در درجه‌ی من خواهد بود 📜 كمال الدين. شیخ صدوق ص303 🍃 @Tasniim الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂 دلم دوباره ببین شده پریشانت عزیز فاطمه ای جان من به قربانت... 🍂تو را قسم به صبوری قلب منتظران عزیز فاطمه برگرد سوی کنعانت... عج تعجیل در فرج مولایمان صلوات 🌙 . .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا